Δημοτικό Σχολείο Καλλιάνων : Μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις, προωθώντας την ισότητα, τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση

Δημοτικό Σχολείο Καλλιάνων : Μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις, προωθώντας την ισότητα, τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το Δημοτικό Σχολείο Καλλιάνων Κορινθίας πραγματοποίησε τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου μια σειρά από πλούσιες και στοχευμένες δράσεις με σκοπό την ενημέρωση, την κατανόηση και την καλλιέργεια ενσυναίσθησης στους μαθητές και τις μαθήτριες. Η ημέρα αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση, προβληματισμό αλλά και δημιουργική έκφραση, προβάλλοντας τα μηνύματα της ισότητας, της αποδοχής και της συμπερίληψης.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, που καθιερώθηκε το 1992, υπενθυμίζει την ανάγκη προώθησης των δικαιωμάτων και της ευημερίας των ατόμων με αναπηρία σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο υλοποίησε δράσεις προσαρμοσμένες σε κάθε ηλικιακή βαθμίδα, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να γνωρίσουν, να νιώσουν και να κατανοήσουν τις διαφορετικές μορφές αναπηρίας.

anapiriaST10

Η ποδηλατική σκυταλοδρομία «Η δύναμη της θέλησης» από τους μαθητές της ΣΤ΄

Ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα είχε η δραστηριότητα της ΣΤ΄ Δημοτικού, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής, κας Δήμητρας Πλασσαρά. Εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του αθλητή Εμμανουέλ Οφόσου Γιεμπόα από την Γκάνα, η δράση «Η δύναμη της θέλησης» περιλάμβανε προβολή βίντεο, συζήτηση και συμμετοχή των παιδιών σε μια πρωτότυπη ποδηλατική σκυταλοδρομία.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την πορεία ζωής του Γιεμπόα, ο οποίος απέδειξε ότι η θέληση και η επιμονή μπορούν να υπερνικήσουν κάθε εμπόδιο. Η δραστηριότητα περιλάμβανε πέντε θεματικούς σταθμούς – Ισορροπία, Εμμανουέλ, Μηνύματα, Παζλ και Ενσυναίσθηση – συνδυάζοντας κινητικές δοκιμασίες με βιωματική μάθηση και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.

Μεταξύ άλλων, οι μαθητές επιχείρησαν να ολοκληρώσουν ποδηλατική διαδρομή χρησιμοποιώντας μόνο το ένα πόδι, δημιούργησαν έναν «Τοίχο Μηνυμάτων» συμπερίληψης, συνεργάστηκαν για την ολοκλήρωση ενός παζλ και συμμετείχαν σε ασκήσεις εμπιστοσύνης και καθοδήγησης.

anapiriaST2

Δράσεις στις υπόλοιπες τάξεις: βιωματικότητα, δημιουργία και ενημέρωση

Γ΄ και Δ΄ τάξη:
Οι μαθητές συμμετείχαν στις κινητικές δραστηριότητες της στάσης Ενσυναίσθησης και παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, συζητώντας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.

Α΄ τάξη:
Τα μικρότερα παιδιά γνώρισαν την έννοια της αναπηρίας μέσα από συζήτηση και παραδείγματα. Ζωγράφισαν παγκόσμια σύμβολα ΑμεΑ και δημιούργησαν κολάζ. Εξοικειώθηκαν επίσης με την ελληνική νοηματική γλώσσα και τον κώδικα Braille, γράφοντας το όνομά τους και με τους δύο τρόπους, ενώ παρακολούθησαν τις ταινίες μικρού μήκους “The Present” και “Pip”.

Ε΄ τάξη:
Οι μαθητές παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους όπως Pip, Small Pleasures και το σποτ “Hug the Bear”, συζητώντας για ζητήματα αναπηρίας. Παράλληλα, ασχολήθηκαν με τον κώδικα Braille, γράφοντας το όνομά τους και δημιουργώντας τρισδιάστατες εκδοχές με τη χρήση οδοντογλυφίδων.

anapiriaST3

Δραστηριότητες στην Αγγλική Γλώσσα – Μια διαφορετική προσέγγιση ενσυναίσθησης

Με την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας, κα. Σοφία Ζαχαριά, οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν με το «μη κυρίαρχο» χέρι τους, βιώνοντας πόσο δύσκολες μπορεί να είναι καθημερινές δεξιότητες για κάποια άτομα. Προσπάθησαν επίσης να διαβάσουν τα χείλη συμμαθητών τους, κατανοώντας τις δυσκολίες επικοινωνίας χωρίς καθαρή ακουστική επαφή.

Στη συνέχεια παρακολούθησαν το βίντεο “The Present” και έγραψαν μικρές αγγλικές προτάσεις που τονίζουν τις δυνατότητες και όχι τους περιορισμούς – όπως «I can help others», «I can smile», «I can run». Τέλος, κάθε μαθητής έδωσε το δικό του μήνυμα ενθάρρυνσης, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το «Never give up!» και άλλα εμπνευσμένα συνθήματα.

Ένα μάθημα ανθρωπιάς και συμπερίληψης

Οι δράσεις στο Δημοτικό Σχολείο Καλλιάνων Κορινθίας δεν αποτέλεσαν απλώς ένα σχολικό πρόγραμμα, αλλά ένα ουσιαστικό μάθημα ανθρωπιάς, κατανόησης και σεβασμού. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, συνεργάστηκαν και βίωσαν καταστάσεις που τους βοήθησαν να αντιληφθούν καλύτερα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.

Με πρωτοβουλίες όπως αυτή, το σχολείο συνεχίζει να καλλιεργεί αξίες που αποτελούν θεμέλιο για μια κοινωνία πιο δίκαιη, ισότιμη και συμπεριληπτική.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Σχετικά Άρθρα

Πληροφορίες

Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που
έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης
και καθημερινής ενημέρωσης.
Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη»,
προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει
στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον
πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.

Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που
μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι.
Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ.
Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος;

👉 IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα του isthmos News