Γρηγόρης Κλαδούχος:ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

Γρηγόρης Κλαδούχος:ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

KLADODYXOS
Γράφει ο Γρηγόρης Κλαδούχος
________________________________________________________________________
Ξυλόκαστρο – 10 Νοεμβρίου 2025
ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ – ΗΓΕΣΙΑ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - Η ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ ΚΑΙ Η ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ.
 
Η χώρα δεν μπορεί να ζει διαρκή εθνικά και κοινωνικά σοκ. Η προσφορά του πολιτικού προσωπικού ήταν και είναι μόνο χρέος, αδικία, τραγωδίες. Εκπαιδεύουν στην ιδιοτέλεια, στην υποτέλεια στους εξωεθνικούς πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες, στο τηλεοπτικό σόου. Εισάγουν στον μηδενισμό, απουσιάζει η ταυτότητα αυτοχθονίας.
Ζούμε σε εποχή αντιπνευματικότητας, των αδιέξοδων λαβύρινθων, της πολιτικής ατιμίας. Αυτά παράγουν το προϊόν των τραγωδιών. Είναι η εποχή απουσίας της έννοιας της ντροπής.
Το κράτος με ένα πλέγμα νομικών και διοικητικών μέτρων και τους ανθρώπους που το υπηρετούν εξασφαλίζεται από το μονοπώλιο ισχύος που διαθέτει και μια ενιαία ιδεολογική υποδομή.
Η κοινωνία αναζητά τα αντισώματα στην μολυσματική νόσο της εξουσιαστικής βαρβαρότητας, που μεταφέρει προς τα κάτω το παράδειγμά της. Οι πολίτες βγήκαν από τους καιρούς της σιωπής, στήνουν πολιτικά οδοφράγματα στην επέλαση της βαρβαρότητας, επαναφέρουν νοήματα. Τα Τέμπη είναι μια αποφασιστική ανολοκλήρωτη βαθμίδα. Γεννήθηκε από τον λαό ως ελλειμματικό πολιτικό συντακτικό σώμα, που το περιόριζαν ως δημογραφική βιολογική οντότητα στο περιθώριο.
 
Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΣΚΟΠΩΝ
Ο Νέος Εναλλακτικός Χώρος της Μεγάλης Πολιτικής θα προέλθει από τον λαό του «κανένας», της πλατείας, της νεολαίας, της κοινωνικής αγωνίας για το μέλλον της χώρας. Αντηχεί η φωνή ότι δεν έχουν απαρτία. Στην καθεστωτική δυστοπία, με τον λαό που έχει χορτάσει από πόνο, αναδεικνύονται δυνάμεις που αρνούνται το υπάρχον πολιτικό παιχνίδι και θέλουν να ξαναγράψουν τους κανόνες του. Το νέο υποκείμενο θα γεννηθεί από την επαναθεμελίωση της σκέψης, του πολιτισμού, του ανθρώπου, της πνευματικότητας, του κόσμου της συμπληρωματικότητας. Ήδη υπάρχει η βάση συλλογικής συνεννόησης. Αποδεικνύεται ότι αυτό το πανελλήνιο κίνημα δεν δημιουργήθηκε από ηγέτες προϊόντα της ηγεμονίας των μάρκετινγκ της επικοινωνίας, της αγοράς. Έχει διαμορφώσει μια οριζοντιότητα. Πρέπει να κατακτήσει κατά τόπους οργάνωση. Στις αθηναϊκές συγκεντρώσεις, και όχι μόνο, να μετέχουν αντιπροσωπείες από την φωνή όλης της επικράτειας. Πολιτικοί, επιστήμονες, καλλιτέχνες, εκπαιδευτικοί σε κοινή τους δήλωση θα ήταν ενισχυτικό της λαϊκής δυναμικής. Το κίνημα των Τεμπών μπορεί να αποτελέσει βάση ανάδειξης ενός πολιτικού υποκειμένου που θα είναι και ο φέρων οργανισμός και οργανωτικός άξονας, που θα ενώσει όλες τις δυνάμεις. Αυτό το κοινωνικό κεφάλαιο, το ηθικοδημοκρατικό κίνημα για να ολοκληρωθεί πρέπει να βρεθεί στις ράγες μιας μεθοδικής διαδικασίας. Είναι ψευδαίσθηση ότι νέος πολιτικός οργανισμός μπορεί να συμπεριλάβει τον όγκο των κινημάτων. Άλλωστε είναι ισχυρές και τυφλωτικές οι δημοκρατικίστικες αντιλήψεις. Μια εγωιστική μυθολογία κινηματισμού απαξιώνει τον προγραμματικό λόγο. Αντίθετα, ένα πολιτικό υποκείμενο κυβερνητικών αξιώσεων συγκροτείται στην βάση της οργανωτικής δύναμης του προγράμματος.
 
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Η δημιουργία ενός νέου πολιτικού υποκειμένου απαιτεί επάρκεια δυνατοτήτων πολιτικής ως σχέδιο, πρόταση κοινών στόχων, ενώ το υπάρχον κίνημα περιορίζεται σε μια ηθική και δημοκρατική ηγεμονία. Στην υπηρεσία ανάκτησης μιας προσανατολισμένης επάρκειας απαραίτητο είναι ένα μεταβατικό σχήμα κυβέρνησης ειδικών με πρωθυπουργό υψηλής επιστημονικής και τεχνοκρατικής επάρκειας, με ήθος, ανθρωπιστικές αξίες, ικανότητες συνθέσεων και αντίληψης των αναγκών κάθαρσης, δημοκρατίας, εθνικών , παραγωγικών και περιφερειακών συμφερόντων. Αυτές οι συνθήκες θα αφήσουν πληθυντικό χώρο ανάδειξης νέων πολιτικών υποκειμένων. Τότε θα αναμετρηθεί το νέο με τον παρελθοντικό χάρτινο τιτανικό πολιτικής, θεσμικής και κομματικής σήψης.
 
ΝΙΚΗ ΜΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ ΕΝΟΧΩΝ
Το μέλλον μιας ευημερούσας χώρας θα ανατείλει, όταν νέες πολιτικές και μορφωτικές δυνάμεις ήθους, κοινωνικών ιδανικών συγκροτηθούν και τιμωρήσουν τους ενόχους του αυταρχισμού, ιδιοτέλειας, υπαλληλίας στον εξωτερικό παράγοντα. Η διαπλοκή και διαφθορά θα γίνει τότε μάθημα αρνητικού παραδείγματος με την τιμωρία όσων έκαναν τις δουλειές τους και όχι αυτές που κοινωνικά τους ανατέθηκαν. Ιδιοποιήθηκαν δημόσιο χρήμα για να καταστρέφουν και πρέπει να το επιστρέψουν. Έρευνα – καθαρά χέρια – για την επιστροφή από κυβερνητικούς, θεσμικούς και ενδιάμεσους παραθεσμικούς κύκλους των τεράστιων ποσών μεσαζόντων και μιζοκρατίας, άνοιγμα όλων των φακέλων που σχετίζονται με εγκλήματα εξουσίας. Η επιστροφή της κοινωνίας, του λόγου, είναι λόγος πολιτών όχι κρατιτών, αυτοδιαχειριζόμενης κοινής ζωής, προσώπων δημιουργίας.
 
ΗΓΕΣΙΑ
Ηγετικότητα σημαίνει απόφαση ευθύνης, απαιτεί συνείδηση συλλογικότητας, ικανότητα αξιοποίησης ικανοτήτων πολιτών ή φορέων, δημοκρατικότητα αποφάσεων αλλά και κινητοποίηση εσωτερικών μηχανισμών αυτοεκπαίδευσης, σταθερή προέκταση του παρόντος σε ορίζοντα βασικών κοινών στόχων, απόσταση από παραπλανητικούς διχαστικούς διαφορισμούς, η προβολή ενός νέου κόσμου.
Η ανάληψη ευθύνης από ηγετικές δυνάμεις είναι ισχυρή δύναμη κοινωνικής κινητοποίησης, τροφοδότησης ενός χώρου ιδεών, το άνοιγμα μιας πολιτικής αγοράς, με την αντίληψη της πολιτικής ως σχεδίου, προγραμμάτων καινοτομικής βιωσιμότητας. Απαιτείται η διεύρυνση του νοήματος της πολιτικής ηθικής πέραν της ιδιοτελούς χρήσης της εξουσίας, του κράτους, των θεσμών, του δημόσιου χρήματος με την εισαγωγή της δημιουργικότητας, της πολιτικής παραγωγικότητας, με επεξεργασία εργαλείων αλλαγών και δημόσιων θεματικών.
 
Η ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ ΚΑΙ Η ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ
Για όποιον μελετά ζητήματα πολιτικής τακτικής, ο λόγος της Καρυστιανού εξασφαλίζει τις ισορροπίες, την καλύτερη χρήση των ισχυόντων συσχετισμών. Κινητήριος δύναμη με στρατηγικό όφελος είναι ότι την πλησίασαν οι νεολαίοι. Η πλειοψηφία όσων την ακολουθούν είναι έως 35 ετών. Κατόπιν, έδωσε την ευκαιρία να πλησιάσουν ταλαντευόμενες δυνάμεις, έστω και ασταθείς, από το σώμα του πολιτικού συστήματος.
 
Ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό δραστηριοποιούνται μηχανισμοί όχι μόνο υπονόμευσης, συκοφάντησης του κινήματος των Τεμπών, αλλά και αποδόμησης της ηγετικής φυσιογνωμίας της Μαρίας Καρυστιανού. Συγκροτούνται και προληπτικά δικαστήρια γνώμης ασαφούς αφετηρίας ή υπογείων του παρακρατικού βάθους. Υπερβολική «αγάπη» που τους οδηγεί να προβάλουν φόβο λοξοδρόμησης από στόχους. Κόντρα στον ευκρινή λόγο, άρνησης του αήθους συστήματος, δηλώνουν υποσυνείδητα κίνητρα αναστολών και φόβου απέναντι σε ένα κίνημα που αμφισβητεί το σαπισμένο παλιό. Είναι μια έμμεση αποδοχή ενός συντηρητικού κομφορμισμού. Βγήκαν μπροστά κάποιοι ιστρούχτορες της δεκάρας, σε σελίδες να συμβουλεύουν την Καρυστιανού ποιες πρέπει να είναι οι «παρέες». Φοβούνται, λένε, αυτούς που έφεραν περικεφαλαίες στις διαδηλώσεις για τις Πρέσπες, θέτουν ερωτήματα για το αν σέβεται τον όρκο του Ιπποκράτη κλπ. Ξεχνούν ότι Δημοκράτες που σέβονται τα «Τέμπη» είναι όσοι αποδέχονται την κοινωνική μας σύμβαση ότι οι αποφάσεις πρέπει να είναι συμβατές με την θέληση της πλειοψηφίας. Όποιος αρνείται αυτό το αξίωμα δεν είναι ειλικρινής διεκδικητής δικαιοσύνης για τα Τέμπη. Και πρέπει να πετάξουν από πάνω τους την σκόνη του παλαιοκομματισμού, μαξιμαλιστικές αερολογίες, να βγάλουν τις παρακμιακές συμπλεγματικές εσωτερικές τους ιδεοληπτικές περικεφαλαίες που δεν βλέπουν. Οι κινητοποιήσεις προβάλλουν την απόφαση ότι μέσα από το υπάρχον πολιτικό σύστημα δεν μπορούν να υπάρξουν εναλλακτικές.
 
ΟΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ
Προφανώς ο αγώνας είναι σε δύο μέτωπα: απέναντι στην κυρίαρχη τάξη, την επικίνδυνη κακιστοκρατία, αλλά και απέναντι στην υπονόμευση.
Στόχος του κινήματος των Τεμπών είναι η επανεγγραφή κανόνων της πολιτικής. Είναι άρνηση συμμετοχής ως μια ακόμα μονάδα στο αριστεροδεξιό υπάρχον σύστημα. Είναι η κατάκτηση μιας νέας δικαιακής και κρατικής δημοκρατικής θεσμικότητας συνάντησης με την κοινωνία.
Έτσι δεν θα μοιάζει αυτό που θα έρθει με αυτό που πρέπει να ξεπεραστεί.
Από την κινηματική οριζοντιότητα Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟΥ. Οι ενδιάμεσες βαθμίδες δεν αναμειγνύουν εμπειρισμούς, αποφεύγουν υποκειμενικούς διαισθητισμούς. ΣΤΑΘΕΡΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ, ΜΕ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ....
 
-ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ: - Αντώνης Ανδρουλιδάκης: «χρειαζόμαστε πρόγραμμα για τον τόπο…» σελ. 31, «για την επανάσταση των ψυχών…» σελ. 195 Βιβλίο του «ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΥΜΑ», και πρόσφατες δημοσιεύσεις του στο fb με προτάσεις του για το κίνημα Τεμπών. - Μιχάλης Χαραλαμπίδης, «Οι Δημοκρατίες για να είναι Δημοκρατίες τιμωρούν – Επιβολή πολιτικού φόρου», ομιλία του στον Άλιμο που οργανώθηκε από το κίνημα «ΣΙΩΠΗΛΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ» στις 21 Ιουλίου 2011. (Στο βιβλίο του ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ) - Giorgio Agamben: «Τι είναι κίνημα».

Σχετικά Άρθρα

Πληροφορίες

Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που
έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης
και καθημερινής ενημέρωσης.
Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη»,
προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει
στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον
πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.

Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που
μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι.
Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ.
Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος;

👉 IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα του isthmos News