




Η ενίσχυση της συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και της Γενικής Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του υπουργείου Εξωτερικών ήταν το αντικείμενο συνάντησης εργασίας που πραγματοποίησε σήμερα αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ επικεφαλής του προέδρου της Λ. Κυρίζογλου, με τη γενική γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας Μ. Μυρογιάννη.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας της ΚΕΔΕ Δ. Καφαντάρης ο πρόεδρος Επιτροπής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας της ΚΕΔΕ Π. Χριστόφας, δήμαρχος Μυτιλήνης και ο αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Μ. Χαιρέτης, αντιδήμαρχος Ηρακλείου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν προτάσεις συνεργασίας για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της τοπικής οικονομίας και των επιχειρήσεων με στόχο τη συστηματοποίηση της συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας, ΥΠΕΞ και δήμων προς αυτήν την κατεύθυνση.

Έρευνες από τις οποίες προκύπτει ότι οι τιμές σε αντιπροσωπευτικό δείγμα προϊόντων σούπερ - μάρκετ στη χώρα μας είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες στη Γερμανία ανακοίνωσε σήμερα το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών ΙΕΛΚΑ .
Ειδικότερα:
Από την επαναλαμβανόμενη έκθεση του Ινστιτούτου που βασίζεται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ την άνοιξη του 2024 προκύπτει ότι η Γερμανία έχει ακριβότερο καλάθι κατά 26% Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά σύμφωνα με το Ινστιτούτο όταν αφαιρέσουμε τον ΦΠΑ οπότε σε αυτή την περίπτωση) η Γερμανία έχει ακριβότερο καλάθι κατά 33%, αποτέλεσμα της διαφοράς του συντελεστή ΦΠΑ.
Για την ανάλυση συγκρίθηκαν πάνω από 1.400 τιμές σε συνολικά 44 κατηγορίες προϊόντων από 9 αλυσίδες σουπερμάρκετ στις δύο χώρες
Τα στοιχεία περιλαμβάνουν όλες τις τιμές επωνύμων προϊόντων, αλλά και όλων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα (εξαιρουμένων μόνο ειδικών προϊόντων όπως π.χ. βιολογικά προϊόντα). Οι τιμές είναι οι τελικές τιμές συμπεριλαμβανομένων των προσφορών και εκπτώσεων που παρέχουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ σε κάθε χώρα.
-Σε αντίστοιχα συμπεράσματα καταλήγει και η ανάλυση στοιχείων του Numbeo (το numbeo είναι crowd-sourced global database για τιμές καταναλωτή παγκοσμίως, με στοιχεία από το 2009), τον Ιούνιο 2024, με βάση στοιχεία των τελευταίων 12 μηνών, τα οποία αφορούν όλα τα σημεία πώλησης και αφορούν το ελάχιστο ποσό χρημάτων που πρέπει να δαπανήσει κάποιος στις δύο χώρες προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες θερμίδων, και σε αυτή την περίπτωση η Γερμανία είναι ακριβότερη κατά 26% σε σχέση με την Ελλάδα με 333 ευρώ έναντι 264 ευρώ στην Ελλάδα.
https://ielka.gr/anakoinosi-24-7-2024/

Την πρώτη εφαρμογή της που αφορά στη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου οχήματος παρουσίασαν οι Υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστος Δήμας, καθώς και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία του Gov.gr Wallet οι πολίτες θα δίνουν τη ρητή συγκατάθεσή τους (consent) για τη διάθεση των απαραίτητων δεδομένων τους σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Με αυτόν τον τρόπο θα συναλλάσσονται άμεσα και εύκολα, επιτρέποντας την άντληση και διάθεση των συγκεκριμένων κατά περίπτωση στοιχείων τους.
Με τον τρόπο αυτό η καθημερινότητα των πολιτών διευκολύνεται σημαντικά, καθώς θα μπορούν να ολοκληρώνουν διαδικασίες από το κινητό τους τηλέφωνο, χωρίς να χρειάζεται να διακινούν έγγραφα, ούτε έγχαρτα ούτε ψηφιακά.
Στην περίπτωση της σύναψης ασφαλιστήριου συμβολαίου οχήματος η διαδικασία επιταχύνεται και για τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς θα λαμβάνουν με απόλυτη ασφάλεια και εγκυρότητα τα απαραίτητα στοιχεία του πολίτη και του προς ασφάλιση οχήματος, μέσω άντλησης από τα μητρώα του δημοσίου που είναι ήδη καταχωρισμένα.
Επισημαίνεται ότι ο πολίτης θα δίνει τη συγκατάθεσή του σε κάθε βήμα της διαδικασίας τόσο για την άντληση των στοιχείων του, όσο και για τη διάθεσή τους στην ασφαλιστική εταιρεία με την οποία έχει επιλέξει να συμβληθεί.
Πιο συγκεκριμένα η διαδικασία θα έχει ως εξής:
- Αρχικά ο πολίτης θα επικοινωνεί με την ασφαλιστική εταιρεία με την οποία επιθυμεί να συνάψει συμβόλαιο ασφάλισης οχήματος.
- Η ασφαλιστική, αφού καταγράψει την επιθυμία του πολίτη να κάνει χρήση της νέας ψηφιακής υπηρεσίας μέσω του Gov.gr Wallet, ζητάει τα βασικά στοιχεία για να εκκινήσει την διαδικασία. Τα στοιχεία αυτά είναι ο ΑΦΜ, το ονοματεπώνυμο του πολίτη και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμεί να ασφαλίσει και βρίσκεται στην ιδιοκτησία του.
- Στη συνέχεια θα λαμβάνει ειδοποίηση (push notification) στο κινητό του από το Gov.gr Wallet μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία και για τον συγκεκριμένο σκοπό που έχει αιτηθεί, ζητά τη διάθεση των απαραίτητων στοιχείων του, δηλαδή άδεια οχήματος, άδεια οδήγησης και στοιχεία κατόχου.
- Ο πολίτης, αν επιθυμεί να συνεχίσει, θα δίνει αρχικά τη συγκατάθεσή του για την «άντληση και προβολή» των προς διαβίβαση στοιχείων του και ακολούθως θα ελέγχει την ορθότητά τους.
- Έπειτα, θα χορηγεί ή όχι τη συγκατάθεση του για τη διαβίβαση αυτών των στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα της ασφαλιστικής εταιρείας.
Εναλλακτικά οι πολίτες θα μπορούν να παραχωρούν τη συγκατάθεσή τους πέραν του Gov.gr Wallet μέσω εφαρμογής που θα αναπτυχθεί για αυτόν τον σκοπό στο gov.gr.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επόμενο στάδιο η υπηρεσία θα επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων και η σύναψη συμβολαίου με παρόχους ενέργειας και τηλεπικοινωνιών.
Η υπηρεσία υλοποιείται από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ τα απαιτούμενα στοιχεία θα αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.


Κυριάκος Μητσοτάκης : Κάνω αυτήν την ανάρτηση για να μοιραστώ μαζί σας δύο κυβερνητικές αποφάσεις που θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικές για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία και την υλοποίηση της Εθνικής μας Στρατηγικής για τα Δικαιώματά τους.


την Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2024, καταβλήθηκαν 3.274.292,87 ευρώ, ως προκαταβολή 50% της επιχορήγησης της κρατικής αρωγής, προς 862 επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες. Με την ανωτέρω πληρωμή έχουν καταβληθεί συνολικά 60.809.128,33 ευρώ, ως προκαταβολή, προς 7.813 δικαιούχους.
Παράλληλα, σε 4.848 περιπτώσεις επιχειρήσεων, αγροτικών εκμεταλλεύσεων και κτηνοτροφικών μονάδων η πρώτη αρωγή συνολικού ύψους 15.403.000,00 ευρώ, που είχε χορηγηθεί συμψηφίστηκε με το ποσό που αναλογούσε στο ποσό της προκαταβολής του 50% της επιχορήγησης της κρατικής αρωγής. Συνεπώς, η φάση της χορήγησης της προκαταβολής του 50% της κρατικής αρωγής προς επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες έχει ολοκληρωθεί για 12.661 δικαιούχους με το συνολικό ύψος της επιχορήγησης να φθάνει τα 76.212.128,33 ευρώ.
Επισημαίνεται ότι συνολικά, στο πλαίσιο της πρώτης αρωγής, τόσο για πρώτη αρωγή έναντι επιχορήγησης, όσο και πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής, αλλά και αποζημίωσης οικοσκευής, έχουν καταβληθεί 182,7 εκατ. ευρώ σε 50.561 περιπτώσεις δικαιούχων. Συνεπώς, λαμβάνοντας υπόψη και τα ποσά των προκαταβολών, έχουν καταβληθεί συνολικά 243,51 εκατ. ευρώ σε περίπου 58.375 περιπτώσεις δικαιούχων.
Σε συνέχεια της πρόσφατης καταβολής, στο πλαίσιο της κρατικής αρωγής, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αρμόδιος για την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές και την κρατική αρωγή, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, σημείωσε «μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της προκαταβολής του 50% της κρατικής αρωγής για 12.661 επιχειρήσεις και αγρότες, προκαταβολής που αντιστοιχεί σε 76,2 εκατ. ευρώ, μετά τις πλημμύρες του 2023. Συνεχίζεται εντατικά, συνεπώς, το έργο των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής σε στενή συνεργασία με τις επιτροπές και τα κλιμάκια κρατικής αρωγής των Περιφερειών, επιτυγχάνοντας χρόνους – με φόρτους – που δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν. Έτσι, μέσα σε μία εβδομάδα, κατά μέσο όρο, από την υποβολή των ολοκληρωμένων στοιχείων για τις επιχειρήσεις και τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις από τις υπηρεσίες των Περιφερειών καταβάλλεται το 50% της προβλεπόμενης επιχορήγησης της κρατικής αρωγής. Η ροή συνεχίζεται από τις Περιφέρειες. Με τη συνέχιση της ροής των στοιχείων προχωρά άμεσα η ενίσχυση σε επιχειρήσεις και αγροτικές εκμεταλλεύσεις της Θεσσαλίας και των άλλων περιοχών που επλήγησαν από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου του 2023. Σημειώνεται ότι συνολικά, λαμβάνοντας υπόψη τις προκαταβολές αλλά και τις πληρωμές στο πλαίσιο της πρώτης αρωγής, έχουν καταβληθεί περίπου 243,5 εκατ. ευρώ για την στήριξη επιχειρήσεων, αγροτών και νοικοκυριών που επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023.».
Συνεπώς, η Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, σε ένα πλαίσιο στενής συνεργασίας με τις επιτροπές και τα κλιμάκια κρατικής αρωγής της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, συνεχίζει την υλοποίηση του πλαισίου της κρατικής αρωγής, με έμφαση – επί του παρόντος - στις καταβολές της προκαταβολής του 50% της τελικής επιχορήγησης ανάλογα με τη ροή των στοιχείων από τις Περιφέρειες.
https://civilprotection.gov.gr/sites/default/files/2024-07/CivProGR_20240723.pdf



Στην Αλθέα υπάρχει ένα κτίριο “φάντασμα”, ένα γιγάντιο ξενοδοχείο δίπλα στη θάλασσα το οποίο δεν λειτούργησε πότε.. μέχρι σήμερα
Κατά μήκος της λεωφόρου και ακόμη ψηλότερα, στον λόφο, υπάρχει ένα τεράστιο οικοδόμημα, που έχει μείνει ημιτελές. Ο λόγος για την περιοχή Αλθέα στην Αγία Μαρίνα Κορωπίου, όπου δεσπόζει το γνωστό και ως το «Ξενοδοχείο της Χούντας», το μεγάλο τουριστικό έργο που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
Την περίοδο της 7ετούς δικτατορίας ξεκίνησαν αρκετά έργα που σχετίζονταν με τον τουρισμό και την οικοδόμηση νέων μονάδων. Την ίδια περίοδο εμφανίστηκαν και τα περίφημα θαλασσοδάνεια που δίνονταν απευθείας στον ενδιαφερόμενο «φίλο» επιχειρηματία.
Οι καταγγελίες στη μεταπολίτευση αποκάλυψαν μια σειρά από επιλεκτικές δανειοδοτήσεις που δημιούργησαν πολλά κουφάρια ξενοδοχείων που οι ιδιοκτήτες τους πήραν «ζεστό» χρήμα» αλλά δεν ολοκλήρωσαν ποτέ την επένδυση. Τα δάνεια είχαν διάρκεια 18 χρόνια με χαριστική περίοδο μια πενταετία και κάλυπταν από το 20% έως και το 70% του συνόλου της πραγματοποιούμενης επένδυσης.
Στην Αττική δόθηκε βάση στη δημιουργία νέων ξενοδοχείων, αλλά και στην επέκταση παλαιότερων μονάδων στο όνομα της ανάπτυξης. Το τεράστιο ξενοδοχειακό οικοδόμημα με πισίνα στην ταράτσα και με τρία διπλανά τμήματα που αποτελούσαν το κεντρικό κτίριο, καθώς επίσης και δύο επιπλέον σειρές από μπανγκαλόου, πάνω στην παραλιακή λεωφόρο και μπροστά στη θάλασσα, στην περιοχή της Αλθέας, ήταν ένα από τα μεγαλόπνοα σχέδια της Χούντας.
Επρόκειτο να ιδρυθεί από την εταιρεία Αλθέα του Νίκου Βαρδινογιάννη, η οποία ανέλαβε το project το 1973. Σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Μανώλη Γεωργιάδη και επρόκειτο να είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο πολυτελή ξενοδοχεία της Ελλάδας.
Προβλεπόταν να έχει περισσότερα από 400 δωμάτια, που κάλυπταν μια έκταση 65 στρεμμάτων.
Η δημιουργία μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων βασίστηκε, κατά κύριο λόγο, στον αναγκαστικό νόμο 543/68. Τότε δημιουργήθηκαν νέες μονάδες για να καλύψουν τη ζήτηση, εξαιτίας της αύξησης των τουριστών στην Ελλάδα.
Εκείνη την εποχή, ένα τραπεζικό δάνειο με σκοπό την επένδυση στον τουριστικό τομέα ήταν μια εύκολη υπόθεση. Αρκεί να γνώριζες τον Ιωάννη Λαδά, τον αποκαλούμενο ειρωνικά και κύριο «καθαρά χέρια». Το όνομά του ενεπλάκη σε υποθέσεις με «θαλασσοδάνεια» και το 1975 καταδικάστηκε μαζί με τους άλλους πραξικοπηματίες σε ισόβια κάθειρξη.
Το ημιτελές ξενοδοχείο, μέχρι σήμερα είναι γνωστό στους κατοίκους της περιοχής ως το «Ξενοδοχείο της Χούντας». Μάλιστα, έχει ακόμη ένα παρατσούκλι «Δέσποινα». Παρέπεμπε απευθείας στο όνομα της συζύγου του Παπαδόπουλου, καθώς πολλοί πίστευαν ότι η γυναίκα του δικτάτορα είχε κάποια εμπλοκή με την πραγματοποίηση του μεγαλόπνοου σχεδίου.
Οι νεότεροι κάτοικοι της Αλθέας και της ευρύτερης περιοχής, ήξεραν το εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο και ως «Ξενοδοχείο Κοσκωτά». Πολύ πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο με πρωταγωνιστή τον επιχειρηματία και τραπεζίτη, το ξενοδοχειακό συγκρότημα είχε περάσει στη δική του κυριότητα.

Από σήμερα, Δευτέρα 22 Ιουλίου, θα ξεκινήσει η έκτη καταβολή, ύψους 2.000.793,30 ευρώ, που αφορά στην επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών, κλάδων επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, για τα έτη 2019 και 2020 σε χιλιάδες επαγγελματίες.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΕΦΚΑ, αφορά σε δικηγόρους με έμμισθη εντολή του ιδιωτικού τομέα και των Ν.Π.Ι.Δ. και μισθωτούς μηχανικούς και υγειονομικούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (Ι.Δ.Α.Χ. & Ι.Δ.Ο.Χ.), οφειλέτες ή μη του e-Ε.Φ.Κ.Α., οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση, μέσω της αντίστοιχης ηλεκτρονικής υπηρεσίας, έως τις 17-7-2024.
Η εν λόγω διαδικασία επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών διεκπεραιώνεται χωρίς την αναζήτηση πιστοποιητικού φορολογικής ενημερότητας του δικαιούχου.
Το ποσό που θα αποδίδεται στους οφειλέτες του e-Ε.Φ.Κ.Α «προκύπτει μετά τον συμψηφισμό της συνολικής οφειλής τους (ρυθμισμένη ή μη) με το αρχικά υπολογισθέν προς επιστροφή ποσό των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών (άρθρο 104 παρ. 1 του ν. 4387/2016 – ΦΕΚ 85 Α’, όπως ισχύει & άρθρο 1 της με α. π. Δ.15/Δ’/90598/11.11.2021 Υ.Α. – ΦΕΚ 5404 Β’)», τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση.
Σε αυτήν την έκτη καταβολή το ανώτατο επιστρεφόμενο ποσό, που θα πιστωθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς 996 δικαιούχων, ανέρχεται στο ποσό των 12.211,33 ευρώ.
Σημειώνεται, τέλος, ότι παρατείνεται έως τις 30 Ιουνίου 2025 η λειτουργία της «Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Τροποποίησης της Ασφάλισης για Έμμισθους Δικηγόρους, Μισθωτούς Μηχανικούς και Υγειονομικούς» και της συσχετιζόμενης «Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Επιστροφής Εισφορών σε έμμισθους Δικηγόρους, μισθωτούς Μηχανικούς και Υγειονομικούς».