Με αφορμή την ανάρτηση του κ. Μιχάλη Παπαμανωλάκη στην ομάδα ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΚΑΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ παρουσιάζουμε ένα ιστορικό ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Συγκοινωνία» (Απρίλιος 1956) σχετικά με τα εγκαίνια του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Κορίνθου.
Την Πέμπτη εκείνης της εβδομάδας, η Κόρινθος έγινε μάρτυρας ενός σημαντικού γεγονότος για την ανάπτυξη των συγκοινωνιών στην Πελοπόννησο: τα επίσημα εγκαίνια του νέου σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης. Ο χώρος γέμισε με πλήθος κόσμου, ενώ την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους εξέχουσες προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο Υφυπουργός Συγκοινωνιών κ. Καραπιπέρης, βουλευτές, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Βασιλειάδης και ο Γενικός Διευθυντής των ΣΠΑΠ κ. Παπαλεξάνδρου.
Μετά τον αγιασμό, ο κ. Παπαλεξάνδρου αναφέρθηκε στο έργο που έχει επιτελεστεί στο δίκτυο των ΣΠΑΠ, ενώ σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν ο δικηγόρος κ. Σοφός και ο σταθμάρχης Κορίνθου κ. Μητρόπουλος. Όλοι εξήραν τη σημασία του έργου για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή.
Ο νέος σταθμός Κορίνθου αντικατέστησε το παλιό ξύλινο παράπηγμα που είχε καταστραφεί από τους σεισμούς του 1928. Το νέο κτίριο, που κόστισε 3.200.000 δραχμές, αποτελεί το πλέον σύγχρονο σιδηροδρομικό συγκρότημα της χώρας εκείνη την εποχή. Διαθέτει πολυτελείς αίθουσες αναμονής, μπαρ, αναψυκτήριο, εστιατόριο, τουριστικό περίπτερο, αίθουσα αποσκευών και εκδοτήρια, ενώ η άνετη αίθουσα υποδοχής υποδέχεται τους επιβάτες με κομψότητα και φινέτσα.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στις καλλιτεχνικές λεπτομέρειες: οι ζωγραφικές διακοσμήσεις των αιθουσών φιλοτεχνήθηκαν από την ζωγράφο κα Ελένη Πασχαλίδου-Ζογγολοπουλου και παρουσιάζουν παραστάσεις ελληνικής παράδοσης, προσδίδοντας στο σταθμό χαρακτήρα πολιτισμικό και τουριστικό.
Ο νέος σταθμός Κορίνθου είναι ο δεύτερος στη σειρά των σύγχρονων σταθμών στην Πελοπόννησο, μετά από αυτόν της Πάτρας, με τον σταθμό Τριπόλεως να ακολουθεί στη σειρά κατασκευής. Η όλη διαδικασία επιβλέφθηκε προσωπικά από τον Γενικό Διευθυντή των ΣΠΑΠ κ. Παπαλεξάνδρου, με την ακούραστη συνδρομή του κ. Αλεξάνκη.
Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, η Κόρινθος αποκτά έναν σιδηροδρομικό σταθμό που συνδυάζει άνεση, λειτουργικότητα και αισθητική, αναδεικνύοντας την πόλη σε κέντρο σύγχρονων μεταφορών και υποδομών στην Πελοπόννησο.
Το δημοσίευμα αυτό φέρνει στο φως την ιστορική σημασία και την αισθητική διάσταση ενός σταθμού που υπήρξε σύμβολο προόδου και μοντέρνας υποδομής στην Κόρινθο του 1930.
Από Σιδηροδρομικός Σταθμός σε Κέντρο Υπηρεσιών της Κορίνθου
Ο ιστορικός σιδηροδρομικός σταθμός Κορίνθου, που εγκαινιάστηκε το 1956 και χαρακτηρίστηκε ως ο πιο σύγχρονος της Ελλάδας, έχει πλέον έναν νέο ρόλο στην καρδιά της πόλης. Σήμερα φιλοξενεί τις υπηρεσίες του Δήμου Κορινθίων και της Πολεοδομίας Κορίνθου, συνεχίζοντας να αποτελεί σημείο αναφοράς για την πόλη, όχι πλέον ως σταθμός ταξιδιωτών, αλλά ως χώρος διοίκησης και δημόσιων υπηρεσιών.
Το ιστορικό κτίριο διατηρεί την αρχιτεκτονική του ταυτότητα και την καλλιτεχνική του αξία, υπενθυμίζοντας την εποχή που η Κόρινθος απέκτησε έναν από τους πιο σύγχρονους σταθμούς της χώρας.
🖊 Επιμέλεια: IsthmosNews.gr
______________________________________________________________________
Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας