


Με όχημα τη δημοφιλία του και την ισχυρή του ταυτότητα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις «τρέχει» φέτος μια διαφορετική, αλλά εξίσου σημαντική διαδρομή: εκείνη της ευαισθητοποίησης για την οδική ασφάλεια.
Η νέα καμπάνια, με τον λιτό αλλά ηχηρό τίτλο «Μειώστε Ταχύτητα», εστιάζει στα νέα, χαμηλότερα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό – τα 30 χλμ./ώρα, όπως προβλέπει ο επικαιροποιημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Η εφαρμογή αυτού του ορίου συνδέεται διεθνώς με σημαντική μείωση της πιθανότητας τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και της σοβαρότητας των συνεπειών τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κίνδυνος θανατηφόρας σύγκρουσης μεταξύ οχήματος και πεζού μειώνεται σχεδόν πέντε φορές όταν η ταχύτητα περιορίζεται από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα, ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η καθολική εφαρμογή του μέτρου θα μπορούσε να σώσει έως και 100 ζωές ετησίως στους δρόμους της χώρας.
Η φετινή καμπάνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εντάσσεται στο σταθερό πλαίσιο δράσεων «ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Road Safety», που ξεκίνησε με την επιστροφή του αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA, το 2021, με την αρωγή της ΕΚΟ.
Μέσα από αυτό το νέο εγχείρημα, ο αγώνας ενισχύει ακόμη περισσότερο τον κοινωνικό του ρόλο, αξιοποιώντας την απήχησή του για την καλλιέργεια μιας σωστής οδηγικής κουλτούρας.
Την παραγωγή του τηλεοπτικού και ψηφιακού υλικού ανέλαβε η Boo Productions, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Ενδεικτικά, στα πλάνα όπου η οδηγός φαίνεται να χάνει τον έλεγχο του οχήματος, το αυτοκίνητο μεταφερόταν με ειδική πλατφόρμα. Όλες οι λήψεις πραγματοποιήθηκαν στον Δήμο Παπάγου - Χολαργού (επί της οδού Κύπρου, μπροστά από το 1ο Γυμνάσιο και Λύκειο Παπάγου), με την άδεια του δημάρχου, Ηλία Αποστολόπουλου και τη συνδρομή της Τροχαίας Ανατολικής Αττικής όσον αφορά στην οριοθέτηση της κυκλοφορίας. Ο Δήμος Παπάγου - Χολαργού είναι από τους πρώτους στη χώρα που εφαρμόζουν τον νέο ΚΟΚ σχετικά με το όριο των 30 χλμ./ώρα εντός πόλης, ιδίως σε περιοχές με διέλευση ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.
Παράλληλα, με τη συνεργασία της «Σταθερές Συγκοινωνίες» το σύνθημα «Μειώστε Ταχύτητα» έχει ήδη ντύσει τον συρμό του Τραμ που εκτελεί το δρομολόγιο «Πικροδάφνη – Φιξ», δύο από τους κεντρικότερους σταθμούς του Μετρό (Σύνταγμα και Ευαγγελισμός), καθώς και συρμούς των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, μεταφέροντας καθημερινά το μήνυμα ζωής στους πολίτες.
Στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μειώστε Ταχύτητα», την Τετάρτη 18, την Πέμπτη 19 και την Κυριακή 22 Ιουνίου, στελέχη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα βρεθούν στη Λάρισα, την Άμφισσα και το Αθλητικό Πάρκο Φωκιανού στην Αθήνα αντίστοιχα, διοργανώνοντας –σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρχές– συζήτηση με θέμα: «Εσύ τι λάθος κάνεις στην οδήγηση;»
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ένας αγώνας που συνδέεται με την ταχύτητα και τον έλεγχο, αναδεικνύει τον συμβολισμό της υπευθυνότητας πίσω από το τιμόνι. Γιατί η οδική ασφάλεια δεν είναι υπόθεση αγωνιστική – είναι υπόθεση όλων μας.
Στο 59ο χιλιόμετρο της παραλιακής λεωφόρου Αθηνών-Σουνίου, απέναντι από τη νήσο Πάτροκλο βρίσκεται ένα νεκροταφείο αυτοκινήτων, κυρίως με κλεμμένα αμάξια που έχουν μετατραπεί σε καταφύγιο για τα πλάσματα του βυθού.
Για να καταδυθείς εκεί θα πρέπει να κουβαλήσεις τον εξοπλισμό σου με περπάτημα σε μικρά βράχια. Το πρώτο αυτοκίνητο θα το δεις σε βάθος 15 μέτρων ενώ το τελευταίο στα 35 μέτρα.
Σκόρπια ανταλλακτικά και λάστιχα έχουν γίνει τμήμα της υποβρύχιας φύσης ενώ ένας εντυπωσιακός σπειρογράφος διακοσμεί τις μπάρες ενός jeep.
Το Up Stories σε συνεργασία με την καταδυτική ομάδα Top2Bottom και πιο συγκεκριμένα τους Νικόλα Μαργαρίτη, Ανδρέα Ανδρικόπουλο και Άκη Σεϊσίδη επιχειρεί να φέρει στο φως και να αναδείξει το πιο εντυπωσιακό ίσως αθέατο αξιοθέατο της Ελλάδας που βρίσκεται διάσπαρτο σε μήκος 200 μέτρων περίπου και σε βάθος 30 μέτρων.
Δείτε το βίντεο και περιηγηθείτε με την κάμερα του Νικόλα Μαργαρίτη στο άγνωστο νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ελλάδας.
Το υποθαλάσσιο νεκροταφείο αυτοκίνητων στο Σούνιο. Βουτιά στο πιο αθέατο αξιοθέατο της Ελλάδας.
Συμπαραγωγή Up Stories & Top2Bottom //www.youtube.com/@T2BDivingTeam
Νικόλας Μαργαρίτης https://www.instagram.com/nmargar?igs...
Ανδρέας Ανδρικόπουλος https://www.instagram.com/deco_ghost?...
Άκης Σεισίδης https://www.instagram.com/asns43?igsh...
Ευχαριστούμε πολύ την Καταδυτική Σχολή Scubalife https://scubalife.gr/ https://www.instagram.com/scubalifegr...
Ευχαριστούμε πολύ τον Skipper Γιώργο Μπεκίρη για την καταπληκτική του φιλοξενία στο καταδυτικο σκαφος Mac D https://www.instagram.com/giorgos_mpe...
Contact us
Δημοσιεύθηκε στο https://agioitheodoroi.com/ https://agioitheodoroi.com/to-entyposiako-alla-agnosto-ypothalassio-nekrotafeio-aytokiniton-sto-soynio-
Η συνολική έκταση των ΠΟΑΥ αφορά τη χωροθέτηση όχι μόνο των ιχθυοκαλλιεργειών, αλλά και όλες τις επιτρεπόμενες δραστηριότητες εντός αυτών, όπως η αλιεία, ο θαλάσσιος τουρισμός και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως ανέφερε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χρήστος Κέλλας στα πλαίσια συνάντησης του με τους δημάρχους Αργοσαρωνικού.
Ακόμα, διευκρίνισε ότι η υδατοκαλλιεργητική δραστηριότητα δεν ασκείται ανεξέλεγκτα αλλά διέπεται από συγκεκριμένο αυστηρό ενωσιακό και εθνικό πλαίσιο και ότι τα λιβάδια της Ποσειδωνίας προστατεύονται και απαγορεύεται η εγκατάσταση μονάδων πάνω σε αυτά. Όσον αφορά την έκδοση των ΠΔ για τις ΠΟΑΥ, ο ΥφΑΑτ ανέφερε ότι επισπεύδον υπουργείο είναι το ΥΠΕΝ.
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση έχει ως εξής:
Συνάντηση με τους δημάρχους της Αίγινας, Επιδαύρου, Ερμιονίδας, Κορινθίων, Βόρειας Κυνουρίας, Νότιας Κυνουρίας, Ναυπλιέων, Πόρου, Σαλαμίνας, Σπετσών και Τροιζηνίας- Μεθάνων είχε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χρήστος Κέλλας.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης, οι δήμαρχοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους στη δημιουργία των νέων Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών στον Αργοσαρωνικό, καθώς όπως επισήμαναν το περιβάλλον είναι ήδη επιβαρυμένο και έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.
Ο ΥφΑΑΤ επισήμανε ότι οι υδατοκαλλιέργειες είναι ένας κλάδος υψηλής προστιθέμενης αξίας, αποτέλεσε και αποτελεί πυλώνα για την επίτευξη επισιτιστικής ασφάλειας τόσο κατά την διάρκεια του COVID, όσο και του πολέμου στην Ουκρανία, παρέχοντας πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας με περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης.
Στις ΠΟΑΥ του Αργοσαρωνικού η συνολική μισθωμένη έκταση ανέρχεται σήμερα σε 1.641 στρέμματα και μετά την έγκριση των ΠΔ μπορεί να επεκταθεί έως και 2,5 φορές. Ο κ. Κέλλας τόνισε ότι η ιχθυοκαλλιέργεια συμβάλλει σημαντικά στο εθνικό προϊόν, με τις εξαγωγές να ξεπερνούν το 80% και η συνεισφορά του ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ. Επί πλέον, στον τομέα δραστηριοποιούνται περισσότερες από 750 επιχειρήσεις, προσφέροντας εργασία σε περισσότερους από 10.000 εργαζόμενους.
Ο ΥφΑΑΤ διευκρίνισε στους δημάρχους ότι η συνολική έκταση των ΠΟΑΥ αφορά τη χωροθέτηση όχι μόνο των ιχθυοκαλλιεργειών, αλλά όλες τις επιτρεπόμενες δραστηριότητες εντός αυτών όπως η αλιεία, ο θαλάσσιος τουρισμός, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τα καταδυτικά πάρκα κ.α.
Ακόμη διευκρίνισε ότι η υδατοκαλλιεργητική δραστηριότητα δεν ασκείται ανεξέλεγκτα αλλά διέπεται από συγκεκριμένο αυστηρό ενωσιακό και εθνικό πλαίσιο και ότι τα λιβάδια της Ποσειδωνίας προστατεύονται και απαγορεύεται η εγκατάσταση μονάδων πάνω σε αυτά. Όσον αφορά την έκδοση των ΠΔ για τις ΠΟΑΥ, ο ΥφΑΑτ ανέφερε ότι επισπεύδον υπουργείο είναι το ΥΠΕΝ.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΑΤ, Γιώργιος Στρατάκος και η διευθύντρια Υδατοκαλλιεργειών, Γεωργία Παπαϊωάννου.
Δημοσιεύθηκε στο https://www.agronews.gr/ «Ίδρυση ΠΟΑΥ με σεβασμό στην τοπική κοινωνία» λέει ο Κέλλας στους δημάρχους Αργοσαρωνικού
Από την Τρίτη 1η Απριλίου έχουν ξεκινήσει οι καθαρισμοί των οικοπέδων για το 2025 με τους ιδιοκτήτες να καλούνται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία άμεσα και να υποβάλουν την αντίστοιχη δήλωση μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του gov.gr μέχρι σήμερα, Δευτέρα (16/6).
Η υποχρέωση αυτή αφορά τόσο τους ιδιοκτήτες όσο και τους ενοικιαστές και εντάσσεται στα προληπτικά μέτρα πυροπροστασίας ενόψει της αντιπυρικής περιόδου. Η μη υποβολή δήλωσης καθαρισμού στο Εθνικό Μητρώο επιφέρει πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι ιδιοκτήτες κινδυνεύουν με φυλάκιση έως 2 έτη και πρόστιμο έως 54.000 ευρώ.
Ο υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης μίλησε προ ημερών στην εκπομπή Newsroom του ΕΡΤNews για τους καθαρισμούς των οικοπέδων, αλλά και για την αναδρομική απαλλαγή δημοτικών τελών για χιλιάδες κενά ακίνητα. Σχετικά με την τροπολογία για τα κλειστά ακίνητα που λύνει ένα θέμα μετά από πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, ο κ. Σπανάκης δήλωσε, «τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού για τα κενά ακίνητα διαγράφονται εφόσον υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση από τους ιδιοκτήτες. Άρα, έχουμε αναδρομική απαλλαγή δημοτικών τελών για χιλιάδες κενά ακίνητα».
«Κλειστό ακίνητο», διευκρίνισε, είναι αυτό που δεν έχει ρεύμα. «Άρα όσοι ιδιοκτήτες μέχρι σήμερα δεν έχουν υποβάλει υπεύθυνη δήλωση στον Δήμο να πουν ότι “το ακίνητο μου είναι κλειστό, είναι κενό”, μπορούν να το κάνουν από εδώ και πέρα(…)», είπε.
Ο Δήμος γνωρίζει και είναι διασυνδεδεμένος, ώστε να δει αν υπάρχει ρεύμα ή όχι ή μπορεί και ο ίδιος ο ιδιοκτήτης να προσκομίσει βεβαίωση από την εταιρεία ρευματοδότησής του.
«Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν το γνωρίζουν», υπενθύμισε ο κ. Σπανάκης. Όπως εξήγησε, «σε πολλές περιπτώσεις έχουν βεβαιωθεί από τον Δήμο, οπότε σε αυτή την περίπτωση πάει και διαγράφονται. Υπάρχουν και εκείνα που δεν έχουν βεβαιωθεί. Οπότε πηγαίνει ο ιδιοκτήτης και λέει ότι είναι κενό το ακίνητό μου, κάνω την υπεύθυνη δήλωση, μη μου βεβαιώσετε αυτά τα χρέη και τρίτη περίπτωση αν κάποιος τα έχει ήδη ρυθμίσει και έχει πληρώσει, για τα υπόλοιπα δεν χρειάζεται να πληρώσει, αλλά χρειάζεται πάλι να πάει στο δήμο».
Σχετικά με τα ακαθάριστα οικόπεδα δήλωσε πως «το υπουργείο Εσωτερικών φέτος δαπανά 40 εκατομμύρια, ένα αυξημένο ποσό σε σχέση με πέρυσι και πρόπερσι για τα ακαθάριστα οικόπεδα».
Εξήγησε πως οι δήμοι ήδη «έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία να καθαρίσουν τα δημοτικά οικόπεδα σε πολλές περιοχές. Υπάρχει όμως και η υποχρέωση των ιδιοκτητών να καθαρίσουν τα οικόπεδά τους από την 1η Απριλίου έως την 30η Απριλίου. Γιατί μετά μπαίνουμε στην αντιπυρική περίοδο. Το δηλώνουμε στην πλατφόρμα που υπάρχει στο αρμόδιο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης».
Υπενθύμισε μάλιστα, πως 833.000 ιδιοκτήτες καθάρισαν τα οικόπεδά τους πέρυσι.
Ο κ. Σπανάκης τόνισε πως φέτος οι Δήμοι είναι πολύ πιο οργανωμένοι από ποτέ. «Όλοι οι ιδιοκτήτες ακινήτων μπορούν πριν ξεκινήσουν να καθαρίζουν τα οικόπεδά τους, να συνεργαστούν με τους Δήμους. Υπάρχει στις ιστοσελίδες των Δήμων το τηλέφωνο που μπορούν να καλέσουν οι πολίτες για να βοηθήσουν και οι Δήμοι στην αποκομιδή».
Παράλληλα, ο κ. Σπανάκης ανέφερε πως στην πλατφόρμα υπάρχουν δύο πεδία, το ένα είναι για να υποβάλεις και το άλλο για να κάνεις καταγγελίες. «Είχαμε πέρσι 8.000 καταγγελίες», είπε και πρόσθεσε πως φέτος «θα ελεγχθούν όλες οι καταγγελίες».
Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε:
Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτιρίων, πολυκατοικιών, κ.α. των περιοχών και εκτάσεων της ερώτησης 1.
Όχι δεν υπάρχει υποχρέωση αρνητικής δήλωσης εφόσον δεν είστε υπόχρεος.
Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
Σε περίπτωση που η δήλωση καθαρισμού αφορά όλο το οικόπεδο τότε αρκεί να γίνει δήλωση από έναν ιδιοκτήτη. Διαφορετικά, σε περίπτωση που στο οικόπεδο υπάρχουν κάθετες ιδιοκτησίες, δίνεται η δυνατότητα να υποβάλουν δήλωση όλοι οι ιδιοκτήτες αναφέροντας τις κάθετες ιδιοκτησίες τους.
Για την εύρεση του ΚΑΕΚ μπορείτε να συνδεθείτε στην ψηφιακή υπηρεσία του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Συμβουλευτείτε τις Οδηγίες χρήσης / Δήλωση καθαρισμού.
Στους υπόχρεους που δεν υποβάλλουν τη δήλωση, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.
Η υποβολή ψευδούς δήλωσης στο Εθνικό Μητρώο, ως προς την τήρηση της σχετικής υποχρέωσης, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή εκατόν ογδόντα (180) έως τριακόσιες εξήντα (360) ημερήσιες μονάδες.
Το ύψος της κάθε ημερήσιας μονάδας δεν μπορεί να είναι κατώτερο από εβδομήντα (70) ευρώ, ούτε ανώτερο από εκατό πενήντα (150) ευρώ.
Όχι, ο δήμος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή και δεν απαιτείται να κάνετε κάποια άλλη ενέργεια.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες καθαρισμού και το ισχύον πλαίσιο επισκεφθείτε τη διαδικτυακή πλατφόρμα του gov.gr.
Δημοσιεύθηκε στο News247.gr/ Ακαθάριστα οικόπεδα: Λήγει σήμερα η προθεσμία - Tα πρόστιμα που ισχύουν
Το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας ανακοίνωσε:
Από Ω/18:00/15-06-2025 έως Ω/18:00/16-06-2025 εκδηλώθηκαν 22 αγροτοδασικές πυρκαγιές, από τις οποίες οι 21 αντιμετωπίστηκαν άμεσα, στο αρχικό τους στάδιο, ενώ οι πυροσβεστικές δυνάμεις αντιμετωπίζουν ακόμη μια (1).
Τα κατά τόπους ανακριτικά γραφεία, καθώς και Κλιμάκια της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.) διερευνούν τα αίτια εκδήλωσης των πυρκαγιών.
Παρακαλούμε όλους τους πολίτες, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε περίπτωση πυρκαγιάς, για τη δική τους ασφάλεια, να ακολουθούν πιστά τις υποδείξεις των αρμόδιων Αρχών.
Ένα λάθος που κάνουμε όλοι μας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ενδέχεται να το πληρώσουμε ακριβά, βάζοντας σε κίνδυνο όχι μόνο την τσέπη μας αλλά και τη σωματική μας ακεραιότητα.
Με το φετινό καλοκαίρι να έχει ήδη δείξει τα δόντια του, οι περισσότεροι από εμάς αναζητούμε τρόπους ώστε να κάνουμε τις μετακινήσεις μας πιο... ανάλαφρες.
Στην προσπάθεια αυτή δεν είναι λίγοι εκείνοι όσοι αφήνουν στα… πατάρια τα κλειστά παπούτσια τους και δεν αποχωρίζονται τα καλοκαιρινά υποδήματα, όπως είναι τα σανδάλια και οι σαγιονάρες. Μια συνήθεια που παρατηρείται ακόμα και όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Όπως είναι κατανοητό, η οδήγηση με σαγιονάρα ενέχει σημαντικούς κινδύνους, δεδομένου ότι ένα γλίστρημα του ποδιού ενδέχεται να καταστήσει αδύνατο τον χειρισμό των πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, με αποτέλεσμα να προκληθεί κάποιο τροχαίο ατύχημα.
Παρά τους αδιαπραγμάτευτους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η… ελληνική συνήθεια, στον υφιστάμενο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν υπάρχει κάποιο άρθρο του ΚΟΚ όπου να γίνεται σαφής αναφορά στην οδήγηση με σαγιονάρες ή σανδάλια.
Από την άλλη, στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 αναφέρεται ότι «ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς». Σε διαφορετική περίπτωση προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ και συνοδεύεται από την επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
Σε περίπτωση, λοιπόν, τροχονομικού ελέγχου, εξαρτάται από τον εκάστοτε διενεργούντα τον έλεγχο το αν η οδήγηση με σαγιονάρες περιορίζει την ελευθερία κινήσεων του οδηγού, και επομένως αν πρέπει να επιβληθεί πρόστιμο ή όχι.
Ανεξάρτητα, πάντως, από το αξιόποινο (ή μη) της συγκεκριμένης συνήθειας, οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν να οδηγούν με ανοιχτά υποδήματα, μιας και αυξάνονται οι πιθανότητες να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα.
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Με τροποποίηση της κοινής απόφασης των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών, Ανάπτυξης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ορίζεται ως νέα ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης B2G (Business to Government) για δαπάνες φορέων της Γενικής Κυβέρνησης η 1η Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, ορίζονται συγκεκριμένες εξαιρέσεις από την υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Αναλυτικά, με βάση την νομοθεσία, οι αναθέτουσες αρχές και οι αναθέτοντες φορείς υποχρεούνται να παραλαμβάνουν και να επεξεργάζονται ηλεκτρονικά τιμολόγια και παράλληλα οι οικονομικοί φορείς υποχρεούνται να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τιμολόγια, τα οποία είναι σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων και εκδίδονται κατά την εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων, ανεξαρτήτως αξίας αυτών.
Επιπλέον, αναφορικά με τις εξαιρούμενες κατηγορίες συμβάσεων και δαπανών, προστίθεται η περίπτωση των δαπανών συμβάσεων μίσθωσης έργου που συνάπτονται μεταξύ φυσικών προσώπων και φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.
Συνεπώς, οι περιπτώσεις που εξαιρούνται από την υποχρέωση υποβολής ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι οι κάτωθι:
β) συμβάσεις μεταξύ αναθετουσών αρχών, που ανατίθενται σύμφωνα με το άρθρο 247 του ν. 4412/2016 και
γ) συμβάσεις παραχώρησης μεταξύ φορέων του δημοσίου τομέα, που ανατίθενται σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4413/2016.
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας - Christos Dimas
Ο Πρόεδρος ΤΗς Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών κος Θεολόγος Χρ. Ζώτος στέλνει το δικό του μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη - 14 Ιουνίου
Συγκεκριμένα ναφέρει στο μήνυμα :
Πρόκειται για μία επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ, που σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση της κινητικότητας με υδρογόνο στη χώρα.
Το έργο αυτό διακρίνεται για σημαντικές πρωτιές σε εθνική, περιφερειακή και ευρωπαϊκή κλίμακα. Είναι το πρώτο, δημόσια προσβάσιμο, εμπορικό πρατήριο υδρογόνου που κατασκευάζεται στη χώρα και από τα πρώτα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είναι το πρώτο που υλοποιείται στην Ευρώπη με συγχρηματοδότηση (κατά 50%) από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) – Transport και το πρώτο έργο που ανοίγει τον δρόμο για την εμπορική διάθεση αμιγώς πράσινων καυσίμων για τις οδικές μεταφορές στη χώρα.
To πρατήριο ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο (Hydrogen Refueling Station – HRS) είναι μια καινοτόμα εγκατάσταση υψηλής τεχνολογίας και αυστηρών προδιαγραφών. Ο σταθμός επιτρέπει την τροφοδοσία οχημάτων υδρογόνου ελαφρού και βαρέως τύπου, ενισχύοντας τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας και υποστηρίζοντας τον στόχο της Motor Oil για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων στον τομέα των μεταφορών.
Η Coral Gas ανέλαβε την προμήθεια και μεταφορά από το εξωτερικό, και εν συνεχεία αποθήκευση του πράσινου υδρογόνου για τη λειτουργία του πρατηρίου. Στο μέλλον η πλήρωση των trailers θα γίνεται στο σταθμό φόρτωσης υδρογόνου που κατασκευάζει η Motor Oil στο διυλιστήριο.
Επίσης, η bfs, κατασκευαστική εταιρεία του Ομίλου, ανέλαβε και υλοποίησε το απαιτητικό έργο κατασκευής και επίβλεψης δοκιμαστικής λειτουργίας και ασφαλείας του πρατηρίου.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν όλα τα χαρακτηριστικά που αφορούν στις συνθήκες μεταφοράς, αποθήκευσης, εφοδιασμού και δόθηκαν απαντήσεις για τη λειτουργία του πρατηρίου υδρογόνου και τα πλεονεκτήματα που μπορούν να αναδειχθούν από το πιλοτικό αυτό πρώτο εγχείρημα στον τομέα της υδρογονοκίνησης στη χώρα.
Ο Γενικός Διευθυντής της AVIN OIL, κ. Ιωάννης Ραπτάκης δήλωσε: “Η σπουδαιότητα των εναλλακτικών καυσίμων και της κυκλικής οικονομίας είναι έκδηλη στο πλάνο ανάπτυξης μας, με κομβικό τον ρόλο του υδρογόνου στα εμβληματικά έργα που ήδη υλοποιεί ο Όμιλος. Το υδρογόνο αναμένεται να έχει σημαντικό ρόλο για την παραγωγή καυσίμων μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος. Εμείς σήμερα ανοίγουμε αυτή τη δυνατότητα στον τελικό καταναλωτή, ανοίγουμε τον δρόμο στην υδρογονοκίνηση, κόβοντας πρώτοι το νήμα στις μελλοντικές λύσεις που ήδη δοκιμάζονται στην Ευρώπη”.
Ο Γενικός Διευθυντής της Coral Gas, κ. Παναγιώτης Χαριτόπουλος δήλωσε: “Στην Coral Gas έχουμε στόχο να ηγηθούμε στην ενεργειακή μετάβαση. Και να μην ξεχνάμε ότι τα καύσιμα είναι πλήρως συμβατά με το DNA της εταιρείας μας, και άρα για εμάς είναι ένα φυσικό μονοπάτι που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Ταυτόχρονα, μέσα από τις πρωτοβουλίες μας για καθαρές ενεργειακές λύσεις, είμαστε περήφανοι που συμβάλλουμε σε έναν πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον”.
το πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε συζήτηση μεταξύ των κκ. Γιώργου Χατζημαρκάκη, CEO της Hydrogen Europe, και Κωνσταντίνου Χατζηφώτη, Διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ομίλου Motor Oil.
O κ. Χατζημαρκάκης δήλωσε: “Το υδρογόνο δεν είναι απλώς μια λύση για το κλίμα — είναι η ευκαιρία για ισχυρή ενεργειακή ασφάλεια και καινοτομία. Η Ελλάδα μπορεί να ηγηθεί στη ναυτιλία, τις μεταφορές και την αποθήκευση ενέργειας. Η Motor Oil ήδη δείχνει τον δρόμο, προωθώντας ενεργά την πράσινη μετάβαση”.
Ο κ. Χατζηφώτης δήλωσε: “Η κατασκευή και λειτουργία του πρώτου εμπορικού, δημόσια προσβάσιμου πρατήριου υδρογόνου στην Ελλάδα, μέσω και της συνδυαστικής αξιοποίησης ενωσακών χρηματοδοτικών εργαλείων, αποτελούν ένα πρωτοποριακό επίτευγμα και προσθέτουν ένα σημαντικού συμβολισμού ορόσημο στην αλυσίδα αξίας υδρογόνου που αναπτύσσει ο Όμιλος Motor Oil”.
Με την υποδομή του πρώτου πρατηρίου υδρογόνου, η χώρα μπαίνει στον ευρωπαϊκό χάρτη σύγχρονων οδικών μεταφορών. Το πρατήριο της AVIN και τα trailers υδρογόνου τα οποία λειτουργεί η Coral Gas είναι τα πρώτα απτά δείγματα του στρατηγικού πλάνου του Ομίλου Motor Oil για την ανάπτυξη αλυσίδας αξίας υδρογόνου στη χώρα.
Δημήτρης Σταυρόπουλος, Constuction Manager bfs Η bfs, κατασκευαστική εταιρεία του Ομίλου, ανέλαβε και υλοποίησε το απαιτητικό έργο κατασκευής και επίβλεψης λειτουργίας και ασφαλείας του πρατηρίου.
Δημοσιεύθηκε στο https://www.capital.gr/ Το πρώτο πρατήριο Υδρογόνου της AVIN ξεκινά τη λειτουργία του στους Αγίους...
Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.
Email Επικοινωνίας: press@isthmosnews.gr
Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα