Featured

Κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας | Η εισήγηση του Υφυπουργού Χρίστου Δήμα

Κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας.

Το προτεινόμενο σχέδιο Κώδικα αποτελεί κωδικοποίηση των διατάξεων που διέπουν τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) ως προς το συνολικό του περιεχόμενο (πεδίο εφαρμογής, φορολογητέες πράξεις και τόπος πραγματοποίησής τους, γένεση φορολογικής υποχρέωσης, φορολογητέα αξία-βάση επιβολής του φόρου και υπολογισμός του, απαλλαγές, έκπτωση και επιστροφή του φόρου, υπόχρεοι και νομικές υποχρεώσεις αυτών, ειδικά καθεστώτα κ.λπ.).

Οι ρυθμίσεις αυτές αποτυπώνονται στην υφιστάμενη νομοθεσία περί ΦΠΑ (Κώδικας ΦΠΑ, ν. 2859/2000) και στα Παραρτήματα αυτού, τα οποία έχουν ως αρχική αναφορά τους τον προϊσχύσαντα ν. 1642/1986 και τα αντίστοιχα Παραρτήματά του.

Στην εν λόγω νομοθεσία στηρίχθηκαν ο μηχανισμός και η λειτουργία του συγκεκριμένου φόρου.

Το σχέδιο του νέου Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας αποτελείται από εβδομήντα ένα (71) άρθρα και επτά (7) Παραρτήματα, κατανεμημένα σε τρία (3) Τμήματα.

Το προτεινόμενο σχέδιο του Κώδικα ΦΠΑ, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου:

α) αποδίδει τις κωδικοποιούμενες διατάξεις με γλωσσική ομοιομορφία, με κατά το δυνατόν εύληπτο και συστηματοποιημένο τρόπο και με αναμόρφωση, όπου απαιτείται, της δομής των άρθρων, των παραγράφων και των εδαφίων, ώστε να αποδίδουν με σαφή και πιο κατανοητό τρόπο το νόημα των κανόνων που εισάγουν,

β) αίρει τις ασυνέπειες ή τις αναντιστοιχίες στο περιεχόμενο επιμέρους ρυθμίσεων της νομοθεσίας περί ΦΠΑ, κατά τρόπο ώστε οι ρυθμίσεις αυτές να μπορούν να λειτουργούν αυτοτελώς (κανονιστική και ερμηνευτική συνέπεια) και χωρίς, κατ’ ανάγκη, προσφυγή σε άλλες διατάξεις, προκειμένου να αποτυπωθεί και να αποδοθεί η πλήρης ρύθμιση ή το πλήρες και αληθές νόημά της,

γ) καταργεί πλείστες διατάξεις ή και ολόκληρα άρθρα της υφιστάμενης νομοθεσίας περί ΦΠΑ είτε λόγω του ότι ελλείπουν ή έχουν καταργηθεί οι εισαγωγικές ή κάποιες από τις προϋποθέσεις εφαρμογής τους είτε λόγω του ότι διαπιστώνεται ότι στερούνται αντικειμένου ή ότι απηχούν ανύπαρκτους πλέον όρους είτε διότι έχουν καταργηθεί σιωπηρά από νεότερες διατάξεις,

δ) εισάγει στον Κώδικα, έστω και μερικώς, διατάξεις της συναφούς δευτερογενούς κείμενης νομοθεσίας (όπως ενδεικτικά στα άρθρα 48 και 62), κατά τρόπο ώστε οι διατάξεις που ενσωματώνονται στον Κώδικα να είναι εύληπτες και να αποκτούν κανονιστική και ερμηνευτική αυτοτέλεια,

ε) επικαιροποιεί την ονομασία των εμπλεκόμενων οργάνων της Διοίκησης και τις αρμοδιότητές τους, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτός του νομικού πλαισίου ΦΠΑ νομικές και οργανωτικές μεταβολές που έχουν επέλθει, με γνώμονα τη δημιουργία συνθηκών ασφάλειας δικαίου για τους εφαρμοστές και τους φορολογούμενους,

στ) προσαρμόζει τον ακολουθούμενο τύπο και τις διαδικασίες στις νέες νομοθετικές συνθήκες που έχουν προκύψει,

ζ) ενσωματώνει στο σύνολο των διατάξεων του Κώδικα τον ρυθμιστικό αντίκτυπο νεότερων ρυθμίσεων που έχουν εισαχθεί σε μεμονωμένες διατάξεις του ΦΠΑ, όπου απαιτείται,

η) ενσωματώνει στον Κώδικα τον κανονιστικό αντίκτυπο νεότερων ρυθμίσεων της (εθνικής και ενωσιακής) τελωνειακής νομοθεσίας,

θ) ενοποιεί την απόδοση όρων που επαναλαμβάνονται στον Κώδικα, με σκοπό την αποκατάσταση της συνολικής νοηματικής αλληλουχίας και συνέπειας, με ιδιαίτερη έκφανση την αντικατάσταση του όρου «Κοινότητα» (Ευρωπαϊκή Κοινότητα) από τον όρο Ευρωπαϊκή Ένωση, διατηρώντας, ωστόσο, τον όρο «ενδοκοινοτικός», ως προσδιοριστικό των εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης συναλλαγών, αποκτήσεων και λοιπών πράξεων, καθώς ο εν λόγω όρος διατηρείται ακόμη και σήμερα σε επίπεδο ενωσιακής αλλά και εθνικής, από μέρους των κρατών μελών, νομοθεσίας, προκειμένου να αποφευχθούν σχετικές παρανοήσεις,

ι) λαμβάνει υπόψη συντελεσθείσες εξελίξεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου,

ια) αποκαθιστά προφανή σφάλματα που επηρεάζουν την απόδοση του περιεχομένου των ρυθμίσεων,

ιβ) παρουσιάζει τις διαδικαστικού περιεχομένου ρυθμίσεις κατά τρόπο, ώστε να διακρίνονται τα ζητήματα που ρυθμίζονται στον ίδιο τον Κώδικα και εκείνα που αφορούν σε συναφή νομοθετήματα, όπως στον νόμο για τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα (ν. 4308/2014, Α’ 251) και στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58, ΚΦΔ), είτε παραπέμποντας σε αυτούς είτε κωδικοποιώντας, όπου είναι αναγκαίο, ρυθμίσεις του ΚΦΔ είτε των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού κανονιστικών αποφάσεων και

ιγ) αποτυπώνει στις αρμοδιότητες των οργάνων που αναφέρονται στον Κώδικα τις συντελεσθείσες οργανωτικές μεταβολές.

Μεταξύ των οργανωτικών μεταβολών που λαμβάνονται υπόψη είναι:

α) η αρχικώς με τον ν. 4093/2012 (Α’ 222) σύσταση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, με τη συνακόλουθη πρόβλεψη ότι με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ή του αρμόδιου Υφυπουργού Οικονομικών περιέρχονται στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων αρμοδιότητες που κατά την κείμενη νομοθεσία ασκούνται από τον Υπουργό Οικονομικών, ή τον αρμόδιο Υφυπουργό ή τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του Υπουργείου Οικονομικών και αφορούν, μεταξύ άλλων, στην οργάνωση και την άσκηση της φορολογικής διοίκησης και την εφαρμογή της φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας που άπτεται της είσπραξης εσόδων, χωρίς οι αρμοδιότητες που μεταβιβάζονται να μπορούν να αναμεταβιβασθούν στον Υπουργό Οικονομικών με μεταγενέστερη κανονιστική διοικητική πράξη (Παρ. Ε, Υποπαρ. Ε.2., περ. 4, υποπερ. β, ν. 4093/2012),

β) η κατ’ εξουσιοδότηση του ανωτέρω ν. 4093/2012 έκδοση της υπό στοιχεία Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013/28.1.2013 (Β’ 130) απόφασης του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών, με την οποία μεταβιβάστηκε στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων σειρά από αρμοδιότητες, μεταξύ των οποίων και ορισμένες που αφορούν στη νομοθεσία περί ΦΠΑ,

γ) η σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) δυνάμει του ν. 4389/2016 (Α’ 94), η οποία έχει ως συνεπεία αφενός την υποκατάσταση της Αρχής και του Διοικητή της στη θέση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, αντίστοιχα (ιδίως παρ. 2 άρθρου 41 ν. 4389/2016), και αφετέρου την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα των όρων και των αρμοδιοτήτων του νόμου περί ΦΠΑ (όπως Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, Τελωνείο, Υπουργός Οικονομικών κ.λπ.) στα σημεία που σχετικώς επηρεάζονται όσο και των ακολουθούμενων διαδικασιών,

δ) η μετονομασία του Υπουργείου Οικονομικών σε Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (παρ. 1 άρθρου 1 π.δ. 82/2023, Α’ 139)) και συνεπεία αυτού του Υπουργού Οικονομικών σε Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Σχετικώς επισημαίνεται ότι, όπου στον ισχύοντα Κώδικα γίνεται αναφορά σε αρμοδιότητα Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) ή άλλης υπηρεσίας της ΑΑΔΕ ή σε αρμοδιότητα Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. στον νέο Κώδικα γίνεται αναφορά εν γένει στην ΑΑΔΕ ή στον Διοικητή της ΑΑΔΕ, καθόσον τα ζητήματα αρμοδιότητας υπηρεσιών και οργάνων της ΑΑΔΕ ρυθμίζονται πλέον από τον ΚΦΔ και τον ν. 4389/2016 και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτών διατάξεις. Διατηρούνται, ωστόσο, περιορισμένες αναφορές σε αρμοδιότητα συγκεκριμένων υπηρεσιών και οργάνων της ΑΑΔΕ, στις περιπτώσεις που η αρμοδιότητα αυτή δεν ρυθμίζεται από το προαναφερόμενο πλαίσιο και ο ορισμός είναι αναγκαίος για τη διευκόλυνση της εκπλήρωσης των υποχρεώσεων των φορολογουμένων (ενδεικτικά άρθρο 31 του σχεδίου του Κώδικα).

Δείτε την εισήγηση του υφυπουργού Οικονομικών Χρίστου Δήμα στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για το θέμα αυτό.

Κ. Μητσοτάκης | Συμπληρώνοντας μία «11άδα» αποκρατικοποιήσεων από τις εκλογές του 2023

Kyriakos Mitsotakis  Την περασμένη εβδομάδα κυρώσαμε από τη Βουλή τη νέα σύμβαση για την Αττική Οδό συμπληρώνοντας μία «11άδα» αποκρατικοποιήσεων από τις εκλογές του 2023, με συνολικά έσοδα υπέρ του δημοσίου που φτάνουν τα 7,8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να αναδείξω ότι τελικά οι στοχευμένες αποκρατικοποιήσεις λειτουργούν όχι μόνο προς όφελος των δημόσιων οικονομικών, αλλά κάνουν και τη ζωή καλύτερη για όλους τους πολίτες!
Και αυτό γιατί σημαίνουν χαμηλότερες χρεώσεις: Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό καταλαβαίνουν ήδη τη διαφορά. Από την Κυριακή καταβάλλουν διόδια 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ, ενώ τα ΙΧ που μεταφέρουν συμπολίτες μας με αναπηρία, όπως και τα βανάκια για ΑΜΕΑ, απαλλάσσονται από κάθε πληρωμή.
Σημαίνουν χαμηλότερο χρέος και υψηλότερα φορολογικά έσοδα: Με τη νέα σύμβαση το δημόσιο εισέπραξε το ποσό ρεκόρ των 3,27 δισεκατομμυρίων, που μειώνει αυτόματα το δημόσιο χρέος κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ, ενώ κάθε χρόνο θα λαμβάνει μέρος των εσόδων του παραχωρησιούχου.
Αν πάμε όμως και στη μεγάλη εικόνα, και εκεί θα διαπιστώσουμε ότι κάθε μελετημένη κίνηση στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων, δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία.
Σημαίνει καλύτερες υπηρεσίες για όλους: Η συμμετοχή επενδυτών σε λιμάνια και περιφερειακά αεροδρόμια βελτιώνει ριζικά τις υποδομές, αναβαθμίζει τις τουριστικές μας υπηρεσίες, ανοίγει νέους ορίζοντες για κάθε περιοχή, προς όφελος της απασχόλησης και των τοπικών κοινωνιών.
Σημαίνει αξιοπιστία της χώρας στο εξωτερικό: Οι μεταρρυθμιστικές μας πρωτοβουλίες στον τραπεζικό τομέα φέρνουν νέα κεφάλαια και επενδυτές, πιστοποιούν την αναβάθμιση της οικονομίας μας και υλοποιούνται προς όφελος των Ελλήνων φορολογουμένων, που πλήρωσαν ακριβά στο πρόσφατο παρελθόν τυχοδιωκτισμούς και πειράματα.
Συνολικά, το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που υλοποιούμε, προτάσσει τον μεταρρυθμιστικό χαρακτήρα με θετικό αποτύπωμα για τη χώρα. Φέρνει καλύτερες υπηρεσίες για τους πολίτες, περισσότερες επενδύσεις, αξιόπιστες υποδομές ιδίως στην περιφέρεια, και λιγότερα βάρη για τις επόμενες γενιές μέσα από τη σημαντική μείωση του δημοσίου χρέους.

Κατατέθηκε στη Βουλή το προσχέδιο του προϋπολογισμού 2025 | Τα βασικά σημεία

Στη στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος, στην ενίσχυση των επενδύσεων, καθώς και στην αντιμετώπιση του δημογραφικού και του στεγαστικού ζητήματος εστιάζει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025, το οποίο κατατέθηκε σήμερα προς συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

Στη σχετική επιστολή προς τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και ο Υφυπουργός Θάνος Πετραλιάς, αναφέρουν:

«Το προσχέδιο του προϋπολογισμού 2025 κατατίθεται συγχρόνως με την υποβολή στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του πρώτου Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού - Διαρθρωτικού Σχεδίου 2025 - 2028 (ΜΔΣ) που βασίζεται στο νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο οικονομικής διακυβέρνησης.

Συνεπώς, τα μακροοικονομικά και δημοσιονομικά μεγέθη που αποτυπώνονται στο προσχέδιο βρίσκονται σε εναρμόνιση με τις εκτιμήσεις του ΜΔΣ».

  • Δείτε εδώ τα βασικά σημεία αναφοράς:

Βασικά σημεία προσχεδίου

 
 

Δημοσιονομικές παρεμβάσεις 2024 και 2025

Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού 2025 περιλαμβάνεται το σύνολο των παρεμβάσεων που έχουν ανακοινωθεί, συμπεριλαμβανομένων όσων παρουσιάστηκαν στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Τα νέα μόνιμα δημοσιονομικά μέτρα που επηρεάζουν τον τακτικό προϋπολογισμό επιφέρουν επιπλέον δημοσιονομικό κόστος το 2025 σε σχέση με το 2024, ύψους 1,1 δισ. ευρώ, ενώ πλήθος άλλων παρεμβάσεων χρηματοδοτείται από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).

Σε αυτό το πλαίσιο, οι επενδυτικές δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν από 13,1 δισ. ευρώ το 2024 σε 14,3 δισ. ευρώ το 2025, πλέον των πόρων του δανειακού σκέλους του ΤΑΑ.

 
1728301979161-687002246-1.jpg

Το κόστος των παρεμβάσεων για το έτος 2024 ανέρχεται σε 1,84 δισ. ευρώ για το σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης.

Τα βασικά σημεία για την οικονομία

Ο ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να ανέλθει σε 2,2% το 2024 και 2,3% το 2025 έναντι 0,8% και 1,4%, αντίστοιχα, που εκτιμάται για την Ευρωζώνη, με βάση τις εαρινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι επενδύσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 6,7% το 2024 και 8,4% το 2025 και το ποσοστό ανεργίας να μειωθεί από 10,3% το 2024 σε 9,7% το 2025.

Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) σε ονομαστικούς όρους το 2025 αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 10 δισ. ευρώ και ο λόγος του χρέους της Γενικής Κυβέρνησης προς το ΑΕΠ να μειωθεί κατά 4,6 ποσοστιαίες μονάδες.

Ο δείκτης τιμών καταναλωτή εκτιμάται σε 2,7% το 2024 και αναμένεται να αποκλιμακωθεί περαιτέρω σε 2,1% το 2025.

1728301861570-597859559-2.jpg

Οι παρεμβάσεις είναι εντός των δημοσιονομικών στόχων που τίθενται στο ΜΔΣ, καθώς προβλέπεται αύξηση των καθαρών πρωτογενών δαπανών κατά 3,6% το 2025 σε σχέση με το 2024, ενώ ο σχετικός στόχος ανέρχεται σε αύξηση δαπανών έως 3,7%.

Σε αυτό το πλαίσιο το πρωτογενές αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης αναμένεται να διαμορφωθεί σε 2,4% το 2024 και 2,5% το 2025 και το συνολικό αποτέλεσμα σε -1,0% το 2024 και -0,6% το 2025.

Δείτε εδώ το προσχέδιο του προϋπολογισμού 2025:

Προσχέδιο προϋπολογισμού 2025

 

Δημοσιεύθηκε στο cnn.gr

Εκλογές ΠΑΣΟΚ | Τα τελικά αποτελέσματα ανά Περιφέρεια

Νίκος Ανδρουλάκης και Χάρης Δούκας δίνουν ραντεβού την Κυριακή, στις δεύτερες κάλπες που θα στηθούν για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ.

Από την αρμόδια επιτροπή του ΠΑΣΟΚ για τις εσωκομματικές εκλογές (ΕΔΕΚΑΠ) έγιναν γνωστά νωρίτερα το πρωί, τα αποτελέσματα και η κατάταξη των υποψηφίων ανά περιφέρεια της χώρας.

Συγκεκριμένα:

Ανατολική Μακεδονία & Θράκη

Ανδρουλάκης 32,59%

Δούκας 27,15%

Γερουλάνος 17,9%

Διαμαντοπούλου 16,4%

Κατρίνης 3,66%

Γιαννακοπούλου 2,3%

Περιφέρεια Κρήτης

Ανδρουλάκης 61,87%

Διαμαντοπούλου 12,33%

Δούκας 11,81%

Γερουλάνος 10,96%

Κατρίνης 2,26%

Γιαννακοπούλου 0,77%

Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Ανδρουλάκης 40,62%

Δούκας 18,76%

Διαμαντοπούλου 17,75%

Γερουλάνος 16,94%

Κατρίνης 3,87%

Γιαννακοπούλου 2,06%

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Ανδρουλάκης 31,71%

Διαμαντοπούλου 29,95%

Δούκας 19,11%

Γερουλάνος 14,77%

Κατρίνης 3,08%

Γιαννακοπούλου 1,39%

Περιφέρεια Θεσσαλίας

Ανδρουλάκης 32,04%

Δούκας 28,28%

Γερουλάνος 18,21%

Διαμαντοπούλου 16,55%

Κατρίνης 3,2%

Γιαννακοπούλου 1,72%

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Ανδρουλάκης 27,75%

Διαμαντοπούλου 24,16%

Δούκας 21,77%

Γερουλάνος 21,66%

Κατρίνης 2,72%

Γιαννακοπούλου 1,95%

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Ανδρουλάκης 30,93%

Δούκας 29,7%

Διαμαντοπούλου 17,45%

Γερουλάνος 15,19%

Κατρίνης 4,58%

Περιφέρεια Πελοποννήσου

Ανδρουλάκης 30,12%

Δούκας 28,16%

Γερουλάνος 18,48%

Διαμαντοπούλου 13,43%

Κατρίνης 4,68%

Γιαννακοπούλου 4,59%

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας

Ανδρουλάκης 30,21%

Δούκας 27,86%

Γερουλάνος 21,79%

Διαμαντοπούλου 15,35%

Κατρίνης 2,83%

Γιαννακοπούλου 1,95%

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Κατρίνης 26,09%

Ανδρουλάκης 24,25%

Δούκας 21,68%

Γερουλάνος 17,08%

Διαμαντοπούλου 9,79%

Γιαννακοπούλου 1,12%

Περιφέρεια Ηπείρου

Δούκας 30,94%

Ανδρουλάκης 26,87%

Γερουλάνος 21,95%

Διαμαντοπούλου 15,41%

Κατρίνης 3,04%

Γιαννακοπούλου 1,78%

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων

Γερουλάνος 31,98%

Ανδρουλάκης 25,16%

Δούκας 22,34%

Διαμαντοπούλου 15,63%

Κατρίνης 3,19%

Γιαννακοπούλου 1,7%

Περιφέρεια Αττικής

Γερουλάνος 27,18%

Διαμαντοπούλου 25,56%

Ανδρουλάκης 20,81%

Δούκας 17,93%

Κατρίνης 5,33%

Γιαννακοπούλου 3,19%

 

Δημοσιεύθηκε στο dnews.gr 

Αγιασμός στη Βουλή | Σήμερα ξεκινά η νέα κοινοβουλευτική περίοδος

Σήμερα ξεκινά η νέα κοινοβουλευτική περίοδος και πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός ως είθισται.

Τον αγιασμό τέλεσε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος μαζί με τα μέλη της διαρκούς Ιεράς Συνόδου παρουσία του Πρωθυπουργού, του Προέδρου της Βουλής, αρχηγών κομμάτων, επικεφαλής Κοινοβουλευτικών Ομάδων και πλήθους βουλευτών.

Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση του Προεδρικού Διατάγματος για τη λήξη των εργασιών της Α΄ Συνόδου και ια ακολουθήσει ψηφοφορία για την Εκλογή Κοσμητόρων και Γραμματέων, σύμφωνα με τα σχετικά άρθρα (6 και 8) του Κανονισμού της Βουλής.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ευχήθηκε σε όλους καλή δύναμη, υγεία, καλή εργασία, ενώ εξερχόμενος είχε μια σύντομη συνομιλία με τον Πρωθυπουργό.

 

Η ξαφνική αδιαθεσία της Δόμνας Μιχαηλίδου

Κατά τη διάρκεια του αγιασμού αισθάνθηκε αδιαθεσία η βουλευτής της ΝΔ, Δόμνα Μιχαηλίδου και χρειάστηκε να καθίσει.

Ήπιε λίγο νερό, ενώ ο βουλευτής Καρδίτσας της ΝΔ, Τέλης Σπάνιας, που είναι και ιατρός, πήρε τον σφυγμό της. Η κυρία Μιχαηλίδου αισθάνθηκε καλύτερα και λίγα αργότερα συμμετείχε κανονικά στην ψηφοφορία για την εκλογή γραμματέων και κοσμητόρων.

 

Πηγή φωτογραφιών: EUROKINISSI/(ΧΡΗΣΤΟΣΔ ΜΠΟΝΗΣ//ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ)

ΠΑΣΟΚ | Στο νήμα έχασε τη β' θέση ο Παύλος Γερουλάνος -Τι εκτιμούν στο επιτελείο του

Ο μεγάλος «χαμένος-νικητής» της βραδιάς του πρώτου γύρου των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ, ήταν ο Παύλος Γερουλάνος.

Σε ένα εκπληκτικό ντεμαράζ της τελευταίας εβδομάδας, ο Παύλος Γερουλάνος άγγιξε την απόλυτη ανατροπή. Βγήκε τρίτος με διαφορά μια χούφτα ψήφων από τον δεύτερο Χάρη Δούκα, ένα θρίλερ που κράτησε όλο το βράδυ και ξεκαθάρισε λίγο πριν τα μεσάνυχτα. Ήρθε πρώτος στο Λεκανοπέδιο Αττικής – το αδύναμο σημείο του Χάρη Δούκα, ενώ διέψευσε και όσους τον ήθελαν χωρίς δυνάμεις στην περιφέρεια, αφού πήγε εξαιρετικά και στη Θεσσαλονίκη αλλά και στις υπόλοιπες περιφέρειες, δείχνοντας την δυναμική του.

Όλες οι δημοσκοπήσεις έδειχναν το τελευταίο διάστημα ότι ο κ. Γερουλάνος κέρδιζε απέναντι σε όποιον είχε απέναντί του στον β' γύρο. Ενώ δημοσκόποι και εκλογικοί αναλυτές, σημείωναν πως αν υπήρχε μία εβδομάδα προεκλογικής αντιπαράθεσης ακόμη, ο Π. Γερουλάνος θα ήταν σίγουρα στον β' γύρο και όχι ο κ. Δούκας.

Άργησε να κάνει το σπρίντ ο Γερουλάνος; Όχι, εκτιμούν στο επιτελείο του. Ο καθοριστικός παράγοντας που τον δυσκόλεψε και τελικώς τον άφησε εκτός β' γύρου, ήταν η υποψηφιότητα Διαμαντοπούλου. Ο Π. Γερουλάνος είχε δομήσει εξαρχής μια στρατηγική συμμαχία δυνάμεων του «εκσυγχρονιστικού» και «παπανδρεϊκού» ΠΑΣΟΚ. Η αιφνίδια υποψηφιότητα Διαμαντοπούλου, ωστόσο, έκοψε στη μέση αυτή τη στρατηγική, αναγκάζοντας τον κ. Γερουλάνο, εν μέσω προεκλογικής εκστρατείας, να ξακινήσει από την αρχή.

«Αν δεν υπήρχε η Άννα, όχι απλώς θα έμπαινε στον β’ γύρο, αλλά θα ήταν πρώτος» λένε στελέχη του επιτελείου του, επικαλούμενοι ποιοτικά στοιχεία μετρήσεων που έδειχναν ότι ο Γερουλάνος ήταν ο μόνος που είχε δυναμική και μπορούσε να κερδίσει τον Ανδρουλάκη - και όποιον άλλο αντίπαλο.

Δεν είναι λίγοι που εκτιμούν ότι υπήρξε και τακτικισμός στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από τη Χ. Τρικούπη, υποστηρίζοντας ότι κρατήθηκαν από την ενσωμάτωση κάποιες κάλπες, όπως δύο στον Βύρωνα και δύο στην Τρίπολη, όπου προηγούνταν ο Χάρης Δούκας, ενώ υπήρξει και άλλη μία στην Καλλιθέα που υπήρχαν ενστάσεις. Όταν ο Γερουλάνος φάνηκε να ψαλιδίζει τη διαφορά με Δούκα κάτω από τις 500 ψήφους, οι παραπάνω 4 κάλπες ενσωματώθηκαν, διευρύνοντας την διαφορά Δούκα-Γερουλάνου, οπότε δεν χρειάστηκε να αμφισβητηθεί της Καλλιθέας. «Ο Ανδρουλάκης επέλεξε αντίπαλο, γνωρίζοντας τις δυναμικές του β’ γύρου» εκτιμούσε έμπειρο κομματικό στέλεχος που στήριξε Γερουλάνο.

Για την στάση του στον β' γύρο, ο ίδιος ξέκοψε κάθε διάθεση επηρεασμού των ψηφοφόρων του, τουλάχιστον δημοσίως, με τις δηλώσεις του έξω από τη Χ. Τρικούπη.

Ωστόσο, το ζητούμενο κατά το επιτελείο του, είναι ότι ο νέος πρόεδρος, όποιος και αν είναι, θα πρέπει να λάβει υπόψιν του την επόμενη ημέρα, τα υψηλά ποσοστά που κατέγραψαν και ο κ. Γερουλάνος και η κα Διαμαντοπούλου. Αν υπάρξουν λογικές παρέας και αποκλεισμού, θα επιστρέψουμε στην ίδια κατάσταση σε 2-3 μήνες» σημείωναν.Άλλωστε, είναι προφανές ότι και λόγω συμμετοχής αλλά και κλίματος, το ΠΑΣΟΚ θα βιώσει μια δημοσκοπική ανάταση το επόμενο διάστημα. Μια ανάταση ωστόσο που εάν δεν συνοδευτεί και από πολιτικές πρωτοβουλίες, κινδυνεύει θα είναι απλώς συγκυριακή....

Δημοσίευση στο iefimerida.gr

ΠΑΣΟΚ | 4ος στο Λεκανοπέδιο ο Χάρης Δούκας, 3ος στην Α' Αθηνών -Προβληματισμός στο επιτελείο του

Ο Χάρης Δούκας πέρασε -αν και ασθμαίνοντας- στον β’ γύρο και θα αντιπαρατεθεί στις 13 Οκτωβρίου με τον Νίκο Ανδρουλάκη για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.

Τα αδύναμα σημεία του κ. Δούκα ήταν δύο, όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας: Το Λεκανοπέδιο Αττικής και η Θεσσαλονίκη. Στην Κρήτη, όπως ήταν αναμενόμενο, ο Ν. Ανδρουλάκης δεν είχε αντίπαλο, ενώ στα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα η κόντρα ήταν στα ίσια.

Στο Λεκανοπέδιο, ο δήμαρχος Αθηναίων ήρθε μόλις τέταρτος, όπου σάρωσε ο Παύλος Γερουλάνος, ενώ πολύ καλά πήγε και η Άννα Διαμαντοπούλου, μια επίδοση που έφερε κατήφεια και προβληματισμό στο επιτελείο του κ. Δούκα.

Μάλιστα, ακόμη και στην Α’ Αθηνών, καρδιά του δήμου Αθηναίων όπου εξελέγη δήμαρχος, ο κ. Δούκας ήρθε τρίτος. Στην εκλογική περιφέρεια του κ. Δούκας, ο Π. Γερουλάνος ήρθε πρώτος, η Άννα Διαμαντοπούλου δεύτερη (επίσης πάλαι ποτέ εκλογική της περιφέρεια), ενώ ο Χάρης Δούκας πέρασε για λίγο τον Ν. Ανδρουλάκη στην τρίτη θέση.

Το «βατερλώ» Δούκα στην Αθήνα συμπαρέσυρε και τα συνολικά ποσοστά του και οδήγησε στο θρίλερ με τον Παύλο Γερουλάνο, το οποίο κράτησε ως τα μεσάνυχτα, για μια χούφτα μερικών εκατοντάδων ψήφων.

Ο κ. Δούκας είχε κακή επίδοση και στη Θεσσαλονίκη, όπου όμως ήταν αναμενόμενη για το επιτελείο του η καλή παρουσία του Παύλου Γερουλάνου.

Το κλειδί που ακούει στο όνομα Γερουλάνος
«Αν ο Δούκας στην Αττική αντί για 18% ήταν στο 21%, τότε στην επικράτεια θα ήταν στο 24% έναντι του 29% του Ανδρουλάκη», σημείωναν συνεργάτες του δημάρχου Αθηναίων.

Με τα «αν» δεν γίνεται πολιτική βέβαια, οπότε τα αριθμητικά δεδομένα είναι αμείλικτα: Η διαφορά είναι περίπου 8,3% και 25.000 ψήφοι. Μια διαφορά που θεωρητικά μπορεί να υπερκεραστεί από τον κ. Δούκα εφόσον διασφαλίσει την κρίσιμη συμμαχία με τον Παύλο Γερουλάνο, ο οποίος, πάντως, δεν έδωσε εμφανή κατεύθυνση στους ψηφοφόρους του. Το μόνο που είπε είναι πως η μάχη είναι ανοικτή.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Γερουλάνος τις τελευταίες ημέρες είχε στοχοποιήσει τον κ. Ανδρουλάκη, μιλώντας για ανάγκη αλλαγής ηγεσίας, ενώ από την άλλη θεωρούσε πως ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να είναι βουλευτής. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει προσπάθεια προσέγγισης του κ. Γερουλάνου τόσο από την πλευρά Ανδρουλάκη όσο και από την πλευρά Δούκα, με άγνωστα ωστόσο αποτελέσματα. Στο επιτελείο Δούκα αναμένουν επίσης τι θα πράξουν οι κ. Κατρίνης και Γιαννακοπούλου.

Δούκας: Το 70% ζητά αλλαγή ηγεσίας
Αυτό που κρατούν από το επιτελείο Δούκα είναι ότι:

Προσήλθαν πάνω από 300.000 ψηφοφόροι στις κάλπες, συνεγείροντας κόσμο ΠΑΣΟΚ.
Ο Ν. Ανδρουλάκης έχασε περίπου 10.000 ψήφους από το 2021 συγκεντρώνοντας σχεδόν 88.000, από 99.000. «Απομένουν 200.000 ψηφοφόροι που στήριξαν άλλο υποψήφιο, άρα αλλαγή ηγεσίας», σημειώνουν. Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο κ. Δούκας «το 70% ζητά αλλαγή ηγεσίας».
Η διαδικασία άνοιξε μετά την έγερση του θέματος ηγεσίας το βράδυ των ευρωεκλογών από τη Ν. Γιαννακοπούλου και τον Π. Γερουλάνο αλλά και τον Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο, επισήμως την επομένη. Κυρίαρχο αίτημα ήταν η αλλαγή ηγεσίας, λένε στο επιτελείο Δούκα, υπενθυμίζοντας πως ο κ. Ανδρουλάκης αρνούνταν αρχικά ότι υπάρχει θέμα.
Το γεγονός ότι ο Νίκος Ανδρουλάκης έμεινε τελικά κάτω από το ψυχολογικό όριο του 30%. Σημειώνουν πως η διαφορά των 8 μονάδων και των 20.000 ψήφων παραμένει, αλλά είναι διαφορετικό να ήταν π.χ. 34%-26% και άλλο όπως διαμορφώθηκαν, τελικά, στο 29,7%-21,4%.
Ό,τι και να γίνει στον β’ γύρο στο ΠΑΣΟΚ σχηματίζονται πλέον δύο μεγάλες ομάδες, υποστηρίζουν στο επιτελείο Δούκα, προειδοποιώντας ότι και σε περίπτωση επανεκλογής Ανδρουλάκη «δεν θα λειτουργεί μόνος του πλέον».

Δημοσιεύθηκε στο iefimerida.gr

Επίσημα νούμερα: Πρώτος Ανδρουλάκης, 2ος ο Δούκας στο 56% των εκλογικών τμημάτων

Επίσημα νούμερα: Πρώτος Ανδρουλάκης, 2ος ο Δούκας στο 56% των εκλογικών τμημάτων

Τα συγκεντρωτικά επίσημα αποτελέσματα για τις εκλογές του ΠΑΣΟΚ στο 56% των εκλογικών τμημάτων.

Βγήκαν τα πρώτα αποτελέσματα από την Χαριλάου Τρικούπη για τις εκλογές του ΠΑΣΟΚ στο 56% των εκλογικών τμημάτων.

  • Νίκος Ανδρουλάκης 33,06
  • Χάρης Δούκας 22,9
  • Παύλος Γερουλάνος 19,45
  • Άννα Διαμαντοπούλου 17,33
  • Κατρίνης 5,23
  • Γιαννακοπούλου 2,03

Ανδρέας: «300.000 με ψήφιζαν μόνο στην Πάτρα, γατάκια» -Οι ξεκαρδιστικές αναρτήσεις στο X

«Φωτιά» έχει πάρει το «X» (πρώην twitter) με αφορμή τις εκλογές του ΠΑΣΟΚ για την ανάδειξη προέδρου.

Οι εκλογές του ΠΑΣΟΚ -όπως ήταν αναμενώμενο- τρεντάρουν στην πρώτη θέση του ελληνικού twitter.

Ξεκαρδιστικά αστεία, εποχή Ανδρέα, «παλιό ΠΑΣΟΚ ορθόδοξο» συνθέτουν το παζλ των tweets για τις σημερινές εκλογές που θα αναδείξουν τους δύο πρώτους του α' γύρου.

Δείτε κάποιες από τις πιο ξεκαρδιστικές αναρτήσεις στο twitter για τους έξι μονομάχους που διεκδικούν την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 06 211750

Εκλογές ΠΑΣΟΚ – Έκλεισαν οι κάλπες: Ποιος προηγείται – Οι πρώτες πληροφορίες

Εκλογές ΠΑΣΟΚ – Έκλεισαν οι κάλπες: Ποιος προηγείται – Οι πρώτες πληροφορίες

Μαζική η συμμετοχή των ψηφοφόρων στις εσωτερικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ – Αναμένεται ντέρμπι για τη δεύτερη θέση

Οι κάλπες του Α’ γύρου των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ μόλις έκλεισαν και μέσα στις επόμενες ώρες θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα που συγκέντρωσαν οι έξι υποψήφιοι για την ηγεσία του κόμματος.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες αυτός που φαίνεται να προηγείται είναι ο Νίκος Ανδρουλάκης, ενώ για τη δεύτερη θέση φαίνεται να «κονταροχτυπιούνται» ο Παύλος Γερουλάνος και η Άννα Διαμαντοπούλου.

Από τους έξι υποψηφίους, Νίκο Ανδρουλάκη, Παύλο Γερουλάνο, Νάντια Γιαννακοπούλου, Άννα Διαμαντοπούλου, Χάρη Δούκα και Μιχάλη Κατρίνη, οι δύο πρώτοι σε ψήφους από τον πρώτο γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ θα «περάσουν» στον δεύτερο γύρο, εφόσον όλα τα στοιχεία δείχνουν πως δεν θα υπάρχει ξεκάθαρη νίκη σήμερα. Ο Β’ γύρος των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ θα διεξαχθεί την επόμενη Κυριακή, 13 Οκτωβρίου, όπου και θα προκύψει ο μεγάλος νικητής για τη θέση της ηγεσίας.

Αξίζει να αναφερθεί πως η συμμετοχή των ψηφοφόρων στον Α’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς ψήφισαν κοντά 300.000 μέλη και φίλοι, αριθμός που άφησε πολύ πίσω τον αντίστοιχο του πρώτου γύρου των εσωκομματικών εκλογών τόσο του ΠΑΣΟΚ το 2021 όσο όμως και του ΣΥΡΙΖΑ το 2023.

Δημοσιεύθηκε στο newsbomb

Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Μία ώρα παράταση στην ψηφοφορία λόγω μεγάλης συμμετοχής - Έχουν ψηφίσει 291.749

Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Μία ώρα παράταση στην ψηφοφορία λόγω μεγάλης συμμετοχής - Έχουν ψηφίσει 291.749

Με αθρόα συμμετοχή πολιτών συνεχίζεται η ψηφοφορία για την ανάδειξη νέου αρχηγού στο ΠΑΣΟΚ.

Σύμφωνα με τη Χαριλάου Τρικούπη, έως τις 19:00 το απόγευμα - και ενώ έχει δοθεί παράταση μίας ώρας - έχουν ψηφίσει 291.749 ψηφοφόροι, ενώ το 2021 είχαν ψηφίσει τελικά 270.206.

Οι κάλπες παραμένουν ανοικτές τελικά μέχρι τις 20:00 με απόφαση της ΕΔΕΚΑΠ, λόγω αθρόας συμμετοχής των πολιτών.

Με αθρόα συμμετοχή πολιτών συνεχίζεται η ψηφοφορία για την ανάδειξη νέου αρχηγού στο ΠΑΣΟΚ.

Σύμφωνα με τη Χαριλάου Τρικούπη, έως τις 18:00 το απόγευμα ήταν 260.288 ψηφοφόροι, κάτι που σημαίνει αύξηση 11,2% σε σχέση με το 2021.

Οι κάλπες παραμένουν ανοικτές μέχρι τις 19:00, ωστόσο πιθανότατα θα δοθεί παράταση στην ψηφοφορία από την ΕΔΕΚΑΠ κατά μία ώρα. Εκπρόσωπος του Χάρη Δούκα νωρίτερα άνοιξε πρώτος τη συζήτηση για να παραμείνουν οι κάλπες ανοικτές περισσότερη ώρα.

Μία ώρα μετά το κλείσιμο των καλπών πανελλαδικά, θα δοθούν από την ΕΔΕΚΑΠ τα πρώτα αποτελέσματα που αντιστοιχούν στο 20% του συνόλου.

30 minutes ago
Με σκύλους και μπλούζες αφιερωμένες στο κόμμα -Ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ στις κάλπες
iefimerida
Στους ρυθμούς του ΠΑΣΟΚ κινούνται από το πρωί εκλογικά κέντρα σε περιοχές της χώρας, καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται οι εσωκομματικές εκλογές.

Ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ, κάθε ηλικίας, έσπευσαν από το πρωί στις κάλπες, επιλέγοντας τον υποψήφιο που εκτιμούν ότι θα φέρει νέα πνοή στην παράταξη.

Οι κάλπες θα παραμείνουν ανοικτές μέχρι και τις 19:00, ενώ υπάρχει ενδεχόμενο η εκλογική διαδικασία να πάρει παράταση.

Σύμφωνα με τη Χαριλάου Τρικούπη, έως τις 17:00 το απόγευμα ψήφισαν πάνω από 234.343 άτομα στις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ.

Η συμμετοχή σε σχέση με τις εσωκομματικές εκλογές του 2021 είναι αυξημένη κατά 12,3%.

Έγκυρες πληροφορίες από τα επιτελεία των υποψηφίων αναφέρουν ότι η μέχρι στιγμής εικόνα νέων και παλιών ψηφοφόρων είναι 1:1. Όπως αναφέρουν κομματικές πηγές, «τα νέα μέλη δεν γνωρίζουμε -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- πόσα ακριβώς είναι, καθώς όσοι είχαν εγγραφεί στα μητρώα το 2021 για να ψηφίσουν τα στοιχεία τους καταστράφηκαν λόγω του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων» (GDPR).

Τα αποτελέσματα αναμένονται μετά τις 9 το βράδυ.

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα