Πρόστιμα «φωτιά» για χρήση κινητού | Τσουχτερά πρόστιμα θα αποστέλλονται ψηφιακά στους παραβάτες οδηγούς μέσα από το gov.gr

Αυστηρότερο πλαίσιο για τροχαίες παραβάσεις προβλέπει ο νέος ΚΟΚ που κατατέθηκε στη Βουλή.

Εκτός από τις κάμερες ασφαλείας που αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο στους δρόμους της Αττικής, θα επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα τα οποία θα αποστέλλονται ψηφιακά στους παραβάτες οδηγούς μέσα από το gov.gr

Στην περίπτωση που κάμερες καταγράψουν παράβαση, η κλήση θα αποστέλλεται στο σπίτι του οδηγού προκειμένου να πληρώσει το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο ή να παραδώσει την άδειά του και το δίπλωμά του ή και τις πινακίδες του, αναλόγως με την παράβαση.

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει κυρίως με τη χρήση του κινητού κατά την οδήγηση. Σύμφωνα λοιπόν με το νέο πλαίσιο το οποίο θα επιβάλλει ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας:

  • Την πρώτη φορά που θα πιάνεται κάποιος οδηγός να οδηγεί με το κινητό στο χέρι, το πρόστιμο θα είναι 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες,
  • Τη δεύτερη φορά, δηλαδή σε περίπτωση που κάποιος πιαστεί υπότροπος να οδηγεί έχοντας το κινητό τηλέφωνο στο χέρι, το πρόστιμο θα ανέρχεται πλέον στα 1000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες
  • Την τρίτη φορά το πρόστιμο θα είναι 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για ένα έτος

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει κυρίως και για τους δικυκλιστές, αφού για πρώτη φορά, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπει πρόστιμα ακόμη και για τους συνεπιβάτες μηχανής, οι οποίοι δεν θα φορούν το κράνος ασφαλείας. Μέχρι τώρα, το πρόστιμο επιβαλλόταν κανονικά στον αναβάτη της μηχανής, στον οδηγό δηλαδή, πλέον θα υπάρχει πρόστιμο και για κάποιον ο οποίος ανεβαίνει σε δίκυκλο και δεν φοράει το κράνος ασφαλείας.

Αλλαγές προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και για τα όρια ταχύτητας. Μειώνονται τα όρια ταχύτητας για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη και αυξάνονται εκτός αστικού ιστού. Συγκεκριμένα:

  • 30 χιλιόμετρα την ώρα για δρόμους μικρού πλάτους, χωρίς νησίδα, για παράδειγμα σε γειτονιές μπροστά από σπίτια ή σχολεία
  • 50 χιλιόμετρα την ώρα για βασικούς αστικούς δρόμους με νησίδα και
  • 140 χιλιόμετρα την ώρα – όπου αυξάνεται το όριο ταχύτητας – στους αυτοκινητόδρομους, μετά ωστόσο από διαβούλευση και λόγω της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων.

Όσον αφορά τους αυτοσχέδιους αγώνες, δηλαδή τις «κόντρες» που στήνουν πολλοί σε διάφορα σημεία της Αττικής και σε διάφορα σημεία της χώρας, με την ταχύτητα να ξεπερνάει ακόμα και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, οι ποινές θα κλιμακώνονται ως εξής:

  • Στην πρώτη παράβαση που κάποιος πιαστεί να κάνει κόντρα με το όχημά του και να αναπτύσσει ιλιγγιώδη ταχύτητα, θα επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 1 έτος
  • στη δεύτερη φορά – σε περίπτωση υποτροπής -, το πρόστιμο διπλασιάζεται στις 4.000 ευρώ με αφαίρεση άδειας για 2 έτη
  • στην τρίτη φορά, το πρόστιμο θα αγγίζει τις 8.000 ευρώ, ενώ ο παραβάτης θα στερείται το δίπλωμά του για 4 έτη

Σημειώνεται πως υπάρχει και μια αλλαγή που έχει να κάνει κυρίως με την πρόκληση θανατηφόρων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, όπου θα υπάρχει ακόμη και σύνδεση με τον ποινικό κώδικα, αφού αν κάποιος προκαλέσει δυστύχημα και αφαιρέσει ζωή, εφόσον έχει καταναλώσει αλκοόλ ή κινείται με υπερβολική ταχύτητα, θα έχει πλέον και πολύ σοβαρές ποινικές κυρώσεις με φυλάκιση ακόμη και 10 ετών χωρίς αναστολή.

Εκτός τα ταξί από τις λεωφορειολωρίδες 

Στο ίδιο νομοσχέδιο γίνεται σαφές ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία των ταξί στις λωρίδες αποκλειστικής χρήσης λεωφορείων, με στόχο τη διασφάλιση της ανεμπόδιστης διέλευσης των δημόσιων συγκοινωνιών.

Εξαιρούνται τα ταξί που εκπέμπουν με μηδενικούς ρύπους, ειδικά οχήματα που μεταφέρουν ΑμεΑ.

 

 

 

Πηγή: skai.gr / Στη βουλή ο νέος ΚΟΚ: Αυστηρές αλλαγές σε όρια ταχύτητας και «κόντρες» - Πρόστιμα «φωτιά» για χρήση κινητού

"Ο αφρικανικός αντικυκλώνας φέρνει 38 άρια!" - Γιώργος Τσατραφύλλιας

Ο μετεωρολόγος Γιώργος Τσατραφύλλιας ενημερώνει στα social media ότι:Μετά τις ανοιξιάτικες συνθήκες αστάθειας και δροσιάς που θα επικρατήσουν την Παρασκευή και το Σάββατο, από την Κυριακή 1/6/25 και μετά ο υδράργυρος θα πάρει την ανηφόρα.

Συγκεκριμένα ο Ιούνιος θα ξεκινήσει με άκρως καλοκαιρινές διαθέσεις. Αυτό οφείλεται στις αντικυκλωνικές συνθήκες που θα επικρατήσουν στην ανατολική Μεσόγειο οι οποίες θα ευνοήσουν τη μεταφορά ζέστης από την Αφρική.

Μάλιστα τα θερμόμετρα στις ευπαθείς στη ζέστη περιοχές την επόμενη Τέταρτη-Πέμπτη -Παρασκευή ενδέχεται να προσεγγίσουν τους 37-38 βαθμούς.
Οι περιοχές αυτές είναι η κεντρική Μακεδονία, η Θεσσαλία, η Βοιωτία, η Φθιώτιδα ,η Πελοπόννησος.
Η Αττική και η θεσσαλονίκη θα φλερτάρουν με τους 35-36 βαθμούς.Μπορεί και παραπάνω.
Υ.Γ : -Δεν προβλέπεται αφριακανική σκόνη.
-Δεν γνωρίζω ακόμα τη διάρκεια αυτού του κύματος ενόψει του τριημέρου του Αγ. Πνεύματος.
-Αυξημένος θα είναι ο κίνδυνος πυρκαγιάς την άλλη εβδομάδα.
-Η παραπάνω πρόγνωση θα επικαιροποιείται ανάλογα με την πορεία της θερμής μάζας.
Καλά μπάνια!
Featured

Υπεγράφη η δεύτερη σύμβαση για το πρόγραμμα Ανακαίνισης Σχολικών κτηρίων «Μαριέττα Γιαννάκου»

426 σχολικές μονάδες, σε 245 Δήμους και στις 13 Περιφέρειες της χώρας, αναβαθμίζονται με το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου».Πρόκειται για ένα έργο συνολικού ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία προέρχονται από τη δωρεά της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.
 
Οι παρεμβάσεις στις σχολικές μονάδες που θα γίνουν από την «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» αναμένεται να αλλάξουν αισθητά προς το καλύτερο το περιβάλλον διδασκαλίας και εργασίας χιλιάδων μαθητών και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
 Ανακαίνιση χώρων υγιεινής & δημιουργία προσβάσιμων W.C. για ΑμεΑ,
 Επισκευές ραμπών ΑμεΑ,
 Εσωτερικοί και εξωτερικοί χρωματισμοί,
 Βελτιώσεις στον αύλειο χώρο, με γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, καθώς και παιδικές χαρές σε νηπιαγωγεία.
 
 Η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της διαρκούς και σταθερής δέσμευσης της Ελληνικής Κυβέρνησης για την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης.
 
 Οι εργασίες προβλέπεται να αρχίσουν στις 15 Ιουνίου 2025, με στόχο, το μεγαλύτερο μέρος τους να έχει ολοκληρωθεί έως την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, ώστε τα σχολεία να είναι λειτουργικά.
 
 
 Με το Πρόγραμμα Ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου» και τη σημερινή σύμβαση, το σύνολο των έργων που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω των Κτιριακών Υποδομών, στον τομέα της εκπαίδευσης ξεπερνά, πλέον, τα 400 εκατ. ευρώ.
 

«Αποκοιμήθηκα, έγραψα όνομα και επώνυμο, εύκολα»: Μαθητές μιλούν για την πρεμιέρα των Πανελλαδικών

Με χιουμοριστική διάθεση βγήκαν οι πρώτοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με κάποιους από αυτούς να λένε ότι αποκοιμήθηκαν και έγραψαν μόνο... όνομα και επώνυμο. Τονίζεται ότι κάποιους από αυτούς τους υποψηφίους -πίσω από τις κάμερες- εξήγησαν ότι εργάζονται ήδη και πως χρειάστηκε να δώσουν Πανελλαδικές λόγω της αναβολής που θα πάρουν από τον Στρατό. Κάποιοι άλλοι ανέφεραν ότι θα μπουν σε ιδιωτικά ιδρύματα.

«Το θέμα ήταν πολύ εύκολο… κοιμήθηκα μέσα στην τάξη! Ήμουν τόσο χαλαρός που άφησα τη δημιουργικότητά μου να… εκδηλωθεί στον ύπνο μου. Οι φίλοι μου με ξύπνησαν και πρόλαβα να γράψω το όνομά μου και το επίθετό μου», ανέφερε ένας από τους υποψηφίους, περιγράφοντας με χιουμοριστικό τρόπο τη συμμετοχή του.

Άλλος μαθητής, όταν ρωτήθηκε για το απόσπασμα που έπεσε, θυμήθηκε… «κάτι με μια Μπάρμπαρα και ένα περίεργο επίθετο», χωρίς να μπορεί να προσδιορίσει κάτι παραπάνω.

«Γράψαμε μέχρι να βαρεθούμε. Δεν ξέρω γιατί ήρθα. Ξύπνησα και είπα “ας πάω”», σχολίασε ένας τρίτος, με ειλικρίνεια που ξάφνιασε.

Όταν, τέλος, ρωτήθηκαν για τους στόχους τους, ένας από τους μαθητές απάντησε με χαμόγελο: «Στοχεύω στα αστέρια. Θέλω να γίνω πολιτικός μηχανικός, από ιδιωτική σχολή».

 

 

 

 

Πηγή: skai.gr

Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Κυρώθηκε, σήμερα, στην Ολομέλεια της Βουλής η Σύμβαση Παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, συνολικού μήκους 157 χλμ.

Το Έργο περιλαμβάνει και τμήμα «προαίρεσης», το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά μήκους περίπου 30 χλμ. Η προαίρεση αυτή θα ασκηθεί αμέσως μετά την έκδοση των Περιβαλλοντικών Όρων του τμήματος.

Κατά την ομιλία του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας τόνισε ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι ο βασικός οδικός αναπτυξιακός άξονας του νησιού, που θα διασφαλίσει την ασφάλεια των μετακινήσεων, ενώ ταυτόχρονα θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την οικονομική, τουριστική και κοινωνική πρόοδο της Κρήτης στο σύνολό της.

Ο κ. Δήμας δήλωσε ότι ταυτόχρονα με την έναρξη των πρόδρομων εργασιών που προβλέπονται από τη Σύμβαση, το Υπουργείο έχει ζητήσει από τον παραχωρησιούχο τη σύνταξη μελετών για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε τμήματα όπου έχουν καταγραφεί τροχαία ατυχήματα, με σκοπό κάποια από αυτά να αρχίσουν να υλοποιούνται από αυτό το καλοκαίρι. 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε ότι: «Στρατηγικός στόχος της Κυβέρνησης παραμένει ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης να αποτελέσει έναν ενιαίο, σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα που θα συνδέει την Κίσσαμο με τη Σητεία, τη δυτική άκρη του νησιού με την ανατολική».

Σχετικά, συμπλήρωσε ότι για την επέκταση του ΒΟΑΚ και προς τα ανατολικά έχουν ήδη εκπονηθεί μελέτες για την έκταση από τον Άγιο Νικόλαο έως την Παχιά Άμμο, ενώ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα χρηματοδοτήσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα τις μελέτες από την Παχιά Άμμο μέχρι τη Σητεία.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε την καθοριστική συμβολή της ελληνικής κυβέρνησης που με επιμονή, συνέπεια και συνεχείς διαπραγματεύσεις εξασφάλισε τη χρηματοδότηση και την ένταξη του έργου σε τροχιά υλοποίησης προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και της τοπικής κοινωνίας.

Αναφορικά με το ζήτημα των διοδίων, ο κ. Δήμας τόνισε:

«Δεν υπάρχει αυτοκινητόδρομος χωρίς διόδια. Η μη επιβολή διοδίων κατ’ εξαίρεση, θα συνιστούσε περαιτέρω επιβάρυνση των φορολογουμένων όλης της χώρας για την απόσβεση της δαπάνης κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης του έργου».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Δήμας είπε:

«Με τη σημερινή κύρωση, επιβεβαιώνουμε το αυτονόητο! Ένα έργο που καθυστέρησε να ξεκινήσει, αλλά πλέον θεμελιώνεται σε στέρεες βάσεις, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και μακροπρόθεσμη προοπτική, υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού. Όλες οι κυβερνήσεις Κυριάκου Μητσοτάκη από το 2019 εργάστηκαν μεθοδικά και συστηματικά για να φτάσουμε σήμερα στην κύρωση της Σύμβασης του κεντρικού τμήματος του ΒΟΑΚ και ειδικότερα, όλοι οι προκάτοχοί μου. Εμείς είμαστε έμπρακτα με τον ΒΟΑΚ, θα υπερψηφίσουμε και έτσι θα γίνει η πραγματικότητα. Άρα, κάποιοι είναι με τις μικροπολιτικές δικαιολογίες και κάποιοι είναι με τα έργα».

Απαντώντας στην κριτική που διατυπώθηκε από την Αντιπολίτευση, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μεταξύ άλλων, επεσήμανε:

«Μας κατηγορείτε για τη Σύμβαση, η οποία όμως αποτελεί το προϊόν ενός διαγωνισμού που ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ, το 2018. Ο διαγωνισμός αφορούσε την μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και λειτουργία του τμήματος αυτού του ΒΟΑΚ με Σύμβαση Παραχώρησης. Και διερωτώμαι: υπάρχει πουθενά, παγκοσμίως, Σύμβαση Παραχώρησης με την οποία να καλείται κάποιος να χρηματοδοτήσει ένα έργο και να μην αποπληρωθεί για αυτό; Δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ μας λέει ότι θα καταγγείλει τη σύμβαση; Θα την αλλάξει; Ποια; Τη σύμβαση που είναι προϊόν ενός διαγωνισμού που ο ίδιος δημοπράτησε, που ο ίδιος ξεκίνησε με αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά;

Εμείς είπαμε ότι οι αστικές μετακινήσεις δεν θα έχουν διόδια. Αυτό σημαίνει ότι η κατασκευή του έργου, η οποία κοστίζει περίπου 2,1 δισ. ευρώ- θα πρέπει να καλυφθεί από τις υπόλοιπες μετακινήσεις. Αυτά τα χρήματα – το κόστος κατασκευής του έργου – πρέπει να αποπληρωθούν, είτε αφορούν τα ιδία κεφάλαια, είτε αφορούν τα δάνεια. Για να αποπληρωθούν λοιπόν, χρειάζεται να υπάρχουν διόδια. Όσον αφορά στην τιμή τους, πράγματι, καταλήξαμε σε σκιώδη διόδια αφού όμως επιτύχαμε έκπτωση από το ανώτατο όριο του 100%. Τα σκιώδη διόδια λοιπόν, ήταν αναγκαία προκειμένου το αντίτιμο που θα καταβάλουν οι χρήστες στην Κρήτη να διαμορφωθεί με τις ίδιες χιλιομετρικές χρεώσεις με αυτές που ισχύουν σε όλη την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα. Δηλαδή, εάν το απαιτούμενο ύψος των διοδίων για να γίνει η αποπληρωμή της επένδυσης το πλήρωναν αποκλειστικά οι χρήστες – όπως πιθανόν θα θέλατε ή υπονοείτε – θα έπρεπε το κόστος να είναι αυτό το οποίο ισχύει σε όλη την Ελλάδα, επιβαρυμένα κατά τουλάχιστον 64%.

Εμείς θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τη Σύμβαση Παραχώρησης την οποία καλείται να κυρώσει η Βουλή φέρνει σε πέρας ένα πάρα πολύ δύσκολο έργο, το οποίο θα το διαχειριστούμε με απόλυτη ενότητα με την τοπική κοινωνία. Θα διαβουλευτούμε με όλους τους Δήμους, θα διαβουλευτούμε με την Περιφέρεια και με όσους έχουν άποψη για το έργο».

Τεχνικά Στοιχεία της Σύμβασης Παραχώρησης

Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από τρεις διαφορετικές πηγές:

  • Πρώτον, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να επενδύσει εξ ιδίων συνολικά 219,3 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση που ασκηθεί το Δικαίωμα Προαίρεσης τότε η επένδυση αυτή του Παραχωρησιούχου αυξάνεται σε 243,5 εκατ. ευρώ.
  • Δεύτερον, η Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται σε 693 εκατ. ευρώ ενώ αν ασκηθεί το Δικαίωμα Προαίρεσης τότε η Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου αυξάνεται κατά 99 εκατ. Ευρώ, και
  • Τρίτον, αναφορικά με τα Δάνεια προς τον Παραχωρησιούχο από Εμπορικές Τράπεζες, τα δάνεια αυτά ανέρχονται σε 971,8 εκατ. Ευρώ χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης (Τμήμα Κίσσαμος – Χανιά). Αν ενεργοποιηθεί η προαίρεση τα δάνεια αυτά ανέρχονται σε 1,079 δισ. Ευρώ.

Η Σύμβαση προβλέπει ανώτατο ύψος διοδίων τελών 0,053 Ευρώ ανά χλμ. προ ΦΠΑ (ότι ισχύει σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας) σε τιμές 2022 για τα οχήματα κατηγορίας 2 (Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος μέχρι 2,20 μ.) ενώ οι λοιπές κατηγορίες είναι οι ίδιες με τους άλλους αυτοκινητόδρομους.

Δεδομένου ότι τα έσοδα από τα καθορισμένα Διόδια Τέλη δεν επαρκούν για την κάλυψη του συνολικού κόστους της υποδομής (συμπεριλαμβανομένων λειτουργίας, συντήρησης, εξυπηρέτησης δανείων και απόδοσης ιδίων κεφαλαίων), το Δημόσιο επέλεξε την καταβολή Σκιωδών Διοδίων προς τον Παραχωρησιούχο. Το ποσοστό αυτών αποτέλεσε στοιχείο ανάδειξης του Διαγωνισμού και ανέρχεται σε 64,62% επί του κατά περίπτωση επιβαλλόμενου Διοδίου Τέλους.

Η σύμβαση προβλέπει επιπλέον ότι, αν η απόδοση της επένδυσης του Παραχωρησιούχου ξεπεράσει το συμφωνημένο όριο, το ποσοστό των Σκιωδών Διοδίων μειώνεται κλιμακωτά και εν τέλει μηδενίζεται.

Η σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο συνάπτεται μεταξύ, αφενός, του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΔΙΚΤΑΙΟΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ», και, εκ τρίτου, της ανώνυμης εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ». Η Σύμβαση Παραχώρησης έχει διάρκεια 35 έτη, εκ των οποίων τα 5 αφορούν την Περίοδο Μελετών και Κατασκευών.

Όσον αφορά τη λήξη της περιόδου παραχώρησης θεσπίζεται η διαδικασία επιστροφής του έργου στο Δημόσιο, με διαδοχικές επιθεωρήσεις του Έργου προς διαπίστωση της κατάστασής του, σύμφωνα με τις συμβατικές απαιτήσεις.

Ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για τον διάλογο με τον ΣΑΤΑ

Κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας μελών του ΣΑΤΑ, έξω από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απευθύνθηκε επίσημη πρόσκληση σε ομάδα εκπροσώπων τους να προσέλθει εντός του Υπουργείου, προκειμένου να καταθέσουν τα αιτήματά τους και να ξεκινήσει θεσμικός διάλογος.
 
Η πρόσκληση δεν απευθύνθηκε προσωπικά στον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο οποίος έχει επανειλημμένα ασκήσει λεκτική βία και απειλές κατά εργαζομένων του Υπουργείου, με τρόπο που δεν συνάδει με τη θεσμική λειτουργία και τον σεβασμό στον δημόσιο διάλογο.
 
Οι παρευρισκόμενοι αρνήθηκαν να συμμετάσχουν.
 
Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών

Σαν σήμερα : «Η Πόλις εάλω» έπειτα από πολιορκία ενός χρόνου.

Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης. Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία μόνο κατ’ όνομα υπήρχε τις παραμονές της Άλωσης. Ήταν περιορισμένη, κυρίως, στην περιοχή γύρω από την Κωνσταντινούπολη και σε κάποιες σκόρπιες περιοχές...

 

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία μόνο κατ' όνομα υπήρχε τις παραμονές της Άλωσης. Ήταν περιορισμένη, κυρίως, στην περιοχή γύρω από την Κωνσταντινούπολη και σε κάποιες σκόρπιες περιοχές, όπως το Δεσποτάτο του Μυστρά. Οι θρησκευτικές έριδες, οι εμφύλιες διαμάχες, οι σταυροφορίες, η επικράτηση του φεουδαρχισμού και η εμφάνιση πολλών και επικίνδυνων εχθρών στα σύνορά της είχαν καταστήσει την πάλαι ποτέ Αυτοκρατορία ένα «φάντασμα» του ένδοξου παρελθόντος της.

Το Βυζάντιο σ' εκείνη την κρίσιμη στιγμή της ιστορίας του με την οθωμανική λαίλαπα προ των πυλών του, δεν μπορούσε να ελπίζει παρά μόνο στη βοήθεια της καθολικής Ευρώπης, η οποία όμως ήταν μισητή στους κατοίκους της Κωνσταντινούλης. Η ύπαρξη «Ενωτικών» και «Ανθενωτικών» δίχαζε τους Βυζαντινούς. Ωστόσο, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος έκανε μία απέλπιδα προσπάθεια, στέλνοντας πρεσβεία στον πάπα Νικόλαο Ε' για να ζητήσει βοήθεια. Ο Πάπας έβαλε και πάλι ως όρο την Ένωση των Εκκλησιών, αλλά αποδέχθηκε το αίτημα του αυτοκράτορα να στείλει στην Κωνσταντινούπολη ιερείς, προκειμένου να πείσουν τον λαό για την αναγκαιότητα της Ένωσης.

Alosi Konstantinoupolis 1453

Οι απεσταλμένοι του Πάπα, καρδινάλιος Ισίδωρος και ο αρχιεπίσκοπος Μυτιλήνης Λεονάρδος, λειτούργησαν στην Αγία Σοφία, προκαλώντας την αντίδραση του κόσμου, που ξεχύθηκε στους δρόμους και γέμισε τις εκκλησίες, όπου λειτουργούσαν οι ανθενωτικοί με επικεφαλής τον μετέπειτα πατριάρχη Γεννάδιο Σχολάριο. Το σύνθημα που κυριαρχούσε ήταν «Την γαρ Λατίνων ούτε βοήθειαν ούτε την ένωσιν χρήζομεν. Απέστω αφ' ημών η των αζύμων λατρεία».

Το μίσος για τους Λατίνους δεν απέρρεε μόνο από δογματικούς λόγους. Η λαϊκή ψυχή δεν είχε ξεχάσει τη βαρβαρότητα που επέδειξαν οι Σταυροφόροι στην Πρώτη Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204, ενώ αντιδρούσε στην οικονομική διείσδυση της Βενετίας και της Γένουας, που είχε φέρει στα πρόθυρα εξαθλίωσης τους κατοίκους της Αυτοκρατορίας, αλλά και στην καταπίεση των ορθοδόξων στις περιοχές, όπου κυριαρχούσαν οι καθολικοί.

Αντίθετα, οι Οθωμανοί φαίνεται ότι συμπεριφέρονταν καλύτερα προς τους χριστιανούς. Πολλοί χριστιανοί είχαν υψηλές θέσεις στην οθωμανική διοίκηση, ακόμη και στο στράτευμα, ενώ κυριαρχούσαν στο εμπόριο. Οι χωρικοί πλήρωναν λιγότερους φόρους και ζούσαν με ασφάλεια. Έτσι, στην Κωνσταντινούπολη είχε σχηματισθεί μία μερίδα που διέκειτο ευνοϊκά προς τους Οθωμανούς. Την παράταξη αυτή εξέφραζε ο Λουκάς Νοταράς με τη φράση «Κρειττότερον εστίν ειδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν».

Mahomet II: Le siege (prise ou chute) de Constantinople par les Turcs Ottomans de Mahomet II, 1453. Miniature tiree de "l'Advis directif pour faire le passage d'outremer" du dominicain Brocard d'AlIemand traduit du latin vers 1445-1457 par le chanoine de Lille, Jean Mielot. 15eme siecle. Paris, B.N  ©Photo Josse/Leemage 

Από τις αρχές του 1453 ο Μωάμεθ προετοιμαζόταν για την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης. Με έδρα την Ανδριανούπολη συγκρότησε στρατό 150.000 ανδρών και ναυτικό 400 πλοίων. Ξεχώριζε το πυροβολικό του, που ήταν ό,τι πιο σύγχρονο για εκείνη την εποχή και ιδιαίτερα το τεράστιο πολιορκητικό κανόνι, που είχαν φτιάξει Σάξωνες τεχνίτες. Στις 7 Απριλίου, ο σουλτάνος έστησε τη σκηνή του μπροστά από την Πύλη του Αγίου Ρωμανού και κήρυξε επίσημα την πολιορκία της Κωνσταντινούπολης.

Ο αγώνας ήταν άνισος για τους Βυζαντινούς, που είχαν να αντιπαρατάξουν μόλις 7.000 άνδρες, οι 2.000 από τους οποίους μισθοφόροι, κυρίως Ενετοί και Γενουάτες, ενώ στην Πόλη είχαν απομείνει περίπου 50.000 κάτοικοι με προβλήματα επισιτισμού.

Η Βασιλεύουσα περιβαλλόταν από ξηράς με διπλό τείχος και τάφρο. Το τείχος αυτό, που επί 1000 χρόνια είχε βοηθήσει την Κωνσταντινούπολη να αποκρούσει νικηφόρα όλες τις επιθέσεις των εχθρών της, τώρα ήταν έρμαιο του πυροβολικού του σουλτάνου, που από τις 12 Απριλίου άρχισε καθημερινούς κανονιοβολισμούς.

Οι Τούρκοι προσπάθησαν πολλές φορές να σπάσουν την αλυσίδα που έφραζε τον Κεράτιο κόλπο και προστάτευε την ανατολική πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Στις 20 Απριλίου ένας στολίσκος με εφόδια υπό τον πλοίαρχο Φλαντανελλά κατορθώνει να διασπάσει τον τουρκικό κλοιό μετά από φοβερή ναυμαχία και να εισέλθει στον Κεράτιο, αναπτερώνοντας τις ελπίδες των πολιορκούμενων.

Ο Μωάμεθ κατάλαβε αμέσως ότι μόνο το πυροβολικό του δεν έφθανε για την εκπόρθηση της Πόλης, εφόσον παρέμεινε απρόσβλητος ο Κεράτιος. Με τη βοήθεια ενός ιταλού μηχανικού κατασκεύασε δίολκο και τη νύχτα της 21ης προς την 22α Απριλίου, περίπου 70 πλοία σύρθηκαν από τον Βόσπορο προς τον Κεράτιο. Η κατάσταση για τους πολιορκούμενους έγινε πλέον απελπιστική, καθώς έπρεπε να αποσπάσουν δυνάμεις από τα τείχη για να προστατεύσουν την Πόλη από την πλευρά του Κεράτιου, όπου δεν υπήρχαν τείχη.

Η τελική έφοδος των Οθωμανών έγινε το πρωί της 29ης Μαΐου 1453. Κατά χιλιάδες οι στρατιώτες του Μωάμεθ εφόρμησαν στη σχεδόν ανυπεράσπιστη πόλη και την κατέλαβαν μέσα σε λίγες ώρες. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, που νωρίτερα απέκρουσε με υπερηφάνεια τις προτάσεις συνθηκολόγησης του Μωάμεθ, έπεσε ηρωικά μαχόμενος. Αφού έσφαξαν τους υπερασπιστές της Πόλης, οι Οθωμανοί Τούρκοι προέβησαν σε εκτεταμένες λεηλασίες και εξανδραποδισμούς. Το βράδυ, ο Μωάμεθ ο Πορθητής εισήλθε πανηγυρικά στην Αγία Σοφία και προσευχήθηκε στον Αλλάχ «αναβάς επί της Αγίας Τραπέζης», όπως αναφέρουν οι χρονικογράφοι της εποχής.

 


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/145




 

Συνάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη με την Ομοσπονδία Ταξί

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, πραγματοποίησε, σήμερα, συνάντηση εργασίας με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ταξί Ελλάδος, Λευτέρη Πετράκη, με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας και μέλη του ΣΑΤΑ.

Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο του θεσμικού διαλόγου που διατηρεί το Υπουργείο με όλους τους επαγγελματικούς φορείς του τομέα των μεταφορών, με στόχο τη διαμόρφωση πολιτικών που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του κλάδου και συμβάλλουν στη βελτίωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών.

Τέθηκαν, μεταξύ άλλων, ζητήματα που αφορούν: τη δυνατότητα ενίσχυσης των ψηφιακών ελέγχων για τις ειδικές άδειες, τη ρύθμιση της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, την επέκταση της δυνατότητας μετατροπής οχημάτων σε εννιαθέσια σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς και την τροποποίηση του ισχύοντος πλαισίου για τον αποχαρακτηρισμό οχήματος σε διάστημα ενός έτους.

Η συζήτηση διεξήχθη σε εποικοδομητικό κλίμα, με κοινή βούληση για διαρκή συνεργασία και ειλικρινή διάλογο. Συμφωνήθηκε η συνέχιση της τακτικής επικοινωνίας μεταξύ του Υπουργείου και της Ομοσπονδίας, με στόχο την αναζήτηση δίκαιων και ρεαλιστικών λύσεων που θα ενισχύουν τη λειτουργικότητα του συστήματος μεταφορών.

Βασικός στόχος του Υπουργείου είναι η συνεχής βελτίωση των αστικών μεταφορών, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και τον ουσιαστικό ρόλο όλων των μέσων μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένου του ταξί, στο συνολικό συγκοινωνιακό πλέγμα.

Καταργείται ο ΟΠΕΚΕΠΕ - Οι λειτουργίες πληρωμών και ελέγχων ενσωματώνονται στην ΑΑΔΕ

Η κατάργηση του ΟΠΕΚΕΠΕ και η ενσωμάτωση των λειτουργιών πληρωμών και ελέγχων στην ΑΑΔΕ, όπου θα μεταφερθεί και το προσωπικό του Οργανισμού, αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη, Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα, του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό Γιώργου Μυλωνάκη και του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή.

Μετά από προσπάθειες εσωτερικού εκσυγχρονισμού του ΟΠΕΚΕΠΕ που δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, η Κυβέρνηση, σε συνεργασία με τις Ευρωπαϊκές Αρχές και προσηλωμένη στη δημιουργία ενός διαφανούς και ολοκληρωμένου συστήματος πληρωμών, φιλικού προς τους αγρότες, προχωρά με αποφασιστικότητα στην οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος, αναφέρουν κυβερνητικές πηγές.

Το μήνυμα είναι σαφές: Το σύστημα Αγροτικών Ενισχύσεων και Πληρωμών περνά σε μία νέα εποχή βάζοντας οριστικό τέλος σε κακές πρακτικές και παθογένειες δεκαετιών, που στερούσαν από τους συνεπείς αγρότες, πόρους και δυνατότητες, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. 

Η διαδικασία ξεκινά άμεσα, με τη συνεργασία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ, υπό την εποπτεία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης. Στόχος είναι η πλήρης ενσωμάτωση να έχει ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2026. Προς το σκοπό αυτό, μέχρι τον Ιούλιο θα κατατεθούν οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις. 

Η νομοθετική παρέμβαση θα εστιάζει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των αγροτών και ταυτόχρονα στη διαφάνεια και τη λογοδοσία με την αναβάθμιση των διαδικασιών πληρωμών, την ανάπτυξη νέων ψηφιακών υπηρεσιών, την ενίσχυση του εσωτερικού ελέγχου, τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων ΟΠΕΚΕΠΕ και ΑΑΔΕ, τον πολλαπλασιασμό των φυσικών ελέγχων με χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων και την τυποποίηση και πιστοποίηση των διαδικασιών. 

Η επιλογή της ΑΑΔΕ για την υλοποίηση της μεταρρύθμισης δεν είναι τυχαία. Η ανεξαρτησία της Αρχής αλλά και οι σημαντικές της επιτυχίες στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και την ενίσχυση της διαφάνειας στις συναλλαγές των πολιτών με τη φορολογική διοίκηση, αποτελούν εχέγγυα προκειμένου να αναμορφωθεί το σύστημα Αγροτικών Ενισχύσεων και Πληρωμών, υπέρ των αγροτών και του πρωτογενούς τομέα αλλά και συνολικά της ελληνικής οικονομίας και της εικόνας της χώρας.

 

Δημοσιεύθηκε στο https://www.capital.gr/

Καταργείται ο ΟΠΕΚΕΠΕ - Οι λειτουργίες πληρωμών και ελέγχων ενσωματώνονται...

Κοινωνικό μήνυμα :Οδηγούμε προσεκτικά και δεν ξεχνάμε...

Οι πεζοί έχουν προτεραιότητα στις διαβάσεις των πεζών, ακόμη και όταν δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης
Οι οδηγοί σταματούν πριν τη διάβαση, όταν κάποιος πεζός ετοιμάζεται να τη διασχίσει ή τη διασχίζει ήδη. Για το λόγο αυτό πρέπει να πλησιάζουν τη διάβαση με μικρή ταχύτητα
 

Οι πεζοί έχουν προτεραιότητα στις διαβάσεις πεζών, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες. Συγκεκριμένα:

🔹 Οδηγοί οχημάτων οφείλουν να επιβραδύνουν και να σταματούν όταν βλέπουν πεζούς να διασχίζουν ή να ετοιμάζονται να διασχίσουν διάβαση πεζών.

🔹 Η μη παραχώρηση προτεραιότητας σε πεζούς στις διαβάσεις θεωρείται παράβαση και τιμωρείται με πρόστιμο και ενδεχομένως και αφαίρεση διπλώματος.

🔹 Οι πεζοί, από την πλευρά τους, οφείλουν να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις όπου υπάρχουν και να είναι προσεκτικοί.

 Επομένως, όταν δεις διάβαση πεζών:

  • Αν είσαι οδηγός: σταματάς και δίνεις προτεραιότητα.

  • Αν είσαι πεζός: έχεις προτεραιότητα, αλλά πάντα με προσοχή.

Πώς θα πάρουν οι πολίτες Προσωπικό Αριθμό

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε ο Προσωπικός Αριθμός και η ενσωμάτωσή του στα δελτία αστυνομικής ταυτότητας.

Με τη χρήση του Προσωπικού Αριθμού δίνεται στους πολίτες για πρώτη φορά η δυνατότητα να χρησιμοποιούν έναν αριθμό ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο, ο οποίος θα καλύπτει όλες τις χρήσεις των τομεακών αριθμών που χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως ο ΑΦΜ που αφορά φορολογικές υποθέσεις, ο ΑΜΚΑ που σχετίζεται με ασφαλιστικά ζητήματα και ο αριθμός αστυνομικής ταυτότητας.

Ο νέος αριθμός θα είναι μοναδικός και δεν θα μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της ζωής του πολίτη.

Με τον τρόπο αυτό θα βελτιωθεί η παροχή υπηρεσιών και παράλληλα θα αντιμετωπιστούν χρόνια κενά στη διασύνδεση κρατικών μητρώων, που είχαν ως συνέπεια την ταλαιπωρία των πολιτών και τον περιορισμό της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών του Δημοσίου.

Με τον Προσωπικό Αριθμό θα διορθωθούν επίσης λάθη τα οποία υπάρχουν στα βασικά μητρώα του κράτους (Μητρώου Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, Φορολογικού Μητρώου της ΑΑΔΕ, Εθνικού Μητρώου ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ της ΗΔΙΚΑ Α.Ε., Μητρώου Δελτίων Ταυτότητας της ΕΛ.ΑΣ. και Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας).

«Κλειδί» για να ξεκλειδώνει οποιαδήποτε συναλλαγή με το Δημόσιο

«Συγχαρητήρια, καταρχάς, σε όσους δούλεψαν σκληρά για να φτάσουμε στο σημείο σήμερα να μπορούμε να θέτουμε σε ψηφιακή λειτουργία τον Προσωπικό Αριθμό. Είναι μια φαινομενικά τεχνική παρέμβαση, η οποία νομίζω, όμως, ότι έχει μια πολύ σημαντική προστιθέμενη αξία ως προς τον συνολικό εκσυγχρονισμό του κράτους.

Ουσιαστικά, ο νέος Προσωπικός Αριθμός που θα αποδοθεί σε κάθε πολίτη γίνεται το “κλειδί” για να ξεκλειδώνει οποιαδήποτε συναλλαγή με το Δημόσιο. Έρχεται και συμπληρώνει τους υφιστάμενους αριθμούς οι οποίοι ήδη υπάρχουν.

Και για να το πούμε πολύ απλά, η φιλοδοξία μας είναι από εδώ και στο εξής ο πολίτης να θυμάται μόνο τον έναν προσωπικό του αριθμό -στη διαμόρφωση του οποίου θα συμμετέχει και ο ίδιος, έτσι ώστε να είναι πραγματικά προσωπικός ο αριθμός- για να διευκολυνθούν οι επικοινωνίες του πολίτη με το Δημόσιο.

Και είναι, επίσης, μια μεγάλη ευκαιρία να διορθώσουμε μια σειρά από λάθη τα οποία υπάρχουν στα βασικά μητρώα του κράτους, θα έλεγα από συστάσεώς τους, έτσι ώστε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι όλα τα στοιχεία που αφορούν σε όλους τους Έλληνες πολίτες είναι απολύτως ορθά.

Προσδιορίσατε τη διαδικασία με την οποία θα εκδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος από εδώ και στο εξής θα αναγράφεται και στις καινούργιες ταυτότητες. Να πούμε, επίσης, ότι οι μπλε ταυτότητες, έτσι όπως τις ξέραμε, θα αποτελούν σύντομα -και πρέπει να αποτελούν βάσει ευρωπαϊκής οδηγίας- παρελθόν. Και σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κάνουμε το καλύτερο δυνατό ώστε να περιορίσουμε τις αναμονές για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων.

Η νέα ταυτότητα από μόνη της είναι μια σημαντική ένδειξη προόδου του ελληνικού κράτους και ενθαρρύνουμε όλους τους πολίτες το συντομότερο δυνατό να σπεύσουν για να την εκδώσουν. Και δική μας δουλειά είναι να μειώσουμε τους χρόνους αναμονής, ειδικά στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ώστε αυτή η διαδικασία να γίνεται όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα», δήλωσε ο Πρωθυπουργός μετά την παρουσίαση.

prosopikos xronos

Χορήγηση μέσω της εφαρμογής myInfo του gov.gr

H χρήση του Προσωπικού Αριθμού θα διευκολύνει την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ διαφορετικών δημόσιων υπηρεσιών, βελτιώνοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα, και παράλληλα θα επιτρέψει τη δημιουργία ακριβών και αξιόπιστων στατιστικών στοιχείων.

Η χορήγηση του Προσωπικού Αριθμού θα πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής myInfo του gov.gr, όπου οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα οι ίδιοι να διαμορφώσουν μέρος του Προσωπικού τους Αριθμού.

Παράλληλα, οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν τις απαραίτητες επιβεβαιώσεις των προσωπικών τους στοιχείων και να αιτηθούν διορθώσεις σε περίπτωση αποκλίσεων, ώστε να συνάδουν με τα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στο μητρώο πολιτών.

Η πλατφόρμα αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του Ιουνίου.

Ο Προσωπικός Αριθμός θα αναγράφεται αυτοματοποιημένα στις νέες ταυτότητες, στην πίσω όψη, και θα αποτελεί το αναγνωριστικό που επαληθεύει μοναδικά την ταυτότητα του προσώπου στον ψηφιακό κόσμο, αντίστοιχα με τον αριθμό δελτίου ταυτότητας που σε συνδυασμό με τη φωτογραφία ταυτοποιεί το πρόσωπο στον φυσικό κόσμο.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε: «Ο Προσωπικός Αριθμός έρχεται να κάνει δύο πράγματα: το ένα είναι να βοηθήσει τους πολίτες που ταλαιπωρούνται στο ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας αυτών των ανορθογραφιών -μεταφορικά και κυριολεκτικά- στα μητρώα του κράτους, και το δεύτερο έρχεται να βάλει μία σειρά πλέον στα μητρώα του κράτους, προκειμένου να μην έχουμε αυτή την πολλαπλή και λανθασμένη πολλές φορές εικόνα.

Ο σκοπός είναι πλέον μόνο με έναν αριθμό και όχι με τέσσερις διαφορετικούς τομεακούς αριθμούς, ο πολίτης να εξυπηρετείται σε όλο το ελληνικό Δημόσιο, σιγά-σιγά και στον ιδιωτικό τομέα. Είναι μία τομή, πραγματικά, για την ελληνική δημόσια διοίκηση».

Η παρουσίαση του Προσωπικού Αριθμού έγινε από τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο.

Πάνω από 1,7 εκατ. νέες ταυτότητες έχουν ήδη παραληφθεί - Δυνατότητα έκδοσης και εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας

Στο πλαίσιο της σύσκεψης έγινε επίσης ενημέρωση από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη σχετικά με την πορεία έκδοσης των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων. Μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί από τους κατόχους τους περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια νέες ταυτότητες, ενώ λειτουργούν 371 Υπηρεσίες Έκδοσης σε όλη την Ελλάδα.

«Εκδίδονται κάθε χρόνο από τα Τμήματα Διερεύνησης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας 1 εκατομμύριο ταυτότητες, σε όλα τα σημεία της χώρας, σε όλους τους Νομούς της χώρας, σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Η προσπάθειά μας από εδώ και μπρος είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω με προσωπικό και μεγαλύτερη απασχόληση τα Τμήματα Διερεύνησης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων, να έχουμε περισσότερες θέσεις εργασίας, να δουλεύουν και την Κυριακή τα τμήματα ούτως ώστε να υποδέχονται τους πολίτες.

Καλούμε, επίσης, τους πολίτες αυτούς οι οποίοι θα πάνε διακοπές σε διάφορα σημεία της χώρας, επειδή η δυνατότητα που έχουν τα περιφερειακά τμήματα ασφαλείας για έκδοση ταυτοτήτων είναι μεγαλύτερη, θα μπορούσαν εκεί για λόγους συντομίας και εξυπηρέτησης να υποβάλουν την αίτησή τους εκεί, τα δικαιολογητικά τους, για να γίνει γρήγορα η έκδοση ταυτότητας», ανέφερε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

 

 

Δημοσιεύθηκε στο Οικονομία, Χρηματιστήριο, Επενδύσεις, Επιχειρήσεις - Euro2day.gr / Πώς θα πάρουν οι πολίτες Προσωπικό Αριθμό

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα-φωτιά, αφαίρεση διπλώματος και κάμερες – Τι αλλάζει από σήμερα στους δρόμους

Με αυστηρότερα πρόστιμα, νέες τεχνολογίες επιτήρησης και δρακόντειες ποινές για τους παραβάτες, ο νέος Κ.Ο.Κ. στοχεύει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Αν και οι κυβερνητικές εξαγγελείες έκαναν λόγο για σήμερα, Δευτέρα 26 Μαΐου 2025, η εφαρμογή του αναθεωρημένου Κώδια Οδικής Κυκλοφορίας πρόκειται να τεθεί σε ισχύ μετά την ψήφισή του από τη Βουλή, κάτι που δεν έχει ακόμα γίνει αλλά αναμένεται πριν “φύγει” ο Μάιος.

Ωστόσο, καθώς μιλάμε για σαρωτικές αλλαγές που υπόσχονται να μεταμορφώσουν την οδική συμπεριφορά στην Ελλάδα, δεν πρέπει να ξεχνάμε τι προβλέπεται για όσους “περνούν την κόκκινη γραμμή” και παρανομούν, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις παραβάσεων στις οποίες όσοι υποπίπτουν ακόμα και τώρα, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις νέες αυστηρότερες ποινές.

 

Ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια κλιμακωτή κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τέσσερις βασικές κατηγορίες, ανάλογα με την επικινδυνότητα τους:
Χαμηλής επικινδυνότητας (Ε1): Πρόστιμο 30 ευρώ και πιθανή αφαίρεση άδειας οδήγησης για 10 ημέρες.
Μεσαίας επικινδυνότητας (Ε2): Πρόστιμο 150 ευρώ και πιθανή αφαίρεση άδειας οδήγησης για 20 ημέρες.
Υψηλής επικινδυνότητας (Ε3): Πρόστιμο 350 ευρώ και πιθανή αφαίρεση άδειας οδήγησης και στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 30 ημέρες.
Αντικοινωνική οδική συμπεριφορά (Σ): Επιπλέον διοικητικό μέτρο αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες, πέραν των άλλων κυρώσεων.

lkamaerasdakali2

Εκείνο όμως που αξίζει να κρατήσουμε από τις νέες διατάξεις, είναι η ιδιαίτερη έμφαση που δίνεται στις επαναλαμβανόμενες παραβάσεις. Εάν ένας οδηγός υποπέσει για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα ενός έτους σε σοβαρές παραβάσεις, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, του επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως 180 ημέρες. Σε περίπτωση τρίτης υποτροπής μέσα σε πέντε χρόνια, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για επτά χρόνια, με υποχρεωτική επανεκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της.

Αυτό που αναμένεται πως θα εξορθολογιστεί με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ, είναι η μηδενική ανοχή στις παραβάσεις που δυνητικά μπορούν να προκαλέσουν τα μεγαλύτερα προβλήματα στο κοινωνικό σύνολο. Μια τέτοια είναι προφανώς η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη. Αυτή πλέον θα είναι μία από τις σοβαρότερες παραβάσεις, με πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής, οι κυρώσεις αυξάνονται δραματικά, φτάνοντας έως και την αφαίρεση της άδειας για επτά χρόνια

Αντίστοιχα, η οδήγηση οχήματος χωρίς την κατάλληλη άδεια οδήγησης επιφέρει πρόστιμο 700 ευρώ, καθώς και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 30 ημέρες. Για μοτοσυκλέτες και άλλα δίκυκλα, το πρόστιμο είναι 500 ευρώ με τις ίδιες κυρώσεις. Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει την εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου, όπως κάμερες σε λεωφορεία, τρόλεϊ και οχήματα έκτακτης ανάγκης, για την καταγραφή παραβάσεων. Επιπλέον, ενισχύεται η επιτήρηση με ραντάρ και κάμερες, ενώ οι οδηγοί θα λαμβάνουν τις κλήσεις τους άμεσα μέσω email- ακόμα και με sms.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στο https://www.sport24.gr/

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα