Ο Δήμος Κορινθίων δεν είναι "μαγαζάκι" κανενός και οι "ταμπέλες" υστεροφημίας τοποθετούνται από τους πολίτες σε βάθος χρόνου

Μια πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση από τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου Κορινθίων, Vasileios Balafas

▪️ Ένα από τα πιο πολυφορεμένα τσιτάτα της Πολιτικής είναι το "Το Κράτος και η Δημόσια Διοίκηση έχουν συνέχεια". Το ακούμε συχνά από μικρά παιδιά και εμπεδώνεται σταδιακά στην κάθε επαφή μας με τη Δημόσια Διοίκηση, ιδιαίτερα στα έγγραφα και τα "Λαμβάνοντας Υπόψη".
▪️ Ο γενικός αυτός "οδηγός" ορθώς αποτελεί έναν συνεκτικό κρίκο μεταξύ των "προηγούμενων" και των "επόμενων" ασκούντων Δημόσια Διοίκηση σε κάθε επίπεδο.
▪️ Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό πραγματικά απορώ με την "φεουδαρχική" και "ιδιοκτησιακή" αντίληψη που αναπτύσσεται στην Κόρινθο από διάφορα πολιτικά παράκεντρα.
▪️ Τι λέει λοιπόν αυτή η αντίληψη : Ότι εγώ ο δείνα, επειδή επί των ημερών μου έφτιαξα μια γούρνα, η γούρνα εφεξής μου ανήκει, πρέπει να γράφει το όνομά μου, ακόμα και αν επίσης επί των ημερών μου η γούρνα δεν λειτουργούσε ή την άφησα να πιάσει μάκα.
▪️ Εξ αυτής της αντιλήψεως, ακόμα και αν η γούρνα είναι χρήσιμη ως προς την ύπαρξή της, "απαγορεύεται" από όποιον επόμενο τη φροντίσει, την καθαρίσει, την εξελίξει ή ακόμα ακόμα και τη λειτουργήσει ενώ ας πούμε μπορεί να μη λειτουργούσε, να τολμήσει να πει ότι "καθαρίσαμε τη γούρνα και τη διαθέτουμε και πάλι στους πολίτες".
▪️ Αξίζει πραγματικά κάποια στιγμή να μιλήσουμε για όσα προκύπτουν καθημερινά στο Δήμο και έρχονται ως αμέλειες ή παραλείψεις από το παρελθόν. Ή για όσα βρέθηκαν προσπαθώντας να γυρίσουμε και πάλι τα γρανάζια χρήσιμων υποδομών που είχαν εγκαταλειφθεί (ακόμα και αδειοδοτήσεις σημαντικών υποδομών).
▪️ Κατανοώ την αγωνία εκείνων που ίσως δεν φρόντισαν, εκείνων που πιθανώς ήθελαν αλλά δεν μπόρεσαν, ακόμα και εκείνων που δεν τους πέρασε από το μυαλό ή την φαντασία και σήμερα "πεθαίνουν" από έκπληξη.
▪️ Ο Δήμος δεν είναι "μαγαζάκι" κανενός και οι "ταμπέλες" υστεροφημίας τοποθετούνται από τους πολίτες σε βάθος χρόνου. Προσπαθούμε καθημερινά να "ξεκολλήσουμε" πολλά πράγματα που στο τέλος είναι υπηρεσίες προς τους πολίτες. Δεν θα φοβόμαστε και να τα πούμε επειδή ο καθένας θεωρεί ότι του χαλάμε την "ιδιοκτησία". Sorry κιόλας ...
 
** Στη φωτογραφία απεικόνιση της "φεουδαρχίας" από το περίφημο "Queen Mary Psalter" του 14ου αιώνα.
 Οι νέες επιτροπές για τα τρία ΚΑΠΗ του δήμου Βέλου - Βόχας

Οι νέες επιτροπές για τα τρία ΚΑΠΗ του δήμου Βέλου - Βόχας

Με νέες επιτροπές θα διοικούνται στο εξής τα τρία ΚΑΠΗ του δήμου Βέλου-Βόχας σε Ζευγολατιό, Βραχάτι και Βέλο, μετά την πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με όσα αποφασίστηκαν ομόφωνα οι επιτροπές στο εξής θα συγκροτούνται ως εξής:

ΑΜΙΣΘΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΜΕΛΩΝ Κ.Α.Π.Η. ΔΗΜΟΥ ΒΕΛΟΥ ΒΟΧΑΣ

Κ.Α.Π.Η. ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ

1. ΠΑΠΑΛΕΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής)

2. ΜΠΑΧΤΑΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

3. ΣΑΡΡΗ ΟΥΡΑΝΙΑ

4. ΡΑΠΑΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

5. ΚΟΥΚΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

6. ΛΑΜΠΡΟΥ ΜΑΡΙΑ

7. ΔΡΟΥΓΚΑ ΟΛΓΑ

8. ΚΑΛΛΙΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

9. ΕΙΚΟΣΙΔΕΚΑ ΕΛΕΝΗ

Κ.Α.Π.Η. ΒΕΛΟΥ

1. ΠΑΠΑΛΕΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής)

2. ΜΠΑΧΤΑΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

3. ΚΑΡΑΜΑΝΕΑ ΕΛΕΝΗ

4. ΚΟΠΕΛΑ ΚΩΝ/ΝΑ

5. ΤΣΑΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

6. ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

7. ΧΑΡΒΑΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

8. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

9. ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Κ.Α.Π.Η. ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ

1. ΠΑΠΑΛΕΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής)

2. ΜΠΑΧΤΑΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

3. ΣΟΛΔΑΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

4. ΑΞΙΩΤΟΥ ΑΝΝΑ

5. ΣΚΟΥΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

6. ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

7. ΒΙΤΑΛΗ ΑΘΗΝΑ

8. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥ ΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

9. ΕΥΤΑΞΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ

Όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση, σκοπός της κάθε επιτροπής είναι να συζητά τα θέματα του κάθε Κ.Α.Π.Η. με τα μέλη του, να διαπιστώνει τυχόν προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία του και να καταθέτει προτάσεις στον εκάστοτε Προϊστάμενο ή εντεταλμένο Σύμβουλο ή άλλο ορισμένο από τον Δήμαρχο ή αρμόδιο Αντιδήμαρχο υπάλληλο των Κ.Α.Π.Η. για την επίλυσή τους, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Οφείλει να βρίσκεται σε επαφή με τα μέλη και να συνέρχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του κάθε Κ.Α.Π.Η. και να εκφράζεται η βούληση των μελών.

Η θητεία των επιτροπών ορίστηκε έως τις 31.12.2025.

 

Δημοσιεύθηκε στο gnomipoliton.com

Πουλλίτσα |Καθαρισμός αυλακιών για την απορροή νερών της βροχής

Πουλλίτσα |Καθαρισμός αυλακιών για την απορροή νερών της βροχής

Για να ζούμε σε ένα όμορφο και λειτουργικό χωριό,υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε.
Ενα απ'αυτά είναι και η καθαριότητα των αυλακιών τα οποία σε άψογη συνεργασία,μεταξύ Δήμου και Κοινότητας, μέσω του αντιδημάρχου Βαγγέλη Λυμπερόπουλου, θα βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση των βρόχινων νερών που θα παραχθούν (εν αναμονή φθινοπωρινών βροχών... ευχή όλων!!!),έτσι ώστε να "πετύχουμε" να μειώσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις που είχαμε ζήσει στο παρελθόν...
 
πουλ πουλλι
 
Συνεχίζουμε..........
Αυτό το κάπως ξεθωριασμένο ξενοδοχείο κοντά στη διώρυγα της Κορίνθου αποκαλύπτει τα αρχιτεκτονικά στοιχεία μιας ιδιοφυΐας

Αυτό το κάπως ξεθωριασμένο ξενοδοχείο κοντά στη διώρυγα της Κορίνθου αποκαλύπτει τα αρχιτεκτονικά στοιχεία μιας ιδιοφυΐας

Ένα παραγνωρισμένο μπρουταλιστικό στολίδι, το ξενοδοχείο Isthmia Prime Hotel, κοντά στη διώρυγα της Κορίνθου, χτίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 από δύο φίλους, τον συνθέτη Γιάννη Ξενάκη και τον πολεοδόμο Πάνο Σπηλιωτάκο.

Ο Ξενάκης ήταν έλληνας καλλιτέχνης και συνθέτης με πτυχίο μηχανικού. Ξεφεύγοντας από τη φρίκη του ελληνικού εμφυλίου πολέμου το 1947, εργάστηκε υπό τον αρχιτέκτονα Le Corbusier στο Παρίσι. Ο Ξενάκης βοήθησε στο σχεδιασμό των έργων Unite D’Habitation και Couvent De La Tourette, δύο από τα πιο αναγνωρισμένα μνημεία της μπρουταλιστικής αρχιτεκτονικής παγκοσμίως

Ήταν κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου όταν ο Ξενάκης συνειδητοποίησε πόσο πολύ η μουσική και η αρχιτεκτονική διασταυρώνονται, ειδικά στα κοινά μοτίβα που μπορούν να εξερευνηθούν μέσω του λογισμού και της γεωμετρίας. Θεώρησε ότι οι ίδιοι τόνοι και οι καμπύλες που βρέθηκαν στα σχέδια του Le Corbusier θα μπορούσαν να βρουν εφαρμογή στις μουσικές συνθέσεις.

Εμπνευσμένος από τους δομικούς υπολογισμούς του Le Corbusier, συνέθεσε το Metastaseis το 1955. Ήταν ένα πείραμα που εφάρμοζε μαθηματικές αρχές από τις θεωρίες του χώρου και του χρόνου του Αϊνστάιν, την ακολουθία Φιμπονάτσι και τη Χρυσή Τομή στη μουσική σύνθεση. Ο πειραματισμός του Ξενάκη κορυφώθηκε με τη σχεδίαση του εκπληκτικού περιπτέρου της Philips στην Expo 58 στις Βρυξέλλες.

Τα υπερβολικά παραβολοειδή σχήματα μέσα στην παράξενη κατασκευή σχεδιάστηκαν για να συνοδεύουν και να ενισχύουν την παράσταση στο εσωτερικό της, μια οπτικοακουστική πανδαισία που περιλάμβανε ένα καλειδοσκόπιο φώτων και χρωμάτων πάνω σε ένα soundtrack πειραματικής μουσικής. 

Σύμφωνα με το Atlas Obscura, μπορείτε να δείτε λίγη από την ιδιοφυΐα και την κλασική φιλοσοφία του Ξενάκη να εισχωρεί στο ξενοδοχείο. Δανειζόμενο από τη μακρά ελληνορωμαϊκή παραθεριστική κληρονομιά της περιοχής, το μοντερνιστικό ξενοδοχείο αντανακλά τη στάση ενός diversorium (ρωμαϊκό πανδοχείο στην άκρη του δρόμου).

Τέτοια επιβλητικά κτίρια θα ήταν συνηθισμένο θέαμα για τους επισκέπτες των δημοφιλών ιαματικών πηγών στα κοντινά Θέρμαι (σημερινό Λουτράκι) στην αρχαιότητα. Αρκετές κλασικές βίλες, λουτρά και βοηθητικά κτίρια έχουν ανακαλυφθεί στην περιοχή με την πάροδο των χρόνων.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 24 095437

Η εντυπωσιακή αρχιτεκτονική του Isthmia Prime

 

Η κιονοστοιχία της κύριας εισόδου του Isthmia Prime, που εμφανίζει 12 τσιμεντένιους κίονες, φαίνεται να είναι εμπνευσμένη από τη δωρική τάξη του ναού του Απόλλωνα. Η κιονοστοιχία στηρίζει ένα τριώροφο συγκρότημα κατοικιών, του οποίου τα λοξά διατεταγμένα δωμάτια μεγιστοποιούν την εκπληκτική θέα στον Κορινθιακό Κόλπο.

Τα τριγωνικά προπύλαια από σκυρόδεμα στην επίπεδη οροφή παραπέμπουν στα ανθέμια της κλασικής αρχιτεκτονικής. Πρόκειται για τις διακοσμητικές παλμέτες που παρατηρούνται συχνά στις μαρκίζες των αρχαίων ελληνικών και ρωμαϊκών κτιρίων. Τα τριγωνικά σχήματα είναι τόσο διακοσμητικά όσο και λειτουργικά στη σύγχρονη χρήση τους στο χώρο. Μεγιστοποιούν την ποσότητα του ηλιακού φωτός μέσα από τα παράθυρα.

Το Isthmia Prime είναι ένα κομψό, αν και κάπως παραγνωρισμένο παράδειγμα αυτών των κλασικών και καλλιτεχνικών παραδόσεων, το οποίο συνδέεται με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου χάρη στη διακριτική λαμπρότητα του δημιουργού του.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, το αστραφτερό μοντερνιστικό ξενοδοχείο υποδέχτηκε πλήθος τοπικών και διεθνών διασημοτήτων. Μεταξύ αυτών ήταν μέλη της ελληνικής και της ισπανικής βασιλικής οικογένειας, συνθέτες όπως ο Μίκης Θεοδωράκης και ένας γαλαξίας ηθοποιών, τραγουδιστών και πολιτικών.

 

Δημοσιεύθηκε στο newsbeast.gr

Για άλλη μια φορά οι “Stigma Sdband” συγκίνησαν με την μουσική τους παρουσία…Παρών ο “πατριάρχης της jazz στην Κόρινθο Κώστας Φιλιππίδης

Για άλλη μια φορά οι “Stigma Sdband” συγκίνησαν με την μουσική τους παρουσία…Παρών ο “πατριάρχης της jazz στην Κόρινθο Κώστας Φιλιππίδης

Στιγμιότυπα από την υπέροχη μουσική βραδιά με την Stigma Sdband στην πολιτιστική πρωτεύουσα της πόλης την Αρχαία Κόρινθο! Στην πλατεία (πολύ κοντά στην έξοδο του Αρχαιολογικού χώρου) σε ένα νοσταλγικό Live έχοντας προσκαλέσει φίλους μουσικούς , η ιστορική μπάντα αποχαιρέτισε τον παλιό της Τρομπονίστα Αλέκο Δημητρακόπουλο, που αναχώρησε πριν λίγο καιρό.
Παρών  ο ιδρυτής της Κώστας Φιλιππίδης, ο άνθρωπος που “γνώρισε” στους Κορίνθιους την jazz τους μύησε σε αυτήν και τους ταξίδεψε με θρυλική μπάντα Stigma Swing Dixie Band στα πέρατα του κόσμου!

Ευχαριστούμε πολύ τον Δήμος Κορινθίων τη Διεύθυνση Πολιτισμού Δήμου Κορινθίων , τον αντιδήμαρχο κ. Παναγιώτη Λαμπρινό, το Δημοτικό σύμβουλο κ. Evangelos Georgakopoulos  την οικογένεια του Κώστα Φιλιππίδη Paulianna Filippidi , Γιώτα Παπασπυροπούλου-Φιλιππίδου και όλους τους καλούς φίλους που βρέθηκαν στην πλατεία της Αρχαίας Κορίνθου στις 4 Σεπτέμβρη για τη συναυλία της Stigma Sdband.

τζαζ

τζαζ1

τζαζ2

τζαζ3

τζαζ4

τζαζ5

 

Δημοσιεύθηκε στο protinewskorinthias.gr

Σωματείο "Φίλοι Αρχαίας Τενέας" | Ενημέρωση για την πορεία της ανασκαφικής έρευνας της αρχαίας Τενέας.

Σωματείο "Φίλοι Αρχαίας Τενέας" | Ενημέρωση για την πορεία της ανασκαφικής έρευνας της αρχαίας Τενέας.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής η εκδήλωση του Σωματείου μας για την πορεία και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της ανασκαφικής έρευνας της αρχαίας Τενέας.
ττ
 
Η παρουσία και το συγκινητικό ενδιαφέρον των κατοίκων του Χιλιομοδίου μας τίμησε ιδιαίτερα. Ευχαριστούμε τους εκπροσώπους της Εκκλησίας, του Υπουργείου, της Περιφέρειας, του Δήμου, των Τοπικών Κοινοτήτων, Συλλόγων και Σωματείων που ανταποκρίθηκαν και μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας.
 
εξ
Ευχαριστούμε θερμά τους ομιλητές, που με τις παρουσιάσεις τους ενθουσίασαν το κοινό.
 
Στο σύνδεσμο παρακάτω μπορείτε να δείτε όλη την εκδήλωση.
Η Διοίκηση του ΤΕΝΕΑΤΗ ΑΘΙΚΙΩΝ ευχαριστεί τον Μπαστούνη Γιώργο για την ευγενική χορηγία του

Η Διοίκηση του ΤΕΝΕΑΤΗ ΑΘΙΚΙΩΝ ευχαριστεί τον Μπαστούνη Γιώργο για την ευγενική χορηγία του

Η Διοίκηση του ΤΕΝΕΑΤΗ ΑΘΙΚΙΩΝ ευχαριστεί τον Μπαστούνη Γιώργο για την ευγενική χορηγία του προς την ομάδα μας.
Διέθεσε την ερπυστριοφόρο μπουλντόζα του και καθάρισε απο μεγάλους θάμνους και μπάζα την κοίτη του ρέματος που βρίσκεται πίσω από τη γήπεδο των Αθικίων.
Οι μπάλες που βρέθηκαν μέσα στα βάτα και τους απροσέγγιστους θάμνους ήταν πάνω από 10!!!
Η αλληλεγγύη και ο εθελοντισμός των συγχωριανών μας, μας συγκινούν και μας δίνουν ώθηση στο να συνεχίσουμε τον δύσκολο αγώνα μας.
Γιώργο σε ευχαριστούμε πολύ…
Συλλόγου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κορινθίας | Πάρε μέρος στις εκλογές - Δυνάμωσε το σωματείο σου

Συλλόγου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κορινθίας | Πάρε μέρος στις εκλογές - Δυνάμωσε το σωματείο σου

Συμμετέχουμε όλοι στις εκλογές του Συλλόγου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Κορινθίας!
Πάρε μέρος στις εκλογές - Δυνάμωσε το σωματείο σου - Δώσε δύναμη στη δύναμή σου! 
 
ypallhloi
A.O. Ποσειδών Λουτρακίου Στίβος | Ακαδημίες Στίβου με ειδικό αθλητικό εξοπλισμό και στίβους μάχης

A.O. Ποσειδών Λουτρακίου Στίβος | Ακαδημίες Στίβου με ειδικό αθλητικό εξοπλισμό και στίβους μάχης

Οι ακαδημίες Στίβου του ομίλου μας, στόχο έχουν την πρώτη επαφή των μικρών αθλητών με όλα τα αγωνίσματα του Κλασικού Αθλητισμού, σε δρόμους, ρίψεις, άλματα σε παιγνιώδη μορφή, με ειδικό αθλητικό εξοπλισμό και στίβους μάχης.

Η καθοδήγηση προέρχεται από εκπαιδευτικούς Καθηγητές Φυσικής Αγωγής(ΤΕΦΑΑ & Msc), με γνώμονα τον σεβασμό, την συμμετοχή, την σωστή αθλητική συμπεριφορά και το “Ευ αγωνίζεσθαι”.

poseidonas

✅ Τμήμα Juniors, από Προνήπιο έως Ά Δημοτικού, κάθε ΔεΤρΠε_Πα 17.00 – 18.00

✅Ακαδημίες Στίβου, από Β’ Δημοτικού έως Ε’ Δημοτικού, καθημερινά 17.00 – 18.00

κ14

✅Τμήματα Αναπτυξιακών Ηλικιών από 12 ετών και άνω

✅Κατηγορίες Κ14, Κ16, Κ18, Κ20, Κ23 και Ανδρών - Γυναικών

✅Οι προπονητές μας είναι έμπειροι εκπαιδευτικοί, καθηγητές Φυσικής Αγωγής(ΤΕΦΑΑ & Msc).
 
στρατ
 
✅Τμήμα Προετοιμασίας Υποψηφίων για Στρατιωτικές, Αστυνομικές,Πυροσβεστικές, Λιμενικές Σχολές και ΤΕΦΑΑ.
✅Με την καθοδήγηση έμπειρου καθηγητή Φυσικής Αγωγής(ΤΕΦΑΑ), η προετοιμασία σου έχει σίγουρη επιτυχία.
✅Κάθε Δε_Τε_Πα 18.00-19.00 & Σάββατο 10.00-11.00 στο Θώδειο στάδιο Λουτρακίου
 
 

Πληροφορίες  στο 6936127079 και καθημερινά στο Θώδειο στάδιο Λουτρακίου 15.00 – 19.00

 

 

 

Το Λύκειον των Ελληνίδων Κιάτου, θα συμμετάσχει στο 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο στην Καβάλα

Το Λύκειον των Ελληνίδων Κιάτου, θα συμμετάσχει στο 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο στην Καβάλα

Το Λύκειο Ελληνίδων Καβάλας, παράρτημα της μεγάλης Λυκειακής οικογένειας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχει την τιμή να διοργανώσει στην Καβάλα το 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Λυκείου των Ελληνίδων 26-29/9/2024 με θέμα:
«Γυναίκα και Λύκειο των Ελληνίδων: αναστοχασμός, επαναπροσδιορισμός και νέες προκλήσεις. Η Γυναίκα ως μήτρα παράδοσης, κοινωνικών αλλαγών και αλληλεγγύης στον 21ο αιώνα».
Το Πανελλήνιο Συνέδριο του Λυκείου των Ελληνίδων, πραγματοποιείται κάθε 2 χρόνια σε διαφορετική πόλη της Ελλάδας, με διαφορετική θεματολογία και το παρακολουθεί μεγάλος αριθμός μελών όλων των Λυκείων των Ελληνίδων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Το Λύκειον των Ελληνίδων είναι ένα γυναικείο σωματείο με μακραίωνη ιστορία και δράση στην προσπάθεια για την προάσπιση των γυναικείων δικαιωμάτων, τη μελέτη, τη διαφύλαξη της ελληνικής παράδοσης και τη μετάδοσή της από γενιά σε γενιά. Εκτός από το κεντρικό Λύκειον στην Αθήνα λειτουργούν 56 παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα, 14 στο εξωτερικό καθώς και 3 στην Κύπρο.
Η επιλογή της συγκεκριμένης θεματικής εκπορεύεται από τους καταστατικούς σκοπούς του Λυκείου των Ελληνίδων, το οποίο, πέραν της διατήρησης της παράδοσης και των εθίμων, ως αποστολή έχει την πολύπλευρη στήριξη της γυναίκας την ηθική εξύψωσή της, τη συμπαράσταση της μητέρας και του παιδιού, την προαγωγή της ισότητας και ισοτιμίας των φύλων, του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Ταυτόχρονα, όμως, η θεματική αντανακλά και πηγάζει από τη σύγχρονη πραγματικότητα και τη θέση της γυναίκας σε αυτή, τη διαχρονική προσφορά της στο Λύκειο των Ελληνίδων αλλά και το πώς ανταποκρίνεται στις νέες προκλήσεις που προκύπτουν από την οικονομική και κοινωνική κρίση που γεννά συχνά ενδοοικογενειακή και έμφυλη βία με θύμα κυρίως τις γυναίκες.
Στόχος, λοιπόν, του Συνεδρίου, είναι να αποτελέσει μία πλατφόρμα έκφρασης που θα δώσει τη δυνατότητα σε διαφορετικές ‘φωνές’ να διατυπώσουν με παρρησία τις ιδέες τους και να αναστοχαστούν τη θέση της γυναίκας στο παρελθόν, να αναδείξουν τον σύγχρονο πολυδιάστατο ρόλο της στον πολιτισμό, την παράδοση, την κοινωνία, την οικονομία, την εργασία και την οικογένεια και να φωτίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος.
 
ααα
Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου θα γίνει την Πέμπτη 26/9 στο ξενοδοχείο LUCY όπου θα γίνει το καλωσόρισμα συνέδρων από την κα Μαρίνα Φιλιππίδου, Πρόεδρο του Λυκείου Ελληνίδων Καβάλας, η κήρυξη Εναρξης του Συνεδρίου από την κα Μαρία Παπαμάρκου, Πρόεδρο του Λυκείου των Ελληνίδων (Κεντρικό), και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί η Μουσική εκδήλωση
"ΓΥΝΑΙΚΑ - Πηγή Χαράς και Αισιοδοξίας, Θύμα Βασανισμού, Σύμβολο Θυσίας και Δύναμης, Μήτρα Έρωτα και Αγάπης"
με το Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο "Voci ContraTempo".
Όλες οι εργασίες του συνεδρίου θα γίνουν την Παρασκευή στις 27/9 στο ξενοδοχείο LUCY, με εκλεκτούς ομιλητές που μας τιμούν με την παρουσία τους και είναι χωρισμένες σε 4 θεματικές ενότητες:
Α΄ Θεματική Ενότητα
Α) Γλώσσα, Πολιτισμός, Τέχνη, Λαογραφία, Παράδοση και Γυναίκα
Συντονίστρια: Ευθυμία Πεντέρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνικής Παιδαγωγικής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.).
1. “Γλωσσικός σεξισμός ή όταν η γλώσσα κάνει διακρίσεις”,
Ζωή Γαβριηλίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας Δ.Π.Θ. και Επισκέπτρια Καθηγήτρια University of Chicago, τ. Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας Δ.Π.Θ.
2. «Γυναίκες και λαϊκή θρησκευτικότητα: από τον παραδοσιακό στον σύγχρονο λαϊκό πολιτισμό»,
Εμμανουήλ Βαρβούνης, Καθηγητής Λαογραφίας, Κοσμήτορας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών Δ.Π.Θ.
3. «Πώς είδαν οι ξένοι ζωγράφοι τις Ελληνίδες της Επανάστασης», Άγγελος Παληκίδης, Αναπλ. Καθηγητής Διδακτικής της Ιστορίας Δ.Π.Θ.
4. «Μια πανσέληνος στην πιατοθήκη: όψεις της γυναικείας ποίησης στον 21ο αιώνα»,
Χάρης Μιχαλόπουλος, Αναπλ. Καθηγητής Λατινικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ.
5. "Η βασίλισσα της ομορφιάς" του Martin McDonagh. Γυναικείοι ρόλοι και στερεότυπα ως καμβάς - πρόταση για δραματοθεραπευτική επεξεργασία»,
Πολυάννα Καραντζή, ΕΕΔΙΠ Αγγλικής Φιλολογίας Σ.Ν.Δ. Π.Ν., Θεατρολόγος, Δραματοθεραπεύτρια.
Β΄ Θεματική Ενότητα
Β)Σύγχρονες πολιτικές για την ισότητα, Γυναίκα στη Πολιτική και στην Οικονομία και πολιτικές για τη γυναίκα.
Συντονίστρια: Ζωή Γαβριηλίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης(Δ.Π.Θ.) και Επισκέπτρια Καθηγήτρια University of Chicago, τ. Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας Δ.Π.Θ.
6. "Η σημερινή θέση της γυναίκας στην πολιτική: Πως και πόσο επηρέασε η τοποθέτηση γυναικών σε θέσεις εξουσίας την κοινωνία", Αικατερίνη Παπακώστα, Υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
7. "Η ανισότητα μεταξύ των γυναικών τροχοπέδη στην ισότητα της γυναίκας: τι θα έλεγε σήμερα η Καλλιρρόη Παρρέν για τις πολλαπλές διακρίσεις;",
Κατερίνα Δασκαλάκη, δημοσιογράφος, συγγραφέας, Γενική Γραμματέας του Λυκείου των Ελληνίδων (Κεντρικό).
8. «Γυναικείο επιχειρείν και παράδοση. Η συμβολή των γυναικείων αγροτουριστικών συνεταιρισμών στην τοπική ανάπτυξη μέσα από τη διατήρηση τοπικών διατροφικών παραδόσεων»,
Νάντια Μαχά-Μπιζούμη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας (Λαϊκή Τέχνη) Δ.Π.Θ.
9. "Πολιτικές της Ε.Ε. για την ισότητα των γυναικών με ιδιαίτερη έμφαση στην προάσπιση της ισότητας στα πλαίσια των δεκαεπτά (17) στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ."
Δρ. Γεωργία Χιόνη, Δικηγόρος Παρ' ΑρείωΠάγω, Διδάκτωρ Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Φλωρεντίας και εντεταλμένη διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
10. «Το θεσμικό πλαίσιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας»,
Έλενα Κουντουρά, Ευρωβουλευτής, (βιντεοπαρουσίαση).
Γ΄ Θεματική Ενότητα
Γ)Δίκαιο, Δικαιώματα, Ισότητα των φύλων
Συντονιστής: Μιχάλης Χρυσομάλλης, Κοσμήτορας Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ., Καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου Δ.Π.Θ.
11. «Η γυναίκα στην Καβάλα, στην πόλη των διαφορετικών πολιτισμών και θρησκειών. Ένα αιώνα πριν»,
Κωνσταντίνος Π. Παπακοσμάς, Ερευνητής τοπικής ιστορίας.
12. «Η γυναίκα στην μουσουλμανική μειονότητα»,
Πασχαλίνα Χατζημπέη, υποψήφια διδακτόρισσαΤμήματος Κοινωνικής Εργασίας Δ.Π.Θ. –Αγάπη Κανδυλάκη, Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας και ΠολυτισμικότηταςΔ.Π.Θ., μέλος της Εθνικής Επιστημονικής Επιτροπής Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων.
13. "Η ουσιαστική συμβολή της Καλλιρρόης Σιγανού-Παρρέν στην πορεία της Ελληνίδας για την κατάκτηση των δικαιωμάτων της. Νομοθετικό πλαίσιο και παλαιά στερεότυπα",
Αγλαΐα Ρομπόκου-Καραγιάννη, Ομότιμη Καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου, Έφορος Στήριξης Οικογένειας, Γυναίκας και Παιδιού κεντρικού Λ.τ.Ε. και εκπρόσωπος του Λυκείου των Ελληνίδων στην Ελληνική Αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Λόμπι Γυναικών.
14. «Η Σύμβαση του Ο.Η.Ε. για την εξάλειψη των διακρίσεων σε βάρος των γυναικών και η πρόσφατη νομολογία»,Παρούλα Νάσκου - Περράκη: αφυπ.Kαθηγήτρια Διεθνούς Δικαίου και Διεθνών Οργανισμών στο Τμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και τ. Διευθύντρια της Έδρας UNESCO για τη Διαπολιτισμική Πολιτική.
15. «Ο ρόλος και η συμβολή των γυναικείων οργανώσεων στην προώθηση των δικαιωμάτων των γυναικών σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο»,
Μίκα Ιωαννίδου, Δικηγόρος, Επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Λόμπυ Γυναικών.
Δ΄ Θεματική Ενότητα
Δ) Κοινωνική πολιτική, οικογένεια και γυναίκα
Συντονίστρια:Αργυρίου Στέλλα-Εκπαιδευτική Ψυχολόγος, Εντεταλμένη Σύμβουλος Πολιτισμού, Επιστημών και Έμφυλης Βίας Δήμου Καβάλας, Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας Φύλων του Δήμου Καβάλας.
16. «Γυναίκα-οικογένεια και καριέρα: επιλογή ή ψευτοδίλημμα»,
ΣεβαστήΧατζηφωτίου, Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας, Φύλου και
Ενδοοικογενειακής Βίας, Κοσμητόρισσα Σχολής Κοινωνικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Δ.Π.Θ., Πρόεδρος της
Επιτροπής Ισότητας των Φύλων του Δ.Π.Θ.
17. «Γυναικοκτονία»,
Καραμόσχογλου Άννα, Εισαγγελέας Εφετών Θεσσαλονίκης, Διδάσκουσα στην Εθνική Σχολή Δικαστών.
18. «Νομική και εγκληματολογική διάσταση της ενδοοικογενειακής βίας»,
Άννα Αποστολίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ., Δικηγόρος παρ΄ ΑρείωΠάγω.
19. «Γυναίκα, socialmedia και έμφυλη βία στο διαδίκτυο», Γεώργιος Φιλιππίδης, Επίκουρος Καθηγητής Κλινικής Κοινωνικής Εργασίας Δ.Π.Θ., τ. Διοικητής Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής.
20. «Εμψύχωση γυναικών σε θέματα έμφυλων διακρίσεων»,
Δρ. Όλγα Κατσιάνη, Διδάσκουσα στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Δ.Π.Θ., Εμψυχώτρια Ενηλίκων.
Τα Συμπεράσματα του Συνεδρίου στο τέλος θα διατυπωθούν από τη κα Ζωή Γαβριηλίδου, Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής.
Το Σάββατο 28/9 το πρωί θα γίνει η Ειδική Συνεδρία των Προέδρων όλων των Λυκείων και θα προοδεύσει η κα Μαρία Παπαμάρκου, Πρόεδρος του Κεντρικού. Για τις υπόλοιπες συνέδρους θα γίνει ξενάγηση στα αξιοθέατα της Καβάλας.
 
αα
Το Σάββατο το βράδυ θα γίνει η Τελετή Λήξης του Συνεδρίου στο Κάστρο της πόλης και θα κλείσει το Συνέδριο με την Μουσικοχορευτική Παράσταση "ΓΥΝΑΙΚΕΣ" με την χορευτική ομάδα παραστάσεων του Λυκείου Ελληνίδων Καβάλας, με την χορευτική και καλλιτεχνική επιμέλεια του Χρόνη Ιωαννίδη, με τα μουσικά σχήματα Μπάντα Τέτοια και Κιόρ Τοπάλ καθώς και με επιμέλεια κειμένων της Γιούλης Αποκατανίδου. Μια παράσταση που δημιουργήθηκε μέσα από μαρτυρίες γυναικών από όλη την Ελλάδα, ένα συνοθύλευμα συναισθημάτων επί σκηνής, μέσα από βιώματα γυναικών που συγκρούονται μεταξύ τους. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
 
Την ΚΥΡΙΑΚΗ 29/9 θα πραγματοποιηθούν δύο (2) εκδρομές για τις συνέδρους. Η πρώτη στο Αρχαίο Θέατρο και Αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων (μνημείο UNESCO) και στο Βαπτιστήριον της Αγίας Λυδίας όπου βαπτίστηκε η πρώτη Ελληνίδα και Ευρωπαία χριστιανή και η δεύτερη στο όμορφο νησί της Θάσου, στο Αρχαίο Θέατρο, στο Αρχαιολογικό Μουσείο, καθώς και στο γραφικό χωριό της Παναγίας.
Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου | Εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας του Βασίλη  Κοζανίδη
Featured

Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου | Εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας του Βασίλη Κοζανίδη

Έκθεση φωτογραφιών του αρχείου Βασίλη Κοζανίδη, στη Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου

Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024. Φωτογράφος, ζωγράφος και αγιογράφος, ο Πέτρος Κοζανίδης ήλθε στην Κόρινθο δωδεκάχρονος το 1922-23, από την Νίγδη Καισαρείας. Μετά την κατοχή, μαζί με τον μικρότερο αδελφό του, Πρόδρομο, επιτηδεύονται στο φωτογραφικό επάγγελμα, υπογράφοντες σαν "Αφοί Κοζανίδη". Η αλλαγή επαγγέλματος του Προδρόμου, υποχρεώνει τον Πέτρο να ανοίξει το ιστορικό εργαστήριο, "Φωτογραφική και Ζωγραφική Τέχνη". Απαθανάτισε φωτογραφικά, ότι σημαντικό συνέβη στην ευρύτερη Κορινθία ως το 1958, όπου τον κέρδισε η ζωγραφική και η αγιογραφία. Πέθανε στην Κόρινθο το 1997, αφήνοντάς μας μια πλούσια κληρονομιά φωτογραφιών που φθάνουν στην ομάδα μας στο facebook, "ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΚΑΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ", μέσω του γιου του, Βασίλη. Ο Βασίλης Κοζανίδης, γεννήθηκε στην Κόρινθο στα μέσα της δεκαετίας του '40. Από παιδάκι μαθήτευσε κοντά στον φτασμένο και καταξιωμένο φωτογράφο πατέρα του, Πέτρο, μαθαίνοντας λεπτομερώς τα μυστικά της τέχνης της φωτογραφίας. Παιδί του Δημοτικού, παίζοντας στα πέντε δάκτυλα τους περισσότερους τύπους επαγγελματικών φωτογραφικών μηχανών του καιρού του, στέκεται άξιος βοηθός του πατέρα του. Τόσο στις δύσκολες λήψεις, όσο και στην τεχνική επεξεργασία (εμφάνιση, εκτύπωση κ.λπ.), στο στουντιακό τους χώρο, στην οδό Βασιλέως Κωνσταντίνου 38 στην Κόρινθο. Έφηβος ακόμα, συνεργάζεται σαν φωτογράφος, με τους αποκλειστικούς ανταποκριτές του Αθηναϊκού τύπου στην Κόρινθο (Παπαλυμπέρης - Λάμπος), κυρίως με την εφημερίδα "Ακρόπολις". Aκολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του, στρέφεται στη ζωγραφική, κρατώντας τη φωτογραφία ως κρυφό έρωτα και προσωπικό χόμπι.

Συγχαρητήρια  τόσο τον κ_Βασίλη_Κοζανίδη για την εξαιρετική δουλειά, όσο και τον κ. Παπαμανωλάκη (Μιχάλης Παπαμανωλάκης)αφανή - αλλά επίσης - πρωταγωνιστή της βραδιάς!

 

Δημοσιεύθηκε στο Μιχάλης Παπαμανωλάκης

Το αρχαίο λιμάνι της Κορίνθου είναι κατά 500 χρόνια παλαιότερο από όσο γνωρίζαμε

Το αρχαίο λιμάνι της Κορίνθου είναι κατά 500 χρόνια παλαιότερο από όσο γνωρίζαμε

Στην Εποχή του Χαλκού χρονολογείται το λιμάνι της Κορίνθου, το μεγαλύτερο λιμάνι της αρχαίας Ελλάδας, βάσει νεότερων ανακαλύψεων

Η Κόρινθος ήταν μία από τις σπουδαιότερες πόλεις της αρχαίας Ελλάδας και το λιμάνι της (που τοποθετείται στο σημερινό Λέχαιο), ήταν το μεγαλύτερο κατά την αρχαιότητα. Έως τώρα, οι αρχαιολόγοι τοποθετούσαν την έναρξη της λειτουργίας του περί τον 7ο αιώνα π.Χ. Τα κατά καιρούς ευρήματα υποδεικνύουν εκτεταμένη εμπορική δραστηριότητα, με πλοία φορτωμένα με αγγεία που περιείχαν αρώματα, τρόφιμα και υφάσματα που προορίζονταν για όλο τον τότε γνωστό κόσμο, με τον οποίο η Κόρινθος διατηρούσε οικονομικές σχέσεις.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 201853

Στην αρχαία Μεσόγειο, άλλωστε, η Κόρινθος ήταν σημαντική οικονομική δύναμη. Η γεωγραφική της θέση, καθώς ήταν χτισμένη πάνω στον στενό ισθμό, της επέτρεπε να ελέγχει, ουσιαστικά, το εμπόριο μεταξύ της βόρειας Ελλάδας και της Πελοποννήσου. Προστατευμένη εκατέρωθεν από φυσικούς όρμους, η Κόρινθος ήταν επίσης μια «βολική» γέφυρα μεταξύ του Αιγαίου και του Ιονίου πελάγους, χάρη στον δίολκο, τον αρχαίο λιθόστρωτο δρόμο πάνω στον οποίο μεταφέρονταν δια ξηράς τα πλοία από τον Κορινθιακό στο Σαρωνικό Κόλπο (και αντίστροφα). 

Πρόσφατα όμως, οι αρχαιολόγοι μπόρεσαν να διενεργήσουν μία νέα χρονολόγηση, χάρη σε νέα ευρήματα από την περιοχή: Πέντε κομμάτια καφέ άνθρακα και μια ένδειξη αρχαίας ρύπανσης από μόλυβδο ήταν αρκετά για να δείξουν πως το λιμάνι αυτό, με την κομβική σημασία για τον αρχαίο κόσμο, έχει ιστορία που ξεκινά τουλάχιστον 500 χρόνια νωρίτερα, καθιστώντας το ένα από τα πρώτα ενεργά λιμάνια στην Ευρώπη.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 201959

Η αρχαία ρύπανση από μόλυβδο «χρονολογεί» παλαιότερα το αρχαίο λιμάνι της Κορίνθου

Χρησιμοποιώντας κοχλίες χειρός και μηχανικά τρυπάνια, ο Γάλλος γεωαρχαιολόγος Antoine Chabrol του Πανεπιστημίου της Σορβόννης στη Γαλλία και οι συνάδελφοί του, συνέλεξαν προσεκτικά κυλίνδρους ιζήματος από το εσωτερικό λιμάνι, που χρησιμοποιούσαν ως αγκυροβόλιο για τα σκάφη. Αναλύοντας τους πυρήνες της λάσπης από εκεί, βρήκαν μια κορύφωση στα επίπεδα μολύβδου, σε βάθος μικρότερο από τρία μέτρα. Η μετατόπιση του εδάφους στο σημείο αυτό είναι τόσο απότομη που θα μπορούσε να έχει προκληθεί μόνο από ανθρώπινη δραστηριότητα στις όχθες του ποταμού, υποστηρίζει ο Γάλλος γεωαρχαιολόγος.

Η ρύπανση από μόλυβδο προέρχεται από την τήξη, την εξόρυξη και τη μεταλλουργία και οι επιστήμονες χρονολόγησαν αυτού του είδους τη ρύπανση στο λιμάνι περί το 1381 π.Χ. – δηλαδή, πριν από περίπου 3.400 χρόνια, κατά την Εποχή του Χαλκού.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 202106

 

Επιπλέον στοιχεία στη χρονολόγηση αυτή προσθέτουν τα πέντε κομμάτια καφέ άνθρακα, καθένα  από τα οποία δεν είναι μεγαλύτερο από ένα σπιρτόκουτο. Πρόκειται για θραύσματα λιγνίτη, συλλέχθηκαν από το ίζημα του λιμανιού και χρονολογούνται από το 1122 π.Χ. Η πλησιέστερη γνωστή πηγή λιγνίτη απέχει περισσότερα από 50 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι οι Κορίνθιοι εισήγαγαν αυτού του τύπου ορυκτά καύσιμα για να τροφοδοτήσουν τους φούρνους τους στο λιμάνι μέχρι τον 12ο αιώνα π.Χ.

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, τα πλοία κατά την Εποχή του Χαλκού συνήθιζαν να μεταφέρουν αγγεία με ελαιόλαδο, φρούτα και κρασί, κυρίως προς την Κρήτη και την Κύπρο, αλλά και άλλα λιμάνια της αρχαίας Μεσογείου. Μέχρι στιγμής, πάντως, ενώ οι αρχαιολόγοι έχουν βρει πειστικά στοιχεία δραστηριότητας από την Εποχή του Χαλκού στο λιμάνι της Κορίνθου, δεν εντοπίσει τμήματα του λιμανιού της εποχής αυτής. Τα φυσικά στοιχεία που βρέθηκαν στην τοποθεσία μέχρι τώρα συμπεριλαμβανομένων πέτρινων προβλητών, ξύλινων στύλων και πιθανού φάρου χρονολογούνται στον 1ο αιώνα π. Χ. ή αργότερα, κατά τη ρωμαϊκή περίοδο. Οι αρχαιολόγοι είναι βέβαιοι επίσης πως το λιμάνι της Κορίνθου λειτουργούσε αδιαλείπτως επί σχεδόν 2.600 χρόνια και εκτιμούν ότι από τον 13ο αιώνα π.Χ. έως τον 13ο αιώνα μ.Χ., μυκηναϊκά, φοινικικά, ρωμαϊκά και βυζαντινά πλοία περνούσαν από το λιμάνι αυτό.

Το περιοδικό Hakai που φιλοξενεί την είδηση, επισημαίνει πως οι αρχαιολόγοι έχουν βρει στο στοιχεία για ανθρώπους που ταξίδευαν στην Κόρινθο πριν από περισσότερα από 8.000 χρόνια, αλλά και αγγεία από έναν πολιτισμό της ύστερης εποχής του λίθου που ζούσε στα βορειοδυτικά, κατά μήκος της Αδριατικής Θάλασσας. Ο Bjørn Lovén, συν-διευθυντής του Lechaion Harbor Project και συν-συγγραφέας της νέας εργασίας, λέει ότι αυτό υποδηλώνει ότι το δίκτυο θαλάσσιου εμπορίου της Κορίνθου μπορεί να επεκταθεί ακόμη πιο βαθιά στην ιστορία.

Με πληροφορίες από hakaimagazine.com

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα