Σε ισχύ είναι από σήμερα, μέχρι και τις 19 Απριλίου το « Καλάθι του Πάσχα »

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη του «Καλαθιού του Πάσχα», το οποίο θα τεθεί σε ισχύ την Τετάρτη 9 Απριλίου και θα διαρκέσει μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο, 19 Απριλίου.

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη του «Καλαθιού του Πάσχα», το οποίο θα τεθεί σε ισχύ την Τετάρτη 9 Απριλίου και θα διαρκέσει μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο, 19 Απριλίου. Πρόκειται για την τρίτη διαδοχική χρονιά εφαρμογής του μέτρου, που έρχεται ως προσωρινή επέκταση του γνωστού «Καλαθιού του Νοικοκυριού».

Τι περιλαμβάνει το Καλάθι του Πάσχα 

Το εορταστικό καλάθι διαμορφώνεται με βασικά προϊόντα για το παραδοσιακό τραπέζι του Πάσχα:

  • Αρνί
  • Κατσίκι
  • Τσουρέκι
  • Σοκολατένια αυγά
  • Σοκολατοειδή προϊόντα

Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο, δεν θα υπάρξει ξεχωριστό “Καλάθι του Νονού”, όπως είχε γίνει σε προηγούμενες χρονιές.

kalathi pasax

 

Κώστας Τσιάρας: Οι τρεις άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η Ελλάδα για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Τους τρεις άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η χώρα μας, προκειμένου να περιορίσει τις δυσμενείς επιπτώσεις στις εξαγωγές προϊόντων του πρωτογενούς τομέα προς τις ΗΠΑ, οι οποίες αναμένεται να προκύψουν από τους δασμούς που εξήγγειλε ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, ανέφερε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, στο Action24 στους δημοσιογράφους Δημήτρη Καμπουράκη και Βαγγέλη Γιακουμή.

Όπως είπε ο κ. Τσιάρας απαιτείται:

Πρώτον, επαναπροσδιορισμός της πολιτικής της ΕΕ στον πρωτογενή τομέα. Η επιλογή αυτή είναι επιβεβλημένη, καθώς, όπως επισήμανε, η ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αγροτικών προϊόντων προς τις ΗΠΑ.

Δεύτερον, να επιχειρήσει η χώρα μας να υπάρξει εξαίρεση από το μέτρο της αύξησης των δασμών, σε προϊόντα μοναδικά, τα οποία δεν επηρεάζουν την αγροτική παραγωγή των ΗΠΑ, όπως οι βρώσιμες ελιές, η φέτα κ.α.

Τρίτον, να λάβει αποφάσεις η ΕΕ για τη στήριξη των αγροτικών προϊόντων που παράγονται από τα κράτη – μέλη της, καθώς είναι αδιανόητο να εξάγονται τα ευρωπαϊκά προϊόντα και οι καταναλωτές των χωρών της Ένωσης να αναγκάζονται να αγοράζουν τα ίδια προϊόντα από τρίτες χώρες, σε τιμές πιο φθηνές. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει, σημείωσε ο υπουργός, να εξεταστεί η οικονομική στήριξη των προϊόντων της ΕΕ για να είναι πιο προσιτά στους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Σε κάθε περίπτωση, όπως εξήγησε ο κ. Τσιάρας, αναφερόμενος και σε μέτρα που προτίθεται να λάβει η ισπανική κυβέρνηση, κάθε μέτρο που θα ληφθεί από κάθε ευρωπαϊκή χώρα, υπόκειται στον έλεγχο και στην έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πολύ περισσότερο λόγω εφαρμογής της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.

Αναφερόμενος στη σύσκεψη του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, που έχει προγραμματιστεί από τον Πρωθυπουργό στο Μαξίμου, τη Δευτέρα, ο κ. Τσιάρας είπε ότι εκεί θα εξετασθεί η πολιτική της χώρας μας απέναντι στους δασμούς Τραμπ.

«Τη Δευτέρα θα υπάρξει μια γενικότερη συζήτηση για την εξέλιξη των δεδομένων που υπάρχουν και προφανώς εκεί θα γίνει και συζήτηση επαναπροσδιορισμού των δικών μας πολιτικών.  Θέλω όμως να ξεκαθαρίσω ότι τον κρίσιμο ρόλο, θα τον παίξουν οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διότι η Ελλάδα είναι μια χώρα μέλος του σκληρού πυρήνα της ΕΕ . Και πάντα οι αποφάσεις που λαμβάνονται κάτω από το πρίσμα της ΚΑΠ, έχουν την έγκριση της Επιτροπής», τόνισε ο κ. Τσιάρας.

Voucher 200 ευρώ για όλους - Πώς θα πάρετε κουπόνι αξίας 200 ευρώ

Οι αιτήσεις συμμετοχής για το πρόγραμμα «Gigabit Voucher», που εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU , συνεχίζονται. Το πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε.» (ΚτΠ Μ.Α.Ε.), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, διαθέτει συνολικό προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ και στοχεύει στην προώθηση ευρυζωνικών συνδέσεων υπερ-υψηλών ταχυτήτων σε νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν ευρυζωνική σύνδεση με ταχύτητα καθόδου τουλάχιστον 100 Mbps. Μέσω επιχορήγησης, καλύπτεται μέρος του κόστους απόκτησης υπηρεσίας Gigabit, περιλαμβανομένου του κόστους εγκατάστασης, τερματικού εξοπλισμού και μηνιαίου τιμήματος για 24 μήνες.

Οι δικαιούχοι του προγράμματος είναι νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις (συμπεριλαμβανομένων επιτηδευματιών) που εδρεύουν σε κτήρια των περιοχών παρέμβασης και δεν διαθέτουν σύνδεση μεγαλύτερη των 100 Mbps. Οι ωφελούμενοι θα λάβουν, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, κουπόνι αξίας 200 ευρώ, καλύπτοντας έως και το 50% των επιλέξιμων δαπανών. Οι επιλέξιμες δαπάνες περιλαμβάνουν το εφάπαξ κόστος ενεργοποίησης, τον αναγκαίο τερματικό εξοπλισμό, την οριζόντια καλωδίωση στο βαθμό που είναι αναγκαία για την παροχή της υπηρεσίας και το μηνιαίο τίμημα για τους πρώτους 24 μήνες της συνδρομής. Οι φάσεις του προγράμματος είναι τέσσερις και σχετίζονται με τις συνδέσεις κτιρίων μέσω του Προγράμματος «Smart Readiness»:

Α’ Φάση: Διάθεση 200.000 κουπονιών, με ολοκλήρωση 60.000 συνδέσεων στο πλαίσιο του Προγράμματος Smart Readiness. Β’ Φάση: Διάθεση 100.000 κουπονιών, με προϋπόθεση την ολοκλήρωση 30.000 συνδέσεων του Προγράμματος Smart Readiness. Γ’ Φάση: Διάθεση 50.000 κουπονιών, με ολοκλήρωση 15.000 συνδέσεων του Προγράμματος Smart Readiness. Δ’ Φάση: Διάθεση 50.000 κουπονιών, με ολοκλήρωση των υπολοίπων 15.000 συνδέσεων του Προγράμματος Smart Readiness. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής μέσω της επίσημης πλατφόρμας: https://gigabit-voucher.gov.gr/go-beyond/

Δημοσιεύθηκε στο www.ipaidia.gr/ Voucher 200 ευρώ για όλους - Πώς θα πάρετε κουπόνι αξίας 200 ευρώ

Χωρίς λαϊκές αγορές την Τετάρτη - Οι παραγωγοί συμμετέχουν στην πανελλαδική απεργία

Την Τετάρτη 9 Απριλίου οι παραγωγοί και οι επαγγελματίες πωλητές θα πάρουν μέρος στην πανελλαδική απεργία και δεν θα λειτουργήσουν οι λαϊκές αγορές, με ομόφωνη απόφαση που έλαβε η Πανελλαδική Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων Λαϊκών Αγoρών.

Τα αιτήματα τους:

  1. Ελεύθερη Συμμετοχή και Προσέλευση Νέων Παραγωγών στις Λαϊκές Αγορές όλης της Χώρας.
  2. Μείωση του Κόστους Παραγωγής.
  3. Αλλαγή του Κανονισμού του ΕΛ.Γ.Α. με γενναίες Αποζημιώσεις στους Πληγέντες Αγρότες από την Κλιματική Αλλαγή και Μείωση του Ποσοστού Κράτησης από το 30% στο 15% του Συνόλου της Ζημίας (Χαλάζι – Παγετός – Πλημμύρες).
  4. Όχι στο Ηλεκτρονικό Δελτίο Αποστολής, λόγω της φύσης της δουλειάς μας, από το Χωράφι, στην Λαϊκή Αγορά (Υπαίθριος Χώρος)
  5. Δραστική Μείωση της Αξίας των Διελεύσεων στα Διόδια που απαιτεί η καθημερινή μεταφορά των προϊόντων μας, προς και από τα Αστικά Κέντρα,
  6. Ενίσχυση των Αγροτών Παραγωγών Λαϊκών Αγορών που πωλούν τα προϊόντα μας, απευθείας στους Καταναλωτές να τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης με τους Αγρότες που συμμετέχουν στα Συνεταιριστικά Σχήματα, Ομάδες Παραγωγών, Συμβολαιακή Γεωργία.
  7. Κατάργηση των Τραπεζικών Προμηθειών στα POS για τις Πωλήσεις αξίας κάτω των 10 €».

Παράλληλα, ανακοίνωσαν ότι ο κλάδος τους θα συγκεντρωθεί στην Πλατεία Κάνιγγος έξω από το Υπουργείο Ανάπτυξης, με σκοπό να πορευτεί έως την Πλατεία Συντάγματος.

Μητσοτάκης | Ένα είναι βέβαιο: θα αγωνιστούμε να υπερασπιστούμε τα εθνικά μας συμφέροντα.

Τοποθέτηση του Πρωθυπουργού στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής
Συγκεκριμένα δήλωσε :
"Θέλω να είμαι απολύτως σαφής: σε αυτές τις δύσκολες συγκυρίες, η κυβέρνησή μας εγγυάται ότι η οικονομία μας είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει και τις νέες προκλήσεις, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις μας απέναντι στους πολίτες.
 
Με σύμμαχο την αλήθεια και τη σταθερότητα, μένοντας στον δρόμο της δημοσιονομικής συνέπειας.
 
Όσον αφορά τους δασμούς αυτούς καθαυτούς, η Ελλάδα επιμένει να έχουμε μια ενιαία αντίδραση, έτσι ώστε να μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί στο επίπεδο των 27".
 
Δείτε την τοποθέτησή του ΕΔΩ

Πόσα ένσημα θα χρειάζεσαι για το νέο επίδομα ανεργίας ΔΥΠΑ

Την Παρασκευή 28 Μαρτίου, ξεκίνησε η υλοποίηση του νέου πιλοτικού προγράμματος για το επίδομα ανεργίας της ΔΥΠΑ.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού, δίκαιου και ανταποδοτικού επιδόματος ανεργίας, προσαρμοσμένου στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Ωστόσο αν και θα είναι αυξημένο το ποσό σε σχέση με το σημερινό στο επίδομα ανεργίας μπαίνει ψαλίδι στις προσαυξήσεις μελών. Αντί 10% του επιδόματος που είναι τώρα, η προσαύξηση στο πιλοτικό επίδομα θα είναι 40 ευρώ για ένα προστατευόμενο μέλος και 20 ευρώ για κάθε επόμενο με πλαφόν τα 100 ευρώ. Παράλληλα εκτός επιδόματος ανεργίας θα μείνουν χιλιάδες άνεργοι λόγω της αύξησης του αριθμού των ενσήμων για τη χορήγηση του νέου επιδόματος ανεργίας που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά εντός πρώτου τριμήνου του 2025.

Ειδικότερα εκεί που ο άνεργος της ΔΥΠΑ ήθελε 125 ένσημα τουλάχιστον εκατόν είκοσι πέντε (125) ημέρες εργασίας ή εκατό (100) ημέρες για οικοδόμους με κρατήσεις υπέρ του κλάδου ανεργίας εντός του 14μήνου πριν από τη λήξη ή τη λύση της εργασιακής σχέσης, χωρίς να υπολογίζονται οι ημέρες των δύο τελευταίων μηνών πριν από τη λήξη ή τη λύση αυτής και ογδόντα (80) ημέρες εξαρτημένης εργασίας σε κάθε έτος κατά τα δύο προηγούμενα έτη πριν από την έναρξη της επιδότησής τους έγιναν 175 οι ημέρες ασφάλισης.

Η προϋπόθεση των 175 ημερών για το επίδομα ανεργίας δεν θα εφαρμοστεί επί του παρόντος σε εποχικά εργαζόμενους.

Νέο σύστημα

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ανώτατο ποσό του επιδόματος ανεργίας ανέρχεται σε 1.295 ευρώ, εφόσον ο άνεργος έχει πολλά χρόνια ασφάλισης και αυξημένες αποδοχές.

Το ποσό βέβαια του επιδόματος αυτού θα λάβει μόνο για ένα τρίμηνο αφού μετά κάθε τρίμηνο θα μειώνεται. Το χαμηλότερο ποσό συνολικά που μπορεί να λάβει ο άνεργος θα είναι κοντά στα 700 ευρώ, το οποίο θα μειώνεται και αυτό ανά τρίμηνο.

Η επιδότηση θα διαρκεί έως 16 μήνες ενώ η ανώτατη περίοδος επιδότησης μπορεί να φτάσει και τους 24 μήνες για όποιον έχει διανύσει ασφαλιστικό χρόνο 5 έτη και 3 μήνες.

Στους πρώτους 12 μήνες θα καταβάλλονται τρία ποσά, το σταθερό επίδομα, και δυο μεταβλητά, βάσει ετών εργασίας και βάσει αποδοχών.

Στους υπόλοιπους 12 μήνες θα καταβάλλεται μόνο το σταθερό ποσό.

Ο νέος μηχανισμός για το επίδομα ανεργίας θα λειτουργεί ως εξής:

1. Το σταθερό τμήμα θα είναι το σημερινό βασικό ποσό το οποίο αυξάνεται στα 648,75 ευρώ για το πρώτο τρίμηνο και σταδιακά στο τελευταίο εξάμηνο με 24μηνη επιδότηση μειώνεται στα 185,35 ευρώ.

2. Το πρώτο μεταβλητό τμήμα θα προέρχεται από συντελεστές προσαύξησης του επιδόματος με βάση τα έτη ασφάλισης. Για παράδειγμα σύμφωνα με τον πίνακα της σχετικής υπουργικής απόφασης εργαζόμενος με προϋπηρεσία 10 ετών, αν μείνει άνεργος θα δικαιούνται προσαύξηση 150,94 ευρώ για το πρώτο τρίμηνο που βαθμιαία υποχωρεί στα 46,30 ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο της επιδότησης.

3. Το δεύτερο μεταβλητό τμήμα προέρχεται από τον μισθό. Στη νέα απόφαση προβλέπονται 6 κλίμακες αποδοχών και ανάλογα με την κλίμακα μισθών στην οποία ανήκουν οι εργαζόμενοι θα παίρνουν και την αντίστοιχη προσαύξηση βάσει του ποσού της προϋπηρεσίας τους.

Για παράδειγμα σύμφωνα με τον σχετικό πίνακα της νέας απόφασης, ένας εργαζόμενος με μέσες αποδοχές της 2ης κλίμακας (από 926,76 ευρώ ως 1.667,41 ευρώ) θα πάρει ως προσαύξηση στο επίδομα το 125% του ποσού που αντιστοιχεί στην προϋπηρεσία του.

Το σταθερό ποσό του πιλοτικού επιδόματος ανεργίας έχει ως βάση υπολογισμού το 70% ως 20% του νομοθετημένου ημερομισθίου επί 25 μέρες για την αναγωγή του σε μηνιαίο επίδομα.

Το ημερομίσθιο είναι 37,07 ευρώ και το σταθερό ποσό του πιλοτικού επιδόματος ανεργίας διαμορφώνεται ως εξής:

*Στα 648,75 ευρώ το μήνα για το α΄ τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 70% του ημερομισθίου

*Στα 556 ευρώ το μήνα για το β΄ τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 60% του ημερομισθίου

*Στα 463,5 ευρώ το μήνα για το γ΄ τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 50% του ημερομισθίου

*Στα 370,75 ευρώ το μήνα για το δ΄ τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 40% του ημερομισθίου

*Στα 278 ευρώ το μήνα για το α΄ εξάμηνο του επόμενου έτους της επιδότησης της επιδότησης ανερχόμενο στο 30% του ημερομισθίου

*Στα 185,25 ευρώ το μήνα για το β΄ εξάμηνο του ίδιου έτους τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 20% του ημερομισθίου

 

Δημοσιεύθηκε στο  Πόσα ένσημα θα χρειάζεσαι για το νέο επίδομα ανεργίας ΔΥΠΑ

Νεότερα στοιχεία για την επιδείνωση του καιρού από σήμερα το απόγευμα με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) που εκδόθηκε σήμερα, Κυριακή 06 Απριλίου 2025, από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), επιδείνωση του καιρού προβλέπεται από το απόγευμα της Κυριακής (06-04-2025) με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, αισθητή πτώση της θερμοκρασίας και πυκνές χιονοπτώσεις κυρίως στα ορεινά και ημιορεινά Μακεδονίας και Θράκης. Η μεταβολή του καιρού θα ξεκινήσει από τη βόρεια χώρα.

Πιο αναλυτικά προβλέπονται:

Α. Κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες

1. Την Κυριακή (06-04-2025) στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη τις απογευματινές και τις βραδινές ώρες και το βράδυ στο βορειοανατολικό Αιγαίο (περιοχή Λήμνου).

2. Τη Δευτέρα (07-04-2025) μέχρι το μεσημέρι στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Β. Τοπικά ισχυρές βροχές τις πρωινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) στην ανατολική Θεσσαλία, τις Σποράδες και τη βόρεια Εύβοια.

Γ. Κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις

1. Από τη νύχτα της Κυριακής (06-04-2025) προς Δευτέρα (07-04-2025) και έως το μεσημέρι της Δευτέρας στα ορεινά και τα ημιορεινά της Θράκης και της Μακεδονίας (περιοχές με υψόμετρο από 400 μέτρα και πάνω) και τοπικά στο νομό Έβρου και σε πεδινές περιοχές.

2. Τις πρωινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) στα ορεινά της Ηπείρου και της Θεσσαλίας.

Δ. Αισθητή πτώση της θερμοκρασίας από το απόγευμα της Κυριακής στη Μακεδονία και τη Θράκη και βαθμιαία τη Δευτέρα και την Τρίτη στην κεντρική και τη νότια ΕλλάδαΠαγετός στη βόρεια χώρα τις βραδινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) και στο εσωτερικό όλης της ηπειρωτικής Ελλάδας τις πρωινές και βραδινές ώρες της Τρίτης και της Τετάρτης και τις πρωινές ώρες της Πέμπτης.

Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται καθημερινά για την εξέλιξη των έκτακτων καιρικών φαινομένων στα τακτικά δελτία καιρού της ΕΜΥ και στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.emy.gr (www.oldportal.emy.gr)

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις περιφέρειες και τους δήμους της χώρας, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τις επιπτώσεις από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.

Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.

Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων, καταιγίδων ή θυελλωδών ανέμων:

  • Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
  • Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
  • Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου ο δρόμος διασταυρώνεται με χειμάρρους και δεν υπάρχει γέφυρα. 
  • Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων (κίνδυνος από πτώσεις κεραυνών).
  • Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
  • Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κλπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια).
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού:

Αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:

  • Να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου
  • Να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και το ρεζερβουάρ γεμάτο καύσιμα
  • Να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας προτιμώντας τους κεντρικούς δρόμους
  • Να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν
  • Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Αν μετακινούνται πεζή :

  • Να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας
  • Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων (έντονη χιονόπτωση,  συνθήκες παγετού)

Για πληροφορίες και ανακοινώσεις σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση και την βατότητα του οδικού δικτύου λόγω εισροής πλημμυρικών υδάτων σε αυτό ή λόγω χιονοπτώσεων και παγετού, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της ΕΛ.ΑΣ. www.astynomia.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση civilprotection.gov.gr

GenRent | Είναι η ολιστική πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης

Τι είναι το GenRent; Είναι η ολιστική πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης που πλήττει ολοένα και περισσότερους στην Ελλάδα.
Το ΠΑΣΟΚ επιστρέφει με προτάσεις ουσίας. Γιατί το δικαίωμα στη στέγαση είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.
«Στέγαση: Πολυτέλεια ή Δικαίωμα;»
Για το ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής η απάντηση είναι καθαρή: η στέγαση είναι αδιαμφισβήτητο δικαίωμα.
Το ολοκληρωμένο σχέδιο του ΠΑΣΟΚ που κατοχυρώνει το δικαίωμα για αξιοπρεπή στέγαση για όλες και όλους.
Διαβάστε αναλυτικά την πρόταση του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής πατώντας   ΕΔΩ
Featured

Χρ. Δήμας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Πρέπει να αφήσουμε στις επόμενες γενιές μία καλύτερη χώρα και όχι τα χρέη που κληρονομήσαμε

"Στον τομέα των μεταφορών, προφανώς, στη κορυφή της ατζέντας είναι η ασφάλεια των μετακινήσεων σε όλα τα Μέσα", καθιστά σαφές ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας με συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στον δημοσιογράφο Γιώργο Ψύλλια.

   Όπως επισημαίνει, "η ταχύτερη δυνατή, πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από τις πλημμύρες του Daniel, το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σιδηροδρόμων ώστε να επικρατούν τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σύγχρονης διοίκησης, η ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της πολιτικής αεροπορίας είναι μεταξύ των άμεσων προτεραιοτήτων μας".

   Ειδικά, δε, για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, τονίζει ότι "ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης ή ιδεολογίας, πιστεύω ότι θέλουμε όλοι να λάμψει η αλήθεια για την τραγωδία των Τεμπών. Πλέον, οι πραγματογνωμοσύνες καταλήγουν ότι δεν υπήρχε αδήλωτο φορτίο. Αυτό είναι κάτι το οποίο και η ΑΑΔΕ επιβεβαίωνε όταν έκανε τον έλεγχο στο συγκεκριμένο τρένο και φαίνεται και στα βίντεο, τα οποία, επιβεβαιώνει η αστυνομία ότι είναι γνήσια. Συνεπώς, όταν αυτή η αλήθεια αρχίζει και αποκαλύπτεται, πρέπει να αποφασίσουμε αν είμαστε με τα στοιχεία και την επιστημονική γνώση ή αν είμαστε με τις θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες μόνο περισσότερη αναστάτωση προκαλούν σε μια υπόθεση η οποία είναι οδυνηρή." 

   Παράλληλα, καθιστά σαφές, αναφερόμενος στα έργα υποδομών που προωθούνται ότι "ο χάρτης των υποδομών της Ελλάδα εμπλουτίζεται διαρκώς με τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από την Κυβέρνηση και σήμερα, βρίσκονται σε ώριμο στάδιο πολλά εμβληματικά έργα, την ολοκλήρωση των οποίων θα επιδιώξουμε εντός των χρονοδιαγραμμάτων και με όρους υψηλής ανθεκτικότητας", ενώ απαριθμεί τα κυριότερα εξ αυτών.  

   Τέλος, αναφερόμενος στην οικονομική πολιτική της κυβέρνησης σημειώνει ότι "στηρίζεται το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και ταυτόχρονα, προχωράμε σε στοχευμένες αυξήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες λειτουργών του Δημοσίου, χωρίς να διαταράσσεται η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας. Έχουμε πετύχει την ταχύτερη αποκλιμάκωση δημοσίου χρέους που έχει καταγραφεί ποτέ   στην   ιστορία της Ευρωζώνης και η αξία αυτής της επίδοσης είναι ότι πρέπει να αφήσουμε στις επόμενες γενιές μία καλύτερη χώρα και όχι τα χρέη που κληρονομήσαμε."  

   Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης.

   Ερ. Ποιες είναι οι προτεραιότητες σας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών;

   Απ. Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης μου έκανε την τιμή να με εμπιστευθεί σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σε αυτή την ευθύνη θα επιδιώξουμε να ανταποκριθούμε με στοχοπροσήλωση, αποτελεσματικότητα και σεμνότητα. 

   Αυτό σημαίνει ότι θα εργαστούμε με όλες τις υπηρεσίες του Υπουργείου, τους εμπλεκόμενους φορείς, τις εταιρείες, τους αναδόχους, τους κοινωνικούς και οικονομικούς φορείς, ώστε να επιτύχουμε απτά αποτελέσματα σε όσο το δυνατόν συντομότερο χρονικό διάστημα. 

   Επί της ουσίας, στόχος μας είναι να εφαρμόσουμε ένα εντατικό «project management» στα έργα, προκειμένου να πετύχουμε τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει, αλλά και τους στόχους στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

   Στον τομέα των μεταφορών, προφανώς, στη κορυφή της ατζέντας είναι η ασφάλεια των μετακινήσεων σε όλα τα Μέσα. Η ταχύτερη δυνατή, πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από τις πλημμύρες του Daniel, το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σιδηροδρόμων ώστε να επικρατούν τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σύγχρονης διοίκησης, η ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της πολιτικής αεροπορίας είναι μεταξύ των άμεσων προτεραιοτήτων μας.

   Ερ. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη και ποια από αυτά προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του έτους;  

   Απ. Ο χάρτης των υποδομών της Ελλάδα εμπλουτίζεται διαρκώς με τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από την Κυβέρνηση και σήμερα, βρίσκονται σε ώριμο στάδιο πολλά εμβληματικά έργα, την ολοκλήρωση των οποίων θα επιδιώξουμε εντός των χρονοδιαγραμμάτων και με όρους υψηλής ανθεκτικότητας.   

   Ειδικότερα:

   Στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος η πρόοδος προσεγγίζει το 75% και θα παραδοθεί, τμηματικά, στην κυκλοφορία έως το τέλος του έτους.  

   Στον Ε65, έχει παραδοθεί το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα και τώρα απομένει η σύνδεση με την Εγνατία, η οποία αναμένεται να περατωθεί εντός του 2026. 

   Στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης λειτουργούν εργοτάξια στα τμήματα Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος και προχωρά η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά - Ηράκλειο.

   Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 40%.

   Στο flyover στη Θεσσαλονίκη η πρόοδος κατασκευής ξεπέρασε το 20%. 

   Στο Μετρό Θεσσαλονίκης επίκειται η επέκταση προς την Καλαμαριά, εντός του 2025. 

   Στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας συνεχίζεται η διάνοιξη των σηράγγων. 

   Εκτός από αυτές τις στρατηγικές παρεμβάσεις, σε όλη την επικράτεια κατασκευάζονται αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα ζωτικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες, που υποστηρίζουν την οικονομική δραστηριότητα και ενισχύουν την αντιπλημμυρική θωράκιση.

   Εξίσου μεγάλη αξία για τους πολίτες έχουν και τα δεκάδες δημόσια κτίρια, σχολεία, νοσοκομεία και δικαστικά μέγαρα, τα οποία κατασκευάζονται, σήμερα, σε όλη την Ελλάδα, από τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. Πρόκειται για έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 416 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων, σχεδόν τα 300 εκατ. αφορούν υποδομές στην παιδεία.     

   Ερ. Όσον αφορά στον σιδηρόδρομο, ποιες ενέργειες σχεδιάζετε με δεδομένη τη δέσμευση του Πρωθυπουργού για έναν σύγχρονο Σιδηρόδρομο το 2027; 

   Απ. Ο στόχος είναι να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο Σιδηρόδρομος, μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από την παρούσα Κυβέρνηση, αλλά απαιτεί εντατική προσπάθεια, υπομονή και βαθιές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να ευοδωθεί.  

   Σε επίπεδο οργάνωσης, θα προχωρήσει η συγχώνευση μεταξύ ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το τροχαίο υλικό. Αυτό συνεπάγεται θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα διοικείται ο νέος οργανισμός, με όρους σύγχρονης εταιρικής διακυβέρνησης. Θα αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο τη νέα τεχνολογία και τις ψηφιακές δυνατότητες και για λόγους ασφαλείας και για λόγους ενημέρωσης και φυσικά, απαιτείται επανεκπαίδευση του προσωπικού.

   Παράλληλα, σε τεχνικό επίπεδο, βασική προϋπόθεση για την απρόσκοπτη σιδηροδρομική κυκλοφορία στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι να αποκατασταθούν οι ζημιές που προκλήθηκαν στο δίκτυο από τη θεομηνία «Daniel», σε ένα μήκος περίπου 100 χιλιομέτρων, από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα. Υπενθυμίζεται ότι στο συγκεκριμένο τμήμα, το φθινόπωρο του 2023, καταστράφηκε η μια γραμμή, αλλά και οι εγκαταστάσεις των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που είχαν μόλις τοποθετηθεί. Σε αυτούς τους διαγωνισμούς έχουν αναδειχθεί οι μειοδότες και το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ήδη εγκρίνει την απόφαση, ώστε να εκκινήσουν τα έργα εντός του Απριλίου με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης εντός 15 μηνών.   

   Ερ. Που βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου με την Hellenic Train; Μαζί με την αποκατάσταση του δικτύου θα έχουμε και νέα σύγχρονα τρένα; 

   Απ. Η δρομολόγηση νέων τρένων είναι μια σημαντική παράμετρος του εκσυγχρονισμού του δικτύου και εξαρτάται από κάποιες παραμέτρους. Το ζήτημα έχει τεθεί στη HT, η συζήτηση είναι σε εξέλιξη και όταν είμαστε έτοιμοι θα πούμε περισσότερα. 

   Ερ. Ποιο είναι το σχόλιό σας σχετικά με τις πραγματογνωμοσύνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα;

   Ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης ή ιδεολογίας, πιστεύω ότι θέλουμε όλοι να λάμψει η αλήθεια για την τραγωδία των Τεμπών. Πλέον, οι πραγματογνωμοσύνες καταλήγουν ότι δεν υπήρχε αδήλωτο φορτίο. Αυτό είναι κάτι το οποίο και η ΑΑΔΕ επιβεβαίωνε όταν έκανε τον έλεγχο στο συγκεκριμένο τρένο και φαίνεται και στα βίντεο, τα οποία, επιβεβαιώνει η αστυνομία ότι είναι γνήσια. 

   Συνεπώς, όταν αυτή η αλήθεια αρχίζει και αποκαλύπτεται, πρέπει να αποφασίσουμε αν είμαστε με τα στοιχεία και την επιστημονική γνώση ή αν είμαστε με τις θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες μόνο περισσότερη αναστάτωση προκαλούν σε μια υπόθεση η οποία είναι οδυνηρή. 

   Ερ. Ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας;

   Απ. Η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας συνιστά προτεραιότητα με εθνική διάσταση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει συγκεκριμένο ρόλο σε αυτή την αποστολή. Η κατασκευή σύγχρονων δρόμων, ειδικά σε περιοχές όπου έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα στην άσφαλτο, όπως στη Δυτική Πελοπόννησο και στην Κρήτη είναι ένας βασικός παράγοντας περιορισμού των ατυχημάτων. 

   Παράλληλα, αναπτύσσουμε και άλλες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αποσκοπούν στη συμμόρφωση στον οδηγών με τους κανόνες του ΚΟΚ, κυρίως στις πόλεις, όπου τα τελευταία χρόνια καταγράφονται τα περισσότερα συμβάντα. Μια από αυτές τις δράσεις είναι η εγκατάσταση 1.388 καμερών της Τροχαίας σε επικίνδυνα σημεία με 24ωρη λειτουργία. 

   Οι παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα βεβαιώνονται ηλεκτρονικά και οι πολίτες θα ενημερώνονται με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο (SMS) ότι ελέγχονται, ώστε  να μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά ένσταση.

   Για παράδειγμα, όταν κάποιος παραβιάσει τον κόκκινο σηματοδότη θα καταγράφεται από την κάμερα και θα λαμβάνει την κλήση ηλεκτρονικά, διαδικασία που ευελπιστούμε ότι θα αντιμετωπίσει την κουλτούρα της ατιμωρησίας που, δυστυχώς, υπάρχει ακόμη.     

   Ερ. Έχετε κάποιες σκέψεις για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού της Πρωτεύουσας και πρωτίστως του Κηφισού και του Σκαραμαγκα; 

   Το πλήθος των κυκλοφορούντων οχημάτων στην πρωτεύουσα υπερβαίνει κατά πολύ τη χωρητικότητα του οδικού δικτύου και γι΄ αυτό, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, παρατηρείται έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση στους περισσότερους άξονες. Το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και στο σκέλος της αρμοδιότητας που εμπίπτει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε πρώτον για τη βελτίωση των υπηρεσιών στις συγκοινωνίες, ώστε να περιοριστεί η χρήση του αυτοκινήτου και δεύτερον στη δημιουργία υποδομών που θα διευκόλυναν την κυκλοφορία. Η τριπλή παρέμβαση στο Αιγάλεω είναι ένα έργο που δύναται να συμβάλει σε αυτή την κατεύθυνση και γι΄ αυτό περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου. Ως εκ τούτου, αναζητούμε ένα σωστό συνδυασμό στοχευμένων έργων και αύξησης της χρήσης των ΜΜΜ, που θα περιορίσει το κυκλοφοριακό, σε συνάρτηση, πάντα, και με τις πρωτοβουλίες άλλων φορέων που μπορούν να συνδράμουν στην κοινή προσπάθεια, όπως για παράδειγμα η τροφοδοσία της αγοράς από τον ιδιωτικό τομέα.    

    
Ερ. Η Κυβέρνηση δέχεται επικρίσεις σχετικά με την οικονομική πολιτική με αφορμή, πρόσφατα, τις αυξήσεις στους ένστολους. Με την εμπειρία σας στο Υπουργείο Οικονομικών, υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω ενίσχυση των εισοδημάτων;

   Απ. Στόχος της Κυβέρνησης είναι η διαρκής βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών και η ενίσχυση των εισοδημάτων τους, τα οποία μειώθηκαν κατακόρυφα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε σε ποιο σημείο βρισκόμασταν το 2019. Η ανεργία ήταν στο 17,9% και σήμερα έχει υποχωρήσει στο 8,7%. Ο κατώτατος μισθός ήταν στα 650 ευρώ και σήμερα είναι 880 ευρώ με εφικτό στόχο να φτάσει στα 950 ευρώ έως το 2027. Επίσης ο μέσος μισθός έχει αυξηθεί και έως το τέλος της θητείας μας θα έχει φτάσει στα 1.500 ευρώ, ενώ όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εφαρμόζουμε ταυτόχρονα μια πολιτική μειώσεων των εργοδοτικών εισφορών, οι οποίες στο τέλος της τετραετίας θα έχουν αθροιστεί σε 6%.

   Αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερες επιβαρύνσεις για τους εργαζόμενους και τους εργοδότες, οι οποίοι θα εξοικονομήσουν πόρους για να μπορούν να καταβάλλουν τελικά μεγαλύτερους μισθούς. 

   Με όλες αυτές τις πολιτικές στηρίζεται το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και ταυτόχρονα, προχωράμε σε στοχευμένες αυξήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες λειτουργών του Δημοσίου, χωρίς να διαταράσσεται η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας. Έχουμε πετύχει την ταχύτερη αποκλιμάκωση δημοσίου χρέους που έχει καταγραφεί ποτέ   στην   ιστορία   της   Ευρωζώνης και η αξία αυτής της επίδοσης είναι ότι πρέπει να αφήσουμε στις επόμενες γενιές μία καλύτερη χώρα και όχι τα χρέη που κληρονομήσαμε.  

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας θα συμμετάσχει στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Απριλίου 2025, στους Δελφούς.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ: ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ

Επιδείνωση του καιρού προβλέπεται από το απόγευμα της Κυριακής

Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) που εκδόθηκε σήμερα, Σάββατο 05 Απριλίου 2025, από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), επιδείνωση του καιρού προβλέπεται από το απόγευμα της Κυριακής (06-04-2025) με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, αισθητή πτώση της θερμοκρασίας και πρόσκαιρα πυκνές χιονοπτώσεις στα ορεινά, καθώς και στα κεντρικά και βόρεια ημιορεινά. Η μεταβολή του καιρού θα ξεκινήσει από τη βόρεια χώρα.

Πιο αναλυτικά προβλέπονται:

Α. Κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες

1. Την Κυριακή (06-04-2025) τις απογευματινές και βραδινές ώρες στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη και από το βράδυ στο βορειοανατολικό Αιγαίο (περιοχή Λήμνου).

2. Τη Δευτέρα (07-04-2025) μέχρι το μεσημέρι στην ανατολική Θεσσαλία, τις Σποράδες, την Εύβοια (κυρίως στα βόρεια) και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Β. Κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις

1. Από τη νύχτα της Κυριακής (06-04-2025) προς Δευτέρα (07-04-2025) και έως νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας στα ορεινά και τα ημιορεινά της Μακεδονίας και της Θράκης (περιοχές με υψόμετρο από 400 μέτρα και πάνω).

2. Τις πρωινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) στα ορεινά Ηπείρου και Θεσσαλίας.

Γ. Αισθητή πτώση της θερμοκρασίας από το απόγευμα της Κυριακής στη Μακεδονία και τη Θράκη και βαθμιαία τη Δευτέρα και την Τρίτη στην κεντρική και τη νότια Ελλάδα.

Παγετός τις βραδινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) στη βόρεια χώρα και τις πρωινές και βραδινές ώρες Τρίτης, Τετάρτης και Πέμπτης στο εσωτερικό όλης της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται καθημερινά για την εξέλιξη των έκτακτων καιρικών φαινομένων στα τακτικά δελτία καιρού της ΕΜΥ και στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.emy.gr.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις περιφέρειες και τους δήμους της χώρας, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τις επιπτώσεις από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.

Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.

kaiarosepidisnosi

Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων, καταιγίδων ή θυελλωδών ανέμων:

  • Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
  • Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
  • Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου ο δρόμος διασταυρώνεται με χειμάρρους και δεν υπάρχει γέφυρα. 
  • Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων (κίνδυνος από πτώσεις κεραυνών).
  • Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
  • Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κλπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια).
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού:

Αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:

  • Να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου
  • Να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και το ρεζερβουάρ γεμάτο καύσιμα
  • Να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας προτιμώντας τους κεντρικούς δρόμους
  • Να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν
  • Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων
  • Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Αν μετακινούνται πεζή :

  • Να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας
  • Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων (έντονη χιονόπτωση,  συνθήκες παγετού)

Για πληροφορίες και ανακοινώσεις σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση και την βατότητα του οδικού δικτύου λόγω εισροής πλημμυρικών υδάτων σε αυτό ή λόγω χιονοπτώσεων και παγετού, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της ΕΛ.ΑΣ. www.astynomia.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση civilprotection.gov.gr.

Το Μουσείο Ακρόπολης συμμετέχει στο 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Την Κυριακή των Βαΐων 13 Απριλίου 2025 και την Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου 2025, οι επισκέπτες του Μουσείου Ακρόπολης θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια σειρά σύντομων συναυλιών, οι οποίες στοχεύουν στην ανάδειξη της συμβολής της λατρευτικής μουσικής στην ανάπτυξη του δυτικού πολιτισμού.
 
Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής που συνδιοργανώνουν το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή, σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη.
3OFESTIVSKINI
Μέγας δωρητής Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
 
 Κυριακή των Βαΐων, 13/4, στις 17:00
Βασίλης Τσιτσάνης 100 χρόνια – Ο άγιος του έρωτα  Βασισμένη σε μια ιδέα του Ανδρέα Κατσιγιάννη, η συναυλία συνδέει τους ύμνους της βυζαντινής μουσικής με τα εμβληματικά λαϊκά τραγούδια που συνέθεσε ο Βασίλης Τσιτσάνης, σε ερμηνεία της σπουδαίας Δήμητρας Γαλάνη, μπουζούκι και τραγούδι από τον Μανώλη Πάππο, και με τη συμμετοχή της Ορχήστρας Εστουδιαντίνας Νέας Ιωνίας Βόλου και της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας, σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Κωνσταντίνου.
 Προαύλιο Μουσείου
 
 Μεγάλη Δευτέρα, 14/4, στις 17:30 και στις 19:30
 Ω γλυκύ μου έαρ  Το ξεχωριστό κρητικό μουσικό σύνολο Vamos Orchestra επιχειρεί μια επαναπροσέγγιση της μεγάλης γιορτής της χριστιανοσύνης, της Εβδομάδας των Παθών, ισοσταθμίζοντας την ανθρώπινη οδύνη από την τραγικότητα του θανάτου με το βλέμμα στραμμένο πάντα προς το φως της Ανάστασης. Θα παρουσιαστούν έργα του Μίκη Θεοδωράκη και εγκώμια της Μεγάλης Παρασκευής. Ενορχήστρωση, μουσική διεύθυνση: Θανάσης Παπαθανασίου. Τάσος Αποστόλου, βαθύφωνος.
Προαύλιο Μουσείου
3O3FESTIVMOYSIOEXO
 Η είσοδος σε κάθε συναυλία θα είναι ελεύθερη, χωρίς προκράτηση θέσεων, με σειρά προτεραιότητας.
 
Περισσότερες πληροφορίες: https://www.theacropolismuseum.gr/.../3o-festival...
 
 
 Στιγμιότυπα από το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής στο προαύλιο του Μουσείου. Φωτογραφίες: Γιώργος Καλκανίδης

Επαγρύπνηση και ψυχραιμία προτείνει η ΚΕΕΕ, μετά την απόφαση Τραμπ για επιβολή δασμών

Ο Πρόεδρος της ΚΕΕΕ κ.Γιάννης Βουτσινάς σχετικά με την ανακοίνωση του Προέδρου των ΗΠΑ  Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλλει τελωνειακούς δασμούς σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

 

«Είναι κοινός τόπος ότι η επιβολή δασμών σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, που ανακοίνωσε ο Προέδρος των ΗΠΑ  Ντόναλντ Τραμπ, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο, αλλά και στο ρυθμό ανάπτυξης και στην ανταγωνιστικότητα των οικονομιών της ΕΕ. Συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της χώρας μας.

Πιστεύουμε ότι απαιτείται ψυχραιμία,  συνεχή επαγρύπνηση και συνεργασία της Ελληνικής Κυβέρνησης, των παραγωγικών φορέων και των κοινωνικών εταίρων τόσο για την εκτίμηση των κινδύνων όσο και για την μείωση των τυχόν επιπτώσεών τους.

Γι’ αυτό προτείνουμε με ευθύνη της Κυβέρνησης να συσταθεί άμεσα task force με την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας. Μπορεί το ποσοστό εξαγωγών στις ΗΠΑ να είναι μόλις 4,5% των εξαγωγών μας αλλά αφορά έναν στρατηγικής σημασίας τομέα, τον αγροτοδιατροφικό, και μεσαίες επιχειρήσεις που εδρεύουν στην ελληνική περιφέρεια.

Η ΚΕΕΕ στο πλαίσιο της γνωμοδοτικής της αρμοδιότητας θα εργασθεί προς αυτήν την κατεύθυνση».

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα