Όλες οι αργίες του 2025 | Τα τριήμερα και το μοναδικό τετραήμερο της νέας χρονιάς

Τέσσερα τριήμερα και ένα τετραήμερο περιλαμβάνει το 2025, καθώς οι αργίες πέφτουν κυρίως σε εργάσιμες ημέρες.

Το πρώτο τριήμερο του χρόνου είναι τα Θεοφάνια που πέφτουν Δευτέρα, ενώ στη συνέχεια έρχεται της Καθαράς Δευτέρας, του Αγίου Πνεύματος και του Δεκαπενταύγουστου που τη νέα χρονιά θα πέσει Παρασκευή.

Τα Χριστούγεννα του 2025, πέφτουν Πέμπτη, κάτι που σημαίνει πως μαζί με την αργία της 26ης Δεκεμβρίου δημιουργούν ένα τετραήμερο.

Τριήμερα και τετραήμερα του 2025:

  • 4-6 Ιανουαρίου: Των Φώτων
  • 1-3 Μαρτίου: Αργία Καθαράς Δευτέρας
  • 19-21 Απριλίου: Πάσχα
  • 7-8-9 Ιουνίου: Αγίου Πνεύματος
  • 15-17 Αυγούστου: Δεκαπενταύγουστος
  • 25-28 Δεκεμβρίου: Χριστούγεννα

Όλες οι αργίες του νέου χρόνου:

Ιανουάριος

  • Πρωτοχρονιά: Τετάρτη 1 Ιανουαρίου
  • Θεοφάνια: Δευτέρα 6 Ιανουαρίου

Μάρτιος

  • Καθαρά Δευτέρα: Δευτέρα 3 Μαρτίου
  • Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Τρίτη 25 Μαρτίου

Απρίλιος

  • Μεγάλη Παρασκευή: Παρασκευή 18 Απριλίου
  • Κυριακή του Πάσχα: Κυριακή 20 Απριλίου
  • Δευτέρα του Πάσχα: Δευτέρα 21 Απριλίου

Μάιος

  • Εργατική Πρωτομαγιά: Πέμπτη 1 Μαΐου

Ιούνιος

  • Αγίου Πνεύματος: Δευτέρα 9 Ιουνίου (δεν είναι αργία για όλους τους εργαζόμενους)

Αύγουστος

  • Κοίμηση της Θεοτόκου: Παρασκευή 15 Αυγούστου

Οκτώβριος

  • Επέτειος του «Όχι»: Τρίτη 28 Οκτωβρίου

Δεκέμβριος

  • Χριστούγεννα: Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου
  • Δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων: Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου

Δημοσιεύθηκε στο   iefimerida.gr

Τι σημαίνει αν δεις τον υαλοκαθαριστήρα του αυτοκινήτου σου σηκωμένο -Η νέα μόδα των ελληνικών δρόμων

Διάχυτη φαίνεται ότι είναι η αγανάκτηση πολλών Ελλήνων για τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που έχει λάβει το φαινόμενο της παράνομης στάθμευσης.

Χωρίς το παραμικρό ίχνος ντροπής συνεχίζουν χιλιάδες οδηγοί να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους σε θέσεις όπου η στάθμευση απαγορεύεται, αδιαφορώντας για το αν υψώνουν εμπόδια στους συμπολίτες τους και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζώης τους.

Αγανακτισμένοι από το γεγονός ότι η εύρεση μιας θέσης στάθμευσης, ειδικά στους δρόμους της Αθήνας, έχει εξελιχθεί σε εξίσωση για δυνατούς λύτες, αφήνουν το ΙΧ τους όπου τους κάνει κέφι.

Την τιμητική τους έχουν τα πεζοδρόμια, οι χώροι μπροστά από κάδους σκουπιδιών, οι ράμπες ΑμεΑ, οι πεζόδρομοι και κάθε άλλο πιθανό ή απίθανο μέρος μπορεί να φανταστεί κανείς.

Λύση στο μεγάλο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης επιχειρεί να δώσει ο Δήμος Αθηναίων, λαμβάνοντας μέτρα όπως η εντατικοποίηση και η αυστηροποίηση των ελέγχων σε βασικές οδικές αρτηρίες που αποτελούν άντρο οδικής ανομίας.

Η δημοτική αστυνομία «χτενίζει» τους δρόμους στο κυνήγι των παραβατών, κόβοντας σωρηδόν κλήσεις σε όσους αδιαφορούν για τα προβλήματα που δημιουργούν σταθμεύοντας το αυτοκίνητό τους παράνομα.

Στη μάχη για την καταπολέμηση του φαινομένου επιχειρούν να συνδράμουν και κάποιοι πολίτες που έχουν αγανακτήσει από τις διαστάσεις που έχει λάβει το εν λόγω φαινόμενο, και από τη σθεναρή άρνηση κάποιων συμπολιτών τους να συμμορφωθούν με τις διατάξεις του ΚΟΚ.

Οι έντονα ενοχλημένοι πολίτες δεν «κλείνουν» τα μάτια στο πρόβλημα που διαιωνίζεται. Αντιθέτως, φροντίζουν να επισημάνουν στον παρανομούντα οδηγό ότι έχει αφήσει το όχημά του στο λάθος μέρος.

Για να το επιτύχουν, σηκώνουν τους υαλοκαθαριστήρες του παράνομα παρκαρισμένου Ι.Χ., ώστε όταν ο οδηγός επιστρέψει να αντιληφθεί ότι η κουτοπονηριά του δεν πέρασε απαρατήρητη από τους συμπολίτες του και σίγουρα αποτελεί μια πρακτική που δεν επιδοκιμάζεται.

Τις περισσότερες φορές βάζουν στο στόχαστρο αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα σε διασταυρώσεις με αποτέλεσμα να εμποδίζουν την ορατότητα των οδηγών, σε ράμπες ΑμεΑ και διαβάσεις πεζών, καθιστώντας κόλαση τη ζωή των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.

Το νέο… κίνημα των υαλοκαθαριστήρων δείχνει να συγκεντρώνει πολλούς οπαδούς, χωρίς να απουσιάζουν και αυτοί που θεωρούν ότι η αυτοδικία δεν αποτελεί λύση, καθώς υπάρχουν αρμόδια όργανα για την τιμωρία όσων περιφρονούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Αυτό είναι το άγνωστο μπλε STOP των δρόμων -Τι σημαίνει, τι πρέπει να κάνει όταν το συναντήσεις

Όλοι μας γνωρίζουμε τις κόκκινου χρώματος πινακίδες STOP, αλλά εφόσον ταξιδέψουμε στο εξωτερικό δεν αποκλείεται να αντικρίσουμε μια μπλε παραλλαγή τους.

Κάθε οδηγός γνωρίζει ότι η πινακίδα STOP τον υποχρεώνει να διακόψει εντελώς την πορεία του σε μια διασταύρωση και έπειτα, εφόσον βεβαιωθεί ότι ο δρόμος είναι ελεύθερος, επιτρέπεται να περάσει.

Επίσης όλοι όσοι έχουν πιάσει τιμόνι, αλλά και ακόμα όσοι δεν έχουν δίπλωμα οδήγησης, ξέρουν ότι η πινακίδα είναι οκτάγωνη προκειμένου να διαφέρει από τις υπόλοιπες πινακίδες οδικής σήμανσης, και ταυτόχρονα ότι έχει κόκκινο χρώμα.

Η πινακίδα του STOP, μάλιστα, είναι κοινή στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών ανά τον κόσμο, προκειμένου να είναι πλήρως κατανοητή στους οδηγούς όταν βρίσκονται εκτός της πατρίδας τους.

Στο εξωτερικό, ωστόσο, μπορεί κανείς να βρει και μπλε χρώματος πινακίδα STOP, η οποία έχει παρόμοια σημασία, δηλαδή επισημαίνει στους οδηγούς ότι πρέπει να διακόψουν την πορεία τους. Σε αντίθεση, ωστόσο, με το παραδοσιακό, κόκκινο STOP, το μπλε χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε ιδιωτικές ιδιοκτησίες, όπου οι ιδιοκτήτες θέλουν να υποδείξουν στους οδηγούς ότι πρέπει να σταματήσουν.

Εμφανίζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες και δεν αποτελούν επίσημα σήματα κυκλοφορίας που τοποθετούνται από κρατικές ή ομοσπονδιακές αρχές. Αντιθέτως, εξυπηρετούν την οδική ασφάλεια μέσα στην ιδιοκτησία (βλ. γήπεδα γκολφ, ράντσα, μεγάλα κτήματα κ.ο.κ.), ώστε να αποτρέπεται η τέλεση τροχαίων ατυχημάτων εντός αυτής.

Επίσης, διευκρινίζεται ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τοποθετήσει μια μπλε πινακίδα STOP σε δημόσιο δρόμο, μιας και σε αυτήν την περίπτωση θα έχει σοβαρές νομικές συνέπειες.

Τα εν λόγω σήματα απαντώνται και σε άλλες χώρες όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και το Μεξικό, αλλά έχουν διαφορετική σημασία συγκριτικά με αυτή στις ΗΠΑ. Αντί να υποδεικνύουν στους οδηγούς να σταματήσουν και αφού ελέγξουν τη διασταύρωση να συνεχίσουν, υποδηλώνουν περιοχές με περιορισμένη πρόσβαση ή ζώνες όπου απαγορεύεται πλήρως η είσοδος. Σε αυτή την περίπτωση, τα μπλε σήματα STOP επισημαίνουν στους οδηγούς ότι αναγκαστικά πρέπει να στρίψουν.

Το κόκκινο STOP, το οποίο αφορά και τους οδηγούς της χώρας μας, «χρωστά» τη δημιουργία της στον Harry Jackson, ένα αρχιφύλακα από το Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, ο οποίος το 1915 εκτελούσε χρέη τροχονόμου σε έναν πολυσύχναστο δρόμο της πόλης. Αγανακτισμένος από τη σχεδόν ανύπαρκτη ορατότητα στις διασταυρώσεις και τη μεγάλη συχνότητα ατυχημάτων, αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.

Πήρε ένα ορθογώνιο κομμάτι κόντρα πλακέ, έκοψε τις γωνίες, δίνοντάς του ευδιάκριτο σχήμα και αφού έγραψε STOP στο κέντρο του, το τοποθέτησε στον δρόμο. Πανευτυχής, ο Harry Jackson διαπίστωσε γρήγορα ότι η πινακίδα είχε συμβάλει τα μέγιστα στη μείωση των ατυχημάτων.

Ένα χρόνο αργότερα, οι πινακίδες STOP υιοθετήθηκαν και από το Μίσιγκαν, ενώ με το πέρασμα των χρόνων άρχισαν να… φυτρώνουν σε πολλούς δρόμους του κόσμου, έχοντας καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

 

Δημοσιεύθηκε στο  carandmotor.gr

Νέος Κ.Ο.Κ.| Πότε χάνει ο οδηγός το δίπλωμα για 5 χρόνια- Αυτές είναι οι κατηγορίες των παραβάσεων

Με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αναμένεται να ψηφιστεί σύντομα και να τεθεί σε εφαρμογή κάποια στιγμή από το νέο έτος, οι παραβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες αναφορικά με την επικινδυνότητα τους.

Έτσι, υπάρχουν εκείνες της Χαμηλής Επικινδυνότητας (Ε1), της Μεσαίας Επικινδυνότητας (Ε2) και της Υψηλής Επικινδυνότητας (Ε3).Από τις παραβάσεις της πρώτης κατηγορίας, που ενδεικτικά περιλαμβάνουν και την απουσία των απαραίτητων εγγράφων από το αυτοκίνητο κατά τον έλεγχο της Τροχαίας, το πρόστιμο ορίζεται στα 30 ευρώ- ενώ προβλέπεται ακόμα και ανάκληση του διπλώματος οδήγησης για έως και 10 ημέρες.

troxaiamixani

Στις παραβάσεις της δεύτερης κατηγορίας, το χρηματικό πρόστιμο φτάνει έως και τα 150 ευρώ και το δίπλωμα αφαιρείται για έως και 20 ημέρες, ενώ στην Ε3 κατηγορία, που περιλαμβάνει παραβάσεις όπως η παραβίαση STOP και του κόκκινου φαναριού, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα αλλά και η επικίνδυνη οδήγηση, το πρόστιμο που θα βεβαιώνεται από την Τροχαία θα είναι της τάξης των 350 ευρώ, με αφαίρεση διπλώματος για ένα μήνα.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην κατηγορία αυτή (Ε3) συγκαταλέγονται πλέον και η οδήγηση στη Λ.Ε.Α., το παρκάρισμα σε ράμπα ή θέση στάθμευσης ΑΜΕΑ, καθώς και οι κόντρες (αυτοσχέδιοι αγώνες) αλλά και οι ελιγμοί για εντυπωσιασμό. Εντυπωσιακό νέο στοιχείο είναι και το ότι η αφαίρεση του διπλώματος με το Σύστημα Ελέγχου της Συμπεριφοράς του Οδηγού (Σ.Ε.Σ.Ο.- το γνωστό σε όλους ως “point system”), γίνεται πιο επισταμένα, κάτι που σημαίνει πως οι πόντοι ποινής, προστίθενται αυτόματα στο δίπλωμα με κάθε αξιόποινη παράβαση.Εάν κάποιος οδηγός υποπέσει στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας πολλές φορές ή συμπληρώσει τους 25 πόντους στο point system, τότε προβλέπεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και για 5 χρόνια. Στο φάσμα των επιπτώσεων που έχει η συγκεκριμένη κατηγορία των οδηγών, είναι και η ποινή της φυλάκισης αλλά και το χρηματικό πρόστιμο που μπορεί να φτάσει έως και τα 10.000 ευρώ.

kokkinofanari

Σημαντικό είναι επίσης να γνωρίζουν όλοι, πως η επανάληψη του παραπτώματος, δεν περνάει απαρατήρητη από τον νέο Κ.Ο.Κ. Στην περίπτωση που κάποιος οδηγός “σημειωθεί” να υποπίπτει στο ίδιο παράπτωμα, ανεξαρτήτως κατηγορίας (Ε1, Ε2 και Ε3) πέντε φορές, το δίπλωμα οδήγησης αφαιρείται και ο παραβάτης θα πρέπει να περάσει από την αρχή τις διαδικασίες για την έκδοση νέου διπλώματος οδήγησης.

 

Δημοσιεύθηκε στο sport24.gr

Φωτό  :EUROKINISSI

Kids Wallet: Τι είναι και πώς λειτουργεί

Το Kids Wallet είναι ένα από τα εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Προστασίας των Ανηλίκων από τον Εθισμό στο Διαδίκτυο.

Η Εθνική Στρατηγική θα παρουσιαστεί αναλυτικά σε ειδική εκδήλωση στις 30 Δεκεμβρίου.

 

Kids Wallet: Τι είναι

Το Kids Wallet είναι μια εφαρμογή η οποία, μεταξύ άλλων, θα επιτρέπει την αυτόματη πιστοποίηση της ηλικίας του χρήστη.

Επίσης, οι γονείς, μέσω της ιστοσελίδας parco.gov.gr, θα μπορούν να βρουν εύληπτες οδηγίες ώστε να αξιοποιήσουν τους γονικούς ελέγχους που διαθέτουν προεγκατεστημένους οι περισσότερες φορητές συσκευές.

Kids Wallet: Πώς λειτουργεί

Στα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση για την προστασία των ανήλικων παιδιών από την έκθεσή τους στα social media αναφέρθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, εξηγώντας ότι στο Kids Wallet, οι γονείς θα δηλώνουν τον αριθμό κινητού του παιδιού τους

«Υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα και πολλές φορές εμείς οι γονείς κάνουμε πως δεν υπάρχει, γιατί βολευόμαστε με το να αφήνουμε τα παιδιά μας με ένα κινητό κάπου σε μια ταβέρνα, στο σπίτι, να παίζουν χωρίς να έχουμε καμία ιδιαίτερη επίγνωση του τι βλέπουν. Αν λοιπόν αυτό το έχουμε διαγνώσει, θα πρέπει να πάρουμε μέτρα. Είναι πολύ εύκολο να πεις ότι παίρνω μέτρα. Είναι πολύ εύκολο να πεις ότι τα απαγορεύω. Θα πρέπει όμως να δούμε πώς αυτά τα μέτρα μπορούν να υλοποιηθούν» τόνισε ο κ. Παπαστεργίου στην ΕΡΤ.

«Το μεγάλο ζήτημα είναι το πώς ελέγχεις την ηλικία των παιδιών. Το Age verification ή επιβεβαίωση της ηλικίας, είναι το μυστικό. Και εμείς ερχόμαστε εκεί πέρα πολύ συγκεκριμένα να προτείνουμε μέτρα για την Ελλάδα αλλά και για την Ευρώπη. Οι χώρες που έχουμε ψηφιακό πορτοφόλι, μπορούμε να αντλήσουμε την ηλικία από το μητρώο πολιτών αρμοδιότητας. Άρα υπάρχει ένας ψηφιακός τρόπος να δεις ότι αυτός που έχει το τηλέφωνο έχει τη συγκεκριμένη ηλικία. Αυτό λοιπόν το οποίο πραγματικά πρέπει να γίνει για να μην πετάμε απλά νομοσχέδια ή τίτλους ”απαγορεύονται τα social”, είναι να αναγκάσουμε τις πλατφόρμες, την ώρα που τρέχουν σε κάποιο κινητό, να αναζητούν πιστοποιητικό ηλικίας» πρόσθεσε ο υπουργός.

«Υπάρχει ο δέκτης που είναι το κινητό του παιδιού και υπάρχει ο πομπός που είναι η πλατφόρμα που παρέχει το περιεχόμενο. Το να προσπαθήσεις μόνο από τον δέκτη, από το κινητό να ελέγξεις το περιεχόμενο δεν είναι τόσο εύκολο. Υπάρχουν και σήμερα πλατφόρμες ή εφαρμογές που κάνουν αυτόν τον έλεγχο, τον γονικό έλεγχο. Όμως και αυτές είναι τρίτες πλατφόρμες, όχι τόσο εύκολες» είπε ο κ. Παπαστεργίου.

Για το πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων των παιδιών απάντησε: «Το 85% της χρήσης των social media γίνονται από τα κινητά των παιδιών. Ξέρουμε λοιπόν ποιο είναι το νούμερο και ο γονέας θα μπει και θα δηλώσει ότι αυτό ”το νούμερο ανήκει στο παιδί μου’. Από την ώρα που θα το δηλώσει αυτό ξέρουμε την ηλικία. Από την ώρα που ξέρουμε την ηλικία μπορούμε και να περιορίσουμε σε επίπεδο κινητού με το Wallet το περιεχόμενο, αλλά κυρίως να αναγκάσουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο τις πλατφόρμες να σερβίρουν συγκεκριμένο υλικό ανάλογα με την ηλικία».

Πού να τοποθετήσετε το αλεξανδρινό για να φέρει αφθονία στο σπίτι, σύμφωνα με το Φενγκ Σούι

Τα αλεξανδρινά είναι υπέροχα φυτά για τις γιορτές, άκρως Χριστουγεννιάτικα. Πρωταγωνιστούν σχεδόν πάντα στις διακοσμητικές συνθέσεις αυτής της εποχής, ενώ αποτελούν ένα από τα πιο κοινά δώρα.

Τα φύλλα τους, σε διάφορα χρώματα, σχήματα και μεγέθη, προσδίδουν χρώμα και ζεστασιά σε κάθε δωμάτιο, δημιουργώντας μια όμορφη ατμόσφαιρα κατά τις μουντές ημέρες του χειμώνα.

Εάν έχετε προμηθευτεί ήδη από το ανθοπωλείο μια γλάστρα αλεξανδρινού, φροντίστε να ακολουθήσετε τους κανόνες του Φενγκ Σούι για να αποκτήσετε περισσότερη τύχη και αφθονία στο σπίτι σας.

Πού να τοποθετήσετε το αλεξανδρινό σύμφωνα με το Φενγκ Σούι

Το Φενγκ Σούι είναι μία ευρέως γνωστή κινέζικη φιλοσοφία. Οι υποστηρικτές του υπόσχονται ότι ακολουθώντας τους κανόνες του μπορείτε να εξασφαλίσετε, στο χώρο σας και στην οικογένειά σας, καλοτυχία, ευημερία, υγειά, ευτυχία και επιτυχία σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο.

Σύμφωνα με το Φενγκ Σούι, το αλεξανδρινό αντιπροσωπεύει το φλογερό στοιχείο του πάθους και της ζεστασιάς και καλλιεργεί αρμονικές σχέσεις μεταξύ των μελών της οικογένειας και των φίλων. Επίσης, το στοιχείο φωτιάς του αλεξανδρινού συμβολίζει τη δημιουργική ενέργεια, τη φαντασία και την καλλιτεχνική καινοτομία, ενισχύοντας την εξέλιξη σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Οι ιδανικές τοποθεσίες για το αλεξανδρινό είναι γενικά οι χώροι με νότιο προσανατολισμό, καθώς τα κόκκινα φύλλα του συμβολίζουν τη ζεστασιά και την ενέργεια που αντιστοιχούν στο φλογερό στοιχείο της νότιας κατεύθυνσης.

Δοκιμάστε να τοποθετήσετε την γλάστρα δίπλα στην εξώπορτά σας για να προσελκύσετε αφθονία καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε τα αλεξανδρινά στην κρεβατοκάμαρα για να καθαρίσετε τη ροή ενέργειας στον χώρο ανάπαυσης.

Τέλος, το φυτό αυτό ταιριάζει περισσότερο κοντά στα παράθυρα του σαλονιού για να διατηρεί την αρμονία στον πιο σημαντικό κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού. Το Φενγκ Σούι προειδοποιεί να μην τοποθετήσετε τα αλεξανδρινά σε μπάνια και κουζίνες.

Πώς το αλεξανδρινό έχει συνδεθεί με τα Χριστούγεννα

Το έθιμο προέρχεται από τις ΗΠΑ. Πριν από διακόσια περίπου χρόνια ο πρώτος πρέσβης της Αμερικής στο Μεξικό, ο Joel Poinsett έφερε το αλεξανδρινό μαζί του από τη νότια Αμερική κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Από τότε το αλεξανδρινό έχει συνδεθεί με τα Χριστούγεννα. Και το γεγονός ότι κοκκινίζουν τα φύλλα την εποχή των Χριστουγέννων, βοήθησε.

Δημοσιεύθηκε στο   bovary.gr

Ποιο ήταν το πρώτο Talent show της ελληνικής τηλεόρασης τη δεκαετία του ΄70;

Για όσους γεννήθηκαν από τη δεκαετία του 80 και δώθε οι λέξεις ”Να η ευκαιρία” μπορεί να μη λένε απολύτως τίποτε. Για τις προηγούμενες γενιές όμως στον ασπρόμαυρο πλανήτη της ΕΡΤ η σημαδιακή ημερομηνία είναι η Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 1977.
 
Να η Ευκαιρία (αρχικά είχε προταθεί ο τίτλος «Σας δίνουμε την Ευκαιρία» ) ήταν εκπομπή ταλέντων (talent show) της ελληνικής τηλεόρασης, η πρώτη στο είδος της που προβλήθηκε από το κανάλι της ΕΡΤ επί μία εξαετία (1977–1983), δίνοντας τη δυνατότητα σε πολλούς νέους καλλιτέχνες (όπως π.χ. ο Θέμης Αδαμαντίδης, η Γλυκερία, ο Μανώλης Λιδάκης, ο Ζαχαρίας Ρόχας, ο Ηλίας Κλωναρίδης, ο Βασίλης Λέκκας, ο Βασίλης Παϊτέρης, ο Στάθης Αγγελόπουλος, η Νένα Βενετσάνου, η Αθηναϊκή Κομπανία κ.ά.) να αναδείξουν τις ικανότητές τους και να σταδιοδρομήσουν ως επαγγελματίες.
 

ΝΑ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ - ΘΕΜΗΣ ΑΔΑΜΑΝΤΙΔΗΣ (ΕΡΤ-1980)

 
Πρότυπο για τη δημιουργία της εκπομπής ήταν η αντίστοιχη βρετανική εκπομπή με τίτλο «Opportunity Knocks» (1956–1978).
Η εκπομπή παρουσιάστηκε σε 6 κύκλους 230 συνολικά επεισοδίων (διάρκειας 45’-60’) από τις 5 Οκτωβρίου 1977 έως και τις 3 Οκτωβρίου 1983.
 
Η σκηνοθεσία ανήκε στους Ίωνα Νταϊφά (κατά περίσταση) και Βασίλη Βλαχοδημητρόπουλο (μόνιμος σκηνοθέτης), παραγωγός της ήταν η Λόλα Τσουκάτου και υπεύθυνος φωτογραφίας ο Δημήτρης Δημητρόπουλος, ενώ τη σκηνική επιμέλεια είχε ο Μιχάλης Πολυκράτης. Μόνιμος ηχολήπτης ήταν ο Σάκης Γκαγκαλούδης, πατέρας του καλαθοσφαιριστή Γιάννη Γκαγκαλούδη.
 
Τα στούντιο της εκπομπής βρίσκονταν επί της οδού Πελοποννήσου στον Κορυδαλλό (πλησίον του Γ΄ Κοιμητηρίου Αθηνών) και είχαν εξοπλιστεί με ειδικά μηχανήματα, τα οποία είχε εισάγει από τις ΗΠΑ ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Έρνεστ Πάνος.
Στα ίδια στούντιο γυρίζονταν και εκπομπές του δημοφιλούς παρουσιαστή Άλκη Στέα.
 
Την κριτική επιτροπή αρχικά αποτελούσαν ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Γρηγορίου, ο συνθέτης Γιώργος Κατσαρός, η δημοσιογράφος και κριτικός Ροζίτα Σώκου και η χορεύτρια της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Σάσα Ντάριο, ενώ στην πορεία προστέθηκε ο χορογράφος Γιάννης Φλερύ και ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος. Για σύντομα χρονικά διαστήματα στην επιτροπή συμμετείχαν η Ραλλού Μάνου και η Τατιάνα Μαμάκη.
 
Παρουσιάστρια του προγράμματος ήταν η δημοσιογράφος και ηθοποιός Ρένα Καπιτσαλά , γνωστή ήδη στο τηλεοπτικό κοινό από προηγούμενες παρουσίες της σε διάφορα τηλεπαιχνίδια γνώσεων. Εκτός των διαγωνιζομένων, στην εκπομπή παρουσιάζονταν και ήδη καταξιωμένοι καλλιτέχνες, με τους τραγουδιστές να φέρνουν και να παρουσιάζουν δίσκους τους και να τραγουδούν (συνήθως play-back) εν είδει μουσικού διαλείμματος.
 

Λίτσα Διαμάντη - Τέρμα τα παράπονα, live από την εκπομπή «Να η Ευκαιρία».

 
Δημοσιεύθηκε στο Βικιπαίδεια

Τέλος οι εξωτερικοί καθρέπτες των αυτοκινήτων;

Ο τεχνολογικός κολοσσός προτείνει ένα προηγμένο σύστημα προβολής της εικόνας των πλευρικών καθρεπτών, προκειμένου να καταργηθεί η ανάγκη απομάκρυνσης του βλέμματος του οδηγού από τον δρόμο.

Μετά από πολλά έτη εξέλιξης του Apple Car, τον περασμένο χειμώνα η Apple αποφάσισε να σταματήσει την ενασχόληση με το μοντέλο, εγκαταλείποντας ένα από τα πιο φιλόδοξα πρότζεκτ στην ιστορία της.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι ο τεχνολογικός κολοσσός παύει να έχει στραμμένο το βλέμμα του στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Ενδεικτική είναι μια αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η εταιρεία στα μέσα του καλοκαιριού, και αφορά σε ένα επαναστατικό σύστημα καμερών το οποίο δείχνει ικανό να αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς καθρέπτες.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων ενσωματώνουν πλευρικούς καθρέπτες (έναν αριστερά και έναν δεξιά), οι οποίοι επιτρέπουν στον οδηγό να αντλεί εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω του (π.χ. αν τον προσπερνά ένα άλλο όχημα).

Για να αντλήσει, ωστόσο, εικόνα ο οδηγός πρέπει, έστω για λίγα δευτερόλεπτα, να απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο, κάτι το οποίο ενέχει τον κίνδυνο τέλεσης τροχαίου ατυχήματος. Αυτό, ακριβώς, το «πρόβλημα» επιδιώκει να αντιμετωπίσει η Apple, μέσω ενός συστήματος καμερών που προβάλλουν το «περιεχόμενό» τους στο παρμπρίζ του οχήματος.

Ειδικότερα, αντί για την ύπαρξη παραδοσιακών πλευρικών καθρεπτών, η Apple επικεντρώνεται σε εξωτερικές κάμερες, οι οποίες θα προβάλλουν σε πραγματικό χρόνο το περιεχόμενό τους απευθείας σε μία ή δύο οθόνες στο παρμπρίζ του οχήματος.

Όταν ενεργοποιείται το αριστερό φλας, θα μπορούσε να προβάλλεται η ζωντανή εικόνα από την κάμερα της αριστερής πλευράς, ενώ αντίστοιχα η ενεργοποίηση του δεξιού φλας θα σηματοδοτούσε την προβολή εικόνας από την κάμερα της δεξιάς πλευράς.

Οι εικόνες αυτές θα μπορούσαν να εμφανίζονται είτε σε ξεχωριστές οθόνες στο παρμπρίζ -μία οθόνη για την αριστερή κάμερα και μία για τη δεξιά- είτε σε μια κοινή, παρέχοντας στον οδηγό την κατάλληλη οπτική πληροφόρηση χωρίς να χρειάζεται να κοιτάξει μακριά από το δρόμο.

Θυμίζουμε ότι η ύπαρξη καμερών αντί για καθρέπτες δεν είναι κάτι καινούργιο στον αυτοκινητιστικό κόσμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Honda η οποία είχε ενσωματώσει από το 2019 στο μοντέλο Honda e κάμερες, με τη διαφορά ότι η προβολή περιεχομένου γίνεται σε οθόνες στο ταμπλό και όχι στο παρμπρίζ, όπως «προτείνει» η Apple.

Αναφορικά, τέλος, με τα οφέλη των καμερών, έναντι των καθρεπτών, αυτά είναι η μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, η μεγαλύτερη γωνία θέασης και η καλύτερη ορατότητα σε κακές καιρικές συνθήκες.

Δημοσιεύθηκε στο   carandmotor.gr

Η γέφυρα «στολίδι» της Ελλάδας με τα σπουδαία ρεκόρ -Γιατί έχει εισπράξει τον παγκόσμιο θαυμασμό

Για το μεθυστικό κάλλος της διακρίνεται μια ελληνική γέφυρα που δεσπόζει πάνω από την τεχνητή λίμνη των Κρεμαστών.

Αποθεωτικά είναι τα σχόλια που εισπράττει μια γέφυρα από τα νερά της τεχνητής λίμνης των Κρεμαστών, συνδέοντας την επαρχία Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας με τον νομό Ευρυτανίας.

Πρόκειται για τη γέφυρα Τατάρνας, η οποία κατασκευάστηκε από το 1965 έως και το 1970, έχοντας ως σχεδιαστή τον πολιτικό μηχανικό Αρίσταρχο Οικονόμου, Καθηγητή Στατικής και Δυναμικής από το 1976 στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών.

Αποτελεί την πρώτη γέφυρα στην Ελλάδα που κατασκευάστηκε με τη μέθοδο της εν προβόλω δομήσεως, δηλαδή η τμηματική κατασκευή του κυρίως σώματος ξεκινούσε από τα μεσόβαθρα στήριξης (υποστυλώματα) και καθώς εξελισσόταν, το συγκεκριμένο τμήμα βρισκόταν κατά την κατεύθυνση κατασκευής του «στον αέρα».

Τα ανοίγματά της γέφυρας, (δηλαδή οι αποστάσεις μεταξύ των δομικών στοιχείων στήριξης) είναι 97 + 196 + 150 μέτρα, από προεντεταμένο σκυρόδεμα και με χρήση εφεδράνων. Όσον αφορά στην ονομασία της, αυτή δόθηκε από το κοντινό μοναστήρι της Παναγίας της Τατάρνας, που ιδρύθηκε το 1556.

Η γέφυρα έχει λάβει διεθνή βραβεία για την τεχνική κατασκευή της, ενώ έχει κατακτήσει και τέσσερα παγκόσμια ρεκόρ, ένα εκ των οποίων αφορά στον κεντρικό άνοιγμα μήκους 196,00 μέτρων.

Παλαιότερα, στη θέση της γέφυρας υπήρχε η μονοκάμαρη πέτρινη γέφυρα της Τατάρνας, το ένα άκρο της οποίας «πατούσε» στο Βάλτο Αιτωλοακαρνανίας και το άλλο στην Ευρυτανία.

Στο ιστορικό αυτό γεφύρι δόθηκε το 1821 η πρώτη μάχη των Ελλήνων της Ρούμελης κατά των Τούρκων, ενώ σε ανάμνηση του γεγονότος στις αρχές Ιουνίου κάθε έτους γίνονται εκδηλώσεις.

TATARANAB

Σήμερα το παλιό γεφύρι, το οποίο μέχρι το 1911, που κατασκευάστηκαν τα γεφύρια της Τέμπλας και του Αυλακιού, ήταν το μοναδικό πέρασμα του Αχελώου για ολόκληρη την περιοχή, βρίσκεται μέσα στα νερά της τεχνητής λίμνης των Κρεμαστών, σε βάθος περίπου 100 μέτρων.

Η σύγχρονη γέφυρα της Τατάρνας αποτελεί ένα κόσμημα της περιοχής που κάθε χρόνο συγκεντρώνει χιλιάδες επισκέπτες προκειμένου να θαυμάσουν το εντυπωσιακό οικοδόμημα και το πράσινο τοπίο.

 

Δημοσιεύθηκε στο Carandmotor

Ποια ώρα της ημέρας πρέπει να γεμίζουμε βενζίνη ή diesel τον χειμώνα -Η τακτική που θα σου γλιτώσει χρήματα

Με τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, καλό είναι να γνωρίζουμε ποια ώρα της ημέρας συμφέρει περισσότερο να γεμίζουμε το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας.

Οι τιμές των καυσίμων διατηρούνται υψηλές στη χώρα μας, επομένως είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζουν όλοι κάποιες τακτικές που μπορούν να ελαττώσουν την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου.

Πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχει ιδανική ώρα της ημέρας να ανεφοδιάζουμε το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας, για λόγους που έχουν να κάνουν με τη θερμοκρασία. Τον χειμώνα λοιπόν οι συνθήκες αλλάζουν, αλλά η ανάγκη να περιορίσουμε τις σπατάλες παραμένει.

Τόσο η βενζίνη όσο και το πετρέλαιο συστέλλονται όταν ελαττώνεται η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, κάτι που σημαίνει ότι αποκτούν μεγαλύτερη πυκνότητα. Το λίτρο ως μονάδα μέτρησης μετράει τον όγκο, ο οποίος είναι μεταβλητός. Όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές λοιπόν, στην πραγματικότητα βάζουμε μικρότερη ποσότητα υδρογονανθράκων επειδή το καύσιμο έχει διασταλεί. Επομένως όταν πηγαίνεις στο βενζινάδικο ενώ επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες, στην πραγματικότητα το ντεπόζιτό σου περιέχει περισσότερη ποσότητα υδρογονανθράκων από όταν έχει ζέστη.

Το καλοκαίρι προτείνεται να ανεφοδιάζετε το ρεζερβουάρ με βενζίνη ή ντίζελ το πρωί ή το βράδυ, όταν η θερμοκρασία πέφτει λίγο. Και, φυσικά, να αποφεύγετε τις πιο ζεστές ώρες του μεσημεριού ή νωρίς το απόγευμα. Τον χειμώνα, το κρύο είναι σύμμαχός μας σχεδόν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Και μάλιστα ο ανεφοδιασμός κατά τις πρώτες πρωινές ώρες εγγυάται την υψηλότερη δυνατή πυκνότητα. Μια άλλη καλή επιλογή είναι να πάτε στο βενζινάδικο αργά το βράδυ.Η θερμοκρασία είναι ένας σημαντικός παράγοντας, αλλά δεν είναι ο μόνος που επηρεάζει την τελική τιμή των καυσίμων. Πολλά βενζινάδικα προσαρμόζουν τις τιμές τους ανάλογα με την ημέρα της εβδομάδας. Για παράδειγμα, αρκετοί ρίχνουν τις τιμές τη Δευτέρα ή την Τρίτη για να ενθαρρύνουν την κατανάλωση όταν η ζήτηση είναι χαμηλότερη.

Από την άλλη πλευρά, την παραμονή των διακοπών, των εορτών ή των Σαββατοκύριακων, όταν όλοι ετοιμάζονται να ταξιδέψουν, οι τιμές τείνουν συχνά να ανεβαίνουν. Σημαντικό όφελος ωστόσο είναι το ότι δεν θα χάσετε χρόνο περιμένοντας πίσω από μια ουρά αυτοκινήτων.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Σαν Σήμερα | Το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων

81 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων όταν στις 13 Δεκεμβρίου 1943 εκτελέστηκε σχεδόν όλος ο αντρικός πληθυσμός από στρατιώτες της γερμανικής 117ης Μεραρχίας Καταδρομών, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Καλάβρυτα».
 
Πᾶν τὰ Καλάβρυτα
Τὸ Ἀρκάδι - τὸ Κούγκι νὰ ῾βροῦν.
Θεία ἡ φυγὴ
σκλάβα μου γῆ!
Τί, τὰ Καλάβρυτα - τ᾿ Ἀρκάδια
δὲ ζοῦν στ᾿ ἀνήλια τὰ λαγκάδια ....
Κι ὡς ὁ χιλιόψυχος καπνὸς
πολύβουος ὅλο καὶ ἀνεβαίνει
ἥλιέ μου, στάσου
καὶ βουβάσου
χαμωβλεποῦσα ἐσὺ Οἰκουμένη.
Καὶ μόνο τοῦ παλιοῦ καιροῦ
τ᾿ ἀηδονοκαριοφύλια ἂς κρένουνε.
Τῆς γῆς οἱ θεοὶ στ᾿ ἄστρα ἀνεβαίνουνε!
Καὶ ὤ! νά ῾ταν τέτοια κι ἡ φυγή μου
ψυχή μου.....
 
Γ.Κουτσοχερας.
kalavryai
Συνολικά, κατά τη διάρκεια της «Επιχείρησης Καλάβρυτα», οι Γερμανοί σκότωσαν 1.101 άτομα, κατέστρεψαν και λεηλάτησαν πάνω από 1.000 σπίτια, κατάσχεσαν 2.000 αιγοπρόβατα και απέσπασαν 260.000.000 δραχμές.
Κανείς από τους υπευθύνους του Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων δεν λογοδότησε στη Δικαιοσύνη. Ο στρατηγός Λε Ζουίρ πέθανε αιχμάλωτος των Σοβιετικών το 1954, ο Εμπερσμπέργκερ σκοτώθηκε στο Ανατολικό Μέτωπο και ο Ακαμπχούμπερ πέθανε στην Αυστρία το 1972, σε ηλικία 67 ετών. Μόνο ο κατοχικός στρατιωτικός διοικητής της Ελλάδας, στρατηγός Χέλμουτ Φέλμι (1885-1965), καταδικάσθηκε το 1948 σε κάθειρξη 15 ετών από το Δικαστήριο της Νυρεμβέργης για όλα τα εγκλήματα πολέμου του Γ’ Ράιχ στην Ελλάδα, αλλά μετά από τρία χρόνια αφέθηκε ελεύθερος.

Γιάννης Αντετοκούνμπο | Το πλήρες όνομα Γιάννης Σίνα-Ούγκο Αντετοκούνμπο

Γιάννης Αντετοκούνμπο (πλήρες όνομα Γιάννης Σίνα-Ούγκο Αντετοκούνμπο, 6 Δεκεμβρίου 1994, Ζωγράφου, Αττική) είναι Έλληνας, νιγηριανής καταγωγής. Έχει ύψος 2,11 μ. και αγωνίζεται σε όλες τις θέσεις καλαθοσφαίρισης για τους Μιλγουόκι Μπακς και την Εθνικής Ελλάδος.
 
Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στην Α2 κατηγορία του ελληνικού πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης ως παίκτης του Φιλαθλητικού.
Κατόπιν, επιλέχθηκε στο ΝΒΑ Ντραφτ στη θέση 15 από τους Μιλγουόκι Μπακς το 2013, όπου και εξελίχθηκε στον κορυφαίο παίκτη της ομάδας στις περισσότερες στατιστικές κατηγορίες και σε έναν από τους κορυφαίους παίκτες του πρωταθλήματος του NBA
Έχει τον αριθμό 34 στη φανέλα του και το αγωνιστικό παρατσούκλι του είναι The Greek Freak
 
buksq
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο ξεκίνησε την καριέρα του από τον Φιλαθλητικό Ζωγράφου και χωρίς να απασχολήσει τους μεγάλους του ελληνικού μπάσκετ βρέθηκε να αγωνίζεται στο NBA, με την ομάδα των Μιλγουόκι Μπακς, τους οποίους οδήγησε στον τελικό του κορυφαίου πρωταθλήματος μπάσκετ το 2019, για πρώτη φορά από το 1974. Ο Γιάννης Ούγκο Αντετοκούνμπο γεννήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου 1994 στην Αθήνα από γονείς μετανάστες και μεγάλωσε στα Σεπόλια.
Ο πατέρας του Τσαρλς Αντετοκούμπο (1963-2017), με καταγωγή από την εθνοτική ομάδα των Γιορούμπα, έπαιζε ποδόσφαιρο στην πατρίδα του, ενώ η μητέρα του Βερόνικα Αντετοκούνμπο, καταγόμενη από την εθνοτική ομάδα των Ίγκμπο, ήταν αθλήτρια του ύψους.
Το επώνυμο της οικογένειας σημαίνει στην γλώσσα των Γιορούμπα «το στέμμα επέστρεψε από το εξωτερικό».
O Γιάννης έχει άλλα τέσσερα αδέλφια, με πιο γνωστά τον Θανάση και των Κώστα που αγωνίζονται και αυτά στο ΝΒΑ.
Ο πατέρας του ήλθε στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1991 σε αναζήτηση καλύτερης τύχης με την σύζυγό του και τα τρία από τα τέσσερα παιδιά του.
Μη βρίσκοντας σταθερή απασχόληση, ως παράτυπος μετανάστης, έβγαζε τα προς το ζην ως πλανόδιος πωλητής ρολογιών, τσαντών και γυαλιών ηλίου, με την βοήθεια του Γιάννη και του Θανάση.
 
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο άρχισε να ασχολείται με το μπάσκετ, όταν τον ανακάλυψαν τα λαγωνικά του Φιλαθλητικού Ζωγράφου το 2007. Πέρασε από τις μικρές ομάδες του συλλόγου και το 2011 εντάχθηκε στην πρώτη ομάδα και τα επόμενα δύο χρόνια αγωνίστηκε στην τρίτη κατηγορία και την Α2 του ελληνικού πρωταθλήματος Τον Δεκέμβριο του 2012, λίγο μετά την συμπλήρωση των 18 του χρόνων υπέγραψε στην ισπανική ΚΑΙ Σαραγόσα με δικαίωμα αποδέσμευσης εάν γινόταν δεκτός στο ΝΒΑ. Ενδιαφέρον για την απόκτησή του είχαν δείξει η τουρκική Αναντολού Εφές και η Μπαρτσελόνα.
Ο Γιάννης παρέμεινε αγωνιζόμενος στον Φιλαθλητικό με την προοπτική να ενταχθεί στην ισπανική ομάδα από την επόμενη σεζόν.
Όμως στις 28 Απριλίου 2013, επιλέχθηκε από τους Μιλγουόκι Μπακς στα ντραφτ του ΝΒΑ και ο θαυμαστός κόσμος του κορυφαίου πρωταθλήματος ανοίχτηκε μπροστά του. Το όνειρο κάθε μπασκετμπολίστα είχε γίνει πραγματικότητα για το φτωχόπαιδο από τα Σεπόλια.
Ο Γιάννης ξεχώρισε αμέσως με τα αθλητικά του προσόντα, που βελτιώθηκαν από τους αμερικανούς.
Συνδύαζε ύψος (2.11μ.), ταχύτητα, δύναμη και ικανότητα στο χειρισμό της μπάλας. Το μέλλον του προδιαγραφόταν λαμπρό και δεν άργησε να γίνει ο ηγέτης της ομάδας. Το παρατσούκλι που τον ακολουθεί έκτοτε είναι «The Greek Freak» («Το Ελληνικό Τέρας»).
Το 2017 έγινε ο πρώτος παίχτης στην ιστορία του ΝΒΑ, που τερμάτισε μέσα στην πρώτη 20άδα και των πέντε στατιστικών κατηγοριών (πόντοι, ριμπάουντ, ασίστ, κλεψίματα και τάπες), στην κανονική περίοδο. Το ίδιο χρόνο αναδείχθηκε ο πιο βελτιωμένος παίκτης και συμμετείχε για πρώτη φορά σε παιχνίδι «all star» με τους κορυφαίους του ΝΒΑ. Θα ακολουθήσουν άλλες δύο συμμετοχές το 2018 και το 2019.
Το 2019, οδήγησε τους Μιλγουόκι Μπακς στον τελικό του πρωταθλήματος, κάτι που είχε να συμβεί από το 1974 και ο ίδιος ανακηρύχθηκε πολυτιμότερος παίκτης της διοργάνωσης. Ο Γιάννης Αντετονκούμπο δεν ξεχνά το ελληνικό μπάσκετ. Ο Αντετοκούνμπο υπήρξε μέλος της Εθνικής ομάδας Νέων έχοντας συμμετάσχει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Νέων το 2013, στην Εσθονία. Τα στατιστικά του από εκείνη τη διοργάνωση ήταν 8,0 πόντους, 7,6 ριμπάουντ, 2,2 ασίστ, και 1,4 σε 10 αγώνες. Σε σχέση με το σύνολο των αθλητών από όλες τις ομάδες, ήταν 2ος στα αμυντικά ριμπάουντ ανά αγώνα (7) και 7ος στα κοψίματα (1,4).
Το 2014, ο Φώτης Κατσικάρης τον κάλεσε για την προετοιμασία της Εθνικής ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2014 όπου και συμμετείχε. Το 2020, μετά από ψηφοφορία στον ιστότοπο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, βρέθηκε στην καλύτερη πεντάδα της Εθνικής Ομάδας των τελευταίων δύο δεκαετιών (2000-2020) σε Ευρωμπάσκετ, μαζί με τους Διαμαντίδη, Παπαλουκά, Σπανούλη και Πρίντεζη.
 
ginaigiananis
Από το 2016 είναι σε σχέση με τη Μαράια Ριντλσπρίγκερ και έχουν αποκτήσει τρία παιδιά: τον Λίαμ-Τσαρλς Αντετοκούνμπο (γενν. 2020), τον Μάβερικ-Ντιάπερ Αντετοκούνμπο (γενν. 2021) και την Εύα-Μπρουκ Αντετοκούνμπο (γενν. 2023).
Ο λογαριασμός του στο Twitter μαζί με τραπεζικά στοιχεία αποτέλεσαν στόχο χάκερ, που απέκτησαν πρόσβαση στις 7 Μαΐου 2020, δημοσιεύοντας σειρά από ρατσιστικά και επιθετικά μηνύματα. Η ομάδα των Μπακς και ο αδερφός του Κώστας επιβεβαίωσαν το περιστατικό. Ειδική μνεία έχει γίνει από τον ίδιο σε ζητήματα ρατσισμού που έχει βιώσει μεγαλώνοντας στην Ελλάδα. Ο ίδιος και η οικογένεια του έχουν βρεθεί στο στόχαστρο ρητορικής μίσους, με πιο έντονα τα παραδείγματα αυτό του Τάκη Τσουκαλά το 2018, και εν συνεχεία το 2020 ενός υπαλλήλου του Υπουργείου Παιδείας, που μέσω του Twitter, δημοσίευσε ρατσιστικά σχόλια κατά του Γιάννη Αντετοκούνμπο.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τον λόγο που αγωνίζεται με τον αριθμό 34 στη φανέλα του, είχε αναφέρει πως είναι από τα τελευταία ψηφία της χρονολογίας γέννησης της μητέρας του (1963) και του πατέρα του (1964), το "3" και το "4", καταλήγοντας στο 34, αντιθέτως ο αδελφός του Θανάσης Αντετοκούνμπο έβαλε τα νούμερα αντίστροφα και επέλεξε το 43.
Στον αγώνα του στις 13 Δεκεμβρίου 2023 με τους Μιλγουόκι Μπακς εναντίον των Πέισερς, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο πέτυχε 64 πόντους μέσα σε 35 λεπτά, με 19/24 δίποντα και 24/31 βολές, οδηγώντας το Μιλγουόκι σε μια εντυπωσιακή νίκη με 140-126 και καταφέρνοντας ρεκόρ καριέρας. Ο Αντετοκούνμπο έχει συνολικά 228 νταμπλ (διψήφιο αριθμό σε 2 στατιστικές κατηγορίες) από το αγωνιστικό έτος 2013/2014 έως το 2023/2024
 
Από το 2016 είναι σε σχέση με τη Μαράια Ριντλσπρίγκερ και έχουν αποκτήσει τρία παιδιά: τον Λίαμ-Τσαρλς Αντετοκούνμπο (γενν. 2020), τον Μάβερικ-Ντιάπερ Αντετοκούνμπο (γενν. 2021) και την Εύα-Μπρουκ Αντετοκούνμπο (γενν. 2023).
Παντρεύτηκαν την 1η Σεπτεμβρίου 2024, μετά από έναν τριήμερο εορτασμό σε πολυτελές ξενοδοχείο κοντά στην Πύλο. Στον γάμο παρευρέθηκαν πολλοί υψηλοί καλεσμένοι, μεταξύ των οποίων ο ΛεΜπρόν Τζέιμς, η Τζρου Χόλιντεϊ, η Σερένα Ουίλιαμς και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Κουμπάρος του ζευγαριού ήταν ο επί χρόνια φίλος του και συμπαίκτης των Μιλγουόκι Μπακς, Κρις Μίντλετον.
 Ο Αντετοκούνμπο υπήρξε μέλος της Εθνικής ομάδας Νέων έχοντας συμμετάσχει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Νέων το 2013, στην Εσθονία. Τα στατιστικά του από εκείνη τη διοργάνωση ήταν 8,0 πόντους, 7,6 ριμπάουντ, 2,2 ασίστ, και 1,4 σε 10 αγώνες. Σε σχέση με το σύνολο των αθλητών από όλες τις ομάδες, ήταν 2ος στα αμυντικά ριμπάουντ ανά αγώνα (7) και 7ος στα κοψίματα (1,4). Το 2014, ο Φώτης Κατσικάρης τον κάλεσε για την προετοιμασία της Εθνικής ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2014 όπου και συμμετείχε.
Το 2015 συμμετείχε με την Εθνική ανδρών στο Ευρωμπάσκετ, όπου η Ελλάδα κατετάγη 5η με μόλις μία ήττα (7-1). Είχε μέσο όρο 6.3 πόντους και 4.3 ριμπάουντ ανά αγώνα με 45.8 % ποσοστό ευστοχίας σε 6 αγώνες. Η εθνική πέρασε εύκολα το στάδιο των ομίλων χωρίς να χάσει αγώνα και έφτασε στους προημιτελικούς, όπου και έχασε από την Ισπανία και αποκλείστηκε. Με το τέλος της συμμετοχής της εθνικής στη διοργάνωση, ο Αντετοκούνμπο είχε συγκεντρώσει τρία νταμπλ νταμπλ και ατομική επίδοση σκοραρίσματος τους 17 πόντους εναντίον της Ισπανίας, καθώς και υπήρξε ο κορυφαίος σε συγκομιδή ριμπάουντ για την ομάδα. Τα ποσοστά του στη διοργάνωση αυτή ήταν 9.8 πόντοι, 6.9 ριμπάουντ, και 1.1 ασίστ ανά αγώνα. Η επόμενη συμμετοχή του με την εθνική Ελλάδας, ήταν στα προκριματικά του Τορίνου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016, όπου είχε μέσο όρο 15.3 πόντους, 5.7 ριμπάουντ, 2.0 ασίστ, 0.7 κλεψίματα, και 2.0 κοψίματα σε συνολικά 3 αγώνες. Η Ελλάδα απέτυχε να προκριθεί καθώς έχασε από την Κροατία με 66-61.
 
Επέστρεψε στην Εθνική Ομάδα, σε μια φιλική νίκη επί της Ουγγαρίας 83-59 και υπήρξε μέλος της Εθνικής ανδρών, η οποία συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2019 στην Κίνα. Αγωνίστηκε στο Ευρωμπάσκετ 2022, στο οποίο η Εθνική έφτασε μέχρι τα προημιτελικά, όπου και ηττήθηκε από τη Γερμανία 107-96. Ο ίδιος ήταν ο κορυφαίος της Εθνικής, αλλά και ένας από τους κορυφαίους παίκτες της διοργάνωσης έχοντας 29.3 πόντους, 8.8 ριμπάουντ, 4.7 ασίστ και 1.5 κλεψίματα μέσο όρο σε 28 λεπτά συμμετοχής και 6 αγώνες Μάλιστα, ήταν μέλος της καλύτερης πεντάδας του Ευρωμπάσκετ, παρότι η Ελλάδα δεν κατάφερε να περάσει τα προημιτελικά της διοργάνωσης.
Το καλοκαίρι του 2024, συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, όπου η Εθνική έφτασε μέχρι τα προημιτελικά αφού αποκλείστηκε από την Γερμανία με 76-63 Εκεί, αναδείχθηκε πρώτος σκόρερ με 25.8 πόντους με 73,6% στα δίποντα (39/53), 16.7% στα τρίποντα (1/6) και 66.7% στις ελεύθερες βολές (22/33) σε κάτι περισσότερο από 33 λεπτά ανά παιχνίδι. Με την Εθνική ανδρών έχει συνολικά 68 αγώνες με 1.072 πόντους (μ.ο: 15.76).
 
Το 2020, μετά από ψηφοφορία στον ιστότοπο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, βρέθηκε στην καλύτερη πεντάδα της Εθνικής Ομάδας των τελευταίων δύο δεκαετιών (2000-2020) σε Ευρωμπάσκετ, μαζί με τους Διαμαντίδη, Παπαλουκά, Σπανούλη και Πρίντεζη
 
 
Τίτλοι-Διακρίσεις
___ Συλλογικοί
Μιλγουόκι Μπακς
Πρωτάθλημα ΝΒΑ: (2021)
________ Ατομικοί
2x MVP του ΝΒΑ: (2019, 2020)
MVP των τελικών του ΝΒΑ: (2021)
7x Καλύτερη ομάδα στο NBA:
5x Πρώτη Ομάδα: (2019, 2020, 2021, 2022, 2023)
2x Δεύτερη Ομάδα: (2017, 2018)
MVP του NBA All-Star Game: (2021)
7x NBA All-Star Game: (2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023)
Καλύτερος αμυντικός στο ΝΒΑ: (2020)
5x Καλύτερη αμυντική ομάδα στο NBA:
4x Πρώτη Ομάδα: (2019, 2020, 2021, 2022)
1x Δεύτερη Ομάδα: (2017)
Πιο βελτιωμένος παίκτης στο ΝΒΑ: (2017)
Δεύτερη Καλύτερη ομάδα ρούκι στο NBA: (2014)
Euroscar (Παίκτης της Ευρώπης): (2018)
Οι 75 καλύτεροι παίκτες του NBA όλων των εποχών : (2021)
Καλύτερη ομάδα του Ευρωμπάσκετ 2022

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα