Το μεγαλύτερο τούνελ των Βαλκανίων βρίσκεται στην Ελλάδα και χρειάστηκε 9 χρόνια για να ολοκληρωθεί

Το μεγαλύτερο τούνελ των Βαλκανίων βρίσκεται στην Ελλάδα και χρειάστηκε 9 χρόνια για να ολοκληρωθεί

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά έργα μεταμορφώνοντας το οδικό δίκτυο της Ελλάδας. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν οι οδικές σήραγγες που οι περισσότερες από αυτές σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από Έλληνες.

Η μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας είναι η Τ2 Τεμπών, γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου. Είναι μία δίδυμη οδική σήραγγα μήκους 6 χλμ. που είναι μέρος του Αυτοκινητοδρόμου 1 (Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων), στην περιοχή των Τεμπών.

Αποτελεί τη μακρύτερη σήραγγα του αυτοκινητοδρόμου και, ταυτόχρονα, τη μακρύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη γενικότερα.

Ο ανατολικός κλάδος της σήραγγας ονομάστηκε προς τιμήν του κοινωνικού αγωνιστή Μαρίνου Αντύπα, ενώ ο δυτικός προς τιμήν του εθνομάρτυρα και πρόδρομου της Ελληνικής Επανάστασης, Ρήγα Φεραίου.

Η κατασκευή της είχε ξεκινήσει το 2008, αλλά το 2011 σταμάτησε για οικονομικούς λόγους. Εντός του 2014 οι εργασίες ξεκίνησαν ξανά και η παράδοσή της στην κυκλοφορία έγινε στις 7 Απριλίου 2017, ως τμήμα της παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 16 220550

Η Σήραγγα σε αριθμούς

-Διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.

-Για την κατασκευή της Σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.

-Υπάρχουν έξοδοι κινδύνου ανά 300 μέτρα για τους πεζούς αλλά και έξοδοι κινδύνου για αυτοκίνητα κάθε 900 μέτρα, ώστε να μπορούν να κάνουν αναστροφή σε περίπτωση ατυχήματος.

-Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά.

-Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος.

-Για την τελική επένδυση χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 350.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1600 μονοκατοικιών).

Μην ξεχνάμε πως η σήραγγα με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.

Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες στην Ελλάδα

1.Σήραγγα Τεμπών (6 χλμ – Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)

2.Σήραγγα Δρίσκου (4,6 χλμ- Εγνατία Οδός)
3.Σήραγγα Παναγοπούλας (4 χλμ- Ολυμπία Οδός)
4.Σήραγγα Μετσόβου (3,5 χλμ – Εγνατία Οδός)
5. Σήραγγα Δωδώνης (3,36 χλμ – Εγνατία Οδός)
6.Σήραγγα Κλοκοβάς (3 χλμ – Ιονία Οδός)
7.Σήραγγα Πλαταμώνα (3 χλμ -Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
8.Σήραγγα Οθρύος (3 χλμ – Κεντρική Οδός Ε65)
9.Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου (2,5 χλμ – Νέα Οδός)
10.Σήραγγα Καστανιάς (2,22 χλμ – Εγνατία Οδός)

Πηγές: ypodomes – wikipedia

Σήμερα έχουμε τους 5ους Ολυμπιακούς Αγώνες Ζώων.

Σήμερα έχουμε τους 5ους Ολυμπιακούς Αγώνες Ζώων.

Ο Αθλητισμός Είναι Πολύ Κουλ μας περιγράφει: σήμερα έχουμε τον μεγάλο τελικό των 100 μέτρων και όλοι οι αθλητές-ζώα έχουν πάρει τις θέσεις τους στην γραμμή εκκίνησης.

Είμαι σίγουρος ότι θα παρακολουθήσουμε ένα πάρα πολύ ωραίο αγώνα σήμερα.
Για να δούμε αν το Τσιτάχ , που είναι το μεγάλο φαβορί, θα κρατήσει τα σκύπτρα για δεύτερη
Ολυμπιάδα.
Η θα κάνει την μεγάλη έκπληξη κάποιο άλλο "ζώο" όπως η Μικρή Αντιλόπη η το Αμερικάνικο Άλογο. Για πάμε να δούμε.
Είναι όλα έτοιμα...και έφυγαν οι "αθλητές".
Βλέπουμε ότι ξεκίνησε πολύ δυνατά το Αμερικανικό Άλογο στα πρώτα 10 μέτρα μαζί με τον Άνθρωπο και την Στρουθοκάμηλο.
Αλλά τώρα ανεβάζουν στροφές η Γαζελα μαζί μαζί με την Αντιλοκάπρα και παίρνουν κεφάλι στην κούρσα, αλλά το Τσιτάχ με απίστευτα μεγάλους διασκελισμούς τους περνάει όλους και τερματίζει στην πρώτη θέση κατακτώντας το Χρυσό μετάλλιο.
Στην δεύτερη θέση ήρθε το Αντιλοκάπρα και την τρίτη θέση για το χάλκινο μετάλλιο, πήρε η Γαζέλα.
Τι συναρπαστικό αγώνα είδαν τα μάτια μας.
Συγχαρητήρια σε όλους τους αγωνιζόμενους.
Η τελική κατάταξη:
1). Τσιτάχ 🐆
2). Αντιλοκάπρα 🐐
3). Γαζέλα🦙
4). Αμερικάνικο Άλογο 🐎
5). Στρουθοκάμηλος 🪶
6). Άνθρωπος🏃
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 16 085346
Αυτός είναι ο μακρύτερος δρόμος στον κόσμο με τα πόδια

Αυτός είναι ο μακρύτερος δρόμος στον κόσμο με τα πόδια

Αυτός είναι ο μακρύτερος δρόμος στον κόσμο με τα πόδια χωρίς να χρειάζεται να διασχίσει τον ωκεανό ή οποιοδήποτε άλλο σημαντικό εμπόδιο, εκτείνεται από το Κέιπ Τάουν (Νότια Αφρική) στο Μαγκαντάν (Ρωσία).
Δεν χρειάζονται αεροπλάνα ή πλοία καθώς υπάρχουν γέφυρες.
️Υπάρχουν 21.808 χλμ και χρειάζονται κατά μέσο όρο 4.310 ώρες για να περπατήσεις. Αυτό θα ήταν 187 μέρες περπατώντας ασταμάτητα, ή 561 μέρες περπάτημα 8 ώρες την ημέρα.
Στο δρόμο, περνάς από 17 χώρες, έξι ζώνες ώρας και κάθε εποχή του χρόνου!!!
 
Δημοσιεύθηκε στο thisisus.gr
Τα αξιαγάπητα τριγωνικά σπιτάκια ΕΙΝΑΙ ΚΕΛΑΡΙΑ ΚΡΑΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ!!!

Τα αξιαγάπητα τριγωνικά σπιτάκια ΕΙΝΑΙ ΚΕΛΑΡΙΑ ΚΡΑΣΙΩΝ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ!!!

Βρίσκονται στην περιοχή Tokaj που έχει τεράστια ιστορία στην παραγωγή κρασιού (στα βορειοανατολικά της Ουγγαρίας, κοντά στα σύνορα με Σλοβακία)!
Η περιοχή αυτή σήμερα αποτελείται από 27 χιλιάδες περίπου στρέμματα αμπελώνων και έχει αναγνωριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ!!!
Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της οινοποιίας σε εκείνο το τμήμα της περιοχής Tokaj έπαιξε η εγκατάσταση των Σουηβών (ναι καλά το έγραψα, ΣουηΒοί, όχι ΣουηΔοί), τον 18ο αιώνα! Μεταφέρθηκαν εκεί από τον Μέλανα Δρυμό (μεγάλο δάσος στη νοτιοδυτική Γερμανία) και ξεκίνησαν να ασχολούνται με την παραγωγή κρασιού!
Η Σουηβία (εξ ου και Σουηβοί) είναι μια πολιτιστική και ιστορική περιοχή της νοτιοδυτικής Γερμανίας που έμεινε γνωστή στην ιστορία για τους πολέμους της με τα υπόλοιπα γερμανικά κρατίδια κατά τον 16ο αιώνα! Σουηβοί ή Σουαβοί αποκαλούνταν στα αρχαία ελληνικά διάφορα γερμανικά φύλα που ζούσαν γύρω από τον ποταμό Έλβα (που διαπερνά τη σημερινή Γερμανία και Τσεχία)!
 
Κάτω από τα κελάρια αυτά υπάρχουν υπόγεια με πολλά επίπεδα που διαμορφώνουν έναν ολόκληρο σύστημα αποθήκευσης των κρασιών!
Εικόνες από Civil Engineering
Η Αυστραλιανή εθνική οδός 1 είναι η μεγαλύτερη στη χώρα και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο.

Η Αυστραλιανή εθνική οδός 1 είναι η μεγαλύτερη στη χώρα και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο.

Με ένα εντυπωσιακό μήκος περίπου 14.500 χιλιομέτρων, αυτός ο αυτοκινητόδρομος κυκλώνει ολόκληρη την περίμετρο της Αυστραλίας.
Συνδέει μεγάλες πόλεις και τουριστικά αξιοθέατα κατά μήκος της ακτής, προσφέροντας εκπληκτική θέα σε παράκτια τοπία, παραλίες, εθνικά πάρκα και εμβληματικές πόλεις όπως το Σίδνεϊ, η Μελβούρνη, το Μπρίσμπεϊν, το Περθ και η Αδελαΐδα.
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 14 202156
Γνωστό και ως "Εθνικός Αυτοκινητόδρομος" αυτό το εκτεταμένο οδικό δίκτυο είναι απαραίτητο για τη σύνδεση μεγάλων πόλεων και παράκτιων περιοχών της Αυστραλίας. Σημειωτέον ότι η ενδοχώρα είναι κυρίως έρημος και εξαιρετικά αραιοκατοικημενη.
 
Είναι μια πινακίδα που απαντάται στο ελληνικό οδικό δίκτυο και δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί τι σημαίνει

Είναι μια πινακίδα που απαντάται στο ελληνικό οδικό δίκτυο και δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί τι σημαίνει

Σχεδόν άγνωστη είναι μια πινακίδα που απαντάται στο ελληνικό οδικό δίκτυο και ενημερώνει τους οδηγούς για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν σε μια διασταύρωση.

Καθοριστική συμβολή στην ομαλή συνύπαρξη των οδηγών και στην αποφυγή τέλεσης τροχαίων ατυχημάτων έχουν οι πινακίδες οδικής σήμανσης που γνωστοποιούν στους οδηγούς και τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου τις υποχρεώσεις τους, τους ενημερώνουν για κινδύνους και τους παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες.

Η σημασία των πινακίδων οδικών σήμανσης – ή αλλιώς σημάτων- αναφέρεται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ αποτελούν αντικείμενο εξέτασης όταν κάποιος δίνει εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.

Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες πινακίδες που είτε επειδή δεν απαντώνται συχνά στο οδικό δίκτυο, είτε επειδή με το πέρασμα του χρόνου η μνήμη μας μάς… προδίδει, δεν γνωρίζουμε τι υποδηλώνουν.

Μία από τις ρυθμιστικές πινακίδες, λοιπόν, οι οποίες ενδέχεται να προκαλεί απορίες σε πολλούς οδηγούς είναι η εικονιζόμενη. Έχει σχήμα ρόμβου, κίτρινο χρώμα -θυμίζοντας τηγανητό αβγό- και τοποθετείται προ διασταυρώσεων ώστε να ενημερώσει τους οδηγούς ότι κινούνται σε οδό προτεραιότητας. Εφόσον, λοιπόν, τη συναντήσουμε πριν από μία διασταύρωση μπορούμε να συνεχίσουμε την πορεία μας, αν και καλό είναι να ελαττώσουμε την ταχύτητα του οχήματός μας.

Πώς, όμως, ενημερώνονται οι οδηγοί στις άλλες οδούς προ της διασταύρωσης ότι έχουμε εμείς προτεραιότητα και ότι πρέπει να σταματήσουν;

Γι’ αυτό φροντίζει η πινακίδα Ρ-1 (δείτε την παραπάνω) που τους γνωστοποιεί ότι πρέπει να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους και να παραχωρήσουν προτεραιότητα σε αυτά που κινούνται στην οδό μας. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι η μη συμμόρφωση στην πινακίδα Ρ-1 επισύρει διοικητικό πρόστιμο ύψους 700 ευρώ.

Η προτεραιότητα παύει να ισχύει όταν αντικρίσουμε την πινακίδα Ρ-4, η οποία παρουσιάζεται παραπάνω. Υπενθυμίζεται ότι στις διασταυρώσεις όπου η κυκλοφορία δεν ρυθμίζεται με φανάρια ή πινακίδες, η προτεραιότητα ανήκει στον εκ δεξιών κινούμενο οδηγό.

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Η υψηλότερη γέφυρα της χώρας βρίσκεται στην Ήπειρο

Η υψηλότερη γέφυρα της χώρας βρίσκεται στην Ήπειρο

Στέκεται σε ύψος που αγγίζει τα 110 μέτρα και είναι η ψηλότερη γέφυρα της Ελλάδας

Η Εγνατία οδός είναι ο πρώτος υψηλών προδιαγραφών οδικός άξονας, μήκους 670 χιλιομέτρων, που διασχίζει “οριζόντια” την Ελλάδα. Έχει ως αφετηρία το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και στην πορεία της προς Ανατολάς, διέρχεται από όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας.

Με συνολικό μήκος 680 χλμ., αποτελεί ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης όλων των περιοχών που διασχίζει. Σε συνδυασμό με τους 9 κάθετους άξονες της, η κατασκευή της άλλαξε τον τρόπο ζωής σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, αλλά και ολόκληρης της Νοτιανατολικής Ευρώπης.

Τα παραδοσιακά σπίτια των Dorze γιατί είναι σε σχήμα κυψέλης

Τα παραδοσιακά σπίτια των Dorze γιατί είναι σε σχήμα κυψέλης

Τα παραδοσιακά σπίτια των Dorze σε σχήμα κυψέλης, που βρίσκονται στη νότια Αιθιοπία, είναι αυθεντικά αρχιτεκτονικά θαύματα χτισμένα εξ ολοκλήρου με φυσικά υλικά. Αυτές οι κατασκευές, που έχουν ύψος μεταξύ 6 και 8 μέτρων, κατασκευάζονται με μπαμπού, enset (γνωστό ως ψεύτικο πλάτανο), φύλλα, γρασίδι και ξύλο. Το ξεχωριστό σχήμα της κυψέλης είναι όχι μόνο αισθητικό, αλλά και λειτουργικό, παρέχοντας φυσική μόνωση και προστασία από τα στοιχεία. Η δομή από μπαμπού παρέχει ευελιξία και αντοχή, ενώ τα φύλλα enset δημιουργούν ένα αδιάβροχο κάλυμμα που βελτιώνει την ανθεκτικότητα του σπιτιού. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πτυχή αυτών των σπιτιών είναι η προσαρμοστικότητα τους. Καθώς οι τερμίτες επιδεινώνουν τα θεμέλια, ολόκληρη η κατασκευή μπορεί να ανυψωθεί και να μεταφερθεί σε νέα τοποθεσία, αφαιρώντας το επηρεαζόμενο μέρος, με αποτέλεσμα το σπίτι να μειωθεί σε ύψος με την πάροδο του χρόνου. Αυτές οι βιώσιμες κατοικίες καταδεικνύουν τη βαθιά σύνδεση των ανθρώπων Dorze με το περιβάλλον τους και την ικανότητά τους να εκμεταλλευτούν τους φυσικούς πόρους στις κατασκευές. 
 
Credits: Mundo Curioso
Το Karapan sapi είναι ένας αγώνας αγελάδων στο νησί Madura στην Ανατολική  Ιάβα.

Το Karapan sapi είναι ένας αγώνας αγελάδων στο νησί Madura στην Ανατολική Ιάβα.

Ο διαγωνισμός συνήθως διαρκεί από τον Αύγουστο έως τον Σεπτέμβριο.
Μετά από αυτό, οι τελικοί θα διεξαχθούν από τα τέλη Σεπτεμβρίου έως τις αρχές Οκτωβρίου.
Η πίστα αγώνων του Bull Race είναι συνήθως περίπου 100 μέτρα.
Αυτός ο διαγωνισμός διαρκεί μόνο περίπου ένα λεπτό.
Είναι ένα γεγονός για τους ανθρώπους και τις παραδόσεις που μπορούν να ανυψώσουν την κοινωνική θέση κάποιου.
Αυτή η παράδοση μεταβιβάστηκε από γενιά σε γενιά.
Φωτογραφική εγκυκλοπαίδεια..
 Η Πούντσακ Τζάγια είναι συνάμα η υψηλότερη βουνοκορφή που βρίσκεται σε νησί ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ

Η Πούντσακ Τζάγια είναι συνάμα η υψηλότερη βουνοκορφή που βρίσκεται σε νησί ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ

Η Πούντσακ Τζάγια ,η υψηλότερη κορυφή του κράτους της Ινδονησίας, η υψηλότερη κορυφή ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΤΗΣ ΩΚΕΑΝΙΑΣ και όλης της νοτιοανατολικής Ασίας!
Η Πούντσακ Τζάγια έχεις ύψος τα 4.884 μέτρα και είναι κορυφή του όρους Κάρστενς στην οροσειρά Σουντίρμαντου! Βρίσκεται στο δυτικό μισό του νησιού της Νέας Γουινέας (εκεί που σας δείχνω στο χάρτη), το οποίο ανήκει διοικητικά στην Ινδονησία!
Παρεμπιπτόντως, το ανατολικό μισό του νησιού Νέα Γουινέα, είναι το νησιώτικό κράτος που λέγεται "Παπούα Νέα Γουινέα" (με κόκκινο στο χάρτη)!
 
H Νέα Γουινέα (όλη μαζί - και το κομμάτι που ανήκει στην Ινδονησία και την Παπούα Νέα Γουινέα), αποτελεί το ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕ ΕΚΤΑΣΗ ΝΗΣΙ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ (μετά τη Γροιλανδία)!!!
Υπάρχουν προφανώς και άλλα κομμάτια ξηράς πάνω στην επιφάνεια του πλανήτη μας που βρέχονται γύρω - γύρω από θάλασσα που είναι μεγαλύτερα, αλλά λόγω της τεράστιας έκτασης τους δε θεωρούνται νησιά (όπως η 🇦🇺 Αυστραλία π.χ)!
 
🇮🇩 Η Ινδονησία είναι κράτος της νοτιοανατολικής Ασίας και Ωκεανίας, ανάμεσα στον Ινδικό και Ειρηνικό Ωκεανό και απαρτίζεται από περισσότερα από 17.500 νησιά!
Πρόκειται για το τέταρτο πιο πολυπληθές κράτος του κόσμου, με πάνω από 273 εκατομμύρια άτομα! Ο μισός πληθυσμός της, όμως, είναι στριμωγμένος σε ένα και μόνο νησί, την Ιάβα, που είναι σε έκταση λίγο μικρότερη από την Ελλάδα! Αυτό καθιστά την Ιάβα το πολυπληθέστερο νησί του κόσμου και μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του πλανήτη!
 
Για να τελειώνουμε με αυτό το μπέρδεμα μια και καλή : ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4) ΓΟΥΙΝΕΕΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ!
👉 Τρεις στη δυτική Αφρική : η σκέτη Γουινέα, η Γουινέα-Μπισάου και η Ισημερινή Γουινέα ΚΑΙ μια στην Ωκεανία, εκεί πάνω από την Αυστραλία, δηλαδή η Παπούα Νέα Γουινέα για την οποία μιλήσαμε και σήμερα!
👉 "Γουινέα" ονομαζόταν γενικά το ευρύτερο κομμάτι της δυτικής υποσαχάριας Αφρικής. Όταν έσκασαν οι Ευρωπαίοι αποικιοκράτες, πήρε ο καθένας το δικό του κομμάτι Γουινέας.
👉 Όταν έφυγαν, η Γαλλική Γουινέα έγινε η σημερινή Γουινέα (η σκέτη), η Ισπανική Γουινέα έγινε "Ισημερινή Γουινέα" κι η Πορτογαλική έγινε "Γουινέα-Μπισάου"
👉 Η Παπούα Νεα Γουινέα της Ωκεανίας ονομάστηκε "Γουινέα" από αποικιοκράτες που είχαν παλιότερα πάει στην Αφρικανική Γουινέα, διότι οι άνθρωποι που συνάντησαν εκεί τους θύμισαν Αφρικανικούς λαούς.
👉 Ετυμολογικά, η προέλευση της λέξης "Γουινέα" είναι ασαφής
 
 
Εικόνες από mapchart και flickr
Από τα πιο όμορφα και δημοφιλή φαράγγια της Μακεδονίας, το φαράγγι "Σκεπασμένο"

Από τα πιο όμορφα και δημοφιλή φαράγγια της Μακεδονίας, το φαράγγι "Σκεπασμένο"

Στα ριζά των δυτικών Πιερίων και στην είσοδο του ρέματος της Λάφιστας (διαφορετικά Λαφόρεμα), το οποίο ξεκινά από το Καταφύγι και χύνεται στην Τεχνητή Λίμνη του Πολυφύτου, 2,5 χιλιόμετρα από το Βελβεντό, βρίσκεται το Φαράγγι των «Εννιά Πιερίδων Μουσών» ή «Σκεπασμένο». Η περιοχή βαπτίστηκε έτσι εξαιτίας ενός σημείου, όπου το ρέμα σκεπάζεται από τη γη. Το «Σκεπασμένο» αποτελεί ένα τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλους, με τους καταρράκτες, τις φυσικές λιμνούλες και τους εντυπωσιακούς βράχους. Από το ξύλινο «παρατηρητήριο», το οποίο πρόσφατα διαμορφώθηκε, μπορεί κανείς να απολαύσει τη θέα του πρώτου τριπλού καταρράκτη, ύψους 25 μέτρων.
Ο επισκέπτης μπορεί να κατέβει τον καταρράκτη, από ένα μονοπάτι ειδικής δυσκολίας
Η προσέγγιση του καταρράκτη από την εκκλησία της Αγίας Τριάδος, γίνεται από το μονοπάτι που ακολουθεί το κανάλι, διαμέσου πυκνής θαμνώδους βλάστησης και πρόκειται για μία πολύ γραφική διαδρομή. Οι κλίσεις του εδάφους είναι πολύ ισχυρές, ενώ η βλάστηση γενικά θαμνώδης και ασυνεχής (κατά μήκος του ρέματος κυριαρχούν τα πλατάνια).
 
Εν αντιθέσει, στις εκατέρωθεν πλαγιές η βλάστηση οργιάζει: φυλλοβόλοι θάμνοι οστριάς, γαύρου, φράξου, κοκορεβιθιάς, χρυσόξυλου, κράτεγου, κουτσουπιάς, χνοώδους δρυός, μαζί με αείφυλλους θάμνους πρίνου, οξύκεδρου, φιλλικού (ζώνη sabljiak). Η φυσική συνέχεια της βλάστησης διακόπτεται από μικρές βραχώδεις εξάρσεις ή από διαβρωμένες επιφάνειες ισχυρών κλίσεων, στα ψηλότερα σημεία της περιοχής. Ο καταρράκτης είναι το εντυπωσιακότερο στοιχείο, όντας κατάλληλα ορατός από τα υπάρχοντα μονοπάτια.
 
 
ΦΩΤΟ Fotis Drls
Κάλυπτε τους Παραολυμπιακούς αγώνες ο Βραζιλιάνος τυφλός φωτογράφος João Batista Maia da Silva

Κάλυπτε τους Παραολυμπιακούς αγώνες ο Βραζιλιάνος τυφλός φωτογράφος João Batista Maia da Silva

«Δεν χρειάζεται να βλέπω για να φωτογραφίσω, έχω τα μάτια της καρδιάς»
Φίλες και φίλοι γνωρίστε τον João Batista Maia da Silva, τον Βραζιλιάνο τυφλό φωτογράφο που κάλυπτε τους Παραολυμπιακούς αγώνες.
Στο Stade de France, ο João Maia χρησιμοποιούσε τον ήχο για να συλλάβει την ενέργεια των αθλητών πρίν τους φωτογραφίσει.
Χρησιμοποιούσε την οξυμένη ακοή του για να τραβήξει την τέλεια λήψη, βασιζόμενος παράλληλα στον ήχο για να τον καθοδηγήσει.
Στο Παρίσι 2024, ο João είχε μαζί του έναν βοηθό που του έλεγε πληροφορίες σχετικά με τα χρώματα, τις υφές και τις γωνίες πριν πατήσει το κλείστρο της μηχανής.
Επίσης η κάμερά του είναι εξοπλισμένη με ειδικές ρυθμίσεις για να βελτιώσει την δουλειά του.
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 10 090600

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα