



Ηταν μόλις 19 ετών όταν έγινε η πρώτη γυναίκα που διέσχυσε τη Μάγχη το 1926 σε 14 ώρες και 31 λεπτά.

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά έργα μεταμορφώνοντας το οδικό δίκτυο της Ελλάδας. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν οι οδικές σήραγγες που οι περισσότερες από αυτές σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από Έλληνες.
Η μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας είναι η Τ2 Τεμπών, γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου. Είναι μία δίδυμη οδική σήραγγα μήκους 6 χλμ. που είναι μέρος του Αυτοκινητοδρόμου 1 (Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων), στην περιοχή των Τεμπών.
Αποτελεί τη μακρύτερη σήραγγα του αυτοκινητοδρόμου και, ταυτόχρονα, τη μακρύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη γενικότερα.
Ο ανατολικός κλάδος της σήραγγας ονομάστηκε προς τιμήν του κοινωνικού αγωνιστή Μαρίνου Αντύπα, ενώ ο δυτικός προς τιμήν του εθνομάρτυρα και πρόδρομου της Ελληνικής Επανάστασης, Ρήγα Φεραίου.
Η κατασκευή της είχε ξεκινήσει το 2008, αλλά το 2011 σταμάτησε για οικονομικούς λόγους. Εντός του 2014 οι εργασίες ξεκίνησαν ξανά και η παράδοσή της στην κυκλοφορία έγινε στις 7 Απριλίου 2017, ως τμήμα της παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα.
Η Σήραγγα σε αριθμούς
-Διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
-Για την κατασκευή της Σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.
-Υπάρχουν έξοδοι κινδύνου ανά 300 μέτρα για τους πεζούς αλλά και έξοδοι κινδύνου για αυτοκίνητα κάθε 900 μέτρα, ώστε να μπορούν να κάνουν αναστροφή σε περίπτωση ατυχήματος.
-Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά.
-Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος.
-Για την τελική επένδυση χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 350.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1600 μονοκατοικιών).
Μην ξεχνάμε πως η σήραγγα με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.
Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες στην Ελλάδα
1.Σήραγγα Τεμπών (6 χλμ – Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
2.Σήραγγα Δρίσκου (4,6 χλμ- Εγνατία Οδός)
3.Σήραγγα Παναγοπούλας (4 χλμ- Ολυμπία Οδός)
4.Σήραγγα Μετσόβου (3,5 χλμ – Εγνατία Οδός)
5. Σήραγγα Δωδώνης (3,36 χλμ – Εγνατία Οδός)
6.Σήραγγα Κλοκοβάς (3 χλμ – Ιονία Οδός)
7.Σήραγγα Πλαταμώνα (3 χλμ -Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
8.Σήραγγα Οθρύος (3 χλμ – Κεντρική Οδός Ε65)
9.Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου (2,5 χλμ – Νέα Οδός)
10.Σήραγγα Καστανιάς (2,22 χλμ – Εγνατία Οδός)
Πηγές: ypodomes – wikipedia

Ο Αθλητισμός Είναι Πολύ Κουλ μας περιγράφει: σήμερα έχουμε τον μεγάλο τελικό των 100 μέτρων και όλοι οι αθλητές-ζώα έχουν πάρει τις θέσεις τους στην γραμμή εκκίνησης.












Σχεδόν άγνωστη είναι μια πινακίδα που απαντάται στο ελληνικό οδικό δίκτυο και ενημερώνει τους οδηγούς για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν σε μια διασταύρωση.
Καθοριστική συμβολή στην ομαλή συνύπαρξη των οδηγών και στην αποφυγή τέλεσης τροχαίων ατυχημάτων έχουν οι πινακίδες οδικής σήμανσης που γνωστοποιούν στους οδηγούς και τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου τις υποχρεώσεις τους, τους ενημερώνουν για κινδύνους και τους παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες.
Η σημασία των πινακίδων οδικών σήμανσης – ή αλλιώς σημάτων- αναφέρεται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ αποτελούν αντικείμενο εξέτασης όταν κάποιος δίνει εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες πινακίδες που είτε επειδή δεν απαντώνται συχνά στο οδικό δίκτυο, είτε επειδή με το πέρασμα του χρόνου η μνήμη μας μάς… προδίδει, δεν γνωρίζουμε τι υποδηλώνουν.
Μία από τις ρυθμιστικές πινακίδες, λοιπόν, οι οποίες ενδέχεται να προκαλεί απορίες σε πολλούς οδηγούς είναι η εικονιζόμενη. Έχει σχήμα ρόμβου, κίτρινο χρώμα -θυμίζοντας τηγανητό αβγό- και τοποθετείται προ διασταυρώσεων ώστε να ενημερώσει τους οδηγούς ότι κινούνται σε οδό προτεραιότητας. Εφόσον, λοιπόν, τη συναντήσουμε πριν από μία διασταύρωση μπορούμε να συνεχίσουμε την πορεία μας, αν και καλό είναι να ελαττώσουμε την ταχύτητα του οχήματός μας.
Πώς, όμως, ενημερώνονται οι οδηγοί στις άλλες οδούς προ της διασταύρωσης ότι έχουμε εμείς προτεραιότητα και ότι πρέπει να σταματήσουν;
Γι’ αυτό φροντίζει η πινακίδα Ρ-1 (δείτε την παραπάνω) που τους γνωστοποιεί ότι πρέπει να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους και να παραχωρήσουν προτεραιότητα σε αυτά που κινούνται στην οδό μας. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι η μη συμμόρφωση στην πινακίδα Ρ-1 επισύρει διοικητικό πρόστιμο ύψους 700 ευρώ.
Η προτεραιότητα παύει να ισχύει όταν αντικρίσουμε την πινακίδα Ρ-4, η οποία παρουσιάζεται παραπάνω. Υπενθυμίζεται ότι στις διασταυρώσεις όπου η κυκλοφορία δεν ρυθμίζεται με φανάρια ή πινακίδες, η προτεραιότητα ανήκει στον εκ δεξιών κινούμενο οδηγό.
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Στέκεται σε ύψος που αγγίζει τα 110 μέτρα και είναι η ψηλότερη γέφυρα της Ελλάδας
Η Εγνατία οδός είναι ο πρώτος υψηλών προδιαγραφών οδικός άξονας, μήκους 670 χιλιομέτρων, που διασχίζει “οριζόντια” την Ελλάδα. Έχει ως αφετηρία το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και στην πορεία της προς Ανατολάς, διέρχεται από όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας.
Με συνολικό μήκος 680 χλμ., αποτελεί ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης όλων των περιοχών που διασχίζει. Σε συνδυασμό με τους 9 κάθετους άξονες της, η κατασκευή της άλλαξε τον τρόπο ζωής σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, αλλά και ολόκληρης της Νοτιανατολικής Ευρώπης.









