Άρθρο του Dionysios Skliris για το Σινά που δημοσιεύθηκε στο "Βήμα".
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο πατώντας ΕΔΩ
Άρθρο του Dionysios Skliris για το Σινά που δημοσιεύθηκε στο "Βήμα".
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο πατώντας ΕΔΩ
Η ανάπτυξη ενός πολυτροπικού διαδρόμου, ο οποίος θα συνδέει τα εμπορικά λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας με αυτά της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στη Μαύρη Θάλασσα, ήταν το αντικείμενο τριμερούς συνάντησης η οποία διεξήχθη, σήμερα, στις Βρυξέλλες, μεταξύ του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Βούλγαρου Αναπληρωτή Πρωθυπουργού και Υπουργού Υποδομών και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας Grozdan Karadzhov και του Υφυπουργού Μεταφορών της Ρουμανίας Ionut Savoiu, υπό την αιγίδα του Ευρωπαίου Επιτρόπου για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό Απόστολου Τζιτζικώστα.
Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η ανάπτυξη ενός πολυτροπικού διαδρόμου συνεργασίας ο οποίος θα έχει αφετηρία την Αλεξανδρούπολη και θα καταλήγει στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και τους εμπορικούς δρόμους του Δούναβη, μέσω Βουλγαρίας.
Πρακτικά, η ανάπτυξη του πολυτροπικού διαδρόμου θα προσδώσει στην Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα και τη Θεσσαλονίκη ρόλο καταλύτη για την εφοδιαστική αλυσίδα και το διεθνές εμπόριο.
Μέσω και της Τριμερούς Συνεργασίας με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, αλλά και της ενεργούς συμμετοχής μας στην Πρωτοβουλία των Τριών Θαλασσών (Βαλτική, Μαύρη Θάλασσα, Αιγαίο), η χώρα μας συνδέεται με τις γείτονες χώρες Βουλγαρία και Ρουμανία, την Κεντρική Ευρώπη.
Της τριμερούς ακολούθησε συνάντηση ανάμεσα στον κ. Δήμα και τον κ. Τζιτζικώστα, με τη συμμετοχή της Γενικής Γραμματέως Μεταφορών Δέσποινας Παληαρούτα και των διοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Γιώργου Σαουνάτσου και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) Χρήστου Τσίτουρα.
Αντικείμενο της συζήτησης ήταν οι πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό συστημάτων αεροναυτιλίας με ραντάρ, η υπογραφή της σύμβασης για την «Προμήθεια και Εγκατάσταση Συστήματος Παροχής Υπηρεσιών Ζεύξης Δεδομένων Αεροναυτιλίας (Data Link Services – DLS)», καθώς και η εκπόνηση διαδικασιών Performance – Based Navigation (PBN).
Σε επίπεδο θεσμικών παρεμβάσεων, τέθηκε η μετεξέλιξη της ΥΠΑ σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου.
Πρεμιέρα έκανε σήμερα 3/6 η νέα ψηφιακή πλατφόρμα stegasi.gov.gr, η οποία συγκεντρώνει για πρώτη φορά το σύνολο των κρατικών προγραμμάτων στέγασης, συνολικά 43 δράσεων, που υλοποιεί η κυβέρνηση για τη στέγαση καθώς και όλα τα νομοθετικά/ρυθμιστικά έργα, με τρόπο απλό, αξιόπιστο και προσβάσιμο σε όλους.
Η πλατφόρμα stegasi.gov.gr αποτελεί ένα κεντρικό ψηφιακό σημείο αναφοράς για όσους:
Ο πολίτης σε λιγότερο από ένα λεπτό, με απλά βήματα:
Παρακάτω ακολουθούν 12 ερωτήσεις και απαντήσεις για το stegasi.gov.gr, όπως αναγράφονται στην ιστοσελίδα της πλατφόρμας:
1. Τί είναι η πλατφόρμα stegasi.gov.gr;
Η πλατφόρμα stegasi.gov.gr συγκεντρώνει, για πρώτη φορά, όλα τα προγράμματα στέγασης καθώς και όλα τα νομοθετικά/ρυθμιστικά έργα, με τρόπο απλό, αξιόπιστο και προσβάσιμο σε όλους. Στόχος είναι η άμεση, εξατομικευμένη και χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια ενημέρωση κάθε πολίτη.
2. Πώς μπορώ να βρω ποια προγράμματα με αφορούν;
Η πλατφόρμα διαθέτει εργαλείο έξυπνης αναζήτησης. Ο χρήστης εισάγει τα στοιχεία που του ζητούνται και με βάση αυτά, εμφανίζονται τα προγράμματα που αντιστοιχούν στο προφίλ και τις ανάγκες του.
3. Ποια προγράμματα περιλαμβάνει;
Στο stegasi.gov.gr, περιλαμβάνονται προγράμματα επιδότησης, φοιτητικής και κοινωνικής στέγασης, δανείων, ενεργειακής αναβάθμισης, καθώς και φορολογικά ή άλλα μέτρα που σχετίζονται με την εύρεση κατοικίας.
4. Περιλαμβάνει προγράμματα και για αγορά και για ενοικίαση κατοικίας;
Ναι. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει προγράμματα που αφορούν τόσο στην αγορά, όσο και στην ενοικίαση ή την επιδότηση κατοικίας, καθώς και άλλες παροχές που σχετίζονται με τη στέγαση, όπως ανακαινίσεις, ενεργειακή αναβάθμιση ή φορολογικές ελαφρύνσεις.
5. Απαιτείται εγγραφή για τη χρήση της πλατφόρμας;
Η πλατφόρμα λειτουργεί προσωρινά χωρίς εγγραφή. Σύντομα θα είναι διαθέσιμη η δυνατότητα δημιουργίας λογαριασμού για επιπλέον λειτουργίες, όπως αποθήκευση προγραμμάτων και προσωποποιημένες ειδοποιήσεις.
6. Δεν θέλω να βάλω τα προσωπικά μου στοιχεία. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πλατφόρμα;
Ναι. Η πλατφόρμα επιτρέπει γενική περιήγηση μέσω του Χάρτη Διαθεσιμότητας ή της λίστας των Περιφερειών και των διαθέσιμων Προγραμμάτων ανά περιοχή. Ωστόσο, για εξατομικευμένη αναζήτηση, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση των πεδίων που ζητούνται.
7. Πώς μπορώ να μάθω περισσότερες πληροφορίες για κάθε πρόγραμμα;
Η πλατφόρμα παρουσιάζει τις βασικές πληροφορίες για κάθε πρόγραμμα και παρέχει σύνδεσμο προς τον φορέα που το υλοποιεί, για αναλυτικά στοιχεία και υποβολή αίτησης.
8. Μπορώ να κάνω αίτηση για ένα πρόγραμμα μέσα από την πλατφόρμα;
Όχι. Η πλατφόρμα δεν δέχεται αιτήσεις. Παρέχει πληροφορίες για κάθε πρόγραμμα και στη συνέχεια κατευθύνει τον χρήστη στον αρμόδιο φορέα, όπου ο χρήστης μπορεί να υποβάλει την αίτησή του.
9. Χρειάζεται να ανεβάσω έγγραφα;
Όχι. Η πλατφόρμα δεν ζητά έγγραφα. Εμφανίζει μόνο τα διαθέσιμα προγράμματα. Τα δικαιολογητικά υποβάλλονται μόνο στον επίσημο φορέα κάθε προγράμματος.
10. Ποιον τύπο εισοδήματος καταχωρώ στην αναζήτηση;
Kαταχωρείτε το εισόδημα του τελευταίου φορολογικού έτους.
11. Τι σημαίνει όταν λέμε ότι ένα πρόγραμμα είναι “υπό σχεδιασμό”, “σε εξέλιξη” ή “διαρκές”;
“Υπό σχεδιασμό” σημαίνει ότι το πρόγραμμα βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας και δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. “Σε εξέλιξη” σημαίνει ότι το πρόγραμμα είναι σε εφαρμογή. “Διαρκές” σημαίνει ότι το πρόγραμμα είναι μόνιμο.
12. Δεν είμαι επιλέξιμος για ένα πρόγραμμα, αλλά η πλατφόρμα μου το εμφανίζει. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Τα προγράμματα που εμφανίζονται στην πλατφόρμα παρουσιάζονται ενδεικτικά, βάσει των γενικών πληροφοριών που έχετε καταχωρίσει. Ενδεχόμενες αποκλίσεις μπορεί να οφείλονται σε ειδικούς όρους ή πρόσθετες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα εισοδηματικά όρια που διαφοροποιούνται ανάλογα με τον αριθμό των τέκνων. Για πληρέστερη ενημέρωση, παρακαλούμε επισκεφθείτε τη σελίδα του κάθε προγράμματος, όπου αναφέρονται αναλυτικά όλες οι προϋποθέσεις συμμετοχής.
Ως τέταρτη Διεύθυνση στην ΑΑΔΕ θα μεταφερθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ με ξεχωριστό Υποδιοικητή, όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84 και τον Γιώργο Μελιγγώνη. «Καταλήξαμε σε κυβερνητικό επίπεδο να μεταφερθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ αυτούσιος στην ΑΑΔΕ, σε μια υπηρεσία η οποία κατά γενική ομολογία έχει καταξιωθεί στη συνείδηση όχι μόνο του μέσου Έλληνα πολίτη, αλλά και στην κοινωνική πραγματικότητα ως μια ανεξάρτητη αρχή που λειτουργεί σε πολύ υψηλό επίπεδο ελέγχου, διαφάνειας και εσωτερικού ελέγχου», είπε χαρακτηριστικά.
Η απόφαση, όπως εξήγησε, εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια μετασχηματισμού του ΟΠΕΚΕΠΕ, η οποία ξεκίνησε ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2024, σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στόχος, η πλήρης αναδιάρθρωση του οργανισμού και η ενίσχυση της διαφάνειας σε κάθε στάδιο της λειτουργίας του. «Με την εντολή του ίδιου του Πρωθυπουργού, ξεκινήσαμε μια διαδικασία μετασχηματισμού του ΟΠΕΚΕΠΕ. Από την πρώτη στιγμή, σε συμφωνία με τη Γενική Διεύθυνση Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκπονούμε σχέδιο δράσης για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο», δήλωσε ο Υπουργός.
Ξεκαθάρισε πως η μεταφορά του Οργανισμού στην ΑΑΔΕ δεν θα επηρεάσει την καταβολή των ενισχύσεων, ούτε το καθεστώς προστασίας των αγροτών. «Δεν θα αλλάξει κάτι στο καθεστώς με το οποίο λειτουργεί σήμερα η καταβολή και η κατανομή των ευρωπαϊκών πόρων στους Έλληνες παραγωγούς. Θέλω να αμβλύνω ως απάντηση την οποιαδήποτε ανησυχία – δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να υπάρχει τέτοιου είδους φόβος. Αντίθετα, όλοι πρέπει να αισθάνονται ότι διασφαλίζεται ένα πολύ υψηλό επίπεδο ελέγχου και δικαιοσύνης».
Όπως σημείωσε, ο ΟΠΕΚΕΠΕ έχει κομβικό ρόλο στην ελληνική οικονομία και στην κοινωνική συνοχή: «Διανέμει 2,3 με 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε σχεδόν 700.000 δικαιούχους. Είναι τεράστια η διασπορά πόρων. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι κρίσιμος όχι μόνο για τους αγρότες, αλλά για την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτό – γιατί από εκεί ξεκινά η πρώτη προτεραιότητα».
Ο κ. Τσιάρας αναφέρθηκε με έμφαση στις δομικές αδυναμίες που για χρόνια υπονόμευαν τη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ: «Ο ΟΠΕΚΕΠΕ ποτέ δεν είχε δικό του πληροφοριακό σύστημα. Είναι μια πολυπαραγοντική διαδικασία που μπορεί να ξεκινάει από τον ίδιο τον αγρότη, κτηνοτρόφο, παραγωγό και να καταλήγει μέσω διαφόρων υπηρεσιών στην ίδια τη δικαιοδοτική διαδικασία του ΟΠΕΚΕΠΕ – και από την άλλη πλευρά, να παρατηρούνται φαινόμενα σαν αυτά που σήμερα ανακοινώνονται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία».
Σε αυτό το πλαίσιο, όπως είπε, η παρέμβαση είναι ριζική:
Ο Υπουργός τόνισε πως η ομαλή μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα έως την ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης: «Θα κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να κρατήσουμε τον Οργανισμό στο ύψος του μέχρι τη στιγμή της ενσωμάτωσής του στην ΑΑΔΕ. Το σχέδιο δράσης θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο – και από εκεί και πέρα, ο στόχος είναι ένας: να δημιουργήσουμε έναν Οργανισμό που λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια και διανέμει με απόλυτη δικαιοσύνη τους ευρωπαϊκούς πόρους».
Αναφερόμενος στη διοίκηση του Νίκου Σαλάτα, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας επισήμανε δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα κατά τον χρόνο της διοίκησής του στον ΟΠΕΚΕΠΕ. «Αντίθετα, όλες οι πληρωμές έγιναν έγκαιρα και μπορώ να σας πω ότι η δήλωση του ΟΣΔΕ ανέβηκε δύο μήνες νωρίτερα σε σχέση με πέρσι». Ωστόσο, όπως επισήμανε, σημείο καμπής αποτέλεσαν οι δημόσιες αντεγκλήσεις με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία: «Από τη στιγμή που υπήρξαν τέτοιες δημόσιες τοποθετήσεις, υπήρχε ένα λάθος μήνυμα – και αυτό δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτό ούτε από εμένα ούτε από την κυβέρνηση».
Πρεμιέρα κάνει σήμερα ο Προσωπικός Αριθμός, μία σημαντική ψηφιακή καινοτομία για τους Έλληνες πολίτες, που μπορούν πλέον να τον εκδώσουν μέσω της νέας πλατφόρμας MyInfo που τέθηκε σε λειτουργία. Αυτός ο μοναδικός αριθμός ταυτοποίησης υπόσχεται να βάλει οριστικό τέλος στη γραφειοκρατία και να απλοποιήσει δραστικά τις συναλλαγές με το Δημόσιο.Η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού θα γίνεται απλά και ψηφιακά, ενώ όσοι δεν προχωρήσουν στην έκδοσή του από μόνοι τους, αυτός θα τους αποδίδεται αυτόματα από τις 5 Σεπτεμβρίου 2025 και έπειτα.
Ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος αποτελεί ένα ενιαίο, ασφαλές στοιχείο αναγνώρισης που θα διευκολύνει σημαντικά τη διαχείριση συναλλαγών μας με τις δημόσιες υπηρεσίες (σε δεύτερο χρόνο και με τον ιδιωτικό τομέα) αποτελείται από 12 στοιχεία, εκ των οποίων τα εννέα είναι αριθμητικά. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τα 9 αριθμητικά στοιχεία του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου του φυσικού προσώπου κατά την έκδοση. Ο Προσωπικός Αριθμός θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες, στις οποίες η αίτηση έκδοσης υποβάλλεται από σήμερα και μετά και θα ενσωματωθεί μέσα στον μήνα και στην ψηφιακή ταυτότητα μέσω Gov.gr Wallet, διευκολύνοντας την ταυτοποίησή μας σε ψηφιακό επίπεδο. Χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται.
Ο Προσωπικός Αριθμός είναι ένας μοναδικός συνδυασμός χαρακτήρων που συνδέεται με τον ΑΦΜ κάθε πολίτη. Θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες και στην ψηφιακή ταυτότητα του Gov.gr Wallet, επιτρέποντας την άμεση πρόσβαση σε κάθε δημόσια υπηρεσία χωρίς την ανάγκη πολλαπλών εγγράφων ταυτοποίησης. Σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, πρόκειται για έργο εθνικής σημασίας που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο επικοινωνίας πολιτών και Δημοσίου. Ο Προσωπικός Αριθμός καταργεί την ανάγκη απομνημόνευσης διαφορετικών κωδικών για κάθε υπηρεσία, προσφέροντας μια ενιαία λύση για όλες τις συναλλαγές.
Η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού γίνεται με τρία απλά βήματα:
Η πλατφόρμα συγχρονίζεται αυτόματα με τα μητρώα του Δημοσίου για επαλήθευση των στοιχείων, εξασφαλίζοντας ακρίβεια και ασφάλεια. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς TAXISnet ή για ανήλικους, η έκδοση μπορεί να γίνει μέσω των ΚΕΠ.
Ο Προσωπικός Αριθμός φέρνει πολλαπλά οφέλη στην καθημερινότητα των πολιτών. Μειώνει δραστικά τη γραφειοκρατία, καθώς οι δημόσιες υπηρεσίες αποκτούν άμεση πρόσβαση σε ολοκληρωμένη εικόνα για κάθε πολίτη με ένα κλικ. Παράλληλα, βελτιώνει την ταχύτητα εξυπηρέτησης και εξαλείφει την ανάγκη προσκόμισης πολλαπλών δικαιολογητικών. Ο Κυριάκος Πιερρακάκης, τέως υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τόνισε ότι ο Προσωπικός Αριθμός υλοποιεί την αρχή του ενιαίου κράτους που λειτουργεί ως ένα σύνολο. Η καινοτομία αυτή αναμένεται να συμβάλει και στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, όπως επισήμανε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής.
Ο Προσωπικός Αριθμός είναι μη μεταβαλλόμενος και σχεδιασμένος με γνώμονα την ασφάλεια. Όπως διαβεβαίωσε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, που αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι οι νέες ταυτότητες με τον Προσωπικό Αριθμό είναι σύγχρονα και ασφαλή έγγραφα που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, ενισχύοντας την ασφάλεια των πολιτών και διευκολύνοντας τα ταξίδια.
Όσοι διαθέτουν ήδη νέου τύπου ταυτότητες χωρίς Προσωπικό Αριθμό έχουν δύο επιλογές: να τον εκδώσουν και να τον αναγράψουν στο πίσω μέρος της ταυτότητας ή να εκδώσουν νέα ταυτότητα καταβάλλοντας τα σχετικά παράβολα. Για όσους δεν προβούν σε καμία ενέργεια, από τις 5 Σεπτεμβρίου ο Προσωπικός Αριθμός θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες.
• Ο Π.Α. αποτελεί το στοιχείο επαλήθευσης της ταυτότητας των φυσικών προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του Δημόσιου Τομέα.
• Από σήμερα, Τρίτη 3 Ιουνίου οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν στη σελίδα pa.gov.gr, όπου θα υπάρχει οδηγός με αναλυτικές οδηγίες. Από τη σελίδα αυτή, θα οδηγούνται στην πλατφόρμα myinfo.gov.gr για να εκδώσουν Π.Α.
• Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση του Π.Α. είναι η ύπαρξη ΑΦΜ. Συνεπώς, ένας πολίτης για να εκδώσει Π.Α. θα πρέπει προηγουμένως να αιτηθεί από την ΑΑΔΕ χορήγηση ΑΦΜ.
• Ο πολίτης πρέπει πρώτα να βγάλει Π.Α. και μετά νέα Ταυτότητα. Για την έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας απαιτείται να έχει προηγηθεί η έκδοση Π.Α. ή να μην έχει ολοκληρωθεί η έκδοση του Π.Α. χωρίς όμως υπαιτιότητα του πολίτη. Η απόδοση του Π.Α. γίνεται μέσω της πλατφόρμας myinfo.gov.gr για τους πολίτες που έχουν κωδικούς taxisnet.
• Οι πολίτες που έχουν ήδη εκδώσει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας χωρίς την αναγραφή του Π.Α, δε χρειάζεται να εκδώσουν νέο. Τα νέου τύπου Δελτία Ταυτότητας που δε διαθέτουν Π.Α., ισχύουν κανονικά μέχρι την αντικατάστασή τους ή μέχρι την ημερομηνία λήξης τους.
• Στην περίπτωση που ένας πολίτης, ενώ διαθέτει νέου τύπου Δελτίο Ταυτότητας, επιθυμεί να το αλλάξει προκειμένου να αναγράφεται ο Π.Α., μπορεί να αιτηθεί την αντικατάσταση του εγγράφου του, ακολουθώντας τη συνήθη διαδικασία και υποβάλλοντας τα δικαιολογητικά για την έκδοση δελτίου (προγραμματισμός ραντεβού, παράβολα έκδοσης κλπ.).
• Οι πολίτες που δεν έχουν κωδικούς taxisnet ή/ και δε διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες (για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες), θα μπορούν να εξυπηρετηθούν για την έκδοση του Π.Α. από τα ΚΕΠ, καθώς και τις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
• Ο Π.Α. δεν είναι αριθμός πρόσβασης σε κάποιο μητρώο. Ο Π.Α. είναι αριθμός ταυτοποίησης και ως τέτοιος είναι απολύτως ασφαλής.
• Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας και στη συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί ορθά κάποιο από τα ακόλουθα: Όνομα, Επώνυμο, Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας και Ημερομηνία Γέννησης, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο όπου είναι εγγεγραμμένος για να κάνει την απαιτούμενη διόρθωση.
• Ο Π.Α. κάνει δύο βασικά πράγματα: Πρώτον αποτελεί έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης του πολίτη για την εξυπηρέτησή του σε όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου και το δεύτερο είναι ότι βοηθά τους πολίτες που ταλαιπωρούνται εξαιτίας λαθών στα μητρώα του κράτους, ενώ αντιμετωπίζει χρόνια κενά στη διασύνδεση κρατικών μητρώων και με τον τρόπο αυτό έρχεται να βελτιώσει την παροχή υπηρεσιών από το Δημόσιο. Κι όλα αυτά με απόλυτη προστασία των προσωπικών Δεδομένων. Πλέον ο Π.Α. διασφαλίζει ότι στα 4 βασικά μητρώα του κράτους και στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), οι πολίτες έχουν κοινά, επιβεβαιωμένα και ορθά στοιχεία. Εκείνοι που αντιδρούν στον Π.Α., γιατί δεν αντιδρούσαν μέχρι σήμερα και στους άλλους διαφορετικούς αριθμούς με τους οποίους κάθε πολίτης είναι εγγεγραμμένος στα διαφορετικά μητρώα του Κράτους;
• Η προστασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζεται μέσω της συμμόρφωσης με τους αυστηρούς κανόνες που θέτει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). Ο Π.Α. έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να κάνει τη ζωή των πολιτών πιο εύκολη, αλλά και να λειτουργήσει ευεργετικά για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων, ενισχύοντας την ασφάλεια των συναλλαγών του πολίτη με το δημόσιο.
• Η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων με τον Π.Α. επιτυγχάνεται με τους ακόλουθους τρόπους:
• Με τον έλεγχο και την επαλήθευση ταυτότητας φυσικού προσώπου, η οποία πραγματοποιείται σε ένα σημείο με αυξημένα μέτρα ασφαλείας και με αποτελεσματικό τρόπο.
• Με την ταυτοποίηση που γίνεται βάσει ενός στοιχείου (αναγνωριστικού αριθμού) και όχι βάσει συνόλου προσωπικών στοιχείων (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης) των οποίων ελλείψεις και σφάλματα στην καταχώριση στα μητρώα λειτουργούν ανασταλτικά ως προς την επιτυχία της ταυτοποίησης.
• Με το γεγονός ότι το φυσικό πρόσωπο εκθέτει τα ελάχιστα δυνατά στοιχεία για την ταυτοποίησή του.
• Επειδή μειώνεται το διοικητικό βάρος που προκύπτει από τη χειροκίνητη και αποσπασματική επικαιροποίηση, τη διασταύρωση και την εισαγωγή στοιχείων και περιορίζεται η πιθανότητα σφάλματος από πολλαπλές καταχωρίσεις.
• Με την εφαρμογή μηχανισμών προστασίας δεδομένων ήδη από το σχεδιασμό (by design) και εξ ορισμού (by default) κατά την υλοποίηση του Π.Α..
• Ακριβώς το αντίθετο! Ο Π.Α. δεν είναι φακέλωμα για τους πολίτες. Ο Π.Α. είναι η λύση σε χρόνιες παθογένειες που ταλαιπωρούσαν τους πολίτες λόγω των πολλαπλών μητρώων, όπου τηρούνται τα στοιχεία τους. Ο Π.Α. είναι η απελευθέρωση του πολίτη από τη χρόνια ταλαιπωρία με απόλυτη θωράκιση των προσωπικών του δεδομένων. Το κράτος πρέπει να είναι ενιαίο με αυστηρούς κανόνες ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών και όχι διαιρεμένο σε επιμέρους οργανισμούς-σιλό, όπου ο καθένας δεν λογοδοτεί πουθενά για τη χρήση των δεδομένων των πολιτών με αποτέλεσμα να ζητούνται διαρκώς τα ίδια στοιχεία από τους πολίτες μεταξύ διαφορετικών οργανισμών. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη χρησιμότητα του Π.Α. πρωτίστως για τους πολίτες, οι οποίοι θα ταυτοποιούνται μια φορά για κάθε συναλλαγή τους με το δημόσιο, χωρίς περιττή γραφειοκρατία και ταλαιπωρία.
• Ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά (άπαξ) σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δε μεταβάλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.
• Ο Π.Α. αποτελείται από 12 αλφαριθμητικά στοιχεία, εκ των οποίων τουλάχιστον 9 είναι αριθμητικά. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τα 9 αριθμητικά στοιχεία του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του φυσικού προσώπου κατά την έκδοση.
• Επιτρέπονται μόνο τα ψηφία 0 έως 9 και τα κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο στοιχείο είναι αλφαβητικό και λειτουργεί ως “check digit” για έλεγχο εγκυρότητας.
• Μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr, όπου ο πολίτης αφού επιβεβαιώσει τα στοιχεία του, θα εκδίδει τον Π.Α. Για τους πρώτους 3 μήνες από την έναρξη απόδοσης Π.Α., ο πολίτης μπορεί να επιλέξει 2 από τα 3 αλφαριθμητικά στοιχεία. Από τις 5 Σεπτεμβρίου και έπειτα θα αποδίδεται αυτόματα Π.Α. στους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.
• Κυριαρχεί το αποκεντρωμένο μοντέλο, όπου ο κάθε φορέας ταυτοποιεί απευθείας τους πολίτες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλαπλά και ανεξάρτητα μητρώα (π.χ. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Αριθμός Πολίτη, ΑΔΤ) με διαφορετικό τρόπο ενημέρωσης του καθενός. Αυτό δημιούργησε διαφορές, ασυνέπειες και προβλήματα στην επικαιροποίηση των δεδομένων και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
• Για την επίτευξη μιας ενιαίας ψηφιακής πολιτικής, που θα επιτρέπει την ασφαλή και αυτοματοποιημένη ταυτοποίηση των φυσικών προσώπων σε όλο τον δημόσιο τομέα, την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων, την προστασία της ιδιωτικότητας και την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων.
• Η ενσωμάτωση του Π.Α. στην ταυτότητα δημιουργεί μονοσήμαντη σύνδεση μεταξύ φυσικής και ψηφιακής ταυτοποίησης, ενισχύοντας την ασφάλεια.
• Επιτυγχάνεται καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και αποτελεσματικότερος έλεγχος από το δημόσιο.
• Διευκόλυνση χρήσης και υπόμνηση του Π.Α. στον πολίτη
• Μόνο μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) στο emep.gov.gr.
Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στην συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να τα διορθώσει.
• Ο πολίτης επιλέγει «Υποβολή» της υπεύθυνης δήλωσης των στοιχείων και όλα τα μητρώα ενημερώνονται αυτόματα με τα σωστά στοιχεία.
• Οι έχοντες την επιμέλεια. Αν η σχέση επιβεβαιώνεται ηλεκτρονικά (π.χ. κοινή ή συσχετιζόμενη μερίδα), η διαδικασία γίνεται μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr. Διαφορετικά, απαιτείται επίσκεψη σε ΚΕΠ/Προξενείο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
• Ναι, μπορεί να το κάνει για τα ανήλικα τέκνα του ή για πρόσωπα υπό την επιμέλεια/δικαστική συμπαράστασή του.
• Με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ και προσκόμιση σχετικών δικαιολογητικών.
• Μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή myinfo.gov.gr αν διαθέτουν διαπιστευτήρια TAXISnet. Εναλλακτικά, εξυπηρετούνται σε Προξενική Αρχή με δικαιολογητικά.
• Δεν έχει τη δυνατότητα έκδοσης Π.Α. με επιλογή των 2 αλφαριθμητικών στοιχείων στην εφαρμογή myinfo.gov.gr ή σε ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή.
• Μπορούν να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία τους και να εκδώσουν Π.Α., εφόσον έχουν ΑΦΜ. Δεν είναι ακόμη διαθέσιμη η δυνατότητα διόρθωσης στοιχείων στα μητρώα για φυσικά πρόσωπα που δεν είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών. Το Μητρώο Πολιτών Τρίτων Χωρών θα ενσωματωθεί στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, σε μελλοντική έκδοση.
• Υπάρχουν τρεις τρόποι:
Α. Μέσω της εφαρμογής myinfo.gov.gr
Β. Μέσω εξυπηρέτησης από ΚΕΠ, με αυτοπρόσωπη παρουσία
Γ. Μέσω εξυπηρέτησης από Προξενική Αρχή, επίσης με αυτοπρόσωπη παρουσία
• Αυτοπρόσωπη παρουσία (εκτός από περιπτώσεις πλήρους στερητικής δικαστικής συμπαράστασης)
• Προσκόμιση δικαιολογητικών
• Ο πολίτης εισέρχεται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr
• Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα στοιχεία του
• Ο πολίτης επιλέγει «Έκδοση Π.Α.»
– Ένα πρόθεμα 3 αλφαριθμητικών ψηφίων
– Επιλογές για τα 2 πρώτα ψηφία: 10 αριθμοί (0–9) και 14 γράμματα του ελληνικού αλφάβητου με αντίστοιχα ομόγραφα στο λατινικό
• Το 3ο ψηφίο παράγεται αυτόματα για τον έλεγχο εγκυρότητας (check digit) του Π.Α.
• Ο πολίτης επιλέγει «Έκδοση Π.Α.»
• Κωδικοί TAXISnet (ΓΓΠΣΨΔ)
• Εγγραφή κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) για χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (SMS/OTP)
• Να ενημερωθεί για το πώς εμφανίζονται τα στοιχεία του στα μητρώα του Δημοσίου
• Να επιβεβαιώσει ή να αιτηθεί διόρθωση των προσωπικών του στοιχείων
• Να εκδώσει Π.Α. (με επιλογή των 2 πρώτων ψηφίων)
• Να χρησιμοποιήσει τις ίδιες δυνατότητες για:
◦ Ανήλικα προστατευόμενα μέλη
◦ Πρόσωπα υπό την επιμέλεια ή δικαστική του συμπαράσταση (μέσω ΚΕΠ ή έμμισθων Προξενικών Αρχών).
Για την έκδοσή του, οι πολίτες:
• Eισέρχονται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με χρήση των κωδικών TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), που λαμβάνουν στο κινητό που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).
• Μέσα της εφαρμογής, αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα των στοιχείων τους με βάση το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαιώνουν τους αναγνωριστικούς αριθμούς που συνδέονται με τα μητρώα: α) Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, β) Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Ενιαίο Μητρώο Α.Μ.Κ.Α.-Ε.Μ.Α.Ε.Σ. της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.ΙΚ.Α.) Α.Ε., δ) Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών που τηρεί η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), ε) ΕΜΕπ (emep.gov.gr) που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
• Στη συνέχεια, επιλέγουν «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαιώνουν, επιλέγοντας «σωστό» και «λάθος» για τα παρακάτω: Ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης, όπως αντλούνται από Δημοτολόγιο, Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας (αριθμό κινητού τηλεφώνου, email και διεύθυνση) που μπορούν να μεταβληθούν μόνο μέσω ΕΜΕπ.
• Σε περίπτωση που επιλέξουν «λάθος» για κάποιο στοιχείο, συμπληρώνουν το διορθωμένο στο αντίστοιχο πεδίο.
• Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στην συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να τα διορθώσει.
• Ακολούθως, προκειμένου να εκδώσουν τον Π.Α. επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και ύστερα διαλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο (drop down). Επιλέγουν μεταξύ 24 αλφαριθμητικών ψηφίων, 10 αριθμητικά (0-9) και 14 κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της εγκυρότητας του Προσωπικού Αριθμού (check digit).
• Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους πολίτες να επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.».
Σημειώνεται ότι ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται. Από 5 Σεπτεμβρίου ο Π.Α. θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.
Επιπλέον, οι πολίτες επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία τους στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες επιβεβαίωσης ή διόρθωσης στοιχείων και έκδοσης Π.Α. και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον αυτά διαθέτουν ΑΦΜ.
Οι κάτοικοι του εξωτερικού, που διαθέτουν κωδικούς TaxisNet, εκδίδουν κανονικά Π.Α. μέσω του myinfo.gov.gr. Όσοι δε διαθέτουν κωδικούς TaxisNet ή δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, θα μπορούν να εκδίδουν Π.Α. στα ΚΕΠ, καθώς και στις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
Την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος ο οποίος δήλωσε:
"Στη Στέγη Ποντιακού Ελληνισμού στην Κοζάνη, για την 1η Τακτική Γ.Σ. της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, με τον νέο της πρόεδρο Ιωάννη Βουτσινά.
Κατά την διάρκειας της πρώτης ημέρας ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ παρουσίασε τους νέους εκλεγμένους προέδρους
Ζητήματα τα οποία απασχολούν το σύνολο της επιμελητηριακής κοινότητας τέθηκαν κατά τη διάρκεια των εργασιών ενώ οι προγραμματικές δηλώσεις για τη νέα θητεία της ΔΕ παρουσιάστηκαν από τον πρόεδρο ΚΕΕΕ, Γιάννη Βουτσινά.
Παράλληλα παρουσιάστηκαν τα δίκτυα επιχειρηματικότητας που συμμετέχει η Κεντρική Ένωση Επιμελητήριων Ελλάδος
09:30–10:00: Προσέλευση.
10:00–11:00: Ανοιχτή Συζήτηση & Τοποθετήσεις Συνέδρων
– Καλωσόρισμα Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεωργίου Αμανατίδη.
– Τοποθετήσεις Προέδρων Περιφερειακών Επιμελητηριακών Συμβουλίων.
– Εισαγωγική τοποθέτηση Προέδρου Επιμελητηρίου Κοζάνης κ. Ιωάννη Μητλιάγκα
«Η Δυτική Μακεδονία ως επενδυτικός προορισμός – γνωστοποιήσεις ευκαιριών».
11:00–12:00:
– Χαιρετισμός κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης
– Τοποθέτηση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Θανάση Κοντογεώργη.
«Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή & Τοπική Ανάπτυξη και μικρομεσαίες
επιχειρήσεις»
– Ανοιχτή συζήτηση με τον κ. Νίκο Παπαθανάση, Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής
Οικονομίας & Οικονομικών, με θέμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση και
χρηματοδοτικά εργαλεία της Πολιτείας»
12:00–14:00:
– Παρεμβάσεις Επισήμων.
– Παρέμβαση του κ. Στυλιανού Ηλιάδη, Chief Retail Banking & Wealth Management
Officer με θέμα «Στρατηγικός εταίρος στην Ανάπτυξη. Η Attica Bank αρωγός στα
επενδυτικά σχέδια, με αντίληψη των σύγχρονων αναγκών».
– Προβληματισμοί, σχόλια και τοποθετήσεις Προέδρων & Μελών Γ.Σ.
– Συμπεράσματα από τον Πρόεδρο Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ.
Ιωάννη Βουτσινά.
Κλείσιμο εργασιών
Αυστηρότερο πλαίσιο για τροχαίες παραβάσεις προβλέπει ο νέος ΚΟΚ που κατατέθηκε στη Βουλή.
Εκτός από τις κάμερες ασφαλείας που αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο στους δρόμους της Αττικής, θα επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα τα οποία θα αποστέλλονται ψηφιακά στους παραβάτες οδηγούς μέσα από το gov.gr.
Στην περίπτωση που κάμερες καταγράψουν παράβαση, η κλήση θα αποστέλλεται στο σπίτι του οδηγού προκειμένου να πληρώσει το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο ή να παραδώσει την άδειά του και το δίπλωμά του ή και τις πινακίδες του, αναλόγως με την παράβαση.
Η πρώτη μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει κυρίως με τη χρήση του κινητού κατά την οδήγηση. Σύμφωνα λοιπόν με το νέο πλαίσιο το οποίο θα επιβάλλει ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας:
Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει κυρίως και για τους δικυκλιστές, αφού για πρώτη φορά, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπει πρόστιμα ακόμη και για τους συνεπιβάτες μηχανής, οι οποίοι δεν θα φορούν το κράνος ασφαλείας. Μέχρι τώρα, το πρόστιμο επιβαλλόταν κανονικά στον αναβάτη της μηχανής, στον οδηγό δηλαδή, πλέον θα υπάρχει πρόστιμο και για κάποιον ο οποίος ανεβαίνει σε δίκυκλο και δεν φοράει το κράνος ασφαλείας.
Αλλαγές προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και για τα όρια ταχύτητας. Μειώνονται τα όρια ταχύτητας για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη και αυξάνονται εκτός αστικού ιστού. Συγκεκριμένα:
Όσον αφορά τους αυτοσχέδιους αγώνες, δηλαδή τις «κόντρες» που στήνουν πολλοί σε διάφορα σημεία της Αττικής και σε διάφορα σημεία της χώρας, με την ταχύτητα να ξεπερνάει ακόμα και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, οι ποινές θα κλιμακώνονται ως εξής:
Σημειώνεται πως υπάρχει και μια αλλαγή που έχει να κάνει κυρίως με την πρόκληση θανατηφόρων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, όπου θα υπάρχει ακόμη και σύνδεση με τον ποινικό κώδικα, αφού αν κάποιος προκαλέσει δυστύχημα και αφαιρέσει ζωή, εφόσον έχει καταναλώσει αλκοόλ ή κινείται με υπερβολική ταχύτητα, θα έχει πλέον και πολύ σοβαρές ποινικές κυρώσεις με φυλάκιση ακόμη και 10 ετών χωρίς αναστολή.
Στο ίδιο νομοσχέδιο γίνεται σαφές ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία των ταξί στις λωρίδες αποκλειστικής χρήσης λεωφορείων, με στόχο τη διασφάλιση της ανεμπόδιστης διέλευσης των δημόσιων συγκοινωνιών.
Εξαιρούνται τα ταξί που εκπέμπουν με μηδενικούς ρύπους, ειδικά οχήματα που μεταφέρουν ΑμεΑ.
Πηγή: skai.gr / Στη βουλή ο νέος ΚΟΚ: Αυστηρές αλλαγές σε όρια ταχύτητας και «κόντρες» - Πρόστιμα «φωτιά» για χρήση κινητού
Με χιουμοριστική διάθεση βγήκαν οι πρώτοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με κάποιους από αυτούς να λένε ότι αποκοιμήθηκαν και έγραψαν μόνο... όνομα και επώνυμο. Τονίζεται ότι κάποιους από αυτούς τους υποψηφίους -πίσω από τις κάμερες- εξήγησαν ότι εργάζονται ήδη και πως χρειάστηκε να δώσουν Πανελλαδικές λόγω της αναβολής που θα πάρουν από τον Στρατό. Κάποιοι άλλοι ανέφεραν ότι θα μπουν σε ιδιωτικά ιδρύματα.
«Το θέμα ήταν πολύ εύκολο… κοιμήθηκα μέσα στην τάξη! Ήμουν τόσο χαλαρός που άφησα τη δημιουργικότητά μου να… εκδηλωθεί στον ύπνο μου. Οι φίλοι μου με ξύπνησαν και πρόλαβα να γράψω το όνομά μου και το επίθετό μου», ανέφερε ένας από τους υποψηφίους, περιγράφοντας με χιουμοριστικό τρόπο τη συμμετοχή του.
Άλλος μαθητής, όταν ρωτήθηκε για το απόσπασμα που έπεσε, θυμήθηκε… «κάτι με μια Μπάρμπαρα και ένα περίεργο επίθετο», χωρίς να μπορεί να προσδιορίσει κάτι παραπάνω.
«Γράψαμε μέχρι να βαρεθούμε. Δεν ξέρω γιατί ήρθα. Ξύπνησα και είπα “ας πάω”», σχολίασε ένας τρίτος, με ειλικρίνεια που ξάφνιασε.
Όταν, τέλος, ρωτήθηκαν για τους στόχους τους, ένας από τους μαθητές απάντησε με χαμόγελο: «Στοχεύω στα αστέρια. Θέλω να γίνω πολιτικός μηχανικός, από ιδιωτική σχολή».
Πηγή: skai.gr
Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.
Email Επικοινωνίας: press@isthmosnews.gr
Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα