Από σήμερα σε πλήρη εφαρμογή ο νέος ΚΟΚ - Τι ίσχυε και Τι θα ισχύει

Τρεις μήνες μετά από τη δημοσίευσή του στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ξεκινά από σήμερα, Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, η πλήρης εφαρμογή όλων των άρθρων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο νέος ΚΟΚ επιχειρεί να φέρει σημαντικές αλλαγές στην οδική συμπεριφορά και τη δημόσια ασφάλεια, με πρωταρχικό στόχο την ουσιαστική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα.

Για αυτό λοιπό το σκοπό, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θεσπίζει για πρώτη φορά ένα συνεκτικό και κλιμακωτό σύστημα ποινών, το οποίο εστιάζει στη συστηματική παραβατικότητα, προβλέποντας αυστηρότερες κυρώσεις για την υποτροπή σε επικίνδυνες συμπεριφορές.

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Αθήνα: Ασφαλής μετακίνηση όλο το 24ωρο κάθε Σάββατο

Από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου , η πρωτεύουσα παραμένει σε κίνηση χωρίς περιορισμούς στο ωράριο, καθώς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λειτουργούν όλο το 24ωρο.

Μετρό, Τραμ και Λεωφορεία εξυπηρετούν πολίτες και επισκέπτες, προσφέροντας μια ασφαλή και αξιόπιστη επιλογή για τη βραδινή επιστροφή στο σπίτι.

Η πρωτοβουλία αυτή δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους της Αθήνας να απολαμβάνουν τις βραδινές τους εξόδους χωρίς το άγχος της μετακίνησης, ενώ ενισχύει και τον τουρισμό, καθώς οι επισκέπτες της πόλης μπορούν να κινηθούν με ευκολία όλες τις ώρες.

Η επιλογή αυτή χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα σημαντική για τη νυχτερινή ζωή της Αθήνας, αφού ενισχύει την ασφάλεια στους δρόμους και μειώνει την ανάγκη χρήσης Ι.Χ. σε ώρες αιχμής για τη διασκέδαση.

_______________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να καταστήσει την Ελλάδα πρωτοπόρο στην Ευρώπη» [Βίντεο]

Την πεποίθηση ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί μια μετασχηματιστική τεχνολογία, ικανή να δώσει στη χώρα μας το προβάδισμα έναντι άλλων ευρωπαϊκών κρατών, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σε παρέμβασή του, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης δεν αφορά μόνο την ενίσχυση του οικοσυστήματος των Ελλήνων επιχειρηματιών και νεοφυών επιχειρήσεων, αλλά και την ενσωμάτωση της τεχνολογίας σε κυβερνητικό επίπεδο.

aielladakiraiakaos1

«Το ελληνικό οικοσύστημα startups επιδεικνύει μια δυναμική η οποία ελπίζω να συνεχιστεί και να ενισχυθεί. Στόχος είναι να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για καλούς σκοπούς, μετριάζοντας παράλληλα τους κινδύνους», υπογράμμισε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη συζήτησή του με τον συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Google DeepMind, Demis Hassabis, η οποία επικεντρώθηκε στο μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης, τα ηθικά διλήμματα και τις προκλήσεις που αυτή δημιουργεί για τη δημοκρατία.

Ακολουθεί η συζήτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Demis Hassabis, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Google DeepMind, στο πλαίσιο του Athens Innovation Summit 2025 που διοργανώνει η Endeavor Greece.

 

Η υπόθεση Iryna Zarutska: από την «τυχαία» βία στη συμβολική βία – μια εγκληματολογική αποδόμηση

Άρθρο στο https://www.gineanthropos.gr/ 

 

Η δολοφονία της Iryna Zarutska, πρόσφυγα από την Ουκρανία που αναζητούσε μια νέα ζωή στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρουσιάστηκε από τα μέσα ως «τυχαία» και «ακατανόητη» πράξη βίας. Ωστόσο, από εγκληματολογική σκοπιά, τέτοια περιστατικά δεν είναι ποτέ εντελώς «τυχαία». Αντιθέτως, ενσωματώνουν κοινωνικές, θεσμικές και πολιτισμικές δυναμικές: την ευαλωτότητα των προσφύγων, την αορατότητα της ψυχικής υγείας, την πολιτική εργαλειοποίηση του εγκλήματος και την αναπαράσταση του θύματος από τα ΜΜΕ. Στόχος του παρόντος άρθρου είναι να αναδείξει αυτές τις «σιωπηλές» πτυχές, αποδομώντας την κυρίαρχη αφήγηση.

Η 23χρονη Zarutska, που είχε καταφύγει στις ΗΠΑ το 2022 λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, εργαζόταν σκληρά σε πιτσαρία και ονειρευόταν να γίνει βοηθός κτηνιάτρου. Στις 22 Αυγούστου 2025, δολοφονήθηκε με μαχαίρι σε συρμό light rail στο Charlotte από τον Decarlos Brown Jr. Ο δράστης συνελήφθη άμεσα, με κατηγορίες για φόνο πρώτου βαθμού και ομοσπονδιακά εγκλήματα βίας σε δημόσιες συγκοινωνίες.

Τα ΜΜΕ πρόβαλαν την τραγωδία ως «καταστροφή του American Dream», δίνοντας έμφαση στη νεότητα και την αθωότητα της Zarutska. Αυτό το πλαίσιο, αν και συγκινησιακά φορτισμένο, κρύβει βαθύτερες διαστάσεις.

Η «τυχαία» βία ως κοινωνικά παραγόμενη

Στην εγκληματολογία, η έννοια της «τυχαίας βίας» (random violence) έχει αμφισβητηθεί. Ο Bauman (2004) περιγράφει πώς η ύστερη νεωτερικότητα παράγει «πλεονάζουσες ζωές» (wasted lives), δηλαδή ανθρώπους που βρίσκονται στο περιθώριο και γίνονται αναλώσιμοι.

Η Zarutska ενσάρκωνε ακριβώς μια τέτοια θέση ευαλωτότητας:

  • πρόσφυγας σε ξένη χώρα,

  • γυναίκα σε χαμηλόμισθη εργασία,

  • περιορισμένα κοινωνικά δίκτυα,

  • εξάρτηση από δημόσια μέσα μεταφοράς.

Το έγκλημα, επομένως, δεν ήταν απλώς «τυχαίο», αλλά αναδύθηκε μέσα από κοινωνικές συνθήκες που καθιστούν ορισμένα σώματα πιο εκτεθειμένα στη βία.

Το σώμα του θύματος ως συμβολικό πεδίο

Ο Goffman (1963) έδειξε πώς τα κοινωνικά σώματα φορτώνονται με νοήματα. Στην υπόθεση Zarutska, το σώμα της μετατράπηκε από τα ΜΜΕ σε σύμβολο:

  • του «American Dream» που τερματίστηκε βίαια,

  • της αθωότητας που συντρίφτηκε,

  • της επιθυμίας της κοινωνίας να δει το θύμα ως «καθαρό» και «ανέγγιχτο».

Ωστόσο, το στοιχείο της πιθανής ρατσιστικής διάστασης (το σχόλιο του δράστη «I got that white girl») αποσιωπήθηκε, διότι διαταράσσει την επιθυμητή αφήγηση. Έτσι, η δημόσια συζήτηση προτίμησε την τραγική ιστορία ενός ονείρου παρά την αναγνώριση δομικών ρατσιστικών εντάσεων.

Η «σιωπή» γύρω από τον δράστη

Ο Brown παρουσιάστηκε κυρίως ως «απρόβλεπτος δολοφόνος». Δεν αναλύθηκαν συστηματικά οι κοινωνικές του συνθήκες: πιθανή φτώχεια, αποκλεισμός, ιστορικό βίας ή ψυχικής ασθένειας.

Αυτό αντιστοιχεί στη στρατηγική που περιγράφει ο Garland (1990): η κοινωνία αποσείει την ευθύνη της προβάλλοντας τον δράστη ως «τέρας» και το θύμα ως «άγιο». Έτσι, η βία απομονώνεται από τα κοινωνικά και θεσμικά πλαίσια που τη γεννούν.

Πολιτική εργαλειοποίηση του εγκλήματος

Μετά τη δολοφονία, πολιτικοί στις ΗΠΑ επικαλέστηκαν την υπόθεση για να ενισχύσουν «σκληρότερες» πολιτικές ασφάλειας (law & order discourse). Αυτή η τάση, που έχει αναλυθεί από την cultural criminology (Ferrell et al., 2015), δείχνει πώς το έγκλημα γίνεται συμβολικό εργαλείο για την επιβολή κοινωνικού ελέγχου, ενώ αποσιωπάται η πρόληψη:

  • ασφάλεια σε ΜΜΜ,

  • υποστήριξη ψυχικής υγείας,

  • κοινωνική πρόνοια.

Συγκρίσεις με την Ελλάδα

Στην Ελλάδα, σε υποθέσεις γυναικοκτονιών, η ίδια δομή αφήγησης επαναλαμβάνεται:

  • εξιδανίκευση του θύματος,

  • «δαιμονοποίηση» του δράστη,

  • απουσία θεσμικής αυτοκριτικής.

Μελέτες (π.χ. Giagkoudi, 2022) δείχνουν πώς τα ελληνικά ΜΜΕ συχνά αποφεύγουν να αναδείξουν τις κρατικές ευθύνες (αστυνομία, δικαστήρια, κοινωνικές υπηρεσίες), εστιάζοντας σε προσωπικά δράματα. Αυτό δείχνει μια ευρύτερη διεθνή πρακτική.

Συμπεράσματα

Η υπόθεση της Iryna Zarutska δεν είναι ένα «ανεξήγητο» περιστατικό, αλλά ένα γεγονός που φωτίζει κρίσιμες πτυχές:

  • την κοινωνικά παραγόμενη ευαλωτότητα,

  • την εργαλειοποίηση του εγκλήματος για πολιτικά οφέλη,

  • τη λειτουργία των ΜΜΕ ως παραγωγών συμβολικών σωμάτων.

Η εγκληματολογία μάς καλεί να δούμε πέρα από την ατομική βία και να αναγνωρίσουμε τις θεσμικές και κοινωνικές ρίζες της. Μόνο τότε μπορεί να υπάρξει ουσιαστική πρόληψη.

Βιβλιογραφία
  • Bauman, Z. (2004). Wasted Lives: Modernity and its Outcasts. Polity Press.

  • Ferrell, J., Hayward, K., & Young, J. (2015). Cultural Criminology: An Invitation. Routledge.

  • Garland, D. (1990). Punishment and Modern Society. University of Chicago Press.

  • Goffman, E. (1963). Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity. Prentice-Hall.

  • Giagkoudi, A. (2022). The portrayal of femicides in Greek newspapers. DIVA Portal.

  • Young, J. (2007). The Vertigo of Late Modernity. Sage.

Οι 8 σημαντικότερες Αυτοδιοικητικές ειδήσεις του τριημέρου 8-10 Σεπτεμβρίου

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση βρέθηκε και αυτό το τριήμερο (8-10 Σεπτεμβρίου) στο επίκεντρο εξελίξεων, με ημερίδες, νομοθετικές πρωτοβουλίες αλλά και σημαντικές τοποθετήσεις. Το IsthmosNews.gr σε συνεργασία με το https://www.myota.gr/ συγκέντρωσε τις 8 πιο σημαντικές ειδήσεις:

1. Ημερίδες για τον προϋπολογισμό του 2026

Σε Δήμους και Περιφέρειες πραγματοποιήθηκαν ημερίδες με αντικείμενο την «Κατάρτιση του προϋπολογισμού του έτους 2026». Στόχος, η καλύτερη προετοιμασία των ΟΤΑ ενόψει του νέου οικονομικού πλαισίου.

2. Παράταση συμμόρφωσης για παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς

Με τροπολογία που κατατέθηκε, δίνεται νέα προθεσμία συμμόρφωσης στους δημοτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, ώστε να καλυφθούν οι απαιτούμενες προδιαγραφές λειτουργίας τους.

3. Νομοσχέδιο με αδικήματα και κυρώσεις που αφορούν τους Δήμους

Στη Βουλή κατατέθηκε νομοσχέδιο που καθορίζει συγκεκριμένα αδικήματα και τις αντίστοιχες κυρώσεις, με εφαρμογή και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ανοίγοντας νέο κεφάλαιο στη διαφάνεια και στη λογοδοσία.

4. 16ο Forum Αυτοδιοίκησης – Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο επίκεντρο

Με θέμα «Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», το 16ο Forum της Αυτοδιοίκησης ανέδειξε τις προοπτικές που ανοίγονται για την ψηφιακή εποχή στους Δήμους.

5. Οι αλλαγές του ΥΠΕΝ για τις Πολεοδομίες

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε αλλαγές που μεταφέρουν αρμοδιότητες των Πολεοδομιών από τους Δήμους στο Κτηματολόγιο, εξέλιξη που αλλάζει τον χάρτη της πολεοδομικής διαχείρισης.

6. Η θέση της ΚΕΔΕ για τις εξαγγελίες Μητσοτάκη στη ΔΕΘ

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) τοποθετήθηκε επί των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας την ανάγκη για περαιτέρω στήριξη της Αυτοδιοίκησης.

7. ΣτΕ: Δικαίωση για τον Δήμο Κηφισιάς

Το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε τον Δήμο Κηφισιάς, αποτρέποντας την κατάργηση των Νομικών Προσώπων του. Η απόφαση θεωρείται σημαντική για το μέλλον της λειτουργίας των Δήμων.

8. 20 χρόνια Consortis

Η εταιρεία Consortis συμπλήρωσε 20 χρόνια πορείας, με διαδρομή που χαρακτηρίζεται από αξιοπιστία και επιστημονική αριστεία, έχοντας στηρίξει την Αυτοδιοίκηση μέσα από εξειδικευμένες υπηρεσίες.


📌 Για περισσότερες ειδήσεις από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, μείνετε συντονισμένοι στο IsthmosNews.gr Ειδήσεις σε συνεργασία με το https://www.myota.gr/

__________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Νόμος του κράτους η νέα «Κοινωνική Αντιπαροχή» – Δηλώσεις του νομικού συμβούλου της Υπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου, Γιώργου Φερετζάνη

Με ιδιαίτερη σημασία χαρακτηρίζεται η θεσμοθέτηση της νέας Κοινωνικής Αντιπαροχής, ενός καινοτόμου εργαλείου που ανοίγει τον δρόμο για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών, καθώς και η υπογραφή των προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την κατασκευή κατοικιών. Παράλληλα, προχωρά και η αναγνώριση της τριτεκνικής ιδιότητας, ένα πάγιο αίτημα οικογενειών.

Ο στενός συνεργάτης και επικεφαλής νομικός σύμβουλος της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Γιώργος Φερετζάνης, σε δήλωσή του τόνισε:

«Ως επικεφαλής νομικός σύμβουλος της Υπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι για να φτάσουμε ως εδώ, ο δρόμος δεν ήταν εύκολος. Η σύλληψη της ιδέας για τη νέα κοινωνική αντιπαροχή είναι μεν απλή και ως τέτοια σοφή, η συνολική εξίσωσής της, ωστόσο, αποδείχθηκε πολύ πιο σύνθετη».

Ο κ. Φερετζάνης δεν παρέλειψε να εκφράσει τις ευχαριστίες και τα συγχαρητήριά του προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και τους συνεργάτες του:

«Για τον λόγο αυτό αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στην Υπουργό Δόμνα Μιχαηλίδου, στον Γενικό Γραμματέα Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής, Κωνσταντίνο Γλούμη, καθώς και σε όλη την ομάδα μας».

Η ψήφιση του νομοσχεδίου και η έναρξη των νέων στεγαστικών δράσεων θεωρούνται κομβικό βήμα για τη στήριξη των οικογενειών και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, με άμεσο αποδέκτη τους πολίτες.

__________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή στα θρανία – Αύριο χτυπά το πρώτο κουδούνι

Αντίστροφη μέτρηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα, καθώς αύριο, Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου, χτυπά το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς. Οι σχολικές αίθουσες ανοίγουν ξανά τις πόρτες τους, σηματοδοτώντας το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών και την έναρξη μιας νέας εκπαιδευτικής πορείας.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, η πρώτη ημέρα θα ξεκινήσει με τον καθιερωμένο αγιασμό, ενώ στη συνέχεια μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλάβουν τα βιβλία και θα ενημερωθούν για το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Η επιστροφή στα θρανία συνοδεύεται πάντα από χαρά, ανυπομονησία αλλά και προσαρμογή στη σχολική καθημερινότητα. Οι γονείς ετοιμάζουν τις τελευταίες λεπτομέρειες για τις σχολικές τσάντες, ενώ οι μαθητές ανυπομονούν να ξανασυναντήσουν συμμαθητές και δασκάλους.

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με στόχο την ομαλή λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων, με το Υπουργείο να τονίζει την έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικών και την πλήρη κάλυψη σε βιβλία και υλικοτεχνικές υποδομές.

🖊 Επιμέλεια: IsthmosNews.gr

__________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για τα οδικά έργα Δράμα – Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη - Έδεσσα

Σε τροχιά υλοποίησης, μέσω ΣΔΙΤ, εισέρχονται δύο νέα οδικά έργα στην Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία, καθώς ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας υπέγραψε τα τεύχη Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών της B’ Φάσης των Διεθνών Διαγωνισμών, για την κατασκευή του κάθετου οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) και την αναβάθμιση του οδικού άξονα που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα.

Ειδικότερα, το έργο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ» αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29.5 χλμ. και Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους 13.5 χλμ. και 9 ανισόπεδων κόμβων, όπως επίσης, τη λειτουργία και συντήρηση του βασικού άξονα Δράμα-Αμφίπολη συνολικού μήκους 43 χλμ.

Το δεύτερο έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση τριών τμημάτων της Ε.Ο.2 Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 25χλμ. με Σ.Δ.Ι.Τ και συγκεκριμένα:

  • Μαυροβούνι – Έδεσσα,
  • Παράκαμψη Γιαννιτσών, Α/Κ Γιαννιτσών, Α/Κ Παραλίμνης και
  • Παράκαμψη Χαλκηδόνας, Α/Κ Χαλκηδόνας, Α/Κ Ελεούσας Νέα Χάραξη,

Προβλέπεται, επίσης, η λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα από τη Γέφυρα Αξιού ποταμού μέχρι την Έδεσσα, συνολικού μήκους περίπου 52 χλμ.

Με την κατασκευή των νέων και την αναβάθμιση των παραπάνω οδικών τμημάτων επιδιώκεται η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η διευκόλυνση των διαπεριφερειακών, αλλά και των τοπικών μετακινήσεων σε περιοχές των  Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Πέλλας και Δράμας με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο και ενδιαφέρον επισκεψιμότητας.

Κάθε Σάββατο η Αθήνα κινείται… όλο το 24ωρο: 24ωρη λειτουργία Μετρό, Τραμ και Λεωφορείων κάθε Σάββατο

Από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, η Αθήνα αποκτά μόνιμη 24ωρη λειτουργία αστικών συγκοινωνιών κάθε Σάββατο.

Ο ΟΑΣΑ καθιερώνει πλέον σε σταθερή βάση τη λειτουργία του Μετρό (γραμμές 2 και 3), του Τραμ (γραμμές Τ6 και Τ7) καθώς και επιλεγμένων λεωφορειακών γραμμών σε 24ωρη βάση, καλύπτοντας νευραλγικά σημεία του λεκανοπεδίου.

Η πρωτοβουλία αυτή ενισχύει τη συνολική εμπειρία της μετακίνησης στην πόλη, προσφέροντας μια ασφαλή και αξιόπιστη επιλογή για το κοινό, όλες τις ώρες της ημέρας. Αποτελεί, επιπλέον, ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης των υπηρεσιών αστικής συγκοινωνίας και της ενίσχυσης της εξωστρέφειας της Αθήνας.

Η νέα υπηρεσία ενισχύει τη συνολική εμπειρία μετακίνησης στην πόλη, προσφέροντας ασφαλή και αξιόπιστη μετακίνηση όλες τις ώρες της ημέρας και της νύχτας. Παράλληλα, στηρίζει τον τουρισμό, την ψυχαγωγία και την οικονομική δραστηριότητα, αναβαθμίζοντας την εικόνα της Αθήνας ως ευρωπαϊκής μητρόπολης.

Καταλυτικό ρόλο στη μετάβαση από την πιλοτική εφαρμογή στη μόνιμη λειτουργία είχαν οι εργαζόμενοι σε όλα τα μέσα, που με επαγγελματισμό και αίσθημα ευθύνης στήριξαν το εγχείρημα.

Η λειτουργία Μετρό και Τραμ

Η 24ωρη λειτουργία μέσων σταθερής τροχιάς αφορά τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό και τις γραμμές Τ6 και Τ7 του Τραμ.

Συχνότητες διέλευσης γραμμής 2 του Μετρό από 22:00 έως 10:00 

22:00

00:20

10' 50''

00:20

02:00

15'

02:00

05:30

15'

05:30

07:00

12' 30''

07:00

10:00

10'50''

Συχνότητες διέλευσης γραμμής 3 του Μετρό από 22:00 έως 10:00

Πλακεντία – Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Αεροδρόμιο

22:00

00:20

9' 00''

36'

00:20

02:00

15'

02:00

05:30

15"

05:30

07:00

10' 00''

36'

07:00

10:00

9' 00''

36'

 

 

Συχνότητες διέλευσης γραμμών Τ6 και Τ7 του Τραμ από 22:00 έως 10:00

Πικροδάφνη - Σύνταγμα (T6)

Ασκληπιείο Βούλας – Αγία Τριάδα (Τ7)

 

22:00

00:30

15'

15'

00:30

01:40

25'

25'

01:40

05:30

 25"

 25"

05:30

10:00

12'

12'

 

Η λειτουργία Γραμμών Λεωφορείων

Η 24ωρη λειτουργία λεωφορείων, αφορά 10 λεωφορειακές γραμμές, επιπλέον των υφιστάμενων γραμμών 24ωρης και νυχτερινής λειτουργίας.

 Οι γραμμές 24ωρης λειτουργίας:

  • 221 Πανεπιστημιούπολη – Ακαδημία
  • 224 Καισαριανή – Ελ. Βενιζέλου
  • 421 Άγιοι Ανάργυροι – Αγία Παρασκευή
  • 608 Γαλάτσι – Ακαδημία – Νεκρ. Ζωγράφου
  • 703 Πειραιάς – Αγ. Ανάργυροι – Αγ. Ελευθέριος(μέσω Θηβών)
  • 842 Πέραμα – Στ. Κορυδαλλός
  • 049 Πειραιάς – Ομόνοια
  • Α15 Στ. Λαρίσης – Δάσος
  • Β11 Πλ. Βάθη – Ίλιον – Πετρούπολη
  • Β12 Στ. Αττική – Άνω Λιόσια
  • 040 Πειραιάς – Σύνταγμα
  • 11 Άνω Πατήσια – Νέο Παγκράτι – Νέα Ελβετία
  • Χ93 Στ. Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού – Αερολιμένας Αθηνών
  • Χ95 Σύνταγμα – Αερολιμένας Αθηνών
  • Χ96 Πειραιάς – Αερολιμένας Αθηνών
  • Χ97 Αερολιμένας Αθηνών – Στ. Ελληνικό

Οι μόνιμες γραμμές νυχτερινής λειτουργίας:

  • 400 Πειραιάς – Στ. Δουκίσσης Πλακεντίας
  • 500 Πειραιάς – Κηφισιά
  • 790 Γλυφάδα – Περιστέρι – Ανθούπολη
  • Χ14 Σύνταγμα – Κηφισιά.
 
 
 

Χρίστος Δήμας: «430 ανακαινισμένα σχολεία έτοιμα για τη νέα σχολική χρονιά»

Σε δύο ημέρες θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και εκατοντάδες μαθητές σε όλη τη χώρα θα επιστρέψουν σε σχολεία με αναβαθμισμένες υποδομές.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ανακοίνωσε ότι 430 σχολεία σε όλη την Ελλάδα ανακαινίστηκαν μέσα από το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου».

Σύμφωνα με τον Υπουργό, οι εργασίες περιλάμβαναν:

  • νέα αθλητικά γήπεδα,

  • σύγχρονες τουαλέτες,

  • αναβαθμισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις.

«Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν σε σχολεία που είναι πιο ασφαλή, πιο λειτουργικά και πιο φιλόξενα», τόνισε ο κ. Δήμας.

📹 Δείτε τη σχετική ανάρτηση και το βίντεο του Υπουργού εδώ: Facebook Video

 

__________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Ολοκληρώνεται εμπρόθεσμα η Α’ Φάση του Προγράμματος Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου»

Η πρόοδος του προγράμματος Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου», το οποίο υλοποιείται με δωρεά της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ΔΕΘ με κεντρικούς ομιλητές, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη, τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο και τον Πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Γκίκα Χαρδούβελη.

Ο αριθμός των σχολείων που ανακαινίστηκαν ανά Περιφέρεια έχει ως εξής:

  • Ανατολική Μακεδονία & Θράκη: 28
  • Αττική: 103
  • Βόρειο Αιγαίο: 11
  • Δυτική Ελλάδα: 31
  • Δυτική Μακεδονία: 12
  • Ήπειρος: 17
  • Θεσσαλία: 25
  • Ιόνια Νησιά: 11
  • Κεντρική Μακεδονία: 80
  • Κρήτη: 33
  • Νότιο Αιγαίο: 16
  • Πελοπόννησος: 34
  • Στερεά Ελλάδα: 30

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας τόνισε: «Η Α’ φάση του προγράμματος Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου», η οποία αφορά 431 σχολικές μονάδες, σε 245 Δήμους και στις 13 Περιφέρειες της χώρας, οδεύει προς την ολοκλήρωσή της, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί γι’ αυτή την εμβληματική πρωτοβουλία που είχε ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό πέρυσι στη ΔΕΘ.

Σήμερα αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι η Πολιτεία ανταποκρίνεται σε μια κρίσιμη ανάγκη: την ουσιαστική αναβάθμιση των υφιστάμενων σχολικών υποδομών, παραδίδοντας ασφαλή, λειτουργικά και σύγχρονα σχολικά περιβάλλοντα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Η επιτυχής ολοκλήρωση της Α’ φάσης ανοίγει τον δρόμο για τη Β’ φάση του προγράμματος, την οποία εξήγγειλε πριν από λίγες ημέρες ο Πρωθυπουργός με τριπλάσιο προϋπολογισμό και βάθος τριετίας. Με σχέδιο και αποφασιστικότητα θα συνεχίσουμε, ώστε να ενισχυθούν ακόμη περισσότερες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα. Στόχος μας είναι να προάγουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης και να επενδύσουμε στην επόμενη γενιά».

 

Η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» – με το οποίο θα αλλάξουν πρόσωπο περισσότερα από 2.500 σχολεία και στην πιο απομακρυσμένη γωνιά της Ελλάδας – είναι η απόδειξη πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη προχωράει στην πράξη και όχι απλώς στα λόγια στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης, στη στήριξη των παιδιών και της ελληνικής οικογένειας. Είναι επιπλέον μια ξεκάθαρη απάντηση για τον τρόπο με τον οποίο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας μπορούν και πρέπει να βαδίζουν από κοινού στο δρόμο για τη βελτίωση της ζωής και της καθημερινότητας των πολλών. Η συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με το Υπουργείο Υποδομών και την ΚΤΥΠ, τους δήμους αλλά και την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και τις 4 συστημικές τράπεζες με τη γενναία χορηγίας τους, υπήρξε υποδειγματική και θέλω να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες σε όλους».

 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανέφερε: «Δεν είναι ώρα για πολλά λόγια· η εικόνα μιλά από μόνη της. Στις 11 Σεπτεμβρίου τα παιδιά που θα πάνε σε ένα ανακαινισμένο σχολείο και θα δουν ένα ανακαινισμένο γήπεδο, μια καινούργια μπασκέτα, ένα διχτάκι που έχει μπει, θα νιώσουν ότι κάτι κάναμε και δείξαμε ότι πραγματικά νοιαζόμαστε για το συναίσθημα των παιδιών και τις αναμνήσεις τους. Θέλουμε τα σχολεία τους να είναι αξιοπρεπή και όμορφα, για να ζουν κάθε μέρα με τους φίλους και τους συμμαθητές τους ωραίες στιγμές. Είναι από τα έργα για τα οποία είμαστε πολύ περήφανοι, γιατί σε συνεργασία με όλους εσάς τα κάνουμε πράξη».

 

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος σημείωσε: «Υπάρχει, όπως ανέφερε η κυρία Ζαχαράκη, η δύναμη της συνέργειας, αλλά και η δύναμη της συνήθειας. Ο ίδιος είχα συνηθίσει την εικόνα που βλέπουμε σήμερα στα σχολεία και όταν βρέθηκα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η επαγγελματική μου έξη με οδήγησε κυρίως στα μεγάλα έργα.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι ο προηγούμενος Υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, είχε μία ιδιαίτερη ευαισθησία για τα σχολεία. Σήμερα έχουμε την τύχη να συνεχίζεται αυτή η κατεύθυνση με τον Χρήστο Δήμα, ο οποίος επίσης έχει αγκαλιάσει το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» και εξασφαλίσαμε τη σημαντική χορηγία από την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών. Αυτή η συνεργασία μας δίνει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεφύγουμε από τη λογική των μεγάλων έργων – τα μεγάλα οδικά, τα φράγματα και τα έργα τα οποία έχουν έναν όγκο και ένα βάρος και μια σημαντική επιρροή στην κοινωνία – και να στραφούμε και στα «μικρά» που έχουν εξίσου μεγάλη επιρροή στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Η ευελιξία που παρείχε η Ένωση στην ΚΤΥΠ ήταν καθοριστική ώστε να μπορέσουν αυτά τα έργα να γίνουν πραγματικότητα σε χρόνο μηδέν. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα αποδείξει έμπρακτα την αξία της στην κοινωνία».

 

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Γκίκας Χαρδούβελης δήλωσε: «Η δωρεά των 100 εκατομμυρίων ευρώ που έκαναν πέρυσι οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες, η Alpha Bank, η Eurobank, η Εθνική Τράπεζα και η Πειραιώς, έπιασε τόπο. Αυτό είναι κάτι που όλοι το βλέπουμε στις εικόνες των ανακαινισμένων σχολείων, οι οποίες έρχονται από όλη την Ελλάδα.

Βέβαια, η πραγματική – η ανεκτίμητη – αξία αυτής τη δωρεάς θα φανεί με τον καλύτερο τρόπο την ερχόμενη βδομάδα στα πρόσωπα των ίδιων των παιδιών, όταν δουν τα σχολεία τους. Το χαμόγελό τους, είναι το στοίχημα.

Με γνώμονα τη βελτίωση του περιβάλλοντος και της ποιότητας της Παιδείας στη χώρα μας, συνεχίζουμε την εμβληματική χορηγία των τεσσάρων τραπεζών στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», σε στενή και εποικοδομητική συνεργασία με την Πολιτεία.

Μετά τα πρώτα 100 εκατ. ευρώ για τις ανακαινίσεις των 430 σχολείων φέτος, οι τέσσερις τράπεζες προχωρούν σε πρόσθετη δωρεά 100 εκατ. ευρώ φέτος, ώστε να ανακαινιστούν κι άλλα σχολεία το επόμενο καλοκαίρι. Είναι στο σχεδιασμό μας, να προχωρήσουμε το ίδιο γενναιόδωρα για το 2026-2027».

Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτώχος, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.) και Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Δήμαρχος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, Γεώργιος Γκιώνης, ο Πρόεδρος της Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. (ΚΤ.ΥΠ.) Τίμος Κατσίπος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. Αθανάσιος Γιάνναρης, διευθυντές σχολείων, καθώς και εκπρόσωποι τεχνικών εταιρειών.

Στο 30% η πρόοδος κατασκευής της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης

Τις εργασίες κατασκευής της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης επιθεώρησαν, σήμερα, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ενημερώθηκαν από τους εκπροσώπους των κατασκευαστικών εταιρειών για την πρόοδο των εργασιών, η οποία, πλέον καλύπτει το 30% του έργου, το οποίο υλοποιείται με βάση το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

thesalonikiloloi

O Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης τόνισε: «Είναι εντυπωσιακό το Flyover της Θεσσαλονίκης! Ένα σύνθετο και δύσκολο έργο το οποίο συζητείτο επί πάρα πολλά χρόνια και τώρα γίνεται πραγματικότητα. Είμαι πραγματικά εντυπωσιασμένος από όσα είδα σήμερα και από όσα μου εξήγησαν οι αρμόδιοι για το έργο και η κοινοπραξία που το κατασκευάζει. Και από όσο καταλαβαίνω, υπάρχει απόλυτη δέσμευση από την πλευρά της κοινοπραξίας το έργο να έχει ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς μέχρι τον Μάιο του 2027. Πολύ σημαντικό.

Το Flyover δεν είναι όμως το μόνο μεγάλο έργο που αυτή την ώρα προωθείται και κατασκευάζεται. Έχουμε το μετρό της Θεσσαλονίκης, του οποίου η επέκταση θα παραδοθεί σε λίγους μήνες. Έχουν ξεκινήσει ήδη τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών. Έχουμε ακόμα δύο μεγάλα νοσοκομεία: Ένα που κατασκευάζεται και ένα δεύτερο που είναι στα σκαριά. Έχουμε το στρατόπεδο του Γκόνου. Έχουμε τα μουσεία. Έχουμε και την ανάπλαση της ΔΕΘ. Και φυσικά δέσμευση του Πρωθυπουργού είναι, αξιοποιώντας τη σημερινή χάραξη του σιδηροδρομικού δικτύου, να προχωρήσει και ο προαστιακός προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Τόσα έργα μαζί η Θεσσαλονίκη είχε να δει πολλές δεκαετίες!».

 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε: «Η Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας Κυκλοφορίας είναι ένα εμβληματικό έργο τόσο για τη Θεσσαλονίκη όσο και για την Ελλάδα. Είναι ένα πρωτοποριακό, καινοτόμο έργο, το οποίο θα βοηθήσει πάρα πολύ στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στον αστικό ιστό της πόλης. Υπολογίζεται ότι από 5.000 οχήματα, σήμερα, θα μπορέσουμε να διπλασιάσουμε τη χωρητικότητα σε 10.000 την ώρα. Η δέσμευση της κοινοπραξίας για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος πιστεύουμε ότι θα τηρηθεί, καθώς σε ενάμιση μήνα θα λειτουργεί και το δεύτερο καλούπι. Άρα, θα μπορέσει να επιταχυνθεί σημαντικά η κατασκευή του έργου. Πριν από έναν χρόνο υπήρχε καχυποψία, υπήρξε σκεπτικισμός για το εάν πρώτον θα ολοκληρωθεί το έργο, και δεύτερον, ποιες συνέπειες θα υπάρχουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου όσον αφορά την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Βλέπουμε όμως ότι το κλίμα έχει αντιστραφεί και το έργο προχωράει. Οι πολίτες που περνάνε από τον περιφερειακό βλέπουν ότι υπάρχουν δέκα παράλληλα εργοτάξια και παρακολουθούν την εξέλιξη της πορείας του έργου. Όλοι ανυπομονούμε να προχωρήσουμε με τους ίδιους απρόσκοπτους ρυθμούς, ώστε να ολοκληρωθεί κανονικά στο χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή τον Μάιο του 2027».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος σημείωσε: «Ένα τόσο απαιτητικό εργοτάξιο δεν είναι δυνατόν να επισκεφθούν οι πολίτες για λόγους ασφαλείας, συνεπώς δεν μπορούν να αποκτήσουν την ίδια εικόνα με εκείνη που σχημάτισε ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης. Είμαι βέβαιος, όμως, ότι μόλις λειτουργήσει η υπερυψωμένη λεωφόρος και αποδοθεί στην πόλη το σύνολο του Περιφερειακού, υπό την εποπτεία του ιδιωτικού φορέα σύμπραξης που υλοποιεί το έργο, το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό. Θα πρόκειται για έναν από τους καλύτερους οδικούς άξονες της χώρας, που θα εξασφαλίζει ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση στο κέντρο, ενώ θα επιτρέπει την υπέρβαση όλων των κόμβων, ώστε να μπορεί κάποιος που θέλει να πάει από τη μία άκρη στην άλλη να περάσει τον δρόμο σε πολύ σύντομο χρόνο και με μεγάλη ασφάλεια.

Ήδη έχει ολοκληρωθεί περίπου το 30% του έργου. Το δεύτερο καλούπι έχει φτάσει και θα επιταχύνει την πρόοδο. Έχοντας την εμπειρία αυτή, θα κινηθεί πλέον με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα. Όλα εξελίσσονται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε ο Υπουργός».

__________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα