«Κινούμαι Ηλεκτρικά» Ερωτοαπαντήσεις σχετικές με ερωτήματα πολιτών

Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών  : Συχνές Ερωτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

ΕΡΩΤΗΣΗ 1

Αγόρασα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2025 προσβλέποντας στην επιδότηση από το πρόγραμμα. Ωστόσο, δεν ήταν δυνατή η υποβολή της αίτησης λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού. Γιατί συμβαίνει αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο Γ΄ κύκλος του Κινούμαι Ηλεκτρικά ξεκίνησε στις 7/6/2024 με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια, στις 20/2/2025 ο προϋπολογισμός ενισχύθηκε με 11 επιπλέον εκατ. ευρώ έτσι ώστε να είναι δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων. Παρ’ όλα αυτά, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος των πολιτών και των επιχειρήσεων, ο προϋπολογισμός για τα αυτοκίνητα εξαντλήθηκε τον Μάρτιο 2025 και δεν ήταν δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων για αυτοκίνητα ενώ για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η υποβολή αιτήσεων συνεχίστηκε γιατί υπήρχαν διαθέσιμα ποσά.

Ο ετήσιος προϋπολογισμός του προγράμματος είναι καθορισμένος ως ποσοστό των εσόδων από πλειστηριασμούς ρύπων, τους οποίους διενεργεί ο Διαχειριστής ΑΠΕ και Εγγυήσεων Προέλευσης ο οποίος είναι φορέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Τα έσοδα από πλειστηριασμούς ρύπων διατίθεται σε περιβαλλοντικές δράσεις και τα αναλογούντα ποσοστά ανά δράση, όπως π.χ. η ηλεκτροκίνηση, καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Τα έσοδα πλειστηριασμών ρύπων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2025 ανέρχονται σε 13 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν διατεθεί για τη συνέχιση του προγράμματος και την υποβολή νέων αιτήσεων. Πλέον, ο συνολικός προϋπολογισμός του γ’ κύκλου ανέρχεται σε 57 εκατ. ευρώ.

Διαχρονικά, το συνολικό ποσό των επιδοτήσεων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» δεν είναι δυνατόν να καλύψει το σύνολο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ταξινομούνται στη χώρα. Σημειώνουμε ότι εκτός από αυτοκίνητα επιδοτούνται και δίκυκλα, τρίκυκλα και ηλεκτρικά ποδήλατα για ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 2

Πως μπορώ να γνωρίζω αν υπάρχουν υπόλοιπα διαθέσιμα ώστε να αποφασίσω αν θα προβώ στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Με την είσοδο στην πλατφόρμα της δράσης και πατώντας «σύνδεση στην υπηρεσία» ο ενδιαφερόμενος μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει τα υπόλοιπα διαθέσιμα ποσά και να αποφασίσει αν πρέπει να αγοράσει ή όχι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3

Υπάρχει στην προκήρυξη της δράσης διάταξη που να αναφέρει ότι η διάρκεια της δράσης μπορεί να συντμηθεί εφόσον εξαντληθεί ο προϋπολογισμός;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το άρθρο 6 της προκήρυξης της δράσης αναφέρει ρητά «Η διάρκεια της Δράσης μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν πριν από την ημερομηνία ολοκλήρωσής της». Διευκρινίζεται ότι η εξάντληση των πόρων αφορά το σύνολο των επιδοτήσεων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Σε περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι για μια κατηγορία οχημάτων, π.χ. αυτοκίνητα, εξαντληθούν πριν την προθεσμία υποβολής αιτήσεων, η υποβολή αιτήσεων για άλλες κατηγορίες οχημάτων, π.χ. ποδήλατα, συνεχίζεται κανονικά έως εξάντλησης των πόρων και γι’ αυτή τη κατηγορία ή την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 4

Με την τελευταία τροποποίηση της ΚΥΑ στις 31 Ιουλίου 2025 ορίστηκε η 7η Ιουνίου 2025 ως η ημερομηνία έναρξης δαπανών αγοράς ή μίσθωσης. Εγώ που αγόρασα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου δεν μπορώ να υποβάλω αίτηση. Δεν είναι άδικο αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η επιδότηση στο πλαίσιο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σε κάθε περίοδο διαθέτει συγκεκριμένο προϋπολογισμό και οι αιτήσεις παραμένουν ανοιχτές μόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή μέχρι την εξάντληση του διαθέσιμου ποσού.

Με την τελευταία τροποποίηση της ΚΥΑ (31/7/2025) η 7η Ιουνίου 2025 ορίστηκε ως ημερομηνία επιλεξιμότητας δαπάνης.

Διευκρινίζεται ότι η ημερομηνία 7/6/2025 αφορά ολόκληρη τη δαπάνη παραγγελίας και εξόφλησης του οχήματος. Αντίστοιχη πρακτική ακολουθήθηκε και σε προηγούμενους κύκλους (π.χ. στον γ’ κύκλο η περίοδος ξεκίνησε 7/6/2024 με επιλεξιμότητα από 1/5/2024).

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 5

Ο έμπορος στον οποίο πήγα να αγοράσω το αυτοκίνητο μου διασφάλισε ότι αυτό θα επιδοτηθεί από τη δράση. Παρόλα αυτά δεν μπόρεσα να υποβάλω την αίτηση λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αν σας δόθηκε η διαβεβαίωση από τρίτους ότι η αγορά σας θα επιδοτηθεί, ενώ αυτό δεν ίσχυε λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού, τότε η πληροφόρηση που λάβατε δεν ήταν ακριβής.

Για να αποφύγετε τυχόν παραπληροφόρηση, συνιστάται πριν από κάθε ενέργεια να ενημερώνεστε αποκλειστικά από επίσημες πηγές, όπως η ιστοσελίδα της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τα επίσημα έγγραφα/ανακοινώσεις του Υπουργείου, όπου αναφέρονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η τρέχουσα διαθεσιμότητα του προϋπολογισμού.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 6

Παρατήρησα ότι η καταχωρημένη στο πληροφοριακό σύστημα αίτησή μου, την οποία δεν μπόρεσα να υποβάλω λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού έχει διαγραφεί, Γιατί έγινε αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι προσωρινά αποθηκευμένες αιτήσεις που δεν υποβλήθηκαν διαγράφηκαν από το πληροφοριακό σύστημα γιατί αφενός, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β’ 657/17.02.2025 ορίζεται ως προθεσμία υποβολής αιτήσεων η 30η/06/2025, αφετέρου με το ΦΕΚ Β’ 4199/31.07.2025 θεσπίζεται νέος μηχανισμός επιδοτήσεων, διαφορετικός από αυτόν που ίσχυε στον παρελθόν και το πληροφοριακό σύστημα έπρεπε να τροποποιηθεί ώστε να υπολογίζει τις νέες επιδοτήσεις επί της λιανικής τιμής προ φόρων αγοράς του οχήματος.

 

Χρίστος Δήμας: Ενισχύουμε την ασφάλεια των αεροδρομίων με 18 νέα πυροσβεστικά οχήματα και προσλήψεις προσωπικού

Συνεχίζεται ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών πυρόσβεσης & διάσωσης στα αεροδρόμια ευθύνης της ΥΠΑ.
 
Σύντομα προκηρύσσονται 75 θέσεις ΙΔΟΧ Οδηγών-Πυροσβεστών για 18 περιφερειακά αεροδρόμια.

Ειδικότερα, η ανανέωση του στόλου αφορά δέκα οκτώ (18) νέα πυροσβεστικά οχήματα χωρητικότητας 4.500 λίτρων έκαστο, των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών, με τον απαιτούμενο διασωστικό εξοπλισμό, τα οποία θα παραδοθούν τμηματικά έως το 2027. Ο προϋπολογισμός της προμήθειας των πυροσβεστικών οχημάτων ανέρχεται στο ποσό των 14.731.200 ευρώ.

Η σχετική Διακήρυξη αναρτήθηκε στο ΕΣΗΔΗΣ και αφορά σε προμήθεια που θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία του διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας, τις σχετικές εγκεκριμένες προδιαγραφές και τις επιχειρησιακές απαιτήσεις.

Με την προμήθεια αυτή, η ΥΠΑ υλοποιεί τη δέσμευσή της να τηρεί υψηλά επίπεδα επιχειρησιακής ασφάλειας στους αερολιμένες της, με αναβαθμισμένες προδιαγραφές των υπηρεσιών πυρόσβεσης και διάσωσης, σε συμμόρφωση με το ενωσιακό, διεθνές και εθνικό δίκαιο.

Ταυτόχρονα, το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται η προκήρυξη για 75 ΙΔΟΧ Οδηγούς-Πυροσβέστες, οι οποίοι θα επανδρώσουν τις μονάδες πυρόσβεσης και διάσωσης σε 18 Αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ (Καστελόριζο, Κάσο, Λέρο, Μήλο, Νάξο, Σύρο, Αστυπάλαια, Ικαρία, Καστοριά, Κύθηρα, Κάλυμνο, Κοζάνη, Αλεξανδρούπολη, Χίο, Ιωάννινα, Κάρπαθο, Πάρο και Σητεία).

 
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας - Christos Dimas δήλωσε σχετικά: «Η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών
 
αποτελεί σταθερή προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Με την ανανέωση του στόλου των πυροσβεστικών οχημάτων και την πρόσληψη προσωπικού σε
 
κρίσιμες ειδικότητες, η ΥΠΑ αποκτά ισχυρότερα εργαλεία για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την κάλυψη υψηλών επιχειρησιακών
 
απαιτήσεων.
 
Πρόκειται για ουσιαστικές παρεμβάσεις που αναβαθμίζουν το επίπεδο λειτουργίας και υπηρεσιών των περιφερειακών αεροδρομίων και επιπλέον,
 
συμβάλλουν στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών».
 

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Γιώργος Φερετζάνης : Ψηφιακή Ενδυνάμωση - Η απάντηση στις απάτες με Τεχνητή Νοημοσύνη για ηλικιωμένους και ΑμεΑ

Αθήνα, 2025 – Οι απάτες που αξιοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχουν αυξηθεί δραματικά στην Ελλάδα, με στόχο κυρίως ηλικιωμένους. Οι απατεώνες χρησιμοποιούν ψεύτικες φωνές, πλαστές εικόνες και «έκτακτες» καταστάσεις για να εξαπατούν τα θύματά τους.

Στην αντιμετώπιση αυτής της αυξανόμενης πρόκλησης έρχεται να απαντήσει η Ψηφιακή Ενδυνάμωση, ένα πρόγραμμα που στόχο έχει την εκπαίδευση και την εξοικείωση με την τεχνολογία. Όπως επισημαίνει ο Γιώργος Φερετζάνης - Giorgos Feretzanis 

, νομικός σύμβουλος και στενός συνεργάτης της αρμόδιας για θέματα αναπηρίας Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνας Μιχαηλίδου, «η εκπαίδευση και η ενημέρωση είναι το πιο ισχυρό εργαλείο προστασίας».

Με επένδυση 6,8 εκατομμυρίων ευρώ, η υπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου φέρνει 6.400 συμπολίτες άνω των 65 ετών και άτομα με αναπηρία πιο κοντά στην τεχνολογία. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε 200 Κόμβους Ψηφιακής Ενδυνάμωσης σε όλη τη χώρα, όπου οι συμμετέχοντες παρακολουθούν 70–80 ώρες δια ζώσης μαθήματα.

Οι συμμετέχοντες αποκτούν τα εφόδια να:

  • στέλνουν μήνυμα στα εγγόνια τους,

  • πραγματοποιούν ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές,

  • κλείνουν ραντεβού στο gov.gr,

  • συνδέονται με φίλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των πιο ευάλωτων πολιτών από τις ψηφιακές απάτες και την ενίσχυση της αυτονομίας τους στην καθημερινή ζωή.

Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα στο empower.gov.gr.

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Χρ. Δήμας - Σταδιακή λειτουργία POS για την αυτόματη έκδοση εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ανακοίνωσε ότι από σήμερα ξεκινά η σταδιακή λειτουργία των POS για την αυτόματη έκδοση εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

✅ Ήδη σε ορισμένους σταθμούς τα μηχανήματα λειτουργούν κανονικά.
🚊 Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, σε όλους τους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης τα POS θα είναι σε πλήρη λειτουργία, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να εκδίδουν το εισιτήριό τους εύκολα με τη χρήση κάρτας ή κινητού τηλεφώνου.

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των επιβατών, προσφέροντας μια πιο γρήγορη και σύγχρονη εμπειρία μετακίνησης.

📹 Δείτε το σχετικό βίντεο για την αυτόματη έκδοση εισιτηρίου εδώ

 

Μητσοτάκης: Το MyStreet θα βάλει τάξη στους δρόμους και στις πλατείες μας

Η εφαρμογή MyStreet παρουσιάστηκε σήμερα (27.8) στο Μέγαρο Μαξίμου σε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η εφαρμογή κινείται στη λογική του MyCoast και αναμένεται να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα «να συμβάλλουν στη διαφύλαξη της νομιμότητας και της διαφάνειας στους δημόσιους χώρους».

«Όπως ακριβώς έγινε και με το MyCoast, το οποίο έβαλε τάξη στις παραλίες μας, έτσι είμαι σίγουρος ότι και το MyStreet θα βάλει τάξη στους δρόμους και στις πλατείες μας» ανέφερε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι προκειμένου να ολοκληρωθούν όλα τα βήματα τα οποία απαιτούνται ώστε το MyStreet να γίνει τελείως λειτουργικό, απαιτείται η συνεργασία όλων των δήμων, με την ενσωμάτωση των σχετικών στοιχείων στην ψηφιακή πλατφόρμα. Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι οι δήμαρχοι και πολιτικά θα είναι ωφελημένοι αν συνταχθούν με την πλειοψηφία των πολιτών οι οποίοι απαιτούν να έχουν πρόσβαση στον δημόσιο χώρο και πρόσθεσε ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή θα βάλει τάξη στους δρόμους.

«Τώρα πια έχουν οι πολίτες τη δυνατότητα να διαπιστώνουν ανά πάσα στιγμή σε πραγματικό χρόνο αν αυτό συμβαίνει και προφανώς να προβαίνουν και στη σχετική καταγγελία αν θεωρούν ότι υπάρχει παράνομη καταπάτηση δημόσιου χώρου» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι το MyStreet «είναι μία εφαρμογή που, όπως είδαμε, δίνει δυνατότητα σε οποιονδήποτε πολίτη, αλλά και δημοτικό υπάλληλο, δημοτικό αστυνομικό, να μπορεί να διαπιστώνει ανά πάσα στιγμή αν ένας δημόσιος χώρος έχει παραχωρηθεί και σε ποια έκταση νόμιμα ή αν έχει υπάρξει οποιαδήποτε παράβαση από αυτές τις οποίες, δυστυχώς, συχνά βλέπουμε και στις πόλεις μας, αλλά και στους τουριστικούς μας προορισμούς».

Ο πρωθυπουργός, τέλος, κάλεσε τους πολίτες να κατεβάσουν τη σχετική εφαρμογή και να την αξιοποιήσουν και κατέληξε λέγοντας ότι «δική μας υποχρέωση είναι να δεσμευθούμε, όπως το κάναμε στην περίπτωση του MyCoast, ότι όποτε υπάρχουν καταγγελίες, αυτές θα ερευνώνται, έτσι ώστε και οι πολίτες να γίνουν σύμμαχοι σε αυτή την πολύ μεγάλη συμμαχία την οποία κάνουμε, πολιτεία, αυτοδιοίκηση, πολίτες, για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου».

Τι περιλαμβάνει το MyStreet App

Στο MyStreet app, το οποίο μπορούν οι πολίτες να κατεβάσουν στο κινητό τους ή στο tablet τους, ο χρήστης έχει πρόσβαση, μέσα από εύχρηστους διαδραστικούς χάρτες, σε σημαντικές πληροφορίες και λειτουργίες όπως:

  • Κοινόχρηστοι χώροι: Εμφάνιση ενεργών μισθώσεων με λεπτομέρειες όπως εμβαδόν, διάρκεια ισχύος και όρια παραχωρημένης έκτασης.
  • Σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Χάρτης με διαθέσιμους φορτιστές και στοιχεία όπως πάροχος και ισχύς.
  • Ασφαλή σημεία συγκέντρωσης: Προβολή καθορισμένων σημείων καταφυγής σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.
  • Σύντομα, η εφαρμογή θα περιλαμβάνει πληροφορίες και για τις θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ και τα σημεία όπου είναι εγκατεστημένοι απινιδωτές.

Σε περίπτωση που ο χρήστης αποφασίσει να προχωρήσει σε καταγγελία, επιλέγει από τη λίστα τον τύπο καταγγελίας ανάλογα με την παράβαση που έχει εντοπίσει (π.χ. υπέρβαση ορίων τραπεζοκαθισμάτων, παρακώλυση πρόσβασης ΑμεΑ). Προαιρετικά, μπορεί να προσθέσει περιγραφή στο πεδίο σχολίων. Αφού συμπληρώσει τη φόρμα, ο χρήστης καθορίζει αν η καταγγελία θα είναι ανώνυμη ή επώνυμη.

Μέχρι στιγμής, σε διάστημα 20 ημερών που λειτουργεί η εφαρμογή, έγιναν 5.736 καταχωρημένες παραχωρήσεις από 60 δήμους, ενώ 9.381 πολίτες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή και έχουν υποβληθεί 1.273 παράπονα.

«To MyStreet κάνει αυτό το οποίο και ο τίτλος του λέει: τακτοποιεί τον δρόμο, το πεζοδρόμιο ή την πλατεία. Είναι ένα εργαλείο το οποίο κυρίως απευθύνεται και συσχετίζεται με τους κοινόχρηστους χώρους. Όμως, επειδή δεν είχαμε κοινή εφαρμογή για γεωχωρική πληροφορία, μας βοηθάει και σε μερικά ακόμα σημαντικά στοιχεία οργάνωσης των πόλεών μας», σημείωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε: Και συμπλήρωσε: «Έχουμε ήδη 1.273 παράπονα. Είναι πολύ σημαντικό ότι χωρίς καν να έχει κοινωνηθεί, διαφημιστεί η εφαρμογή ιδιαίτερα, πολίτες και ένοικοι θέλουν να πάρουν πίσω τον κοινόχρηστο χώρο. Σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, αυτό μπορούμε να το πετύχουμε».

Όπως ανέφερε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το 2025 αυξήθηκαν οι έλεγχοι και οι παραβάσεις που βεβαίωσε η Ελληνική Αστυνομία για τραπεζοκαθίσματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, το α' εξάμηνο του 2025 διενεργήθηκαν 33.452 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 998 παραβάσεις έναντι 31.391 ελέγχων και 743 παραβάσεων το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

 

Φωτογραφία εξωφύλλου © ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Δημοσιεύθηκε στο  Athens Voice 

Ενοίκια: Έρχεται πιστοποιητικό καλοπληρωτή, πώς θα λειτουργεί

Από το 2026, οι υποψήφιοι ενοικιαστές ακινήτων θα μπορούν να προσκομίζουν στους ιδιοκτήτες ένα νέο πιστοποιητικό καλοπληρωτή, αποδεικνύοντας ότι δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, τις τράπεζες ή τις ΔΕΚΟ.

Η βεβαίωση αυτή θα εκδίδεται μέσω του Μητρώου Παρακολούθησης Ιδιωτικού Χρέους, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει πιλοτικά τους πρώτους μήνες του 2026. Στόχος του μέτρου είναι η ενίσχυση της αξιοπιστίας των υποψηφίων ενοικιαστών και η μείωση των επιφυλάξεων από την πλευρά των εκμισθωτών, που σήμερα δυσκολεύονται να ελέγξουν τη φερεγγυότητα των ενδιαφερόμενων.

Το πιστοποιητικό θα είναι διαθέσιμο σε κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο και θα μπορεί να χρησιμοποιείται για οποιαδήποτε ιδιωτική συναλλαγή. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Μάιο του 2026.

 

Πηγή: Καθημερινή

Κυρ. Μητσοτάκης: Επέκταση και ενίσχυση της χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»

Την πρόθεσή του η κυβέρνηση να συνεχίσει και να επεκτείνει το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για την ανακαίνιση των σχολικών μονάδων ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο 3ο Γυμνάσιο Ζωγράφου, ένα από τα 431 σχολεία που βρίσκονται ήδη σε φάση εργασιών.

Όπως έχει διαπιστωθεί ο δήμοι με τον περιορισμό των 100 εκατομμυρίων ευρώ, ελάχιστα σχολεία μπορέσανε να φτιάξουν και τελικά με περιορισμένες εργασίες αμφιβόλου προτεραιότητας όπως σημειώνουν οι δήμαρχοι. 

Ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ενημερώθηκε από τον διευθυντή του σχολείου για τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται: ανακαίνιση αιθουσών, κοινόχρηστων χώρων και προαυλίου, αλλά και τοποθέτηση αναβατήρα για την πλήρη προσβασιμότητα μαθητών με αναπηρία. Όπως επισημάνθηκε, πρόκειται για την πρώτη συνολική ανακαίνιση του σχολείου από την ανέγερσή του το 1954.

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού

«Το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου” αποδείχθηκε εξαιρετικά επιτυχημένο. 431 σχολεία σε όλη την Ελλάδα θα έχουν ανακαινιστεί μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου και πρόθεσή μας είναι όχι μόνο να συνεχίσουμε, αλλά να ενισχύσουμε τη χρηματοδότησή του», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της βελτίωσης τόσο των κτιριακών υποδομών όσο και των προαύλιων χώρων.

«Κάθε ανακαινισμένο σχολείο αποτελεί ένα ανοιχτό κύτταρο γειτονιάς, διαθέσιμο για τα παιδιά ακόμη και πέραν του ωραρίου λειτουργίας, ώστε να αθλούνται, να παίζουν και να αξιοποιούν δημιουργικά τον χρόνο τους, μακριά από τις οθόνες», πρόσθεσε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη χρήση νέων τεχνολογιών με την εγκατάσταση διαδραστικών πινάκων σε όλες τις τάξεις από την Ε΄ Δημοτικού έως τη Γ΄ Λυκείου, σημειώνοντας ότι η αναβάθμιση συνδυάζεται με το όραμα για ένα «νέο σχολείο».

Η θέση της Υπουργού Παιδείας

Από την πλευρά της, η Σοφία Ζαχαράκη τόνισε ότι η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με περισσότερους διορισμούς και καλύτερες υποδομές, επισημαίνοντας τη συνεργασία υπουργείων, τραπεζών και της εταιρείας «Κτιριακές Υποδομές» για την ανακαίνιση των σχολείων. «Δεν σταματά αυτή η προσπάθεια. Κάθε χρονιά παραδίδουμε στα παιδιά μας καινούργια σχολεία, χαρούμενα και φωτεινά», είπε χαρακτηριστικά.

Χρηματοδότηση και προβληματισμοί

Ωστόσο, το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» έχει βρεθεί στο επίκεντρο συζητήσεων για τη σημαντική μείωση της χρηματοδότησης. Αν και αρχικά είχαν εξαγγελθεί 250-300 εκατ. ευρώ, τελικά η πρώτη φάση χρηματοδοτείται με 100 εκατ. ευρώ από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, ενώ η δεύτερη φάση θα ξεκινήσει με επιπλέον 50 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Οι αντιδράσεις των δημάρχων

Από πλευράς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκφράζονται σοβαρές ενστάσεις. Ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, σε συνεδρίαση της ΚΕΔΕ, έκανε λόγο για αδιαφάνεια και ελλιπή ενημέρωση, καταγγέλλοντας ότι μελετητές και τεχνικά συνεργεία εμφανίζονται χωρίς συνεννόηση με τους δήμους και περιορίζονται σε «ελάχιστες παρεμβάσεις» (νιπτήρες, λεκάνες, ελαιοχρωματισμούς).

«Εξαγγέλθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια και τώρα μένουμε με 100. Οι δήμοι που βασίστηκαν σε αυτό το πρόγραμμα για ουσιαστικές παρεμβάσεις βρίσκονται αντιμέτωποι με ακύρωση σχεδιασμών», σημείωσε, χαρακτηρίζοντας το φαινόμενο «τριτοκοσμικό». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρώην δήμαρχος Αιγάλεω Δ. Μπίρμπας, ο οποίος υποστήριξε ότι «όσοι πρόλαβαν μπήκαν, οι υπόλοιποι μένουν εκτός».

Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» αποτελεί αναμφίβολα ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών στη χώρα. Η εξαγγελία του πρωθυπουργού για επέκταση και ενίσχυση δίνει ελπίδα σε πολλές τοπικές κοινωνίες, ωστόσο η διαφορά μεταξύ αρχικών εξαγγελιών και τελικής χρηματοδότησης, όπως και τα ζητήματα συντονισμού με τους δήμους, δημιουργούν προβληματισμό και αμφισβήτηση για την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια της εφαρμογής.

 

Δημοσιεύθηκε στο Κυρ. Μητσοτάκης: Επέκταση και ενίσχυση της χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» | My-OTA.gr

Συμβουλές για ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο

Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου :Οδηγίες προς τους πολίτες για την προστασία ανηλίκων από το διαδίκτυο

Το διαδίκτυο είναι ένας καινούριος κόσμος και για πολλούς πρωτόγνωρος. Προσφέρει διαδραστικότητα, έντονη εναλλαγή εικόνων και συναισθημάτων. Είναι μια εικονική κοινωνία, η οποία διαμορφώνεται παράλληλα με την πραγματικότητα.

Η ασφάλεια του σπιτιού μας όμως, στο οποίο βρίσκεται ο υπολογιστής, μπορεί να μας οδηγήσει στο να μην αντιληφθούμε την απειλή καθώς ο κίνδυνος δεν είναι άμεσος και ορατός.

Ας δούμε μαζί τους κινδύνους του διαδικτύου που αφορούν περισσότερο τα παιδιά μας!

Η γνώση των κανόνων ασφάλειας, η ανάπτυξη κριτικής και αντιληπτικής ικανότητας και η ικανότητα αναγνώρισης των κινδύνων είναι βασικά εφόδια για την ασφαλή πλοήγησή στο διαδίκτυο.

  1. Τα προσωπικά δεδοµένα, όπως το ονοµατεπώνυµο, η ηλικία, η κατοικία, το επάγγελµα, η εκπαίδευση, η οικονοµική και οικογενειακή κατάσταση κατάσταση, χρησιµοποιούνται σε καθηµερινή βάση καθώς περιηγούμαστε στο διαδίκτυο.
  2. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία βρίσκονται καθημερινά οι ανήλικοι δημιουργούν μια εικονική πραγματικότητα πολύ ελκυστική και διαδραστική, η οποία όμως κρύβει και κινδύνους (προβολή τέλειου προτύπου ανθρώπου, παραπλανητικές ειδήσεις/fake news, παραβίαση ιδιωτικότητας κ.α.).
  3. Ο ψηφιακός εκφοβισµός είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισµού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, απειλητικής ή αυταρχικής συµπεριφοράς που πραγµατοποιείται µέσω του διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων. Για να χαρακτηρίσουμε μια πράξη ως εκφοβισμό θα πρέπει να γίνεται συστηματικά, από πρόθεση, να έχει στόχο να πληγώσει κάποιον και να υπάρχει ανισορροπία δυνάμεων των ατόμων που εμπλέκονται.
  4. Εθισμός στο διαδίκτυο. Στην περίπτωση που το παιδί ασχολείται πολλές ώρες με το διαδίκτυο θα πρέπει να παρατηρήσουµε τα προειδοποιητικά σηµάδια και να βρούµε έναν τρόπο διαχείρισης της κατάστασης. Σημαντικό είναι να έχουν τεθεί όρια και κανόνες στο χρόνο ενασχόλησης με το διαδίκτυο από μικρές ηλικίες, ώστε να αναπτύξουν τον απαραίτητο αυτοέλεγχο και αυτοπειθαρχία.
  5. Σεξουαλικός εκβιασμός και εξαναγκασμός ανηλίκων. Οι ανήλικοι πολλές φορές συνοµιλούν διαδικτυακά µε άλλους γνωστούς ή όχι χρήστες. Οι κακόβουλοι χρήστες, εκµεταλλεύονται την παιδική αθωότητα, προκειµένου να πείσουν τον ανήλικο να τους αποστείλει προσωπικά του στοιχεία, να παράγει πρωτότυπο υλικό (φωτογραφίες ή video), να καταβάλει χρήµατα, να συναντηθεί μαζί τους ή να προβεί σε άλλες ενέργειες.

Συμβουλές

  • Δίνουμε το σωστό παράδειγμα με τη δική μας διαδικτυακή συμπεριφορά ακολουθώντας τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης. Οι ενήλικες λειτουργούν ως πρότυπα προς τα παιδιά.
  • Συζητάμε με το παιδί για τη διαδικτυακή του ζωή και ενημερωνόμαστε για τα διαδικτυακά του ενδιαφέροντα, τους λογαριασμούς που διατηρεί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε διαδικτυακά παιχνίδια και εφαρμογές. Αφιερώνουμε χρόνο στο να πλοηγηθούμε μαζί με το παιδί στο διαδίκτυο σε σελίδες και εφαρμογές ενδιαφέροντός του.
  • Ελέγχουμε μαζί με το παιδί τις ρυθμίσεις ασφάλειας και απορρήτου των λογαριασμών του και βεβαιωνόμαστε ότι έχει ενεργοποιήσει την επιλογή διπλού ελέγχου ταυτότητας ( two step verification ), ενώ οι κωδικοί που χρησιμοποιεί είναι ασφαλείς (αποτελούνται από τουλάχιστον 8 σύμβολα, αριθμούς και γράμματα).
  • Συζητάμε με τα παιδιά προκειμένου να συνειδητοποιήσουν ότι οι φίλοι τους σε κάποιο προφίλ θα πρέπει να είναι μόνο οι φίλοι τους και στην πραγματική ζωή. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να αποδέχονται άγνωστα άτομα, ούτε «φίλους φίλων».
  • Συζητάμε με τα παιδιά για τους κινδύνους της έκθεσης των προσωπικών δεδομένων (ονοματεπώνυμα, διευθύνσεις κατοικίας, τηλεφωνικοί αριθμοί, σχολεία κ.λπ.), φωτογραφιών (άσεμνες και μη), ακόμα και e-mail στις εκάστοτε ιστοσελίδες, εφαρμογές και υπηρεσίες στο διαδίκτυο. Τονίζουμε ότι η ενδεχόμενη αποστολή φωτογραφιών σε γνωστό άτομο μια δεδομένη στιγμή μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες μελλοντικά.
  • Καλό είναι να αποφεύγεται η είσοδος σε σελίδες, εφαρμογές ηλεκτρονικής συνδιάλεξης (chat) άγνωστες προς τα παιδιά στις οποίες δίνεται η δυνατότητα συνομιλίας με αγνώστους, καθώς και σ’ αυτές όπου γίνεται χρήση κάμερας.
  • Καλό είναι να αποφεύγεται το άνοιγμα οποιουδήποτε συνδέσμου (link) αγνώστου προελεύσεως.
  • Σε μικρές ηλικίες μπορούμε να υποστηρίξουμε τα παιδιά κατά την αυτονόμησή τους στο διαδίκτυο, εγκαθιστώντας εφαρμογή γονικού ελέγχου, που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να πλοηγηθούν με ασφάλεια στο διαδίκτυο και τους γονείς να ελέγξουν το περιεχόμενο των ιστοσελίδων που επισκέπτονται.
  • Θυμόμαστε ότι σε μεγαλύτερες ηλικίες η επικοινωνία βασίζεται στην εμπιστοσύνη.
  • Αν αντιληφθούμε οποιοδήποτε πρόβλημα παραμένουμε ψύχραιμοι, ακούμε όλη την ιστορία χωρίς να διακόψουμε το παιδί, διαφυλάσσουμε τα όποια αποδεικτικά στοιχεία ( screen shot φωτογραφιών/μηνυμάτων), αναφέρουμε το περιστατικό στις αρχές και ζητάμε τη βοήθεια των ειδικών.

Οδηγίες προς ανηλίκους για προστασία στο διαδίκτυο

Το διαδίκτυο είναι ένας καινούριος κόσμος και για πολλούς πρωτόγνωρος. Προσφέρει διαδραστικότητα, έντονη εναλλαγή εικόνων και συναισθημάτων. Είναι μια εικονική κοινωνία, η οποία διαμορφώνεται παράλληλα με την πραγματικότητα.

Η ασφάλεια του σπιτιού μας όμως, στο οποίο βρίσκεται ο υπολογιστής, μπορεί να μας οδηγήσει στο να μην αντιληφθούμε την απειλή, καθώς ο κίνδυνος δεν είναι άμεσος και ορατός.

Ας δούμε μαζί τους κινδύνους που μας αφορούν!

  1. Τα προσωπικά δεδοµένα όπως το ονοµατεπώνυµο, η ηλικία, η κατοικία, το επάγγελµα, η οικογενειακή κατάσταση, η εκπαίδευση, η οικονοµική κατάσταση, χρησιµοποιούνται σε καθηµερινή βάση κατά την περιήγηση στο διαδίκτυο.
  2. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία βρισκόμαστε καθημερινά δημιουργούν μια εικονική πραγματικότητα πολύ ελκυστική και διαδραστική, η οποία όμως κρύβει και κινδύνους (προβολή τέλειου προτύπου ανθρώπου, παραπλανητικές ειδήσεις/ fake news, παραβίαση ιδιωτικότητας κ.α.).
  3. Ο ψηφιακός εκφοβισµός είναι οποιαδήποτε επαναλαμβανόμενη πράξη εκφοβισµού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, απειλητικής συµπεριφοράς που πραγµατοποιείται µέσω του διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων.
  4. Χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με όρια και κανόνες χωρίς να χάνουμε τον έλεγχο του χρόνου που βρισκόμαστε σε αυτό. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε τον εθισμό στο διαδίκτυο και περνάμε δημιουργικά τον ελεύθερό μας χρόνο στην πραγματική ζωή.
  5. Σεξουαλικός εκβιασμός και εξαναγκασμός ανηλίκων. Πολλές φορές προσπαθούν να συνοµιλήσουν διαδικτυακά μαζί μας γνωστοί ή όχι χρήστες, οι οποίοι θέλουν να μας πείσουν να τους στείλουμε προσωπικά στοιχεία, φωτογραφίες ή video , χρήµατα ή να συναντηθούν μαζί μας. Η ενδεχόμενη αποστολή φωτογραφιών ακόμα και σε γνωστό άτομο μια δεδομένη στιγμή μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες μελλοντικά.

Συμβουλές

  • Τήρησε στο διαδίκτυο τους κανόνες που τηρείς και στην πραγματική ζωή.
  • Συζήτησε με τους γονείς σου για τη διαδικτυακή σου ζωή, όπως κάνεις και για την πραγματική και πλοηγήσου μαζί τους στο διαδίκτυο προκειμένου να τους δείξεις τα ενδιαφέροντά σου.
  • Βεβαιώσου για την ασφάλεια των λογαριασμών που διατηρείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα διαδικτυακά παιχνίδια και στις εφαρμογές, ελέγχοντας σχολαστικά τις ρυθμίσεις ασφάλειας αυτών και χρησιμοποιώντας σύνθετο κωδικό πρόσβασης και τη δυνατότητα διπλού ελέγχου ταυτότητας ( two step verification ).
  • Αν έχεις λογαριασμό σε κάποια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, απόφυγε την ανάρτηση προσωπικών στοιχείων (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, σχολείο), καθώς και δικών σου φωτογραφιών ή των συμμαθητών σου.
  • Ρύθμισε τους λογαριασμούς σου προκειμένου να είναι ιδιωτικοί και μην αποδέχεσαι αιτήματα φιλίας από αγνώστους, ούτε από «φίλους φίλων». Θυμήσου ότι και στους ιδιωτικούς λογαριασμούς δεν υπάρχει απόλυτη ασφάλεια καθώς υπάρχει πάντα η πιθανότητα να παραβιαστεί τόσο ο λογαριασμός σου, όσο και κάποιου φίλου σου και να εκτεθεί και το υλικό που εσύ έχεις ανεβάσει.
  • Μην αποστέλλεις προσωπικές φωτογραφίες ακόμα και σε γνωστά σου άτομα.
  • Απόφυγε ιστοσελίδες στις οποίες μπορείς να συνομιλήσεις με αγνώστους ή δεν εμφανίζεται το username τους ή απαιτείται χρήση κάμερας.
  • Παίξε διαδικτυακά παιχνίδια με όρια και κανόνες, αποφεύγοντας τη συνομιλία με άγνωστους χρήστες.
  • Μην ανοίγεις ποτέ την κάμερα για να συνομιλήσεις διαδικτυακά με αγνώστους.
  • Οι κακόβουλοι χρήστες που προσεγγίζουν ανηλίκους διαδικτυακά είναι αρχικά πάντα διαθέσιμοι, υποστηρικτικοί και γνωρίζουν τα ενδιαφέροντά σου προκειμένου να σε προσεγγίσουν. Στόχος τους είναι να δώσουν την αίσθηση ότι «μπορείς να τους χειριστείς».
  • Αν κάποιος χρήστης σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα σε μια διαδικτυακή συνομιλία ή σου ζητήσει να βγάλεις φωτογραφία που να δείχνει το σώμα σου και να τη στείλεις, μην το κάνεις σε καμία περίπτωση και ειδοποίησε αμέσως έναν ενήλικο που εμπιστεύεσαι.
  • Μην ανοίγεις μηνύματα/e-mail και κυρίως συνδέσμους (link), που υπάρχουν σ’ αυτά, ακόμη κι αν σου τα έχει στείλει κάποιος φίλος ή φίλη σου.
  • Θυμήσου: αν σου συμβεί κάτι που σε φέρνει σε δύσκολη θέση στο διαδίκτυο πρέπει να το πεις και όχι να το υποστείς. Συζήτησέ το με κάποιον ενήλικο που εμπιστεύεσαι, δείχνοντας θάρρος και αποθήκευσε τα όποια αποδεικτικά στοιχεία έχεις στη διάθεσή σου ( screen shot φωτογραφιών/μηνυμάτων).

Για άμεση ενημέρωση που αφορά θέματα της Διεύθυνσης Δίωξης Κυβερνοεγκλήματος ακολουθήστε μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

Facebook: https://www.facebook.com/cyberkid.gov.gr/ και
https://www.facebook.com/CyberAlertGR/
Twitter: @cyberalertGR και
Instagram: @cyberalert.gr.

Για φορητές συσκευές (smartphone, tablets) κατεβάστε την εφαρμογή CYBERKID και την εφαρμογή FEELSAFE δωρεάν.

Για οποιοδήποτε θέμα αφορά παραβατική συμπεριφορά μέσω Διαδικτύου, επικοινωνήστε με τη Διεύθυνση Δίωξης Κυβερνοεγκλήματος με τους ακόλουθους τρόπους:

– Τηλέφωνο : 11188
– Fax: 213-1527471
– Email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
– μέσω του portal στη διεύθυνση: https://goo.gl/vOHdVb
– Ταχυδρομική διεύθυνση: Λ. Αλεξάνδρας 173, Τ.Κ. 11522, Αθήνα

Υποδιεύθυνση Δίωξης Κυβερνοεγκλήματος Βορείου Ελλάδος:

– Τηλέφωνο: 11188
– Fax: 213-1527666
– Email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
– Ταχυδρομική διεύθυνση: Μοναστηρίου 326, Τ.Κ. 54 121, Θεσσαλονίκη

 


Featured

Άρθρο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ -Χρίστος Δήμας: «Μεταρρύθμιση στην ΥΠΑ και ολιστικό σχέδιο δράσης στην αεροναυτιλία»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί τους τελευταίους πέντε μήνες μια θεσμική μεταρρύθμιση στον τομέα της αεροναυτιλίας, η οποία απαντά σε χρόνια προβλήματα και ταυτόχρονα, καλύπτει κενά τα οποία είχαν αφήσει τη χώρα εκτεθειμένη σε ευρωπαϊκές παρατηρήσεις και κυρώσεις.

Στόχοι αυτής της πρωτοβουλίας είναι: η πλήρης συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο, η ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και, κυρίως, η βελτίωση της ασφάλειας και της ποιότητας των υπηρεσιών του τομέα αεροναυτιλίας.

Αφενός, με ένα νέο σχέδιο νόμου, που έχει εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο και θα ψηφιστεί το φθινόπωρο, η ΥΠΑ μετατρέπεται από δημόσια υπηρεσία σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει:

➢ πιο ευέλικτη διοίκηση και οικονομική αυτοτέλεια,

➢ καλύτερη αξιοποίηση και ενίσχυση του προσωπικού,

➢ τεχνολογική αναβάθμιση κρίσιμων λειτουργιών,

➢ θεσμική αναμόρφωση με σύγχρονη και αποτελεσματική δομή.

Η ανάγκη αλλαγής δεν είναι καινούρια. Προηγήθηκαν προσπάθειες το 2016, το 2018 και το 2020, οι οποίες, ωστόσο, δεν απέδωσαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Σήμερα οι συνθήκες είναι διαφορετικές:

➢ υπάρχουν πλέον ώριμα τεχνικά και νομικά εργαλεία,

➢ η χώρα έχει σαφή ευρωπαϊκή υποχρέωση συμμόρφωσης,

➢ έχει καταρτιστεί ένα ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο Σχέδιο Δράσης, με χρηματοδότηση και σαφές χρονοδιάγραμμα,

➢ και το σημαντικότερο, υπάρχει η πολιτική βούληση να προχωρήσει μια δύσκολη αλλά απαραίτητη μεταρρύθμιση.

Αφετέρου, με πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Δήμα, καταρτίστηκε και ήδη υλοποιείται το Ολιστικό Σχέδιο Δράσης (Action Plan) για τις Παραβάσεις και τη Συμμόρφωση με το Δίκαιο της ΕΕ στον Τομέα της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM), που αποτελεί μια συνολική παρέμβαση για την ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (SES) και περιλαμβάνει συγκεκριμένα ορόσημα και στόχους. Δεν είναι απλώς μια «τυπική απάντηση» σε διαδικασίες παράβασης. Είναι ένας οδικός χάρτης που:

➢ εκσυγχρονίζει τα συστήματα αεροναυτιλίας,

➢ αναβαθμίζει τις υποδομές,

➢ ενισχύει το θεσμικό πλαίσιο και

➢ βελτιώνει την εικόνα της χώρας στον ευρωπαϊκό και διεθνή αεροπορικό χώρο.

Για τον σκοπό αυτό συγκροτήθηκε ειδική Ομάδα Εργασίας με στελέχη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την ΥΠΑ και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Η ομάδα αυτή παρακολουθεί καθημερινά την πρόοδο, εγκρίνει τα παραδοτέα και φροντίζει για τον συντονισμό όλων των εμπλεκομένων.

Το Σχέδιο Δράσης σχεδιάστηκε σε συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους ευρωπαϊκούς φορείς (DG MOVE, EASA και EUROCONTROL) και περιλαμβάνει 364 επιμέρους δράσεις, οργανωμένες σε επτά βασικούς πυλώνες:

1. Συντονισμός και παρακολούθηση υλοποίησης.

2. Ανάπτυξη υπηρεσιών Data Link.

3. Αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (TopSky ATC One).

4. Εφαρμογή πλοήγησης βάσει απόδοσης (PBN).

5. Ανάπτυξη ραντάρ Mode S.

6. Εφαρμογή του Κανονισμού CP1 και βελτιώσεις στον Τομέα της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας.

7. Μετασχηματισμός της ΥΠΑ.

Η Ελλάδα έχει ήδη υποβάλει στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη 2η Έκθεση Προόδου. Η έκθεση αυτή συνοψίζει τα διοικητικά, τεχνικά και συμβατικά βήματα που έγιναν από την 1η Ιουλίου έως τις 15 Αυγούστου 2025, ώστε να διασφαλιστεί ότι το έργο προχωρά στον προβλεπόμενο χρόνο και σε σωστή κατεύθυνση.

Η μεταρρύθμιση αυτή δεν είναι απλώς θεσμική αλλαγή. Σημαίνει:

➢ ακόμη υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας στις πτήσεις,

➢ πιο αξιόπιστες υπηρεσίες για τους επιβάτες,

➢ ισχυρότερο τουριστικό και επιβατικό προφίλ για τη χώρα,

➢ αποφυγή προστίμων και κυρώσεων,

➢ και, τελικά, ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό πλαίσιο για τη διαχείριση του εναέριου χώρου.

Με το σύνολο των ενεργειών που περιγράφονται παραπάνω, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζει μια ολιστική μεταρρύθμιση του τομέα της αεροναυτιλίας, η οποία εκσυγχρονίζει τη δομή του ώστε να ανταποκριθεί στις μελλοντικές προκλήσεις, ενώ θα έχει, άμεσα, θετικές συνέπειες και στο επίπεδο λειτουργίας των υπηρεσιών.

 

Δημοσιεύθηκε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: mobile

Επισυνάπτονται φωτογραφίες

ΠΗΓΗ ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Ανασκόπηση των σημαντικότερων Αυτοδιοικητικών ειδήσεων της εβδομάδας 18-24 Αυγούστου

Η εβδομάδα που πέρασε έφερε στο προσκήνιο μια σειρά από σημαντικές εξελίξεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον δημόσιο τομέα, με αποφάσεις, κινητοποιήσεις, αλλά και νέες προκλήσεις για τους δήμους.

24ωρη Πανελλαδική Απεργία στις 28 Αυγούστου

Η ΑΔΕΔΥ και η ΠΟΕ-ΟΤΑ κήρυξαν 24ωρη πανελλαδική απεργία για τις 28 Αυγούστου, με συγκέντρωση στο Σύνταγμα, αντιδρώντας στο νέο νομοσχέδιο που αφορά το Πειθαρχικό Δίκαιο στο Δημόσιο.

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για μη ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς

Το Υπουργείο Εσωτερικών δημοσίευσε οδηγίες απαντώντας σε συχνές ερωτήσεις δήμων σχετικά με την περίπτωση σύνταξης μη ισοσκελισμένου προϋπολογισμού για το έτος 2026.

Ανακύκλωση στην Αττική: μόλις 6,2%

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΔΣΝΑ, η ανακύκλωση στην Αττική βρίσκεται σήμερα μόλις στο 6,2%, πολύ χαμηλότερα από τον εθνικό και ευρωπαϊκό στόχο του 50% έως το 2030.

Παρέμβαση για την καύση απορριμμάτων

Το «Δυτικό Μέτωπο» δημοσίευσε κείμενο παρέμβασης ενάντια στην καύση απορριμμάτων, καλώντας και τα Δημοτικά Συμβούλια να το υιοθετήσουν.

Χρηματοδότηση για καθαριότητα στα σχολεία

Εγκρίθηκαν 37,2 εκατ. ευρώ για το προσωπικό καθαριότητας των σχολικών μονάδων, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Κίνδυνοι από τα κουνούπια

Σημαντική αύξηση κρουσμάτων ασθενειών που μεταδίδονται από κουνούπια καταγράφεται στην Ευρώπη το 2025, γεγονός που θέτει τους δήμους σε εγρήγορση για την ενίσχυση μέτρων πρόληψης.

Ψηφιακές ανισότητες στους δήμους

Η νέα Έκθεση Ανοικτού Διαδικτύου 2024-2025 της ΕΕΤΤ καταγράφει μεγάλες ανισότητες στις ταχύτητες Διαδικτύου ανάμεσα σε δήμους της χώρας.

Καθυστερήσεις στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό ΟΤΑ

Δεύτερη έρευνα του myota.gr για το πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» δείχνει ότι πλέον η ευθύνη για τις καθυστερήσεις βαραίνει τους ίδιους τους δήμους και όχι τη Διαχειριστική Αρχή.

Σχολικές μεταβολές με ΦΕΚ

Δημοσιεύθηκε το σχετικό ΦΕΚ με τις Ιδρύσεις, Καταργήσεις και Συγχωνεύσεις σχολείων.

Παράταση για τα Βραβεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Δόθηκε παράταση για την υποβολή συμμετοχών στα Βραβεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης.


ℹ️Θυμίζουμε ότι καθημερινά στην σελίδα ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ μπορείτε να παρακολουθείτε καλές πρακτικές και καινοτόμες δράσεις των δήμων. 

Ανασκόπηση των σημαντικότερων Αυτοδιοικητικών ειδήσεων της εβδομάδας 18-24 Αυγούστου | My-OTA.gr

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Αυξημένη είναι η κίνηση αυτήν την ώρα στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα προς Αθήνα

Ξεκίνησε η επιστροφή των Αθηναίων: Μποτιλιάρισμα στους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τη Νέα Πέραμο

Αυξημένη είναι η κίνηση αυτήν την ώρα στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα προς Αθήνα

Ολοκληρώνεται σε λίγες ώρες το προτελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι εκδρομείς, που έφυγαν από την πόλη είτε για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, είτε για μία απόδραση και μερικές στιγμές ξεκούρασης, να παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής.

 kiklofofria

Η αυξημένη κίνηση ξεκίνησε νωρίς το μεσημέρι, με τις πρώτες καθυστερήσεις. Συγκεκριμένα, το τμήμα από τους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τη Νέα Πέραμο αντιμετωπίζει προβλήματα, αλλά όχι μεγάλης κλίμακας μέχρι στιγμής. Μποτιλιάρισμα υπάρχει και στα διόδια της Ελευσίνας.

 

Δημοσιεύθηκε στο Ξεκίνησε η επιστροφή των Αθηναίων: Μποτιλιάρισμα στους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τη Νέα Πέραμο - Newsbomb

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Η ευθύνη βαραίνει τους δήμους και όχι τη Διαχειριστική

Αν και ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός αποτελεί την κορυφαία πρόκληση και ευκαιρία των δήμων για να εξοικονομήσουν ανθρώπινους, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς πόρους, και ταυτόχρονα να αναβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους προς του πολίτες η πορεία του προγράμματος «Smart Cities» αποδεικνύεται απογοητευτική. 

Το myota.gr συνεχίζοντας το reportaz και διορθώνοντας – επικαιροποιώντας προηγούμενο άρθρο του, διαπιστώνει ότι τα τελευταία στοιχεία φανερώνουν με σαφήνεια ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται στη Διαχειριστική Αρχή όπως ισχυρίζονται αρκετοί αιρετοί, αλλά στις ίδιες τις δημοτικές αρχές.

Τα νέα δεδομένα

  • Από τους 203 δήμους που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα:
    • Μόλις 12 δήμοι έχουν υπογράψει συμβάσεις και προχωρούν σε υλοποίηση.
    • 3 διαγωνισμοί έχουν αναβληθεί.
    • 73 διαγωνισμοί βρίσκονται στο στάδιο αξιολόγησης προσφορών.
    • 12 δήμοι έχουν ανοίξει διαγωνιστική διαδικασία και δέχονται ακόμη υποβολές.
  • Με άλλα λόγια, περίπου 100 δήμοι (το 50% των ενταγμένων) «κάτι κάνουν», έστω και με αργούς ρυθμούς, ενώ το υπόλοιπο 50% παραμένει πλήρως αδρανές, παρότι έχουν στα χέρια τους αποφάσεις ένταξης εδώ και αρκετούς μήνες.

Ποιος ευθύνεται για τις καθυστερήσεις

Συχνά, σε συνεδριάσεις της ΚΕΔΕ και σε δημόσιες τοποθετήσεις, ακούγεται ότι «καθυστερεί η Διαχειριστική». Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική:

Η Διαχειριστική Αρχή έχει ολοκληρώσει τις εγκρίσεις και έδωσε τον απαραίτητο χρόνο. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι οι δήμοι είτε δεν βάζουν σε προτεραιότητα τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, είτε δεν διαθέτουν την επάρκεια να τρέξουν τη διαγωνιστική διαδικασία που δεν σχετίζεται με τους υπεύθυνους IT ενός δήμου.

Το αποτέλεσμα είναι πολύτιμοι μήνες χαμένοι και έργα που θα μπορούσαν ήδη να αλλάζουν την καθημερινότητα των δημοτών παραμένουν στα χαρτιά ενώ επιβεβαιώνεται και η διαπίστωση του προηγούμενου άρθρου που λέει ότι η τεχνολογία προχωράει ραγδαία και όταν κάποιοι δήμοι θα ολοκληρώσουν τις διαδικασίες θα κληθούν να τις επικαιροποιήσουν με νέο κόστος. Μην ξεχνάμε ότι στο μεσοδιάστημα το Υπουργείο μετονομάστηκε σε Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης και δημιουργήθηκε και Ειδική Γραμματεία Τεχνητής Νοημοσύνης και Διακυβέρνησης Δεδομένων

Η εικόνα των έργων

Το myota.gr και με το δεύτερο ρεπορταζ επιμένει όπως το είχε γράψει από τη αχή: Η μέθοδος του Merlet Place δεν ήταν σωστή. Όχι η σύνθεση αλλά η μέθοδος της δυνατότητα επιλογής.  Μπορεί να ήταν μια μέθοδος πιο δημοκρατική και συμμετοχική για τις δημοτικές αρχές, αλλά όπως το είχαμε διαβλέψει, οι δημοτικές αρχές δεν είχαν την επάρκεια να το διαχειριστούν. Δεν είναι δυνατόν να μην έχεις ψηφιοποιήσει τις οικονομικές σου υπηρεσίες, τα Μητρώα Διαδικασιών, τα περιγράμματα θέσεων εργασίας με επίκαιρα job description, να μην έχεις επιχειρησιακή νοημοσύνη μέσω των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και να βάζεις QR για τα μνημεία της πόλης σου. Δεν είναι δυνατόν να θεωρείς ψηφιοποίηση αρχείου το σκανάρισμα. 

Ήδη από την αρχική φάση του προγράμματος είχαν καταγραφεί σημαντικές παθογένειες με μια απλή έρευνα στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων:

Οι περισσότερες μελέτες έγιναν με copypaste πρακτικές από συμβούλους, χωρίς πραγματική ανάλυση τοπικών αναγκών. Καμία εταιρεία δεν φαίνεται να υποχρεώθηκε να συνεργαστεί ούτε με τον DPO, ούτε με τον Εσωτερικό Ελέγχο, ούτε με τις διευθύνσεις διοίκησης για την ανάλυση των αναγκών. 

Στους περισσότερους διαγωνισμούς εμφανίστηκαν μία ή δύο εταιρείες που σημαίνει ότι οι δήμοι δεν γνώριζαν πως να προστατευτούν από την Αγορά και πολύ περισσότερο με θολές περιγραφές, πως να παραλάβουν αυτό που πραγματικά χρειάζονταν.

Οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί αφορούν κυρίως χαμηλής τεχνολογικής αξίας έργα (σάρωση εγγράφων, απλά portals, βασικά dashboards, εφαρμογές για κινητά).

Το πραγματικό διακύβευμα

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός δεν είναι «μια ακόμη πρόσκληση». Είναι:

  • Η δυνατότητα των ΟΤΑ να μειώσουν γραφειοκρατία και κόστος.
  • Η ευκαιρία να προσφέρουν καλύτερες, ταχύτερες και πιο διαφανείς υπηρεσίες στους πολίτες.
  • Το μέσο για να περάσουν στην εποχή της έξυπνης πόλης με εργαλεία ανοικτών δεδομένων, κυβερνοασφάλειας και βιώσιμης διαχείρισης πόρων.

Η αδράνεια μεγάλου αριθμού δήμων δείχνει ότι η τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχει ακόμη κατανοήσει την κρισιμότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Το επιχείρημα ότι «καθυστερεί η Διαχειριστική» είναι έωλο πια. Μέχρι πριν από αρκετούς μήνες θα μπορούσε ίσως να αποτελέσει μια δικαιολογία, τώρα όπως, μετά από τόσους μήνες εγκρίσεων δεν ευσταθεί σε καμία περίπτωση. Η Διαχειριστική Αρχή στέλνει τις απαραίτητες διορθώσεις – παρατηρήσεις στους Δήμους και είναι μέσα στις συμβατικές υποχρεώσεις των αναδόχων να κάνουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Συνεπώς εδώ δεν ευσταθεί ούτε το επιχείρημα της υποστελέχωσης.

Η πραγματικότητα είναι ότι πολλοί δήμοι δεν τοποθετούν το θέμα ψηλά στην ατζέντα τους και δεν έχουν κατανοήσει την κρισιμότητα του προγράμματος. Συχνά πήραμε απαντήσεις του τύπου «τρέχουν άλλες υποχρεώσεις». Μα αν δεν αξιοποιήσουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό οι δήμοι δεν πρόκειται ποτέ να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός όπως και οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας οδηγούν βασικά και κύρια στην μείωση του χρόνου και στην βελτίωση των αποτελεσμάτων. 
Η μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή δεν μπορεί να περιμένει. Κάθε καθυστέρηση ισοδυναμεί με χαμένες υπηρεσίες για τους πολίτες, απώλεια πόρων, χαμένο χρόνο και χαμένο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις τοπικές κοινωνίες.

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός είναι ευθύνη και καθήκον των δήμων. Όσοι συνεχίσουν να «κοιμούνται», απλώς αφήνουν τους δημότες τους πίσω.

 

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Η ευθύνη βαραίνει τους δήμους και όχι τη Διαχειριστική | My-OTA.gr

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα