Με άρθρο του στο gMotion του Gazzetta, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τονίζει τη σημασία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για την Ελλάδα και εκφράζει τη σιγουριά ότι ο αγώνας θα είναι απολαυστικός και με έδρα το Λουτράκι.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα συνεχίσει να συναρπάζει τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τη νέα χρονιά, προβάλλοντας τη χώρα μας διεθνώς.
Με το ίδιο πάθος και τη διαχρονική του αίγλη, ο ιστορικός αυτός θεσμός στέκεται με κύρος στο παγκόσμιο στερέωμα ως ένα αθλητικό ορόσημο ταυτισμένο με την ιστορία και τη δυναμική των κορυφαίων οδηγών παγκοσμίως. Ένας αγώνας «σταθμός» που δεν παύει να εμπνέει, να συγκινεί και να εξελίσσεται, διατηρώντας τον αυθεντικό χαρακτήρα και τις αξίες που τον ανέδειξαν και τον καθιέρωσαν ως σημείο αναφοράς για τον ελληνικό και διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Στο πλαίσιο αυτό, το Λουτράκι έχει τη χαρά να υποδέχεται για το 2026 το «Ράλλυ των Θεών» και την επόμενη φάση του αγώνα, δίνοντας την ευκαιρία στους θεατές να απολαύσουν ένα μοναδικό μηχανοκίνητο υπερθέαμα. Την ίδια στιγμή, οι διοργανωτές έχουν την ευκαιρία να σχεδιάσουν νέες, απαιτητικές ειδικές διαδρομές πάνω στο εξαιρετικό ανάγλυφο της Πελοποννήσου.
Οι φυσικές κλίσεις, οι απότομες πλαγιές και οι μοναδικές ορεινές διαδρομές κάνουν τον αγώνα ακόμα πιο συναρπαστικό, προσφέροντάς τη δυνατότητα στους κορυφαίους οδηγούς από όλον τον κόσμο να δοκιμάσουν και να εξελίξουν τις ικανότητές τους σε υψηλό επίπεδο.
Συνεπώς, αντιλαμβανόμαστε ότι η παρουσία του Ράλλυ Ακρόπολις εκφράζει τόσο τη συνέχεια μιας μακράς παράδοσης, όσο και τη συλλογική βούληση της Πολιτείας και των θεσμών να καταστήσουν την Ελλάδα κόμβο αθλητισμού, τουρισμού και καινοτομίας.Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο όγδοος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ που θα διεξαχθεί τον Ιούνιο του 2026, θα συμβάλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, στη δημιουργία νέων ευκαιριών ανάπτυξης και στην προώθηση της τοπικής οικονομίας και του τουρισμού, υποστηρίζοντας την ευρύτερη ανάπτυξη της χώρας.
Προσωπικά, πριν από τέσσερις μήνες είχα την ευκαιρία να ζήσω από κοντά την εν λόγω εμπειρία, συμμετέχοντας ως συνοδηγός του Gregoire Munster της Ford στο επίσημο δοκιμαστικό της ειδικής διαδρομής “shakedown”. Ήταν μία μοναδική περιπέτεια αδρεναλίνης, που μου επέτρεψε να νιώσω τον ρυθμό και την ένταση του αγώνα δίπλα σε κορυφαίους οδηγούς από όλο τον κόσμο. Ταυτόχρονα, με έκανε να συνειδητοποιήσω ακόμη περισσότερο τη σημασία της αυστηρής τήρησης των διεθνών προδιαγραφών ασφαλείας, καθώς όλα εκτελούνται αποκλειστικά από επαγγελματίες και σε απόλυτα προστατευμένα περιβάλλοντα.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε, άλλωστε, τη σημασία της οδικής ασφάλειας, η οποία αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για μια σύγχρονη και υπεύθυνη κοινωνία. Ο σεβασμός του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και η υπευθυνότητα στην οδήγηση σώζουν ζωές και προάγουν μια κουλτούρα σεβασμού και ασφάλειας. Σε αυτή την προσπάθεια επενδύουμε ενεργά και συστηματικά μέσα από μία σειρά δράσεων και παρεμβάσεων ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Θα έλεγα, λοιπόν, ότι το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις δεν αποτελεί απλώς μία διαχρονική γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά μία σπουδαία διοργάνωση που προάγει την οδηγική ασφάλεια, προβάλλοντας τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων την ανάγκη για σεβασμό στον δρόμο.
Είμαι βέβαιος ότι το Ράλλυ Ακρόπολις θα συνεχίσει να γράφει ιστορία και από τη νέα του έδρα αναδεικνύοντας την Ελλάδα ως κέντρο αθλητισμού, ασφάλειας και διεθνούς συνεργασίας στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Εξαρθρώθηκε πολυμελής εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στην διάπραξη απατών μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, καθώς και στη διάπραξη διακεκριμένων κλοπών σε διάφορες περιοχές της επικράτειας
Στο πλαίσιο επιχείρησης με τη συμμετοχή -400- αστυνομικών, συνελήφθησαν -45- άτομα, από τα οποία -44-μέλη της οργάνωσης, ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνονται άλλα -96- άτομα
Εξιχνιάστηκαν -1.089- περιπτώσεις απάτης, ενώ εκτιμάται ότι ο αριθμός των απατών που διαπράχθηκαν είναι πολλαπλάσιος
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε -8- καταυλισμούς, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν -38.564- ευρώ, -1.100- λίρες Αγγλίας, -13- δολάρια Αμερικής, -116- κινητά τηλέφωνα, -2- πιστόλια, αεροβόλο πιστόλι με σιγαστήρα, -7- μαχαίρια, -3- ρόπαλα, συσκευή ηλεκτρική εκκένωσης, -2- σιδερογροθιές και -23- ηλεκτρονικοί υπολογιστές
Το παράνομο οικονομικό όφελος που αποκόμισαν τα μέλη της οργάνωσης ανέρχεται τουλάχιστον σε -7.600.000- ευρώ
Από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αθηνών εξαρθρώθηκε πολυμελής εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διάπραξη απατών σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, καθώς και στη διάπραξη διακεκριμένων κλοπών σε ολόκληρη την επικράτεια.
Σε αστυνομική επιχείρηση που έλαβε χώρα την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025, σε περιοχές της Αττικής και Κορινθίας, με τη συμμετοχή τουλάχιστον -400- αστυνομικών, συνελήφθησαν συνολικά -45- άτομα, από τα οποία τα -44- μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και των αρχηγικών μελών, ενώ στη δικογραφία που σχηματίστηκε περιλαμβάνονται άλλα -96- άτομα.
Στην επιχείρηση συμμετείχαν αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αθηνών αλλά και των Τμημάτων δικαιοδοσίας της, της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Δυτικής Αττικής, της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Βορειοανατολικής Αττικής, της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πειραιά, του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αγίας Βαρβάρας, της Διεύθυνσης Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής, Ομάδων Ο.Π.Κ.Ε. και ΔΙ.ΑΣ. καθώς και του Γραφείου μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών Πελοποννήσου (DRONE).
Σε βάρος των κατηγορούμενων σχηματίστηκε δικογραφία για εγκληματική οργάνωση, απάτες, απάτες με υπολογιστή και διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών, τετελεσμένες και σε απόπειρα, από κοινού, κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση, πλαστογραφία και πλαστογραφία πιστοποιητικού, αντιποίηση, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος, παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά, τα όπλα, την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, για την ευζωία των ζώων συντροφιάς, απάτη κατά του Δημοσίου, ληστεία, ενδοοικογενειακή σωματική βλάβη και κατοχή ταξιδιωτικών εγγράφων τρίτων προσώπων.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, τουλάχιστον από τον Φεβρουάριο του 2023, οι κατηγορούμενοι συγκρότησαν και εντάχθηκαν σε εγκληματική οργάνωση με διαρκή δράση, δομημένη ιεραρχία και διακριτούς ρόλους, δραστηριοποιούμενοι στη διάπραξη απατών σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, καθώς και στη διάπραξη διακεκριμένων κλοπών σε όλη την επικράτεια, με σκοπό τον παράνομο πορισμό εισοδήματος και την επιδίωξη οικονομικού οφέλους μέσω της πρόσβασης σε ηλεκτρονικά τραπεζικά δεδομένα και παράνομη απόκτηση άυλων μέσων πληρωμής.
Προηγήθηκε εμπεριστατωμένη προανακριτική έρευνα μέσα από τη συνδυαστική αξιοποίηση και ομαδοποίηση πληροφοριακών στοιχείων και δεδομένων που αφορούσε τους κατηγορουμένους απ’ όπου προέκυψε η αδιαμφισβήτητη συσχέτιση άμεση ή και έμμεση μεταξύ των κατηγορουμένων.
Στο πλαίσιο της έρευνας, καταδείχθηκε η μεθοδολογία (modus operandi) που χρησιμοποιούσαν τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, ως ακολούθως:
Η εγκληματική οργάνωση είχε ως αρχηγείο – τηλεφωνικό κέντρο οικισμό στο Ζευγολατιό Κορινθίας, το οποίο λόγω της γεωγραφικής του θέσης προσφερόταν για τη διαφυγή των δραστών καθώς και την απόκρυψη των αφαιρεθέντων χρηματικών ποσών ή τιμαλφών.
Το τηλεφωνικό κέντρο αποτελούνταν από έναν τουλάχιστον βοηθό διευθύνοντος και ένα μικρό αριθμό έμπιστων μελών, οι οποίοι μιλούσαν άπταιστα την ελληνική γλώσσα, κατείχαν τεχνική κατάρτιση στη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών και άριστη γνώση λειτουργίας της ηλεκτρονικής τραπεζικής, ενώ τα τηλεφωνικά κέντρα βρίσκονταν κατά κανόνα στο Ζευγολατιό αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Κορίνθου (Βραχάτι, Άσσος, Εξαμίλια κλπ).
Επιπλέον, είχαν συστήσει επιχειρησιακά κέντρα σε Αγία Βαρβάρα, Αχαρνές – Φυλής (Άνω Λιόσια και Ζεφύρι) προκειμένου να μην εντοπίζονται τα αρχηγικά μέλη αλλά και για να μη συσχετιστούν τα επιχειρησιακά κέντρα με τον «Αρχηγείο – τηλεφωνικό κέντρο» εκμεταλλευόμενοι τις ιδιαιτερότητες των περιοχών και τις στενές συγγενικές ή φιλικές σχέσεις με τα μέλη αυτά.
Μάλιστα, εκμεταλλευόμενοι τις φιλικές και συγγενικές σχέσεις με άτομα στην επαρχία, τους ανέθεταν έναντι αμοιβής να μεταβαίνουν σε όλη την επικράτεια δρώντας ως εισπράκτορες για λογαριασμό της οργάνωσης, γεγονός που οδηγούσε στον μη εντοπισμό των αρχηγικών μελών.
Χαρακτηριστικό της δράσης της εγκληματικής οργάνωσης ήταν το εύρος, η οργανωτικότητα και η προσαρμοστικότητα που είχαν αναπτύξει, έχοντας αποκτήσει εξειδίκευση σε τεχνικά θέματα και άλλες λεπτομέρειες που χρησιμοποιούσαν για να εξαπατήσουν τα θύματά τους.
Ενδεικτικό είναι ότι, καθημερινά πραγματοποιούνταν κλήσεις από -40- τηλεφωνητές προς εξαπάτηση των υποψήφιων θυμάτων, ενώ η οργάνωση διέθετε τουλάχιστον -150- επιχειρησιακά κινητά τηλέφωνα (τηλεφωνικές κλήσεις, μεταφορές χρημάτων, επικοινωνία μεταξύ τους κατά τη διάρκεια των παράνομων πράξεων), τα οποία απενεργοποιούσαν και προέβαιναν στην αγορά νέων προκειμένου να μη γίνονται αντιληπτοί από τις Αρχές.
Ως προς την μεθοδολογία, τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης χρησιμοποιούσαν διαφορετικό τρόπο δράσης, λαμβάνοντας υπόψη κάθε φορά την κίνηση της αγοράς και τις εξελίξεις όσον αφορά επιδοτήσεις, επιδόματα και κυβερνητικές εξαγγελίες.
Συγκεκριμένα, πραγματοποιούσαν τηλεφωνικές κλήσεις με την παράσταση ψευδών γεγονότων ως αληθινών αλλά και κάνοντας χρήση ψεύτικων στοιχείων ταυτότητας με σκοπό την εξαπάτηση των πολιτών, ενώ παρουσιάζονταν:
ως υπάλληλοι δημοσίων και συνεργαζόμενων φορέων, οι οποίοι με το πρόσχημα της επιστροφής χρημάτων ή πληρωμής κρατήσεων τιμολογίων και εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των θυμάτων για τραπεζικής φύσεως συναλλαγές, καθοδηγούσαν λανθασμένα τα θύματα αποστέλλοντας τα χρηματικά ποσά σε τραπεζικούς λογαριασμούς μελών της οργάνωσης,
ως λογιστές – φοροτεχνικοί, όπου με πρόφαση ότι είναι δικαιούχοι είτε κρατικής επιδότησης είτε επιστροφής χρημάτων, αποκτώντας πολλές φορές και πρόσβαση στον ίδιο τον τραπεζικό λογαριασμό των θυμάτων, μετέφεραν χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς της οργάνωσης ή πραγματοποιούσαν άμεσα αναλήψεις. Πολλές φορές για να γίνουν πειστικοί, στην συνομιλία συμμετείχε και έτερος δράστης που συστηνόταν ως προϊστάμενος ή ως εξειδικευμένος υπάλληλος που θα βοηθούσε στη διεκπεραίωση, κάμπτοντας τις υποψίες των θυμάτων,
ως λογιστές και βοηθοί λογιστών όπου σε περίπτωση που διαπίστωναν ότι καλούν σε ηλικιωμένους ή άτομα που δεν έχουν καλή γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων, επικαλούμενοι διάφορα προσχήματα, όπως τη δήλωση στην εφορία ή την ασφάλιση μετρητών και τιμαλφών, έπειθαν τα θύματα να παραδώσουν σε συνεργούς τους χρήματα και τιμαλφή,
σε περίπτωση που δεν γίνονταν πειστικοί ως λογιστές, ξανακαλούσαν τα θύματα ως δήθεν αστυνομικοί, ζητώντας από τα θύματα να πετάξουν τιμαλφή και χρήματα από το μπαλκόνι προκειμένου να «συλλάβουν» επ’ αυτοφώρω τους επίδοξους απατεώνες,
ως δήθεν πωλητές οχημάτων και μηχανημάτων έργου, αναρτώντας αγγελίες σε δημοφιλείς διαδικτυακές πλατφόρμες, με ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές, μέσω των οποίων προσελκύονταν ανυποψίαστοι υποψήφιοι αγοραστές. Τα μέλη της οργάνωσης, προσποιούμενα τους ιδιοκτήτες ή εκπροσώπους νόμιμων επιχειρήσεων, απαιτούσαν καταβολή χρηματικής «προκαταβολής» για τη δήθεν «δέσμευση» του οχήματος, επικαλούμενα αυξημένο ενδιαφέρον από τρίτους, λάμβαναν τα ποσά σε τραπεζικούς λογαριασμούς που έλεγχαν και στη συνέχεια είτε προφασίζονταν διάφορα προσκόμματα είτε διέκοπταν πλήρως την επικοινωνία, χωρίς ποτέ να πραγματοποιούν την αγοραπωλησία ή να επιστρέφουν τα καταβληθέντα χρήματα.
Παράλληλα, για την αποφυγή εντοπισμού τους χρησιμοποιούσαν ποικίλα μέτρα αντιπαρακολούθησης όπως κωδικοποιημένες λέξεις, τεχνολογικά μέσα, κάλυψη χαρακτηριστικών τους κ.λπ.
Ως προς τη δομή της οργάνωσης, στο ανώτερο επίπεδο βρίσκονταν ο διευθύνων και οι βοηθοί του, οι οποίοι στην πλειονότητά τους ανήκαν σε στενό οικογενειακό κύκλο και όριζαν την ταυτότητα – μεθοδολογία και δράση της οργάνωσης, ενώ κύρια αρμοδιότητά τους ήταν ο συντονισμός και η οικονομική διαχείριση των εσόδων από την εγκληματική δραστηριότητα, έχοντας τον πλήρη έλεγχο και δίνοντας παράλληλα οδηγίες στα κατώτερα μέλη.
Στα ενδιάμεσα επίπεδα υπήρχαν οι επικεφαλής των ομάδων – επιχειρησιακών κέντρων, οι βοηθοί τους, τηλεφωνητές, στρατολογητές τραπεζικών στοιχείων, εισπράκτορες και τα υποστηρικτικά μέλη.
Στη βάση της ιεραρχίας βρίσκονταν τα «money mules», οι οποίοι διέθεταν τις τραπεζικές τους κάρτες, τα στοιχεία της ηλεκτρονικής τραπεζικής (όνομα χρήστη – username και κωδικό πρόσβασης – password), καθώς και την ταυτοποιημένη στην τράπεζά τους τηλεφωνική σύνδεση – συσκευή κινητής τηλεφωνίας στην οποία ελάμβαναν τους κωδικούς μιας χρήσης (OTPs).
Τα στοιχεία αυτά χρησιμοποιούσαν τα μέλη της οργάνωσης (εξαγοράζοντάς τα έναντι χρηματικού ποσού από -300- έως -800- ευρώ) για τη διευκόλυνση της δράσης τους, τόσο για την άμεση μεταφορά των «εσόδων» τους, όσο και για την προστασία των στοιχείων ταυτότητάς τους.
Σε -73- έρευνες που πραγματοποιήθηκαν παρουσία δικαστικών λειτουργών σε -8- καταυλισμούς σε Ζευγολατιό Κορινθίας, Εξαμίλια Κορινθίας, Αγία Βαρβάρα, Άνω Λιόσια, Ζεφύρι, Αχαρνές, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, αλλά και σε λοιπές περιοχές σε Ραφήνα, Παλαιό Φάληρο, Ίλιον, συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
το χρηματικό ποσό των -38.564- ευρώ, -1.100- λίρες Αγγλίας, -13- δολάρια Αμερικής,
-279,9- γραμμάρια κάνναβης και -2,57- γραμμάρια κοκαΐνη,
-20- δενδρύλλια κάνναβης,
-23- ηλεκτρονικοί υπολογιστές,
-116- κινητά τηλέφωνα,
κάμερα και -3- καταγραφικά εικόνας,
-2- πιστόλια, αεροβόλο πιστόλι με σιγαστήρα, -5- φυσίγγια,
πλήθος σφραγίδων, εγγράφων και κοσμημάτων, καθώς και
είδη ρουχισμού.
Από τη μέχρι στιγμής έρευνα εξιχνιάστηκαν -1.089- περιπτώσεις απατών με το παράνομο οικονομικό όφελος που αποκόμισαν τα μέλη της οργάνωσης να ανέρχεται σε τουλάχιστον -7.600.000- ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τη δράση της εγκληματικής οργάνωσης, σημαντικός αριθμός παθόντων, κυρίως ηλικιωμένοι, υπέστησαν ψυχολογικές και σωματικές βλάβες (ισχαιμικά επεισόδια, κρίσεις πανικού, επιδείνωση υπαρχουσών παθήσεων κ.λπ.) εξαιτίας της ψυχολογικής πίεσης που δέχθηκαν. Μάλιστα, πολλοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν ριζικά την καθημερινότητά τους (μόνιμη παρουσία συγγενών, πρόσληψη βοηθών στο σπίτι), με αποτέλεσμα επιπλέον περιουσιακή και κοινωνική επιβάρυνση.
Παράλληλα, υπολογίζεται ότι αρκετά περιστατικά δεν καταγγέλθηκαν ποτέ, είτε λόγω ντροπής είτε λόγω φόβου κοινωνικού στιγματισμού, γεγονός που οδηγεί στην εκτίμηση ότι ο πραγματικός αριθμός απατών που διαπράχθηκαν είναι πολλαπλάσιος.
Οι συλληφθέντες οδηγούνται στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.
Με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση καθώς και περιστατικά εξαπάτησης πολιτών που λαμβάνουν χώρα το τελευταίο διάστημα από επιτήδειους που εμφανίζονται τηλεφωνικά ή δια ζώσης ως λογιστές, αστυνομικοί, γιατροί, υπάλληλοι εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας κ.α. απαιτώντας και αποσπώντας υπέρογκα χρηματικά ποσά, κυρίως από ηλικιωμένους, υπενθυμίζεται:
Μην εμπιστεύεστε αγνώστους που σας τηλεφωνούν και προσποιούνται διάφορες ιδιότητες.
Μην αποκαλύπτετε αν έχετε στο σπίτι χρήματα, κοσμήματα ή πολύτιμα αντικείμενα.
Μην παραδίδετε χρήματα ή τιμαλφή σε κανέναν.
Μην πείθεστε αν σας δώσουν οι δράστες να μιλήσετε στο τηλέφωνο με τον δήθεν λογιστή σας ή οικείο σας πρόσωπο.
Χρησιμοποιήστε άλλη τηλεφωνική συσκευή για την επικοινωνία με τον λογιστή σας ή το οικείο σας πρόσωπο, καθώς ενδέχεται οι δράστες να βρίσκονται ακόμη στη «γραμμή».
Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών Αρχών.
Ενημερώνετε πάντα την Αστυνομία, ακόμα και στην περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Να ενημερώνετε τα οικεία σας πρόσωπα (του στενού και ευρύτερου συγγενικού, φιλικού και κοινωνικού περιβάλλοντος) και ιδιαιτέρως τα ηλικιωμένα άτομα σχετικά με το περιεχόμενο του παρόντος και να τους συμβουλεύετε σχετικά, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο θυματοποίησης τους.
Άνοιξε σήμερα, Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, η πλατφόρμα proimi.eetaa.gr για γονείς και κηδεμόνες με παιδιά έως 6 ετών.
Από σήμερα και έως τις 5/12/2025 οι αιτήσεις
Το πρόγραμμα, με προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, στοχεύει να ενισχύσει πάνω από 2.500 παιδιά και τις οικογένειές τους, μέσα από οικογενειοκεντρικές υπηρεσίες υποστήριξης.
Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Αποϊδρυματοποίησης υλοποιεί το πιλοτικό Πρόγραμμα «Πρώιμη Παιδική Παρέμβαση» το οποίο θεσπίστηκε με το άρ.51 του ν. 4997/2022 και χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Η πληθυσμιακή ομάδα την οποία έχει ως στόχευση το πρόγραμμα είναι τα παιδιά ηλικίας 0 έως 6 ετών με αναπηρία ή αναπτυξιακή καθυστέρηση ή διαταραχή ή με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης αυτών, καθώς και οι οικογένειές τους.
Οι υπηρεσίες Πρώιμης Οικογενειοκεντρικής Παιδικής Παρέμβασης, οι οποίες θα παρέχονται από φορείς οι οποίοι θα εκπαιδευτούν κατάλληλα και θα εγγραφούν στο «Μητρώο Παρόχων Υπηρεσιών, Πρώιμης Οικογενειοκεντρικής Παιδικής Παρέμβασης» το οποίο θα τηρείται από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., κατά τα αναφερόμενα στο άρθρο 52 του ν. 4997/2022, συνιστούν πλέγμα εξατομικευμένων υπηρεσιών, που παρέχονται με βάση την οικογενειοκεντρική προσέγγιση και παρέμβαση, για την πρόληψη ή την ελαχιστοποίηση των περιορισμών σε παιδιά που εμφανίζουν ή μπορεί να εμφανίσουν αναπτυξιακή διαταραχή ή αναπηρία και την προώθηση των δυνατοτήτων των παιδιών αυτών και της γενικής οικογενειακής ευημερίας. Εκτιμάται ότι θα αποδοθούν περίπου 2.500 κουπόνια (vouchers) αξίας έως και 800€ / μήνα ώστε να εξαργυρωθούν από τους ωφελούμενους. Η συνολική αξία των voucher που θα δοθούν ανέρχεται στα 12.000.000€.
Η σύνδεση Παρόχων με ωφελούμενους, για την έναρξη παροχής υπηρεσιών, αναμένεται στις αρχές του 2026 και η υλοποίηση του προγράμματος, θα διαρκέσει έως τον Μάρτιο του 2026.
Το Πιλοτικό Πρόγραμμα χρηματοδοτείται με 14 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών υγείας πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου υπεγράφη η σύμβαση για την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό κρίσιμων υποδομών στο Γενικό Αντικαρκινικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Αθηνών «Άγιος Σάββας».
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου, του Προέδρου της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤΥΠ Α.Ε.) Τιμολέων Κατσίπου, του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας Αθανάσιου Γιάνναρη και του Προέδρου του Δ.Σ. του Νοσοκομείου «Άγιος Σάββας» Χρήστου Φασιανού.
Έργο 3,2 εκατομμυρίων ευρώ
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 3,2 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει:
Ανακαίνιση των Νοσηλευτικών Μονάδων 3ου και 4ου ορόφου
Αναβάθμιση του Γραφείου Ιατρών
Προσθήκη νέου ανελκυστήρα
Στόχος είναι η δημιουργία βελτιωμένων συνθηκών νοσηλείας για τους ασθενείς και ενός σύγχρονου, λειτουργικού περιβάλλοντος για το υγειονομικό προσωπικό.
Δηλώσεις των αρμοδίων
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας χαρακτήρισε τη σύμβαση «ένα ακόμη ουσιαστικό βήμα για την αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών υγείας», τονίζοντας ότι το Υπουργείο επενδύει συστηματικά στη βελτίωση των συνθηκών νοσηλείας και εργασίας.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε πως η αναβάθμιση του «Άγιου Σάββα» αποτελεί «σημαντική ενίσχυση για ένα νοσοκομείο που στηρίζει καθημερινά ασθενείς που μάχονται με τον καρκίνο».
Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος επισήμανε τη συμβολή του έργου στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τη δημόσια υγεία και τη δέσμευση για γρήγορη και ποιοτική ολοκλήρωση των εργασιών.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΤΥΠ Α.Ε. Αθανάσιος Γιάνναρης ανέδειξε την προτεραιότητα της εταιρείας στην ενίσχυση των υποδομών υγείας, ενώ ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του «Άγιου Σάββα» Χρήστος Φασιανός μίλησε για το όραμα δημιουργίας νέων υποδομών που θα εξυπηρετούν και νεαρούς ασθενείς, επισημαίνοντας πως πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανακαίνιση του νοσοκομείου από την κατασκευή του.
Προς ένα σύγχρονο και ανθρώπινο νοσοκομείο
Η συνεργασία των Υπουργείων Υποδομών και Υγείας, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία της ΚΤΥΠ Α.Ε., σηματοδοτεί την έναρξη ενός έργου που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει ουσιαστικά τις υποδομές του ιστορικού αντικαρκινικού νοσοκομείου της χώρας, προσφέροντας καλύτερες συνθήκες για ασθενείς και προσωπικό.
Στη Γενική Συνέλευση των Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ) συμμετείχε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, με θέμα τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Κατά την τοποθέτησή του, ο Υπουργός αναφέρθηκε στον εκσυγχρονισμό των εθνικών υποδομών και στη χάραξη μιας συγκροτημένης πολιτικής που ενισχύει ουσιαστικά τον ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
🏗️ «Παρουσιάσαμε τις πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει και τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, τα οποία αναβαθμίζουν τις μετακινήσεις και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών», τόνισε ο κ. Δήμας.
💧 Ειδική αναφορά έκανε στα μέτρα που λαμβάνει το Υπουργείο για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων και τη θωράκιση της Πολιτείας απέναντι στην κλιματική κρίση, με την κατασκευή φραγμάτων και υδραυλικών έργων σε όλη την Επικράτεια.
Μεγάλοι Αυτοκινητόδρομοι
Ο Υπουργός έδωσε έμφαση στην πρόοδο των μεγάλων οδικών έργων, τα οποία «αλλάζουν τον χάρτη των μετακινήσεων, δημιουργώντας νέα δυναμική για εμπόριο και τουρισμό».
🔹 Πάτρα – Πύργος: Σε λίγες εβδομάδες παραδίδονται τα τελευταία 10 χλμ. 🔹 Ε65: Το βόρειο τμήμα ολοκληρώνεται το α’ εξάμηνο του 2026. 🔹 ΒΟΑΚ: ▪️ Εργασίες σε εξέλιξη από Άγιο Νικόλαο έως Νεάπολη. ▪️ ΣΔΙΤ για το τμήμα Νεάπολη – Χερσόνησος. ▪️ Υπογεγραμμένη σύμβαση για Ηράκλειο – Χανιά. ▪️ Άμεση ενεργοποίηση της προαίρεσης για Χανιά – Κίσσαμο.
Μεταφορές και Αστικά Έργα
🔹 Νέα έργα Μετρό και ενίσχυση του στόλου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στα μεγάλα αστικά κέντρα. 🔹 Στην Αττική, προκηρύχθηκε η τριπλή παρέμβαση στον Σκαραμαγκά. 🔹 Στη Θεσσαλονίκη, η Υπερυψωμένη Οδός έχει ήδη ξεπεράσει το 30% προόδου.
Σιδηροδρομικές Υποδομές
Προτεραιότητα αποτελεί η αποκατάσταση του δικτύου μετά τις ζημιές από την κακοκαιρία Daniel, αλλά και η ενίσχυση της διασύνδεσης των λιμένων στρατηγικής σημασίας με το χερσαίο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ύδρευση & Φράγματα
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται έργα σε: 🔹 Μπραμιανά, Ασωπό, Τσικνιά, καθώς και νέα έργα μέσω ΣΔΙΤ σε Ενιπέα και Ταυρωνίτη. Πρόκειται για κρίσιμες παρεμβάσεις που ενισχύουν την ανθεκτικότητα της χώρας απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.
Κτιριακές Υποδομές
Σημαντικές παρεμβάσεις υλοποιούνται για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών: 🔹 430 σχολεία ανακαινίστηκαν μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου». 🔹 Ανακαινίσεις σε 2.500 σχολικές μονάδες με τη δωρεά της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών. 🔹 Παράλληλα, έργα αναβάθμισης σε νοσοκομεία, κτίρια Δικαιοσύνης και Ασφάλειας.
🎯 «Όλες οι παραπάνω παρεμβάσεις, σε συνδυασμό με τη θεσμική μεταρρύθμιση για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα συνεκτικό σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και την ενδυνάμωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», κατέληξε ο Υπουργός.
Στην εκδήλωση του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την παραλαβή τριών νέων αεροσκαφών Diamond DA62 MPP του Πυροσβεστικού Σώματος, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για τις αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες των νέων μέσων.
«Έχω μείνει πολύ εντυπωσιασμένος από τις δυνατότητες αυτών των αεροσκαφών», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης. «Δεν πρόκειται απλώς για μία ποιοτική αλλαγή, αλλά για ένα ποιοτικό άλμα σε σχέση με τα προηγούμενα ιπτάμενα μέσα που είχαμε στη διάθεσή μας».
Τα νέα αεροσκάφη θα λειτουργούν ως εναέρια κέντρα επιχειρήσεων, συντονίζοντας δυνάμεις και συλλέγοντας κρίσιμες πληροφορίες σε αποστολές δασοπυρόσβεσης, αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών αλλά και δράσεις επιτήρησης, ενισχύοντας σημαντικά την αποτελεσματικότητα της Πολιτικής Προστασίας.
Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε επίσης στο σημαντικότερο έργο της κυβέρνησης στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας, την ανανέωση του στόλου των πυροσβεστικών αεροσκαφών. «Υλοποιούμε τη δραστική ανανέωση του στόλου μας, με την αναβάθμιση των παλαιών αεροσκαφών αλλά κυρίως με την απόκτηση 7 νέων Canadair 515. Το πρώτο από αυτά, με τον κωδικό “Greece 1”, θα είναι το πρώτο 515 που θα κατασκευαστεί παγκοσμίως», ανέφερε.
Με την ενίσχυση αυτή, η Ελλάδα αποκτά πλέον ένα σύγχρονο και αξιόπιστο δυναμικό στον αέρα, ικανό να ανταποκρίνεται σε κρίσιμες καταστάσεις και να προστατεύει ανθρώπινες ζωές και περιουσίες, καθιστώντας τη χώρα πιο ανθεκτική απέναντι σε φυσικές καταστροφές.
Τραγική κατάληξη είχε ένα επικίνδυνο challenge που επιχείρησε να πραγματοποιήσει ένας 22χρονος στο Κορωπί, όταν αποφάσισε – για χάρη ενός στοιχήματος – να καταπιεί αμάσητο ένα ολόκληρο μπέργκερ. Ο νεαρός μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» και νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο 22χρονος διασκέδαζε με την παρέα του σε κατάστημα εστίασης, όταν οι νεαροί αποφάσισαν να βάλουν στοίχημα ποιος θα καταφέρει να καταπιεί ένα μπέργκερ χωρίς να το μασήσει. Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας, ο αεραγωγός του 22χρονου φράχτηκε, προκαλώντας ασφυξία. Κανείς από τους παρευρισκόμενους δεν γνώριζε πρώτες βοήθειες, με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Το ΕΚΑΒ έφτασε άμεσα στο σημείο και οι διασώστες προχώρησαν σε ΚΑΡΠΑ, καταφέρνοντας να τον επαναφέρουν προσωρινά πριν τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο, όπου και διασωληνώθηκε.
Για το περιστατικό μίλησε το πρωί της Τετάρτης (12 Νοεμβρίου) στο MEGA η πρώην πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη, η οποία έκανε λόγο για εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση:
«Είναι τραγικές καταστάσεις αυτές. Ένα 22χρονο παιδί που πήγε στο Κορωπί για να διασκεδάσει, αυτή τη στιγμή βρίσκεται διασωληνωμένο σε πολύ κρίσιμη κατάσταση, με πολύ σοβαρά προβλήματα και στον εγκέφαλο και στους νεφρούς και σε όλα τα όργανα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η κυρία Παγώνη επεσήμανε ακόμη τη σημασία της γνώσης πρώτων βοηθειών:
«Δεν είναι δύσκολο να φράξει ο αεραγωγός. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν τρώμε και να γνωρίζουμε όλοι βασικές πρώτες βοήθειες. Δυστυχώς, κανένας από την παρέα του 22χρονου δεν ήξερε πώς να τον βοηθήσει».
Η κατάσταση του νεαρού παραμένει κρίσιμη, με τους γιατρούς να δίνουν μάχη για να τον κρατήσουν στη ζωή.
Στο πλαίσιο της Τρίτης Διακυβερνητικής Συνόδου Ελλάδας – Κύπρου, πραγματοποιήθηκε σήμερα διμερής συνάντηση μεταξύ του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα και του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη με τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων της Κυπριακής Δημοκρατίας, Αλέξη Βαφεάδη.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν κρίσιμα ζητήματα οδικής ασφάλειας και συνεργασίας στον τομέα ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ).
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας και βέλτιστων πρακτικών με στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο.
Παράλληλα, τέθηκαν επί τάπητος τρόποι ανάδειξης της γεωστρατηγικής σημασίας των δύο χωρών εντός του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και, ειδικότερα, του Ευρωπαϊκού Διαδρόμου Μεταφορών «Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου» (BBA).
Η συνάντηση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο ενίσχυσης της ελληνοκυπριακής συνεργασίας στους τομείς των υποδομών και των μεταφορών, με στόχο τη βελτίωση της συνδεσιμότητας και της ασφάλειας στις μετακινήσεις πολιτών και εμπορευμάτων.
Διαχρονικό ζητούμενο στη Δημοκρατία είναι η εμπιστοσύνη του πολίτη στο πολιτικό σύστημα. Αποτελεί θεμέλιο της λειτουργίας του, διότι νομιμοποιεί τις πολιτικές αποφάσεις. Οι κρίσεις που βιώνουν σήμερα οι δυτικές δημοκρατίες, είτε από την θηριώδη αποχή των ψηφοφόρων, όπως στην Ελλάδα, είτε από την επιλογή εξωσυστημικών κομμάτων, εκφράζει τη μεγαλύτερη κρίση εμπιστοσύνης του πολίτη στη Δημοκρατία από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Όπως και στην Ελλάδα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, έτσι και στις περισσότερες χώρες που μέχρι πρόσφατα είχαν ισχυρές δημοκρατίες, η αντίδραση του πολιτικού συστήματος απέναντι στους πολίτες που έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους είναι η περαιτέρω απαξίωση θεσμών ή η συρρίκνωση δημοκρατικών διαδικασιών, με την ελπίδα να διακόψουν την επέλαση κομμάτων που τους ενοχλούν. Είναι λάθος, θα έπρεπε να κάνουν το αντίθετο.
Η απάντηση στα προβλήματα της Δημοκρατίας σήμερα δεν είναι λιγότερη Δημοκρατία, αλλά περισσότερη και ουσιαστικότερη. Για να γίνει παράδειγμα του άλλου δρόμου το ΠΑΣΟΚ, θα πρέπει, με τις πολιτικές του αποφάσεις σήμερα, να σηματοδοτήσει τον τρόπο που θα κυβερνήσει αύριο.
Από τις τρεις κρίσεις που περνάει η χώρα, στους θεσμούς, στην αγορά και στην εξωτερική πολιτική, θεμελιακή είναι η κρίση στους θεσμούς διότι ακυρώνει κάθε πολιτική νομιμοποίηση. Και είναι η μόνη κρίση για την οποία το ΠΑΣΟΚ, με τις πολιτικές του πράξεις, μπορεί να πείσει από τώρα την κοινωνία ότι εννοεί κάθε τι που λέει. Αν το ΠΑΣΟΚ είναι έτοιμο να οδηγήσει τη χώρα σε μια «έκρηξη δημοκρατίας», με ένα σαρωτικό μήνυμα αξιοκρατίας, διαφάνειας, δικαιοσύνης και θεσμικότητας ώστε να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πολίτες, τότε θα πρέπει να το κάνει πρώτο στη δική του λειτουργία. Μόνο έτσι θα αποδείξουμε σε όλους ότι εμείς βάζουμε στην ουσία, στην πράξη, τον πολίτη πρώτο στις προτεραιότητες μας. Και θα αναδείξει ότι αντιλαμβανόμαστε πως οι νέες προκλήσεις δεν απαιτούν συγκέντρωση της εξουσίας στα χέρια λίγων, αλλά τη ριζική αποσυγκέντρωσή της, με την δημοκρατία να φτάνει σε κάθε πολίτη. Πρώτα στο κόμμα, μετά στην κοινωνία.
Σε αυτό το πλαίσιο, εισηγήθηκα στα όργανα του ΠΑΣΟΚ, να δρομολογήσουμε ένα πραγματικό Συνέδριο Αναγέννησης της παράταξης, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας την «έκρηξη δημοκρατίας» στο ίδιο μας το κόμμα, από τώρα:
1. Με ανοιχτό, ηλεκτρονικό και δημόσιο μητρώο, που θα δώσει και τη δυνατότητα ηλεκτρονικών ψηφοφοριών για ζητήματα που απασχολούν το κόμμα και θα μας βοηθήσουν να συναποφασίσουμε με τη βάση μας όταν το ΠΑΣΟΚ το έχει ανάγκη.
2. Με αξιοποίηση κάθε νυν και πρώην αιρετού στελέχους μας: οι βουλευτές, δήμαρχοι, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, τα εκλεγμένα μέλη συνεταιρισμών, επιμελητηρίων, συνδικαλιστικών οργανώσεων, αιρετοί που έχουν εκπροσωπήσει τις ιδέες μας σε σχολεία και πανεπιστήμια, εφόσον πιστεύουν στο ΠΑΣΟΚ και θέλουν να βοηθήσουν, πρέπει να καλεστούν σε αυτό το Συνέδριο. Γιατί; Διότι είναι συνδεδεμένοι με την κοινωνία όπως κανένας άλλος. Αποτελούν δύναμη κοινωνικής νομιμοποίησης.
3. Με ανοικτό δημοκρατικό προσκλητήριο σε κάθε προοδευτικό πολίτη, ό,τι κι αν ψήφισαν στο παρελθόν, από την Αριστερά και το Κέντρο, μέχρι τους απογοητευμένους προοδευτικούς ψηφοφόρους του κυρίου Μητσοτάκη. Με στοχευμένα μηνύματα ειδικά προς τους 1,5 εκατομμύριο πολίτες που έχουν εμπιστευτεί το ΠΑΣΟΚ και σήμερα απέχουν.
4. Με σύγχρονη λειτουργία των θεσμικών μας οργάνων και των οργανώσεων ώστε να υποστηρίξουν τη δημοκρατία και την επικοινωνία του κόμματος. Όργανα με συγκεκριμένους στόχους, πρόγραμμα και λογοδοσία.
Με τέτοιες ριζικές αλλαγές θα υποστηρίξουμε με αξιοπιστία πως ό,τι λέμε το εννοούμε. Και θα αναδείξουμε σύγχρονα εργαλεία στο κόμμα που αύριο θα επιτρέψουν σε μέρη ή το σύνολο του Ελληνικού λαού να συναποφασίζει και να ελέγχει κάθε βαθμίδα του πολιτικού συστήματος.
Εξίσου σημαντικό, σε ένα συνέδριο Αναγέννησης και Δημοκρατίας είναι να θέσουμε και να επιλύσουμε ζητήματα που θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον από την πολιτική και την κοινωνία. Διότι τα θέματα που θα επιλυθούν στο συνέδριο θα πάψουν να είναι πηγές δημόσιας πολυφωνίας.
α) Πρώτον, θέματα που θα έρθουν στο προσκήνιο από τη Συνταγματική Αναθεώρηση: από την ευθύνη των Υπουργών και του Πρωθυπουργού, τη Δικαιοσύνη, τις Ανεξάρτητες Αρχές και την Αυτοδιοίκηση, μέχρι τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας και το άρθρο 16. Οφείλουμε να τα βάλουμε πρώτοι εμείς στο τραπέζι, με ολοκληρωμένες εισηγήσεις και ψηφοφορίες, ώστε ο διάλογος στο συνέδριο να είναι ζωντανός και τα αποτελέσματα δεσμευτικά.
β) Δεύτερον, πρόταση για τον εκλογικό νόμο, τη λειτουργία του Κοινοβουλίου και τον ρόλο του βουλευτή. Μια «έκρηξη δημοκρατίας» θα πρέπει να αποτυπώνεται στο Κοινοβούλιο και τη λειτουργία του. Μετά από 6 χρόνια κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, η Συντήρηση έχει αναδείξει το πραγματικό, διαχρονικό της πρόσωπο και το Κοινοβούλιο μας ασθμαίνει. Μαζί του και η Δημοκρατία μας.
γ) Τρίτον, κείμενο θέσεων το οποίο να συνδέσει το όραμα του ΠΑΣΟΚ με τις προτάσεις του προέδρου στην τελευταία ΔΕΘ. Θέσεις που αντανακλούν μια σύγχρονη και ριζοσπαστική άποψη για τη λειτουργία του κράτους, κάθε πτυχή του κοινωνικού κράτους και την ανάπτυξη. Κάθε σύνεδρος πρέπει να φύγει από το συνέδριο έχοντας στα χέρια του ένα βιβλιαράκι με τις βασικές θέσεις του ΠΑΣΟΚ και πώς να τις υποστηρίξει.
Έχοντας ξεκάθαρη θέση για αυτά τα θέματα θα μπορούμε να κάνουμε εποικοδομητική συζήτηση και για τις κυβερνητικές συνεργασίες. Και αυτό πρέπει και μπορεί, με ολοκληρωμένη εισήγηση, να συζητηθεί και να ψηφιστεί στο Συνέδριο. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε. Πέρα από την αυτονόητη απόρριψη σεναρίων συνεργασίας με τη ΝΔ, που θα δημιουργήσουν πρόβλημα και στη χώρα και στον χώρο, έχουμε πολλά να κερδίσουμε με καθαρές κουβέντες απέναντι στον ελληνικό λαό. Προσωπικά, πιστεύω σε ένα ΠΑΣΟΚ που επιμένει σε αυτόνομη πορεία, αλλά είναι ανοιχτό προς την κοινωνία, τους φορείς της, την κοινωνία των πολιτών, ακόμα και τάσεις και κόμματα, που ασπάζονται τις αρχές και τις αξίες μας, για να συνθέσουμε τις μεγάλες αλλαγές που έχει ανάγκη η πατρίδα.
Έχουμε δουλειά και δεν έχουμε χρόνο. Πρέπει να βιαστούμε για να δείξουμε ότι φέρνουμε στην κοινωνία κάτι νέο, κάτι φρέσκο, κάτι δυναμικό, κάτι ειλικρινές. Να αποδείξουμε ότι αυτό που λέμε το εννοούμε και το εφαρμόζουμε πρώτοι. Ένα τέτοιο συνέδριο Αναγέννησης του ΠΑΣΟΚ θα στείλει αποφασιστικά προεκλογικά σήματα Αναγέννησης του χώρου και της χώρας.
Στα συνέδρια “NewsAuto Talks” και “Athens Investment Forum” ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε τον σχεδιασμό του Υπουργείου για την αναβάθμιση των υποδομών και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, στο πλαίσιο των παρεμβάσεών του στα συνέδρια «NewsAuto Talks» με θέμα «Αποδοτικά οχήματα, βιώσιμη πόλη» και «Athens Investment Forum» με θέμα «Η Ελλάδα στην Εποχή της Παγκόσμιας Ανακατάταξης. Ευκαιρία και Προκλήσεις στο Νέο Περιβάλλον», ανέδειξε την ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική και σε ολόκληρη τη χώρα.
Ο κ. Δήμας υπογράμμισε ότι η αναβάθμιση των υποδομών πρέπει να προχωρεί παράλληλα με την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, επισημαίνοντας πως «η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελεί ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα που απαιτεί συντονισμένες δράσεις και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων — των συναρμόδιων Υπουργείων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της κοινωνίας των πολιτών».
🔹 Νέα έργα για αποσυμφόρηση του Λεκανοπεδίου
Ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά, ένα έργο που θα αποσυμφορήσει βασικούς οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου, αποτρέποντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από τον αστικό ιστό. Παράλληλα, μέσα στο 2026 θα υλοποιηθεί παρέμβαση στον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης, με στόχο τη μείωση της συμφόρησης μέσω διαχωρισμού λωρίδων κυκλοφορίας.
🚇 Ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Χρίστος Δήμας στην ανάγκη ενίσχυσης των ΜΜΜ, χαρακτηρίζοντάς την «μονόδρομο» για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών. Όπως σημείωσε, στη Θεσσαλονίκη, η λειτουργία του μετρό οδήγησε ήδη σε μείωση 15% της κίνησης των Ι.Χ., ενώ η επέκταση προς Καλαμαριά αναμένεται να λειτουργήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2026.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε επίσης στην αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας, με παράδειγμα τη συνεργασία του ΙΜΕΤ με την Google για την παροχή δεδομένων κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.
🛣️ Μεγάλα έργα υποδομής σε εξέλιξη
Ο κ. Δήμας στάθηκε και στην πρόοδο των μεγάλων εθνικών έργων, επισημαίνοντας ότι:
Ολοκληρώνονται οι αυτοκινητόδρομοι Πάτρα–Πύργος και Ε65,
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ),
Εφαρμόζονται παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε κρίσιμα σημεία, όπως συνέβη επιτυχώς στον άξονα Πάτρα–Πύργος.
🌍 Ελλάδα στον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο Υπουργός στη στρατηγική σημασία της συμμετοχής της χώρας στον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου» (BBA), υπογραμμίζοντας ότι η προώθηση οδικών και σιδηροδρομικών έργων θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητα, την οδική ασφάλεια και τη γεωπολιτική σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή.
➡️ «Επενδύουμε σε μια πιο βιώσιμη Ελλάδα»
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Χρίστος Δήμας τόνισε:
«Οι νέες υποδομές και τα σύγχρονα μέσα μεταφοράς αποτελούν επένδυση για μια πιο βιώσιμη, πιο ασφαλή και πιο λειτουργική Ελλάδα».
«Hολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω και οι τρεις νέοι ανισόπεδοι κόμβοι στον Σκαραμαγκά, το Σχιστό και τα Ναυπηγεία σημαίνουν λιγότερη ταλαιπωρία, πιο γρήγορες διαδρομές και μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο για χιλιάδες ανθρώπους», δήλωσε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, κατά την προκήρυξη του διαγωνισμού του έργου κατασκευής των τριών κόμβων και της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου.
Η ανακοίνωση της προκήρυξης του διαγωνισμού έγινε παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου, του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου, του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Στέλιου Σακαρέτσιου και του Ειδικού Γραμματέα Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων Χαράλαμπου Μυγδάλη.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας τόνισε ότι το έργο θα συμβάλει καθοριστικά στον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος σε μια περιοχή όπου ταλαιπωρούνται καθημερινά χιλιάδες οδηγοί, ενώ θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια, συμβάλλοντας και στην αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Κηφισού.
Ο κ. Δήμας πρόσθεσε: «Κάθε μεγάλο έργο έχει έναν πραγματικό αποδέκτη: τον πολίτη. Με το έργο αυτό, προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των προαιρέσεων, αναβαθμίζεται ριζικά ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής, με στοχευμένες παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν την οδική ασφάλεια, θα μειώσουν τον χρόνο μετακίνησης και θα αποσυμφορήσουν κομβικά σημεία όπως το Σχιστό και ο Σκαραμαγκάς».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνόψισε τα προσδοκώμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου στα εξής:
· Εξάλειψη των κυκλοφοριακών προβλημάτων στη Λ. Σχιστού.
· Εκτροπή της κυκλοφορίας από τη Λ. Κηφισού στον νέο άξονα Σχιστού – ΔΠΛΑ.
· Αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Αθηνών–Κορίνθου με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στην περιοχή των κόμβων Σχιστού–Σκαραμαγκά.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε: «Το έργο αυτό δεν είναι αποσπασματικό. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου ολοκλήρωσης κρίσιμων υποδομών που μεταμορφώνουν την Αττική σε ένα σύγχρονο, λειτουργικό και ασφαλές μητροπολιτικό σύστημα μετακινήσεων».
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε: «Το έργο αυτό αποτελεί μια σημαντική ανάσα για ολόκληρη την περιοχή και αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας. Ο Χρίστος Δήμας επέμεινε μεθοδικά ώστε να ξεμπλοκάρει ένα έργο στρατηγικής σημασίας, που θα αποσυμφορήσει το οδικό δίκτυο, καθώς αν δεν προχωρούσε, η περιοχή θα αντιμετώπιζε κυκλοφοριακό έμφραγμα. Είναι ειδικά χρήσιμο και ενόψει της λειτουργίας του Θριασίου, που από το 2026 επιτέλους αποκτά ζωή. Παράλληλα, η μετατόπιση της βαριάς κυκλοφορίας εκτός αστικού ιστού ενισχύει και την οδική ασφάλεια, καθώς τα φορτηγά ευθύνονται δυσανάλογα για τροχαία με βαρείς τραυματισμούς. Τέτοια έργα δεν είναι απλώς υποδομές· είναι παρεμβάσεις ζωής».
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος είπε: «Το έργο που προκηρύσσουμε σήμερα, προϋπολογισμού ύψους 70 εκατομμυρίων, υπήρξε επί μακρόν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά κι εμού. Πρόκειται για μια ουσιαστική παρέμβαση, όχι φυσικά για μία ολιστική λύση για το κυκλοφοριακό της Αττικής — δεν έχει αυτόν τον χαρακτήρα— αλλά για ένα έργο που θα βελτιώσει αισθητά την κυκλοφορία σε μια περιοχή που το έχει ανάγκη, που έχει πυκνή συγκέντρωση εγκαταστάσεων logistics, όπου συνεχίζουν να γίνονται σημαντικές επενδύσεις και κατ' επέκταση υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις μετακίνησης.
Σήμερα είναι μια θετική μέρα για την Αττική και για όσα σχεδιάζουμε και προωθούμε ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς σημείωσε: «Είναι μια ξεχωριστή μέρα για το λεκανοπέδιο. Δεν αφορά εμάς τους αυτοδιοικητικούς μόνο, αλλά όλους εκείνους τους ανθρώπους, που εδώ και πάρα πολλά χρόνια παλεύανε για αυτό το έργο, που αφορά στους ίδιους τους πολίτες.
Ήταν τα τρία βασικά ορόσημα – προτεραιότητες, που είχε θέσει ο Πρωθυπουργός από την πρώτη μέρα, που αναλάβαμε ως περιφερειακή αρχή.
Παραδώσαμε τις μελέτες στα χρονοδιαγράμματα που δεσμευτήκαμε και δουλέψαμε πολύ σκληρά. Και έπειτα ακολούθησε μεγάλη διαβούλευση και κινητικότητα για αυτό το έργο — τόσο σε σχέση με τη χρηματοδότηση όσο και σε σχέση με την προτεραιοποίησή του.
Κατά την άποψη μας, καμία ολιστική μελέτη και καμία ολιστική διαχείριση μητροπολιτική του κυκλοφοριακού της Αττικής και του Λεκανοπεδίου, δεν θα μπορούσε να προχωρήσει, αν δεν υλοποιούταν αυτό το έργο.
Θέλω να ευχαριστήσω την ηγεσία του Υπουργείου, καθώς και τον Πρωθυπουργό.
Όλους αυτούς τους μήνες συνεργαστήκαμε δημιουργικά, ώστε να ολοκληρωθεί και η επικαιροποίηση του φακέλου, αλλά κυρίως να οριστικοποιηθεί η χρηματοδότηση του έργου.
Και βέβαια είμαστε εδώ για να είμαστε χρήσιμοι και στο κομμάτι της παρακολούθησής του.
Είμαι βέβαιος ότι θα προχωρήσουμε και στα επόμενα βήματά μας, έτσι ώστε στο τέλος αυτού του όμορφου ταξιδιού να κοιτάζουμε τους πολίτες του Λεκανοπεδίου στα μάτια και να ξέρουμε ότι κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε για να βελτιώσουμε την καθημερινότητά τους».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος τόνισε: «Με την προκήρυξη του έργου ολοκλήρωσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω και την κατασκευή των νέων ανισόπεδων κόμβων στο Σχιστό και τον Σκαραμαγκά, προχωρούμε σε μια ουσιαστική παρέμβαση για τη Δυτική Αττική.
Πρόκειται για ένα έργο που θα μειώσει σημαντικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα βελτιώσει τη σύνδεση των δυτικών προαστίων με τον Πειραιά και το εθνικό οδικό δίκτυο.
Με σύγχρονες υποδομές και σαφές χρονοδιάγραμμα, κάνουμε πράξη τη μετάβαση σε ένα πιο λειτουργικό και ασφαλές δίκτυο μεταφορών για όλους τους πολίτες».
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν, επίσης, οι βουλευτές από την Περιφέρεια Β΄ Δυτικής Αττικής Γιώργος Κώτσηρας, Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αθανάσιος Μπούρας, Αντιπρόεδρος της Βουλής και Ευάγγελος Λιάκος. Από την Περιφέρεια Β΄ Δυτικού Τομέα Αθηνών η βουλευτής Μαρία Συρεγγέλα και από την Β΄ Πειραιώς οι βουλευτές Γεώργιος Βρεττάκος, Μιχαήλ Λιβανός, Δημήτριος Μαρκόπουλος και Ιωάννης Τραγάκης. Στην εκδήλωση παρέστησαν επίσης, οι Δήμαρχοι Αιγάλεω Λάμπρος Σκλαβούνος, Κορυδαλλού Νίκος Χουρσαλάς, Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης, Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη Κωνσταντίνος Μαραγκάκης, Περάματος Γιάννης Λαγουδάκος και Χαϊδαρίου Μιχάλης Σελέκος, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Μιλτιάδης Θεόδοτος.
Σημαντικό βήμα για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στη Δυτική Αττική αποτελεί η προκήρυξη του ανοιχτού δημόσιου διαγωνισμού για την κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων στον Σκαραμαγκά, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις»της ΕΡΤ.
Ο κ. Δήμας χαρακτήρισε το έργο «ιδιαίτερα σημαντικό για τη Δυτική Αττική», καθώς θα συμβάλει καθοριστικά στη μείωση των βαρέων οχημάτων μέσα στον αστικό ιστό και στη βελτίωση της κυκλοφορίας. «Θα συνδεθεί 1,5 χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών – Κορίνθου με την περιφερειακή Αιγάλεω. Θα ακολουθήσουν οι τρεις κόμβοι — Σκαραμαγκά, Αιγάλεω και Ναυπηγείων — όπου θα καταργηθεί ένα φανάρι, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την κίνηση», ανέφερε ο υπουργός.
Με τη δημοσίευση της προκήρυξης, θα ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης του έργου, το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 36 μηνών.
Οδικός άξονας Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα
Αναφερόμενος στην πορεία του οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο Χρίστος Δήμας σχολίασε την κοινοβουλευτική αντιπαράθεση με τον πρόεδρο της Νέας Αριστεράς, Αλέξη Χαρίτση, τονίζοντας ότι η καθυστέρηση δεν αφορά το ίδιο το έργο αλλά την προηγούμενη κυβερνητική αδράνεια.
«Είχα καταθέσει δεκαέξι ερωτήσεις και δεν έλαβα καμία απάντηση», δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως επί ΣΥΡΙΖΑ το έργο είχε τεμαχιστεί και είχε σχεδόν μηδενική πρόοδο. «Μέσα σε τρία χρόνια ολοκληρώσαμε και δώσαμε στην κυκλοφορία το τμήμα Πάτρα – Πύργος», σημείωσε, ενώ γνωστοποίησε ότι μεγάλο μέρος των μελετών για την επέκταση έχει ήδη ολοκληρωθεί και η κυβέρνηση συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρηματοδότησή του.
«Η παράδοση των 65 χιλιομέτρων και των υπόλοιπων 10 χιλιομέτρων του Πάτρα – Πύργος στα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει ανοίγει πλέον τη συζήτηση για την επέκταση προς Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», πρόσθεσε.
Μετρό Θεσσαλονίκης – Νέα δεδομένα για την Καλαμαριά
Αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2026 θα τεθούν σε λειτουργία οι πέντε σταθμοί της επέκτασης προς την Καλαμαριά, ενώ για λόγους τεχνικών εργασιών θα υπάρξει διακοπή της λειτουργίας του μετρό για περίπου έναν μήνα.
«Μέσα σε έναν χρόνο λειτουργίας, η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έχει μειωθεί κατά 15%, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΚΕΤΑ και του υπουργείου. Με την επέκταση προς Καλαμαριά, η μείωση αυτή θα είναι ακόμη μεγαλύτερη», ανέφερε ο κ. Δήμας.
Ε65 και αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος
Για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα παραδοθούν τα τελευταία 10 χιλιόμετρα, ολοκληρώνοντας έτσι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη Δυτική Ελλάδα.
Όσον αφορά τον Ε65, σημείωσε πως απομένουν 65 χιλιόμετρα για να ολοκληρωθεί η σύνδεση της Καλαμπάκας με την Εγνατία Οδό, στον κόμβο των Γρεβενών, με το έργο να προβλέπεται να παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης και καθημερινής ενημέρωσης. Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη», προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.
Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι. Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ. Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος;
IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.