



Γράφει ο Τάσος Παπανικολάου
Ιούλιος 2025
Στην καρδιά του Τσερνόμπιλ, εκεί που η φύση έπρεπε να έχει πεθάνει, γεννήθηκε μια ελπίδα από το σκοτάδι. Μικροσκοπικοί μύκητες, μαύροι σαν κάρβουνο, όχι μόνο επιβίωσαν στο πιο ραδιενεργό περιβάλλον του πλανήτη — αλλά άνθισαν.
Τι κρύβεται πίσω από αυτή την αλλόκοτη ικανότητα και τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της ανθρωπότητας;
Το 2007, επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ο μύκητας Cladosporium sphaerospermum, που ευδοκιμούσε στα ερείπια του πυρηνικού αντιδραστήρα του Τσερνόμπιλ, δεν απλώς άντεχε τη ραδιενέργεια — αλλά την χρησιμοποιούσε για να αναπτυχθεί.
Πώς; Μέσω ενός μηχανισμού παρόμοιου με τη φωτοσύνθεση, μόνο που αντί για φως, χρησιμοποιεί ιονίζουσα ακτινοβολία. Το μυστικό όπλο του είναι η μελανίνη, η ίδια ουσία που δίνει χρώμα στο δέρμα μας και μας προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία.
Η NASA δοκίμασε τον μύκητα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, με εντυπωσιακά αποτελέσματα: μπορεί να απορροφά και να μειώνει τη διαστημική ακτινοβολία. Ένα λεπτό στρώμα μύκητα θα μπορούσε στο μέλλον να λειτουργήσει ως βιολογική ασπίδα για αστροναύτες σε αποστολές στον Άρη. Φανταστείτε έναν τοίχο που ζει και προστατεύει.
Μια άλλη εντυπωσιακή δυνατότητα είναι η χρήση αυτών των μανιταριών για τον καθαρισμό περιοχών με ραδιενεργά απόβλητα. Αν μπορούν να απορροφούν ραδιενέργεια, τότε ίσως μπορέσουν να "τρώνε" και τα υπολείμματα από καταστροφές όπως του Τσερνόμπιλ ή της Φουκουσίμα. Η ύπαρξη οργανισμών που ανθίζουν εκεί που ο άνθρωπος πεθαίνει μας προκαλεί να αναθεωρήσουμε τι σημαίνει «ζωή». Δεν τρέφονται όλοι από φως ή οξυγόνο — κάποιοι τρέφονται από καταστροφή και τη μετατρέπουν σε ενέργεια.
Μήπως εκεί βρίσκεται και το μέλλον της βιοτεχνολογίας;
Ή ακόμα και της ίδιας της επιβίωσης του ανθρώπου;
Η φύση δεν σταματά να μας εκπλήσσει. Ο μύκητας του Τσερνόμπιλ δεν είναι απλώς μια επιστημονική περιέργεια — είναι ένα σύμβολο ελπίδας και ανθεκτικότητας.
Μια υπενθύμιση ότι η ζωή πάντα βρίσκει τρόπο.
Ακόμα και μέσα στη ραδιενέργεια.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), οι ώρες που απαγορεύεται να προκαλείται οποιαδήποτε ενόχληση από θόρυβο είναι οι εξής:
Κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών, οι πολίτες οφείλουν να αποφεύγουν κάθε είδους θορυβώδη δραστηριότητα, ιδιαίτερα σε κατοικημένες περιοχές και πολυκατοικίες.
Κατά τις συγκεκριμένες ώρες το καλοκαίρι, απαγορεύονται ενδεικτικά:
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηχορύπανση θεωρείται διατάραξη κοινής ησυχίας, η οποία διώκεται ποινικά.
Δημοσιεύθηκε στο Ώρες κοινής ησυχίας: Τι ισχύει για το καλοκαίρι του 2025 - Newsbeast
Από σήμερα Κυριακή 29 Ιουνίου 2025, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης δελτίου ταυτότητας, είναι απαραίτητη προϋπόθεση ο αιτών -εφόσον είναι δικαιούχος- να διαθέτει Προσωπικό Αριθμό.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, από τον κανόνα αυτό εξαιρούνται οι περιπτώσεις πολιτών, οι οποίοι έχουν προβεί στις απαραίτητες ενέργειες έκδοσης Προσωπικού Αριθμού, αλλά η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε χωρίς υπαιτιότητά τους.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση δελτίου ταυτότητας είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας και συγκεκριμένα στοhttps://www.astynomia.gr/odigos-tou-politi/dikaiologitika/ekdosi-deltiou-taftotitas/.
Η Αστυνομία προτρέπει τους ενδιαφερόμενους να ενημερώνονται εγκαίρως για την ανωτέρω διαδικασία, ώστε να αποφευχθεί περιττή ταλαιπωρία και να διασφαλισθεί η απρόσκοπτη εξυπηρέτησή τους.
Δημοσιεύθηκε στο News247.gr - Μόνο με προσωπικό αριθμό από σήμερα η έκδοση ταυτοτήτων
Μέσω μίας πολύ απλής διαδικασίας, κάθε οδηγός έχει τη δυνατότητα να μάθει πολύτιμες πληροφορίες για κάποιο όχημα μέσω της εφαρμογής Open Car, πληκτρολογώντας μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας.
Στις 15 Φεβρουαρίου 2022, τα Υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μαζί με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έθεσαν σε λειτουργία την εφαρμογή Open Car.
Μέσω αυτής, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με οχήματα που κυκλοφορούν με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Η υπηρεσία βρίσκεται στο gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις». Εναλλακτικά οι πολίτες μπορούν να επισκεφτούν τον σύνδεσμο opencar.services.gov.gr.
Κάθε πολίτης μπορεί να αντλήσει χρήσιμα στοιχεία για οποιοδήποτε όχημα, πληκτρολογώντας απλά τον αριθμό κυκλοφορίας. Ειδικότερα, οι πληροφορίες που παρέχονται είναι οι ακόλουθες:
- Aν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
- Aν είναι ασφαλισμένο / ανασφάλιστο
- Tο χρώμα, ο κατασκευαστής και ο τύπος του οχήματος
Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι μέσω της υπηρεσίας Open Car δεν παρέχονται πληροφορίες για τα στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων, ούτε στοιχεία τυχόν οφειλών από τέλη κυκλοφορίας.
Υπεύθυνος φορέας είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ενώ την ανάπτυξη και λειτουργία της πλατφόρμας είναι το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ (ΕΔΥΤΕ ΑΕ).
Πρόστιμα για ανασφάλιστα
Η υποχρεωτική ασφάλιση για όλα τα οχήματα θεσπίστηκε με νόμο του 2014 και προβλέπει οικονομικά πρόστιμα και όχι μόνο σε όσους εντοπίζονται να κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου, κατά τους ελέγχους από την Τροχαία. Σε αντίθετη περίπτωση το πρόστιμο είναι 500 ευρώ.
Η επιβολή προστίμων σε ανασφάλιστα οχήματα ισχύει ακόμη και για τους κατόχους που έχουν επιλέξει να μην ανανεώσουν το ασφαλιστήριο τους και να μην κυκλοφορούν το όχημα τους, στην περίπτωση που δεν έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους.
Στην περίπτωση παραλαβής ειδοποιητηρίου ή επιβολής προστίμου μετά από εντοπισμό του αυτοκινήτου χωρίς ασφάλιση στο δρόμο, ο κάτοχος του οχήματος είναι υποχρεωμένος να αποδείξει εντός 8 ημερών ότι το εν λόγω όχημα είναι ασφαλισμένο. Διαφορετικά, αν δεν μπορεί να το κάνει αυτό, θα πρέπει να το ασφαλίσει και να πληρώσει παράλληλα παράβολο 250 ευρώ.
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τα παραπάνω, στον κάτοχο επιβάλλεται εκ νέου πρόστιμο ύψους 500 ευρώ, το οποίο συνδυάζεται με διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
Αναφορικά με τις διοικητικές κυρώσεις προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης, αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος αλλά και των πινακίδων του.
Τα πράγματα είναι ακόμη πιο σοβαρά στην περίπτωση που το ανασφάλιστο όχημα έχει εμπλακεί σε ατύχημα. Τότε, η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας φτάνει στα δύο χρόνια. Στην περίπτωση που ο κάτοχος αμελήσει τα παραπάνω και κυκλοφορήσει ξανά, η χρονική διάρκεια αφαίρεσης των παραπάνω φτάνει στα τρία χρόνια.
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr
Μπορεί τα νούμερα να φαντάζουν απίστευτα, αλλά ναι η πιο διάσημη “ταξιδιωτική στάση” στην ιστορία των Ελληνικών δρόμων, έχει φιλοξενήσει πάνω από 10.000.000 οχήματα παντός τύπου από ΙΧ μέχρι φορτηγά και πούλμαν και φυσικά αμέτρητους επισκέπτες.
Το LEVENTIS RESTAURANT & HOTEL βρισκόταν στη Φθιώτιδα και συγκεκριμένα στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος του Αγίου Κωνσταντίνου και αποτελεί μέχρι και σήμερα τον πιο επιτυχημένο επιχειρηματικά σταθμό αυτοκινήτων στην ιστορία των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.
Ο σταθμός ξεκίνησε την λειτουργία του το 1962 και οι ταξιδιώτες αγκάλιασαν κατευθείαν αυτό το επιχειρηματικό εγχείρημα και η φράση “Είμαστε στου Λεβέντη” ξεστομίστηκε από εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με μαρτυρίες των εργαζομένων υπήρχαν μέρες, είτε του καλοκαιριού είτε μεγάλων εξόδων, που ο σταθμός υποδέχονταν πάνω από 10.000 πελάτες την ημέρα ενώ αξέχαστες θα μείνουν οι εικόνες στους οδηγούς που πρόλαβαν τον σταθμό σε λειτουργία με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα επάνω στη ΛΕΑ να σχηματίζουν ουρές εκατοντάδων μέτρων τις ημέρες αιχμής.
Ο Λεβέντης τις “καλές εποχές” έφτασε να απασχολεί έως και 105 μόνιμους εργαζόμενους.
Η φυσική εξέλιξη, ωστόσο, των πραγμάτων με την δημιουργία του νέου αυτοκινητόδρομου επέφερε και το τέλος του σταθμού, ο οποίος πλέον έχει κλείσει οριστικά, αποτελώντας μια γλυκιά ανάμνηση για σχεδόν κάθε Έλληνα.
Δημοσιεύθηκε στο dinfo.gr
Η επιστράτευση μπορεί να είναι «γενική» ή «μερική» όπου η δεύτερη αφορά συγκεκριμένες εφεδρικές κλάσεις ή ορισμένες περιοχές, περιφέρειες ή διαμερίσματα της επικράτειας καθώς και ειδικές κατηγορίες ή ειδικότητες εφέδρων, (αξιωματικών, στρατιωτών).
Ο γενικός κανόνας είναι ότι στην κατάσταση πορτοκαλί συναγερμού (όχι πολέμου), επιστρατεύονται όλες οι σειρές (ΕΣΣΟ) που έλαβαν απολυτήρια τα τελευταία δύο έτη, καθώς επίσης και τα μέλη συγκεκριμένων ειδικοτήτων (ναρκαλιευτές, χειριστές ραντάρ κλπ) και φυσικά οι ειδικοδυναμίτες (ΟΥΚ, πεζοναύτες, ΛΟΚ κλπ).
α) Κατάσταση ειδικής (συγκεκριμένες ειδικότητες) ή μερικής (συγκεκριμένες περιοχές) επιστράτευσης (πορτοκαλί συναγερμός):
Καλούνται με Φύλλα Ατομικής Προσκλήσεως (τα οποία επιδίδονται από την αστυνομία όλο το 24ώρο) οι υπόχρεοι να παρουσιαστούν στις μονάδες που αναγράφουν πάνω τα ΦΑΠ μέσα στο χρονικό διάστημα που αναγράφεται. Στις περιοχές πρώτης γραμμής το χρονικό αυτό διάστημα ορίζεται ως ΑΜΕΣΑ και όχι πέραν των 2-4 ωρών (τελευταία μερική επιστράτευση έγινε στο ανατολικό αιγαίο τον Γενάρη του 1996 και όριζε χρονικό διάστημα 2 ωρών).
Στις υπόλοιπες περιοχές το χρονικό περιθώριο αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση. Οι μετακινήσεις προς τη μονάδα και πίσω (μετά τη λήξη) είναι δωρεάν και γίνονται με ειδικά κουπόνια που βρίσκονται στο κάτω μέρος του ΦΑΠ.
Εφόσον υπάρχει αντικειμενική αδυναμία μετάβαση στο χρονικό περιθώριο που τίθεται (γιατί πχ βρίσκεσαι σε ταξίδι ή δεν υπάρχουν συγκοινωνιακά μέσα κλπ) τότε ΑΜΕΣΑ μεταβαίνεις στο Στρατόπεδο Προώθησης Εφέδρων (υπάρχουν πολλά σε κάθε νομό), το οποίο αναλαμβάνει από εκεί και πέρα την υποχρέωση είτε να σε προωθήσει στη μονάδα σου ή να σε εντάξει σε άλλη μονάδα σε συνεννόηση με το ΓΕΕΘΑ.
Στην πρώτη φάση καλούνται όσοι είναι κάτω των 41 ετών και στην δεύτερη οι μεταξύ 41 και 45 ετών. Οι μεγαλύτεροι των 45 ετών απαλλάσσονται προσωρινά της ειδικής και μερικής επιστράτευσης.
Πρακτικά όμως όσοι έχουν πράσινα φύλλα πορεία είναι αυτοί που θα κληθούν πρώτοι.
Όσοι έχουν λευκά ανήκουν στη Β΄ Φάση! Υπάρχουν άτομα που έχουν λευκά φύλλα πορεία σε ηλικία μικρότερη των 41 ετών, αυτοί δεν έχουν κρίσιμη ειδικότητα γι΄αυτό και δεν αποτελούν άμεση προτεραιότητα. Έστω υπόψη ότι συγκεκριμένες ειδικότητες έχουν και άλλα χρώματα φύλλων πορείας. Στην περίπτωση αυτή ήδη γνωρίζουν τι να πράξουν και αν το έχουν ξεχάσει πρέπει να απευθυνθούν στις στρατολογικές υπηρεσίες, γιατί συνήθως αυτοί έχουν απόρρητες οδηγίες.
Όλοι οι έφεδροι (όσοι δλδ έχουν ολοκληρώσει τη θητεία μας) έχουμε λάβει Ειδικό Φύλλο Πορείας. Πάνω στο ΕΦΠ αναγράφονται ειδικοί κωδικοί, για τους οποίους έχετε ενημερωθεί από την μονάδα σας και δεν γράφω περαιτέρω λεπτομέρειες γιατί έχουν υπαχθεί σε καθεστώς απορρήτων. Όσοι δεν θυμάστε που αντιστοιχούν οι κωδικοί μπορείτε να μεταβείτε στην στρατολογική υπηρεσία της περιοχής σας.
Οι κάτοχοι λευκών ΕΦΠ μεταβαίνουν ΟΠΟΥ ΔΙΑΤΑΧΘΟΥΝ, αλλά όπως είπαμε εντάσσονται στη β΄φάση, οπότε θεωρητικά θα τους έρθει στο σπίτι ειδοποίηση. Καλόν είναι να έχετε δηλώσει την στρατολογική σας υπηρεσία για τις μεταβολές των διευθύνσεων κατοικίας, γιατί την κρίσιμη ώρα θα σπαταλώνται κρίσιμες δυνάμεις για να σας ψάχνουν ενώ εσείς ίσως ήδη έχετε μεταβεί στις μονάδες σας.
Στην κατάσταση αυτή όσον αφορά τις ηλικίες ισχύουν ότι και παραπάνω. Φυσικά μέσα στον κανονισμό ορίζεται ότι τα όρια ηλικίας μπορούν να διαφοροποιηθούν ανάλογα με τις ανάγκες της χώρας, χωρίς να ορίζεται η μικρότερη ή η μεγαλύτερη ηλικία. Πρακτικά στην εμπόλεμη κατάσταση, καλούνται να πολεμήσουν ΟΛΟΙ οι ικανοί να κρατάνε όπλο.
Το ΦΑΠ που του έστειλε η Επιστρατεύουσα Αρχή.
Το Ειδικό Φύλλο Πορείας.
Το Ατομικό Βιβλιάριο Μεταβολών και Εκπαίδευσης (όσοι έχουν).
Την Αστυνομική ταυτότητα και τα Επιστρατευτικά έγγραφα.
Την Στρατιωτική άδεια οδηγήσεως αυτοκινήτου ή ειδικοποιημένου Μηχανήματος (όσοι διαθέτουν).
Το δίπλωμα οδήγησης πολιτικού οχήματος – ειδικοποιημένου οχήματος-μηχανήματος (όσοι διαθέτουν).
Τη μεταλλική Ταυτότητα.
Λοιπά (κατά την κρίση του) : Αντίγραφο Πτυχίου ΑΕΙ – ΤΕΙ – ΙΕΚ (αποκτηθείσας ειδικότητας που δεν είχε δηλωθεί κατά την εκπλήρωση της στρατιωτικής θητείας), πιστοποιητικό επάρκειας γνώσης Ξένων Γλωσσών κ.α.
Τροφή για την κίνηση μέχρι την Μονάδα (ξηρά τροφή δύο ή τριών ημερών). Η τροφοδοσία θα αρχίσει με την κατάταξη στη Μονάδα.
Ένα μικρό σακίδιο με τα απαραίτητα ατομικά είδη (υγιεινής)
Ο Κ.Ο.Κ. ορίζει το πώς πρέπει να γίνεται η φόρτωση των οχημάτων και εξηγεί ποια αντικείμενα πρέπει να αφήσουμε στο σπίτι μας.
Έτοιμοι για τις καλοκαιρινές αποδράσεις τους είναι δεκάδες χιλιάδες Έλληνες οδηγοί, οι οποίοι θα ταξιδέψουν σε κοντινούς και μακρινούς προορισμούς δραπετεύοντας από τη ρουτίνα της καθημερινότητας.
Κάθε οδηγός, ωστόσο, που θα κάτσει πίσω από το τιμόνι, οφείλει να κινείται με σύνεση και προσοχή, προστατεύοντας τόσο τον εαυτό του και την οικογένειά του, όσο και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Για να φτάσουν, ωστόσο, οι ταξιδιώτες με ασφάλεια στον προορισμό τους, δεν αρκούν μόνο τα αυτονόητα, όπως η τήρηση των ορίων ταχύτητας και η μη κατανάλωση αλκοόλ, πριν οδηγήσουν. Διότι άπαντες πρέπει να προβούν και στις κατάλληλες ετοιμασίες πριν το ταξίδι, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η σωστή φόρτωση των αποσκευών, όπως ορίζει ο Κ.Ο.Κ., αλλά και ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Ας δούμε, λοιπόν, τι απαγορεύεται να μεταφέρουμε με το αυτοκίνητό μας.
Υπερβολικά βαριά αντικείμενα
Στο άρθρο 32 του ισχύοντα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναγράφεται ότι μετά τη φόρτωση του αυτοκινήτου μας το μικτό βάρος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει εκείνο που έχει οριστεί από τον κατασκευαστή και αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας.
Επικίνδυνα τακτοποιημένα αντικείμενα
Ένα από τα συχνότερα λάθη των ταξιδιωτών αφορά τη φόρτωση του αυτοκινήτου, κάτι που ενδέχεται να προκαλέσει υλικές ζημιές στο αυτοκίνητό μας, ή ακόμα και σωματικές βλάβες σε εμάς ή τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Κ.Ο.Κ, το φορτίο πρέπει να τακτοποιείται και να στοιβάζεται με τέτοιο τρόπο που να μην εκθέτει σε κίνδυνο τον οδηγό ή/και τους επιβαίνοντες, αλλά και να μην προκαλούνται ζημιές από διαρροή ή πτώση του φορτίου στο δρόμο.
Καλώδια, σχοινιά, αλυσίδες και καλύμματα που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση ή την προστασία του φορτίου, πρέπει να σφίγγονται και να στερεώνονται καλά, όπως ορίζει ο Κ.Ο.Κ.
Αντικείμενα που ενοχλούν και «τυφλώνουν»
Τα αντικείμενα που μεταφέρουμε κατά το ταξίδι μας δεν πρέπει να παρεμποδίζουν τον οδηγό ή να μειώνουν την ορατότητά του. Φυσικά, το φορτίο μας δεν πρέπει να αποτελεί... εμπόδιο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, θέτοντάς τους σε κίνδυνο.
Παράλληλα, οι αποσκευές μας δεν θα πρέπει να καλύπτουν τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, τις πινακίδες κυκλοφορίας, το διακριτικό σήμα της χώρας απογραφής του οχήματος και τα όποια αντανακλαστικά στοιχεία φέρει το όχημα από τον κατασκευαστή του. Με τα φώτα καλυμμένα, το όχημά μας δεν είναι ορατό τη νύχτα, κάτι που εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους.
Υπερβολικά μακριά αντικείμενα
Τις πιθανότητες πρόκλησης ενός ατυχήματος αυξάνουν και τα υπερβολικά μακριά αντικείμενα, όπως είναι για παράδειγμα ένας σωλήνας ή τα μεγάλα ξύλα. Όπως ορίζει ο ισχύων Κ.Ο.Κ, το φορτίο απαγορεύεται να προεξέχει από το πίσω τμήμα του οχήματος περισσότερο από το 30% του συνολικού μήκους του αμαξώματος.
Στην περίπτωση που θέλετε να μεταφέρετε αντικείμενα που δεν συμμορφώνονται με τον ανωτέρω περιορισμό, ο Κ.Ο.Κ αναφέρει ότι «απαιτείται προηγούμενη άδεια της κατά τόπον αρμόδιας Τεχνικής υπηρεσίας.»
Αντικείμενα που σύρονται στο έδαφος
Απαγορευτική κρίνεται και η μεταφορά αντικειμένων που κατά το ταξίδι σύρονται στο έδαφος και από αυτή την επαφή προκαλούνται φθορές στο οδόστρωμα ή τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.
Μπορείτε να μεταφέρετε αντικείμενα που ακουμπούν στο έδαφος μόνο στην περίπτωση που αυτά δεν προκαλούν φθορές στο δρόμο ή απειλούν τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου και κατόπιν «ειδικής άδειας της αρμόδιας κατά τόπον Τεχνικής Υπηρεσίας».
Το πρόστιμο
Το διοικητικό πρόστιμο για τις παραπάνω παραβάσεις ανέρχεται στα 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης μπορεί να επιβληθεί ακόμη και ακινητοποίηση του οχήματος, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.
Πολλά άτομα στο αυτοκίνητο
Η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου αναφέρει τον μέγιστο αριθμό επιβατών, με τον Κ.Ο.Κ να απαγορεύει την υπέρβαση του εκάστοτε αριθμού. Αυτό έχει να κάνει με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή αλλά και με τον αριθμό των ζωνών ασφαλείας εντός του Ι.Χ.
Να σημειωθεί ότι ο οδηγός που μεταφέρει περισσότερους επιβάτες από το προβλεπόμενο ή με λανθασμένο τρόπο, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Τέλος, με το προσωπικό μας αυτοκίνητο απαγορεύεται σε γενικές γραμμές να μεταφέρουμε εμπορεύματα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις αυτό επιτρέπεται εφόσον έχουμε μαζί μας τα απαραίτητα παραστατικά.
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr / Τι απαγορεύεται να μεταφέρω με το αυτοκίνητό μου -Το πρόστιμο που ισχύει
Λέγεται «Ελιά της Όρσας» και δεν είναι μια οποιαδήποτε ελιά. Είναι ο μοναδικός ζωντανός οργανισμός που έχει απομείνει από την εποχή της Αρχαίας Ελλάδας – κι όχι μόνο! Κουβαλά θρύλους, αίμα, μυστήριο, ακόμα και φαρμακευτικές δυνάμεις που θα ζήλευε κι ο Διοσκουρίδης.
Η παράδοση λέει πως την φύτεψε ένας βασιλιάς που λεγόταν Στράτος. Λίγο ψάξιμο αργότερα, ο θρύλος άρχισε να δείχνει προς... Πεισίστρατο μεριά. Ναι, τον τύραννο των Αθηνών που έφτιαξε τον πρώτο οργανωμένο αγροτικό νόμο και διέταξε τους πολίτες να φυτεύουν ελιές! Ο ίδιος λέγεται πως είχε και σαλαμινιακή καταγωγή – άρα λογικό να αφήσει κι εκεί το αποτύπωμά του.
Κι έτσι, σ’ ένα μικρό χωριουδάκι στη Σαλαμίνα, κοντά στο Αιάντειο, ριζώνει εδώ και δυόμισι χιλιετίες ένα δέντρο που ξεπερνά κατά πολύ την ηλικία οποιουδήποτε οικογενειακού κειμηλίου.
Όμως αυτή η ελιά δεν έχει μόνο αρχαία αίγλη, έχει και δράμα από τον 17ο αιώνα. Η Όρσα, μια κοπέλα της περιοχής, είχε την ελιά για προίκα. Ερωτεύτηκε έναν Τούρκο – και το πλήρωσε με το κεφάλι της. Κυριολεκτικά. Ο σύζυγός της τη σκότωσε και περιέφερε το κεφάλι της στο νησί μέσα σε ταγάρι...
Από τότε, το δέντρο πήρε το όνομά της. Σαν να της ανήκει για πάντα. Μια αιωνόβια προίκα, ριζωμένη μες στο αίμα, τον έρωτα και την ιστορία.
Η ελιά αυτή δεν είναι απλώς ιστορική – είναι και φαρμακευτική! Όπως αποκάλυψαν ερευνητές από τη Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, η συγκεκριμένη ποικιλία –μεγαρίτικη στον κορμό και άγρια στα παρακλάδια– παράγει ένα αγουρέλαιο πλούσιο σε ελαιοκανθάλη, μια ουσία με αντιφλεγμονώδη δράση, ισάξια του... Ibuprofen! Ο Διοσκουρίδης το ήξερε από τότε – κι εμείς το ξανανακαλύπτουμε τώρα.
Φαντάσου για λίγο: είσαι ένα δέντρο. Ριζώνεις στα χώματα της Σαλαμίνας πριν ακόμη χτιστεί η Ακρόπολη, πριν γεννηθεί ο Σωκράτης. Κάποια μέρα, το 480 π.Χ., ακούς τα νερά να βρυχώνται, βλέπεις φωτιές στη θάλασσα και πλοία να συγκρούονται. Είναι η Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Κι εσύ εκεί, να τα παρακολουθείς όλα. Και να μένεις... μέχρι σήμερα.
Η «Ελιά της Όρσας» είναι η μόνη ζωντανή μαρτυρία εκείνης της ιστορικής ημέρας. Δεν έχει φύλλα από τότε, αλλά έχει ψυχή.
Μπορεί να έχεις πάει στη Σαλαμίνα για θάλασσα, σουβλάκι και καφεδάκι. Την επόμενη φορά όμως, ψάξε να τη βρεις. Θα τη βρεις ήσυχη, τεράστια, με κορμό 5,7 μέτρα και περίμετρο 12. Μια φυσική μηχανή του χρόνου που στέκει, χωρίς ταμπέλες, χωρίς προστασία, χωρίς εισιτήριο. Μόνο με ιστορία.
Δημοσιεύθηκε στο Το «δέντρο‑φάντασμα» που έζησε τη Ναυμαχία του 480 π.Χ. και... μιλάει ακόμα με τον Πεισίστρατο! | E-Radio.gr Θέματα

Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που
έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης
και καθημερινής ενημέρωσης.
Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη»,
προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει
στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον
πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.
Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που
μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι.
Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ.
Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος;
IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.
Με εκτίμηση,
Η Ομάδα του isthmos News