Χρ. Δήμας :Νέες παρεμβάσεις στα σχολεία μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου»

Καλά νέα για τη σχολική κοινότητα ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, καθώς ο Πρωθυπουργός έδωσε το «πράσινο φως» για την έναρξη των επόμενων φάσεων του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου». Το πρόγραμμα αφορά την ανακαίνιση και αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων και υλοποιείται από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών μέσω των Κτιριακών Υποδομών.

100 εκατ. ευρώ από τις τράπεζες – 50 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ

Για τη σχολική χρονιά 2026-2027 (Β’ φάση), θα διατεθούν 100 εκατομμύρια ευρώ από τη δωρεά των τεσσάρων συστημικών τραπεζών και επιπλέον 50 εκατομμύρια ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Στόχος είναι να αναβαθμιστούν περίπου 400 ακόμα σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα.

Συνολικός προϋπολογισμός 650 εκατ. ευρώ

Σε βάθος τετραετίας, η δωρεά των τραπεζών (Alpha Bank, Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς) θα φτάσει τα 400 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα διατεθούν συνολικά 250 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι, ο συνολικός προϋπολογισμός για τις παρεμβάσεις στα σχολεία ανέρχεται στα 650 εκατομμύρια ευρώ, με στόχο να εκτελεστούν έργα σε περισσότερες από 2.500 σχολικές μονάδες.

Ολοκληρώνεται η Α’ φάση

Η πρώτη φάση του προγράμματος, που περιλαμβάνει ουσιαστικές εργασίες ανακαίνισης και αναβάθμισης σε 431 σχολεία πανελλαδικά, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.

__________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Ανασκόπηση των σημαντικότερων αυτοδιοικητικών ειδήσεων της εβδομάδας 25-31 Αυγούστου

Την εβδομάδα που μας πέρασε, σημαντικές ανακοινώσεις, θεσμικές παρεμβάσεις και πολιτικές πρωτοβουλίες βρέθηκαν στο προσκήνιο, επηρεάζοντας τόσο την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και τη δημόσια διοίκηση γενικότερα.

Πολιτική Προστασία και Χειμερινά Ακραία Φαινόμενα

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας εξέδωσε νέες οδηγίες για τις πλημμύρες του χειμώνα 2025-2026, προειδοποιώντας για την εκδήλωση ακραίων φαινομένων και δίνοντας κατευθύνσεις για την πρόληψη και την ετοιμότητα των δήμων.

Νομοθετικές Παρεμβάσεις στη Βουλή

  • Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου στο Δημόσιο.

  • Κατατέθηκαν και ψηφίστηκαν τροπολογίες που αφορούν:

    • τη συνυπηρέτηση εργαζομένων του Δημοσίου με απασχολούμενους στον ιδιωτικό τομέα,

    • καθώς και τις προσλήψεις αναπληρωτών υπαλλήλων σε περιπτώσεις μακρόχρονων αδειών.

Διεκδικήσεις και Παρεμβάσεις της ΚΕΔΕ

Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) κατέθεσε στον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση 12 τομείς διεκδικήσεων, οι οποίοι θα συζητηθούν ενόψει του επικείμενου συνεδρίου της. Παράλληλα, μέσω του προέδρου Λάζαρου Κυρίζογλου, εξέφρασε θετική γνώμη για την πλατφόρμα MyStreet, που παρουσίασε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου στον Πρωθυπουργό.

Οικονομικά και Προγραμματισμός

  • Η ΕΕΤΑΑ ανακοίνωσε ημερίδα με αντικείμενο την κατάρτιση προϋπολογισμών 2026.

  • Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Απογραφής Κτιρίων 2021, ένα εργαλείο που αναμένεται να αξιοποιηθεί ευρέως από τους δήμους.

  • Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για επέκταση και ενίσχυση της χρηματοδότησης του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».

Περιβάλλον και Διαχείριση Απορριμμάτων

Στο επίκεντρο βρέθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την καύση απορριμμάτων:

  • Η ΚΕΔΕ εξέφρασε κατ’ αρχήν θετική στάση, έθεσε όμως 6 προϋποθέσεις και δεσμεύτηκε να παρουσιάσει ολοκληρωμένη πρόταση την επόμενη εβδομάδα.

  • Το Δίκτυο ΦοΔΣΑ δημοσιοποίησε επίσης τις θέσεις του.

  • Φορείς και κινήσεις πολιτών πραγματοποίησαν διαδικτυακή σύσκεψη, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο σχέδιο.
    Παράλληλα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε τον νέο Κώδικα Χωροταξίας – Πολεοδομίας, που αποσαφηνίζει και συγκεντρώνει την ισχύουσα νομοθεσία.

Εκπαίδευση και Ψηφιακά Εργαλεία

  • Παρουσιάστηκαν τρία νέα λογισμικά για τη λειτουργία των σχολείων, κρίσιμα για την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Οργανώνεται νέο Σεμινάριο με Πιστοποίηση για την Επαγγελματική Αναβάθμιση στελεχών ΟΤΑ, στο πλαίσιο συνεχιζόμενης επιμόρφωσης.

Δημόσιος Διάλογος για τις Αναθέσεις στους Δήμους

Το myota.gr δημοσίευσε άρθρο και έρευνα σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις στους Δήμους, αναδεικνύοντας τις οικονομικές επιπτώσεις που προκαλεί η συγκεκριμένη πρακτική.

Θυμίζουμε ότι καθημερινά στην σελίδα ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ μπορείτε να παρακολουθείτε καλές πρακτικές και καινοτόμες δράσεις των δήμων. 

Απολογισμός εβδομάδας από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη - Ενέργεια, εργασία, υγεία, εκπαίδευση και στήριξη περιοχών στο επίκεντρο

 

Καθώς ο Αύγουστος φτάνει στο τέλος του, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε την καθιερωμένη εβδομαδιαία ανασκόπηση, δίνοντας το στίγμα των παρεμβάσεων της κυβέρνησης σε κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν πολίτες και κοινωνία. Το βλέμμα πλέον στρέφεται στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου θα γίνουν οι μεγάλες ανακοινώσεις για τον Σεπτέμβριο.

Ενέργεια: Πτώση τιμών και ενίσχυση της αυτάρκειας

Ο κ. Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στη μείωση του κόστους ενέργειας, τονίζοντας πως η Ελλάδα πλέον καταγράφει χαμηλότερες τιμές χονδρικής από χώρες όπως η Γερμανία και η Αυστρία, χάρη στην ενίσχυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Υπογράμμισε ότι η μείωση κατά 29% σε σχέση με πέρυσι πρέπει να αποτυπωθεί και στα τιμολόγια λιανικής, προειδοποιώντας πως αν αυτό δεν συμβεί, θα υπάρξουν παρεμβάσεις υπέρ των καταναλωτών.

Εργασιακά: «Ούτε καταργείται το 8ωρο, ούτε επιβάλλεται 13ωρο»

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τα εργασιακά, ο Πρωθυπουργός απάντησε στις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης. Τόνισε ότι δεν καταργείται το 8ωρο, αλλά αντιθέτως θεσμοθετείται με μεγαλύτερη ασφάλεια η δυνατότητα προαιρετικών υπερωριών. Εξήγησε πως οι εργαζόμενοι που σήμερα μπορούν να δουλέψουν έως 13 ώρες σε δύο εργοδότες, θα μπορούν πλέον να το κάνουν και σε έναν, με υψηλότερη αμοιβή και πλήρη προστασία μέσω της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Υγεία: Ανακαινισμένα ΤΕΠ και έλεγχος σε δυσλειτουργίες

Στο πεδίο της υγείας, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο περιστατικό της Αίγινας, τονίζοντας ότι διερευνώνται ευθύνες για την έλλειψη οδηγού ασθενοφόρου. Παράλληλα, παρουσίασε το πρόγραμμα ανακαίνισης των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, με πρώτο το Ιπποκράτειο Αθηνών, που θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο.

Εκπαίδευση: Νέοι εκπαιδευτικοί και μη κρατικά πανεπιστήμια

Ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με 10.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, 37.000 αναπληρωτές και ανακαινισμένα σχολεία μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου». Παράλληλα, χαρακτήρισε «ιστορικό βήμα» την αδειοδότηση των πρώτων τεσσάρων μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο άνοιγμα του δημοτικού σχολείου στην Ψέριμο μετά από 16 χρόνια, το οποίο θα υποδεχθεί δύο μαθητές, αλλά και στην ίδρυση Καλλιτεχνικού Γυμνασίου στη Δράμα.

Στήριξη στη Χίο μετά τις πυρκαγιές

Μετά τις καταστροφές από τις φετινές πυρκαγιές, η κυβέρνηση ανακοίνωσε μέτρα οικονομικής ενίσχυσης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για τρία χρόνια στα πληγέντα κτίρια, αλλά και την εφαρμογή του «Χίος Pass» για την ενίσχυση του τουρισμού.

Θεσσαλονίκη: Μετρό, Flyover και ανάπλαση ΔΕΘ

Η Θεσσαλονίκη μπαίνει στο επίκεντρο λόγω της ΔΕΘ, με τον Πρωθυπουργό να αναφέρεται στις αλλαγές που έχει φέρει ήδη το Μετρό και στα έργα Flyover. Ανακοίνωσε επίσης τον περιορισμό του κτηριακού αποτυπώματος της ανάπλασης της ΔΕΘ, με έμφαση σε πράσινο και ανοιχτούς χώρους.

Πολεοδομικός Κώδικας και νέες ψηφιακές εφαρμογές

Παρουσιάστηκε η μεγάλη κωδικοποίηση της πολεοδομικής νομοθεσίας, όπου 170 νόμοι συγχωνεύθηκαν σε έναν ενιαίο Κώδικα 477 άρθρων, ενώ δημιουργείται ψηφιακή πλατφόρμα για άμεση πρόσβαση από πολίτες και επιχειρήσεις. Παράλληλα, λανσαρίστηκε η εφαρμογή MyStreet, με στόχο τον έλεγχο της νομιμότητας στη χρήση δημόσιου χώρου.

Πρωτοβουλίες για ναυτικούς και αθλητικά σωματεία

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόγραμμα επανακατάρτισης για 2.500 άνεργους ναυτικούς με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, καθώς και μέτρο για δωρεάν μετακίνηση των 650 σωματείων νησιωτικών περιοχών με τα πλοία της «άγονης γραμμής» από το 2026.

Επόμενο ραντεβού στη ΔΕΘ

Ο κ. Μητσοτάκης ολοκλήρωσε τον απολογισμό του τονίζοντας πως την επόμενη Κυριακή δεν θα υπάρξει ανασκόπηση λόγω της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, όπου θα γίνουν οι μεγάλες κυβερνητικές ανακοινώσεις.

Νίκος Ταγαράς :Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσιάζει τον Κώδικα Χωροταξίας – Πολεοδομίας

Κώδικας Χωροταξίας – Πολεοδομίας

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταύρος Παπασταύρου και ο Υφυπουργός, κ. Νίκος Ταγαράς, παρουσίασαν σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, τον νέο Κώδικα Χωροταξίας και Πολεοδομίας.

  1. Τι είναι ο νέος Κώδικας Χωροταξίας και Πολεοδομίας;

Η Ελλάδα αποκτά για πρώτη φορά έναν ενιαίο και ολοκληρωμένο «οδηγό κανόνων» για τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό. Πρόκειται για μια ιστορική τομή, αφού όλες οι μέχρι σήμερα διάσπαρτες και συχνά παρωχημένες διατάξεις εκσυγχρονίζονται και συγκεντρώνονται σε έναν σύγχρονο Κώδικα.

Με τον τρόπο αυτό:

  • οι μηχανικοί, οι νομικοί και όλοι οι πολίτες αποκτούν πλέον σαφείς κανόνες σχετικά με τη δόμηση, τα αυθαίρετα, τις χρήσεις γης, τις αστικές αναπλάσεις κ.λπ.,
  • η δημόσια διοίκηση απλοποιεί τις διαδικασίες,
  • ενισχύεται η ασφάλεια δικαίου και περιορίζεται η αυθαίρετη δόμηση.

Ο Κώδικας δεν φέρνει νέους κανόνες∙ οργανώνει με σαφήνεια αυτούς που ήδη υπήρχαν.

  1. Ποιο πρόβλημα επιλύει ο Κώδικας;

Μέχρι σήμερα, οι κανόνες που ρύθμιζαν τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό ήταν σκορπισμένοι σε δεκάδες νόμους και διατάξεις, συχνά ξεπερασμένους ή αντιφατικούς, άσχετους, πολλές φορές, ως προς το γενικό αντικείμενό τους, με τη χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία. Εξάλλου, πρόκειται για διατάξεις που έχουν ηλικία έως και ενός αιώνα, διατάξεις που περιείχαν παρωχημένη ορολογία ή μη δεκτικές εφαρμογής. Αυτό δημιουργούσε σύγχυση, καθυστερήσεις και γραφειοκρατία, δυσχέραινε την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας και οδηγούσε σε δικαστικές αμφισβητήσεις,

Ο νέος Κώδικας συγκεντρώνει όλη τη νομοθεσία σε ένα πλαίσιο, με ξεκάθαρη διατύπωση και απλή γλώσσα.

  1. Ποιοι είναι οι επιδιωκόμενοι στόχοι;
  • Να απλοποιηθεί η καθημερινότητα πολιτών και μηχανικών.
  • Να ενισχυθεί η ασφάλεια δικαίου και η διαφάνεια.
  • Να μειωθεί η γραφειοκρατία στη δόμηση.
  • Να εφαρμοστούν ενιαίοι κανόνες σε όλη την Επικράτεια υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ανάπτυξης.
  1. Τι αλλάζει με την κωδικοποίηση;

Όλοι οι παλιοί, διάσπαρτοι νόμοι καταργούνται και ενσωματώνονται πλέον στον Κώδικα. Έτσι, κάθε μελλοντική αλλαγή θα γίνεται αποκλειστικά σε αυτόν, εξασφαλίζοντας σαφήνεια και συνέχεια.

Για παράδειγμα, ο ΓΟΚ του 1985, που είχε δημιουργήσει πολλά ερμηνευτικά προβλήματα, καταργείται οριστικά και όσα άρθρα του διατηρούνταν έχουν πλέον περάσει στον νέο Κώδικα.

Συνεπώς, ο Κώδικας σηματοδοτεί το πέρασμα σε μια νέα εποχή νομοθετικής τάξης. Με την κατάργηση όλων των παλαιών και αποσπασματικών διατάξεων και τη συγκέντρωση της ισχύουσας νομοθεσίας σε ένα ενιαίο κείμενο, αποκαθίσταται η ασφάλεια δικαίου και θωρακίζεται η διαφάνεια. Κάθε νέα τροποποίηση θα εντάσσεται πλέον αποκλειστικά στον Κώδικα, διασφαλίζοντας τη συνέχεια και τη σαφήνεια του συστήματος. Με τον τρόπο αυτό, η Ελλάδα αποκτά ένα ζωντανό νομοθετικό εργαλείο, που εξελίσσεται χωρίς να χάνει τη συνοχή του.

  1. Πώς είναι δομημένος ο νέος Κώδικας;

Ο Κώδικας αριθμεί 477 άρθρα και χωρίζεται σε 9 μέρη, που καλύπτουν:

  • Χωρικό σχεδιασμό (χερσαίο και θαλάσσιο),
  • Αστικές αναπλάσεις και μηχανισμούς πολεοδομίας,
  • Εφαρμογή πολεοδομικών σχεδίων και απαλλοτριώσεις,
  • Κανόνες δόμησης και χρήσης γης (εντός και εκτός σχεδίου),
  • Πλαίσιο δόμησης με οικοδομικές άδειες και ελέγχους,
  • Αυθαίρετη δόμηση,
  • Επικίνδυνες οικοδομές,
  • Αστική πολιτική και εθνικές στρατηγικές,
  • Συλλογικά όργανα.
  1. Πώς καταρτίστηκε ο Κώδικας;

Ο Κώδικας καταρτίστηκε από Ειδική Επιτροπή με μέλη εγνωσμένου κύρους στο αντικείμενο της πολεοδομικής και χωροταξικής νομοθεσίας, η οποία συστάθηκε το 2020.

Χρέη Προέδρου της Επιτροπής εκτέλεσε ο κ. Μενουδάκος, επίτιμος Πρόεδρος του ΣτΕ, ενώ στην Επιτροπή μετείχαν λειτουργοί του ΣτΕ και του ΝΣΚ, Καθηγητές ΑΕΙ, δικηγόροι, επιστήμονες εξειδικευμένοι σε θέματα χωρικού σχεδιασμού και προϊστάμενοι διευθύνσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το τελικό κείμενο κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή εντός του Σεπτεμβρίου.

  1. Τι μέριμνα έχει λάβει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου κάθε πολίτης να έχει πρόσβαση στον νέο Κώδικα;

Παράλληλα με την ολοκλήρωση του τιτάνιου, σχεδόν πενταετούς, έργου της κωδικοποίησης, το ΥΠΕΝ, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, δημιουργεί μια ηλεκτρονική βάση νομικών δεδομένων στην ιστοσελίδα του, η οποία θα φιλοξενήσει το νέο Κώδικα. Στη βάση αυτή, κάθε πολίτης θα μπορεί να αναζητά άμεσα και δωρεάν, χωρίς να ψάχνει σε δεκάδες ΦΕΚ, τις σχετικές διατάξεις. Ειδικότερα, με τη νέα ηλεκτρονική βάση θα δίνεται εφεξής η δυνατότητα σε κάθε πολίτη: (α) να έχει πρόσβαση στα περιεχόμενα του νόμου, με ιεραρχική διάρθρωση των μερών, των τμημάτων και των άρθρων του, όπως κάθε φορά ισχύουν, (β) να κάνει αναλυτική αναζήτηση χρησιμοποιώντας λέξεις – κλειδιά, (γ) να πλοηγείται στο προηγούμενο και στο επόμενο άρθρο και στα συνημμένα αρχεία.

Η ηλεκτρονική βάση αναμένεται να αποτελέσει ένα εύχρηστο διαδραστικό εργαλείο, που θα οργανώνει όλη τη νομοθεσία με έξυπνες λειτουργίες αναζήτησης και θα ενημερώνεται κάθε φορά που τροποποιείται η νομοθεσία.

  1. Μπορεί η συγκέντρωση όλων των διατάξεων σε έναν Κώδικα να εγγυηθεί πράγματι ασφάλεια δικαίου, αξιοπιστία και διαφάνεια;

Η συγκέντρωση όλων των χωροταξικών και πολεοδομικών διατάξεων σε έναν ενιαίο Κώδικα αποτελεί απαραίτητο και καθοριστικό βήμα για να πετύχουμε ασφάλεια δικαίου στη δόμηση. Πρόκειται ουσιαστικά για μια θεσμική τομή που απαντά σε παθογένειες δεκαετιών και βάζει τις βάσεις για ένα μέλλον με σαφείς κανόνες, διαφάνεια και σεβασμό στο περιβάλλον και τον πολίτη. Ο Κώδικας αποτελεί ένα σύγχρονο θεσμικό εργαλείο, αντάξιο των αναγκών της κοινωνίας και των προκλήσεων της βιώσιμης ανάπτυξης, που απλοποιεί τις διαδικασίες για πολίτες, επαγγελματίες και δημόσια διοίκηση, και συμβάλλει αποφασιστικά στην καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης και στη δίκαιη εφαρμογή ενιαίων κανόνων σε όλη την επικράτεια.

Με αυτό το νέο εργαλείο, η χώρα αποκτά επιτέλους ένα σταθερό και αξιόπιστο πλαίσιο χωρικού σχεδιασμού, που υπηρετεί την ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη και περιβαλλοντική ευθύνη. Είναι ένα νέο νομοθέτημα-ορόσημο που θα απαλλάξει πολίτες και επενδυτές από τη γραφειοκρατία και την αβεβαιότητα του παρελθόντος.

 

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

H ΚΕΔΕ θα παρουσιάσει την πρόταση για την ενεργειακή αξιοποίηση των απορριμμάτων

Έχουμε ξεκάθαρες “κόκκινες γραμμές” και δεν δεχόμαστε υποδείξεις από δήθεν Δίκτυα που δεν εκπροσωπούν τη συντριπτική πλειοψηφία των Φο.Δ.Σ.Α. της χώρας

Το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια ψηλά στην ατζέντα της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού.

Η σημερινή Διοίκηση της Κ.Ε.Δ.Ε. ήταν αυτή που προσέφυγε στο ΣτΕ, μαζί με 164 Δήμους, με στόχο να ακυρώσει την επιβολή του τέλους ταφής που άδικα επιβλήθηκε σε βάρος των προϋπολογισμών των Δήμων.

Η σημερινή Διοίκηση της Κ.Ε.Δ.Ε. είναι αυτή που έχει καταθέσει εναλλακτικές προτάσεις πάνω στο ζήτημα αυτό, όπως π.χ. την επιστροφή του τέλους ταφής στους δήμους με σκοπό την αγορά νέου εξοπλισμού ή τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου, προκειμένου να αυξηθεί η ανακύκλωση και η διαλογή στην πηγή στις πόλεις μας. Προτάσεις που περιλαμβάνονται στο υπόμνημα της ΚΕΔΕ που καταθέσαμε τις προηγούμενες ημέρες στον Πρωθυπουργό και τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη.

Η σημερινή, αλλά και οι προηγούμενες διοικήσεις της ΚΕΔΕ έχουν αναδείξει τις αντικειμενικές ευθύνες του Κεντρικού Κράτους, όσον αφορά τις ελλείψεις σε σύγχρονες, “πράσινες” υποδομές για την διαχείριση των απορριμμάτων στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι ουραγός στην ανακύκλωση στην Ε.Ε. Καθώς και τις ευθύνες του για την απώλεια ευρωπαϊκών πόρων ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, για το σκοπό αυτό.

Και η σημερινή Διοίκηση της Κ.Ε.Δ.Ε. είναι αυτή που ζήτησε να υπάρξει παράταση στη διαβούλευση που διεξάγεται , με αφορμή τη “Μελέτη Σκοπιμότητας για τη Δημιουργία Μονάδων Ενεργειακής Αξιοποίησης ΑΣΑ”, που κατέθεσε μέσα στον Αύγουστο το ΥΠΕΝ. Αίτημα που τελικά έγινε αποδεκτό, αφού κρίθηκε εύλογη η θέση μας ότι για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, δεν αρκεί ένας μόλις μήνας για να διεξαχθεί ένας ουσιαστικός διάλογος και να δρομολογηθούν λύσεις, που καθυστερούν εδώ και δεκαετίες.

Η Κ.Ε.Δ.Ε. με σοβαρότητα και υπευθυνότητα διαμορφώνει τις θέσεις πάνω στο σημαντικό αυτό ζήτημα, αξιοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία των αυτοδιοικητικών της στελεχών. Οι θέσεις αυτές θα παρουσιαστούν την επόμενη εβδομάδα στο Δ.Σ. που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια θα ληφθεί απόφαση επί του περιεχομένου τους.

Σε κάθε περίπτωση έχουμε ξεκαθαρίσει πως για την Αυτοδιοίκηση υπάρχουν έξι συγκεκριμένες “κόκκινες γραμμές”, όσον αφορά αυτό το σημαντικό θέμα.

  1. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο το απαράδεκτο μοντέλο της ταφής απορριμμάτων, χωρίς επεξεργασία. Κάθε μέρα που περνά κι εφαρμόζεται αυτή η μέθοδος, αποτελεί ντροπή για τη χώρα μας.
  2. Το νέο μοντέλο ενεργειακής αξιοποίησης δεν θα πρέπει να επιβαρύνει δυσανάλογα τους Δήμους, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, με πανάκριβα και δυσβάστακτα ανταποδοτικά τέλη. Πληρώνουμε ήδη πανάκριβα ένα άδικο χαράτσι, το τέλος ταφής. Δεν αντέχουμε κι άλλη μια νέα επιβάρυνση.
  3. Απαιτούμε να διασφαλιστεί πως η ενεργειακή αξιοποίηση, εφόσον τελικά προχωρήσει, δεν θα υπονομεύσει την ανακύκλωση, ανάκτηση και κομποστοποίηση, που για μας παραμένουν προτεραιότητα. Η αλυσίδα στη διαχείριση των απορριμμάτων θα πρέπει να συνεχίσει να είναι μείωση, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση, διαλογή στην πηγή, πληρώνω όσο πετάω, με τελευταίο κρίκο την ενεργειακή αξιοποίηση, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις
  4. Δεν είμαστε δογματικά αντίθετοι στο μοντέλο της ενεργειακής αξιοποίησης, είμαστε αντίθετοι στο να μετατρέπουμε ως εύκολη λύση το σκουπίδι σε καύσιμη ύλη για να παράγεται ρεύμα, παρακάμπτοντας όλες τις άλλες επιλογές.
  5. Απαιτούμε εφόσον προχωρήσει η δημιουργία μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης, να χρησιμοποιηθούν οι πλέον σύγχρονες τεχνολογίες, ώστε να προστατεύεται το περιβάλλον, να επιτυγχάνονται τα πιο αυστηρά όρια εκπομπών που θέτει η Ε.Ε. και να εξασφαλίζεται μικρός βαθμός υπολειμμάτων προς διάθεση.
  6. Είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί η θετική αποδοχή των τοπικών κοινωνιών όσον αφορά τη χωροθέτηση των νέων μονάδων, καθώς και να διασφαλιστούν δίκαια ανταποδοτικά οφέλη. Αν θέλουμε να προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα, αυτό δεν μπορεί να γίνει με αδιέξοδες συγκρούσεις, σαν αυτές που ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια όποτε άνοιγε ζήτημα δημιουργίας νέων μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων.

Σε κάθε περίπτωση η Κ.Ε.Δ.Ε. είναι έτοιμη να συμμετάσχει στο δημόσιο διάλογο με τεκμηριωμένες προτάσεις, θέτοντας ως προτεραιότητα την προάσπιση των συμφερόντων των Δήμων και των πολιτών των τοπικών μας κοινωνιών.

Για το λόγο αυτό και δεν δεχόμαστε αιχμές και υποδείξεις από πρόσωπα που εξυπηρετούν  πολιτικά συμφέροντα και προσωπικές επιδιώξεις, κρυπτόμενα πίσω από δήθεν Δίκτυα Φο.Δ.Σ.Α., που δεν εκπροσωπούν την συντριπτική πλειοψηφία των Φορέων Διαχείρισης των πολυπληθέστερων Περιφερειών της χώρας.

Δίκτυα Ι.Χ., χωρίς επαρκή πολιτική και κοινωνική νομιμοποίηση, δεν έχουν θέση σε έναν τόσο σοβαρό διάλογο και η ανεύθυνη παρουσία τους, μακροπρόθεσμα υπονομεύει το κύρος του αυτοδιοικητικού θεσμού και τα συμφέροντα των πολιτών.

Υφυπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς: «Η Θεσσαλονίκη αλλάζει»

Η Θεσσαλονίκη μπαίνει σε μία νέα εποχή ανάπτυξης και πολεοδομικών μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Νίκο Ταγαρά. Στο επίκεντρο των προσπαθειών βρίσκονται μεγάλα έργα χωροταξίας και πολεοδομίας που αφορούν ολόκληρη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και ειδικά τη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον κ. Ταγαρά, εκπονούνται Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια για 32 Δήμους της Περιφέρειας και για 9 Δήμους εντός Θεσσαλονίκης. Εμβληματικό είναι το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Παραλιακό Μέτωπο της πόλης, μήκους 40 χλμ., που καλύπτει 8 Δήμους και αναμένεται να αναβαθμίσει καθοριστικά την περιοχή.

TAGARATHESS

Ο Υφυπουργός εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη δημόσια αναγνώριση του έργου από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Σταύρο Παπασταύρου, ενώ τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς, χαρακτηρίζοντάς την ως «απολύτως χρήσιμη και αμοιβαία επωφελή».

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «υποχρέωσή μας είναι να μιλάμε με το έργο μας και να βελτιώνουμε τις ζωές των πολιτών της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και ολόκληρης της χώρας». Ο ίδιος επεσήμανε ότι τα έργα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη δεν έχουν προηγούμενο τις τελευταίες δεκαετίες, δίνοντας στους πολίτες σαφή εικόνα μιας κυβέρνησης που τηρεί τις δεσμεύσεις της.

TAGARASMITSOTAKIS

Μερικές από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις που υλοποιούνται περιλαμβάνουν:

  • Την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά.

  • Τη σύνδεση του κεντρικού σταθμού με τη Σίνδο, με δρομολόγια κάθε μισή ώρα, εξυπηρετώντας το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τη βιομηχανική περιοχή.

  • Την αξιοποίηση του χώρου της ΔΕΘ, με έργα ύψους 120 εκατ. ευρώ αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, που περιλαμβάνουν:

    • Πλήρη αναμόρφωση και επισκευή του Βελλιδείου Συνεδριακού Κέντρου

    • Σημαντική επέκταση των χώρων πρασίνου

    • Κατασκευή πάρκινγκ 600 θέσεων, διατηρώντας το ίδιο αποτύπωμα εκθεσιακών χώρων.

Τα έργα παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση των αναπτυξιακών παρεμβάσεων στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαιώνοντας ότι η πόλη μπαίνει σε μια νέα εποχή σύγχρονης ανάπτυξης και αναβάθμισης του αστικού χώρου.

🖊 Επιμέλεια: IsthmosNews.gr

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Featured

Η Θεσσαλονίκη Αλλάζει: Οι Μεγάλες Παρεμβάσεις της Κυβέρνησης Μητσοτάκη

Η Θεσσαλονίκη βιώνει μια περίοδο σημαντικών αλλαγών και αναβαθμίσεων, με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: τα λόγια συνοδεύονται από έργα. Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, «Υποχρέωσή μας είναι να μιλάμε με το έργο μας και να βελτιώνουμε τις ζωές των πολιτών της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και ολόκληρης της χώρας».

Οι Θεσσαλονικείς, όπως σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «για πρώτη φορά έχουν απέναντί τους μία κυβέρνηση που μπορεί να τους κοιτάξει στα μάτια και να τους πει τέσσερις απλές κουβέντες: τα είπαμε και τα κάνουμε».

Μετρό και Μεταφορές: Πραγματικότητα για την πόλη

Το έργο του Μετρό προχωρά με γοργούς ρυθμούς, ενώ έως το τέλος του έτους ο κεντρικός σταθμός της πόλης θα συνδεθεί με τη Σίνδο, εξυπηρετώντας το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τη βιομηχανική περιοχή με τρένα κάθε μισή ώρα. Παράλληλα, μέχρι τις αρχές του νέου έτους, θα δημιουργηθούν πέντε νέοι σταθμοί προς την Καλαμαριά, προσφέροντας στους Θεσσαλονικείς μια σύγχρονη και αποτελεσματική συγκοινωνιακή λύση.

Αξιοποίηση του χώρου της ΔΕΘ

Η αναμόρφωση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης προχωρά με αποκλειστική χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους ύψους 120 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει πλήρη ανακαίνιση του Βελλιδείου, σημαντική επέκταση των χώρων πρασίνου και κατασκευή πάρκινγκ 600 θέσεων, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο αποτύπωμα εκθεσιακών χώρων.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, τόνισε στην εκδήλωση παρουσίασης των έργων ότι οι παρεμβάσεις αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πολιτών, αποτελώντας παράλληλα εμβληματικές πρωτοβουλίες για ολόκληρη τη χώρα.

Η Θεσσαλονίκη αλλάζει, και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη φαίνεται αποφασισμένη να αφήσει ένα ορατό και μετρήσιμο αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών της.

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

«Κινούμαι Ηλεκτρικά» Ερωτοαπαντήσεις σχετικές με ερωτήματα πολιτών

Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών  : Συχνές Ερωτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

ΕΡΩΤΗΣΗ 1

Αγόρασα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2025 προσβλέποντας στην επιδότηση από το πρόγραμμα. Ωστόσο, δεν ήταν δυνατή η υποβολή της αίτησης λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού. Γιατί συμβαίνει αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο Γ΄ κύκλος του Κινούμαι Ηλεκτρικά ξεκίνησε στις 7/6/2024 με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια, στις 20/2/2025 ο προϋπολογισμός ενισχύθηκε με 11 επιπλέον εκατ. ευρώ έτσι ώστε να είναι δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων. Παρ’ όλα αυτά, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος των πολιτών και των επιχειρήσεων, ο προϋπολογισμός για τα αυτοκίνητα εξαντλήθηκε τον Μάρτιο 2025 και δεν ήταν δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων για αυτοκίνητα ενώ για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η υποβολή αιτήσεων συνεχίστηκε γιατί υπήρχαν διαθέσιμα ποσά.

Ο ετήσιος προϋπολογισμός του προγράμματος είναι καθορισμένος ως ποσοστό των εσόδων από πλειστηριασμούς ρύπων, τους οποίους διενεργεί ο Διαχειριστής ΑΠΕ και Εγγυήσεων Προέλευσης ο οποίος είναι φορέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Τα έσοδα από πλειστηριασμούς ρύπων διατίθεται σε περιβαλλοντικές δράσεις και τα αναλογούντα ποσοστά ανά δράση, όπως π.χ. η ηλεκτροκίνηση, καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Τα έσοδα πλειστηριασμών ρύπων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2025 ανέρχονται σε 13 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν διατεθεί για τη συνέχιση του προγράμματος και την υποβολή νέων αιτήσεων. Πλέον, ο συνολικός προϋπολογισμός του γ’ κύκλου ανέρχεται σε 57 εκατ. ευρώ.

Διαχρονικά, το συνολικό ποσό των επιδοτήσεων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» δεν είναι δυνατόν να καλύψει το σύνολο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ταξινομούνται στη χώρα. Σημειώνουμε ότι εκτός από αυτοκίνητα επιδοτούνται και δίκυκλα, τρίκυκλα και ηλεκτρικά ποδήλατα για ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 2

Πως μπορώ να γνωρίζω αν υπάρχουν υπόλοιπα διαθέσιμα ώστε να αποφασίσω αν θα προβώ στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Με την είσοδο στην πλατφόρμα της δράσης και πατώντας «σύνδεση στην υπηρεσία» ο ενδιαφερόμενος μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει τα υπόλοιπα διαθέσιμα ποσά και να αποφασίσει αν πρέπει να αγοράσει ή όχι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3

Υπάρχει στην προκήρυξη της δράσης διάταξη που να αναφέρει ότι η διάρκεια της δράσης μπορεί να συντμηθεί εφόσον εξαντληθεί ο προϋπολογισμός;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το άρθρο 6 της προκήρυξης της δράσης αναφέρει ρητά «Η διάρκεια της Δράσης μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν πριν από την ημερομηνία ολοκλήρωσής της». Διευκρινίζεται ότι η εξάντληση των πόρων αφορά το σύνολο των επιδοτήσεων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Σε περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι για μια κατηγορία οχημάτων, π.χ. αυτοκίνητα, εξαντληθούν πριν την προθεσμία υποβολής αιτήσεων, η υποβολή αιτήσεων για άλλες κατηγορίες οχημάτων, π.χ. ποδήλατα, συνεχίζεται κανονικά έως εξάντλησης των πόρων και γι’ αυτή τη κατηγορία ή την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 4

Με την τελευταία τροποποίηση της ΚΥΑ στις 31 Ιουλίου 2025 ορίστηκε η 7η Ιουνίου 2025 ως η ημερομηνία έναρξης δαπανών αγοράς ή μίσθωσης. Εγώ που αγόρασα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου δεν μπορώ να υποβάλω αίτηση. Δεν είναι άδικο αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η επιδότηση στο πλαίσιο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σε κάθε περίοδο διαθέτει συγκεκριμένο προϋπολογισμό και οι αιτήσεις παραμένουν ανοιχτές μόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή μέχρι την εξάντληση του διαθέσιμου ποσού.

Με την τελευταία τροποποίηση της ΚΥΑ (31/7/2025) η 7η Ιουνίου 2025 ορίστηκε ως ημερομηνία επιλεξιμότητας δαπάνης.

Διευκρινίζεται ότι η ημερομηνία 7/6/2025 αφορά ολόκληρη τη δαπάνη παραγγελίας και εξόφλησης του οχήματος. Αντίστοιχη πρακτική ακολουθήθηκε και σε προηγούμενους κύκλους (π.χ. στον γ’ κύκλο η περίοδος ξεκίνησε 7/6/2024 με επιλεξιμότητα από 1/5/2024).

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 5

Ο έμπορος στον οποίο πήγα να αγοράσω το αυτοκίνητο μου διασφάλισε ότι αυτό θα επιδοτηθεί από τη δράση. Παρόλα αυτά δεν μπόρεσα να υποβάλω την αίτηση λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αν σας δόθηκε η διαβεβαίωση από τρίτους ότι η αγορά σας θα επιδοτηθεί, ενώ αυτό δεν ίσχυε λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού, τότε η πληροφόρηση που λάβατε δεν ήταν ακριβής.

Για να αποφύγετε τυχόν παραπληροφόρηση, συνιστάται πριν από κάθε ενέργεια να ενημερώνεστε αποκλειστικά από επίσημες πηγές, όπως η ιστοσελίδα της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τα επίσημα έγγραφα/ανακοινώσεις του Υπουργείου, όπου αναφέρονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η τρέχουσα διαθεσιμότητα του προϋπολογισμού.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 6

Παρατήρησα ότι η καταχωρημένη στο πληροφοριακό σύστημα αίτησή μου, την οποία δεν μπόρεσα να υποβάλω λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού έχει διαγραφεί, Γιατί έγινε αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι προσωρινά αποθηκευμένες αιτήσεις που δεν υποβλήθηκαν διαγράφηκαν από το πληροφοριακό σύστημα γιατί αφενός, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β’ 657/17.02.2025 ορίζεται ως προθεσμία υποβολής αιτήσεων η 30η/06/2025, αφετέρου με το ΦΕΚ Β’ 4199/31.07.2025 θεσπίζεται νέος μηχανισμός επιδοτήσεων, διαφορετικός από αυτόν που ίσχυε στον παρελθόν και το πληροφοριακό σύστημα έπρεπε να τροποποιηθεί ώστε να υπολογίζει τις νέες επιδοτήσεις επί της λιανικής τιμής προ φόρων αγοράς του οχήματος.

 

Χρίστος Δήμας: Ενισχύουμε την ασφάλεια των αεροδρομίων με 18 νέα πυροσβεστικά οχήματα και προσλήψεις προσωπικού

Συνεχίζεται ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών πυρόσβεσης & διάσωσης στα αεροδρόμια ευθύνης της ΥΠΑ.
 
Σύντομα προκηρύσσονται 75 θέσεις ΙΔΟΧ Οδηγών-Πυροσβεστών για 18 περιφερειακά αεροδρόμια.

Ειδικότερα, η ανανέωση του στόλου αφορά δέκα οκτώ (18) νέα πυροσβεστικά οχήματα χωρητικότητας 4.500 λίτρων έκαστο, των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών, με τον απαιτούμενο διασωστικό εξοπλισμό, τα οποία θα παραδοθούν τμηματικά έως το 2027. Ο προϋπολογισμός της προμήθειας των πυροσβεστικών οχημάτων ανέρχεται στο ποσό των 14.731.200 ευρώ.

Η σχετική Διακήρυξη αναρτήθηκε στο ΕΣΗΔΗΣ και αφορά σε προμήθεια που θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία του διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας, τις σχετικές εγκεκριμένες προδιαγραφές και τις επιχειρησιακές απαιτήσεις.

Με την προμήθεια αυτή, η ΥΠΑ υλοποιεί τη δέσμευσή της να τηρεί υψηλά επίπεδα επιχειρησιακής ασφάλειας στους αερολιμένες της, με αναβαθμισμένες προδιαγραφές των υπηρεσιών πυρόσβεσης και διάσωσης, σε συμμόρφωση με το ενωσιακό, διεθνές και εθνικό δίκαιο.

Ταυτόχρονα, το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται η προκήρυξη για 75 ΙΔΟΧ Οδηγούς-Πυροσβέστες, οι οποίοι θα επανδρώσουν τις μονάδες πυρόσβεσης και διάσωσης σε 18 Αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ (Καστελόριζο, Κάσο, Λέρο, Μήλο, Νάξο, Σύρο, Αστυπάλαια, Ικαρία, Καστοριά, Κύθηρα, Κάλυμνο, Κοζάνη, Αλεξανδρούπολη, Χίο, Ιωάννινα, Κάρπαθο, Πάρο και Σητεία).

 
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας - Christos Dimas δήλωσε σχετικά: «Η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών
 
αποτελεί σταθερή προτεραιότητα της Κυβέρνησης. Με την ανανέωση του στόλου των πυροσβεστικών οχημάτων και την πρόσληψη προσωπικού σε
 
κρίσιμες ειδικότητες, η ΥΠΑ αποκτά ισχυρότερα εργαλεία για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την κάλυψη υψηλών επιχειρησιακών
 
απαιτήσεων.
 
Πρόκειται για ουσιαστικές παρεμβάσεις που αναβαθμίζουν το επίπεδο λειτουργίας και υπηρεσιών των περιφερειακών αεροδρομίων και επιπλέον,
 
συμβάλλουν στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών».
 

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Γιώργος Φερετζάνης : Ψηφιακή Ενδυνάμωση - Η απάντηση στις απάτες με Τεχνητή Νοημοσύνη για ηλικιωμένους και ΑμεΑ

Αθήνα, 2025 – Οι απάτες που αξιοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχουν αυξηθεί δραματικά στην Ελλάδα, με στόχο κυρίως ηλικιωμένους. Οι απατεώνες χρησιμοποιούν ψεύτικες φωνές, πλαστές εικόνες και «έκτακτες» καταστάσεις για να εξαπατούν τα θύματά τους.

Στην αντιμετώπιση αυτής της αυξανόμενης πρόκλησης έρχεται να απαντήσει η Ψηφιακή Ενδυνάμωση, ένα πρόγραμμα που στόχο έχει την εκπαίδευση και την εξοικείωση με την τεχνολογία. Όπως επισημαίνει ο Γιώργος Φερετζάνης - Giorgos Feretzanis 

, νομικός σύμβουλος και στενός συνεργάτης της αρμόδιας για θέματα αναπηρίας Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνας Μιχαηλίδου, «η εκπαίδευση και η ενημέρωση είναι το πιο ισχυρό εργαλείο προστασίας».

Με επένδυση 6,8 εκατομμυρίων ευρώ, η υπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου φέρνει 6.400 συμπολίτες άνω των 65 ετών και άτομα με αναπηρία πιο κοντά στην τεχνολογία. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε 200 Κόμβους Ψηφιακής Ενδυνάμωσης σε όλη τη χώρα, όπου οι συμμετέχοντες παρακολουθούν 70–80 ώρες δια ζώσης μαθήματα.

Οι συμμετέχοντες αποκτούν τα εφόδια να:

  • στέλνουν μήνυμα στα εγγόνια τους,

  • πραγματοποιούν ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές,

  • κλείνουν ραντεβού στο gov.gr,

  • συνδέονται με φίλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των πιο ευάλωτων πολιτών από τις ψηφιακές απάτες και την ενίσχυση της αυτονομίας τους στην καθημερινή ζωή.

Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα στο empower.gov.gr.

________________________________________________________________________________________________________________________

Team IsthmosNews | Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Facebook:  IsthmosNews 

Facebook:  ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews

Χρ. Δήμας - Σταδιακή λειτουργία POS για την αυτόματη έκδοση εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ανακοίνωσε ότι από σήμερα ξεκινά η σταδιακή λειτουργία των POS για την αυτόματη έκδοση εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

✅ Ήδη σε ορισμένους σταθμούς τα μηχανήματα λειτουργούν κανονικά.
🚊 Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, σε όλους τους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης τα POS θα είναι σε πλήρη λειτουργία, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να εκδίδουν το εισιτήριό τους εύκολα με τη χρήση κάρτας ή κινητού τηλεφώνου.

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των επιβατών, προσφέροντας μια πιο γρήγορη και σύγχρονη εμπειρία μετακίνησης.

📹 Δείτε το σχετικό βίντεο για την αυτόματη έκδοση εισιτηρίου εδώ

 

Μητσοτάκης: Το MyStreet θα βάλει τάξη στους δρόμους και στις πλατείες μας

Η εφαρμογή MyStreet παρουσιάστηκε σήμερα (27.8) στο Μέγαρο Μαξίμου σε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η εφαρμογή κινείται στη λογική του MyCoast και αναμένεται να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα «να συμβάλλουν στη διαφύλαξη της νομιμότητας και της διαφάνειας στους δημόσιους χώρους».

«Όπως ακριβώς έγινε και με το MyCoast, το οποίο έβαλε τάξη στις παραλίες μας, έτσι είμαι σίγουρος ότι και το MyStreet θα βάλει τάξη στους δρόμους και στις πλατείες μας» ανέφερε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι προκειμένου να ολοκληρωθούν όλα τα βήματα τα οποία απαιτούνται ώστε το MyStreet να γίνει τελείως λειτουργικό, απαιτείται η συνεργασία όλων των δήμων, με την ενσωμάτωση των σχετικών στοιχείων στην ψηφιακή πλατφόρμα. Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι οι δήμαρχοι και πολιτικά θα είναι ωφελημένοι αν συνταχθούν με την πλειοψηφία των πολιτών οι οποίοι απαιτούν να έχουν πρόσβαση στον δημόσιο χώρο και πρόσθεσε ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή θα βάλει τάξη στους δρόμους.

«Τώρα πια έχουν οι πολίτες τη δυνατότητα να διαπιστώνουν ανά πάσα στιγμή σε πραγματικό χρόνο αν αυτό συμβαίνει και προφανώς να προβαίνουν και στη σχετική καταγγελία αν θεωρούν ότι υπάρχει παράνομη καταπάτηση δημόσιου χώρου» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι το MyStreet «είναι μία εφαρμογή που, όπως είδαμε, δίνει δυνατότητα σε οποιονδήποτε πολίτη, αλλά και δημοτικό υπάλληλο, δημοτικό αστυνομικό, να μπορεί να διαπιστώνει ανά πάσα στιγμή αν ένας δημόσιος χώρος έχει παραχωρηθεί και σε ποια έκταση νόμιμα ή αν έχει υπάρξει οποιαδήποτε παράβαση από αυτές τις οποίες, δυστυχώς, συχνά βλέπουμε και στις πόλεις μας, αλλά και στους τουριστικούς μας προορισμούς».

Ο πρωθυπουργός, τέλος, κάλεσε τους πολίτες να κατεβάσουν τη σχετική εφαρμογή και να την αξιοποιήσουν και κατέληξε λέγοντας ότι «δική μας υποχρέωση είναι να δεσμευθούμε, όπως το κάναμε στην περίπτωση του MyCoast, ότι όποτε υπάρχουν καταγγελίες, αυτές θα ερευνώνται, έτσι ώστε και οι πολίτες να γίνουν σύμμαχοι σε αυτή την πολύ μεγάλη συμμαχία την οποία κάνουμε, πολιτεία, αυτοδιοίκηση, πολίτες, για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου».

Τι περιλαμβάνει το MyStreet App

Στο MyStreet app, το οποίο μπορούν οι πολίτες να κατεβάσουν στο κινητό τους ή στο tablet τους, ο χρήστης έχει πρόσβαση, μέσα από εύχρηστους διαδραστικούς χάρτες, σε σημαντικές πληροφορίες και λειτουργίες όπως:

  • Κοινόχρηστοι χώροι: Εμφάνιση ενεργών μισθώσεων με λεπτομέρειες όπως εμβαδόν, διάρκεια ισχύος και όρια παραχωρημένης έκτασης.
  • Σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Χάρτης με διαθέσιμους φορτιστές και στοιχεία όπως πάροχος και ισχύς.
  • Ασφαλή σημεία συγκέντρωσης: Προβολή καθορισμένων σημείων καταφυγής σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.
  • Σύντομα, η εφαρμογή θα περιλαμβάνει πληροφορίες και για τις θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ και τα σημεία όπου είναι εγκατεστημένοι απινιδωτές.

Σε περίπτωση που ο χρήστης αποφασίσει να προχωρήσει σε καταγγελία, επιλέγει από τη λίστα τον τύπο καταγγελίας ανάλογα με την παράβαση που έχει εντοπίσει (π.χ. υπέρβαση ορίων τραπεζοκαθισμάτων, παρακώλυση πρόσβασης ΑμεΑ). Προαιρετικά, μπορεί να προσθέσει περιγραφή στο πεδίο σχολίων. Αφού συμπληρώσει τη φόρμα, ο χρήστης καθορίζει αν η καταγγελία θα είναι ανώνυμη ή επώνυμη.

Μέχρι στιγμής, σε διάστημα 20 ημερών που λειτουργεί η εφαρμογή, έγιναν 5.736 καταχωρημένες παραχωρήσεις από 60 δήμους, ενώ 9.381 πολίτες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή και έχουν υποβληθεί 1.273 παράπονα.

«To MyStreet κάνει αυτό το οποίο και ο τίτλος του λέει: τακτοποιεί τον δρόμο, το πεζοδρόμιο ή την πλατεία. Είναι ένα εργαλείο το οποίο κυρίως απευθύνεται και συσχετίζεται με τους κοινόχρηστους χώρους. Όμως, επειδή δεν είχαμε κοινή εφαρμογή για γεωχωρική πληροφορία, μας βοηθάει και σε μερικά ακόμα σημαντικά στοιχεία οργάνωσης των πόλεών μας», σημείωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε: Και συμπλήρωσε: «Έχουμε ήδη 1.273 παράπονα. Είναι πολύ σημαντικό ότι χωρίς καν να έχει κοινωνηθεί, διαφημιστεί η εφαρμογή ιδιαίτερα, πολίτες και ένοικοι θέλουν να πάρουν πίσω τον κοινόχρηστο χώρο. Σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, αυτό μπορούμε να το πετύχουμε».

Όπως ανέφερε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το 2025 αυξήθηκαν οι έλεγχοι και οι παραβάσεις που βεβαίωσε η Ελληνική Αστυνομία για τραπεζοκαθίσματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, το α' εξάμηνο του 2025 διενεργήθηκαν 33.452 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 998 παραβάσεις έναντι 31.391 ελέγχων και 743 παραβάσεων το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

 

Φωτογραφία εξωφύλλου © ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Δημοσιεύθηκε στο  Athens Voice 

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα