

Αρχίζει την Πέμπτη στο Σανσάϊν Κόουστ της Αυστραλίας, με την παρουσία περισσότερων από 650 σπουδαστών από όλο τον κόσμο, η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων. Η φετινή 66η International Mathematical Olympiad, η οποία θα διαρκέσει έως και τις 20 Ιουλίου, είναι η μεγαλύτερη σε συμμετοχές διοργάνωση στα μαθηματικά στον κόσμο, και πραγματοποιείται από την αυστραλιανή και τη διεθνή, Μαθηματικές Εταιρίες. Στη διαγωνιστική συνάντηση παίρνει μέρος η χώρα μας με την ομάδα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας (ΕΜΕ), που την αποτελούν οι σπουδαστές:
- Κυριάκος Τσουρέκας
- Ανδρέας Καβαλλάρης
- Λάζαρος Καραγεωργίου
- Σωκράτης Ηλιάδης
- Νεκτάριος–Ραφαήλ Μπερκουτάκης
- Σωτήρης Τζαβούλη
ενώ επικεφαλής από την πλευρά της ΕΜΕ, η οποία φέτος κλείνει 104 χρόνια συνεχούς επιστημονικής δράσης, είναι οι καθηγητές Σιλουανός Μπραζιτίκος και Αχιλλέας Συνεφακόπουλος.
Φέτος αναμένεται να συμμετέχουν περισσότερες από 107 χώρες με τις αντίστοιχες μαθηματικές τους εταιρίες, ανάμεσα στις οποίες οι
- Νορβηγία
- Ιαπωνία
- Αυστρία
- ΗΠΑ
- Καναδάς
- Κίνα
- Κούβα
- Κύπρος
- Δανία
- Φινλανδία
- Γαλλία
- Γερμανία
- Ιταλία
- Λουξεμβούργο
- Μεξικό
- Ολλανδία
- Ισπανία
- Αγγλία
- Ουκρανία
- Ουγγαρία
- Σαουδική Αραβία
- Αυστραλία.
Η φετινή Ολυμπιάδα είναι η δεύτερη που γίνεται στην Αυστραλία. Είχε προηγηθεί το 1988 η 29η Ολυμπιάδα στην Καμπέρα. Οι επόμενες διοργανώσεις θα πραγματοποιηθούν, το 2026 στην Κίνα, το 2027 στην Ουγγαρία και το 2028 στη Σαουδική Αραβία. Επικεφαλής της οργανωτικής επιτροπής της φετινής διοργάνωσης είναι οι
- Γκρέγκορ Ντόλιναρ, Σλοβενία, πρόεδρος
- Κίρστεν Ροζενκίλντε, Δανία, γραμματέας
- Ντέϊβιντ Κουνσζέντι - Κόβαξ, Νορβηγία, μέλος
- Γιόντζιν Σόνγκ, Κορέα, μέλος
- Γκέζα Κος, Ουγγαρία, μέλος
- Τζόφ Σμίθ, Ηνωμένο Βασίλειο, μέλος
- Μπέν Κίρκ, Αυστραλία, μέλος και
- Λίανγκ Χιάο, Κίνα, μέλος.
*Συγγραφέας
Δημοσιεύθηκε στο Dream Team 6 Ελλήνων σπουδαστών στη Μαθηματική Ολυμπιάδα στην Αυστραλία | ΕΦΣΥΝ
Deree Programs Fair 2025 |
Ανακαλύψτε όλα όσα κάνουν το Deree την επιλογή σπουδών που θα σας προετοιμάσει για κάθε μέλλον στο Deree Programs Fair 2025 στις 11 Ιουλίου! - Ποιο αντικείμενο σπουδών εκφράζει τις κλίσεις και τα ταλέντα μου; - Είμαι φοιτητής του ελληνικού πανεπιστημίου. Τι μπορεί να μου προσφέρει το Deree; - Μπορώ να σπουδάσω στο Deree με υποτροφία; - Είμαι τελειόφοιτος/απόφοιτος πανεπιστημίου, τι μεταπτυχιακό μπορώ να κάνω στο Deree/Alba; Στις 11 Ιουλίου σας περιμένουμε στις 10:00 π.μ. στο «Deree Programs Fair 2025», την ετήσια έκθεση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων του Deree για να βιώσετε από κοντά τι σημαίνει το να είσαι φοιτητής μας! |
|
Ανακαλύψτε όλα όσα κάνουν το Deree την επιλογή σπουδών που θα σας προετοιμάσει για κάθε μέλλον στο Deree Programs Fair 2025 στις 11 Ιουλίου!
















Την εφαρμογή της νέας ρύθμισης για τη διαγραφή των ανενεργών φοιτητών από τα ελληνικά πανεπιστήμια επιβεβαίωσε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, διευκρινίζοντας ότι περίπου 35.000 «αιώνιοι φοιτητές» θα έχουν μια τελευταία ευκαιρία να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, ενώ σχεδόν 290.000 άτομα θα διαγραφούν από τους φοιτητικούς καταλόγους.
Όπως εξήγησε η διάταξη αφορά φοιτητές που έχουν περάσει το 75% των μαθημάτων ή μονάδων τους και έχουν συμμετάσχει σε εξετάσεις τουλάχιστον δύο φορές τα τελευταία δύο χρόνια.
«Θα έχουν δικαίωμα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε δύο ακόμη εξάμηνα», σημείωσε, επισημαίνοντας ότι η παρουσία στις εξεταστικές αποτελεί κρίσιμο στοιχείο διατήρησης του φοιτητικού status.
Η ρύθμιση, σύμφωνα με την κ. Ζαχαράκη, βελτιώνει το ήδη υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, αποτυπώνοντας τη βούληση του Πρωθυπουργού να δοθεί «μια τελευταία ευκαιρία σε ανθρώπους που είναι πολύ κοντά στο πτυχίο».
Παράλληλα, διατηρεί κοινωνικό χαρακτήρα, καθώς δεν θα διαγράφονται φοιτητές με αναπηρία άνω του 50%, γονείς παιδιών έως 8 ετών, εργαζόμενοι άνω των 20 ωρών την εβδομάδα και αθλητές με απαιτητικό πρόγραμμα.
Η ανάγκη εκκαθάρισης των μητρώων
Η υφυπουργός υπογράμμισε ότι οι διαγραφές δεν είναι απλώς διοικητικό μέτρο, αλλά απαραίτητο βήμα για την αξιολόγηση και τη διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων. Όπως είπε, «το προφίλ κάθε ιδρύματος επηρεάζεται όταν στους καταλόγους περιλαμβάνονται ανενεργοί φοιτητές, καθώς στρεβλώνεται η αναλογία φοιτητών-διδασκόντων και η εικόνα των ιδρυμάτων».
«Φανταστείτε ένα τμήμα που έχει 100 ενεργούς φοιτητές αλλά εμφανίζεται με 150 εγγεγραμμένους. Η εικόνα αυτή δεν βοηθά ούτε στην αποτίμηση του έργου ούτε στην εξεύρεση συνεργασιών με άλλα πανεπιστήμια», σημείωσε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ.
Ποιοι εξαιρούνται
Η κ. Ζαχαράκη ξεκαθάρισε πως οι φοιτητές που έχουν ακόμη περιθώριο φοίτησης (π.χ. «4+2» έτη για τετραετή προγράμματα) δεν επηρεάζονται από τη ρύθμιση. Το ίδιο ισχύει και για όσους ξεκίνησαν πρόσφατα τις σπουδές τους.
Αναφορικά με τον ορισμό του «αιώνιου φοιτητή», διευκρίνισε πως δεν αφορά όσους έχουν ξεπεράσει απλώς τον τυπικό χρόνο σπουδών, αλλά εκείνους που έχουν υπερβεί και το επιτρεπόμενο όριο καθυστέρησης (π.χ. 4+2 ή 5+2 έτη), χωρίς ενεργή συμμετοχή στο πανεπιστημιακό πρόγραμμα.
Ενδεικτικά, μόνο από τα μεγάλα πανεπιστήμια, όπως το ΕΚΠΑ και το ΟΠΑ, υπολογίζεται ότι υπάρχουν πάνω από 10.000 φοιτητές ανά έτος εισαγωγής που δεν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους, με κάποιες εγγραφές να χρονολογούνται από το 1930 ή το 1931.
Μηχανογραφικά, στέγαση και φοιτητικές εστίες
Η υφυπουργός υπενθύμισε πως από σήμερα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, καλώντας τους υποψήφιους φοιτητές να επιλέξουν με κριτήριο τα ενδιαφέροντα, τις οικονομικές δυνατότητες της οικογένειας και τη γεωγραφική εγγύτητα.
Αναφερόμενη στη φοιτητική στέγαση, η κ. Ζαχαράκη παραδέχθηκε ότι υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις, ειδικά σε τουριστικές περιοχές όπως η Κέρκυρα, τα Χανιά και το Ρέθυμνο, ενώ έκανε λόγο για συνεχή προσπάθεια ενίσχυσης του στεγαστικού επιδόματος. «Το φοιτητικό επίδομα φτάνει έως και τα 2.500 ευρώ όταν υπάρχει συγκατοίκηση στην περιφέρεια», είπε.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας νέων φοιτητικών εστιών, μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου και ΣΔΙΤ, τα οποία αναμένεται να προσθέσουν περίπου 10.000 νέες κλίνες στα πανεπιστήμια της περιφέρειας, με ορίζοντα υλοποίησης πενταετίας.
Καμία αλλαγή στις πανελλαδικές έως το 2029
Αναφερόμενη στο μέλλον των πανελλαδικών εξετάσεων, η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι οι μαθητές που φοιτούν σήμερα στο Λύκειο δεν θα επηρεαστούν από πιθανές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής. Όπως είπε, η συζήτηση για το Εθνικό Απολυτήριο αφορά το σχολικό έτος 2029-2030 και εντάσσεται σε μια ευρύτερη διακομματική συζήτηση που θα ξεκινήσει από τη Βουλή.
«Είναι θετικό να υπάρχουν ιδέες, αλλά δεν αφορά τους μαθητές που βρίσκονται σήμερα στην Α΄, Β΄ ή Γ΄ Λυκείου», διευκρίνισε.


Με υπερηφάνεια και συγκίνηση, τα Εκπαιδευτήρια Ατσόγλου συνεχίζουν να γράφουν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στον χώρο της εκπαίδευσης. Εκπρόσωποι και των τριών βαθμίδων – Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο – έδωσαν δυναμικά το «παρών» στην τελετή βράβευσης του θεσμού Educational Leaders Awards 2025, που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Εθνικής Ασφαλιστικής.
Εκπαιδευτήρια Ατσόγλου:
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το σχολείο μας συμμετείχε στον κορυφαίο αυτό θεσμό, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις και βραβεία, γεγονός που αποτελεί ξεκάθαρη επιβεβαίωση της ποιότητας και της καινοτομίας του εκπαιδευτικού μας έργου. Μέσα από εξωστρεφείς δράσεις, πρωτοβουλίες καινοτομίας και πρακτικές συμπερίληψης, τα Εκπαιδευτήρια Ατσόγλου καταθέτουν προτάσεις και στρατηγικές που εξελίσσουν το εκπαιδευτικό όραμα, συμβάλλοντας με ουσία στο σύγχρονο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.
Πρωτοπορούμε, γιατί πιστεύουμε σε ένα σχολείο που δημιουργεί ουσιαστικές εμπειρίες για τον μαθητή, που εμπνέει, καλλιεργεί δεξιότητες και ενισχύει την προσωπικότητα. Η καρδιά του εκπαιδευτικού μας οργανισμού χτυπά δυνατά χάρη στο έμψυχο δυναμικό του: τους εκπαιδευτικούς μας, που καθημερινά δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, και τους μαθητές μας, που μας γεμίζουν περηφάνια με τα επιτεύγματά τους.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ATSOGLOU PRESS ΔΕΙΤΕ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ
Το δήλωσαν... θα επανέλθουν δριμύτατες! Αν
Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος New York College
σε συνεργασία με την Orientum: Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας
σας προσκαλεί σε Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα:
“Εκτός Πανελληνίων, όχι εκτός επιλογών:
Εναλλακτικοί δρόμοι για σπουδές, κατάρτιση και επαγγελματική ανάπτυξη”
την Δευτέρα 30 Ιουνίου, 18:30–20:00.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε μαθητές/τριες Γ Λυκείου και τους γονείς τους.
ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Σπύρος Μιχαλούλης, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, M.Sc. - Διευθυντής Εταιρικής Ανάπτυξης - Συνιδρυτής
Ο Σπύρος Μιχαλούλης είναι ο Director of Corporate Development -& Co-Founder στην Orientum – Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας. Είναι πτυχιούχος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στη "Συμβουλευτική και Επαγγελματικό Προσανατολισμό" του Τμήματος Φ.Π.Ψ. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τον Σεπτέμβριο του 2004 ίδρυσε την Orientum – Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας, μαζί με τον Νίκο Παυλάκο. Εδώ και 20 χρόνια, συγγράφει μαζί με την ερευνητική ομάδα της Orientum, το βιβλίο “ΠΑΜΕ.. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ”, που εκδίδεται κάθε χρόνο. Επιπρόσθετα με την ομάδα της Orientum πραγματοποιούν σειρά ομιλιών σε μαθητές και γονείς κάθε χρόνο, σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, για θέματα εκπαίδευσης, επιλογής σπουδών και αγοράς εργασίας.To βίντεο από την ομιλία του στο TEDx AUEB με τίτλο " Τι δεν σου είπαν στο σχολείο για τον επαγγελματικό προσανατολισμό" έχει συγκεντρώσει πάνω από 1,000,000 views.
Δημήτρης Γαλακτόπουλος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, M.Sc
Σπούδασε στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και συνέχισε με Μεταπτυχιακές σπουδές στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Διά Βίου Μάθηση, στο Πανεπιστήμιο του Ε.Κ.Π.Α. Ξεκίνησε να εργάζεται στην Orientum ως σύμβουλος σπουδών κι έχει εκπαιδευτεί μέσα από μια σειρά σεμιναρίων και ατομικών εποπτειών της Orientum πάνω στην χρήση και ερμηνεία των ψυχομετρικών εργαλείων Horizon και Profiler καθώς και στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Επιστημονική επιμέλεια: Δημήτρης Μπουραντάς, Πρύτανης Νew York College, Iδρυτής μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού και Executive MBA Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ)
Τη συζήτηση θα συντονίσει η Μανταλένα Παπαδοπούλου, International Students Admissions Manager, NYC
ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
Τη συζήτηση μπορείτε να την παρακολουθήσετε ζωντανά μέσω: www.youtube.com/user/nycath
Δύο σύμβουλοι επαγγελματικής σταδιοδρομίας απευθύνονται μέσω της «Κ» στους φετινούς υποψηφίους, δίνοντας χρήσιμες συμβουλές για τη σωστή συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου, αλλά και για τις άγνωστες ευκαιρίες που προσφέρονται στο «δεύτερο Μηχανογραφικό»
Επόμενη στάση: Μηχανογραφικό. Μετά το τέλος των Πανελλαδικών εξετάσεων και την ανακοίνωση των βαθμολογιών, οι υποψήφιοι καλούνται να αφήσουν στην άκρη την κούραση της εξεταστικής περιόδου και με καθαρό μυαλό, ωριμότητα και σωστή καθοδήγηση να αποφασίσουν σωστά για το μέλλον τους. Η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου αποτελεί το τελευταίο και πιο κρίσιμο βήμα στη διαδικασία των Πανελλαδικών, καθώς συνδέεται με τις σπουδές, τα επαγγελματικά ενδιαφέροντα και τις φιλοδοξίες κάθε υποψηφίου.
Η «Κ» συνομιλεί με τους συμβούλους σταδιοδρομίας και συνιδρυτές της Orientum, Σπύρο Μιχαλούλη και Νίκο Παυλάκο, για τις κρίσιμες λεπτομέρειες οι οποίες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πριν από την ηλεκτρονική κατάθεση του Μηχανογραφικού, τα λάθη που πρέπει να αποφεύγονται, αλλά και τις λιγότερο γνωστές, ωστόσο βασικές ευκαιρίες οι οποίες προσφέρονται στο «δεύτερο Μηχανογραφικό».
Πέντε σημεία – κλειδιά για ένα σωστό Μηχανογραφικό
1. Κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώσει όσες σχολές επιθυμεί. Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των επιλογών, επομένως συνιστάται να αξιοποιείται πλήρως αυτή η δυνατότητα.
2. Δεν υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής σε Σχολή που δεν έχει δηλωθεί στο Μηχανογραφικό. Για αυτόν τον λόγο, είναι απολύτως αναγκαία η προσεκτική επανεξέταση των επιλογών πριν από την κατάθεση του Μηχανογραφικού.
3. Εάν -βάσει των μορίων που συγκεντρώθηκαν- οι υποψήφιοι εισάγονται σε περισσότερα από ένα τμήματα, τότε η εισαγωγή θα γίνει σε αυτό που βρίσκεται υψηλότερα στη σειρά προτίμησης.
4. Η επίτευξη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) δίνει τη δυνατότητα για τη δήλωση ενός τμήματος, χωρίς όμως να εξασφαλίζει την εισαγωγή σε αυτό.
5. Αν οι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για μετεγγραφές, θα πρέπει να προσέξουν αλλαγές στις αντιστοιχίες, καθώς κάθε χρόνο προκύπτουν νέα δεδομένα.
«Πόσα παιδιά γνωρίζουν ότι με τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν στις Πανελλαδικές, έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν κι ένα δεύτερο μηχανογραφικό για τα δημόσια πανεπιστήμια της Κύπρου, να σπουδάσουν στα ελληνικά, χωρίς δίδακτρα και με πλήρη αναγνώριση των πτυχίων τους και στην Ελλάδα;»
Ενημερωθείτε για τα επαγγελματικά δικαιώματα
«Η ενημέρωση είναι το “άλφα” και το “ωμέγα”. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που αποκτούν ως απόφοιτοι των Σχολών προτού μπουν στη διαδικασία να τις δηλώσουν στο μηχανογραφικό τους», τονίζει ο κ. Μιχαλούλης και εξηγεί:
«Υπάρχουν τμήματα που έχουν ίδιο ή παρόμοιο τίτλο, αλλά διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Επίσης, τμήματα με διπλά επαγγελματικά δικαιώματα, καθώς κι εκείνα που παρέχουν στους αποφοίτους τους διαφορετικά δικαιώματα, ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέξουν. Ολα αυτά είναι βασικά στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού».
Μην πέσετε στην «παγίδα» των περσινών βάσεων
Μια συχνή «παγίδα» για τους υποψηφίους είναι να επιλέγουν Σχολές λαμβάνοντας υπόψη τις βάσεις της περασμένης χρονιάς. Στο ερώτημα εάν πρέπει να «χτίζεται» το Μηχανογραφικό σύμφωνα με τα μόρια που ίσχυσαν κατά την περασμένη περίοδο, η απάντηση –σύμφωνα με τους ειδικούς– είναι αρνητική.
«Οι περσινές βάσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν ενδεικτικά, όχι όμως ως απόλυτος οδηγός. Ορισμένοι υποψήφιοι αποκλείουν τμήματα που πραγματικά τους ενδιαφέρουν, θεωρώντας πως “δεν πιάνουν τη βάση”, ενώ άλλοι περιορίζονται μόνο σε επιλογές που μοιάζουν “σίγουρες”. Θα πρέπει να γνωρίζουν ότι στα τμήματα παρατηρούνται κάθε χρόνο αυξομειώσεις», σημειώνει ο κ. Μιχαλούλης.
Παραδείγματα από το 2024
Τέτοιου είδους παραδείγματα από την περσινή χρονιά είναι το Τμήμα Φυσικής Ιωαννίνων, το οποίο παρουσίασε μείωση κατά 2.333 μόρια, αλλά και το Τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα, που σημείωσε πτώση 2.900 μορίων.
Το «όνειρο» στην κορυφή
«Οι βάσεις αλλάζουν κάθε χρόνο και δεν μπορούμε να τις προβλέψουμε. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι καθορίζονται από τη ζήτηση και δεν υποδηλώνουν την αξία κάθε τμήματος», τονίζει ο Νίκος Παυλάκος. «Η σειρά των Σχολών πρέπει να αποτυπώνει τις πραγματικές προτιμήσεις των υποψηφίων. Το όνειρό τους πρέπει να τοποθετείται στην κορυφή, ανεξαρτήτως βάσεων», αναφέρει στην «Κ», τονίζοντας την αξία των «από καρδιάς» προτιμήσεων των υποψηφίων.
«Σε περίπτωση που οι υποψήφιοι δεν συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία, δεν θα πρέπει να υποτιμούν τμήματα με χαμηλή βάση εισαγωγής, εφόσον αυτά ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και τα “θέλω” τους».
«Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση που οι υποψήφιοι δεν συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία, δεν θα πρέπει να υποτιμούν τμήματα με χαμηλή βάση εισαγωγής, εφόσον αυτά ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και τα “θέλω” τους», συμπληρώνει ο ίδιος.
Παράλληλο Μηχανογραφικό: Η «άγνωστη» ευκαιρία
Ακόμη κι αν δεν καταφέρουν να εισαχθούν σε κάποιο ΑΕΙ της χώρας μας, οι υποψήφιοι μπορούν να ακολουθήσουν εναλλακτικές διαδρομές σπουδών, με τη συμπλήρωση του δεύτερου Μηχανογραφικού. Πρόκειται για το «παράλληλο Μηχανογραφικό» που συμπληρώνεται τον Ιούλιο και περιλαμβάνει τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ), αλλά κι ένα ακόμη που αποτελεί μία «άγνωστη» ευκαιρία και αφορά τα δημόσια πανεπιστήμια της Κύπρου.
«Πόσα παιδιά γνωρίζουν ότι με τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν στις Πανελλαδικές, έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν και ένα δεύτερο μηχανογραφικό για τα δημόσια πανεπιστήμια της Κύπρου, να σπουδάσουν στα ελληνικά, χωρίς δίδακτρα και με πλήρη αναγνώριση των πτυχίων τους και στην Ελλάδα;» λέει ο κ. Παυλάκος.
Το κόστος μιας λανθασμένης επιλογής
Κάποιες φορές τα λάθη στη συμπλήρωση ενός Μηχανογραφικού είναι αναπόφευκτα. Τι συνέπειες έχει, όμως, μία άστοχη επιλογή Σχολής; Οι σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού απαντούν ότι στις επιπτώσεις συμπεριλαμβάνονται τα επιπλέον χρόνια σπουδών, η οικονομική επιβάρυνση η οποία μπορεί να φτάσει κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ –ειδικά όταν οι σπουδές γίνονται σε άλλη πόλη– αλλά και η ψυχολογική πίεση που επηρεάζει την αυτοπεποίθηση και την επαγγελματική πορεία των νέων.
Ο Σπύρος Μιχαλούλης «ανοίγει» συχνά τέτοιου είδους συζητήσεις με γονείς που συμμετέχουν σε συμβουλευτικές συνεδρίες: «”Το μεγάλο μας παιδί μπήκε σε λάθος Σχολή και τελικά την παράτησε”, μάς λένε. Η απογοήτευση και η ανασφάλεια είναι τα κυρίαρχα συναισθήματα, ειδικά όταν η επιλογή δε βασίστηκε σε ενημέρωση και ουσιαστική κατανόηση των επιλογών», σημειώνει, τονίζοντας τη σημασία του επαγγελματικού προσανατολισμού σε αυτό το στάδιο.
«Η περίοδος της συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού δελτίου αναδεικνύει την ανάγκη η επιλογή να γίνει συνειδητά. Με τη σωστή καθοδήγηση και πληροφόρηση, οι νέοι και οι νέες μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις επιλογές τους και να τις συνδέσουν με τα ενδιαφέροντα και τις μελλοντικές τους προοπτικές. Στόχος είναι να ανοίξουν τον δρόμο προς ένα μέλλον που θα τους εμπνέει και θα τους ανταμείβει», καταλήγει ο κ. Μιχαλούλης.
Δημοσιεύθηκε στο Μηχανογραφικό: Τα λάθη που πρέπει να αποφύγετε και οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και η υποβολή του είναι το επόμενο βήμα που πρέπει να κάνουν οι υποψήφιοι μετά και την σημερινή ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελληνίων εξετάσεων. Οι υποψήφιοι καλούνται με ψυχραιμία να συμπληρώσουν ορθά τις προτιμήσεις τους στο μηχανογραφικό δελτίο. Μπορούν να επισκέπτονται τη σχετική πλατφόρμα, στη διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr και, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας (password), μπορούν να επιλέγουν την επεξεργασία Μηχανογραφικού ή Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου.
Αρχικά, οι υποψήφιοι μπορούν να συμπληρώνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (επιλέγοντας ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ) και στη συνέχεια να «κλειδώσουν» το τελικό τους Μηχανογραφικό (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ). Κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, οι υποψήφιοι βλέπουν και μπορούν να επιλέξουν τα τμήματα εκείνα, για τα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεών του είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής κάθε τμήματος, συνυπολογιζόμενης όπου απαιτείται και της ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών.
Συμπλήρωση Μηχανογραφικού - Γενικές οδηγίες και πληροφορίες
Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.
Οι υποψήφιοι που δεν έχουν ήδη αποκτήσει προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) και ενδιαφέρονται να υποβάλουν ΜΔ ή/και ΠΜΔ θα πρέπει να απευθυνθούν στο λύκειό τους τις προκαθορισμένες μέρες λειτουργίας τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).
Όσοι υποψήφιοι δεν θυμούνται το password που ήδη είχαν αποκτήσει στο σχολείο τους, μπορούν είτε να απευθύνονται στο λύκειό τους, είτε εναλλακτικά -και εφόσον είχαν δηλώσει προσωπικό mail κατά την απόκτηση του password-, να ορίσουν νέο κωδικό ασφαλείας μέσα από την εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου, με την επιλογή «Ξέχασα τον Κωδικό Ασφαλείας», χωρίς να μεταβούν στη σχολική μονάδα.
Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα μπορούν να απευθύνονται στα λύκειά τους, τα οποία θα είναι ανοιχτά τις ημέρες με τις προγραμματισμένες εφημερίες κάθε λυκείου.
Μηχανογραφικό 2025: Η προθεσμία απόκτησης password
Οι υποψήφιοι μπορούν να αποκτήσουν τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), που είναι απαραίτητος για την ηλεκτρονική υποβολή τόσο του Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) όσο και του Παράλληλου Μηχανογραφικού (Π.Μ.Δ.), μέχρι και τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας: «Όλοι οι υποψήφιοι (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ) που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο ή/και Παράλληλο Μηχανογραφικό θα μπορούν να απευθύνονται στο Λύκειό τους από την Τετάρτη 18 Ιουνίου έως και τη Δευτέρα 30 Ιουνίου για την απόκτηση προσωπικού κωδικού ασφαλείας».
Η ίδια δυνατότητα παρέχεται και στους φετινούς τελειόφοιτους που δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, ώστε να έχουν πρόσβαση στο Π.Μ.Δ. για εισαγωγή σε Δημόσιες Σχολές ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ).
Πότε υποβάλλεται το Μηχανογραφικό δελτίο
Σύμφωνα με τα όσα είπε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, η σχετική πλατφόρμα για την υποβολή του Μηχανογραφικού θα ανοίξει περίπου στις 7 με 8 Ιουλίου και η όλη διαδικασία θα διαρκέσει περίπου δέκα ημέρες.
Αναφορικά με την ανακοίνωση των βάσεων, η υπουργός είπε πως αυτές αναμένονται στα τέλη Ιουλίου και συνεπώς οι επιτυχόντες καθώς και οι οικογένειές τους θα έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους να προετοιμαστούν.
Δημοσιεύθηκε στο Parapolitika.gr

Το μάθημα κολύμβησης θα γίνει υποχρεωτικό στα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας από την επόμενη σχολική χρονιά, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας.
Οι μαθητές θα έχουν όλοι ανεξαιρέτως την ευκαιρία να μάθουν να κολυμπούν αλλά από μία τάξη και μετά, όχι σε πάρα πολύ μικρή ηλικία.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η εφημερίδα Καθημερινή το μάθημα θα είναι υποχρεωτικό άμεσα, ενώ από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τον προσεχή Σεπτέμβριο του 2025, οι μαθητές θα μαθαίνουν και ναυαγοσωστική.
Ειδικότερα αναμένεται να γίνει υποχρεωτικό το μάθημα της κολύμβησης για τους μαθητές Γ’ και Δ’ Δημοτικού. Βεβαίως θα έχει προηγηθεί αυστηρός ιατρικός ελεγχος των παιδιών
Η κολύμβηση θα καλύπτεται σε 10 δίωρα μαθήματα ανά τρίμηνο στο πλαίσιο της Φυσικής Αγωγής.
Ο ελάχιστος αριθμός γυμναστών είναι ένας ανά 10 μαθητές σε κάθε κολυμβητικό τμήμα.
Υποχρεωτικά ο ένας από τους τρεις βρίσκεται στο νερό με τα παιδιά.
Στο τέλος των μαθημάτων θα δίνεται και δίπλωμα συμμετοχής.
Και επειδή οι σχολικές μονάδες της χώρας δεν διαθέτουν πισίνα, τα μαθήματα θα γίνονται στα κοντινότερα κολυμβητήρια των Δήμων και της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού ή των πιστοποιημένων αθηλτικών συλλόγων.
Η μετακίνηση των μαθητών φυσικά θα είναι δωρεάν.
Δημοσιεύθηκε στο https://www.dinfo.gr/ Το μάθημα της κολύμβησης από την επόμενη χρονιά γίνεται υποχρεωτικό στα Δημοτικά – Όλες οι λεπτομέρειες