Τα φλαμίνγκο επιστρέφουν στην Κερκίνη για να ξεχειμωνιάσουν

Τα φλαμίνγκο επιστρέφουν στην Κερκίνη για να ξεχειμωνιάσουν

Γεμάτα χάρη, κομψότητα και χορευτικές κινήσεις κινούνται νωχελικά στα αβαθή νερά της Κερκίνης, προκαλώντας τον θαυμασμό.

Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Βασίλης Αναστασιάδης, λάτρης της φύσεως, με το συνεργείο, εξασφάλισαν εικόνες απίστευτης ομορφιάς από χιλιάδες φλαμίνγκο.

Ο Γιάννης Ρέκλος-Ιδιοκτήτης παραδοσιακού ξενώνα εξηγεί ότι έφταναν και τις 4.000. Ίσως ο μικρότερος αριθμός φέτος οφείλεται στις ήπιες καιρικές συνθήκες, που επικρατούν ακόμη σε άλλες περιοχές της Ευρώπης

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 04 115833

«Φεύγουν στα τέλη της άνοιξης για την νότιο Γαλλία και την Ιταλία και επιστρέφουν στην Κερκίνη για τον χειμώνα».

Ιδιαίτερα διακριτικοί οι επαγγελματίες, που βρίσκονται στην λίμνη φροντίζουν να μην ταράξουν την ηρεμία που επικρατεί και αναγκάσουν τα φλαμίνγκο να φύγουν.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 04 115943

Στα πλούσια σε τροφή νερά της Κερκίνης θα παραμείνουν έως την άνοιξη, προτού ξεκινήσουν το μακρύ τους ταξίδι για τον βορρά, διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα.Είναι τώρα η εποχή που δίνεται η ευκαιρία σε εκείνους που επιζητούν την επαφή με την φύση και τα μαθήματα που προσφέρει για μια ήσυχη βαρκάδα στην λίμνη, όπου θα θαυμάσουν την ζωή σε όλο της το μεγαλείο, σε ένα απίθανο  συνδυασμό ήχων και χρωμάτων, ξεχνώντας ότι αυτός ο απίστευτος υγρότοπος, η λίμνη Κερκίνη είναι τεχνητή.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 04 120043

Δημοσιεύθηκε στο aveserres.gr

 

Ο δορυφόρος μπορεί και αποτυπώνει την  προοδευτική ξήρανση της Πικρολίμνης στο Κιλκίς,

Ο δορυφόρος μπορεί και αποτυπώνει την προοδευτική ξήρανση της Πικρολίμνης στο Κιλκίς,

Οι εικόνες αυτές, που καταγράφηκαν από τους δορυφόρους Sentinel-2 και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Copernicus, από τον Αύγουστο του 2021 έως και τον Αύγουστο του 2024, αποτυπώνουν την προοδευτική ξήρανση της Πικρολίμνης στο Κιλκίς, η οποία μάλιστα αποτελεί περιοχή Natura 2000.
Σύμφωνα με το Copernicus, «η παρατεταμένη ξηρασία έχει επίσης πλήξει σοβαρά την τοπική γεωργία.”
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 03 211639
 
Η Πικρολίμνη είναι η μοναδική στην Ελλάδα μη παράκτια λίμνη με αλμυρό νερό και βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς. Το νερό της λίμνης έχει υψηλή αλατότητα, περίπου τρεις φορές υψηλότερη από τη αλατότητα της Νέκρας Θάλασσας!
 
 
 
 
 
Μια σκακιστική λέσχη δίνει ελπίδα σε κατατρεγμένα παιδιά

Μια σκακιστική λέσχη δίνει ελπίδα σε κατατρεγμένα παιδιά

Μια σκακιστική λέσχη για παιδιά που λειτουργεί σε προσφυγικό καταυλισμό του Κονγκό δείχνει ότι το σκάκι δεν είναι απλώς ένα παιχνίδι.

Οι σκακιστικές λέσχες έρχονται συνήθως στην επικαιρότητα όταν πλησιάζει κάποιος μεγάλος διεθνής διαγωνισμός ή όταν «σπάει» κάποιο ρεκόρ. Το τελευταίο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό όταν αναφερόμαστε σε μια τέτοια λέσχη είναι μικρά παιδιά στο Κονγκό που κάθονται κατάχαμα και κοιτούν επίμονα τη σκιακιέρα που βρίσκεται μπροστά τους.

Το Soga Chess Club βρίσκεται σε μια γωνιά στρατοπέδου προσφύγων στο ανατολικό τμήμα του ταλαιπωρημένου από τη βία και τις ένοπλες συγκρούσεις Κονγκό. Εκεί, τα παιχνίδια δεν διεξάγονται μέσα σε κάποια μεγάλη αίθουσα. Τα παιδιά κάθονται κάτω στο χώμα και οι σκακιέρες είναι φτιαγμένες από χαρτόνια ντυμένα με πλαστικό για να προστατευτούν από τη φθορά.

Μια σκακιστική λέσχη ενάντια στη βία

Σκοπός της λέσχης δεν είναι η κατάκτηση κάποιου τρόπαιου, ούτε το να αναδείξει παγκόσμιους πρωταθλητές. Σκοπός είναι να βοηθήσει τα παιδιά/μέλη της να ξεχάσουν για λίγο όσα έχουν δει και έχουν βιώσει σε μια χώρα που μαστίζεται με μία από τις χειρότερες ανθρωπιστικές κρίσεις στον κόσμο.

Το σκάκι είναι «μια θεραπευτική απόδραση από το άγχος και τη φρίκη που έχουν υποστεί αυτά τα παιδιά», τονίζει ο Gabriel Nzaji, από τους εκπαιδευτές του συλλόγου. Η συγκέντρωση που απαιτεί το παιχνίδι αυτό είναι ένας τρόπος να ηρεμήσει το μυαλό τους.

σκαιι

 

Στηρίζοντας τις οικογένειες του πολέμου

Περισσότεροι από 5 εκ. άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί λόγω των συγκρούσεων στο ανατολικό Κονγκό, όπου ένοπλες ομάδες προσπαθούν να αποκτήσουν τον έλεγχο της γης και περιοχών πλούσιων σε ορυκτά. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι αναγκάστηκαν να φύγουν από τις πόλεις και τα χωριά τους, καταλήγοντας σε στρατόπεδα όπως αυτό στην Kanyauchinya, όπου λειτουργεί η σκακιστική λέσχη Soga. Η Unicef αναφέρει ότι περίπου 250.000 παιδιά ζουν σε καταυλισμούς, μακριά από τα σπίτια, τα σχολεία και μερικές φορές τις οικογένειές τους. Μερικά από τα παιδιά της σκακιστικής λέσχης ζουν στο στρατόπεδο σχεδόν δύο χρόνια.

«Η προοπτική των παιδιών έχει αλλάξει σημαντικά. Προσεγγίζουν τη ζωή με μια διαφορετική νοοτροπία», λέει ο Nzaji. Τι εννοεί με αυτό; Ότι τα περισσότερα από αυτά περνούσαν τις μέρες τους παίζοντας πολεμικά παιχνίδια. Τώρα, οι εκπαιδευτές είναι αισιόδοξοι ότι το σκάκι τους προσφέρει κάτι διαφορετικό.

σκαιιιιιι

Η συγκεκριμένη λέσχη λειτουργεί θετικά και για τους γονείς, οι οποίοι διαρκώς ανησυχούν για τα παιδιά τους και το μέλλον τους. Η Feza Twambaze, για παράδειγμα, είναι μητέρα της μικρής Arusi, ενός 13χρονου κοριτσιού που κηρύχθηκε πρόσφατα νικήτρια σε ένα τουρνουά σκακιού. Η ίδια λάμπει από περηφάνια, καθώς φέρνει στη μνήμη της το κατόρθωμα της κόρης της. «Πριν από το σκάκι, η Arusi ήταν αδρανής, εξαιτίας του πολέμου και της έλλειψης σχολείου. Το να βλέπω τα παιδιά να ασχολούνται με κάτι και να τα πηγαίνουν τόσο καλά με γεμίζει απέραντη χαρά».

 

Δημοσιεύθηκε στο ow.gr

 

Ποιος είναι ο κανόνας του ενός λεπτού - Το λάθος που κάνουμε όλοι όταν σβήνουμε το αυτοκίνητο

Ποιος είναι ο κανόνας του ενός λεπτού - Το λάθος που κάνουμε όλοι όταν σβήνουμε το αυτοκίνητο

Περιμένοντας μόλις λίγα δευτερόλεπτα μπορούμε να αποτρέψουμε την εμφάνιση βλαβών που θα μας ζητήσουν να βάλουμε το βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Η πρόληψη είναι προτιμότερη από τη θεραπεία. Αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για εμάς τους ανθρώπους, αλλά και για το αυτοκίνητό μας, το οποίο προκειμένου να είναι σε θέση να μας προσφέρει για πολλά χρόνια τις υπηρεσίες του, πρέπει να τυγχάνει της απαραίτητης φροντίδας.

Και δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων σέρβις, αλλά και στην οδήγησή του με τρόπο με τον οποίο δεν θα προκαλέσουμε την πρόωρη φθορα των διάφορων μηχανικών μερών του.

Ένα από τα συστήματά του που θα μας προδώσουν εφόσον δεν του συμπεριφερόμαστε με… ευπρέπεια είναι και το τούρμπο, το οποίο σήμερα απαντάται σχεδόν σε κάθε σύγχρονο κινητήρα, είτε αυτός τροφοδοτείται από βενζίνη, είτε από πετρέλαιο.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 03 163627

Ο λόγος που οι τουρμπίνες είναι τόσο δημοφιλείς στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι γιατί μπορούν να προσφέρουν υψηλή απόδοση σε μικρής χωρητικότητας κινητήρες, χωρίς να εκτοξευτεί αντίστοιχα η κατανάλωση καυσίμου. Κλείνει η παρένθεση.

Το λάθος που κάνουν πολλοί οι οδηγοί είναι όταν σταθμεύουν, μετά από πολύωρα ταξίδια ή μετά την οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες και έντονες επιταχύνσεις, να σβήνουν αμέσως τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους.

Κατά τη λειτουργία του τούρμπο, αυτό στο εσωτερικό του αναπτύσσει ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες. Στην περίπτωση, λοιπόν, που σβήσουμε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα αμέσως μετά το τέλος μιας διαδρομής και δη απαιτητικής, ο υπερσυμπιεστής δεν θα προλάβει να «κρυώσει» και να αποβάλλει τη λιπαντική ουσία με αποτέλεσμα αυτή να «καεί» και να κάτσει στις επιφάνειές του.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 03 163715

Σε βάθος χρόνου, αυτό μπορεί να οδηγήσει στη μείωση της αποδοτικότητας της συγκεκριμένης μονάδας και σε μια βλάβη, πιθανότατα μη αναστρέψιμη, η οποία θα επιβάλλει την αντικατάστασή της.

Για να αποτρέψουμε, λοιπόν, την κοστοβόρα ζημιά, πρέπει να ακολουθήσουμε τον απλό κανόνα του ενός λεπτού. Δηλαδή, προτού σβήσουμε τον κινητήρα, να τον αφήσουμε να λειτουργήσει στο ρελαντί για περίπου 60 δευτερόλεπτα -χρόνος επαρκής προκειμένου να βγάλουμε τη ζώνη ασφαλείας, να αφαιρέσουμε τα μικροαντικείμενά μας από τους αποθηκευτικούς χώρους και να ελέγξουμε ότι δεν έχουμε ξεχάσει κάτι εντός της καμπίνας.

Με αυτό τον τρόπο, επιτρέπουμε στο τούρμπο να ρίξει τη θερμοκρασία του, και να μην υπάρξουν προβλήματα που θα το πληγώσουν.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος δεν ενέχει όταν κινούμαστε εντός του αστικού ιστού, μιας και σε συνθήκες κίνησης ή όταν σταματάμε σε ένα φανάρι, η θερμοκρασία του τούρμπο πέφτει.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 03 163802

Το πρόβλημα προκύπτει όταν ταξιδεύουμε στην εθνική οδό με υψηλές ταχύτητες και σταματάμε σε ένα πάρκινγκ ή σταθμό εξυπήρετησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Σημειώνεται ότι ο κανόνας του ενός λεπτού ισχύει και κατά την εκκίνηση ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, δηλαδή μόλις καθόμαστε πίσω από το τιμόνι. Κάνοντας μόλις λίγη υπομονή, επί της ουσίας δίνουμε την ευκαιρία στα επιμέρους τμήματα του συστήματος υπερτροφοδότησης να λιπανθούν και να λειτουργήσουν χωρίς καταπονήσεις.

Μόλις περάσει το λεπτό, ξεκινάμε τη διαδρομή μας και οδηγούμε ήπια και στρωτά μέχρι το λιπαντικό του μοτέρ να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας. Ο χρόνος που απαιτείται συνήθως για να ανεβάσει θερμοκρασία το λιπαντικό είναι περίπου 15 λεπτά από την εκκίνηση της διαδρομής.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Ανακαλύφθηκε υποθαλάσσιο όρος μεγαλύτερο από τον Όλυμπο

Ανακαλύφθηκε υποθαλάσσιο όρος μεγαλύτερο από τον Όλυμπο

Εκτιμάται ότι υπάρχουν τουλάχιστον 100.000 υποθαλάσσια όρη με ύψος μεγαλύτερο από 1.000 μέτρα σε όλο τον κόσμο

Μια υποθαλάσσια οροσειρά που αντιστοιχεί σε τέσσερις ουρανοξύστες σαν το Burj Khalifa, το ψηλότερο κτίριο του κόσμου, ανακαλύφθηκε πρόσφατα από ωκεανογράφους υπό την καθοδήγηση του Ινστιτούτου Ωκεανών Schmidt στην Καλιφόρνια.

Η οροσειρά αυτή βρίσκεται στον Ειρηνικό Ωκεανό, περίπου 900 μίλια (1.448 χιλιόμετρα) από τις ακτές της Χιλής. Το ύψος της φτάνει τα 3.109 μέτρα και αποτελεί μέρος μιας υποθαλάσσιας οροσειράς που φιλοξενεί κήπους σπόγγων, αρχαία κοράλλια και σπάνια θαλάσσια είδη, όπως ένα είδος καλαμαριού που κινηματογραφήθηκε για πρώτη φορά. Το CNN επισημαίνει στον τίτλο του ότι «είναι πιο ψηλή από τον Όλυμπο». Μια ομάδα επιστημόνων, υπό την καθοδήγηση του Ινστιτούτου Ωκεανών Schmidt, εξερεύνησε την περιοχή χρησιμοποιώντας το ερευνητικό σκάφος R/V Falkor (too) κατά τη διάρκεια 28ήμερης αποστολής που ολοκληρώθηκε αυτόν τον μήνα.

«Είναι σημαντικό, διότι αυτή τη στιγμή μόνο το 26% του βυθού έχει χαρτογραφηθεί με αυτή την ανάλυση, και ο βυθός καλύπτει το 71% της επιφάνειας του πλανήτη μας».

Οι ωκεανογράφοι εκτιμούν ότι υπάρχουν τουλάχιστον 100.000 υποθαλάσσια όρη με ύψος μεγαλύτερο από 1.000 μέτρα σε όλο τον κόσμο, τα οποία παρέχουν σημαντικά ενδιαιτήματα για ποικιλία ειδών. Το πρόσφατα χαρτογραφημένο υποθαλάσσιο όρος είναι μεγαλύτερο από τον Όλυμπο στην Ελλάδα (2.917 μέτρα), μικρότερο από το όρος Φούτζι στην Ιαπωνία (3.776 μέτρα) και σχεδόν τετραπλάσιο από το ύψος του Burj Khalifa (830 μέτρα).

Η περιοχή αυτή μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο της πρώτης προστατευόμενης θαλάσσιας περιοχής σε ανοιχτή θάλασσα παγκοσμίως, σύμφωνα με νέα συνθήκη του ΟΗΕ του 2023.

Κατά τις τρεις αποστολές, χαρτογραφήθηκαν και εξερευνήθηκαν συνολικά 25 υποθαλάσσια όρη, ενώ καταγράφηκαν 150 νέα είδη και άλλα 20 πιθανά νέα είδη συλλέχθηκαν κατά την πιο πρόσφατη αποστολή. Οι λεπτομέρειες για τα νεοανακαλυφθέντα είδη θα κοινοποιηθούν στο Ocean Census, μια διεθνή συνεργασία για την καταγραφή της θαλάσσιας ζωής.

Πρόστιμο έως 400 ευρώ για τα βρώμικα αυτοκίνητα και πινακίδες ?

Πρόστιμο έως 400 ευρώ για τα βρώμικα αυτοκίνητα και πινακίδες ?

Το πλύσιμο του αυτοκινήτου για αρκετούς είναι μια βαρετή διαδικασία που «αποφεύγουν» να την κάνουν συστηματικά.
Ένα από τα κομμάτια που δέχεται αρκετή βρωμιά, καθιστώντας το δυσανάγνωστο, είναι οι πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς αποτελούν το βασικό στοιχείο αναγνώρισης του οχήματος τόσο από τις αρχές όσο και από μάρτυρες σε τυχόν περίπτωση ατυχήματος.
Αν και τεχνικά δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος νόμος που να θεωρεί το μη πλύσιμο του αυτοκινήτου παράνομο, στο θέμα των πινακίδων στην παράγραφο 4 του άρθρου 90 αναφέρεται ότι όσοι οδηγούν όχημα του οποίου οι πινακίδες δεν είναι, για οποιονδήποτε λόγο, ευκρινώς ορατές ή αναγνωρίσιμες από τεχνικά μέσα βεβαίωσης παραβάσεων ή τοποθετούν επ' αυτών μη αντανακλαστικό υλικό, τιμωρούνται με πρόστιμο 300 ευρώ.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 223528
Ένα ακόμα πρόβλημα, το οποίο μάλιστα σχετίζεται με την ασφάλειά μας προκύπτει από τη στιγμή που η σκόνη στους υαλοπίνακες του αυτοκινήτου περιορίζει και μάλιστα δραματικά την ορατότητά μας, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ικανότητά μας να διατηρούμε τον απόλυτο έλεγχο του οχήματος.

Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 13 («Οδηγοί») του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, o οδηγός «οφείλει κατά το χρόνο της οδήγησης να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του».

Επομένως, μόνο ως απίθανο δεν φαντάζει το σενάριο οι διενεργούντες τον έλεγχο να κρίνουν ότι η μεγάλη συγκέντρωση βρωμιάς στο παρμπρίζ μειώνει την ορατότητα του οδηγού, με αποτέλεσμα αυτός να μην είναι σε θέση να ελέγξει το όχημά του.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 223848

Το πρόστιμο σε αυτήν την περίπτωση είναι 100 ευρώ, ωστόσο, αφαιρείται και η άδεια οδήγησης για το χρονικό διάστημα των 30 ημερών.

Η τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας και η καλή κατάσταση του οχήματος είναι υποχρέωση όλων μας για την προστασία τόσο τη δική μας όσο και των άλλων χρηστών του οδικού δικτύου.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Η Ρωσία έχει μεγαλύτερη έκταση από τον ΠΛΑΝΗΤΗ Πλούτωνα

Η Ρωσία έχει μεγαλύτερη έκταση από τον ΠΛΑΝΗΤΗ Πλούτωνα

Η Ρωσία έχει μεγαλύτερη έκταση από τον ΠΛΑΝΗΤΗ Πλούτωνα!
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ Πλούτωνας χωράει εντός των ορίων της Ρωσίας!! Πιο συγκεκριμένα, ο Πλούτωνας χωράει εντός του συνόρου Ανατολής και Δύσης με άνεση, αλλά ακόμα και μεταξύ Βορρά και Νότου, σε πολύ στενότερο άνοιγμα (3000 χμ).
Παρόλαυτα, η έκταση του πλανήτη είναι μόόόόόόλις μεγαλύτερη από αυτήν της Ρωσίας (17.125.191 km 2 ), στα 17.646.012km 2
 
Πηγή εικόνας: Russia Beyond
Στην Ελλάδα το υγραέριο ή LPG που γνώρισε μεγάλη δημοφιλία,  έχει μηδενιστεί

Στην Ελλάδα το υγραέριο ή LPG που γνώρισε μεγάλη δημοφιλία, έχει μηδενιστεί

 

Πέθανε το υγραέριο, το καύσιμο που αγάπησαν οι Έλληνες – Δεν αγοράζει κανείς

Στην Ελλάδα το υγραέριο ή LPG γνώρισε μεγάλη δημοφιλία, ειδικά σε μετατροπές παλαιότερων αυτοκινήτων, όμως τα νούμερα των πωλήσεων πλέον έχουν μηδενιστεί.

Στην Ελλάδα αργήσαμε να ανακαλύψουμε το υγραέριο ως καύσιμο για το αυτοκίνητο. Όταν συνέβη αυτό όμως, η δημοφιλία του LPG εκτοξεύτηκε, με τις μετατροπές αυτοκινήτων που ήταν ήδη σε κυκλοφορία να γνωρίζουν μέρες δόξας.

Φυσικά, εκτός από τις μετατροπές υπήρχαν και αυτοκίνητα που πωλούνταν έχοντας εξαρχής τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν υγραέριο, δηλαδή οι εργοσταστιακές κατασκευές. 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 190635

 

Η χρυσή περίοδος του υγραερίου στην Ελλάδα… και το τέλος της

 

Για κάποια χρόνια, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που έκαιγαν LPG σημείωναν ικανοποιητικά νούμερα. Ένας από τους καλύτερους μήνες διαχρονικά ήταν ο Ιανουάριος του 2022, με ποσοστό 6,4%. Σε ετήσιο επίπεδο το 2022 έκλεισε με το υγραέριο να έχει ποσοστό 3,0% της αγοράς, ενώ το 2023 εμφάνισε πτώση με ποσοστό 2,5%.Πλέον αυτά τα νούμερα ανήκουν στο παρελθόν, καθώς τα ποσοστά πωλήσεων για τα αυτοκίνητα υγραερίου έχουν πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με την προοπτική για το μέλλον να φαίνεται ότι δεν είναι θετική.

Κατέρρευσαν τα ποσοστά πωλήσεων του υγραερίου στην Ελλάδα

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα του Ιουνίου του 2024, όπου το ποσοστό των αυτοκινήτων υγραερίου έχει πέσει στο 0,7%. Όσον αφορά συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2024, δηλαδή το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο, το ποσοστό των αυτοκινήτων υγραερίου που πουλήθηκαν στην Ελλάδα είναι μόλις 1,4%.

 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 190803

Τα παραπάνω ποσοστά δείχνουν μια ξεκάθαρα πτωτική τάση, η οποία φαίνεται δύσκολο να αντιστραφεί στο μέλλον. Σίγουρα ως καύσιμο έχει αρκετά χρόνια μπροστά του, δεδομένου ότι κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα υγραερίου στους δρόμους της Ελλάδας, είτε από μετατροπή είτε εργοστασιακά, όμως η περαιτέρω ανάπτυξή του μοιάζει απίθανη.

Δημοσιεύθηκε στο gocar.gr

Tα πτερύγια δεν μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και πρέπει να μεταφερθούν ενιαία...

Tα πτερύγια δεν μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και πρέπει να μεταφερθούν ενιαία...

Πώς μεταφέρεται το πτερύγιο 67 μέτρων μιας ανεμογεννήτριας σε ένα αιολικό πάρκο;

Την ανάσα κόβουν φωτογραφίες που δείχνουν πώς μια εταιρεία μετέφερε ένα πτερύγιο ανεμογεννήτριας στο πίσω μέρος ενός φορτηγού.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 181627

Ο P. Adams Schwertentransporte με έδρα το Λουξεμβούργο μοιράστηκε τις εκπληκτικές φωτογραφίες του πτερυγίου βάρους 25 τόνων, που μεταφέρεται με ελιγμούς μέσα από στενούς επαρχιακούς δρόμους.

Η εταιρεία μεταφορών, η οποία δραστηριοποιείται σε όλη την Ευρώπη, δημοσίευσε τις εικόνες στην σελίδα τους στο LinkedIn, προκαλώντας τον θαυμασμό των χρηστών στα social media για το εντυπωσιακό επίτευγμα της μηχανικής.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 182632

Πώς γίνεται η μεταφορά τους

Οι φωτογραφίες δείχνουν το τεράστιο πτερύγιο στο πίσω μέρος ενός φορτηγού καθώς περνά μέσα από ήσυχους δρόμους και χωριά. Οι μεταφορείς αποφεύγουν σκόπιμα τις πόλεις και πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας θα κατέβουν προσωρινά, προκειμένου να περάσουν με ασφάλεια.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 182307

Σε αντίθεση με την υπόλοιπη ανεμογεννήτρια, τα πτερύγια δεν μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και πρέπει να μεταφερθούν ενιαία. Επίσης, δεν μπορούν να ταξιδέψουν οριζόντια λόγω των στροφών στους στενούς δρόμους, επομένως βεβαιώνεται πως τοποθετούνται επάνω στα φορτηγά σε γωνία μεταξύ 20 και 45 μοιρών.

 

Δημοσιεύθηκε στο notospress.gr

 

  Στις  29  Αυγούστου 1971  ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ  το γκολ πέτυχε ο Σπύρος ...

Στις 29 Αυγούστου 1971 ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ το γκολ πέτυχε ο Σπύρος ...

ΙΣΤΟΡΊΑ ΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΎ ΠΟΔΟΣΦΑΊΡΟΥ
Κ Ο Ρ Ι Ν Θ Ο Σ 1 9 7 1
Η φωτογραφιία είναι από τον αγώνα
Κ Ο Ρ Ι Ν Θ Ο Σ - Κ Α Λ Α Μ Α Τ Α 1-0
αγώνας που έγινε στην Κόρινθο
στις 29 Αυγούστου 1971
Το γκολ της νίκης επέτυχε ο αείμνηστος
Σπύρος Καπερνεκσς ένα (1)  στο 47'
Κ Ο Ρ Ι Ν Θ Ο Σ 1 9 7 1
 
                                              Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 174119
Άνω από αριστ. Βασίλης Πετρίδης, Γιώργος Ραυτόπουλος, Γιώργος Σπίνουλας, Βασίλης Μακρής, Γιάννης Στεφας, Τάκης Μπισμπικης
Κάτω από αριστ. Σπύρος Καπερνεκας, Χρήστος Καρσιώτης, Βαγγέλης Τσαντεκιδης, Διονύσης Μήτρου, Βασίλης Θυμης . Δυστυχώς από την ομάδα της Κορίνθου του 1971 δεν είναι πια μαζί μας οι έξι από τους έντεκα που φαίνονται στην φωτογραφία.
 
Άνω από αριστ.1. Βασίλης Πετρίδης, 2. Γιώργος Ραυτόπουλος, 5. Γιάννης Στεφας, 6. Τακης Μπισμπικης.
Κάτω από αριστ. 1.Σπυρος Καπερνεκας, 3. Βαγγέλης Τσαντεκιδης.
 
Τ ο υ ς θ υ μ ό μ α σ τ ε  π ά ν τ α
Α Λ Η Σ Μ Ο Ν Η Τ Ο Ι. 
Αυτή είναι η νέα πινακίδα που θα πλημμυρίσει τους δρόμους –Πού μπαίνει, ποια είναι η ερμηνεία της

Αυτή είναι η νέα πινακίδα που θα πλημμυρίσει τους δρόμους –Πού μπαίνει, ποια είναι η ερμηνεία της

Βαρύνουσα σημασία στη μείωση του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους έχει η νέα πινακίδα, η οποία αρχίζει να κάνει την εμφάνισή της στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.

Αφόρητη έχει γίνει η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε πολλές πόλεις του πλανήτη, με τις δημοτικές αρχές να καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες και να λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα προκειμένου να μετριάσουν το φαινόμενο.

Ανάμεσα στα ληφθέντα μέτρα είναι και η δημιουργία λωρίδων για οχήματα υψηλής πληρότητας, οι οποίες, όπως υποδηλώνει η ονομασία τους, προορίζονται αποκλειστικά για αυτοκίνητα με περισσότερους από έναν επιβάτες.

Οι συγκεκριμένες λωρίδες δημιουργούνται σε δρόμους με κυκλοφοριακή ασφυξία, δίνοντας την ευκαιρία στα Ι.Χ. με μεγάλη πληρότητα επιβατών να κινηθούν σε έναν χώρο που ουσιαστικά είναι άδειος.

Στην πραγματικότητα, οι εν λόγω λωρίδες αποτελούν μια επιβράβευση για όσους μοιράζονται το αυτοκίνητό τους με συναδέλφους τους ή μέλη της οικογένειάς τους, μιας και οι συγκεκριμένοι πολίτες συνδράμουν καθοριστικά στον περιορισμό της αλόγιστης χρήσης αυτοκινήτων η οποία «πνίγει» το οδικό δίκτυο.

Οι λωρίδες υψηλής πληρότητας δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ανάμεσα στις εξαιρέσεις είναι η Ισπανία, η οποία διαθέτει τέτοιες λωρίδες σε Μαδρίτη, Βαρκελώνη και Γρανάδα, επιτρέποντας την είσοδο σε αυτές στα επιβατικά Ι.Χ. με τουλάχιστον δύο επιβάτες.

Το τελευταίο διάστημα η ισπανική κυβέρνηση προέβη στην αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ. και ταυτόχρονα στην επικαιροποίηση κάποιων πινακίδων οδικής σήμανσης. Ανάμεσα σε αυτές απαντάται και η εικονιζόμενη η οποια δείχνει τον ελάχιστο αριθμό ατόμων που πρέπει να βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο προκειμένου να επιτραπεί η είσοδος σε λωρίδα υψηλής πληρότητας. Ο απαιτούμενος αριθμός επιβατών θα καθορίζεται από την αρχή που διαχειρίζεται τον εκάστοτε δρόμο.

Σημειώνεται ότι οι λωρίδες υψηλής πληρότητας είναι κάτι σχετικά νέο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όχι, όμως, και για τις ΗΠΑ, όπου έχουν παρουσία σε πάνω από 20 πολιτείες, καταλαμβάνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα οδικού δικτύου.

Από την πρώτη στιγμή παρουσίας τους στο οδικό δίκτυο των ΗΠΑ, έτυχαν τεράστιας εκτίμησης από τους φίλους του carpooling, ενώ πρόσφατα οι λωρίδες υψηλής πληρότητας έγιναν προσβάσιμες και για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιβατών.Στις Η.Π.Α. εισήχθησαν τη δεκατία του 1970 ως ανταμοιβή για την ομαδική χρήση ενός αυτοκινήτου. Ο φιλοσοφικός πυρήνας πίσω από τη δημιουργία τους ήταν ότι επιφέρουν τη μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων στον δρόμο, άρα και τον μετριασμό τόσο της ταλαιπωρίας των επιβατών όσο και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

 

Δημοσιεύθηκε στο Carandmotor

Οι ντόπιοι φωνάζουν αυτόν τον κρατήρα ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ;

Οι ντόπιοι φωνάζουν αυτόν τον κρατήρα ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ;

Αυτός ο τεράστιος λάκκος σε σχήμα τσούχτρας που βλέπετε στην εικόνα είναι ο κρατήρας Bataiga και βρίσκεται στη Σιβηρία!
Πρόκειται για μια θερμοκαρστική κοιλότητα που μάλιστα είναι η μεγαλύτερη του είδους της στον κόσμο! Τι είναι τώρα αυτό θα μου πείτε και με το δίκιο σας. Θα προσπαθήσω να το εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται!
Ο ιδιαίτερος αυτός κρατήρας δε σχηματίστηκε από την πτώση κάποιου μετεωρίτη! Σε εκείνο το σημείο που λέτε υπάρχει αυτό που λέμε "permafrost": έτσι ονομάζονται τα μονίμως παγωμένα στρώματα γης. Αποτελούνται από χώμα, χαλίκι και άμμο, που συνήθως συνδέονται μεταξύ τους με πάγο. Permafrost μπορεί να βρεθεί στη στεριά αλλά και κάτω από τον πυθμένα των ωκεανών. Βρίσκεται σε περιοχές όπου οι θερμοκρασίες σπάνια είναι άνω του μηδενός.
Σε εκείνο το μέρος λοιπόν στη Σιβηρία υπήρχαν κάποτε πάρα πολλά δέντρα! Τη δεκαετία του 1960 όμως παίχτηκε μια αδιανόητη αποξήλωση στην περιοχή και έτσι χωρίς τη σκιά των δέντρων, αυτός ο παγετώνας μέσα στη γη (το permafrost δηλαδή) άρχισε σταδιακά να λιώνει, παρασέρνοντας τα χαλίκια και τα διάφορα ιζήματα ΓΔΕΡΝΟΝΤΑΣ και διαβρώνοντας ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ!
Καθώς ο πάγος που υπήρχε ανάμεσα στο χώμα κάτω από τη γη άρχισε να λιώνει, αυτό προκάλεσε την πτώση του πάνω στρώματος του εδάφους, δημιουργώντας αυτόν τον τεράστιο κρατήρα!
Στο μεταξύ, με την ταχεία επέκταση αυτού του κρατήρα, έχουν αποκαλυφθεί απολιθώματα από αρχαία δάση και εξαφανισμένα είδη ζώων όπως μαμούθ! Καθώς λοιπόν έχουν έρθει στην επιφάνεια υλικά εκατοντάδων χιλιάδων ετών, οι επιστήμονες μπορούν να δουν πως έχει αλλάξει το κλίμα της Σιβηρίας τα τελευταία 200.000 χρόνια!
Οι επιστήμονες μάλιστα σχεδιάζουν να συλλέξουν ιζήματα του κρατήρα για να αναλύσουν πώς άλλαξε το τοπίο από τις κλιματικές αλλαγές που προκλήθηκαν από την Εποχή των Παγετώνων. Αυτό θα εξυπηρετήσει στο να έχουμε δεδομένα για τα σημερινά μας ζητήματα που αφορούν στην κλιματική αλλαγή!
Πολύ ταιριαστό λοιπόν το παρατσούκλι "πύλη της κολάσεως" για αυτόν τον κρατήρα, μιας και η δημιουργία του είναι κυριολεκτικά αποτέλεσμα της μετατροπής του πλανήτη μας σε "κόλαση" (όσον αφορά στις θερμοκρασίες τουλάχιστον) εξαιτίας του τρόπου που τον κακομεταχειριζόμαστε!
 
🇷🇺🗺️ Η #Σιβηρία είναι εκείνο το ΤΕΡΑΣΤΙΟ κομμάτι της Ρωσίας που ξεκινάει πέεερα από τα Ουράλια Όρη και φτάνει μέχρι τέρμα ανατολικά στην Ασία, στο σημείο που βρέχεται από τον Ειρηνικό (ή αλλιώς Γαλήνιο) Ωκεανό!
 
 
Εικόνες από newatlas Adobe Stock

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα