Εθνικό Ιστορικό Μουσείο - National Historical Museum
#Κάνε_zoom στις παραδοσιακές ενδυμασίες του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου (Following in


Αξέχαστοι παλιοί ηθοποιοί που τους είδαμε σε ταινίες της ιστορικής κινηματογραφικής εταιρείας Finos Films, οι οποίοι βρίσκονται στη ζωή και μάλιστα, κάποιοι εξ αυτών εξακολουθούν να εργάζονται και να τους απολαμβάνουμε στην τηλεόραση.
Δημοσιεύθηκε στο cyclades24.gr
3 Ιανουαρίου 1992, στάλθηκε το πρώτο SMS (Short Message Service) στην ιστορία της κινητής τηλεφωνίας από το δίκτυο της βρετανικής Vodafone. Παραλήπτης ο Rica Jarvis που διάβασε στην οθόνη του κινητού του, ενός Orbitel 901, τις εξής δύο λέξεις: «Καλά Χριστούγεννα».
Έκτοτε με την πρόοδο της τεχνολογίας τα SMS εξελίχθηκαν. Από την εποχή των 160 χαρακτήρων, στην εποχή που εξελίχθηκαν σε multimedia μηνύματα, τα SMS μπορεί να βοηθήσουν τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να επικοινωνούν λόγω της απλότητάς τους, το χαμηλό κόστος και της ευρείας διαθεσιμότητας.
Η ιδέα για τα μηνύματα SMS προέκυψε από τον Matti Makkonen, έναν Φινλανδό μηχανικό το 1984 κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με δύο συναδέλφους σε μια πιτσαρία στην Κοπεγχάγη. Ο Makkonen είχε ως στόχο να αναπτύξει ένα πολύ απλό σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων που θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμα και όταν η συσκευή λήψης έχει απενεργοποιηθεί ή ήταν έξω από την περιοχή κάλυψης του.
Το πρώτο μήνυμα SMS στάλθηκε για πρώτη φορά στις 3 Ιανουαρίου 1992, στο Three Tuns Public House στο Ρέντινγκ του Μπέρκσαϊρ, όταν ο Neil Papworth, ένας 22χρονος μηχανικός δοκιμών της Sema Group στο Ηνωμένο Βασίλειο (σήμερα Airwide Solutions), χρησιμοποίησε έναν προσωπικό υπολογιστή για να στείλει το μήνυμα «Καλά Χριστούγεννα» μέσω του δικτύου GSM (Global System for Mobile Communications) της Vodafone στο τηλέφωνο του Rica Jarvis, ο οποίος βρισκόταν σε ένα πάρτι στο Νιούμπερι του Μπέρκσαϊρ. Το μήνυμα έμεινε αναπάντητο καθώς δεν τα κινητά τηλέφωνα δεν είχαν εκείνη την περίοδο τη δυνατότητα αποστολής SMS.
Ένα χρόνο αργότερα, η Nokia κυκλοφόρησε το πρώτο κινητό τηλέφωνο με δυνατότητα SMS, με ένα χαρακτηριστικό «μπιπ» που σηματοδοτούσε ένα εισερχόμενο μήνυμα, αλλά τα μηνύματα μπορούσαν να σταλούν μόνο σε κινητά που χρησιμοποιούσαν το ίδιο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.
Τα πρώτα SMS είχαν τη δυνατότητα για κέιμενα μήκους έως 160 χαρακτήρες. Ο χρήστης έπρεπε να δακτυλογραφήσει χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο των συσκευών της εποχής, που είχε μόνο αριθμούς. Κάθε αριθμός αντιστοιχούσε σε τρία γράμματα και έτσι, αν για παράδειγμα κάποιος ήθελε να πληκτρολογήσει το γράμμα «Ζ», έπρεπε να πατήσει τρεις φορές το πλήκτρο «2».
Στέλνονταν δισεκατομμύρια μηνύματα παρά τη δυσκολία γραφής, αφού οι περισσότεροι κάτοχοι κινητών είχαν μάθει να δακτυλογραφούν στο πληκτρολόγιο με τους αριθμούς με εντυπωσιακή ταχύτητα. Ήταν τότε που εξαπλώθηκε ευρέως η χρήση συντομογραφιών (όπως το LOL) και η χρήση των emoticons.
Με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξης της τεχνολογίας, τα μηνύματα SMS αναπτύχθηκαν. Το 2000 εμφανίστηκαν τα μηνύματα πολυμέσων MMS (Multimedia Messaging Service), χάρη στα οποία έγινε εφικτή η αποστολή εικόνων και βίντεο παράλληλα με τα μηνύματα κειμένου.Η εκρηκτική άνοδος των smartphones, σε συνδυασμό με την εμφάνιση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων (messaging), αλλά και την πρωτοφανή διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μείωσε τη χρήση των SMS αλλά μέχρι και σήμερα συνεχίζει να αποτελεί ένα πολυχρηστικό μέσο γραπτής επικοινωνίας που χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια χρήστες.
Δημοσιεύθηκε στο athensvoice.gr/
Το Bitcoin είναι ένα κρυπτονόμισμα (cryptocurrency), ένα αποκεντρωμένο άυλο ψηφιακό νόμισμα, το οποίο δεν απαιτεί μία κεντρική τράπεζα για την έκδοσή του.
Είναι το πρώτο ψηφιακό νόμισμα που κυκλοφορεί αποκλειστικά μέσω Ίντερνετ, χωρίς τη μεσολάβηση οποιασδήποτε τράπεζας, κράτους ή κεντρικής αρχής. Οι δημιουργοί του το περιγράφουν ως "ψηφιακό-κρυπτογραφικό νομισματικό σύστημα". Για να το σχηματοποιήσεις, αρκεί να φανταστείς ψηφιακά κέρματα που μπορείς να ανταλλάξεις, να διακινήσεις online και, φυσικά, να χρησιμοποιήσεις σε αγορές ή να εξαργυρώσεις σε "φυσικά" χρήματα (δολάρια, ευρώ κ.ά.). Οι προμήθειες είναι μικρότερες, οι δυνατότητες άμεσης μεταφοράς "χρημάτων" μεγαλύτερες και χωρίς όρια, αλλά και οι κίνδυνοι υπαρκτοί.
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Milton Friedman είχε οραματιστεί ένα νέο οικονομικό/νομισματικό μοντέλο χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση και χωρίς κεντρικές τράπεζες. Σε αυτό το μοντέλο λέγεται ότι βασίστηκε θεωρητικά το Bitcoin.
Παράγονται από οποιονδήποτε έχει σύνδεση στο Ίντερνετ και διάθεση να ασχοληθεί με το πρόγραμμα που ονομάζεται "Εξόρυξη Bitcoin". Πρακτικά, απαιτούν τεράστια υπολογιστική ισχύ – ένας υπολογιστής μέσων δυνατοτήτων πρέπει να δουλεύει ασταμάτητα επί τρία χρόνια για να δημιουργήσει ένα Bitcoin, γι’ αυτό και πλέον τη διαδικασία αναλαμβάνουν τα υποσυστήματα γραφικών (GPU). Η συμμετοχή του εκάστοτε χρήστη στη διαδικασία εξόρυξης Bitcoins, αλλά και της υπολογιστικής επαλήθευσης των συναλλαγών "ανταμείβεται" με νομίσματα στο λογαριασμό του (και κάποιοι δηλώνουν ότι βιοπορίζονται από αυτό).
Και είναι. Από την άλλη, για να χρησιμοποιήσεις Bitcoins, δεν είναι απαραίτητο να συμμετάσχεις στη διαδικασία παραγωγής. Μπορείς απλώς να συνδεθείς στο bitcoin.org και να κατεβάσεις το σχετικό πρόγραμμα. Έτσι, θα εγκαταστήσεις στον υπολογιστή ή στο κινητό σου το ψηφιακό σου πορτοφόλι. Για τις συναλλαγές αρκεί απλώς η ηλεκτρονική διεύθυνση του wallet. Για να στείλεις Bitcoin σε άλλο χρήστη, αρκεί να γνωρίζεις τη δική του Bitcoin διεύθυνση. Και όχι, δε χρειάζεται καν να ασχοληθείς με την κατανόηση των τεχνικών λεπτομερειών – αν και θα το συστήναμε.
Το ψευδώνυμο Satoshi Nakamoto είναι το μοναδικό που έχει δημοσιοποιηθεί σε σχέση με το περιβόητο ψηφιακό νόμισμα. Πρακτικά μια ομάδα προγραμματιστών δημιούργησε το λογισμικό Bitcoin-Qt, που παρουσιάστηκε το 2009. Η ανάμειξή του/τους στο όλο εγχείρημα φημολογείται ότι διακόπηκε από τα μέσα του 2010, ούτως ώστε να διατρανώσει τη λογική του "αδιαμεσολάβητου" κρυπτο-νομίσματος.
Κατ’ αρχάς, το γεγονός ότι επιτρέπει τη σχεδόν ανώνυμη μεταφορά χρημάτων από χρήστη σε χρήστη σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη χωρίς διαμεσολάβηση. Όλες οι συναλλαγές είναι μεν ανώνυμες (αντιστοιχούν μόνο στη διεύθυνση του wallet του κάθε χρήστη), αλλά ταυτόχρονα και δημόσιες. Οποιοσδήποτε επιθυμεί μπορεί να ελέγξει τις συναλλαγές που έχουν γίνει, προκειμένου να διασφαλίζεται διαρκώς η ορθότητά τους και να αποφεύγονται παιχνίδια με την ισοτιμία του νομίσματος. Η φύση του ψηφιακού νομίσματος καθιστά αδύνατη τη χειραγώγησή του, καθώς αποκτά αξία μέσω της διάθεσης των χρηστών να συναλλάσσονται με αυτά.
Ο αδιαμεσολάβητος και ελευθεριακός χαρακτήρας του Bitcoin αποτελεί τη βάση της διαφορετικότητάς του και της επιτυχίας του, αλλά ίσως αποτελέσει και την αχίλλειο πτέρνα του. Οι κερδοσκόποι το έχουν ήδη βάλει στο μάτι και οι τεράστιες διακυμάνσεις στην ισοτιμία του αποθαρρύνουν τους πιο "αρχάριους" ή τους λιγότερο τζογαδόρους να ασχοληθούν. Άλλωστε οι ίδιοι οι δημιουργοί του το περιγράφουν ως "επένδυση υψηλού ρίσκου" και συστήνουν την άμεση εξαργύρωση των Bitcoins που λαμβάνουν οι χρήστες. Εξάλλου, η έλλειψη κεντρικού ελέγχου στρώνει το έδαφος για παράνομες συναλλαγές. Πολλοί σπεύδουν να κατηγορήσουν την πλατφόρμα του Bitcoin ως ένα υπερεθνικό πλυντήριο μαύρου χρήματος.
Έτσι έχουν αρχίσει να εκδίδονται αποφάσεις δικαστηρίων (στις ΗΠΑ), αλλά και σε άλλα κράτη που απαγορεύουν τη χρήση του.
Θεωρητικά όχι, καθώς το εγχείρημα βασίζεται στην ψηφιακή εκτύπωση πεπερασμένου αριθμού νομισμάτων (21 εκατ.), ο οποίος μάλιστα δεν πρόκειται να αυξηθεί στο μέλλον. Με δεδομένο ότι για τη δημιουργία κάθε block νομισμάτων απαιτούνται περίπου 9 λεπτά, το τελευταίο Bitcoin θα δημιουργηθεί γύρω στο 2100. Επίσης, κανείς δεν μπορεί να "τυπώσει" πλαστά Bitcoins, ούτε να ξαναχρησιμοποιήσει το ίδιο νόμισμα. Αυτό είναι το μεγάλο του ατού σε σχέση με τα συμβατικά νομίσματα, τα οποία τυπώνονται κατά βούληση των κεντρικών τραπεζών και προφανώς δεν αντιστοιχούν σε πραγματικό πλούτο.
Η ασφάλεια της πλατφόρμας είναι υψηλή και ενισχύεται περαιτέρω όσο αυξάνεται ο αριθμός των συνδεδεμένων χρηστών. Τα επίπεδα κρυπτογράφησης και προστασίας κάθε μεμονωμένης συναλλαγής είναι υψηλότερα και από τα αντίστοιχα τραπεζών ή κρατικών υπηρεσιών. Παρ’ όλ’ αυτά, είναι εξίσου τρωτό με οποιοδήποτε άλλο software υπολογιστή ή site. Η δυνατότητα peer 2 peer συναλλαγών χωρίς μεσάζοντες είναι γοητευτική, αλλά και σημαντικά ευάλωτη, καθώς οι hackers στοχεύουν στην αυξανόμενη δημοφιλία του και στην απροσεξία των χρηστών του.
Πρακτικά οτιδήποτε διακινείται και πωλείται online, από video games, βιβλία, κοσμήματα, αυτοκίνητα και σπίτια μέχρι υπηρεσίες όπως εισιτήρια, σχεδιασμό website, επισκέψεις σε γιατρούς και πολλά ακόμη – άκρως εντυπωσιακά. Ήδη ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμόςφυσικών καταστημάτων δέχεται πληρωμές μέσω Bitcoin.
Θα το συστήναμε μόνο σε όσους κατέχουν το σπορ της αγοράς συναλλάγματος, αλλά και έχουν διάθεση να ασχοληθούν με ένα εντελώς νεωτερικό μέσο. Το Bitcoin είναι εντυπωσιακό, καινοτόμο και άκρως ενδιαφέρον, αλλά δεν αφορά τους πάντες. Λόγω της φύσης και των δεσμεύσεών του, πολύ δύσκολα θα αποκτήσει μαζικό χαρακτήρα. Και όχι, δε θα αντικαταστήσει το ευρώ ούτε θα γίνει το νέο εθνικό μας νόμισμα. Θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να απειλήσει το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και τον ίδιο τον καπιταλισμό. Ίσως γιατί το ίδιο αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα καπιταλισμού. Αναρχοκαπιταλισμού ενδεχομένως, αλλά καπιταλισμού.
H έλλειψη κεντρικού ελέγχου και περιορισμών καθιστά πιο εύκολη τη μεγάλη μεταβολή της ισοτιμίας του ψηφιακού νομίσματος. Ακραίες διακυμάνσεις έχουν καταγραφεί αρκετές φορές στη βραχύβια διαδρομή του. Το 2010 ένα Bitcoin αντιστοιχούσε σε 5 σεντς και τον Ιανουάριο του 2013 είχε φτάσει στα 13 δολάρια. Τον περασμένο Μάρτιο μέσα σε δύο ημέρες ξεπέρασε τα 50 δολάρια, για να ξαναπέσει ακόμη χαμηλότερα. Πλέον χαρακτηριστική ήταν η ξέφρενη κούρσα του με αφορμή το ξέσπασμα της κυπριακής κρίσης, που οδήγησε αρκετούς επενδυτές στην αναζήτηση ασφαλούς (και ανώνυμου) καταφυγίου. Έτσι, σε μία μόλις ημέρα έφτασε να διαπραγματεύεται στα 266 δολάρια, πριν επανέλθει σε λιγότερες από 48 ώρες στο επίπεδο των 50 δολαρίων.
Δημοσιεύθηκε στο στο esquire.com.gr
Έτοιμες να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους τους είναι ορισμένες χώρες της Ευρώπης.
Παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση οραματίζεται ένα «αύριο» δίχως απώλειες ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο, ορισμένες χώρες δείχνουν αποφασισμένες να επιτρέψουν στους πολίτες τους να κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.
Μία από τις χώρες που μοιάζει έτοιμη να αυξήσει το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της είναι η Ολλανδία, δίνοντας ξανά τη δυνατότητα στους οδηγούς να κινούνται με έως και 130 χλμ./ώρα.
Το συγκεκριμένο όριο ταχύτητας ίσχυε σε ορισμένους δρόμους της χώρας μέχρι το 2020, αλλά μειώθηκε στα 100 χλμ./ώρα για να αντισταθμιστεί η επιπλέον ρύπανση που προκαλείται από τον κατασκευαστικό κλάδο και ιδιαίτερα την οικοδόμηση νέων κατοικιών.
Όπως επιβεβαίωσε ο Υπουργός Υποδομών της Ολλανδίας, Barry Madlener, το όριο ταχύτητας θα επανέλθει σε 130 χλμ./ώρα αλλά μόνο σε ορισμένους δρόμους και αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Ειδικότερα θα εφαρμοστεί σε δύο τμήματα αυτοκινητόδρομου Α7 ο οποίος συνδέει το Zaandam με τα γερμανικά σύνορα, και σε ένα τμήμα του Α6 ο οποίος συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Α7 με τον Α1.
Προτού τεθεί σε ισχύ το νέο όριο ταχύτητας, και τα τρία τμήματα αξιολογήθηκαν σε επίπεδα ρύπανσης από άζωτο, ηχορύπανσης, αλλά και οδικής ασφάλειας. Υπό έλεγχο βρίσκεται ένα ακόμη τμήμα στον αυτοκινητόδρομο A37 που συνδέει την πόλη Hoogeveen με το Emmen και τα γερμανικά σύνορα.
Υπέρ της αύξησης των ορίων ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους τίθενται και ορισμένες άλλες χώρες, με προεξέχουσα την Τσεχία η οποία δείχνει να μην αρκείται με το υφιστάμενο όριο των 130 χλμ./ώρα, και δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα 150 χλμ./ώρα.
Η αύξηση θα εφαρμοστεί σε πιλοτικό στάδιο από το επόμενο καλοκαίρι σε τμήμα μήκους 50 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου D3, ενώ τό όριο ταχύτητας θα καθορίζεται μέσω ηλεκτρονικών πινακίδων. Η κίνηση, πάντως, των ΙΧ με 150 χλμ./ώρα θα επιτρέπεται μόνο υπό προϋποθέσεις και φυσικά εφόσον επικρατούν ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον επικρατεί ομίχλη, το όριο ταχύτητας θα μεταβάλλεται στα 130 χλμ./ώρα, και ίσως ακόμη χαμηλότερα.
Σύμφωνα με πολλούς Τσέχους αξιωματούχους, το όριο ταχύτητας θα πρέπει να αυξηθεί στα 150 χλμ./ώρα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δεδομένου ότι οι σύγχρονες προδιαγραφές των αυτοκινητοδρόμων όπως και οι νέες τεχνολογίες των σύγχρονων ΙΧ, επιτρέπουν την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες δίχως προβλήματα.
Στον αντίποδα, ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι ένα αυτοκίνητο που κινείται με 150 χλμ/ώρα έχει απόσταση φρεναρίσματος κατά ένα τρίτο μεγαλύτερη από εκείνο που κινείται με 130 χλμ/ώρα και ως εκ τούτου η οδική ασφάλεια θα υπονομευθεί.
Αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα δεν αποκλείεται να δούμε και στην Ιταλία, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Matteo Salvini, να έχει τεθεί υπέρ της συγκεκριμένης αλλαγής.
O Salvini έχει επικαλεστεί τα στοιχεία που δείχνουν ότι το 2021 το 73,1% των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται εντός αστικού ιστού, ενώ μόλις το 5% τελούνται σε αυτοκινητοδρόμους.
Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα το ανώτατο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους ανέρχεται σε 130 χλμ./ώρα, ενώ στη Γερμανία, σε συγκεκριμένα τμήματα, δεν υπάρχει όριο.
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr
Μαρόκο και Ισπανία έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να ολοκληρωθεί όσο πιο άμεσα γίνεται το μεγαλεπήβολο έργο που θα ενώσει τις δύο ηπείρους.
Η υποθαλάσσια σύνδεση των δύο χωρών αποτελεί ένα κοινό τους όραμα που γεννήθηκε πριν από δεκαετίες και αναμένεται να υλοποιηθεί με τη μορφή ενός σιδηροδρόμου στο Στενό του Γιβραλτάρ.
Η σταθερή σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών μελετάται από το 1930, αλλά η πρώτη ουσιαστική προσπάθεια υλοποίησης έγινε το 1980, ενώ λίγο αργότερα συγκροτήθηκαν η Μαροκινή Εθνική Εταιρεία Μελετών του Στενού και η Ισπανική Εταιρεία Μελετών για τη Σταθερή Επικοινωνία μέσω του Στενού του Γιβραλτάρ (SECEGSA) οι οποίες εργάζονται πάνω στον σχεδιασμό του πρότζεκτ και τις μελέτες σκοπιμότητας.
Περίπου 45 χρόνια μετά, το πρότζεκτ δεν έχει καταφέρει να φτάσει στη γραμμή της εκκίνησης, παρά την αμοιβαία θέληση. Αχτίδα αισιοδοξίας αποτελεί το γεγονός ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο έγινε η παραλαβή τεσσάρων σεισμογράφων οι οποίοι θα καταγράψουν (σε μια περίοδο 6 μηνών) κατά μήκος όλης της σχεδιαζόμενης διαδρομής του τούνελ τη σεισμική δραστηριότητα, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα που είναι κρίσιμα για την κατανόηση των γεωλογικών συνθηκών και των πιθανών κινδύνων.
Σημειώνεται ότι το στενό του Γιβραλτάρ βρίσκεται στο σημείο όπου χωρίζονται οι δύο κύριες τεκτονικές πλάκες—η Ευρασιατική Πλάκα και η Αφρικανική Πλάκα. Εφόσον, λοιπόν, τεκμηριωθεί ότι το έργο και οι υποδομές είναι απόλυτα ασφαλή, τότε θα έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα για την πρόοδο του τούνελ.
Αυτή τη στιγμή προωθείται η λύση της κατασκευής σιδηροδρομικής σήραγγας σε βάθος 475 μ. που θα καλύπτει μια απόσταση 28 χλμ., συνδέοντας την Punta Paloma στον ισπανικό δήμο Ταρίφα με το ακρωτήριο Μαλαμπάτα στο Μαρόκο.
Όπως αναφέρουν διεθνή ειδησεογραφικά Μέσα, οι ερευνητές εκτιμούν ότι το έργο μπορεί να εκκινήσει εγκαίρως ώστε να είναι έτοιμο το 2030, όταν και θα διεξαχθεί το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου (Μουντιάλ).
Με δεδομένο ότι διοργανώτριες χώρες θα είναι το Μαρόκο, η Ισπανία και η Πορτογαλία, η σήραγγα θα διευκόλυνε τις μετακινήσεις των επισκεπτών του μεγάλου ποδοσφαιρικού ραντεβού.
Μόλις ολοκληρωθεί, η υποθαλάσσια σήραγγα θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων πόλεων και των δύο χωρών. Αυτή τη στιγμή, το ταξίδι μεταξύ Καζαμπλάνκα και Μαδρίτης μπορεί να διαρκέσει έως και 12 ώρες με αυτοκίνητο (σ.σ. απαιτείται η χρήση πλοίου) ή περίπου 2 ώρες με αεροπλάνο.
Με τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 5,5 ώρες, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις μεταξύ των δύο περιοχών, την ίδια ώρα που θα φέρει την επανάσταση στο διεθνές εμπόριο.
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr
Μπορεί αυτό το αυτοκόλλητο να μην βρίσκεται σε κοινή θέα, ωστόσο περιέχει μερικές από τις πιο χρήσιμες πληροφορίες του αυτοκινήτου.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα βγαίνουν από το εργοστάσιο συνοδευόμενα από εγχειρίδιο χρήσης, ενώ φέρουν και αρκετά χρήσιμα αυτοκόλλητα που ενημερώνουν τον οδηγό σχετικά με τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων του. Απώτερος σκοπός είναι φυσικά να ενημερώσουν τον οδηγό για τον ιδανικό τρόπο που πρέπει να χειρίζεται το όχημά του, βάσει των προδιαγραφών που έχουν οριστεί από τον κατασκευαστή.
Επειδή μάλιστα η τοποθέτησή τους επιβάλλεται και από τον νόμο, τα αυτοκόλλητα τοποθετούνται σε «στρατηγικά» σημεία από τον κατασκευαστή και προσφέρουν στον οδηγό τους ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν στην κατάσταση των μηχανικών και μη μερών του αυτοκινήτου. Κάποια από αυτά έχουν προειδοποιητικό ή συμβουλευτικό χαρακτήρα, ανάλογα με το σημείο του αυτοκινήτου στο οποίο αναφέρονται.
Το πιο σημαντικό ίσως από αυτά τα αυτοκόλλητα είναι εκείνο που ενημερώνει τον οδηγό για τις ενδεικτικές πιέσεις των ελαστικών του αυτοκινήτου. Πιέσεις που πρέπει να ελέγχονται ιδανικά κάθε δύο εβδομάδες ώστε το αυτοκίνητο να κινείται και να φρενάρει πάντα με ασφάλεια, να μην φθείρει πρώιμα και ανομοιόμορφα τα ελαστικά του και να μην καταναλώνει άσκοπα καύσιμο.
Το αυτοκόλλητο που υποδεικνύει τη σωστή πίεση των ελαστικών ενός αυτοκινήτου βρίσκεται συνήθως στην εσωτερική μεταλλική επιφάνεια της πόρτας του οδηγού ή στην κολόνα του πλαισίου της εμπρός αριστερής πόρτας.
Σε σπανιότερες περιπτώσεις το εν λόγω αυτοκόλλητο μπορεί να βρίσκεται στο ντουλαπάκι του συνοδηγού -ήταν πιο διαδεδομένο στα παλαιότερα αυτοκίνητα-, ενώ -ακόμη πιο σπάνια- οι ενδεικτικές πιέσεις των ελαστικών μπορούν να βρεθούν με τη μορφή αυτοκόλλητου εσωτερικά στο πορτάκι που δίνει πρόσβαση στο ρεζερβουάρ καυσίμου.
Όπως ίσως έχετε παρατηρήσει και στο δικό σας αυτοκίνητο, θα βρείτε περισσότερες από μία τιμές ενδεικτικής πίεσης για τα ελαστικά σας, οι οποίες και θα πρέπει να προσαρμόζονται κάθε φορά ανάλογα με το φορτίο και το βάρος που μεταφέρετε.Στο αυτοκόλλητο αναγράφονται για παράδειγμα οι πιέσεις (σε psi, bar ή kPa) που πρέπει να έχετε στα ελαστικά σας για τη μεταφορά έως τριών -συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού- ή πέντε ατόμων, ενώ υπάρχει περίπτωση ο κατασκευαστής να παρουσιάζει πιέσεις για εκτός δρόμου οδήγηση ή λαμβάνοντας υπόψη και τη μεταφορά αποσκευών.
Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας μπορείτε να βρείτε και στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου του κατασκευαστή που βρίσκεται συνήθως στο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό.
Να θυμίσουμε, τέλος, ότι η προσαρμογή της πίεσης στα ελαστικά πρέπει να γίνεται όταν αυτά είναι ακόμη «κρύα» και το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει διανύσει το πολύ δύο χιλιόμετρα με χαμηλή ταχύτητα μέχρι το σημείο όπου υπάρχει η δυνατότητα να ρυθμίσετε την πίεση.
Δημοσιεύθηκε στο .carandmotor.gr
Οι πιγκουίνοι εξαρτώνται από το θαλάσσιο πάγο για την κύρια πηγή τροφής τους, το κριλ. Όμως, τμήματα της Ανταρκτικής και του Νότιου Ωκεανού θερμαίνονται γρήγορα, γεγονός που επηρεάζει ορισμένες από τις περιοχές όπου οι πιγκουίνοι βρίσκουν την τροφή τους, ενώ η υπεραλίευση κριλ μειώνει σημαντικά μία από τις κύριες πηγές τροφής τους. Η συμβολική σου υιοθεσία υποστηρίζει τη δουλειά μας ενάντια στην κλιματική αλλαγή και μας δίνει τα μέσα για να συνεχίσουμε.
Με τη δική σου οικονομική σου υποστήριξη:
Βελτιώνουμε τη διαχείριση των πόρων της Ανταρκτικής και προστατεύουμε την άγρια ζωή στην περιοχή.
Δημιουργούμε ένα δίκτυο θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών που καλύπτει τουλάχιστον το 10% των 20 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων του Νότιου Ωκεανού.
Δουλεύουμε για τη μείωση των παράνομων και μη βιώσιμων αλιευτικών πρακτικών.
Δίνουμε αγώνα γύρω από την ευαισθητοποίηση για τις απειλές της κλιματικής κρίσης που όλοι αντιμετωπίζουμε.
Συνεισφέρεις στη χρηματοδότηση του έργου μας στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Το έργο μας δεν θα ήταν εφικτό χωρίς τη δική σου αγάπη. Μπες και εσύ στον αγώνα που δίνουμε για τη φύση!
Δημοσιεύθηκε στο edwzeis.gr
Το τι μπορεί να γίνει viral στο TikTok είναι πράγματι ένα μυστήριο. Από ένα περίεργο παρκάρισμα μέχρι μια πολυκατοικία… οφθαλμαπάτη μπορούν να συγκεντρώσουν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές σε λίγες ώρες
Περισσότερα από 200.000 like έχει συγκεντρώσει ένα viral βίντεο στο TikTok με μία πολυκατοικία στην Έδεσσα, λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής της.
Ειδικότερα, πρόκειται για μία πολυκατοικία, στην Έδεσσα, η οποία φαίνεται να έχει μόνο μπαλκόνια και πως «λείπει» όλο το πίσω μέρος της. Ωστόσο όταν αλλάζει η γωνία προβολής του βίντεο, μπορεί κανείς να παρατηρήσει ότι το κτίσμα είναι τριγωνικά φτιαγμένο και κινεί την περιέργεια σε όλους. «Μόνο στην Ελλάδα» γράφει το άτομο που ανάρτησε το βίντεο και τα σχόλια είναι ήδη αρκετά.
Ο Χάρρυ Κλυνν έγραψε ιστορία στην Ελλάδα. Χωρίς υπερβολή και χωρίς να θεωρηθεί βλασφημία, αποτελεί εμβληματική μορφή για τη χώρα. Πρωτοπόρος, αντισυμβατικός και με ταλέντο σπάνιο και πολυσχιδές, δεν υπήρξε απλώς μπροστά από την εποχή του. Σημάδεψε γενιές και γενιές με το χιούμορ και την τολμηρή του προσέγγιση: Συνδυάζοντας κωμωδία και καυστική σάτιρα με τρόπο που ελάχιστοι μπόρεσαν (ή μπορούν ακόμα και σήμερα) να μιμηθούν.
Έγραψαν ιστορία λοιπόν τα επικά του σκετς. Οι χαρακτηριστικοί ρόλοι του σε ταινίες όπως το «Γάμος αλά ελληνικά». Οι ατέλειωτα καλτ ερμηνείες στο «Αλαλούμ» και το «Made in Greece», οι ξεκαρδιστικές θεατρικές παραστάσεις, οι αλησμόνητες παρουσίες του σε διαφημίσεις (όπως για τα Φουντούνια και το γάλα Νουνού). Και φυσικά οι αξέχαστες περσόνες που δημιούργησε (από τον ταξιτζή, τον τσιγγάνο και τον μάγκα, μέχρι τον Αρτέμη και τον Τραμπάκουλα).
Πέρα όμως απ’ όλα αυτά, πέρα από τις θρυλικές (όσο και προφητικές σε πολλές περιπτώσεις) ατάκες του, πέρα από τα φοβερά ανέκδοτα (που σε λύγιζαν κυρίως με τη μαεστρία που τα διηγούταν), ο μεγάλος Βασίλης Τριανταφυλλίδης υπήρξε μια κατηγορία μόνος του και σε κάτι άλλο: Στις μιμήσεις και στον αυτοσχεδιασμό. Ειδικά όταν τα επιστράτευε για ν’ αναπαραστήσει ξένες γλώσσες…
Έχει μείνει αξέχαστη λοιπόν η παρουσία του σε τηλεοπτική εκπομπή, όπου εξήγησε ένα μεγάλο καλό που έχουμε στην Ελλάδα: Ότι δεν μεταγλωττίζαμε (τότε τουλάχιστον) τις ταινίες. Με αποτέλεσμα (όπως ξεκαρδιστικά ανέλυσε) να μην προκύπτουν αλλόκοτες καταστάσεις, σαν τον Δράκουλα να μιλάει ισπανικά ή κάποιον σαμουράι να κάνει ερωτική εξομολόγηση στα γιαπωνέζικα.
Ακόμα πιο ξεκαρδιστική όμως ήταν μια γλωσσική αναπαράσταση που είχε κάνει στην κυπριακή τηλεόραση: Τότε που φιλοξενήθηκε σε εκπομπή του «ΡΙΚ» και δεν άφησε άντερο στους τηλεθεατές, αλλάζοντας συνολικά πέντε εθνικότητες! Πρώτα λοιπόν… παρηγόρησε τον παρουσιαστή «μια χαρά μιλάτε εσείς (σ.σ. οι Κύπριοι), που ν’ ακούσετε πώς μιλάμε εμείς οι Πόντιοι». Και μετά άρχισε να σολάρει!
Διότι η μίμηση, όπως τόνισε, δεν έχει να κάνει με το τι λες, αλλά με το πώς το ακούς. Με αυτόν τον τρόπο, εξήγησε, μπορείς να «μιλήσεις» μια γλώσσα χωρίς να τη γνωρίζεις. Και για ν’ αποδείξει όλα τα παραπάνω, προχώρησε σε διαδοχικές μεταμορφώσεις (με τις αντίστοιχες προφορές και χειρονομίες).
Άρχισε ως εκλεπτυσμένος Γάλλος, συνέχισε ως φωνακλάς Ιταλός, έδωσε ρέστα ως μπερδεμένος Γιαπωνέζος. Και αφού γονάτισε κοινό και παρουσιαστή με βαριά ρωσικά, ολοκλήρωσε το ρεσιτάλ παραστατικότητας και αυτοσχεδιασμού με τραγουδιστά κυπριακά!
Μερικές απο τις ατάκες του Χάρυ Κλυνν:
Δημοσιεύθηκε στο menshouse.gr
Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.
Email Επικοινωνίας: press@isthmosnews.gr
Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα