


Μετά από μεγάλο αγώνα και πολύ γραφειοκρατία καθάρισε η Πόλη από τα εγκαταλειμμένα περίπτερα που ήταν κλειστά εδώ και πολλά χρόνια...
Γιατί όμως «εξαφανίζονται» τα περίπτερα – Πόσα έχουν απομείνει σε όλη την Ελλάδα
Η κρίση, η πτώση του τζίρου, η πανδημία, ο ανταγωνισμός της μικρής λιανικής και τα POS τα οδηγούν σε λουκέτα
Γιατί “εξαφανίζονται”
Κατά τον κ. Μάλλιο, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων, η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι δύσκολη. Όπως -πολύ- δύσκολη είναι και η δουλειά του περιπτερούχου. “Το περίπτερο έχει κόπο, άγχος, αγωνία. Ο περιπτεράς σχεδόν δεν ξέρει τι θα πει οικογένεια. Λογικό είναι η νέα γενιά να μη θέλει να ασχοληθεί με αυτά”. Ο κλάδος, βέβαια, περνά και αυτός τη μεταβατική του φάση. Όπως στα 50s που ξεκίνησαν οι επαρχιώτες να μεταβαίνουν στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας για να ανοίξουν ένα περίπτερο, έτσι στα 70s τον κλάδο “μονοπώλησαν” οι Ηπειρώτες και στα 00s οι Βορειοηπειρώτες και οι Αλβανοί οι οποίοι, όπως λέει ο κ. Μάλλιος, “ήρθαν με όρεξη για δουλειά”.
Την πρώτη αλλαγή έφερε η αλλαγή της νομοθεσίας σχετικά με τα περίπτερα. Σε αυτό, συντέλεσε το γεγονός ότι οι Τροϊκανοί δεν μπορούσαν να κατανοήσουν τον κλάδο και το πώς λειτουργούσε. Για παράδειγμα, δεν μπορούσαν να καταλάβουν γιατί ένας καθαρά εμπορικός κλάδος υπαγόταν στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Και έτσι, η αρμοδιότητα για τα περίπτερα πέρασε στο Υπουργείο Εσωτερικών και από εκεί, καθαρά στους Δήμους, οι οποίοι έχουν τη θεσμική -για την αδειοδότηση- και χωροταξική αρμοδιότητα πια. “Δικαίωμα ζωής και θανάτου επάνω μας”, όπως λέει ο κ. Μάλλιος.
FOTO μέσα από το φακό των Vas Val
Όπως εξηγεί, ο κ. Μάλλιος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων, μετά το 2012 και την αλλαγή της αρμοδιότητας χορήγησης αδειών, οι παλιές άδειες περιπτέρων, οι οποίες αφορούσαν τους αναπήρους πολέμου και των σωμάτων ασφαλείας, παρέμειναν μέχρι να εξαντληθούν. Σε ένα μεγάλο μέρος αυτών, δεν υπήρχε διάδοχη κατάσταση και τα περίπτερα πλέον δημοπρατούνται (το 70%) σε δημόσιο πλειστηριασμό -με διαδικασία παρόμοια των δημοτικών ακινήτων, αναψυκτηρίων κλπ- και το υπόλοιπο 30% δίνεται σε ΑΜΕΑ με αναπηρία άνω του 67% και πολυτέκνους με εισοδηματικό κριτήριο οι οποίοι μπαίνουν σε δημόσια κλήρωση. Όμως και από αυτούς, εκατοντάδες αναγκάστηκαν να παραιτηθούν του δικαιώματός τους, καθώς τα περίπτερα που πήραν ήταν άγονα -δηλαδή δεν ενδιαφερόταν κανείς να τα νοικιάσει, καθώς δεν είχαν “κίνηση” για να αποδίδουν κέρδη- και αναγκάζονταν να πληρώνουν το τέλος κουβουκλίου. “Για να έχουν μια άδεια περιπτέρου που δεν μπορούν να αξιοποιήσουν, αναγκάζονται να πληρώνουν, οπότε αν βλέπουν ότι δεν υπάρχει μέλλον, την εγκαταλείπουν”, αναφέρει.
Κατά άλλους περιπτερούχους, η κρίση έφερε δραματική μείωση του τζίρου και τα lockdown της πανδημίας έφεραν τη χαριστική βολή. Το κλείσιμο της εστίασης είχε αρνητικότατη επίδραση στα περίπτερα αφού ο κόσμος σταμάτησε να ψωνίζει. Έπειτα, αυξήθηκε ο ανταγωνισμός από τις αλυσίδες μινι μάρκετ οι οποίες κερδίζουν διαρκώς μερίδια αγοράς. Προβλήματα, τα οποία προστέθηκαν στα υπάρχοντα, από την ανάγκη για περισσότερες ώρες δουλειάς ώστε να βγει ο τζίρος, μέχρι την εγκληματικότητα. Σε αυτά, αναφέρουν, έρχεται ως η… τελική χαριστική βολή, η επιβολή χρήσης POS, καθώς, όπως εξηγούν περιπτερούχοι, μειώνει το περιθώριο κέρδους σε επίπεδο ζημίας για τα βασικά είδη που εμπορεύονται (τσιγάρα, εφημερίδες, κάρτες, ψιλικά) λόγω της υποχρεωτικής προμήθειας που επιβάλλουν οι τράπεζες για τη χρήση του POS επί του τζίρου και την αύξηση των φόρων τα προηγούμενα χρόνια.
Και ο τζίρος; Αυτός είναι σχετικός. Στην Αθήνα, εξηγούν ιδιοκτήτες περιπτέρων, ίσως να χρειαστεί “μάχη” ώστε να βγει τζίρος 1.400-1.500 ευρώ καθημερινά και να “βγουν” τα έξοδα, ενώ (ακόμα και σε μεγάλες) πόλεις της επαρχίας, υπάρχουν περίπτερα που δεν βγάζουν περισσότερα από 20-40 ευρώ τη μέρα, με αποτέλεσμα να υπάρχει ζήτημα επιβίωσης.
Με αυτά τα δεδομένα, είναι λογικό να συνεχίζεται η πτώση του κλάδου, καθώς πολλά περίπτερα παραμένουν ξενοίκιαστα αφού δεν βρίσκονται ενοικιαστές και οι Δήμοι τα “ξηλώνουν” για να μην αποτελέσουν εστίες μόλυνσης. Τον κλάδο “κρατάνε”, εκτός από τους ιδιώτες περιπτερούχους και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εκμετάλλευση περιπτέρων, όπως η Smile Kiosk, η Magic Box, η Point24hrs Kiosk, η Street Point και η Kiosky’s. Οι δύο τελευταίες, ωστόσο, σταδιακά αφήνουν τα περίπτερα τα οποία θεωρούν περισσότερο οικογενειακές επιχειρήσεις και μετακινούνται σταθερά στα μίνι μάρκετ.
Σβήνει λοιπόν ο κλάδος των περιπτέρων; “Όχι”, μας λέει ο κ. Μάλλιος. “Για 20-30 χρόνια τουλάχιστον, τα περίπτερα έχουν ζωή μπροστά τους ακόμα. Μπορεί τότε να λέμε ότι είναι μόλις 2.500, όμως σίγουρα δεν θα έχουν εξαφανιστεί”. Άλλωστε, σε αυτό συντελεί και ο τουρισμός, καθώς για τους ξένους, αυτά τα μικρά κιόσκια όπου μπορείς να βρεις τα… πάντα, είναι ένα είδος αξιοθέατου στην Ελλάδα.


Μια από τις σημαντικότερες ιστορικές πόλεις της Ελλάδας, αναδεικνύεται, μέχρι το 2030, σε έναν πρότυπο βιώσιμο πολιτιστικό προορισμό.
Οραματιζόμαστε μια αναβίωση της ιστορίας και του πολιτιστικού πλούτου της περιοχής, εναρμονισμένη με τις αρχές της αειφορίας και της οικολογικής συνείδησης.
2024, στο Συνεδριακό Χώρο Απόστολος Παύλος στην Αρχαία Κόρινθο πλησίον Ιερού Ναού Αγίων Αναργύρων.
Ώρα Προσέλευσης: 10:30 π.μ. – 10:45 π.μ.
Έναρξη Ημερίδας: 11:00 π.μ.



Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου στο Κιάτο και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου στην Κόρινθο, διεξήχθησαν οι εκλογές για το Επιμελητήριο Κορινθίας. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή 2430 επαγγελματιών και επιχειρηματιών του νομού, που κατέθεσαν την ψήφο τους, διαμορφώνοντας το μέλλον του Επιμελητηρίου.
Ο συνδυασμός «Επιχειρηματική Δύναμη», με επικεφαλής τον Παναγιώτη Λουζιώτη, αναδείχθηκε νικητής της εκλογικής αναμέτρησης
Έλαβαν ψήφους:
Συνδυασμός: Επιχειρηματική Δύναμη – επικεφαλής Παναγιώτης Λουζιώτης
Τμήμα Μεταφορών: 36, Τμήμα Εμπορίου: 435, Τμήμα Μεταποίησης: 244, Τμήμα Υπηρεσιών: 607
Συνδυασμός: Μαζί Επιχειρούμε Δυνατά – επικεφαλής Παναγιώτης Πιτσάκης
Τμήμα Μεταφορών: 36, Τμήμα Εμπορίου: 174, Τμήμα Μεταποίησης: 99, Τμήμα Υπηρεσιών: 287
Συνδυασμός: Κορινθιακό Επιχειρείν – επικεφαλής Αθανάσιος Δούρος
Τμήμα Μεταφορών: 11, Τμήμα Εμπορίου: 134, Τμήμα Μεταποίησης: 108, Τμήμα Υπηρεσιών: 218
Εκλέγονται:
Εμπορικό Τμήμα
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΔΥΝΑΜΗ»
ΣΟΥΦΡΙΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΜΠΑΣΤΗΡΑΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ
ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΔΑΛΑΜΑΡΙΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΜΑΖΙ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΑ»
ΠΑΠΠΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΖΑΝΑΒΑΡΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ»
ΤΑΓΑΡΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Τμήμα Μεταποίησης
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΔΥΝΑΜΗ»
ΛΟΥΖΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ)
ΚΟΥΚΟΥΛΑΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ
ΓΑΪΤΑΝΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΜΑΝΩΛΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΜΑΖΙ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΑ»
ΜΑΧΑΛΙΩΤΗ ΕΥΤΥΧΙΑ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ)
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ»
ΔΟΥΡΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ)
Τμήμα Υπηρεσιών
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΔΥΝΑΜΗ»
ΠΙΕΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΠΙΤΖΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΓΟΓΟΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΓΚΡΟΥΤΣΗΣ ΑΝΕΣΤΗΣ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΜΑΖΙ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΑ»
ΜΕΛΙΣΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ (ΜΕΜΟΣ) ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ»
ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Τμήμα Μεταφορών
ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ «ΜΑΖΙ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΑ»
ΠΙΤΣΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ)
Δείτε Αναλυτικά τα αποτελέσματα των εκλογών:
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ 30.11 1.12.2024
ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ 2024
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ 2024
Ένα πολύ σημαντικό και καινοτόμο έργο, με σοβαρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, παραδόθηκε χτες στον Δήμο Κορινθίων. Πρόκειται για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου της ΔΕΥΑ Κορίνθου, χάρη στην οποία επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση πόσιμου νερού και μάλιστα σε μία περίοδο κατά την οποία ο δήμος μας -όπως και όλη η χώρα- δοκιμάζεται από την έλλειψη νερού.
Για τα εγκαίνια του έργου ήρθαν στην Κόρινθο εκπρόσωποι του Διεθνούς Οργανισμού Global Water Partnership – Mediterranean (GWP-Med), ο οποίος δραστηριοποιείται γύρω από ζητήματα διαχείρισης υδάτινων πόρων, αλλά και της εδράζουσας στον δήμο μας Crown Hellas, η οποία στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης χρηματοδότησε το πρόγραμμα που υλοποίησε η GWP-Med.
Ο δήμαρχος Κορινθίων, Νίκος Σταυρέλης, υποδέχτηκε τους εκλεκτούς προσκεκλημένους κάνοντας αναφορά στις σύγχρονες προκλήσεις που επιβάλλουν αντίστοιχα σύγχρονες πρακτικές διαχείρισης των υδάτινων πόρων «Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, για να εγκαινιάσουμε ένα έργο που ενισχύει την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα του Δήμου μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ έκανε αναφορά και στη σημαντική παρουσία της CROWN στην περιοχή μας και την απασχόληση 140 συμπολιτών μας.
«Ως Δήμος Κορινθίων δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε λύσεις που μας εξασφαλίζουν ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον. Εργαζόμαστε για να διασφαλίσουμε ότι η πόλη και τα χωριά μας θα συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζονται για τις προκλήσεις του αύριο, οι οποίες είναι ήδη ορατές…», συνέχισε ο κ. Σταυρέλης .
Ο διευθυντής της ΔΕΥΑΚ, Δημήτρης Παπαγεωργίου, περιέγραψε τα οφέλη που θα έχει η Επιχείρηση και οι καταναλωτές από το έργο. Όπως ανέφερε, «μέσα από την παρέμβαση η ΔΕΥΑΚ θα μπορεί να επιτυγχάνει εξοικονόμηση τουλάχιστον 26 εκατομμυρίων λίτρων νερού ανά έτος, κάτι που προσφέρει σημαντική υποστήριξη στις προσπάθειες που καταβάλλει η Εταιρεία για την εξασφάλιση υδατικής ασφάλειας…». Ιδιαίτερη σημασία έχει επίσης το γεγονός της προσφοράς από την GWP-Med προς την ΔΕΥΑΚ ενός γεώφωνου, με το οποίο θα είναι εφικτό να ανιχνεύονται από την επιφάνεια του εδάφους, οι δονήσεις που προκαλούνται από τη διαφυγή νερού στο υπόγειο δίκτυο.
Από την μεριά του ο διευθυντής του εργοστασίου της Crown Hellas (η γνωστή μας Hellas Can) στην Κόρινθο, Ανδρέας Βεργωτής, αναφέρθηκε στην ιστορική διαδρομή της εταιρείας, η οποία έχει παρουσία στην περιοχή μας από το 1965: «τα προϊόντα που παράγουμε είναι συνώνυμα της ανακύκλωσης και της βιώσιμης ανάπτυξης και υπό αυτή την έννοια δεν θα μπορούσαμε παρά να έχουμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δράσεις, που είναι συνώνυμες με την εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων. Και γι αυτό είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που η Crown μεταφέρει την αντίληψη που έχει για την βιώσιμη ανάπτυξη, εκτός των τειχών του εργοστασίου…».
Η Jennifer Boggs, που είναι υπεύθυνη βιώσιμης ανάπτυξης της Crown εξήγησε με ποιον τρόπο οι τρεις άξονες της βιώσιμης ανάπτυξης που θέτει η εταιρεία, o περιβαλλοντικός, ο κοινωνικός και ο οικονομικός, δημιουργούν τέτοια έργα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η δήλωση της κυρίας Boggs πως η Ελλάδα και η Κόρινθος είναι μόλις το δεύτερο σημείο στον χάρτη της Crown με ανάλογα έργα, μετά την Βραζιλία.
Τέλος, ο καθηγητής Χημείας Περιβάλλοντος του ΕΚΠΑ και πρόεδρος του Οργανισμού GWP-Med, Μιχάλης Σκούλλος, αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Κορινθίας, ως μία βέλτιστη πρακτική για την ορθή διαχείριση του νερού: «βρισκόμαστε σε μία εποχή που βιώνουμε τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής», είπε ο κ. Σκούλλος, που υπογράμμισε ότι «η λύση των ακόμα περισσότερων γεωτρήσεων είναι λάθος. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματά μας αξιοποιώντας την τεχνολογία, αλλά και μέσα από τις λειτουργίες του ίδιους του συστήματος παροχής νερού να ελαττώσουμε τις απώλειες και αυξήσουμε την αποδοτικότητα».
Στην συνέχεια έγινε παρουσίαση του τρόπου λειτουργίας του έργου από τους μηχανικούς της εταιρείας, στον χώρο που έχει την έδρα του το διυλιστήριο, στο Πεδίο Βολής.