Featured

Άρθρο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ -Χρίστος Δήμας: «Μεταρρύθμιση στην ΥΠΑ και ολιστικό σχέδιο δράσης στην αεροναυτιλία»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί τους τελευταίους πέντε μήνες μια θεσμική μεταρρύθμιση στον τομέα της αεροναυτιλίας, η οποία απαντά σε χρόνια προβλήματα και ταυτόχρονα, καλύπτει κενά τα οποία είχαν αφήσει τη χώρα εκτεθειμένη σε ευρωπαϊκές παρατηρήσεις και κυρώσεις.

Στόχοι αυτής της πρωτοβουλίας είναι: η πλήρης συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο, η ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και, κυρίως, η βελτίωση της ασφάλειας και της ποιότητας των υπηρεσιών του τομέα αεροναυτιλίας.

Αφενός, με ένα νέο σχέδιο νόμου, που έχει εγκριθεί από το υπουργικό συμβούλιο και θα ψηφιστεί το φθινόπωρο, η ΥΠΑ μετατρέπεται από δημόσια υπηρεσία σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει:

➢ πιο ευέλικτη διοίκηση και οικονομική αυτοτέλεια,

➢ καλύτερη αξιοποίηση και ενίσχυση του προσωπικού,

➢ τεχνολογική αναβάθμιση κρίσιμων λειτουργιών,

➢ θεσμική αναμόρφωση με σύγχρονη και αποτελεσματική δομή.

Η ανάγκη αλλαγής δεν είναι καινούρια. Προηγήθηκαν προσπάθειες το 2016, το 2018 και το 2020, οι οποίες, ωστόσο, δεν απέδωσαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Σήμερα οι συνθήκες είναι διαφορετικές:

➢ υπάρχουν πλέον ώριμα τεχνικά και νομικά εργαλεία,

➢ η χώρα έχει σαφή ευρωπαϊκή υποχρέωση συμμόρφωσης,

➢ έχει καταρτιστεί ένα ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο Σχέδιο Δράσης, με χρηματοδότηση και σαφές χρονοδιάγραμμα,

➢ και το σημαντικότερο, υπάρχει η πολιτική βούληση να προχωρήσει μια δύσκολη αλλά απαραίτητη μεταρρύθμιση.

Αφετέρου, με πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Δήμα, καταρτίστηκε και ήδη υλοποιείται το Ολιστικό Σχέδιο Δράσης (Action Plan) για τις Παραβάσεις και τη Συμμόρφωση με το Δίκαιο της ΕΕ στον Τομέα της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM), που αποτελεί μια συνολική παρέμβαση για την ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (SES) και περιλαμβάνει συγκεκριμένα ορόσημα και στόχους. Δεν είναι απλώς μια «τυπική απάντηση» σε διαδικασίες παράβασης. Είναι ένας οδικός χάρτης που:

➢ εκσυγχρονίζει τα συστήματα αεροναυτιλίας,

➢ αναβαθμίζει τις υποδομές,

➢ ενισχύει το θεσμικό πλαίσιο και

➢ βελτιώνει την εικόνα της χώρας στον ευρωπαϊκό και διεθνή αεροπορικό χώρο.

Για τον σκοπό αυτό συγκροτήθηκε ειδική Ομάδα Εργασίας με στελέχη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την ΥΠΑ και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Η ομάδα αυτή παρακολουθεί καθημερινά την πρόοδο, εγκρίνει τα παραδοτέα και φροντίζει για τον συντονισμό όλων των εμπλεκομένων.

Το Σχέδιο Δράσης σχεδιάστηκε σε συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους ευρωπαϊκούς φορείς (DG MOVE, EASA και EUROCONTROL) και περιλαμβάνει 364 επιμέρους δράσεις, οργανωμένες σε επτά βασικούς πυλώνες:

1. Συντονισμός και παρακολούθηση υλοποίησης.

2. Ανάπτυξη υπηρεσιών Data Link.

3. Αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (TopSky ATC One).

4. Εφαρμογή πλοήγησης βάσει απόδοσης (PBN).

5. Ανάπτυξη ραντάρ Mode S.

6. Εφαρμογή του Κανονισμού CP1 και βελτιώσεις στον Τομέα της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας.

7. Μετασχηματισμός της ΥΠΑ.

Η Ελλάδα έχει ήδη υποβάλει στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη 2η Έκθεση Προόδου. Η έκθεση αυτή συνοψίζει τα διοικητικά, τεχνικά και συμβατικά βήματα που έγιναν από την 1η Ιουλίου έως τις 15 Αυγούστου 2025, ώστε να διασφαλιστεί ότι το έργο προχωρά στον προβλεπόμενο χρόνο και σε σωστή κατεύθυνση.

Η μεταρρύθμιση αυτή δεν είναι απλώς θεσμική αλλαγή. Σημαίνει:

➢ ακόμη υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας στις πτήσεις,

➢ πιο αξιόπιστες υπηρεσίες για τους επιβάτες,

➢ ισχυρότερο τουριστικό και επιβατικό προφίλ για τη χώρα,

➢ αποφυγή προστίμων και κυρώσεων,

➢ και, τελικά, ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό πλαίσιο για τη διαχείριση του εναέριου χώρου.

Με το σύνολο των ενεργειών που περιγράφονται παραπάνω, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζει μια ολιστική μεταρρύθμιση του τομέα της αεροναυτιλίας, η οποία εκσυγχρονίζει τη δομή του ώστε να ανταποκριθεί στις μελλοντικές προκλήσεις, ενώ θα έχει, άμεσα, θετικές συνέπειες και στο επίπεδο λειτουργίας των υπηρεσιών.

 

Δημοσιεύθηκε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων: mobile

Επισυνάπτονται φωτογραφίες

ΠΗΓΗ ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Ανασκόπηση των σημαντικότερων Αυτοδιοικητικών ειδήσεων της εβδομάδας 18-24 Αυγούστου

Η εβδομάδα που πέρασε έφερε στο προσκήνιο μια σειρά από σημαντικές εξελίξεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον δημόσιο τομέα, με αποφάσεις, κινητοποιήσεις, αλλά και νέες προκλήσεις για τους δήμους.

24ωρη Πανελλαδική Απεργία στις 28 Αυγούστου

Η ΑΔΕΔΥ και η ΠΟΕ-ΟΤΑ κήρυξαν 24ωρη πανελλαδική απεργία για τις 28 Αυγούστου, με συγκέντρωση στο Σύνταγμα, αντιδρώντας στο νέο νομοσχέδιο που αφορά το Πειθαρχικό Δίκαιο στο Δημόσιο.

Ερωτήσεις – Απαντήσεις για μη ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς

Το Υπουργείο Εσωτερικών δημοσίευσε οδηγίες απαντώντας σε συχνές ερωτήσεις δήμων σχετικά με την περίπτωση σύνταξης μη ισοσκελισμένου προϋπολογισμού για το έτος 2026.

Ανακύκλωση στην Αττική: μόλις 6,2%

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΔΣΝΑ, η ανακύκλωση στην Αττική βρίσκεται σήμερα μόλις στο 6,2%, πολύ χαμηλότερα από τον εθνικό και ευρωπαϊκό στόχο του 50% έως το 2030.

Παρέμβαση για την καύση απορριμμάτων

Το «Δυτικό Μέτωπο» δημοσίευσε κείμενο παρέμβασης ενάντια στην καύση απορριμμάτων, καλώντας και τα Δημοτικά Συμβούλια να το υιοθετήσουν.

Χρηματοδότηση για καθαριότητα στα σχολεία

Εγκρίθηκαν 37,2 εκατ. ευρώ για το προσωπικό καθαριότητας των σχολικών μονάδων, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Κίνδυνοι από τα κουνούπια

Σημαντική αύξηση κρουσμάτων ασθενειών που μεταδίδονται από κουνούπια καταγράφεται στην Ευρώπη το 2025, γεγονός που θέτει τους δήμους σε εγρήγορση για την ενίσχυση μέτρων πρόληψης.

Ψηφιακές ανισότητες στους δήμους

Η νέα Έκθεση Ανοικτού Διαδικτύου 2024-2025 της ΕΕΤΤ καταγράφει μεγάλες ανισότητες στις ταχύτητες Διαδικτύου ανάμεσα σε δήμους της χώρας.

Καθυστερήσεις στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό ΟΤΑ

Δεύτερη έρευνα του myota.gr για το πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» δείχνει ότι πλέον η ευθύνη για τις καθυστερήσεις βαραίνει τους ίδιους τους δήμους και όχι τη Διαχειριστική Αρχή.

Σχολικές μεταβολές με ΦΕΚ

Δημοσιεύθηκε το σχετικό ΦΕΚ με τις Ιδρύσεις, Καταργήσεις και Συγχωνεύσεις σχολείων.

Παράταση για τα Βραβεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Δόθηκε παράταση για την υποβολή συμμετοχών στα Βραβεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης.


ℹ️Θυμίζουμε ότι καθημερινά στην σελίδα ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ μπορείτε να παρακολουθείτε καλές πρακτικές και καινοτόμες δράσεις των δήμων. 

Ανασκόπηση των σημαντικότερων Αυτοδιοικητικών ειδήσεων της εβδομάδας 18-24 Αυγούστου | My-OTA.gr

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Αυξημένη είναι η κίνηση αυτήν την ώρα στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα προς Αθήνα

Ξεκίνησε η επιστροφή των Αθηναίων: Μποτιλιάρισμα στους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τη Νέα Πέραμο

Αυξημένη είναι η κίνηση αυτήν την ώρα στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα προς Αθήνα

Ολοκληρώνεται σε λίγες ώρες το προτελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι εκδρομείς, που έφυγαν από την πόλη είτε για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, είτε για μία απόδραση και μερικές στιγμές ξεκούρασης, να παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής.

 kiklofofria

Η αυξημένη κίνηση ξεκίνησε νωρίς το μεσημέρι, με τις πρώτες καθυστερήσεις. Συγκεκριμένα, το τμήμα από τους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τη Νέα Πέραμο αντιμετωπίζει προβλήματα, αλλά όχι μεγάλης κλίμακας μέχρι στιγμής. Μποτιλιάρισμα υπάρχει και στα διόδια της Ελευσίνας.

 

Δημοσιεύθηκε στο Ξεκίνησε η επιστροφή των Αθηναίων: Μποτιλιάρισμα στους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τη Νέα Πέραμο - Newsbomb

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Η ευθύνη βαραίνει τους δήμους και όχι τη Διαχειριστική

Αν και ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός αποτελεί την κορυφαία πρόκληση και ευκαιρία των δήμων για να εξοικονομήσουν ανθρώπινους, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς πόρους, και ταυτόχρονα να αναβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους προς του πολίτες η πορεία του προγράμματος «Smart Cities» αποδεικνύεται απογοητευτική. 

Το myota.gr συνεχίζοντας το reportaz και διορθώνοντας – επικαιροποιώντας προηγούμενο άρθρο του, διαπιστώνει ότι τα τελευταία στοιχεία φανερώνουν με σαφήνεια ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται στη Διαχειριστική Αρχή όπως ισχυρίζονται αρκετοί αιρετοί, αλλά στις ίδιες τις δημοτικές αρχές.

Τα νέα δεδομένα

  • Από τους 203 δήμους που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα:
    • Μόλις 12 δήμοι έχουν υπογράψει συμβάσεις και προχωρούν σε υλοποίηση.
    • 3 διαγωνισμοί έχουν αναβληθεί.
    • 73 διαγωνισμοί βρίσκονται στο στάδιο αξιολόγησης προσφορών.
    • 12 δήμοι έχουν ανοίξει διαγωνιστική διαδικασία και δέχονται ακόμη υποβολές.
  • Με άλλα λόγια, περίπου 100 δήμοι (το 50% των ενταγμένων) «κάτι κάνουν», έστω και με αργούς ρυθμούς, ενώ το υπόλοιπο 50% παραμένει πλήρως αδρανές, παρότι έχουν στα χέρια τους αποφάσεις ένταξης εδώ και αρκετούς μήνες.

Ποιος ευθύνεται για τις καθυστερήσεις

Συχνά, σε συνεδριάσεις της ΚΕΔΕ και σε δημόσιες τοποθετήσεις, ακούγεται ότι «καθυστερεί η Διαχειριστική». Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική:

Η Διαχειριστική Αρχή έχει ολοκληρώσει τις εγκρίσεις και έδωσε τον απαραίτητο χρόνο. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι οι δήμοι είτε δεν βάζουν σε προτεραιότητα τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, είτε δεν διαθέτουν την επάρκεια να τρέξουν τη διαγωνιστική διαδικασία που δεν σχετίζεται με τους υπεύθυνους IT ενός δήμου.

Το αποτέλεσμα είναι πολύτιμοι μήνες χαμένοι και έργα που θα μπορούσαν ήδη να αλλάζουν την καθημερινότητα των δημοτών παραμένουν στα χαρτιά ενώ επιβεβαιώνεται και η διαπίστωση του προηγούμενου άρθρου που λέει ότι η τεχνολογία προχωράει ραγδαία και όταν κάποιοι δήμοι θα ολοκληρώσουν τις διαδικασίες θα κληθούν να τις επικαιροποιήσουν με νέο κόστος. Μην ξεχνάμε ότι στο μεσοδιάστημα το Υπουργείο μετονομάστηκε σε Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης και δημιουργήθηκε και Ειδική Γραμματεία Τεχνητής Νοημοσύνης και Διακυβέρνησης Δεδομένων

Η εικόνα των έργων

Το myota.gr και με το δεύτερο ρεπορταζ επιμένει όπως το είχε γράψει από τη αχή: Η μέθοδος του Merlet Place δεν ήταν σωστή. Όχι η σύνθεση αλλά η μέθοδος της δυνατότητα επιλογής.  Μπορεί να ήταν μια μέθοδος πιο δημοκρατική και συμμετοχική για τις δημοτικές αρχές, αλλά όπως το είχαμε διαβλέψει, οι δημοτικές αρχές δεν είχαν την επάρκεια να το διαχειριστούν. Δεν είναι δυνατόν να μην έχεις ψηφιοποιήσει τις οικονομικές σου υπηρεσίες, τα Μητρώα Διαδικασιών, τα περιγράμματα θέσεων εργασίας με επίκαιρα job description, να μην έχεις επιχειρησιακή νοημοσύνη μέσω των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και να βάζεις QR για τα μνημεία της πόλης σου. Δεν είναι δυνατόν να θεωρείς ψηφιοποίηση αρχείου το σκανάρισμα. 

Ήδη από την αρχική φάση του προγράμματος είχαν καταγραφεί σημαντικές παθογένειες με μια απλή έρευνα στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων:

Οι περισσότερες μελέτες έγιναν με copypaste πρακτικές από συμβούλους, χωρίς πραγματική ανάλυση τοπικών αναγκών. Καμία εταιρεία δεν φαίνεται να υποχρεώθηκε να συνεργαστεί ούτε με τον DPO, ούτε με τον Εσωτερικό Ελέγχο, ούτε με τις διευθύνσεις διοίκησης για την ανάλυση των αναγκών. 

Στους περισσότερους διαγωνισμούς εμφανίστηκαν μία ή δύο εταιρείες που σημαίνει ότι οι δήμοι δεν γνώριζαν πως να προστατευτούν από την Αγορά και πολύ περισσότερο με θολές περιγραφές, πως να παραλάβουν αυτό που πραγματικά χρειάζονταν.

Οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί αφορούν κυρίως χαμηλής τεχνολογικής αξίας έργα (σάρωση εγγράφων, απλά portals, βασικά dashboards, εφαρμογές για κινητά).

Το πραγματικό διακύβευμα

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός δεν είναι «μια ακόμη πρόσκληση». Είναι:

  • Η δυνατότητα των ΟΤΑ να μειώσουν γραφειοκρατία και κόστος.
  • Η ευκαιρία να προσφέρουν καλύτερες, ταχύτερες και πιο διαφανείς υπηρεσίες στους πολίτες.
  • Το μέσο για να περάσουν στην εποχή της έξυπνης πόλης με εργαλεία ανοικτών δεδομένων, κυβερνοασφάλειας και βιώσιμης διαχείρισης πόρων.

Η αδράνεια μεγάλου αριθμού δήμων δείχνει ότι η τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχει ακόμη κατανοήσει την κρισιμότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού. Το επιχείρημα ότι «καθυστερεί η Διαχειριστική» είναι έωλο πια. Μέχρι πριν από αρκετούς μήνες θα μπορούσε ίσως να αποτελέσει μια δικαιολογία, τώρα όπως, μετά από τόσους μήνες εγκρίσεων δεν ευσταθεί σε καμία περίπτωση. Η Διαχειριστική Αρχή στέλνει τις απαραίτητες διορθώσεις – παρατηρήσεις στους Δήμους και είναι μέσα στις συμβατικές υποχρεώσεις των αναδόχων να κάνουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Συνεπώς εδώ δεν ευσταθεί ούτε το επιχείρημα της υποστελέχωσης.

Η πραγματικότητα είναι ότι πολλοί δήμοι δεν τοποθετούν το θέμα ψηλά στην ατζέντα τους και δεν έχουν κατανοήσει την κρισιμότητα του προγράμματος. Συχνά πήραμε απαντήσεις του τύπου «τρέχουν άλλες υποχρεώσεις». Μα αν δεν αξιοποιήσουν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό οι δήμοι δεν πρόκειται ποτέ να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός όπως και οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας οδηγούν βασικά και κύρια στην μείωση του χρόνου και στην βελτίωση των αποτελεσμάτων. 
Η μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή δεν μπορεί να περιμένει. Κάθε καθυστέρηση ισοδυναμεί με χαμένες υπηρεσίες για τους πολίτες, απώλεια πόρων, χαμένο χρόνο και χαμένο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις τοπικές κοινωνίες.

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός είναι ευθύνη και καθήκον των δήμων. Όσοι συνεχίσουν να «κοιμούνται», απλώς αφήνουν τους δημότες τους πίσω.

 

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Η ευθύνη βαραίνει τους δήμους και όχι τη Διαχειριστική | My-OTA.gr

Αλλαγή στη σύνθεση της Βουλής μετά τον θάνατο του Απόστολου Βεσυρόπουλου

Σοκ και θλίψη προκάλεσε στον πολιτικό κόσμο η είδηση του θανάτου του Απόστολου Βεσυρόπουλου, βουλευτή και προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας.

Με την έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής συνόδου, τη θέση του εκλιπόντος αναμένεται να αναλάβει η Στεριανή Αραμπατζή, πρώτη επιλαχούσα στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ. Η κα Αραπατζή είναι ιατρός-μικροβιολόγος με επαγγελματική δραστηριότητα στη Νάουσα, όπου και διατηρεί δύο Διαγνωστικά Κέντρα.

Ακαδημαϊκά, είναι υποψήφια διδάκτορας στον Τομέα Μικροβιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διατμηματικό Πρόγραμμα της ίδιας Σχολής.

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Δημοσιεύθηκε στο Απόστολος Βεσυρόπουλος: Ποια είναι η πολιτικός που θα τον αντικαταστήσει στη Βουλή | Alfavita

Τέλος εποχής για τα εγκαταλελειμμένα καρτοτηλέφωνα της Αθήνας

Χάρης Δούκας Δήμαρχος Αθηναίων:  Απομακρύναμε 63 εγκαταλελειμμένα καρτοτηλέφωνα από τα πεζοδρόμια της πόλης τα οποία αποτελούσαν εμπόδια για πεζούς, ΑμεΑ, αλλά και εστίες ρύπανσης.

 
Οι πρώτες παρεμβάσεις έγιναν σε κεντρικά σημεία όπως: Σύνταγμα, Πανεπιστημίου, Ομόνοια, Κολωνάκι, Εξάρχεια, Κυψέλη, Παγκράτι, Πετράλωνα, Αμπελόκηποι, Βοτανικός κ.ά.
 
Θα ακολουθήσουν αποξηλώσεις και σε άλλες περιοχές της Αθήνας:
 24 μέσα στον Αύγουστο και
 67 επιπλέον μέχρι τον Οκτώβρη
 Μειώνουμε τον οπτικό θόρυβο
 Βελτιώνουμε την προσβασιμότητα
 Αναβαθμίζουμε τον δημόσιο χώρο
 
Ευχαριστούμε τον ΟΤΕ για τη συνεργασία!

Ανασκόπηση των κυριότερων Αυτοδιοικητικών ειδήσεων της εβδομάδας 11-17 Αυγούστου

Την εβδομάδα που μας πέρασε κυριάρχησαν βέβαια οι πυρκαγιές και οι κινητοποιήσεις των δήμων, όμως είχαμε και εξελίξεις στην υπόθεση της καύσης των απορριμμάτων. 

Ο Α΄Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κάλεσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος να σταματήσει την διαβούλευση για την καύση χαρακτηρίζοντάς την «πρόχειρη» και «προσχηματική». 
Παράλληλα απογοητευτική είναι και η εικόνα των επιδόσεων των δήμων σύμφωνα με τα στοιχεία που ανάρτησε στην ιστοσελίδα του ο ΕΔΣΝΑ.
Το myota.gr έκανε και έρευνα για το τι ισχύει στην Ευρώπη για την καύση και ποιες είναι ο τάσεις

Στο πεδίο των πυρκαγιών το Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας ανακοίνωσε έκτακτη χρηματοδότηση στου ΟΤΑ και άλλα μέτρα για τις πυρκαγιές .

Και το Υπουργείο Υγείας εξέδωσε εγκύκλιο για την Διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας σε Περιπτώσεις Πυρκαγιών

Είχαμε και Τροποποίηση της ΚΥΑ με νέο Πλαίσιο για την Ποιότητα Πόσιμου Νερού. 

Το myota.gr έκανε και έρευνα για την παραγωγικότητα των δήμων σύμφωνα με το πλήθος των αποφάσεων που εξέδωσαν στην Διαύγεια. 

Υπενθυμίζουμε και την Πρωτοβουλία GR-eco Islands και την χρηματοδότηση για την εκπόνηση Τοπικών Σχεδίων Δράσης (ΤΣΔ)

Το Υπουργείο Εσωτερικών εξέδωσε εγκύκλιο για την επικαιροποίηση των στοιχείων για τα Πληροφοριακά Συστήματα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού στο Δημόσιο.

Βγήκαν και Οδηγίες για την Κατάρτιση του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων 2026.

Όπως βγήκαν και νέες οδηγίες της ΑΑΔΕ για την αναστολή Ποινικής Δίωξης Οφειλετώνκατόπιν ρυθμίσεων.

Θυμίζουμε ότι καθημερινά στην σελίδα ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ μπορείτε να παρακολουθείτε καλές πρακτικές και καινοτόμες δράσεις των δήμων. 

Προσωπικός Αριθμός: Πότε λήγει η προθεσμία, τι ισχύει για όσους δεν τον βγάλουν

Εκπνέει η προθεσμία για την έκδοση Προσωπικού Αριθμού από τους πολίτες. Πρόκειται για έναν μοναδικό αριθμό για κάθε πολίτη, που αποδίδεται μόνο μία φορά σε κάθε άτομο, παραμένει αμετάβλητος καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του και σταδιακά θα αντικαταστήσει πολλούς από τους αριθμούς που χρησιμοποιούμε στις συναλλαγές μας με το Δημόσιο, όπως ο αριθμός ταυτότητας, το ΑΜΚΑ και άλλοι.

Οι πολίτες μπορούν να αποκτήσουν τον Προσωπικό Αριθμό τους μέσω της πλατφόρμας myinfo.gov.gr (ή μέσω παραπομπής από το pa.gov.gr). Όσοι δεν τον εκδώσουν οι ίδιοι, θα τους αποδοθεί αυτόματα από τις 5 Σεπτεμβρίου.

Μέσα στην πρώτη ώρα λειτουργίας της πλατφόρμας, περισσότεροι από 21.000 πολίτες είχαν ήδη εκδώσει τον Προσωπικό τους Αριθμό.

Προσωπικός αριθμός: Αναλυτικά η διαδικασία για την έκδοσή του

1. Είσοδος στην πλατφόρμα: Οι πολίτες εισέρχονται στην εφαρμογή myinfo με τους κωδικούς TaxisNet και κάνουν ταυτοποίηση μέσω OTP (κωδικός που αποστέλλεται στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας – ΕΜΕπ).

2. Έλεγχος και επιβεβαίωση στοιχείων: Στην πλατφόρμα εμφανίζονται όλα τα προσωπικά στοιχεία του πολίτη, όπως έχουν καταχωρηθεί στα ακόλουθα μητρώα:

  • Μητρώο Πολιτών (Υπουργείο Εσωτερικών),
  • Φορολογικό Μητρώο (ΑΑΔΕ),
  • Ενιαίο Μητρώο ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ (ΗΔΙΚΑ),
  • Μητρώο Ταυτοτήτων (ΕΛ.ΑΣ.),
  • ΕΜΕπ (Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων).

3. Διόρθωση στοιχείων (εάν χρειάζεται): Οι χρήστες μπορούν να χαρακτηρίσουν κάθε στοιχείο ως «σωστό» ή «λάθος». Αν κάτι είναι λανθασμένο, συμπληρώνουν το σωστό στοιχείο στο σχετικό πεδίο.

Αν υπάρχουν αποκλίσεις σε βασικά στοιχεία, όπως ονοματεπώνυμο ή ημερομηνία γέννησης, τα οποία δεν συμφωνούν με το Μητρώο Πολιτών, ο πολίτης θα πρέπει να απευθυνθεί στον Δήμο του για διόρθωση.

4. Έκδοση Προσωπικού Αριθμού: Μετά την επιβεβαίωση των στοιχείων, οι πολίτες επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.». Επιλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία από μια λίστα (drop-down), τα οποία μπορεί να είναι αριθμοί (0–9) ή ελληνικά κεφαλαία γράμματα που έχουν αντίστοιχα λατινικά (π.χ. Α, Β, Ε, Ζ κ.λπ.). Το τρίτο ψηφίο δημιουργείται αυτόματα από το σύστημα και χρησιμοποιείται για την επαλήθευση του αριθμού (check digit).

Η διαδικασία ολοκληρώνεται μόλις ο πολίτης επιλέξει εκ νέου «Έκδοση Π.Α.» και ο αριθμός του δημιουργείται.

Δείτε το άρθρο στο Powergame.gr

Κερατέα: Θαλάσσια χελώνα γέννησε μέσα στη νύχτα της φωτιάς – Μήνυμα ελπίδας από τη φύση

Το βράδυ της Παρασκευής, την ώρα που οι πυροσβεστικές δυνάμεις και οι κάτοικοι της Κερατέας έδιναν σκληρή μάχη με τις φλόγες, η φύση έστειλε το δικό της μήνυμα ζωής. Μια θαλάσσια χελώνα βγήκε στην παραλία των Αλυκών Αναβύσσου για να αφήσει τα αυγά της, αψηφώντας το χάος και τον φόβο που προκαλούσε η φωτιά στην περιοχή.

XELONAPATRA1

Πολίτες που βρίσκονταν στο σημείο έγιναν αυτόπτες μάρτυρες της σπάνιας στιγμής. Με προσοχή και ευαισθησία, προστάτευσαν την πιθανή φωλιά και ειδοποίησαν άμεσα τον ΑΡΧΕΛΩΝ – Σύλλογο για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας. Όπως δήλωσαν, «μέσα στην απόγνωσή μας, ήταν αυτό που μας έδωσε ελπίδα».

Ο ΑΡΧΕΛΩΝ ευχαρίστησε θερμά τους πολίτες για την άμεση ανταπόκριση και τη φροντίδα τους, τονίζοντας τη σημασία της προστασίας της άγριας ζωής, ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

XELONAPATRA3

Η εικόνα της χελώνας που, κόντρα στις φλόγες, ακολούθησε το αρχέγονο ένστικτό της, υπενθυμίζει ότι η ζωή βρίσκει πάντα τον δρόμο της.

Οι 7 σημαντικότερες Αυτοδιοικητικές ειδήσεις του τριημέρου που μας πέρασε

Από οδηγίες για τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων έως νομικές κινήσεις για τις πυρκαγιές – Όσα ξεχώρισαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

Το τελευταίο τριήμερο καταγράφηκαν σημαντικές εξελίξεις στον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με παρεμβάσεις και αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των δήμων και τις τοπικές κοινωνίες. Από την κατάρτιση των επενδυτικών προϋπολογισμών για το 2026 και τις ευρωπαϊκές πρακτικές στη διαχείριση απορριμμάτων, έως νομικές πρωτοβουλίες δήμων, το IsthmosNews.gr παρουσιάζει τις 7 ειδήσεις που ξεχώρισαν, όπως τις κατέγραψε το MYOTA.


1. Οδηγίες για την Κατάρτιση του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων 2026 και οι προβλέψεις για τους Δήμους
Το Υπουργείο παρέδωσε αναλυτικές οδηγίες για την κατάρτιση του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων του 2026, θέτοντας συγκεκριμένα πλαίσια και προτεραιότητες για τη χρηματοδότηση έργων των δήμων. Οι κατευθύνσεις δίνουν έμφαση σε έργα βιώσιμης ανάπτυξης, κοινωνικών υποδομών και ψηφιακού μετασχηματισμού.

2. Επικαιροποίηση στοιχείων για τα Πληροφοριακά Συστήματα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού στο Δημόσιο
Οι δημόσιοι φορείς, συμπεριλαμβανομένων των δήμων, καλούνται να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους στα πληροφοριακά συστήματα που διαχειρίζονται το ανθρώπινο δυναμικό. Η κίνηση στοχεύει στη βελτίωση της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας στη στελέχωση.

3. Ποιοι είναι οι πιο παραγωγικοί δήμοι στην Ελλάδα
Δημοσιεύτηκε η κατάταξη των δήμων με βάση δείκτες παραγωγικότητας και αποδοτικότητας. Η λίστα αναδεικνύει παραδείγματα καλής διαχείρισης, αλλά και περιοχές όπου απαιτούνται βελτιώσεις.

4. Πρωτοβουλία GR-eco Islands – χρηματοδότηση για εκπόνηση Τοπικών Σχεδίων Δράσης
Η πρωτοβουλία GR-eco Islands προσφέρει στους νησιωτικούς δήμους χρηματοδότηση για την εκπόνηση Τοπικών Σχεδίων Δράσης (ΤΣΔ) με στόχο τη μετάβαση σε πράσινες και βιώσιμες πρακτικές.

5. Κωνσταντέλλος: Προσχηματική και πρόχειρη η διαβούλευση για τις μονάδες ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων
Ο Δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης εξέφρασε έντονη κριτική για τον τρόπο που διεξάγεται η δημόσια διαβούλευση σχετικά με τις μονάδες ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων, κάνοντας λόγο για έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου.

6. Τι δείχνουν τα ευρωπαϊκά δεδομένα για την Καύση απορριμμάτων
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η καύση απορριμμάτων εφαρμόζεται εκτενώς σε αρκετές χώρες της Ε.Ε., αλλά ταυτόχρονα συνοδεύεται από αυστηρά περιβαλλοντικά μέτρα και τεχνολογικές προδιαγραφές.

7. Και ο Δήμος Σαρωνικού κινείται νομικά κατά του ΔΕΔΔΗΕ για τις πυρκαγιές
Μετά από σειρά πυρκαγιών, ο Δήμος Σαρωνικού ανακοίνωσε την πρόθεσή του να κινηθεί νομικά κατά του ΔΕΔΔΗΕ, αποδίδοντας ευθύνες για ελλείψεις στη συντήρηση του δικτύου.


📷 Φωτογραφία: MYOTA
Πηγή: MYOTA.gr

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Starttech Ventures : Δίνοντας ώθηση σε νέους να γίνουν γονείς

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα υποστήριξης που έχει θεσπίσει η Starttech Ventures για τους υπαλλήλους της

Η Starttech Ventures, στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, υιοθετεί το πρώτο στην Ελλάδα, πρωτοποριακό πρόγραμμα υποστήριξης γονεϊκότητας, για την ενίσχυση της ελληνικής οικογένειας και τη στήριξη των στελεχών της.
 
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θέτει νέα πρότυπα στην αγορά και αποδεικνύει ότι, η μέριμνα για την οικογένεια είναι στον πυρήνα της εταιρικής μας κουλτούρας.
 
Γιατί η φροντίδα των ανθρώπων μας είναι η πιο ουσιαστική επένδυση. Στον κόσμο, μόνο κολοσσοί όπως Microsoft, Google & Meta κάνουν κάτι παρόμοιο. Από σήμερα, το κάνουμε κι εμείς εδώ, στην Ελλάδα.
 
Το πρόγραμμα αναλυτικά στο ρεπορτάζ της καθημερινής.
 
 
Δημοσιεύθηκε στο https://www.kathimerini.gr/
________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου

Η Ελληνική Αστυνομία ενόψει του εορτασμού του Δεκαπενταύγουστου λαμβάνει αυξημένα μέτρα τροχαίας σε όλη την επικράτεια

Για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου 2025, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης και κυκλοφορίας, που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων, στα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων και εθνικών οδών, κατά τις ημέρες και ώρες που ακολουθούν ως κατωτέρω:

  1. Την Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025, από ώρα 16:00 έως 22:00, καθώς και την Παρασκευή 15 Αυγούστου 2025 από ώρα 08:00 έως 13:00:

(α) Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα) από τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) μέχρι τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) στην κατεύθυνση προς Πάτρα.

(β) Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479), από τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

(γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από τη γέφυρα Θέρμης έως τον κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ) στην κατεύθυνση προς Χαλκιδική.

(δ) Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) στην κατεύθυνση προς Χαλκίδα.

(ε) Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) μέχρι τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97 + 550) στην κατεύθυνση προς Καβάλα.

(στ) Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός) από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» (περιοχή Ρίου Χ.Θ. 1+558,47) έως το πέρας της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.

(ζ) Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) στην κατεύθυνση προς Καλαμάτα.

(η) Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) στην κατεύθυνση προς Σπάρτη.

(θ) Στην Εθνική Οδό Αντιρρίου – Άρτας – Ιωαννίνων στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.

(ι) Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τη γέφυρα Θέρμης έως τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) στην κατεύθυνση προς Πολύγυρο.

(ια) Στον αυτοκινητόδρομο Α3 (Κεντρικής Ελλάδος), από τις διασταυρώσεις του με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (αυτοκινητόδρομος Α.Θ.Ε.) έως τον Α/Κ Καλαμπάκας (Χ.Θ. 136+292), στην κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Καλαμπάκα.

(ιβ) Στον αυτοκινητόδρομο Α52 στην οδική σύνδεση Ακτίου με οδικό Άξονα Βορρά – Νότου (Αμβρακία Οδός) από χ/θ 0+001(Άκτιο) έως χ/θ (48+940) σύνδεση με Ιόνια Οδός/Α/Κ Αμβρακίας, με κατεύθυνση προς Άκτιο.

  1. Την Κυριακή 17 Αυγούστου 2025, από ώρα 16:00 έως 23:00:

(α) Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα-Πάτρα), από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

(β) Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479), μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

(γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης από κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ.) έως την αερογέφυρα Θέρμης στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

(δ) Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

(ε) Στην Εθνική Οδό Καβάλας – Θεσσαλονίκης από τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97+550) μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

(στ) Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός), από το πέρας της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» (Περιοχή Ρίου Χ.Θ. 1+558,47) στην κατεύθυνση προς Ρίο.

(ζ) Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) στην κατεύθυνση προς Αθήνα.

(η) Στον αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) στην κατεύθυνση προς Λεύκτρο.

(θ) Στην Εθνική Οδό Αντιρρίου – Άρτας – Ιωαννίνων στην κατεύθυνση προς Αντίρριο.

(ι) Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης  – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) έως τη γέφυρα Θέρμης στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

(ια) Στον αυτοκινητόδρομο Α3 (Κεντρικής Ελλάδος), από τον Α/Κ Καλαμπάκας (Χ.Θ. 136+292), έως τις διασταυρώσεις του με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (αυτοκινητόδρομος Α.Θ.Ε.) στην κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Λαμία – Αθήνα.

(ιβ) Αυτοκινητόδρομος Α52: Οδική σύνδεση Ακτίου με οδικό Άξονα Βορρά – Νότου (Αμβρακία Οδός) από χ/θ 0+001 (Άκτιο) έως χ/θ (48+940) σύνδεση με Ιόνια Οδός/Α/Κ Αμβρακίας, με κατεύ-θυνση προς Ιόνια (Α/Κ Αμβρακίας).

  1. Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

(α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα, όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ, (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της υπ’ αρ. 50786/3319/2014 (Β’ 2418) κοινής υπουργικής απόφασης, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.

(β) Τα γερανοφόρα οχήματα εφόσον παρέχουν έργο οδικής βοήθειας σύμφωνα με τα άρθρα 1 και 6 του ν.3651/2008 (ΦΕΚ Α 44/18.03.2008) και δεν μεταφέρουν άλλα υλικά ή εξοπλισμό πέρα των αναγκαίων για την παροχή υπηρεσιών για το έργο της οδικής βοήθειας και διαθέτουν έγγραφα ή σχετική ηλεκτρονική ενημέρωση για το κατεπείγοντος της αποστολής τους για την παροχή της οδικής βοήθειας.

(γ) Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

(δ) Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

(ε) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

(στ) Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.

(ζ) Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.

(η) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.

(θ) Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.

(ι) Τα μηχανήματα έργου των ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.

(ια) Τα οχήματα έκτακτης ανάγκης.

(ιβ) Τα φορτηγά οχήματα και μηχανήματα έργου των εταιρειών παραχώρησης που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους και των υπεργολάβων τους προκειμένου να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο που τους έχει ανατεθεί.

(ιγ) Τα φορτηγά οχήματα του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

(ιδ) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς αγωνιστικών αυτοκινήτων και τα φορτηγά οχήματα διασκευασμένα σε αυτοκινούμενα επισκευής-συντήρησης (service) παροχής βοήθειας σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.

(ιε) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν στρατιωτικό υλικό.

(ιστ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υλικό αρμοδιότητας της Ελληνικής Επιτροπής Ατο-μικής Ενέργειας.

Σημειώνεται ότι η Ελληνική Αστυνομία, ενόψει του εορτασμού του Δεκαπενταύγουστου, θα λαμβάνει αυξημένα μέτρα τροχαίας σε όλη την επικράτεια.

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα