Παράδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος: Μιντιλόγλι – Καμίνια

Στην κυκλοφορία παραδίδεται σήμερα, το τμήμα Μιντιλόγλι – Καμίνια, μήκους 10 χλμ., του νέου Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου και του Ειδικού Γραμματέα Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων Χαράλαμπου Μυγδάλη.

«Στις 2 μετά το μεσημέρι, παραδίδεται στην κυκλοφορία το τελευταίο και δυσκολότερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί», δήλωσε ο κ. Δήμας, μετά την τελετή του αγιασμού, ο οποίος τελέστηκε από τον Μητροπολίτη Πατρών κ.κ. Χρυσόστομο.

dimaspirgsiilias

Ειδικότερα, κατά την τοποθέτησή του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, τόνισε: «Το συγκεκριμένο τμήμα ήταν και το πιο απαιτητικό τεχνικά: η χάραξη συνέπιπτε με την Παλαιά Εθνική Οδό, η κατασκευή έγινε υπό κυκλοφορία και, εξαιτίας του αναγλύφου, απαιτήθηκαν πολλαπλάσια τεχνικά έργα σε σχέση με το υπόλοιπο έργο.

Ενδεικτικά, μόνο στα πρώτα 9 χιλιόμετρα κατασκευάστηκαν 10 κάτω διαβάσεις, 25 τοίχοι αντιστήριξης και χρησιμοποιήθηκαν σχεδόν 30 χιλιάδες κυβικά μέτρα σκυροδέματος – τριπλάσια ποσότητα ανά χιλιόμετρο σε σχέση με το πεδινό τμήμα, το οποίο παραδόθηκε τον Ιούλιο.

Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους ανθρώπους που εργάστηκαν για την περάτωση αυτού του δύσκολου έργου, αλλά και συνολικά του αυτοκινητόδρομου, όπως και στις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. 

Η Ελλάδα αποκτά σήμερα έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος συνδέει απρόσκοπτα την Αθήνα με την Κόρινθο, την Ελευσίνα, την Πάτρα και τον Πύργο με ασφάλεια και άνεση.

Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, η υλοποίησή του οποίου δεν ήταν καθόλου αυτονόητη πριν από έξι χρόνια, αν αναλογιστούμε τα δεδομένα που υπήρχαν τότε.    

Είναι σπουδαίο, λοιπόν, που με την προσπάθεια τόσων ανθρώπων, το υστέρημα του έλληνα φορολογούμενου και την ευρωπαϊκή συνδρομή, η πατρίδα μας αποκτά μια  υποδομή, στρατηγικής σημασίας, η οποία ενισχύει την κοινωνική συνοχή και απελευθερώνει νέες δυνατότητες για την οικονομία.

Κυρίως, όμως, δημιουργεί συνθήκες ασφαλούς οδήγησης σε μια περιοχή, η οποία, δυστυχώς, έχει θλιβερό παρελθόν σε τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

Αυτή είναι και η πιο ουσιαστική συνδρομή του κράτους προς τους πολίτες, ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος με σύγχρονες προδιαγραφές».

 IPODODTAXIAOS

Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος σημείωσε: «Έχω επαναλάβει πολλές φορές ότι οι Παραχωρήσεις αποτελούν το σημαντικότερο εργαλείο για την ολοκλήρωση μεγάλων οδικών αξόνων και αυτοκινητοδρόμων.

Η σημερινή μέρα το επιβεβαιώνει έμπρακτα: Παραδίδεται σε χρόνο ρεκόρ ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, με το υπολειπόμενο τμήμα να ολοκληρώνεται ταχύτατα μετά την παράδοση του προηγούμενου.

Οι Παραχωρήσεις είναι πάρα πολύ σημαντικές για δύο λόγους: Πρώτον επειδή εξασφαλίζουν γρήγορη υλοποίηση. Και δεύτερον, πέραν του γεγονότος ότι παρέχουν χρηματοδότηση, μπορούν να ισορροπούν το κόστος ανάμεσα στον φορολογούμενο ή τις όποιες ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις υπάρχουν και τον χρήστη. Διότι, δεν είναι λογικό να επιβαρύνονται άνθρωποι που δεν χρησιμοποιούν ποτέ τον αυτοκινητόδρομο, με το κόστος κατασκευής ή λειτουργίας του. Παράλληλα, το μοντέλο των Παραχωρήσεων, εξασφαλίζει και τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.

Σε αυτό το πλαίσιο, αποδείχθηκε σοφή η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη – μία απόφαση την οποία χειρίστηκε ο ίδιος προσωπικά στην συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση – να επαναφέρει το έργο στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Μια απόφαση η οποία έφερε την επιτυχία, βάζοντας τέλος στην περιπέτεια των οκτώ διαφορετικών συμβάσεων που ζήσαμε σε αυτό το δρόμο.

Κερδίζουμε λοιπόν ένα μεγάλο στοίχημα, σήμερα. Και όταν κερδίζεις ένα τέτοιο στοίχημα μπαίνεις στον πειρασμό για το επόμενο: την ολοκληρωμένη σύνδεση του άξονα με τον Μορέα. Είναι ένα στοίχημα το οποίο Κυβέρνησή μας στο θέτει ξεκάθαρα».

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης δήλωσε: «Σήμερα κλείνει οριστικά και αμετάκλητα ένα σκοτεινό κεφάλαιο για τη Δυτική Ελλάδα. Παραδίδουμε ένα έργο που έχω χαρακτηρίσει επανειλημμένα ως "δρόμο ζωής", καθώς προτεραιότητά μας ήταν και παραμένει η ασφάλεια των πολιτών και η μνήμη όσων χάθηκαν άδικα όλα αυτά τα χρόνια.

Πρόκειται για ένα έργο πνοής, με αναπτυξιακή διάσταση που ενώνει ανθρώπους και τόπους, διευκολύνει τις μεταφορές και ανοίγει νέους ορίζοντες για την περιοχή μας. Πλέον, διαθέτουμε ένα ισχυρό όπλο στη φαρέτρα μας, δικαιώνοντας τις προσπάθειες και τις διεκδικήσεις ολόκληρου του τόπου.

Σήμερα αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους εργαζόμενους και στις ανάδοχες εταιρείες για το αποτέλεσμα. Πολιτικά, οφείλουμε ένα ευχαριστώ στον Πρωθυπουργό, ο οποίος ανέλαβε προσωπικά την ευθύνη ολοκλήρωσης ενός έργου που, αν και ταλαιπωρήθηκε στο παρελθόν από τις μυλόπετρες της μικροπολιτικής, σήμερα παραδίδεται ολοκληρωμένο στην κοινωνία.

Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ ανήκει στους πολίτες για την υπομονή που επέδειξαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ώστε να φτάσουμε στη σημερινή ιστορική ημέρα».

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος επεσήμανε: «Με την παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων της Πατρών – Πύργου ολοκληρώνεται ένας αυτοκινητόδρομος που αλλάζει οριστικά τη συνδεσιμότητα και το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη Δυτική Ελλάδα.

Το συγκεκριμένο τμήμα ήταν και το πιο απαιτητικό τεχνικά, καθόσον η χάραξη ταυτίζεται με την Παλαιά Εθνική Οδό, η κατασκευή έγινε κυρίως υπό κυκλοφορία και, λόγω αναγλύφου, και δικτύων, απαιτήθηκαν πολλαπλάσια τεχνικά έργα.

Η έγκαιρη ολοκλήρωση του δρόμου δεν ήταν αυτονόητη. Απαιτούσε συντονισμό σε πολλά επίπεδα.

Είναι αποτέλεσμα μιας εντατικής και παραγωγικής συνεργασίας της πολιτικής ηγεσίας με τον παραχωρησιούχο, τους κατασκευαστές, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Έτσι, οποιοδήποτε ζήτημα ανέκυψε, αντιμετωπίσθηκε εγκαίρως, με συνέπεια το έργο να παραδοθεί μέσα στα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα.

Πλέον ο οδικός  άξονας Πάτρα – Πύργος εντάσσεται σε ένα ενιαίο, σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο μεταφορών, που μειώνει χρόνους, στηρίζει την τοπική και την εθνική οικονομία και προσφέρει  συνθήκες κυκλοφορίας, αντάξιες των προσδοκιών των πολιτών. 

Παράλληλα, προχωρά η υλοποίηση στα συνοδά και συμπληρωματικά έργα, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να λειτουργεί πλήρως και με ανθεκτικότητα για τις επόμενες δεκαετίες.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τον τεχνικό κόσμο που εργάστηκαν με υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού.

Η τεχνογνωσία, η επιμονή και η καθημερινή τους υπερπροσπάθεια ήταν καθοριστικές για να γίνει το έργο πραγματικότητα».

 

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. Παναγιώτης Παπανικόλας είπε: «Σήμερα παραδίδουμε τα τελευταία χιλιόμετρα ενός αυτοκινητόδρομου που υπήρξε υπόσχεση δεκαετιών για τις τοπικές κοινωνίες.

Περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι εργάστηκαν εντατικά επί τρία χρόνια για την ολοκλήρωσή του, κατασκευάζοντας 75 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου με 9 ανισόπεδους κόμβους, 81 διαβάσεις και γέφυρες, 14 χώρους στάθμευσης και πλήθος τεχνικών έργων που εξασφαλίζουν έναν απολύτως ασφαλή και λειτουργικό δρόμο.

Θέλω να ευχαριστήσω την Πολιτεία για τη συνεργασία, τους μετόχους μας για τη σταθερή εμπιστοσύνη και, κυρίως, τους ανθρώπους μας που εργάστηκαν με αφοσίωση σε απαιτητικές συνθήκες.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στις τοπικές κοινωνίες για την υπομονή και τη στήριξή τους, όλο αυτό το διάστημα.

Με τη λειτουργία πλέον του αυτοκινητόδρομου ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο: μια διαδρομή ταχύτερη, ασφαλέστερη, με έξυπνες τεχνολογίες και ψηφιακές εφαρμογές στην υπηρεσία των οδηγών.

Είμαστε υπερήφανοι που παραδίδουμε μια υποδομή αντάξια του μέλλοντος και της καθημερινότητας που αξίζουν οι άνθρωποι της περιοχής».

Η Πρόεδρος της VINCIHighwaysBelen Marcos υπογράμμισε: «Η Πατρών – Πύργου αποτελεί ένα ακόμη βήμα στη μακροχρόνια συνεργασία της VINCI με την Ελλάδα. Δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια. Η σημερινή έναρξη λειτουργίας αποδεικνύει για ακόμη μία φορά τη δύναμη αυτής της συνεργασίας.

Είμαστε περήφανοι για αυτό το συλλογικό επίτευγμα και ευχόμαστε σε όλους τους οδηγούς ασφαλή και ευχάριστα ταξίδια στον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου».

 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AVAX Κωνσταντίνος Μιτζάλης δήλωσε: «Μέσα σε 120 μέρες καταφέραμε πολλά αλλά κυρίως επιβεβαιώσαμε την αξιοπιστία μας και πόσα μπορούμε να πετύχουμε με καλό συντονισμό και συνεργασία. Ευχαριστώ όλους για την τεράστια προσπάθεια».

Παρόντες κατά την τελετή παράδοσης ήταν επίσης, ο Υφυπουργός Πολιτισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού και βουλευτής Αχαΐας, Ιάσονας Φωτήλας, οι Βουλευτές Αχαΐας Χριστίνα Αλεξοπούλου και Ανδρέας Κατσανιώτης, Ηλείας Διονυσία Αυγερινοπούλου και Κεφαλληνίας Παναγής Καππάτος, οι Δήμαρχοι Δυτικής Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος και Ανδραβίδας – Κυλλήνης Ιωάννης Λέντζας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 

Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένας αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,5 μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.

Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:

·       H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)

·       Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)

·       Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)

·       Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)

·       Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)

·       Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)

·       Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)

·       Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)

·       Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)

 

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ

Στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν:

·       Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.

·       Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή Άνω Διάβασης.

·       Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.

·       Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.

·       Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.

Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 295 εκατ. ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο επανεντάχθηκε στον αυτοκινητόδρομο Παραχώρηση Ολυμπία Οδός το 2021 και τον Μάρτιο του 2022 υπεγράφη η νέα σύμβαση κατασκευής.

ΥπΑΑΤ, Κώστας Τσιάρας: 50 εκ. ευρώ σε κτηνοτρόφους για αποζημιώσεις και απώλεια εισοδήματος

Επιπλέον 48 εκ. ευρώ θα καταβληθούν σε κτηνοτρόφους για αποζημιώσεις (19,6 εκ. ευρώ) και απώλεια εισοδήματος (28,5 εκ. ευρώ) για ζώα που θανατώθηκαν λόγω της ευλογιάς των αιγοπροβάτων και επιπλέον 2 εκ. θα καταβληθούν σε Περιφέρειες για λειτουργικές δαπάνες σχετικές με την καταπολέμηση της νόσου, σύμφωνα με τις ΚΥΑ 334715/2025 (ΦΕΚ B’ 6417/01.12.2025) και ΚΥΑ 337680/2025 (ΦΕΚ B’ 6471/03.12.2025).

Τα μέτρα εντάσσονται στη συνολική προσπάθεια για τη στήριξη της ελληνικής κτηνοτροφίας, η οποία από τον Αύγουστο του 2024 αντιμετωπίζει τις συνέπειες της ευλογιάς των αιγοπροβάτων.

Η αποζημίωση που δίνεται στους κτηνοτρόφους, ανά θανατωμένο ζώο με βάση τη μοναδιαία αξία, φθάνει έως και τα 250 ευρώ και αποτελεί την υψηλότερη στην ΕΕ. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα έχουν ήδη μεταφερθεί στις Περιφέρειες 48 εκ. ευρώ για αποζημιώσεις κτηνοτρόφων για θανατωμένα ζώα και λειτουργικές δαπάνες των Περιφερειών.

Σημειώνεται, δε, ότι η καταβολή της αποζημίωσης για θανατωμένα ζώα καταβάλλεται απευθείας στους κτηνοτρόφους από τις Περιφέρειες, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός της νέας κατανομής ανέρχεται σε 19,6 εκ. ευρώ για αποζημιώσεις κτηνοτρόφων και 2 εκ. για λειτουργικές δαπάνες των Περιφερειών. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό οι πόροι θα μεταφερθούν στις Περιφέρεις εντός της επόμενης εβδομάδας.

Ταυτόχρονα, η αποζημίωση για απώλεια εισοδήματος αποτελεί νέο μέτρο ενίσχυσης και ορίζεται σε 70 ευρώ για θανατωμένα πρόβατα και αίγες άνω των 6 μηνών και σε 35 ευρώ για αμνούς ή ερίφια έως 6 μηνών και κριούς ή τράγους αναπαραγωγής άνω των 6 μηνών. Η συνολική αποζημίωση ανά κτηνοτρόφο υπολογίζεται με βάση τον συνολικό αριθμό θανατωμένων ζώων και η καταβολή της αποζημίωσης για απώλεια εισοδήματος καταβάλλεται απευθείας στους κτηνοτρόφους από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 28,5 εκ. ευρώ, με τις πληρωμές να ολοκληρώνονται εντός Δεκεμβρίου.

Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η συνέχιση των αποζημιώσεων προς τους πληγέντες κτηνοτρόφους και η ομαλή λειτουργία των Περιφερειακών Κτηνιατρικών Υπηρεσιών, που παραμένουν στην πρώτη γραμμή για την πρόληψη και εκρίζωση της νόσου.

tsirasaagroton

Δήλωση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα:

«Οι νέες αποζημιώσεις ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ αποτελούν μια αναγκαία παρέμβαση απέναντι στις συνέπειες που έχει προκαλέσει η ευλογιά των αιγοπροβάτων.

Ήδη η κυβέρνηση δίνει τις υψηλότερες αποζημιώσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τα θανατωμένα ζώα και, σήμερα, ενεργοποιούμε για πρώτη φορά ενίσχυση για την απώλεια εισοδήματος. Είναι μια παρέμβαση που υλοποιεί τη δέσμευση του πρωθυπουργού προς τους κτηνοτρόφους και τους δίνει οικονομική ανάσα μέχρι την εκρίζωση της ευλογιάς και την υλοποίηση του προγράμματος για ανασύσταση των εκμεταλλεύσεών τους.

Η προτεραιότητά μας είναι να αποκατασταθούν οι ζημιές, να εξομαλυνθεί η παραγωγή και να υπάρχει ένα σταθερό περιβάλλον για όσους συνεχίζουν καθημερινά να κρατούν ζωντανή την ελληνική κτηνοτροφία».

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Λάζαρος Κυρίζογλου: Συλλογική προσπάθεια για ισχυρότερη δασοπροστασία

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) εκπροσωπήθηκε, δια του Προέδρου της και Δημάρχου Αμπελοκήπων–Μενεμένης κ. Λάζαρου Κυρίζογλου, στην ημερίδα του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας με θέμα «Δάση και αστικό περιβάλλον – Η περίπτωση της Θεσσαλονίκης», που πραγματοποιήθηκε στη ΔΕΘ υπό την αιγίδα των αρμόδιων Υπουργείων.

Κατά την παρέμβασή του, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ ανέδειξε την ανάγκη επικαιροποίησης της εθνικής στρατηγικής για την πρόληψη και αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, υπογραμμίζοντας τη σημασία ενός ολοκληρωμένου και τεκμηριωμένου σχεδιασμού.

Η ΚΕΔΕ έχει καταθέσει προτάσεις που περιλαμβάνουν:

  • Ενίσχυση και αναδιοργάνωση των Δασικών Υπηρεσιών, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών.
  • Ενεργό συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των τοπικών κοινωνιών, των γεωργικών, δασικών και μελισσοκομικών συνεταιρισμών και των ρητινοκαλλιεργητών με αξιοποίηση της εμπειρίας και των δυνάμεων της υπαίθρου.

Η ΚΕΔΕ επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της για προώθηση πολιτικών που ενισχύουν την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την ασφάλεια των πολιτών, επιδιώκοντας μια νέα, συνεργατική προσέγγιση στη δασοπροστασία με επίκεντρο την πρόληψη και τη συλλογική ευθύνη.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Σημαντική ανακοίνωση του οργανισμού «Γίνε Άνθρωπος» κατά των δηλώσεων του συνηγόρου του καταδικασμένου για τη δολοφονία της Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου

Ο οργανισμός Γίνε Άνθρωπος - Gine Anthropos εξέδωσε σήμερα αυστηρή ανακοίνωση καταδικάζοντας τις προσβλητικές και αβάσιμες δηλώσεις που ακούστηκαν από τον συνήγορο του καταδικασμένου για τη δολοφονία της Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου, κατά τη διάρκεια της εκδίκασης της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι ο ισχυρισμός πως ο οργανισμός «δημιουργήθηκε για να βγάζει χρήματα» αποτελεί όχι μόνο ψευδή αναφορά αλλά και κατάφωρη προσπάθεια να παρουσιαστεί η δράση του ως ιδιοτελής, εκμεταλλευόμενη τη μνήμη των θυμάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται, οι δηλώσεις ότι «το Γίνε Άνθρωπος είναι ρατσιστικό» ή ότι «το κάνετε για views και likes» αποτελούν σοβαρή ηθική προσβολή απέναντι στις μητέρες που ίδρυσαν τον οργανισμό μετά την τραγική απώλεια των παιδιών τους, με μοναδικό στόχο την πρόληψη της έμφυλης βίας.

Ο οργανισμός υπογραμμίζει ότι τέτοιες δηλώσεις μέσα στη δικαστική αίθουσα, μπροστά στις οικογένειες των θυμάτων, ξεπερνούν κάθε όριο δεοντολογίας και σεβασμού, προσθέτοντας ότι η δράση του είναι αποκλειστικά φιλανθρωπική και αφοσιωμένη στην προστασία των γυναικών.

«Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να λασπολογεί ή να απαξιώνει τον αγώνα μας. Επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας και ήδη έχουμε ξεκινήσει νομικές ενέργειες με τη νομική υποστήριξη της δικηγόρου Βούλας Δημητριάδου», καταλήγει η ανακοίνωση του οργανισμού.

Ο «Γίνε Άνθρωπος» δηλώνει ότι θα συνεχίσει τον αγώνα του με αξιοπρέπεια, δύναμη και αποφασιστικότητα, με στόχο να μην υπάρξει καμία άλλη γυναίκα θύμα έμφυλης βίας.

Featured

Χρίστος Δήμας : Στην κυκλοφορία από σήμερα τα 10 χλμ. Μιντιλόγλι – Καμίνια

Ολοκληρώθηκε το τελευταίο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την οδική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική της Δυτικής Ελλάδας έγινε σήμερα, με την ολοκλήρωση και επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων, από Μιντιλόγλι έως Καμίνια.

dimaspirgsiilias

Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, το έργο θα παραδόθει στις 2:00 μ.μ., σηματοδοτώντας την πλήρη λειτουργία ενός σύγχρονου οδικού άξονα που έρχεται να καλύψει μια μεγάλη ανάγκη δεκαετιών.

Ένας ενιαίος, ασφαλής και σύγχρονος αυτοκινητόδρομος

Με την ολοκλήρωση και του τελευταίου τμήματος, η χώρα αποκτά πλέον έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο που συνδέει απρόσκοπτα την Αθήνα με την Κόρινθο, την Ελευσίνα, την Πάτρα και τον Πύργο. Πρόκειται για έναν δρόμο σύγχρονων προδιαγραφών, ο οποίος αναμένεται να βελτιώσει αισθητά:

  • Την οδική ασφάλεια σε μία από τις πιο επιβαρυμένες και επικίνδυνες παλαιές εθνικές αρτηρίες.

  • Τον χρόνο μετακίνησης από και προς την Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα.

  • Τη σύνδεση τουριστικών περιοχών, των λιμανιών και των εμπορικών ροών.

  • Την ανάπτυξη σε επίπεδο τοπικής οικονομίας, logistics και μεταφορών.

«Καλορίζικος και καλοτάξιδος» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Χρίστος Δήμας, τονίζοντας ότι η ολοκλήρωση του έργου αποτελεί ένα ακόμη βήμα για τη δημιουργία ασφαλών και αξιόπιστων υποδομών μεταφορών σε όλη τη χώρα.

default

Ένα έργο με έντονα αναπτυξιακό αποτύπωμα

Η παράδοση του άξονα Πάτρα – Πύργος αναμένεται να παίξει κομβικό ρόλο στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και στη διευκόλυνση των μετακινήσεων κατοίκων και επισκεπτών της Πελοποννήσου. Επιπλέον, ανοίγει τον δρόμο για μια νέα εποχή αναπτυξιακής ώθησης και καλύτερης σύνδεσης όλων των μεγάλων πόλεων της χώρας.

____________________________________________________________________

Σύνταξη: Συντακτική ομάδα IsthmosNews.gr

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

 

Ανοιχτός διαγωνισμός για νέα συστήματα ραντάρ σε οκτώ αεροδρόμια – Στόχος ο εκσυγχρονισμός της αεροναυτιλίας

Σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας της χώρας αποτελεί ο ανοιχτός διαγωνισμός που προχωρά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας. Η προμήθεια και εγκατάσταση νέων Συστημάτων Επιτήρησης (TAR) αναμένεται να ενισχύσει τον συνολικό έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, βελτιώνοντας την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των πτήσεων.

Ο διαγωνισμός αφορά την εγκατάσταση οκτώ νέων ραντάρ, τελευταίας τεχνολογίας, με δυνατότητα Mode-S και συμφωνία με τις πλέον επικαιροποιημένες τεχνικές προδιαγραφές. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 53,6 εκατομμύρια ευρώ, περιλαμβάνοντας τόσο τον εξοπλισμό όσο και τις απαραίτητες εργασίες εγκατάστασης.

Τα νέα συστήματα θα τοποθετηθούν στα αεροδρόμια:

  • Θεσσαλονίκης

  • Ηρακλείου

  • Ατταβύρου

  • Τερματικού Αεροδρομίου Ρόδου

  • Κέρκυρας

  • Λήμνου

  • Καρπάθου

  • Ανδραβίδας

Σύμφωνα με τον κ. Δήμα, η εγκατάσταση των νέων ραντάρ αποτελεί έναν από τους επτά βασικούς πυλώνες του Σχεδίου Δράσης του υπουργείου για τον συνολικό εκσυγχρονισμό του τομέα της αεροναυτιλίας. Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητες επιτήρησης του ελληνικού εναέριου χώρου, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ασφάλειας, της αξιοπιστίας και της επιχειρησιακής συνέχειας των αεροπορικών υπηρεσιών.

Αποτελεί, όπως αναφέρεται, ένα ακόμη βήμα στη συστηματική προσπάθεια αναβάθμισης των υποδομών και της τεχνολογικής επάρκειας των ελληνικών αεροδρομίων.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Με τις νεκροφόρες στο πλευρό των αγροτών – «Κηδεία της αγροτιάς» στα διόδια Μαλγάρων

Σε μια ιδιαίτερα συμβολική κινητοποίηση προχώρησαν σήμερα (4/12) οι ιδιοκτήτες γραφείων τελετών της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι βρέθηκαν στα διόδια των Μαλγάρων στο πλευρό των αγροτών, συνοδεύοντας την παρουσία τους με έναν πρωτότυπο αλλά ηχηρό συμβολισμό: τις νεκροφόρες τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Thesspost - Thesspost.gr, οι λειτουργοί κηδειών συγκεντρώθηκαν έξω από τα νεκροταφεία «Αναστάσεως του Κυρίου» στη Θέρμη και, σχηματίζοντας πομπή με τις νεκροφόρες, διέσχισαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση το σημείο όπου έχουν παραταχθεί τα αγροτικά μπλόκα.

Ένα ισχυρό μήνυμα από έναν ασυνήθιστο σύμμαχο

Η παρουσία των νεκροφόρων στο αγροτικό μπλόκο αποτέλεσε μια αναπάντεχη, αλλά ιδιαίτερα συμβολική εικόνα, που προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολιτών και μέσων ενημέρωσης. Οι λειτουργοί κηδειών μίλησαν για «ειρηνική συμπαράσταση» και για έναν κοινό στόχο: την ανάδειξη χρόνιων προβλημάτων που –όπως τονίζουν– η πολιτεία δεν έχει αντιμετωπίσει.

Δείτε το σχετικό βίντεο από την πομπή των νεκροφόρων στη Θεσσαλονίκη:

Δημοσιεύθηκε στο https://thesspost.gr/

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Έφτασε στις 19:22 στο «Θέατρο Παλλάς» ο Αλέξης Τσίπρας — Η εκδήλωση της «Ιθάκη» συγκέντρωσε πλήθος κόσμου

Μαζική προσέλευση από νωρίς – Στη σκηνή ο πρώην πρωθυπουργός με πολιτικά μηνύματα για την «επόμενη μέρα»

Ο Αλέξης Τσίπρας έφτασε στο κατάμεστο Θέατρο Παλλάς στις 19:22, όπου ήταν προγραμματισμένη η παρουσίαση του βιβλίου του «Ιθάκη». Η εκδήλωση εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες δημόσιες εμφανίσεις του πρώην πρωθυπουργού μετά την αποχώρησή του από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, συγκεντρώνοντας πλήθος κόσμου, στελεχών αλλά και υποστηρικτών από διαφορετικές πολιτικές διαδρομές.


Ουρές από τις 16:30 – Χιλιάδες πολίτες στο Παλλάς

Η προσέλευση του κοινού ξεκίνησε από το απόγευμα, με ουρές να σχηματίζονται ήδη από τις 16:30–17:00, σύμφωνα με ρεπορτάζ από μεγάλα ειδησεογραφικά μέσα. Το Παλλάς γέμισε από ανθρώπους όλων των ηλικιών — από νέους μέχρι μεγαλύτερους που παρακολουθούν εδώ και χρόνια την πολιτική πορεία του Αλέξη Τσίπρα.

Η επιλογή του χώρου και η απουσία VIP προσκλήσεων συνέβαλαν στο κλίμα «ανοικτής εκδήλωσης», μακριά από κομματικές φόρμες.


Ποιοι βρέθηκαν στην εκδήλωση

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μεταφέρθηκαν από την απευθείας κάλυψη των μέσων:

  • Παρευρέθηκαν πρώην και νυν βουλευτές.

  • Πρόσωπα της αυτοδιοίκησης.

  • Στελέχη της Κεντροαριστεράς και της ευρύτερης δημοκρατικής παράταξης.

  • Πολίτες που θέλησαν να ακούσουν τη «νέα αφετηρία» που συζητείται έντονα γύρω από τον Αλέξη Τσίπρα.


Η «Ιθάκη» ως συμβολική επανεκκίνηση

Το βιβλίο λειτουργεί ως πολιτικό υπόβαθρο για το νέο αφήγημα του Τσίπρα. Όπως σημειώνουν αναλυτές, η παρουσίαση αυτή δεν αποτελεί απλώς μια λογοτεχνική στιγμή, αλλά:

  • Μια συμβολική επανεκκίνηση στη δημόσια παρουσία του.

  • Μια πιθανή πλατφόρμα διαλόγου για τη δημιουργία νέου πολιτικού φορέα στο μέλλον.

  • Ένα μήνυμα προς τον ευρύτερο προοδευτικό χώρο, πέρα από τα στενά κομματικά όρια.

Το ενδιαφέρον που συγκέντρωσε η εκδήλωση, αλλά και οι εικόνες από το Παλλάς, ενισχύουν τη συζήτηση περί δυναμικής επιστροφής του Αλέξη Τσίπρα στο πολιτικό προσκήνιο.


Τι αναμένεται στην ομιλία του

Όπως μεταδίδουν τα ρεπορτάζ:

  • Θα υπάρξει κριτική στην κυβέρνηση για τα οικονομικά και κοινωνικά αδιέξοδα.

  • Θα δοθεί έμφαση στην ανάγκη ενός νέου πολιτικού προσανατολισμού.

  • Δεν αναμένονται άμεσες ανακοινώσεις για νέο κόμμα, όμως η «Ιθάκη» θεωρείται το πρώτο βήμα μιας νέας πολιτικής διαδρομής.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Το προφίλ ενός παιδιού που υφίσταται κακοποίηση: στοιχεία και οδηγίες αναγνώρισης

 

Άρθρο στο Traumahelpgr*

Η κακοποίηση παιδιών αποτελεί πολύπλευρο κοινωνικό και δημόσιο υγειονομικό πρόβλημα, με ποικίλες μορφές — σωματική, σεξουαλική, συναισθηματική, παραμέληση — που συμβαίνουν σε διαφορετικά πλαίσια: στο σπίτι, στο σχολείο, σε δομές ή στο διαδίκτυο. Ο εντοπισμός της δεν βασίζεται σε έναν «τύπο» παιδιού· αντ’ αυτού στηρίζεται στην παρατήρηση αλλαγών στη λειτουργικότητα, τη συμπεριφορά και την ψυχική κατάσταση, καθώς και στην ευαισθητοποίηση του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός υγείας ορίζει την παιδική κακοποίηση ως κάθε μορφή κακομεταχείρισης ή παραμέλησης που προκαλεί βλάβη ή πιθανή βλάβη στην υγεία, στην ανάπτυξη ή στην αξιοπρέπεια του παιδιού στο πλαίσιο σχέσης υπευθυνότητας ή εξουσίας (WHO,2024).

Με βάση διεθνείς μελέτες, οι διαστάσεις του φαινομένου είναι μεγάλες και διαφέρουν ανά τύπο και μέθοδο μέτρησης. Συμπεριφορικές αυτοαναφορές δείχνουν υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με επίσημα καταγεγραμμένα περιστατικά· για παράδειγμα, μια μεγάλη μετα-ανάλυση για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση έδειξε ότι τα αυτοαναφερθέντα ποσοστά φτάνουν περίπου στο 127 ανά 1.000 (≈12.7%) συνολικά στις μελέτες αυτοαναφοράς, με σημαντική διαφοροποίηση ανά φύλο (υψηλότερα στα κορίτσια). Αυτά τα ευρήματα τονίζουν ότι πολλά περιστατικά δεν φτάνουν στα επίσημα αρχεία (Stoltenborgh et al., 2011). 

Πρόσφατα παγκόσμια αρχεία (Unicef, 2020) επιβεβαιώνουν ότι η βία κατά των παιδιών παραμένει συχνή και πολύπλευρη: οι μορφές βίας εμφανίζονται τόσο στο οικείο περιβάλλον όσο και σε σχολικά ή διαδικτυακά πλαίσια, και το εύρος της έκθεσης ποικίλλει ανά χώρα, ηλικία και κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο. Η αναφορά της UNICEF υπογραμμίζει την ανάγκη για αξιόπιστα, αντιπροσωπευτικά δεδομένα, καθώς και για πρακτικές πρόληψης και υποστήριξης σε επίπεδο πολιτικής.

Η λειτουργική εικόνα ενός παιδιού που έχει υποστεί κακοποίηση δεν είναι μονοσήμαντη· ωστόσο, η διεθνής βιβλιογραφία καταγράφει σταθερά μεταβολές στη συναισθηματική σταθερότητα, την αυτοεκτίμηση, την ικανότητα συγκέντρωσης, τη σχολική επίδοση και τη σχέση με συνομήλικους και ενηλίκους. Συγκεκριμένα, η μακροχρόνια έκθεση σε κακοποίηση συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο για άγχος, κατάθλιψη, αυτοτραυματισμό, συμπεριφορικές διαταραχές και προβλήματα στην σχολική προσαρμογή, καθώς και με επιπτώσεις στην σωματική υγεία αργότερα στη ζωή. Οι στατιστικές επιβεβαιώνουν ότι η παραμέληση αποτελεί στο παρόν πλαίσιο την πιο συχνή μορφή καταγεγραμμένης κακοποίησης, ενώ η σεξουαλική κακοποίηση, παρότι υπο-καταγεγραμμένη, εμφανίζει υψηλά ποσοστά σε αυτοαναφορικές μελέτες (Brown et al., 2023)

Ειδικότερα, το ψηφιακό πεδίο έχει προσθέσει νέες διαστάσεις: μελέτες και ρεπορτάζ αναφέρουν εκατομμύρια περιστατικά διαδικτυακής σεξουαλικής βίας ή εκμετάλλευσης ετησίως, με σοβαρό ψυχολογικό και νομικό αντίκτυπο για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Η έκθεση της τελευταίας διεθνούς έρευνας και αναφορών σε ΜΜΕ δείχνει πως εκατοντάδες εκατομμύρια παιδιά εκτίθενται σε μορφές online σεξουαλικής βίας ή εκμετάλλευσης, στοιχείο που απαιτεί ενισχυμένα προγράμματα πρόληψης, εκπαίδευσης και διεθνούς συνεργασίας.

Πώς, λοιπόν, να αναγνωρίσει ένα ενήλικας την πιθανότητα κακοποίησης χωρίς να καταλήξει σε λανθασμένους χαρακτηρισμούς; Πρώτα, πρέπει να αποφεύγεται κάθε «one-size-fits-all» σενάριο. Η αναγνώριση βασίζεται στην παρακολούθηση της αλλαγής: απότομη πτώση στη σχολική απόδοση ή τη συγκέντρωση, δυσκολία στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, ασυνήθιστη επιθετικότητα ή παθητικότητα, υπερβολικός φόβος ή συνεχής εγρήγορση (hypervigilance), σημαντική υποτροπή σε συμπεριφορές αυτοκαταστροφής ή απόσυρση, αλλά και φυσικά, σημάδια τραυμάτων ή αναφορές για επαναλαμβανόμενα τραυματικά γεγονότα. Η σύνθετη εικόνα σημαίνει ότι κάθε ένδειξη χρειάζεται ευαισθησία και διερεύνηση, όχι άμεση καταδίκη. Προς τούτο, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να διατηρούν ανοιχτή, υποστηρικτική επικοινωνία, ρωτώντας με ουδέτερο και ασφαλή τρόπο για την καθημερινότητα του παιδιού και παρατηρώντας αλλαγές στο συναίσθημα και τη συμπεριφορά.

Πολιτικές πρόληψης και στήριξης πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον κοινωνικοοικονομικό προσδιορισμό του κινδύνου: τα στοιχεία των δημόσιων φορέων δείχνουν ότι ο χαμηλότερος οικονομικός δείκτης συσχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα αναφερόμενης κακοποίησης, κάτι που δεν σημαίνει αιτιότητα αλλά υπογραμμίζει την ανάγκη για στοχευμένη στήριξη στις πιο ευάλωτες οικογένειες. Παράλληλα, η αδυναμία καταγραφής και η ντροπή που συνοδεύουν ορισμένες μορφές βίας επιβάλλουν την ενίσχυση συστημάτων αναφοράς, την πρόσβαση σε ψυχοκοινωνική υποστήριξη και την εκπαίδευση επαγγελματιών που έρχονται σε επαφή με παιδιά (Leeb et al., 2008).

Σε επίπεδο πρακτικής συμβουλής: αν ένας ενήλικας υποψιαστεί κακοποίηση, η προσέγγιση πρέπει να είναι προστατευτική, μη-ενοχοποιητική και τεκμηριωμένη. Η επαφή με τοπικές υπηρεσίες προστασίας παιδιού, με σχολικούς συμβούλους ή με εξειδικευμένους ψυχολόγους/ψυχίατρους είναι κρίσιμη. Όταν η ασφάλεια του παιδιού ενδέχεται να βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο, είναι απαραίτητη η άμεση αναφορά στις αρμόδιες αρχές. Τέλος, οποιαδήποτε παρέμβαση πρέπει να σέβεται το απόρρητο, τη βούληση και τα δικαιώματα του παιδιού, ενώ ταυτόχρονα να προωθεί την αποκατάσταση και την πρόληψη περαιτέρω βλάβης.

Η κακοποίηση δεν έχει «προφίλ» που εξίσταται σε κάθε παιδί· έχει, όμως, μοτίβα συμπεριφοράς και αποτελέσματα που μπορούν να αναγνωριστούν αν παρατηρούμε προσεκτικά, δρούμε προληπτικά και συνεργαζόμαστε διεπιστημονικά. Η έγκαιρη αναγνώριση και η κατάλληλη υποστήριξη σώζουν παιδικές ζωές και βελτιώνουν την ποιότητα της ενήλικης ζωής που θα ακολουθήσει.

*Το TraumaHelp προσφέρει υπηρεσίες ψυχικής υγείας, αλλά και διερεύνησης εγκλημάτων, παρέχοντας εξατομικευμένη και ολοκληρωμένη υποστήριξη.

Βιβλιογραφία

Brown, C. L., Yilanli, M., & Rabbitt, A. L. (2023). Child physical abuse and neglect. In StatPearls. StatPearls Publishing. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK470337/

Leeb, R. T., Paulozzi, L., Melanson, C., Simon, T. R., & Arias, I. (2008). Child maltreatment surveillance: Uniform definitions for public health and recommended data elements (Version 1.0) [PDF]. Centers for Disease Control and Prevention. https://www.cdc.gov/child-abuse-neglect/communication-resources/CM_Surveillance-a.pdf

Stoltenborgh, M., van IJzendoorn, M. H., Euser, E. M., & Bakermans-Kranenburg, M. J. (2011). A global perspective on child sexual abuse: Meta-analysis of prevalence around the world. Child Maltreatment, 16(2), 79–101. https://doi.org/10.1177/1077559511403920

UNICEF & World Health Organization. (2020). Global status report on preventing violence against children 2020https://www.unicef.org/sites/default/files/2020-06/Global-status-report-on-preventing-violence-against-children-2020.pdf

World Health Organization. (2024, November 5). Child maltreatment [Fact sheet]. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/child-maltreatment

Ηχηρό μήνυμα ειρήνης από την Αθήνα – Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας συνυπογράφει τη Διακήρυξη της Ολυμπιακής Εκεχειρίας

Ένα ισχυρό μήνυμα ειρήνης και διεθνούς συνεργασίας εκπέμφθηκε σήμερα από την Αθήνα, όπου ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας και οι Δήμαρχοι Μιλάνου, Κορτίνας και Αρχαίας Ολυμπίας υπέγραψαν τη Διακήρυξη της Ολυμπιακής Εκεχειρίας, ενόψει των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Μιλάνο – Κορτίνα 2026». Στη Διακήρυξη έχουν ήδη προσθέσει τις υπογραφές τους και οι δήμαρχοι Σπάρτης και Ήλιδας.

 

Σε μια περίοδο όπου ο δημόσιος διάλογος διεθνώς κυριαρχείται από την αύξηση των εξοπλισμών, ενώ γεωπολιτικές εντάσεις και ένοπλες συγκρούσεις κλιμακώνονται ακόμη και στην ευρύτερη περιοχή μας, η πρωτοβουλία των πόλεων στέλνει μια διαφορετική, αλλά απολύτως αναγκαία, φωνή. Μια φωνή ειρήνης, συνεργασίας και υπεράσπισης των πανανθρώπινων αξιών του Ολυμπισμού.

DOUKASOLIBIAKIOIAGONES2

Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας τόνισε ότι το μήνυμα από την Αθήνα, το λίκνο της Δημοκρατίας, είναι σαφές:

  • 🤝 Οι πόλεις πρέπει να ενώνουν, όχι να διχάζουν

  • 🌍 Οι αξίες του Ολυμπισμού παραμένουν επίκαιρες και εμπνέουν

  • 🌿 Οι μεγάλες προκλήσεις της εποχής – κοινωνικές ανισότητες, κλιματική κρίση – απαιτούν συντονισμένη συνεργασία

Ο κ. Δούκας υπογράμμισε επίσης τη σημασία της διπλωματίας των πόλεων, η οποία αναδεικνύεται σε κρίσιμο εργαλείο για την προώθηση της ειρήνης και της διεθνούς συνεννόησης.

Στη σημερινή υπογραφή συμμετείχαν οι:

  • Beppe Sala, Δήμαρχος Μιλάνου

  • Gianluca Lorenzi, Δήμαρχος Κορτίνας

  • Αρη Πανηγεωτόπουλος, Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας

  • Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, Δήμαρχος Ήλιδας

  • Μάικ Βακαλόπουλος, Δήμαρχος Σπάρτης

Με την Αθήνα στο επίκεντρο, οι πόλεις ενώνουν τις δυνάμεις τους ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2026, στέλνοντας ένα κοινό μήνυμα: η ειρήνη και η συνεργασία δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Ανδρέας Λυκουρέντζος: «120 εκατ. ευρώ προκαταβολές αποζημιώσεων στους αγρότες πριν τις γιορτές»

Σαφές μήνυμα στήριξης προς τον αγροτικό κόσμο έστειλε ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ, Ανδρέας Λυκουρέντζος, μέσα από τη σημερινή του συνέντευξη στην ERT News, ανακοινώνοντας το χρονοδιάγραμμα και τις λεπτομέρειες για τις αποζημιώσεις που αναμένονται μέσα στο επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με τον κ. Λυκουρέντζο, η προκαταβολή των αποζημιώσεων, συνολικού ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, θα καταβληθεί πριν από τις γιορτές, δίνοντας οικονομική ανάσα σε χιλιάδες παραγωγούς που επλήγησαν μέσα στο 2025 από παγετό, χαλαζοπτώσεις και άλλες φυσικές καταστροφές. Από τα 120 εκατ. ευρώ, 80 εκατ. προέρχονται από την ειδική ασφαλιστική εισφορά και 40 εκατ. από τα αποθεματικά του Οργανισμού.

Οι προκαταβολές αυτές θα καλύψουν ζημιές σε φυτική και ζωική παραγωγή, ενώ ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ τόνισε ότι η βασική ενίσχυση συνεχίζει να καταβάλλεται σε δύο δόσεις, με την πρώτη –το 70%– να αποδίδεται ήδη στους δικαιούχους. Το ποσοστό της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς παραμένει σταθερό: 4% για τη φυτική παραγωγή, 1,5% για άλλες καλλιέργειες και 0,75% για το ζωικό κεφάλαιο.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη διαδικασία είσπραξης της εισφοράς, καθώς το 65% των παραγωγών έχει εκχωρήσει την παρακράτηση μέσω ΟΣΔΕ, ώστε να μην απαιτείται να πληρώσει ο αγρότης από την τσέπη του. Όπως υπογράμμισε ο κ. Λυκουρέντζος, η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται και φέτος, με τον ΕΛΓΑ να παρακρατά το ποσό απευθείας από τις πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Αναλύοντας τα οικονομικά μεγέθη του Οργανισμού, ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ επεσήμανε ότι την εξαετία 2019–2025 έχουν καταβληθεί συνολικά 1,8 δισ. ευρώ σε αποζημιώσεις, την ώρα που οι εισφορές των αγροτών ανέρχονται περίπου στα 800 εκατ. ευρώ, στοιχείο που αποτυπώνει –όπως είπε– την έντονη προσπάθεια ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα.

Τέλος, ο κ. Λυκουρέντζος κάλεσε τους παραγωγούς σε διάλογο και συνεργασία με την κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου δεν μπορούν να επιλυθούν «με κλειστούς δρόμους ή κινητοποιήσεις στους δρόμους», αλλά με συνεννόηση και κοινό σχεδιασμό.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Τέλη κυκλοφορίας 2026: Προθεσμία πληρωμής και πρόστιμα

Τέλη κυκλοφορίας 2026: Πως γίνεται η πληρωμή και ποια είναι η προθεσμία και τα νέα πρόστιμα

Τα ποσά τελών κυκλοφορίας 2026 για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες. Προθεσμία πληρωμής έως 31.12.2025

Τα βήματα για την εκτύπωση και πληρωμή είναι τα εξής:

Πως θα εκτυπώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet

Χρειάζεται ΑΦΜ και αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας (οχήματος)

https://www.aade.gr/teli-kykloforias-horis-kodikoys-taxisnet

Γράφουμε τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας στα πεδία όπου μας ζητείται και ακολούθως εκτυπώνουμε (κλικ στην εκτύπωση) το έντυπο, βάσει του οποίου θα πληρώσουμε τα Τέλη Κυκλοφορίας (Τράπεζες, ΕΛΤΑ)

Πως θα εκτυπώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet από την πλατφόρμα myCAR

Στην πλατφόρμα myCAR, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, έχετε τη δυνατότητα να:

  • Θέσετε σε ψηφιακή ακινησία/κυκλοφορία το όχημά σας, καταθέτοντας ψηφιακά τις πινακίδες του, χωρίς να πρέπει να επισκεφθείτε τη ΔΟΥ σας.
  • Κατεβάσετε το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας και να λάβετε βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.
  • Άρετε την ακινησία του οχήματός τους και να πληρώσετε τέλη κυκλοφορίας με το μήνα.

Η είσοδος στην πλατφόρμα myCAR διενεργείται με τη χρήση των κωδικών του TAXISnet

Στην πρώτη επιλογή, με τίτλο «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων», οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης για:
1.1 πληροφορίες για τα οχήματά τους,
1.2 τους κωδικούς πληρωμής ετήσιων τελών κυκλοφορίας για αυτά,
1.3 τους κωδικούς πληρωμής αναλογικών/μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, εφόσον προβλέπεται από ισχύουσες διατάξεις.
1.4 τους κωδικούς πληρωμής σε υπολογιστικό φύλλο (excel), σε περίπτωση πλήθους οχημάτων
1.5 να λάβουν βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας για οχήματα ιδιοκτησίας τους προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν για μεταβίβαση οχήματος, εξαγωγή οχήματος στο εξωτερικό, επαναταξινόμηση οχήματος.

Εύκολη Πληρωμή των τελών κυκλοφορίας 2025

Το ειδοποιητήριο τελών κυκλοφορίας 2025 για τους ιδιοκτήτες οχημάτων για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας 2025, θα περιλαμβάνει και RF και έναν QR Code.

Σκανάροντας τον κωδικό αυτό, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώνουν εύκολα τα τέλη, μέσω mobile banking, χωρίς να γράφουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.

Η ΑΑΔΕ συνιστά στους υπόχρεους να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, αποφεύγοντας την επίσκεψη στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Όμως, και οι πολίτες, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και επισκέπτονται τις τράπεζες για να πληρώσουν, μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών

Πληρωμή με τον RF

Περαιτέρω η πληρωμή μπορεί να γίνει με τον RF μέσω e-banking

Προθεσμία πληρωμής έως 31.12.2025

Πρόστιμα εκπρόθεσμης πληρωμής τελών κυκλοφορίας (ΔΕΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ)

Με διατάξεις του νόμου 5113/2024, καθορίζονται τα πρόστιμα εκπρόθεσμης πληρωμής τελών κυκλοφορίας

Σε περίπτωση καταβολής των τελών κυκλοφορίας εντός του μηνός Ιανουαρίου του έτους στο οποίο αφορούνεπιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του ποσού και, σε περίπτωση καταβολής των τελών κυκλοφορίας εντός του μηνός Φεβρουαρίου του έτους στο οποίο αφορούνεπιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του ποσού.

Σε περίπτωση καταβολής μετά από την πάροδο δύο (2) μηνών από την προθεσμία, ή μη καταβολής, ή καταβολής μέρους μόνο των τελών κυκλοφορίας, με υπαιτιότητα του φορολογουμένουκαταβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με τα τέλη κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, το πρόστιμο για μη καταβολή τελών κυκλοφορίας δεν μπορεί να είναι κατώτερο των τριάντα (30) ευρώ.

Η κλιμάκωση των προστίμων είναι η εξής:

  • 25% αν τα τέλη εξοφληθούν εντός Ιανουαρίου,
  • 50% αν η πληρωμή γίνει τον Φεβρουάριο,
  • 100% από την 1η Μαρτίου και μετά.

Σε κάθε περίπτωση, το πρόστιμο δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 30 ευρώ. Για παράδειγμα, για τέλη 100 ευρώ, το συνολικό ποσό θα είναι 130 ευρώ αν πληρωθεί εντός Ιανουαρίου, 150 ευρώ αν πληρωθεί τον Φεβρουάριο και 200 ευρώ αν πληρωθεί από τον Μάρτιο και μετά.

Δημοσιεύτηκε στον Οδηγό του Πολίτη (https://www.odigostoupoliti.eu)

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας 

Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας - by IsthmosNews

Πληροφορίες

Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που
έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης
και καθημερινής ενημέρωσης.
Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη»,
προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει
στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον
πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.

Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που
μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι.
Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ.
Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος;

👉 IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα του isthmos News