Μια πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση από τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου Κορινθίων, Vasileios Balafas







Μια πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση από τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου Κορινθίων, Vasileios Balafas
Με νέες επιτροπές θα διοικούνται στο εξής τα τρία ΚΑΠΗ του δήμου Βέλου-Βόχας σε Ζευγολατιό, Βραχάτι και Βέλο, μετά την πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με όσα αποφασίστηκαν ομόφωνα οι επιτροπές στο εξής θα συγκροτούνται ως εξής:
Κ.Α.Π.Η. ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ
1. ΠΑΠΑΛΕΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής)
2. ΜΠΑΧΤΑΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
3. ΣΑΡΡΗ ΟΥΡΑΝΙΑ
4. ΡΑΠΑΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
5. ΚΟΥΚΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
6. ΛΑΜΠΡΟΥ ΜΑΡΙΑ
7. ΔΡΟΥΓΚΑ ΟΛΓΑ
8. ΚΑΛΛΙΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
9. ΕΙΚΟΣΙΔΕΚΑ ΕΛΕΝΗ
Κ.Α.Π.Η. ΒΕΛΟΥ
1. ΠΑΠΑΛΕΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής)
2. ΜΠΑΧΤΑΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
3. ΚΑΡΑΜΑΝΕΑ ΕΛΕΝΗ
4. ΚΟΠΕΛΑ ΚΩΝ/ΝΑ
5. ΤΣΑΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
6. ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
7. ΧΑΡΒΑΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
8. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
9. ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Κ.Α.Π.Η. ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
1. ΠΑΠΑΛΕΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής)
2. ΜΠΑΧΤΑΛΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
3. ΣΟΛΔΑΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
4. ΑΞΙΩΤΟΥ ΑΝΝΑ
5. ΣΚΟΥΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
6. ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
7. ΒΙΤΑΛΗ ΑΘΗΝΑ
8. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥ ΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
9. ΕΥΤΑΞΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
Όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση, σκοπός της κάθε επιτροπής είναι να συζητά τα θέματα του κάθε Κ.Α.Π.Η. με τα μέλη του, να διαπιστώνει τυχόν προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία του και να καταθέτει προτάσεις στον εκάστοτε Προϊστάμενο ή εντεταλμένο Σύμβουλο ή άλλο ορισμένο από τον Δήμαρχο ή αρμόδιο Αντιδήμαρχο υπάλληλο των Κ.Α.Π.Η. για την επίλυσή τους, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Οφείλει να βρίσκεται σε επαφή με τα μέλη και να συνέρχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του κάθε Κ.Α.Π.Η. και να εκφράζεται η βούληση των μελών.
Η θητεία των επιτροπών ορίστηκε έως τις 31.12.2025.
Δημοσιεύθηκε στο gnomipoliton.com
Ένα παραγνωρισμένο μπρουταλιστικό στολίδι, το ξενοδοχείο Isthmia Prime Hotel, κοντά στη διώρυγα της Κορίνθου, χτίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 από δύο φίλους, τον συνθέτη Γιάννη Ξενάκη και τον πολεοδόμο Πάνο Σπηλιωτάκο.
Ο Ξενάκης ήταν έλληνας καλλιτέχνης και συνθέτης με πτυχίο μηχανικού. Ξεφεύγοντας από τη φρίκη του ελληνικού εμφυλίου πολέμου το 1947, εργάστηκε υπό τον αρχιτέκτονα Le Corbusier στο Παρίσι. Ο Ξενάκης βοήθησε στο σχεδιασμό των έργων Unite D’Habitation και Couvent De La Tourette, δύο από τα πιο αναγνωρισμένα μνημεία της μπρουταλιστικής αρχιτεκτονικής παγκοσμίως.
Ήταν κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου όταν ο Ξενάκης συνειδητοποίησε πόσο πολύ η μουσική και η αρχιτεκτονική διασταυρώνονται, ειδικά στα κοινά μοτίβα που μπορούν να εξερευνηθούν μέσω του λογισμού και της γεωμετρίας. Θεώρησε ότι οι ίδιοι τόνοι και οι καμπύλες που βρέθηκαν στα σχέδια του Le Corbusier θα μπορούσαν να βρουν εφαρμογή στις μουσικές συνθέσεις.
Εμπνευσμένος από τους δομικούς υπολογισμούς του Le Corbusier, συνέθεσε το Metastaseis το 1955. Ήταν ένα πείραμα που εφάρμοζε μαθηματικές αρχές από τις θεωρίες του χώρου και του χρόνου του Αϊνστάιν, την ακολουθία Φιμπονάτσι και τη Χρυσή Τομή στη μουσική σύνθεση. Ο πειραματισμός του Ξενάκη κορυφώθηκε με τη σχεδίαση του εκπληκτικού περιπτέρου της Philips στην Expo 58 στις Βρυξέλλες.
Τα υπερβολικά παραβολοειδή σχήματα μέσα στην παράξενη κατασκευή σχεδιάστηκαν για να συνοδεύουν και να ενισχύουν την παράσταση στο εσωτερικό της, μια οπτικοακουστική πανδαισία που περιλάμβανε ένα καλειδοσκόπιο φώτων και χρωμάτων πάνω σε ένα soundtrack πειραματικής μουσικής.
Σύμφωνα με το Atlas Obscura, μπορείτε να δείτε λίγη από την ιδιοφυΐα και την κλασική φιλοσοφία του Ξενάκη να εισχωρεί στο ξενοδοχείο. Δανειζόμενο από τη μακρά ελληνορωμαϊκή παραθεριστική κληρονομιά της περιοχής, το μοντερνιστικό ξενοδοχείο αντανακλά τη στάση ενός diversorium (ρωμαϊκό πανδοχείο στην άκρη του δρόμου).
Τέτοια επιβλητικά κτίρια θα ήταν συνηθισμένο θέαμα για τους επισκέπτες των δημοφιλών ιαματικών πηγών στα κοντινά Θέρμαι (σημερινό Λουτράκι) στην αρχαιότητα. Αρκετές κλασικές βίλες, λουτρά και βοηθητικά κτίρια έχουν ανακαλυφθεί στην περιοχή με την πάροδο των χρόνων.
Η κιονοστοιχία της κύριας εισόδου του Isthmia Prime, που εμφανίζει 12 τσιμεντένιους κίονες, φαίνεται να είναι εμπνευσμένη από τη δωρική τάξη του ναού του Απόλλωνα. Η κιονοστοιχία στηρίζει ένα τριώροφο συγκρότημα κατοικιών, του οποίου τα λοξά διατεταγμένα δωμάτια μεγιστοποιούν την εκπληκτική θέα στον Κορινθιακό Κόλπο.
Τα τριγωνικά προπύλαια από σκυρόδεμα στην επίπεδη οροφή παραπέμπουν στα ανθέμια της κλασικής αρχιτεκτονικής. Πρόκειται για τις διακοσμητικές παλμέτες που παρατηρούνται συχνά στις μαρκίζες των αρχαίων ελληνικών και ρωμαϊκών κτιρίων. Τα τριγωνικά σχήματα είναι τόσο διακοσμητικά όσο και λειτουργικά στη σύγχρονη χρήση τους στο χώρο. Μεγιστοποιούν την ποσότητα του ηλιακού φωτός μέσα από τα παράθυρα.
Το Isthmia Prime είναι ένα κομψό, αν και κάπως παραγνωρισμένο παράδειγμα αυτών των κλασικών και καλλιτεχνικών παραδόσεων, το οποίο συνδέεται με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου χάρη στη διακριτική λαμπρότητα του δημιουργού του.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, το αστραφτερό μοντερνιστικό ξενοδοχείο υποδέχτηκε πλήθος τοπικών και διεθνών διασημοτήτων. Μεταξύ αυτών ήταν μέλη της ελληνικής και της ισπανικής βασιλικής οικογένειας, συνθέτες όπως ο Μίκης Θεοδωράκης και ένας γαλαξίας ηθοποιών, τραγουδιστών και πολιτικών.
Δημοσιεύθηκε στο newsbeast.gr
Ευχαριστούμε πολύ τον Δήμος Κορινθίων τη Διεύθυνση Πολιτισμού Δήμου Κορινθίων , τον αντιδήμαρχο κ. Παναγιώτη Λαμπρινό, το Δημοτικό σύμβουλο κ. Evangelos Georgakopoulos την οικογένεια του Κώστα Φιλιππίδη Paulianna Filippidi , Γιώτα Παπασπυροπούλου-Φιλιππίδου και όλους τους καλούς φίλους που βρέθηκαν στην πλατεία της Αρχαίας Κορίνθου στις 4 Σεπτέμβρη για τη συναυλία της Stigma Sdband.
Δημοσιεύθηκε στο protinewskorinthias.gr
Οι ακαδημίες Στίβου του ομίλου μας, στόχο έχουν την πρώτη επαφή των μικρών αθλητών με όλα τα αγωνίσματα του Κλασικού Αθλητισμού, σε δρόμους, ρίψεις, άλματα σε παιγνιώδη μορφή, με ειδικό αθλητικό εξοπλισμό και στίβους μάχης.
Η καθοδήγηση προέρχεται από εκπαιδευτικούς Καθηγητές Φυσικής Αγωγής(ΤΕΦΑΑ & Msc), με γνώμονα τον σεβασμό, την συμμετοχή, την σωστή αθλητική συμπεριφορά και το “Ευ αγωνίζεσθαι”.
✅ Τμήμα Juniors, από Προνήπιο έως Ά Δημοτικού, κάθε ΔεΤρΠε_Πα 17.00 – 18.00
✅Ακαδημίες Στίβου, από Β’ Δημοτικού έως Ε’ Δημοτικού, καθημερινά 17.00 – 18.00
Τμήματα Αναπτυξιακών Ηλικιών από 12 ετών και άνω
Κατηγορίες Κ14, Κ16, Κ18, Κ20, Κ23 και Ανδρών - Γυναικών
Πληροφορίες στο 6936127079 και καθημερινά στο Θώδειο στάδιο Λουτρακίου 15.00 – 19.00
Έκθεση φωτογραφιών του αρχείου Βασίλη Κοζανίδη, στη Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου
Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024. Φωτογράφος, ζωγράφος και αγιογράφος, ο Πέτρος Κοζανίδης ήλθε στην Κόρινθο δωδεκάχρονος το 1922-23, από την Νίγδη Καισαρείας. Μετά την κατοχή, μαζί με τον μικρότερο αδελφό του, Πρόδρομο, επιτηδεύονται στο φωτογραφικό επάγγελμα, υπογράφοντες σαν "Αφοί Κοζανίδη". Η αλλαγή επαγγέλματος του Προδρόμου, υποχρεώνει τον Πέτρο να ανοίξει το ιστορικό εργαστήριο, "Φωτογραφική και Ζωγραφική Τέχνη". Απαθανάτισε φωτογραφικά, ότι σημαντικό συνέβη στην ευρύτερη Κορινθία ως το 1958, όπου τον κέρδισε η ζωγραφική και η αγιογραφία. Πέθανε στην Κόρινθο το 1997, αφήνοντάς μας μια πλούσια κληρονομιά φωτογραφιών που φθάνουν στην ομάδα μας στο facebook, "ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΚΑΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ", μέσω του γιου του, Βασίλη. Ο Βασίλης Κοζανίδης, γεννήθηκε στην Κόρινθο στα μέσα της δεκαετίας του '40. Από παιδάκι μαθήτευσε κοντά στον φτασμένο και καταξιωμένο φωτογράφο πατέρα του, Πέτρο, μαθαίνοντας λεπτομερώς τα μυστικά της τέχνης της φωτογραφίας. Παιδί του Δημοτικού, παίζοντας στα πέντε δάκτυλα τους περισσότερους τύπους επαγγελματικών φωτογραφικών μηχανών του καιρού του, στέκεται άξιος βοηθός του πατέρα του. Τόσο στις δύσκολες λήψεις, όσο και στην τεχνική επεξεργασία (εμφάνιση, εκτύπωση κ.λπ.), στο στουντιακό τους χώρο, στην οδό Βασιλέως Κωνσταντίνου 38 στην Κόρινθο. Έφηβος ακόμα, συνεργάζεται σαν φωτογράφος, με τους αποκλειστικούς ανταποκριτές του Αθηναϊκού τύπου στην Κόρινθο (Παπαλυμπέρης - Λάμπος), κυρίως με την εφημερίδα "Ακρόπολις". Aκολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του, στρέφεται στη ζωγραφική, κρατώντας τη φωτογραφία ως κρυφό έρωτα και προσωπικό χόμπι.
Συγχαρητήρια τόσο τον κ_Βασίλη_Κοζανίδη για την εξαιρετική δουλειά, όσο και τον κ. Παπαμανωλάκη (Μιχάλης Παπαμανωλάκης)αφανή - αλλά επίσης - πρωταγωνιστή της βραδιάς!
Δημοσιεύθηκε στο Μιχάλης Παπαμανωλάκης
Η Κόρινθος ήταν μία από τις σπουδαιότερες πόλεις της αρχαίας Ελλάδας και το λιμάνι της (που τοποθετείται στο σημερινό Λέχαιο), ήταν το μεγαλύτερο κατά την αρχαιότητα. Έως τώρα, οι αρχαιολόγοι τοποθετούσαν την έναρξη της λειτουργίας του περί τον 7ο αιώνα π.Χ. Τα κατά καιρούς ευρήματα υποδεικνύουν εκτεταμένη εμπορική δραστηριότητα, με πλοία φορτωμένα με αγγεία που περιείχαν αρώματα, τρόφιμα και υφάσματα που προορίζονταν για όλο τον τότε γνωστό κόσμο, με τον οποίο η Κόρινθος διατηρούσε οικονομικές σχέσεις.
Στην αρχαία Μεσόγειο, άλλωστε, η Κόρινθος ήταν σημαντική οικονομική δύναμη. Η γεωγραφική της θέση, καθώς ήταν χτισμένη πάνω στον στενό ισθμό, της επέτρεπε να ελέγχει, ουσιαστικά, το εμπόριο μεταξύ της βόρειας Ελλάδας και της Πελοποννήσου. Προστατευμένη εκατέρωθεν από φυσικούς όρμους, η Κόρινθος ήταν επίσης μια «βολική» γέφυρα μεταξύ του Αιγαίου και του Ιονίου πελάγους, χάρη στον δίολκο, τον αρχαίο λιθόστρωτο δρόμο πάνω στον οποίο μεταφέρονταν δια ξηράς τα πλοία από τον Κορινθιακό στο Σαρωνικό Κόλπο (και αντίστροφα).
Πρόσφατα όμως, οι αρχαιολόγοι μπόρεσαν να διενεργήσουν μία νέα χρονολόγηση, χάρη σε νέα ευρήματα από την περιοχή: Πέντε κομμάτια καφέ άνθρακα και μια ένδειξη αρχαίας ρύπανσης από μόλυβδο ήταν αρκετά για να δείξουν πως το λιμάνι αυτό, με την κομβική σημασία για τον αρχαίο κόσμο, έχει ιστορία που ξεκινά τουλάχιστον 500 χρόνια νωρίτερα, καθιστώντας το ένα από τα πρώτα ενεργά λιμάνια στην Ευρώπη.
Η αρχαία ρύπανση από μόλυβδο «χρονολογεί» παλαιότερα το αρχαίο λιμάνι της Κορίνθου
Χρησιμοποιώντας κοχλίες χειρός και μηχανικά τρυπάνια, ο Γάλλος γεωαρχαιολόγος Antoine Chabrol του Πανεπιστημίου της Σορβόννης στη Γαλλία και οι συνάδελφοί του, συνέλεξαν προσεκτικά κυλίνδρους ιζήματος από το εσωτερικό λιμάνι, που χρησιμοποιούσαν ως αγκυροβόλιο για τα σκάφη. Αναλύοντας τους πυρήνες της λάσπης από εκεί, βρήκαν μια κορύφωση στα επίπεδα μολύβδου, σε βάθος μικρότερο από τρία μέτρα. Η μετατόπιση του εδάφους στο σημείο αυτό είναι τόσο απότομη που θα μπορούσε να έχει προκληθεί μόνο από ανθρώπινη δραστηριότητα στις όχθες του ποταμού, υποστηρίζει ο Γάλλος γεωαρχαιολόγος.
Η ρύπανση από μόλυβδο προέρχεται από την τήξη, την εξόρυξη και τη μεταλλουργία και οι επιστήμονες χρονολόγησαν αυτού του είδους τη ρύπανση στο λιμάνι περί το 1381 π.Χ. – δηλαδή, πριν από περίπου 3.400 χρόνια, κατά την Εποχή του Χαλκού.
Επιπλέον στοιχεία στη χρονολόγηση αυτή προσθέτουν τα πέντε κομμάτια καφέ άνθρακα, καθένα από τα οποία δεν είναι μεγαλύτερο από ένα σπιρτόκουτο. Πρόκειται για θραύσματα λιγνίτη, συλλέχθηκαν από το ίζημα του λιμανιού και χρονολογούνται από το 1122 π.Χ. Η πλησιέστερη γνωστή πηγή λιγνίτη απέχει περισσότερα από 50 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι οι Κορίνθιοι εισήγαγαν αυτού του τύπου ορυκτά καύσιμα για να τροφοδοτήσουν τους φούρνους τους στο λιμάνι μέχρι τον 12ο αιώνα π.Χ.
Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, τα πλοία κατά την Εποχή του Χαλκού συνήθιζαν να μεταφέρουν αγγεία με ελαιόλαδο, φρούτα και κρασί, κυρίως προς την Κρήτη και την Κύπρο, αλλά και άλλα λιμάνια της αρχαίας Μεσογείου. Μέχρι στιγμής, πάντως, ενώ οι αρχαιολόγοι έχουν βρει πειστικά στοιχεία δραστηριότητας από την Εποχή του Χαλκού στο λιμάνι της Κορίνθου, δεν εντοπίσει τμήματα του λιμανιού της εποχής αυτής. Τα φυσικά στοιχεία που βρέθηκαν στην τοποθεσία μέχρι τώρα συμπεριλαμβανομένων πέτρινων προβλητών, ξύλινων στύλων και πιθανού φάρου χρονολογούνται στον 1ο αιώνα π. Χ. ή αργότερα, κατά τη ρωμαϊκή περίοδο. Οι αρχαιολόγοι είναι βέβαιοι επίσης πως το λιμάνι της Κορίνθου λειτουργούσε αδιαλείπτως επί σχεδόν 2.600 χρόνια και εκτιμούν ότι από τον 13ο αιώνα π.Χ. έως τον 13ο αιώνα μ.Χ., μυκηναϊκά, φοινικικά, ρωμαϊκά και βυζαντινά πλοία περνούσαν από το λιμάνι αυτό.
Το περιοδικό Hakai που φιλοξενεί την είδηση, επισημαίνει πως οι αρχαιολόγοι έχουν βρει στο στοιχεία για ανθρώπους που ταξίδευαν στην Κόρινθο πριν από περισσότερα από 8.000 χρόνια, αλλά και αγγεία από έναν πολιτισμό της ύστερης εποχής του λίθου που ζούσε στα βορειοδυτικά, κατά μήκος της Αδριατικής Θάλασσας. Ο Bjørn Lovén, συν-διευθυντής του Lechaion Harbor Project και συν-συγγραφέας της νέας εργασίας, λέει ότι αυτό υποδηλώνει ότι το δίκτυο θαλάσσιου εμπορίου της Κορίνθου μπορεί να επεκταθεί ακόμη πιο βαθιά στην ιστορία.
Με πληροφορίες από hakaimagazine.com
Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.
Email Επικοινωνίας: press@isthmosnews.gr
Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα