Σχολεία Χριστούγεννα 2025: Πότε κλείνουν και πότε ανοίγουν ξανά

Σχολεία Χριστούγεννα 2025: Πότε κλείνουν και πότε ανοίγουν ξανά

Οι μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετοιμάζονται για τις διακοπές των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017 (ΦΕΚ Α 109/01.08.2017), τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά από Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025 έως και Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2026.

Ως εκ τούτου, η τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολείων θα είναι η Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025, ενώ τα μαθήματα θα ξεκινήσουν ξανά την Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2026.

Το Προεδρικό Διάταγμα προβλέπει συγκεκριμένα τις ημέρες και περιόδους κατά τις οποίες τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία δεν λειτουργούν, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων:

  • Σάββατα και Κυριακές
  • Εθνικές εορτές όπως η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου
  • Διακοπές Χριστουγέννων (24/12 – 7/1)
  • Διακοπές Πάσχα
  • Θερινές διακοπές (22/6 – 31/8)

 

  • Οι γονείς και οι μαθητές μπορούν να προγραμματίσουν ανάλογα τις οικογενειακές τους δραστηριότητες και τις εορταστικές τους εξορμήσεις, έχοντας στο επίκεντρο τις διακοπές που προσφέρει η σχολική περίοδος.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Το 1ο Γυμνάσιο Κορίνθου σε Ευρωπαϊκό Βήμα – Μήνυμα Συγκίνησης και Υπερηφάνειας από τον Διευθυντή

Το 1ο Γυμνάσιο Κορίνθου σε Ευρωπαϊκό Βήμα – Μήνυμα Συγκίνησης και Υπερηφάνειας από τον Διευθυντή

Ταξίδι γνώσης και πολιτισμού: Το 1ο Γυμνάσιο Κορίνθου στη Βιέννη

Με μια ανεπανάληπτη εκπαιδευτική εμπειρία επέστρεψαν οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου, οι οποίοι συμμετείχαν στο 10ο Επετειακό Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο στη Βιέννη, με κεντρικό θέμα: «Από την Ευρώπη του Παρελθόντος στην Ευρώπη του Μέλλοντός μας». Η αποστολή του σχολείου εκπροσώπησε την Κόρινθο σε ένα σπουδαίο ευρωπαϊκό βήμα, συνδυάζοντας τη γνώση με τον πολιτισμό και την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών.

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρόσκληση της Ελληνικής Εθνικής Σχολής Βιέννης και της Association Européenne des Enseignants (AEDE), συγκεντρώνοντας μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων από όλη την Ελλάδα. Στόχος ήταν η δημιουργική προσέγγιση της ευρωπαϊκής ιστορίας, 200 χρόνια μετά το Συνέδριο της Βιέννης του 1815, και η αναζήτηση των κοινών αξιών που διαμορφώνουν το ευρωπαϊκό μέλλον.

Η παρουσίαση του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου

Το σχολείο παρουσίασε το θέμα: «Ο Ιωάννης Καποδίστριας και η συμμετοχή του ως εκπροσώπου της Ρωσίας στο Συνέδριο της Βιέννης», μέσα από μια ολοκληρωμένη και πολυεπίπεδη προσέγγιση που ξεχώρισε για τη δημιουργικότητα και τη δομή της. Η εργασία περιλάμβανε:

  • Σύντομη ιστορική αναφορά στο Συνέδριο και στους βασικούς πρωταγωνιστές, με έμφαση στον διπλωματικό ρόλο του Καποδίστρια.
  • Προβολή PowerPoint με συνοπτικά ιστορικά στοιχεία και οπτικοακουστικό υλικό.
  • Θεατρικό δρώμενο εμπνευσμένο από τις διπλωματικές διεργασίες της εποχής.
  • Διαδραστικό μίνι κουίζ που ενεργοποίησε το κοινό και ενίσχυσε τη συμμετοχή.
  • Συμμετοχή στο Στρογγυλό Τραπέζι «Δες μέσα από τα μάτια μου», όπου οι μαθητές ανέδειξαν τις αξίες της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και της αλληλεγγύης — θεμέλια της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Ιδιαίτερη εντύπωση άφησε και η προσφορά χειροποίητων αναμνηστικών δώρων από τους μαθητές προς τα συμμετέχοντα σχολεία, προσθέτοντας έναν ζεστό, ανθρώπινο τόνο στην ελληνική συμμετοχή.

Μια πόλη-μουσείο, μια ανεκτίμητη εμπειρία

Πέρα από το Συνέδριο, η ομάδα του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου είχε την ευκαιρία να περιηγηθεί σε μερικά από τα σημαντικότερα μνημεία και τοπόσημα της αυστριακής πρωτεύουσας. Μεταξύ άλλων επισκέφτηκαν:

  • τα Βασιλικά Ανάκτορα Σενμπρούν και Μπελβεντέρε,
  • τη φημισμένη γκαλερί Albertina,
  • τα θερινά ανάκτορα της Μαρίας Θηρεσίας,
  • την ιστορική λεωφόρο Ρινγκ, περνώντας από την Όπερα, το Δημοτικό Πάρκο, το Κοινοβούλιο, το Δημαρχείο, το Πανεπιστήμιο και το παλιό Ανακτορικό Θέατρο,
  • τον επιβλητικό Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου.

Στο ταξίδι τους συμπεριλήφθηκε και μονοήμερη εκδρομή στην Μπρατισλάβα, όπου οι μαθητές θαύμασαν το κάστρο και το ιστορικό κέντρο της πόλης, ενώ η επιστροφή στη Βιέννη συνοδεύτηκε από μια μαγευτική βόλτα στη Χριστουγεννιάτικη αγορά.

Πέρα από τις εικόνες και τα αξιοθέατα, οι μαθητές γνώρισαν συνομηλίκους από όλη τη χώρα, αντάλλαξαν ιδέες και δημιούργησαν φιλίες που ξεπερνούν τα σύνορα ενός σχολικού ταξιδιού.

Το μήνυμα του Διευθυντή

Ο Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου, Γεώργιος Παπαφίλης, σε δήλωσή του τόνισε:

«Ως Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου, νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω για μια ακόμα φορά όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας που απέδειξαν ότι με αφοσίωση, συνεργασία και δημιουργικότητα μπορούν να σταθούν επάξια σε ένα ευρωπαϊκό βήμα και να αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα.
Θερμές ευχαριστίες στις καθηγήτριες του Τμήματος Ένταξης, Δρίτσα Κωνσταντίνα και Χαρέλλη Φιλίτσα, που διοργάνωσαν το ταξίδι στη Βιέννη από 28/11/2025 έως 1/12/2025. Ευχαριστούμε και τους γονείς που μας εμπιστεύτηκαν τα παιδιά τους, επενδύοντας στην εξέλιξή τους μέσω αυτής της εμπειρίας.
Νιώθουμε ότι συμβάλλαμε στον εμπλουτισμό της συνείδησής τους με νέες παραστάσεις και βιώματα, απαραίτητα για την ολοκλήρωσή τους ως προσωπικότητες. Τα ταξίδια είναι η καλύτερη επένδυση ζωής.»

Ένα ταξίδι που αφήνει αποτύπωμα

Η συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο δεν αποτέλεσε απλώς ένα ακόμα σχολικό πρόγραμμα, αλλά μια πολυεπίπεδη εμπειρία γνώσης, πολιτισμού και συναισθημάτων. Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου απέδειξαν ότι μπορούν να σταθούν ισότιμα σε ένα διεθνές περιβάλλον και να εκπροσωπήσουν την τοπική κοινωνία με ήθος, δημιουργικότητα και ανοιχτό πνεύμα.

Οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στην εκπαιδευτική επίσκεψη

 Άννα-Χριστίνα,  Λυδία,  Άγγελος,  Κωνσταντίνος, Μαρία-Αικατερίνη, Μαρία-Ευγενία,  Ευάγγελος,Ιωάννης,  Κωνσταντίνος, Αλεξάνδρα, Γεώργιος,Μάριος-Χαράλαμπος,  Στέφανος,  Ιωάννης-Μάριος,Σπυρίδων-Ιωάννης, Παναγιώτης,Ειρήνη, Κατερίνα,Δημήτριος, Παπαφίλη Μαρία-Ειρήνη, Ιωάννης,Νικόλαος, Μιχαήλ, Παναγιώτα, Ηρώ-Φωτεινή.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Υπουργείο Παιδείας: Τηλεκπαίδευση αύριο Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου σε περιοχές με αναστολή λειτουργίας σχολείων λόγω κακοκαιρίας

Αθήνα, 4 Δεκεμβρίου 2025 – Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι αύριο, Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025, σε όλες τις περιοχές της χώρας όπου οι Δήμοι ή οι Περιφέρειες αποφάσισαν την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, η εκπαιδευτική διαδικασία θα συνεχιστεί μέσω τηλεκπαίδευσης.

Η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ώστε οι μαθητές να μην υποστούν καθυστέρηση στην εκπαιδευτική τους πορεία. Το Υπουργείο καλεί τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να μεριμνήσουν για την ομαλή συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η ανακοίνωση έρχεται ενόψει των αναμενόμενων έντονων καιρικών φαινομένων, με στόχο την ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού των σχολικών μονάδων.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Orientum – Φοιτητική Προσφορά από την Google: Δωρεάν Ετήσια Συνδρομή στο Google AI Pro

Μια εξαιρετική ευκαιρία για κάθε φοιτητή στην Ελλάδα προσφέρει η Google, δίνοντας εντελώς δωρεάν την ετήσια συνδρομή στο Google AI Pro, ένα πακέτο εργαλείων που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο μελέτης, έρευνας και οργάνωσης της καθημερινότητας των φοιτητών.

Η προσφορά ισχύει έως τις 9 Δεκεμβρίου και απευθύνεται σε όλους τους φοιτητές άνω των 18 ετών που φοιτούν σε ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.

🔍 Τι περιλαμβάνει το Google AI Pro;

Με τη δωρεάν συνδρομή, οι φοιτητές αποκτούν πρόσβαση σε προηγμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, σχεδιασμένα για να διευκολύνουν τις εργασίες, την έρευνα και την καθημερινή μελέτη:

  • ✔ Gemini 3 Pro – Το ισχυρότερο μοντέλο AI της Google, διαθέσιμο χωρίς περιορισμούς.

  • ✔ Deep Research – Εξειδικευμένο εργαλείο για βαθιά ανάλυση πηγών και δεδομένων, ιδανικό για πτυχιακές και ακαδημαϊκές εργασίες.

  • ✔ NotebookLM – Ένας «έξυπνος» βοηθός για οργάνωση σημειώσεων και συγκέντρωση υλικού με αυτοματοποιημένες λειτουργίες.

  • ✔ Veo 3 – Εργαλείο παραγωγής βίντεο με AI, χρήσιμο για παρουσιάσεις, projects και δημιουργικό περιεχόμενο.

  • ✔ Jules – Προσωπικός βοηθός για προγραμματισμό, που υποστηρίζει φοιτητές στους κώδικες και τις εργασίες πληροφορικής.

  • ✔ 2 TB χώρου στο cloud – Εξασφαλίζει άνετη αποθήκευση σημειώσεων, αρχείων, βίντεο και project χωρίς άγχος χώρου.

🎓 Πώς μπορείς να αποκτήσεις την προσφορά;

Η διαδικασία είναι απλή και διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα. Οι φοιτητές μπορούν να διεκδικήσουν τη δωρεάν συνδρομή στο παρακάτω link:

➡️ https://gemini.google/gr/students/?hl=el


Η Orientum, με σταθερό στόχο την υποστήριξη των νέων στο ταξίδι των σπουδών και της επαγγελματικής τους εξέλιξης, αναδεικνύει την προσφορά αυτή, θεωρώντας την ιδιαίτερα σημαντική για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των φοιτητών.

Μια μοναδική ευκαιρία για τους νέους να αξιοποιήσουν προηγμένα εργαλεία που μέχρι σήμερα ήταν προσβάσιμα μόνο σε επαγγελματίες του χώρου της τεχνολογίας.

Μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου – μην την χάσετε!

1ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» – Εκπαιδευτική δράση «Δες τη ζωή με άλλα μάτια»: Ένα μάθημα ενσυναίσθησης και αποδοχής

Μια ιδιαίτερα εμπνευσμένη εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025 οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λουτρακίου “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος”, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Δες τη ζωή με άλλα μάτια». Επίτιμος προσκεκλημένος της δράσης ήταν ο κ. Ευάγγελος Αυγουλάς, ιδρυτής της ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια», δικηγόρος και ενεργό πρόσωπο στον αγώνα για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες.

Ο κ. Αυγουλάς, ζώντας εκ γενετής χωρίς όραση, μοιράστηκε με τους μαθητές εμπειρίες, σκέψεις και παραδείγματα από την καθημερινότητά του, προσφέροντας μια αυθεντική και ουσιαστική προσέγγιση στην έννοια της διαφορετικότητας. Με αμεσότητα και ευαισθησία ανέδειξε τη σημασία της ισότητας, της ενσυναίσθησης και της αποδοχής, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να «δουν» πέρα από όσα αντιλαμβάνονται με την πρώτη ματιά.

Η δράση εξελίχθηκε σε έναν γόνιμο διάλογο, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις και να συζητήσουν ζητήματα προσβασιμότητας, συμπερίληψης και κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Το πρόγραμμα συνέβαλε ουσιαστικά στην ενίσχυση της γνώσης και της κατανόησης γύρω από τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες, ενθαρρύνοντας στάσεις σεβασμού και ενεργής υποστήριξης.

Η Σχολική Μονάδα εξέφρασε τις θερμές της ευχαριστίες προς τον κ. Αυγουλά, τόσο για την τιμητική του παρουσία όσο και για τη βαθιά επίδραση που άφησε σε όλους τους συμμετέχοντες.

___________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

1ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» - Καινοτομία στη διδασκαλία της Αγγλικής με την επίσημη υποστήριξη της Πρεσβείας της Σουηδίας

«Screenwriting for Kids»: Όταν η σουηδική λογοτεχνία συναντά την αγγλόφωνη δημιουργική γραφή

Μια πρωτότυπη και απόλυτα δημιουργική εκπαιδευτική δράση βρίσκεται σε εξέλιξη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος». Η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, κ. Χαρά Κουρλέση, σχεδίασε και υλοποιεί το καινοτόμο πρόγραμμα «Screenwriting for Kids» για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ τάξης, με την επίσημη στήριξη της Πρεσβείας της Σουηδίας στην Αθήνα.

Εμπνευσμένο από τη σπουδαία παράδοση της σουηδικής παιδικής λογοτεχνίας, το πρόγραμμα αξιοποιεί έργα σημαντικών δημιουργών όπως η Άστριντ Λίντγκρεν, η Σέλμα Λάγκερλεφ και η Γκουνίλα Μπέργκστρομ, προκειμένου να εισαγάγει τα παιδιά στις βασικές αρχές της κινηματογραφικής σεναριογραφίας. Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας μετατρέπεται έτσι σε ένα ζωντανό εργαστήριο αφήγησης, δημιουργικότητας και συνεργασίας.

Με την καθοδήγηση της κ. Κουρλέση, η οποία διαθέτει και σημαντική εμπειρία στη σεναριογραφία, οι μαθητές παράγουν τα δικά τους αυθεντικά σενάρια. Παράλληλα, αναπτύσσουν δεξιότητες αφήγησης, καλλιεργούν τη φιλαναγνωσία και έρχονται σε επαφή με στοιχεία της σκανδιναβικής κουλτούρας, ενισχύοντας τη διαπολιτισμική τους αντίληψη.

Το «Screenwriting for Kids» αποδεικνύει πως η εκπαίδευση μπορεί να γίνει συναρπαστική όταν συνδυάζει τη γλώσσα, την τέχνη και τη διεθνή συνεργασία, προσφέροντας στους μαθητές ένα πραγματικά παραμυθένιο ταξίδι γνώσης και έμπνευσης.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Πρότυπη Παιδεία – Σταθερά Βήματα προς την Επιτυχία για Κάθε Μαθητή [Βίντεο]

Με σταθερή φιλοσοφία την οργάνωση, τη μεθοδικότητα και τα ολιγομελή τμήματα, η Πρότυπη Παιδεία στην Κόρινθο συνεχίζει να προσφέρει ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που στηρίζει ουσιαστικά την πρόοδο κάθε μαθητή.

Το φροντιστήριο δίνει έμφαση σε καθημερινές, στοχευμένες πρακτικές που ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και τη μαθησιακή πορεία των παιδιών. Συγκεκριμένα, προσφέρει:

  • Καθημερινή δίωρη μελέτη με την καθοδήγηση έμπειρων εκπαιδευτικών

  • Εξατομικευμένη υποστήριξη, προσαρμοσμένη στις ανάγκες και το επίπεδο κάθε μαθητή

  • Εγγραφές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, δίνοντας ευελιξία στις οικογένειες που αναζητούν σταθερή και οργανωμένη εκπαιδευτική βοήθεια

Η λειτουργία σε μικρά τμήματα επιτρέπει πιο άμεση επαφή με κάθε μαθητή, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου η γνώση χτίζεται βήμα-βήμα, με συνέπεια και ασφάλεια.

📹 Δείτε το σχετικό βίντεο ΕΔΩ

PRORTIPI KATHIFIGITES

Η Πρότυπη Παιδεία καλεί τους γονείς και τους μαθητές να επενδύσουν στη σωστή εκπαίδευση – μια επένδυση που αποτελεί βάση για το μέλλον.

🌐 www.paideia.edu.gr

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Black Friday Offer| Μην το χάσεις Δοκίμασε Δωρεάν - Η αίτηση δεν είναι δεσμευτική!

Orientum Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας - Ενημερώσου για το Ατομικό Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού για Μαθητές Λυκείου

Το Ατομικό Πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού αποτελεί μια ολοκληρωμένη συμβουλευτική διαδικασία η οποία απευθύνεται στους μαθητές όλων των τάξεων του Λυκείου.

Οι σύμβουλοι, μέσα από προσωπικές συνεντεύξεις και με τη χρήση ψυχομετρικών τεστ (επαγγελματικών ενδιαφερόντων & προσωπικότητας), βοηθούν τους μαθητές στη διερεύνηση και κατανόηση των επαγγελματικών τους ενδιαφερόντων και των χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους.

🎯Στο ατομικό πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού, δίνεται έμφαση στο να αποκτήσουν οι μαθητές και οι γονείς ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τις σχολές που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις τους και να εφοδιαστούν με όλα τα απαραίτητα προσόντα ώστε να πετύχουν τον ακαδημαϊκό τους στόχο.

🎯Μάθετε περισσότερα για το ατομικό πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού εδώ:

👉https://cutt.ly/dMn81aN

🎯Μάθετε περισσότερα για το ατομικό πρόγραμμα συμπλήρωσης ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ εδώ: 👉https://cutt.ly/1307WNA

💻Ακολουθήστε μας στα Social Media!

📌Facebook: https://cutt.ly/fjhPcNm

📌Instagram: https://cutt.ly/ajhPGlB

📌LinkedIn: https://cutt.ly/I3aI7IE

📌TikTok: https://cutt.ly/xwAPWMiY

📱Κάντε εγγραφή στη VIBER κοινότητα της Orientum: 👉https://cutt.ly/fU6YHvt

Πρόγραμμα επιδότησηs από την Orientum - Μια πρωτοποριακή συνεργασία με το Workearly φέρνοντας την μεγαλύτερη επιδότηση εκπαίδευσης του 2025.

 

Απαγόρευση χρήσης των social media στα παιδιά και η νομική φύση της απόφασης

Γράφει η Αντιγόνη Κολιού

No 1 Cyber Security International Institute in Greece https://www.csii.gr/

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας κυρίως των νεαρών ηλικιών, γεγονός που έχει προκαλέσει αισθήματα έντονης κοινωνικής ανησυχίας. Παρατηρείται ραγδαία αύξηση της βίας καθώς και διαδικτυακών εγκληματικών πράξεων στα οποία συχνά εμπλέκονται ανήλικα παιδιά. Αυτό συνέβαλε στην ανάληψη ευθύνης με εφαρμογή μέτρων για την άμεση διαχείριση του φαινομένου. Η απόφαση της κυβέρνησης για απαγόρευση χρήσης των social media των παιδιών ηλικίας κάτω των 15 ετών αποτελεί ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα με καταλυτικές κοινωνικές προεκτάσεις και αναμφίβολα μία είδηση υψηλού κοινωνικού ενδιαφέροντος. Η εκτεταμένη χρήση των μέσων δικτύωσης από παιδιά οδήγησε στη συγκεκριμένη απόφαση με στόχο την προστασία και ασφάλεια των παιδιών από τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα διαδικτυακά μέσα. Αναφορικά με τα στάδια ανάπτυξης των παιδιών, μέχρι την ηλικία των 15 ετών, αναπτύσσονται δεξιότητες αλληλεπίδρασης, αναζήτησης ταυτότητας και ειδικότερα η εφηβική ηλικία, χαρακτηρίζεται από συναισθηματικές εντάσεις και συναισθηματικές εκρήξεις, οι οποίες μπορεί να διογκώνονται με τη χρήση του διαδικτύου. Η ενημέρωση και η διαδικτυακή επιμόρφωση προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα και διευκολύνσεις στη σύγχρονη πραγματικότητα, όμως είναι αξιοσημείωτες οι αρνητικές συνέπειες σε ανήλικους χρήστες που δεν έχουν αναπτύξει ακόμη τις απαραίτητες δεξιότητες για την αποφυγή ή διαχείριση των διαδικτυακών «παγίδων». Αυτή η απαγόρευση εγείρει κάποια ερωτηματικά νομικής φύσεως, σχετικά με το εάν και κατά πόσο αντίκειται σε συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα. Ωστόσο, πρόκειται για ένα μέτρο που έχει γνώμονα την ασφάλεια και προστασία των ανήλικων ατόμων. Είναι σημαντικό να αξιολογηθούν τα πλεονεκτήματα του εξεταζόμενου μέτρου, καθώς και η σχέση του με τους νομικούς και δημοκρατικούς κανόνες. 

Αρχικά, η χρήση των μέσων δικτύωσης επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των ανήλικων χριστών, προκαλώντας ή ενισχύοντας ήδη υπάρχοντες ψυχολογικές διαταραχές. Κάποιες από τις συχνότερες συνέπειες είναι το αυξημένο στρες ή άγχος, η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η κατάθλιψη, ως απόρροια του διαδικτυακού εθισμού. Ένα σοβαρό κοινωνικό φαινόμενο με ραγδαίες ανοδικές τάσεις, είναι το φαινόμενο της διαδικτυακής παρενόχλησης, καθώς  τα παιδιά εκτίθενται εν αγνοία τους σε επικίνδυνα μονοπάτια, διακινδυνεύοντας τη ψυχική και σωματική τους υγεία. Η έλλειψη γνωστικών δεξιοτήτων και υπεύθυνης διαδικτυακής συμπεριφοράς, καθιστούν τους ανήλικους χρήστες ακόμη πιο ευάλωτους στον κυβερνοχώρο. Η εν λόγω απαγόρευση της έκθεσης στα μέσα δικτύωσης, είναι ένα θετικό βήμα για τον περιορισμό του εθισμού στο διαδίκτυο. Είναι γεγονός πως παρατηρείται μείωση σχολικής απόδοσης και απουσία προσοχής στις σημαντικές εκπαιδευτικές και σχολικές δραστηριότητες των παιδιών, λόγω της προσκόλλησής τους στις οθόνες των κινητών. Αυτή η νέα συνήθεια, τους αποσπά την προσοχή από τον πραγματικό κόσμο και δρα αρνητικά στον τρόπο συγκέντρωσης, στην κοινωνικοποίησή τους αλλά και στη φυσική και ψυχική τους υγεία. Ακόμη, αυτός ο περιορισμός μπορεί να λειτουργήσει προληπτικά κατά των αρνητικών ερεθισμάτων. Η ιδανική εικόνα της ζωής που προβάλλεται στα μέσα δικτύωσης με συγκεκριμένα πρότυπα σωματικά και κοινωνικά, δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις και παρασέρνουν εύκολα τα παιδιά μέσω του μιμητισμού, ενισχύοντας το άγχος και συμβάλλοντας αρνητικά στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς αλλά και την ψυχική τους υγεία. Γενικότερα, έχει διαπιστωθεί πως η αλόγιστη χρήση των μέσων δικτύωσης από τους ανήλικους χρήστες, έχει ενισχύσει τις βίαιες συμπεριφορές, τον κοινωνικό ρατσισμό και την υιοθέτηση ανθυγιεινών προτύπων με καταστροφικές ατομικές και κοινωνικές συνέπειες.

 Η συγκεκριμένη απαγόρευση εγείρει κάποια δημοκρατικά και νομικά ερωτήματα. Συγκεκριμένα, τα δικαιώματα της ελεύθερης έκφρασης και πληροφόρησης κατοχυρώνονται συνταγματικά  και αποτελούν τα σημαντικότερα ατομικά δικαιώματα.  Η απαγόρευση αυτή ίσως θεωρείται πως θίγει ή περιορίζει αυτά τα δικαιώματα. Ωστόσο, όταν συντρέχει κίνδυνος για δημόσια υγεία, προστασία και ασφάλεια, η πολιτεία μπορεί με νόμο να επιβάλλει περιοριστικά μέτρα. Αυτά τα μέτρα εξαρτώνται από την νομοθεσία κάθε χώρας και για αυτό τον λόγο,  πολλές χώρες έχουν θέσει σε ισχύ νόμους προστασίας των παιδιών στο διαδίκτυο μέσω απαγόρευσης χρήσης ή έκθεσης σε επιβλαβές περιεχόμενο. Η συνταγματικότητα μιας τέτοιας απόφασης εξαρτάται από τη συνεκτίμηση των θεμελιωδών ατομικών δικαιωμάτων και τη σημασία και αξία των μέτρων αυτών για την ανθρώπινη ζωή. Κατά συνέπεια, τα επιβαλλόμενα μέτρα και η απαγόρευση αφορούν την διαφύλαξη της υγείας των ανήλικων παιδιών, με την προστασία από διαδικτυακή παρενόχληση ή εκφοβισμό και γενικότερα της ψυχικής και ηθικής τους ανάπτυξης. Για να θεωρηθεί η συγκεκριμένη απαγόρευση αυστηρή στα πλαίσια της αντισυνταγματικότητας, θα πρέπει αντικειμενικά να αποδειχθεί πως η προστασία των ανηλίκων υπερβαίνει τις επιβλαβείς και επικίνδυνες συνέπειες των μέσων δικτύωσης. Το διαδίκτυο μπορεί να αποτελεί ένα αναπόσπαστο μέρος σύγχρονης ζωής, όμως μπορεί να εισέλθει σταδιακά και ελεγχόμενα στην παιδική ηλικία, ώστε να αποτελέσει πηγή γνώσεων και όχι φορέα βίας, φόβου και άλλων ψυχικών διαταραχών. 

Συμπερασματικά, η Πολιτεία έχοντας ως γνώμονα την αξία της ζωής των παιδιών λαμβάνει περιοριστικά μέτρα για την διαδικτυακή τους έκθεση. Αυτό το μέτρο, πέραν της προστασίας της ανηλικότητας, έχει ταυτόχρονα ως στόχο, να ενεργοποιήσει και να κινητοποιήσει τους γονείς να αντιμετωπίσουν με περισσότερη προσοχή την ανάπτυξη των  παιδιών τους και να τα καθοδηγήσουν ώστε να λειτουργούν υπεύθυνα, αναγνωρίζοντας τους κοινωνικούς και διαδικτυακούς κινδύνους. Σε αυτό το πλαίσιο, προσφέρεται χώρος και χρόνος για συζήτηση με τα παιδιά, επικέντρωση και ικανοποίηση των πραγματικών τους αναγκών, δίχως τον φόβο προσφυγής σε επικίνδυνα διαδικτυακά «δωμάτια». Η οικογένεια και το σχολικό περιβάλλον, έχουν τη δυνατότητα και την υποχρέωση να μεταδώσουν στα παιδιά τους γνώσεις και ηθικές αξίες που απαιτούνται και έτσι να αναπτύξουν τις κατάλληλες δεξιότητες για μια συνετή κοινωνική και διαδικτυακή συμπεριφορά. Επίσης, η κατάλληλη ψηφιακή εκπαίδευση και συμμόρφωση με τους διαδικτυακούς κανόνες, θα συμβάλλει σε μια σταδιακή και υπεύθυνη χρήση των μέσων δικτύωσης σε μια πιο ώριμη ηλικία. Είναι σημαντική η συνειδητοποίηση πως η συγκεκριμένη απόφαση στοχεύει στην προάσπιση των συμφερόντων των παιδιών, τη πρόληψη και διαχείριση εγκληματικών διαδικτυακών φαινομένων και την ενίσχυση της ψυχολογικής και κοινωνικής εξέλιξης των παιδιών.

 

Δημοσιεύθηκε στο Απαγόρευση χρήσης των social media στα παιδιά και η νομική φύση της απόφασης - CSIi - Cyber Security International Institute

Σοφία Ζαχαράκη: «Το ψηφιακό φροντιστήριο είναι και φέτος δίπλα σε κάθε παιδί»

Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, ανακοίνωσε τη συνέχιση του προγράμματος «Ψηφιακό Φροντιστήριο» για τη νέα σχολική χρονιά, δίνοντας έμφαση στη σημασία της ισότιμης πρόσβασης στη γνώση για όλους τους μαθητές.

Σε ανάρτησή της, τόνισε ότι η πρωτοβουλία θα προσφέρει ξανά δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα σε παιδιά σε όλη την Ελλάδα, ανεξαρτήτως τόπου διαμονής. «Η γνώση δεν έχει περιορισμούς. Μαζί χτίζουμε μία εκπαίδευση ανοιχτή, δίκαιη και προσβάσιμη για όλους», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Το «Ψηφιακό Φροντιστήριο» λειτουργεί μέσω της πλατφόρμας streaming.digitalschool.gov.gr, όπου οι μαθητές μπορούν να παρακολουθούν εκπαιδευτικό περιεχόμενο που ενισχύει τη μελέτη τους και υποστηρίζει την καθημερινή σχολική προετοιμασία.

Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης, με στόχο να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες σε κάθε γωνιά της χώρας και να ενισχυθούν οι μαθητές που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε ιδιωτικά φροντιστήρια.

 _____________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

 

Πληροφορίες

Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που
έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης
και καθημερινής ενημέρωσης.
Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη»,
προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει
στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον
πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.

Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που
μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι.
Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ.
Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος;

👉 IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα του isthmos News