







Τα χαρτιά του ανοίγει αυτή την ώρα ο Στέφανος Κασσελάκης στη συνεδρίαση της Επιτροπής Καταστατικού, η οποία ξεκινά με εισήγηση του προέδρου του. Σ’ αυτήν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ φέρεται έτοιμος να εισηγηθεί μια σειρά από αλλαγές στο καταστατικό του κόμματος που θα αποτελέσουν το διακύβευμα του επικείμενου Συνεδρίου του Οκτώβρη.
ΣΥΡΙΖΑ: Αλλάζει όνομα στο κόμμα ο Κασσελάκης
Μεταξύ των αλλαγών που εισηγείται ο πρόεδρος του κόμματος και αυτή για την αλλαγή του ονόματος του ΣΥΡΙΖΑ.
Στο υπόλοιπο της πρότασής του, ο Στέφανος Κασσελάκης αναμένεται να επιμείνει στο ασυμβίβαστο των βουλευτών, ώστε να μην συμμετέχουν σε κομματικά όργανα παρά μόνο στο Εθνικό Συμβούλιο του κόμματος.
Ακόμα οι βουλευτές θα μπορούν να εκλέγονται μόνο για τρεις θητείες και αν θέλουν να εκλεγούν για μια ακόμα θα πρέπει να αλλάξουν εκλογική περιφέρεια. Ο Στέφανος Κασσελάκης, όπως είχε προαναγγείλει θα εισηγηθεί και την κατάρτιση των ψηφοδελτίων για εθνικές και ευρωεκλογές μόνο με δημοψηφίσματα στα πρότυπα των πρόσφατων ευρωεκλογών.
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες για τα...βαπτίσια στον ΣΥΡΙΖΑ
Και το όνομα αυτού «Συνασπισμός Σύγχρονης Αριστεράς»...
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr αυτό αναμένεται να είναι το αποτέλεσμα από τα...βαπτίσια του νέου ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως διαπιστώνεται το "Προοδευτική Συμμαχία" από το υπάρχον όνομα θα αποτελέσει παρελθόν. Ενώ δεν θα κρατήσει το ακρωνύμιο «Ριζοσπαστική».
Όλα αυτά είναι προτάσεις προς διαβούλευση που θα τεθούν στον προσυνεδριακό διάλογο.
Αυτό είναι το διάγραμμα της νέας καταστατικής δομής που ανακοινώθηκε:
Δημοσιεύθηκε στο Newsbomb

Με απόφαση της κυβέρνησης Κωνσταντίνου Καραμανλή, η αστυνομία αρχίζει το κούρεμα με την ψιλή ως μέσο καταστολής για τους νεαρούς τεντιμπόηδες.
Ο Καραμανλής, από την πρώτη μέρα της πρωθυπουργίας του, θέλησε να βάλει τη δική του σφραγίδα στην πολιτική ζωή της χώρας.
Το Νομοθετικό Διάταγμα 4000/1958, γνωστό ευρέως ως Νόμος 4000, θεσπίστηκε από την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή το 1958 και ήταν το διάταγμα που καθόριζε την αντιμετώπιση των νεαρών που ήταν γνωστοί ως τεντιμπόις. Οι «τεντιμπόηδες» θεωρούνταν επικίνδυνοι λόγω της συμπεριφοράς τους, που χαρακτηριζόταν αναιδής και προκλητική από την τότε κυβέρνηση.
Με βάση το νόμο, τιμωρούνταν όσοι προέβαιναν σε πράξεις εξύβρισης. Η αστυνομία συνελάμβανε όσους νεαρούς θεωρούσε ότι διέπρατταν εξύβριση και τους οδηγούσε στο κρατητήριο, όπου γινόταν σε αυτούς κούρεμα με την ψιλή, τους έσκιζαν τα παντελόνια και εν συνεχεία τους περιέφεραν στο δρόμο εξευτελίζοντάς τους.
Ο νόμος δέχτηκε έντονη κριτική γιατί προήγαγε τη διαπόμπευση. Επίσης, όριζε ότι θα ασκούνταν δίωξη και εναντίον των γονέων των ανήλικων ταραξιών. Τα αστυνομικά όργανα είχαν πολύ μεγάλη ευχέρεια να ορίσουν το τι συνιστούσε εξύβριση, και αυτό οδήγησε στην κακοποίηση και διαπόμπευση πολλών νεαρών.
Ο Νόμος 4000 άρχισε να εφαρμόζεται στις 10 Σεπτεμβρίου του 1958, όταν τέσσερις νεαροί που είχαν κατηγορηθεί για πράξεις εξύβρισης, διαπομπεύτηκαν στους δρόμους της Αθήνας, κουρεμένοι σύρριζα και δεμένοι με χειροπέδες, με έναν από αυτούς να φέρει πινακίδα που έγραφε: «Είμεθα τεντυ-μπόυς και πετάξαμε γιαούρτι κατά γυναικός».
Ο Νόμος γνώρισε τις μεγαλύτερες «δόξες» του στην επταετία της Χούντας, όταν ο συνταγματάρχης Ιωάννης Λαδάς διέταζε συνεχώς την εφαρμογή του σε νεαρούς αντιπάλους της δικτατορίας, καθώς και σε μακρυμάλληδες χίπις. Τελικά καταργήθηκε με προσωπική απόφαση του Ανδρέα Παπανδρέου το 1983.
Η ομώνυμη ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη παρουσίασε το νόμο και την εφαρμογή του. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 29 Οκτωβρίου 1962 κόβοντας τον τεράστιο αριθμό των 118. 841 εισιτηρίων.
Δημοσιεύθηκε στο edwzeis.gr











Η ΔΕΗ είναι υπερήφανος χορηγός της εκδήλωσης για τον εορτασμό της συμπλήρωσης 20 χρόνων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες «Αθήνα 2004»
Με την ολοκλήρωση των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού και τη συμπλήρωση 20 ετών από τους εμβληματικούς αγώνες του 2004 στην Αθήνα, η Ελληνική Ολυμπιακή Eπιτροπή διοργανώνει μια μοναδική εκδήλωση για τον ελληνικό αθλητισμό την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο.
Ως υπερήφανος χορηγός, η ΔΕΗ στηρίζει την εκδήλωση «Αθήνα, 20 χρόνια μετά», τιμώντας την συμπλήρωση 20 χρόνων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες «Αθήνα 2004». Η ΔΕΗ, η νούμερο ένα εταιρεία καθαρής ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, υποστηρίζει ενεργά τον αθλητισμό σε όλες τις μορφές του, φροντίζοντας για ένα μέλλον καλύτερο για όλους.
Στην εκδήλωση θα τιμηθούν οι πρωταγωνιστές της ιστορικής χρονιάς του ελληνικού αθλητισμού, δηλαδή οι παίκτες της πρωταθλήτριας Ευρώπης Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου, οι Ολυμπιονίκες του 2004, όλοι όσοι συνέβαλαν, εργάστηκαν και συμμετείχαν στην προετοιμασία και διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, αλλά επίσης και οι αθλητές της Ελληνικής αποστολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι χάρισαν μοναδικές στιγμές περηφάνιας με τις προσπάθειές τους στο Παρίσι σε όλους τους Έλληνες. Η εκδήλωση θα πλαισιώνεται από ένα μαγικό ταξίδι μουσικής και φωτός που θα συνεπάρει το κοινό.
Στόχος της εκδήλωσης είναι να θυμηθούν οι μεγάλοι και να εμπνευστούν οι νέες γενιές από τους αθλητές μας και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Αθήνα. Τους αγώνες που άλλαξαν ριζικά και καθόρισαν την κοινή αντίληψη για τις ικανότητες, τις δυνατότητες αλλά και τις προθέσεις των Ελλήνων να ενωθούν με πυξίδα ένα κοινό όραμα και να μεγαλουργήσουν. Τους αγώνες που δημιούργησαν τη μεγαλύτερη ομάδα εθελοντών στην ιστορία της χώρας μας.
Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Σπύρος Καπράλος απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε όλους τους Έλληνες για το Παναθηναϊκό Στάδιο: «Ελάτε στις 19 Σεπτεμβρίου στο Καλλιμάρμαρο για να τιμήσουμε τους αθλητές και τις αθλήτριες που μας έκαναν υπερήφανους στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι με την εξαιρετική παρουσία τους και μας γέμισαν χαρά και αισιοδοξία. Θα τιμήσουμε επίσης τους αθλητές των “δικών μας” Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», αλλά και τους θριαμβευτές του Euro 2004, θυμίζοντας σε όλους εκείνο το μαγικό καλοκαίρι του ελληνικού αθλητισμού.»
Η Γενική Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Ομίλου ΔΕΗ, κ. Σοφία Δήμτσα, δήλωσε σχετικά: «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες «Αθήνα 2004» αποτέλεσαν ένα σπουδαίο αθλητικό και όχι μόνο γεγονός για την Ελλάδα. Η ΔΕΗ είναι αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικοοικονομικού ιστού της χώρας και στηρίζει το πάθος, την ευγενή άμιλλα και το ταλέντο μέσα από τον αθλητισμό, σε όλες τις μορφές του.
Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι που ως ΔΕΗ συμμετέχουμε στην εκδήλωση «Αθήνα, 20 χρόνια μετά» για να θυμηθούμε και να τιμήσουμε τους αθλητές και τις αθλήτριες που μας συγκίνησαν και μας έκαναν υπερήφανους με τις εξαιρετικές επιδόσεις τους το 2004, αλλά και όλους όσοι συμμετείχαν σε αυτήν την μεγαλειώδη διοργάνωση, κάνοντας πραγματικότητα ένα όνειρο δεκαετιών».
Διοργάνωση
Υπερήφανος Χορηγός
H είσοδος στο κοινό είναι ελεύθερη με προεγγραφή. Εγγραφείτε εδώ
Πέρας Προσέλευσης: 19.30
Ώρα έναρξης εκδήλωσης: 20.00

του Βλάση Οικονόμου
Την τελευταία περίοδο έχει παρατηρηθεί μια έντονη συζήτηση σε διάφορους Δήμους στην Ελλάδα για τις συμβάσεις του οδοφωτισμού με αντικατάσταση λαμπτήρων για εξοικονόμηση ενέργειας. Αντίστοιχα, η συζήτηση θα ενταθεί και μετά την πρόσκληση του ΥΠΕΝ (Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε εγκαταστάσεις οδοφωτισμού των ΟΤΑ - (ypen.gov.gr)) για τον οδοφωτισμό στους ΟΤΑ. Κάποιοι Δημοι προκρίνουν τη λύση της αντικατάστασης λαμπτήρων με αυτεπιστασία ενώ άλλοι με διάφορες συμβάσεις ενεργειακής απόδοσης (ΣΕΑ) με κάποιον ανάδοχο. Υπάρχει κάποια βέλτιστη λύση;
Αρχικά, υπάρχουν διάφοροι τρόποι συμβάσεων με βάση και την Ευρωπαϊκή εμπειρία (στο flagship Ευρωπαϊκό έργο Prospect+ όπου περισσότεροι από 500 δήμοι μαθαίνουν και πειραματίζονται με καινοτόμες χρηματοδοτήσεις) για την αντικατάσταση οδοφωτισμού. Σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να αντιληφθεί ο πολίτης ότι ο απώτερος στόχος μιας τέτοιας σύμβασης θα έπρεπε να είναι η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης (σε kWh) η οποία θα αντιστοιχεί και σε κόστος (σε €). Παίρνοντας ένα παράδειγμα ενός Δήμου (Δήμο Κορινθίων) που βρίσκεται σε διαμάχη σχετικά με τρέχουσα σύμβαση οδοφωτισμού που είναι σε ισχύ, προσπαθούμε να δείξουμε διάφορες εναλλακτικές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η αρχική μελέτη παρουσίασε δύο μόνο τρόπους συμβάσεων, μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (με μεσοσταθμικό επιτόκιο της τότε περιόδου 3,72% και επιλογή αποπληρωμής 10 ή 20 ετών) και μέσω χρηματοδότησης επένδυσης από ανάδοχο με ΣΕΑ για 12 έτη, η οποία και προκρίθηκε. Ο ανάδοχος θα αποπληρωνόταν μέσω ανταποδοτικών τελών με βάση το αποτέλεσμα της ενεργειακής εξοικονόμησης και με υποχρέωση ευθύνης λειτουργίας του συστήματος και εγγύησης του εξοπλισμού, ενώ ο Δήμος θα λάμβανε έκπτωση επί της εξοικονόμησης ανεξαρτήτου αποτελέσματος.
Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη και τι εναλλακτικές υπάρχουν; Παρουσιάζεται μια ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ανάλυση σαν βάση συζήτησης για επερχόμενες συμβάσεις. Τα νούμερα που παρουσιάζονται προέρχονται κατά βάση από την υφιστάμενη ΣΕΑ και από τη μελέτη σκοπιμότητας.
Σύμβαση ΣΕΑ με κάλυψη αναδόχου (υφιστάμενη)
Στην υφιστάμενη σύμβαση το ετήσιο κόστος του Δήμου αποτελείται από την πληρωμή στον ανάδοχο (οικονομικό όφελος αναδόχου) και το συνολικό κόστος τελικής ενεργειακής κατανάλωσης μετά την αλλαγή των λαμπτήρων. Το κόστος επένδυσης επιμερίζεται στο οικονομικό όφελος του αναδόχου κατά τη διάρκεια της 12ετίας.
Παρατηρείται (με βάση τα στοιχεία της σύμβασης) ότι το κόστος του δήμου αυξάνεται σταθερά έως το 2033 με τη λήψη της σύμβασης κατά 27%, το οποίο επιμερίζεται σε αύξηση κατά 31% για την ενεργειακή κατανάλωση (που θα αυξηθεί λόγω τιμαρίθμου ή άλλων παραγόντων) και κατά 25% για τον ανάδοχο. Το συνολικό κόστος του Δήμου σωρευτικά είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με την κατανάλωση του Δήμου προ συμβάσεως (με βάση τα στοιχεία της σύμβασης στα 16,9 εκατ €).
Το όφελος του αναδόχου είναι αρκετά μεγαλύτερο από το εγγυημένο όφελος του Δήμου, το οποίο είναι 1.4 εκατ Ευρώ σωρευτικά, 3 φορές μικρότερο από το σωρευτικό λογαριασμό του στη ΔΕΗ (άρα ουσιαστικά η εξοικονόμηση θα υπερκαλυφθεί από το ενεργειακό κόστος).
Αντικατάσταση λαμπτήρων με Αυτεπιστασία
Στην περίπτωση αυτή ο Δήμος θα αναλάμβανε μόνος την αγορά, εγκατάσταση και παρακολούθηση του έργου. Το μειονέκτημα είναι φυσικά ότι θα πρέπει να είναι σίγουρο ότι θα μπορεί να το υλοποιήσει με το διαθέσιμο τεχνικό προσωπικό και την κεφαλαιακή επάρκεια, κάτι που θα μπορεί να γίνει στην πάροδο του χρόνου.
Το συνολικό κόστος του Δήμου θα ανερχόταν σε αγορά φωτιστικών (4811138), κόστος βραχιόνων (173680) και κόστος τηλεδιαχείρισης (1709920 €), με βάση και την αρχική έκθεση του συμβούλου (οι τιμές είναι ενδεικτικές από τη σύμβαση και μπορούν να είναι διαφορετικές τον επόμενο χρόνο). Επίσης ο Δήμος θα εξοικονομούσε το προσωπικό (καθότι είναι ήδη μισθοδοτούμενοι ή συμβασιούχοι του Δήμου) την οποία ο ανάδοχος θεωρεί ότι εξοικονομεί κατά 1.3 εκατ € σωρευτικά. Από την άλλη όμως, ο Δήμος θα καρπωνόταν ολόκληρη την εξοικονόμηση και θα πλήρωνε μετά το αρχικό κόστος μόνο το λογαριασμό ρεύματος. Το υψηλότερο κόστος θα παρουσιαστεί στα πρώτα δύο χρόνια που θα γίνει η αγορά των υλικών ενώ μετά θα είναι πολύ χαμηλότερο από την αρχική σύμβαση. Το σημαντικό όμως ότι το σύνολο του κόστους θα είναι και πάλι μικρότερο σωρευτικά από τη σύμβαση (11756444 € έναντι 16849406 € της αρχικής). Ενδεχομένως να υπάρχει και μια νέα αυξηση στο κόστος αν θεωρήσουμε ότι θα προστεθεί και επιπλέον λειτουργικό κόστος από την πρόσληψη επιπλέον υπαλλήλων στο Δήμο, εάν οι υφιστάμενοι δεν είναι επαρκείς, κάτι το οποίο όμως δε θα ξεπερνούσε τα 50-60,000 € το χρόνο, άρα δεν θα επηρρέαζε αισθητά τους υπολογισμούς.
Επιπλέον το όφελος του Δήμου θα ήταν από τον πρώτο χρόνο πολύ μεγαλύτερο από το ίδιο εγγυημένο όφελος από την υφιστάμενη σύμβαση, καθότι όλη την εξοικονόμηση θα την καρπωνόταν ο Δήμος.
Σωρευτικά η εξοικονόμηση αποτιμάται στην 12ετία στα 11837411 € που έχει ήδη αποσβέσει την επένδυση στην περίοδο αυτή και νωρίτερα.
Σύμβαση ενεργειακής απόδοσης με 50% συμμετοχής του Δήμου
Η περίπτωση αυτή είναι ίδια με την αρχική ΣΕΑ, με τη μόνη διαφορά ότι ο Δήμος επενδύει στο κόστος κατά το ήμισυ (περίπου 3.5 εκατ €), και την ευθύνη διεκπεραίωσης της σύμβασης αναλαμβάνει ο ανάδοχος με το υπόλοιπο κόστος και την παρακολούθηση του έργου.
Η διαφορά λοιπόν έγκειται στο ότι ο Δήμος απολαμβάνει το 50% της εξοικονόμησης από το σύνολο της εξοικονόμησης από τον πρώτο χρόνο. Στην περίπτωση αυτή, το συνολικό κόστος για το Δήμο ανέρχεται στο ποσοστό της αρχικής δαπάνης και μετά στο κόστος της ενεργειακής κατανάλωσης και στο ποσό πληρωμής του αναδόχου (κατά 50% σε σχέση με την υφιστάμενη σύμβαση).
Στην περίπτωση αυτή, το κόστος για το Δήμο είναι χαμηλότερο από την υφιστάμενη σύμβαση στη 12ετία σωρευτικά (8561106 €) έναντι 16849406 €. Η Εξοικονόμηση δε για το Δήμο είναι στο 50% των εσόδων του αναδόχου, που ισοσκελίζει το κόστος και έτσι η απόσβεση της επένδυσης γίνεται γρηγορότερα.
Αντίστοιχα μπορούν να εξεταστούν και διάφορες συμβάσεις εφόσον υπάρχει κοινή αποδοχή των υπολογισμών και των υποθέσεων. Η τρέχουσα ανάλυση αφορά ενδεικτικά νούμερα που προέρχονται από τη μελέτη για τον ανάδοχο με βάση την οποία έγινε η υφιστάμενη σύμβαση. Έχει σίγουρα ενδιαφέρον να προστεθούν και επιπλέον κόστη ή οφέλη από την εξοικονόμηση για να γίνει ακριβέστερη αποτίμηση.
Συγκρίνοντας τις διάφορες συμβάσεις και τους τρόπους υλοποίησης είναι εμφανές ότι για τη συγκεκριμένη περίπτωση, η ΣΕΑ με πλήρη κάλυψη αναδόχου είναι ενδεχομένως η λιγότερα συμφέρουσα για τον Δήμο. Θα μπορούσαν να προκριθούν οι άλλες όπου η περίοδος αποπληρωμής θα ήταν συντομότερη και με μεγαλύτερο σχετικό όφελος για το Δήμο. Παρόλα αυτά, στην περίπτωση της αυτεπιστασίας είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί η κεφαλαιακή επάρκεια του Δήμου για την αγορά των υλικών όπως επίσης και ο αναγκαίος αριθμός εργαζομένων για τη συντήρηση και αντικατάσταση των λαμπτήρων. Τέτοια σενάρια είναι αναγκαία προκειμένου οι Δήμοι να μπορούν με ακρίβεια να αποτυπώνουν την περίοδο αποπληρωμής και το κόστος των συμβάσεων για την αναγκαία επένδυση της εξοικονόμησης από τον οδοφωτισμό.
- Οικονόμου Βλάσης – Institute for European Energy and Climate Policy
Δημοσιεύθηκε στο energypress.gr

Ήδη αρκετοί πολίτες κρατούν στα χέρια τους τις νέες ταυτότητες τους οι οποίες έχουν έναν Προσωπικό Αριθμό, δηλαδή το στοιχείο για την επαλήθευση φυσικών προσώπων που συναλλάσσονται με τους φορείς του δημοσίου τομέα και θα χορηγείται υποχρεωτικά σε όποιον έχει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
Ο πολίτης θα μπαίνει αρχικά στην πλατφόρμα myinfo για να διαμορφώσει τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό του, ο οποίος θα αποτελείται από ένα γράμμα του αλφαβήτου που θα πρέπει να είναι διαθέσιμο και στη λατινική γλώσσα (δηλαδή Κ, Μ, Ν, Ο κ.ο.κ, αλλά όχι Ψ, Θ, Ω κ.λπ), από δύο αριθμητικά ψηφία και από ολόκληρο τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του.
Συγκεκριμένα, ο πολίτης από τα τρία επιπλέον αλφαριθμητικά στοιχεία που θα προστεθούν στον προσωπικό του αριθμό θα επιλέγει τα δύο (το γράμμα και έναν αριθμό), ενώ η πλατφόρμα myinfo θα επιλέγει το τρίτο στοιχείο (έναν αριθμό). Ολόκληρος ο προσωπικός αριθμός θα αποθηκεύεται πλέον στις νέες ταυτότητες.
Ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη θα είναι ο ΑΦΜ συν επιπλέον τρία στοιχεία, ένα γράμμα και δύο αριθμοί, που θα τα επιλέγει ο ίδιος ο πολίτης στην ειδική πλατφόρμα myinfo.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναμένεται μια πολύ μεγαλύτερη κίνηση από την ώρα που θα εκδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός. «Παράλληλα, έχουμε ετοιμάσει ένα καινούργιο σύστημα για να διευκολύνουμε και τη λειτουργία της αστυνομίας, ένα σύστημα για τα ραντεβού. Όλο αυτό λοιπόν θα ξεκινήσει παράλληλα με την εισαγωγή του Προσωπικού αριθμού. Λίγη υπομονή» είπε ο κ. Παπαστεργίου.
Σε περίπτωση που μέσω του myinfo θα διαπιστώνεται αναντιστοιχία (λάθος) στον τρόπο γραφής κάποιου στοιχείου του πολίτη (π.χ. του επωνύμου, του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης κ.λπ), θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή μια προειδοποίηση που θα λέει ότι στο Μητρώο Πολιτών φαίνεστε έτσι, ενώ στο Μητρώο της Αστυνομίας φαίνεστε διαφορετικά.
Μάλιστα, θα παροτρύνει τον πολίτη να διορθώσει άμεσα τα στοιχεία του, ώστε να είναι ίδια παντού. Θα πρέπει για μία και μόνη φορά, εφόσον υπάρχει τέτοιο σοβαρό ζήτημα, ο πολίτης να επισκεφθεί το ληξιαρχείο στο οποίο είναι εγγεγραμμένος, προκειμένου η διόρθωση να γίνει επιτόπου.
Παράλληλα με τις νέες ταυτότητες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δημιουργούν έναν νέο τρόπο αυθεντικοποίησης πολύ πιο ισχυρό, παρέχοντας τη δυνατότητα στους πολίτες που το επιθυμούν να αποκτήσουν νέους ισχυρούς κωδικούς (όσοι θέλουν θα μπορούν να κρατήσουν τους παλιούς κωδικούς), προκειμένου να εισέρχονται στο Τaxisnet, στο Gov.gr και στις άλλες ψηφιακές πλατφόρμες με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Δημοσιεύθηκε στο lawandorder.gr

Η ΕΛ.ΑΣ. δημοσίευσε έκθεση για για το Σοβαρό και Οργανωμένο Έγκλημα στην Ελλάδα έτους 2022.
Η Έκθεση για το Σοβαρό και Οργανωμένο Έγκλημα στην Ελλάδα έτους 2022 παρουσιάζει τις κυριότερες σοβαρές και οργανωμένες εγκληματικές δραστηριότητες, τις εγκληματικές ομάδες που είχαν εμπλοκή σε αυτές, καθώς και τους παράγοντες που επηρέασαν την ανάπτυξη του συγκεκριμένου φαινομένου.
Η έκθεση ξεκινά με μήνυμα του πρώην Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. Αντιστράτηγου Λάζαρου Γεωργακόπουλου και ακολουθούν αναφορές σε διάφορα θέματα που εξειδικεύονται στη συνέχεια. Από την ανάλυση των δεδομένων που πραγματοποιήθηκε, αποτυπώνονται, επίσης, ο βαθμός απειλής των επί μέρους εγκληματικών δραστηριοτήτων με βάση τα χαρακτηριστικά των εγκληματικών ομάδων και των συνεπειών της δράσης τους και η πιθανή μελλοντική εξέλιξη τους.
Τα σημαντικότερα ευρήματα, που αφορούν τις τάσεις του Σοβαρού και Οργανωμένου Εγκλήματος στην Ελλάδα, κατά το έτος 2022, συνοψίζονται ως εξής:
- Οι κύριες εγκληματικές δραστηριότητες του Σοβαρού και Οργανωμένου Εγκλήματος στη Χώρα μας, για το 2022, είναι η νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, η διακίνηση ναρκωτικών ουσιών, η διακίνηση όπλων και πυρομαχικών, η διακίνηση μεταναστών, η εμπορία ανθρώπων, το λαθρεμπόριο προϊόντων, η διακίνηση απομιμητικών προϊόντων, το παράνομο εμπόριο πολιτιστικών αγαθών, τα εγκλήματα κατά της ιδιοκτησίας, οι εκβιάσεις, οι οργανωμένες απάτες, η πλαστογραφία και η παραχάραξη.
- Κατά το 2022, δραστηριοποιήθηκαν στη Χώρα μας συνολικά τριακόσιες σαράντα δύο (342) εγκληματικές ομάδες, οι οποίες απαρτίζονταν συνολικά από 2.549 μέλη. Περίπου μία στις δύο εξ αυτών (σε ποσοστό 51,75% επί του συνόλου) είναι εγχώριες. Σημαντική (σε ποσοστό 30,12% επί του συνόλου) είναι και η παρουσία αλλοδαπών εγκληματικών ομάδων (ομοιογενών ή μη). Οι εγκληματικές ομάδες που με κριτήριο την υπηκοότητα των μελών τους ήταν εγχώριες και αλλοδαπές μαζί, αποτελούσαν το 18,13% επί του συνόλου.
- Από τις αλλοδαπές εγκληματικές ομάδες και με κριτήριο την υπηκοότητα της πλειοψηφίας των μελών της, οι αλβανικές εξακολουθούν να έχουν κυρίαρχο ρόλο (αποτελούν το 36,89% επί συνόλου των αλλοδαπών ομάδων), ακολουθούμενες από τις βουλγάρικες (σε ποσοστό 18,44%), τις πακιστανικές (σε ποσοστό 12,62%), τις συριακές (σε ποσοστό 6,79%) και τις γεωργιανές (σε ποσοστό 5,82%). Σε μικρότερο βαθμό διαπιστώθηκε η δράση ε.ο. με κυρίαρχη υπηκοότητα μελών την αιγυπτιακή, αφγανική, τουρκική, Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας, Ηνωμένου Βασιλείου, αλγερινή, πολωνική κ.α.
- Η πλειοψηφία των ομάδων (σε ποσοστό 63,24% επί του συνόλου) ήταν ολιγομελείς (έως πέντε μέλη). Σημειώνεται ότι, σε σημαντικό ποσοστό (7,35% επί του συνόλου), επρόκειτο για εγκληματικά δίκτυα (άνω των 12 μελών), η πλειοψηφία των οποίων (32,00% επί συνόλου αυτών) δραστηριοποιούνταν στην παράνομη μετανάστευση, στις απάτες (24% επί συνόλου αυτών) και στις κλοπές-διαρρήξεις (16% επί συνόλου αυτών).
- Πολυδιάστατη εγκληματική δραστηριότητα εμφανίζεται σε ποσοστό 27,78% επί του συνόλου των εγκληματικών ομάδων, με την πλειοψηφία αυτών (σε ποσοστό 35,79%), να δραστηριοποιούνται στη διακίνηση ναρκωτικών (Polydrug ή/και Polycriminal OCGs).
- Το κέρδος το οποίο αποκόμισαν οι εγκληματικές ομάδες συνολικά από τις εν λόγω εγκληματικές δραστηριότητες, εκτιμάται ότι υπερβαίνει το ποσό των 158 εκατομμυρίων Ευρώ περίπου. Το μεγαλύτερο εκτιμώμενο κέρδος, προέρχεται από την παράνομη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών ακολουθούμενo από τις κλοπές- διαρρήξεις, τις απάτες, την παράνομη μετανάστευση, το λαθρεμπόριο, την παράνομη διακίνηση απομιμητικών, την πλαστογραφία, τις ληστείες, τις εκβιάσεις και τέλος τις κλοπές τροχοφόρων.
- Οι εγκληματικές ομάδες, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν με εντεινόμενο βαθμό το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες, ως μέσο διευκόλυνσης των εγκληματικών τους δραστηριοτήτων και προσέλκυσης-αλίευσης πελατών ή υποψήφιων θυμάτων.
- Οι ομάδες που δραστηριοποιούνται στο λαθρεμπόριο τσιγάρων, στις κλοπές τροχοφόρων, στις πλαστογραφίες, στις παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών και στις απάτες, εμφανίζουν γενικά τον πιο υψηλό βαθμό εξειδίκευσης. Τα μέλη τους χρησιμοποιούν, σε τακτική συγκριτικά βάση, ειδική τεχνογνωσία (μη προσβάσιμη σε όλους) ως αναπόσπαστο στοιχείο της δράσης τους.
- Περαιτέρω, το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών (54,39% επί του συνόλου των ομάδων) εκμεταλλεύονται (ευκαιριακά ή/και συστηματικά) τις νομότυπες δομές για τη διευκόλυνση και απόκρυψη των εγκληματικών δραστηριοτήτων τους.
- Συγκριτικά μικρό ποσοστό αυτών (2%), διαπιστώθηκε να χρησιμοποιεί τη διαφθορά για τη διευκόλυνση-συγκάλυψη των δραστηριοτήτων τους.
- Σοβαρή κρίνεται η απειλή από εγκληματικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στη διακίνηση ναρκωτικών, τη διακίνηση μεταναστών, τις απάτες και το λαθρεμπόριο προϊόντων.
- Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική διάσταση των εγκληματικών ομάδων, η πλειοψηφία αυτών (σε ποσοστό 70,76% επί του συνόλου), δρούσε σε τοπικό ή/και περιφερειακό επίπεδο και 13,16% επί του συνόλου σε εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι, ένα σημαντικό ποσοστό (16,08% επί του συνόλου) εξακριβώθηκε ότι είχε διεθνή-διασυνοριακή διάσταση. Η πλειοψηφία των ομάδων με διεθνή-διασυνοριακή διάσταση, δραστηριοποιούνταν, κυρίως, στη διακίνηση μη νόμιμων αλλοδαπών και ακολούθως, τη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών, τις απάτες, την εμπορία ανθρώπων και το λαθρεμπόριο.
- Στους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των σοβαρών και οργανωμένων εγκληματικών δραστηριοτήτων, δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις σε σχέση με όσα αναφέρθηκαν στην αντίστοιχη έκθεση για το 2021.
-
Οι κλοπές και διαρρήξεις στην Ελλάδα
Οι καταγεγραμμένες κλοπές-διαρρήξεις παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 17,50% (66.873 έναντι 56.924), οι ληστείες αύξηση της τάξης του 17,47% (2.824 έναντι 2.404) και οι κλοπές τροχοφόρων αύξηση της τάξης του 23,24% (18.390 έναντι 14.922 το 2021). Το 2022 υπήρξε μια μικρή μεταβολή στους στόχους των εγκληματικών ομάδων.
Έτσι, παρατηρείται μεγαλύτερη στοχοποίηση σε οικίες (ποσοστό 31% επί του συνόλου), στα καταστήματα-επιχειρήσεις (22% επί του συνόλου), σε δημόσιο χώρο (20% επί του συνόλου), στα τροχοφόρα (14% επί του συνόλου, με πολύ μεγάλο αριθμό κλοπών ανταλλακτικών ΙΧΕ οχημάτων) και τέλος στους υπόλοιπους στόχους (13% επί του συνόλου, όπου περιλαμβάνονται και οι κλοπές μεταλλικών αντικειμένων από χαλκό, σίδηρο κ.λπ. για παράνομη μεταπώληση σε σκραπατζίδικα…).
Το κέρδος που αποκόμισαν από την εγκληματική τους δράση, οι διάφορες ομάδες σε αυτό τον τομέα, ξεπερνά τα 19 εκ. ευρώ. Το 2022 εξαρθρώθηκαν συνολικά 167 εγκληματικές ομάδες. Αποτελούνταν συνολικά από 1.052 μέλη.
Οι 117 από τις ομάδες αυτές είχαν κύρια εγκληματική δραστηριότητα τις κλοπές-διαρρήξεις, 29 τις ληστείες και 21 τις κλοπές τροχοφόρων. Το 67% των εγκληματικών ομάδων ήταν εγχώριες. Το 77% από αυτές αποτελούνταν από μέλη, άτομα Ρομά (από 71% το 2021).
Οι κυριότερες χώρες προέλευσης των μελών τους ήταν: Ελλάδα (611), Αλβανία (145), Γεωργία (32), Πακιστάν (24), Ρουμανία (14) και Συρία (11). Ακολουθούν με μονοψήφιους αριθμούς διάφορες άλλες χώρες. Πάντως η προέλευση των μελών 193 εγκληματικών ομάδων είναι άγνωστη. Οι πρώτες τέσσερις χώρες προέλευσης των δραστών παραμένουν ίδιες σε σχέση με το 2021. Από εκεί και πέρα υπάρχουν κάποιες μικρές μεταβολές.
Δημοσιεύθηκε στο lawandorder.gr