Για να μην τις μπερδεύουμε θα πρέπει να θυμόμαστε

Για να μην τις μπερδεύουμε θα πρέπει να θυμόμαστε

Ακολουθεί (εκπαιδευτικό) κολπάκι για να ξεχωρίζουμε τις σημαίες της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας 🇮🇪 και της Ακτής Ελεφαντοστού! 🇨🇮 
 
 Όπως βλέπετε έχουν και οι δύο ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΡΩΜΑΤΑ!
Αυτή της Ιρλανδίας όμως έχει το πρασινάκι στα αριστερά (δηλαδή στην πλευρά που είναι κοντά στο κοντάρι της σημαίας) και το πορτοκαλί στα δεξιά, ενώ της Ακτής Ελεφαντοστού ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ!
 ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ… 
 ότι μία από τις πιο γνωστές γιορτές στην Ιρλανδία είναι η Ημέρα του Αγίου Πατρικίου που όλοι ντύνονται και βάφουν τα πάντα στα πράσινα!
Άρα ποιο είναι το πρώτο χρωματάκι στη σημαία της Ιρλανδίας; ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ! 
 ότι η Ακτή Ελεφαντοστού ονομάστηκε έτσι επειδή τον 15ο-16ο αιώνα οι Γάλλοι και οι Πορτογάλοι εμπορεύονταν εκεί κυρίως ελεφαντόδοντο!  
Το ελεφαντόδοντο με τον καιρό αποκτά ένα πορτοκαλομπεζουλί χρωματάκι – άρα τι χρώμα είναι η πρώτη κάθετη λωρίδα της σημαίας του κράτους; Σωστά μαντέψατε, ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ! 
 
Χάρτης με mapchart
Η Κρυμμένη Πόλη της Μονεμβασιάς  συνδέεται με την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα με ένα tombolo

Η Κρυμμένη Πόλη της Μονεμβασιάς συνδέεται με την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα με ένα tombolo

Η Κρυμμένη Πόλη της Μονεμβασιάς, Ελλάδα είναι μία από τις παλαιότερες συνεχώς κατοικημένες οχυρωμένες πόλεις της Ευρώπης. 
 
Η Μονεμβασιά είναι κωμόπολη και δήμος στη Λακωνία, Ελλάδα. Η πόλη βρίσκεται στην ηπειρωτική Ελλάδα σε ένα δεμένο νησί στα ανοικτά της ανατολικής ακτής της Πελοποννήσου, περιτριγυρισμένο από το Μυρτωϊκό Πέλαγος. Η Μονεμβασιά συνδέεται με την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα με ένα tombolo (deposition landform) μήκος 400 μέτρων (1.300 πόδια).
Ιδρύθηκε τον έκτο αιώνα και ως εκ τούτου μία από τις παλαιότερες οχυρωμένες πόλεις στην Ευρώπη. Η πόλη είναι η τοποθεσία ενός κάποτε ισχυρού μεσαιωνικού φρουρίου, και ήταν σε ένα σημείο ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα της Ανατολικής Μεσογείου. Τα τείχη της πόλης και πολλές βυζαντινές εκκλησίες παραμένουν ως απόδειξη της ιστορίας της πόλης. Σήμερα έδρα του δήμου Μονεμβασιάς είναι η πόλη Μολάοι.
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 26 091710
Η Ουαλία μοιάζει ξεκάθαρα με μία κυρία που φοράει καπέλο

Η Ουαλία μοιάζει ξεκάθαρα με μία κυρία που φοράει καπέλο

Αν βλέπετε κι εσείς ότι η Ουαλία μοιάζει ξεκάθαρα με μία κυρία που φοράει καπέλο, μακρύ φόρεμα και κάτι δείχνει με το δάχτυλό της, τότε συγχαρητήρια έχετε κερδίσει την παντοτινή μου αγάπη! 
 Αν πάλι όχι, δεν πειράζει, πάμε να θυμηθούμε κάτι βασικό για την Ουαλία.
Μαζί με την Αγγλία και τη Σκωτία αποτελούν το νησί που ονομάζεται ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ !
Μαζί με την Αγγλιά, τη Σκωτία και τη Βόρεια Ιρλανδία αποτελούν το ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
 
Η Διώρυγα της Κορίνθου, Ελλάδα, είναι ένα θαύμα της ανθρωπογενούς μηχανικής.

Η Διώρυγα της Κορίνθου, Ελλάδα, είναι ένα θαύμα της ανθρωπογενούς μηχανικής.

Καταπληκτική εναέρια θέα!
Η Διώρυγα της Κορίνθου, Ελλάδα 🇬🇷, είναι ένα θαύμα της ανθρωπογενούς μηχανικής.
Το κανάλι αυτό διασχίζει τον Ισθμό της Κορινθίας, συνδέοντας τον Κορινθιακό Κόλπο στα βορειοδυτικά με τον Σαρωνικό στα νοτιοανατολικά.
Πριν κατασκευαστεί η διώρυγα, τα πλοία έπρεπε να κάνουν ένα μακρύ ταξίδι γύρω από τη χερσόνησο της Πελοποννήσου, προσθέτοντας 320 χιλιόμετρα στο ταξίδι τους.
Γύρω στο 600 π.Χ., ο Περίανδρος, ιδρυτής της δυναστείας των Κυψέλιδων της Κορινθίας, είχε την ευφυή ιδέα να μεταφέρει πλοία δια ξηράς, χρησιμοποιώντας ένα είδος σιδηροδρόμου, το δίολκο (μέρη του οποίου μπορούν να τα δούμε και σήμερα), κατά μήκος των οποίων τα πλοία έλκονταν με τροχοφόρα καρότσια κατά μήκος του ισθμού.
Αυτή η πρακτική χρησιμοποιήθηκε μέχρι περίπου τον 9ο αιώνα, όταν τα πλοία ξεπέρασαν το σύστημα.
Το 1882 ξεκίνησαν οι εργασίες στη διώρυγα της Κορίνθου, η οποία έγινε κυρίως με το χέρι και ολοκληρώθηκε 11 χρόνια αργότερα το 1893.
Οι τοίχοι του καναλιού υψώνονται σε ύψος άνω των 80 μέτρων, με βάθος νερού 8 μέτρων και μήκος λίγο παραπάνω από 6 χιλιόμετρα.
Το κανάλι είναι ένα δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο, μεγάλα πλοία ρυμουλκούνται μέσω του καναλιού από μικρά ρυμουλκά, ένα συναρπαστικό θέαμα.
Φωτογραφία: DronEye.
 Έφτασαν οι πρώτες νανόχηνες στη Λίμνη Κερκίνη

Έφτασαν οι πρώτες νανόχηνες στη Λίμνη Κερκίνη

Πιστές στο ραντεβού τους για μία ακόμα χρονιά, οι πρώτες 47 νανόχηνες παρατηρήθηκαν το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου στα φιλόξενα λιβάδια της Λίμνης Κερκίνης στο Εθνικό Πάρκο Λίμνης Κερκίνης και μάλιστα κατά τον χρόνο της άφιξής τους. Μεταξύ των πουλιών είναι και o Mr Blue.

224

Σήμερα Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου, ο αριθμός τους αυξήθηκε σε 56 συνολικά πουλιά. Το επόμενο διάστημα αναμένονται περισσότερες αφίξεις. Όλος ο Ευρωπαϊκός πληθυσμός της νανόχηνας διαχειμάζει στο Εθνικό Πάρκο Λίμνης Κερκίνης και αν χρειαστεί (συνήθως λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας τροφής εξαιτίας πλημυρικών φαινομένων ή ξηρασίας), μπορεί να μετακινηθεί για 4 έως 30 ημέρες στο Δέλτα του Έβρου για να επιστρέψει αμέσως μετά στην Κερκίνη, από όπου στα τέλη Φεβρουαρίου ή στα τέλη Μαρτίου, ανάλογα με την χρονιά, θα ξεκινήσει το ταξίδι επιστροφής στις περιοχές αναπαραγωγής του στην βόρεια Νορβηγία. Ουσιαστικά οι νανόχηνες περνούν τη μισή τους ζωή στο Εθνικό Πάρκο Λίμνης Κερκίνης (περισσότερο χρόνο από οποιαδήποτε άλλη περιοχή ή χώρα).

222

 

Δημοσιεύθηκε στο Lake Kerkini National Park

 Η Πελοπόννησος έχει μεγαλύτερη έκταση από τη Σλοβενία.

 Η Πελοπόννησος έχει μεγαλύτερη έκταση από τη Σλοβενία.

10 Facts που δεν ήξερες για την Πελοπόννησο! 
Μετά από πολύ ψάξιμο, βρήκαμε 10 σημαντικές πληροφορίες για τον τόπο μας που ίσως δεν γνωρίζετε ή γνωρίζετε ελάχιστες από αυτές!  
Let's Start!!!
 Η Πελοπόννησος έχει μεγαλύτερη έκταση από τη Σλοβενία 🇸🇮 που αποτελεί ένα κράτος στην κεντρική Ευρώπη, την Κύπρο  με 22.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα!
 Η Πελοπόννησος καλύπτει το 1/7 της ελληνικής επικράτειας! Το σύνολο της έκτασης της Ελλάδας ανέρχεται σε 131,957 τχλμ!
 Ο πληθυσμός της ανέρχεται σε 1,100,000 κατοίκους και το 1/10 της Ελλάδας ζει στην Πελοπόννησο!
 Το 40% του πληθυσμού της Αθήνας έχει καταγωγή από την Πελοπόννησο ενώ οι δήμοι Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Αιγάλεω, Περιστερίου, Κορυδαλλού συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά. Στον Πειραια υπάρχει συνοικία Μανιατικα όπου ζουν περισσότεροι Μανιάτες από ότι στη Μάνη και στην Κηφισσια υπάρχει ο Οικισμός των πελοποννησιων με οδούς από διάφορα μέρη της Πελοποννήσου!
 Η Πεδιάδα Ηλείας Αχαΐας ειναι η 3η μεγαλύτερη πεδιάδα μετά τη Θεσσαλική και της Θεσσαλονίκης!
 Το 60% του ελληνικού ελαιολάδου παράγεται στην Πελοπόννησο!
 Το 1920 ο Νομός Μεσσηνίας μετρούσε 300 χιλιάδες κατοίκους και ήταν ο 4ος μεγαλύτερος νομός στη χώρα σε πληθυσμό! Όμως η αστικοποίηση άλλαξε τα δεδομένα και σημερα μετρά 150 χιλιάδες κατοίκους!
 Η Πελοπόννησος έχει ηφαίστειο και αυτό βρίσκεται στα Μέθανα! Γι'αυτό και το περίεργο σχήμα της περιοχής!
 Περίπου το 70% του πληθυσμού της Αρκαδίας ζει στα χωριά!
 Η μεγαλύτερη παραλία της Ευρώπης σε έκταση βρίσκεται στο Νομό Ηλείας με συνολική έκταση 40 χιλιομέτρων!
 
 
Δημοσιεύθηκε στο  Γεωγραφία πολύ κουλ
O Στέλιος Μυγιάκης, έμεινε στην ιστορία για το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς  Αγώνες της Μόσχας.

O Στέλιος Μυγιάκης, έμεινε στην ιστορία για το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας.

Ο Έλληνας παλαιστής που κατέκτησε το πρώτο χρυσό μετάλλιο σε Ολυμπιάδα μετά από 20 χρόνια.

 

Γεννήθηκε στις 5 Μαΐου 1952 στο Θρόνος Ρεθύμνης. O Στέλιος Μυγιάκης, προερχόταν από μια φτωχή επταμελή οικογένεια. Τον επόμενο χρόνο οι γονείς του μετακόμισαν στην Αθήνα. Τα παιδικά του χρόνια ήταν σκληρά. 

Σαν σήμερα, έμεινε στην ιστορία για το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς  Αγώνες της Μόσχας.

Ήταν μόλις 12 χρονών, όταν αναγκάστηκε να εργαστεί για να βοηθήσει την οικογένειά του.

Πουλούσε αναψυκτικά στους κινηματογράφους ενώ αργότερα δούλεψε και στο παντοπωλείο της γειτονιάς του. Όλη μέρα μοίραζε πάγο στις γειτονιές. Τη νύχτα έπαιρνε το δίσκο με τα αναψυκτικά και περνούσε έξω από τον Εθνικό Αθηνών, παρατηρώντας τους παλαιστές.

Μια μέρα ζήτησε 30 δραχμές από τον πατέρα του για να γραφτεί κρυφά στον Εθνικό Αθηνών, το σύλλογο που ανέδειξε τον Τζιμ Λόντο. Ξεκίνησε εντελώς τυχαία την καριέρα του όταν συνάντησε στο σύλλογο τον Πέτρο Γαλακτόπουλο, τον προπονητή που τον προετοίμασε για τους Ολυμπιακούς αγώνες της Μόσχας. Αμέσως ξεκίνησαν μαζί προπονήσεις. Υπήρξαν φορές που δεν είχε ούτε το εισιτήριο για να πάει στο γυμναστήριο και πήγαινε με τα πόδια.

Και εκεί ξεκίνησαν όλα. Στην πορεία του, Σε μικρή ηλικία αναδείχτηκε πρωταθλητής Ελλάδος στην κατηγορία 52 κιλών. Συνολικά έχει κατακτήσει 6 Πανελλήνια Πρωταθλήματα. Πήρε μέρος σε τέσσερις Ολυμπιάδες (1972 στο Μόναχο, 1976 στο Μόντρεαλ, 1980 στη Μόσχα, 1984 στο Λος Άντζελες).

Ο Στέλιος Μυγιάκης, έμεινε στην ιστορία όμως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1980. Όπου ύστερα από 20 ολόκληρα χρόνια, η Ελλάδα κερδίζει και πάλι ένα χρυσό μετάλλιο σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Μεγάλος πρωταγωνιστής ο Στέλιος Μυγιάκης στη κατηγορία 62 κιλών της ελληνορωμαϊκής πάλης. Τίποτα δεν ήταν εύκολο για τον Έλληνα πρωταθλητή με την μεγάλη ψυχή. Κερδίζει τον χρυσό Ολυμπιονίκη του 1976 Πολωνό Κάζιμιερς Λίπιεν και στη συνέχεια τον Γκουλάμ από το Αφγανιστάν και τον Σουηδό Μάλκβιστ. Συνολικά μετέχουν 11 παλαιστές στη κατηγορία, οπότε τίποτα δεν έχει τελειώσει. Ο Σοβιετικός Μπόρις Κραμορένκο, το θεωρητικό φαβορί τον περιμένει αλλά ο Έλληνας πρωταθλητής φεύγει αήττητος, όπως και στον μεγάλο πια τελικό κόντρα στον Ούγγρο Ιστβαν Τοτ. Ο Ούγγρος πρωταθλητής προσπάθησε να βγουν και οι δύο ηττημένοι με τρεις παρατηρήσεις επειδή είχε καλύτερη τεχνική βαθμολογία αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Μυγιάκης έπαιξε τα δύο αυτά δύσκολα και κρίσιμα παιχνίδια μέσα σε μια ώρα, τίποτα δεν ήταν εύκολο.

Μετά την επιτυχία του, ο ίδιος είχε δηλώσει τότε: «Ήταν η πιο ωραία στιγμή της ζωής μου. Χρόνια κούρασης και στερήσεων ανταμείφθηκαν στη Μόσχα, μια πόλη που ποτέ δεν πρόκειται να ξεχάσω. Η υπερένταση μου ήταν τρομερή, θυμάμαι ότι δύο μέρες πριν τον αγώνα με τον Κραμορένκο, δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Χιλιάδες σκέψεις περνούσαν από το μυαλό μου, ήξερα ότι ήταν μεγάλος αθλητής. Είπα μέσα μου ότι αυτό το παιχνίδι είναι όλη μου η ζωή, πρέπει να αποφύγω τα λάθη. Ο Τοτ πάντα έχανε από μένα και δεν φοβήθηκα παρόλο που ήξερα πως ήθελε να χάσουμε και οι δύο. Απλά ανησυχούσα μήπως πληρώσω τη φοβερή κούραση που ένοιωθα. Το βράδυ, μετά το χρυσό μετάλλιο, θυμάμαι ότι μεθύσαμε μαζί με τον προπονητή μου Πέτρο Γαλακτόπουλο».

 

Δημοσιεύθηκε στο ellines.com

 
Η Σαουδική Αραβία είναι ΤΙΓΚΑ στα ηφαίστεια;

Η Σαουδική Αραβία είναι ΤΙΓΚΑ στα ηφαίστεια;

Καταμεσής της ΑΠΕΡΑΝΤΗΣ ερήμου, ανάμεσα στα μπεζ της άμμου ξεφυτρώνουν ξαφνικά κατάμαυρες ροές λάβας από αρχαία ηφαίστεια του παρελθόντος! 
 Μάλιστα η ιερή για το Ισλάμ πόλη της Μεντίνα είναι χτισμένη ΔΙΠΛΑ σε μία τέτοια ροή λάβας. ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΙΔΕΑ! 
 Αν κοιτάξει κανείς από δορυφόρο την αραβική χερσόνησο, οι πιο πρόσφατες σε γεωλογικό χρόνο ροές λάβα κάνουν τρομερή αντίθεση με τα υπόλοιπα χρώματα. Σαν μαύρες πιτσιλιές σε μπεζ καμβά! 
 Στη φωτογραφία βλέπετε σε υψηλή ανάλυση μία τέτοια ροή λάβας, τη Harrat Khaybar, να συναντά την άμμο.
Τραβίχτηκε στις 25 Απριλίου του 2024 από τον αμερικανικό δορυφόρο Landsat 9...
 
Υπάρχει μια λίμνη πάνω στην οποία "επιπλέει"  ένα ολόκληρο χωριό!

Υπάρχει μια λίμνη πάνω στην οποία "επιπλέει" ένα ολόκληρο χωριό!

Στα βορειοδυτικά της Ουγγαρίας, υπάρχει μια λίμνη πάνω στην οποία "επιπλέει" ένα ολόκληρο χωριό!
Βρισκόμαστε λοιπόν στην Ουγγρική πόλη Oroszlány και συγκεκριμένα στη λίμνη Bokodi-hűtőtó!
 
Στην εικόνα βλέπετε μόνο ένα τμήμα από μια σειρά 80 χιλιομέτρων από καμπίνες και εξοχικά σπίτια (χτισμένα πάνω σε πασαλους) να αιωρούνται πάνω από τη λίμνη!
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 123849
Σε αυτό το χωριό μένουν πολλοί ψαράδες που μπορούν να ψαρεύουν εκεί όλο το χρόνο γιατι τα νερα της λιμνης δεν παγωνουν ποτε! ΜΑ ΠΩΣ;;; 
Στην περιοχή υπάρχει ένα εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που αξιοποιεί τα κρύα νερά της λίμνης για ψυκτικούς λόγους (την έχει σαν ερκοντίσιον σα να λέμε). Βγαίνει λοιπόν το κρύο νερό από τη λίμνη και μπαίνει ζεστό νερό στη λίμνη. Έτσι υπάρχει συνεχώς κυκλοφορία στα νερά της με αποτέλεσμα να μη γίνεται να παγώσει εντελώς το χειμώνα όσο βαρύς και να είναι!
 Έτσι οι ψαράδες δε χρειάζεται να σπάσουν τον πάγο από την επιφάνεια (όπως κάνουν σε άλλες λίμνες τις Ουγγαρίας) για να μπορούν να πιάσουν τα ψάρια από κάτω!!! 
 
 
Εικόνα από @sebastien.nagy (instagram)
Μπαίνει τέταρτο χρώμα στα φανάρια -Τι απόχρωση θα έχει, τι θα σημαίνει

Μπαίνει τέταρτο χρώμα στα φανάρια -Τι απόχρωση θα έχει, τι θα σημαίνει

Η επανάσταση των αυτόνομων οχημάτων φέρνει ένα νέο χρώμα στους φωτεινούς σηματοδότες.

Τα φανάρια, αυτά τα απλά αλλά απαραίτητα εργαλεία ρύθμισης της κυκλοφορίας, σύντομα μπορεί να υποδεχτούν ένα νέο μέλος στην οικογένειά τους. Η έλευση των αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους μας δημιουργεί νέες προκλήσεις και απαιτεί καινοτόμες λύσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Μια τέτοια λύση προτείνεται από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας: η προσθήκη μιας τέταρτης λυχνίας, λευκού χρώματος, στα φανάρια.

Η άνοδος των αυτόνομων οχημάτων, με εταιρείες όπως η Tesla, η Volkswagen και η Mercedes να πρωτοπορούν στην ανάπτυξή τους, δημιουργεί νέες δυναμικές στην κυκλοφορία. Αυτά τα οχήματα, εξοπλισμένα με προηγμένο λογισμικό και αισθητήρες, μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και με την υποδομή, συλλέγοντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.Η λευκή λυχνία θα λειτουργούσε ως σήμα προς τα αυτόνομα οχήματα, ενημερώνοντάς τα ώστε να συντονίσουν τις κινήσεις τους για βελτιστοποίηση της ροής της κυκλοφορίας. Όταν ένας σημαντικός αριθμός αυτόνομων οχημάτων πλησιάζει σε μια διασταύρωση, η συγκεκριμένη λυχνία θα ενεργοποιείται.
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 101222
Τα αυτόνομα οχήματα θα επικοινωνούν τότε με το σύστημα ελέγχου των φαναριών, συντονίζοντας την κίνησή τους για να περάσουν τη διασταύρωση με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των χρόνων αναμονής έως και 94,06% και βελτίωση της συνολικής ροής της κυκλοφορίας, ιδιαίτερα σε περιοχές με υψηλή συγκέντρωση αυτόνομων οχημάτων.Οι ερευνητές διαβεβαιώνουν ότι η προσθήκη της λευκής λυχνίας δεν θα επηρεάσει τους οδηγούς των παραδοσιακών οχημάτων. Το κόκκινο, το πράσινο και το πορτοκαλί θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως πάντα. Η λευκή λυχνία θα ενεργοποιείται μόνο όταν υπάρχουν αρκετά αυτόνομα οχήματα στη διασταύρωση, και στην περίπτωση που τα παραδοσιακά οχήματα είναι περισσότερα, τα φανάρια θα λειτουργούν με τον κλασικό τρόπο.
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 101446
Η εισαγωγή της λευκής λυχνίας στα φανάρια είναι ένα ακόμη βήμα προς ένα μέλλον όπου τα αυτόνομα οχήματα θα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Αν και η τεχνολογία βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, οι δυνατότητες που ανοίγει είναι συναρπαστικές. Μια πιο έξυπνη και αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας, με λιγότερες καθυστερήσεις και βελτιωμένη ασφάλεια, είναι μόνο η αρχή.
 
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr
Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις εάν μπορείς, είναι να προσπαθήσεις ακόμα μια φορά με όλη σου την ψυχή…

Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις εάν μπορείς, είναι να προσπαθήσεις ακόμα μια φορά με όλη σου την ψυχή…

Μιά διδακτική ιστορία! !!!
Μην τα παρατάς ...
Προχώρα... χωρίς απογοήτευση, θυμό ή φόβο.
Ο Αλυσοδεμένος Ελέφαντας…
Απόσπασμα από το βιβλίο του Jorge Bucay με τίτλο:
«Να σου πω μια ιστορία»
«Όταν ήμουν μικρός μου άρεσε πολύ το τσίρκο, και στο τσίρκο μου άρεσαν πιο πολύ τα ζώα.
Μου έκανε τρομερή εντύπωση ο ελέφαντας που, όπως έμαθα αργότερα, είναι το αγαπημένο ζώο όλων των παιδιών.
Στην παράσταση, το θεόρατο ζώο έκανε επίδειξη του τεράστιου βάρους του, του όγκου και της δύναμής του…
Όμως, μετά την παράσταση και λίγο προτού επιστρέψει στη σκηνή, ο ελέφαντας στεκόταν δεμένος συνεχώς σ΄ ένα μικρό ξύλο μπηγμένο στο έδαφος.
Μια αλυσίδα κρατούσε φυλακισμένα τα πόδια του.
Ωστόσο, το ξύλο ήταν αληθινά μικροσκοπικό κι έμπαινε σε ελάχιστο βάθος μέσα στο έδαφος.
Μολονότι η αλυσίδα ήταν χοντρή και ισχυρή, φαινόταν ολοφάνερο ότι ένα ζώο που μπορούσε να ξεριζώνει δέντρα με τη δύναμη του, θα μπορούσε εύκολα να λυθεί και να φύγει.
Το θεωρούσα αληθινό μυστήριο. Μα τι τον κρατάει;
Γιατί δεν το σκάει;
Πριν από μερικά χρόνια ανακάλυψα – ευτυχώς για μένα – ότι κάποιος είχε αρκετή σοφία ώστε ν΄ ανακαλύψει την απάντηση.
Ο ελέφαντας του τσίρκου δεν το σκάει γιατί τον έδεναν σ΄ένα παρόμοιο παλούκι από τότε που ήταν πολύ, πολύ μικρός.
Είμαι βέβαιος ότι τότε το ελεφαντάκι είχε σπρώξει, τραβήξει και ιδρώσει πασχίζοντας να λευτερωθεί.
Μα, παρ΄ όλες τις προσπάθειές του, δεν τα είχε καταφέρει, γιατί το παλούκι ήταν πολύ γερό για τις δυνάμεις του.
… Ώσπου μια μέρα, μια φρικτή μέρα για την ιστορία του, το ζώο παραδέχτηκε την αδυναμία του και υποτάχθηκε στη μοίρα του.
Αυτός ο πανίσχυρος και θεόρατος ελέφαντας που βλέπουμε στο τσίρκο δεν το σκάει γιατί νομίζει ότι δεν μπορεί, ο δυστυχής.
Η ανάμνηση της αδυναμίας που ένιωσε λίγο μετά τη γέννησή του είναι χαραγμένη στη μνήμη του.
Και το χειρότερο είναι ότι ποτέ δεν αμφισβήτησε σοβαρά αυτή την ανάμνηση.
Ποτέ μα ποτέ δεν ξαναπροσπάθησε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του…»
Όλοι είμαστε λίγο-πολύ σαν τον ελέφαντα του τσίρκου. Περιδιαβαίνουμε τον κόσμο δεμένοι σε εκατοντάδες παλούκια που μας στερούν την ελευθερία. Ζούμε πιστεύοντας ότι δεν μπορούμε να κάνουμε ένα σωρό πράγματα, απλώς επειδή μια φορά, πριν από πολύ καιρό, όταν είμαστε μικροί, προσπαθήσαμε και δεν τα καταφέραμε.
Πάθαμε τότε το ίδιο με τον ελέφαντα.
Χαράξαμε στη μνήμη μας αυτό το μήνυμα:
«Δεν μπορώ, δεν μπορώ και ποτέ δε θα μπορέσω».
Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις εάν μπορείς, είναι να προσπαθήσεις ακόμα μια φορά με όλη σου την ψυχή…
Με όλη σου την ψυχή!
Πηγή:Μάνος Δανέζης
Η πινακίδα που ελάχιστοι γνωρίζουν  ονομάζετε το «τσιγάρο» των δρόμων

Η πινακίδα που ελάχιστοι γνωρίζουν ονομάζετε το «τσιγάρο» των δρόμων

Πολύτιμη είναι η πληροφόρηση που παρέχει στους οδηγούς ένα σήμα το οποίο απαντάται στο οδικό δίκτυο πολλών χωρών.

Τεράστια είναι η συμβολή που έχουν οι πινακίδες οδικής σήμανσης στη διατήρηση της ασφάλειας στους δρόμους, μιας και μας προειδοποιούν για επικείμενους κινδύνους και γνωστοποιούν τις υποχρεώσεις μας.Με δεδομένο, ωστόσο, ότι υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές πινακίδες, είναι σχεδόν αδύνατο να τις γνωρίζουμε όλες. Ακόμα πιο δύσκολο είναι να έχουμε γνώση για τα σήματα που δεν απαντώνται στο ελληνικό οδικό δίκτυο, αλλά καλό είναι να έχουμε μια εικόνα για αυτά, ειδικά εφόσον ταξιδεύουμε συχνά με το αυτοκίνητό μας στο εξωτερικό.

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 21 155759

Το σήμα με το οποίο θα ασχοληθούμε στο παρόν άρθρο μοιάζει με… αποτσίγαρο, αλλά ουδεμία σχέση δεν έχει με αυτή τη βλαβερή συνήθεια. Πρόκειται για το σήμα το οποίο μας ενημερώνει ή για την ακρίβεια μάς προειδοποιεί για το τέλος του ασφαλτόδρομου και την έναρξη μιας χωμάτινης οδού. Ο λόγος για τον οποίο μια τέτοια πινακίδα είναι κρίσιμης σημασίας είναι ο προφανής.

Σε έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να κινηθούμε είναι σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με μια χωμάτινη οδό, καθώς και ο συντελεστής πρόσφυσης σε αυτά τα δύο τερέν είναι πολύ διαφορετικός.

Πέρα από τη δυσκολία να διατηρήσουμε τον έλεγχο του οχήματός μας στο χώμα, υπάρχει ένας ακόμα λόγος για τον οποίο οφείλουμε να υιοθετήσουμε ένα πιο… αμυντικό στιλ οδήγησης. Αυτός έχει να κάνεις με τις μικρότερες ή μεγαλύτερες πέτρες που οι τροχοί του οχήματός μας εκτοξεύουν προς κάθε κατεύθυνση, δημιουργώντας τις συνθήκες πρόκλησης ενός ατυχήματος ή έστω μιας φθοράς.

Οι κίνδυνοι που κρύβει η κίνηση ενός αυτοκινήτου σε χωματόδρομο είναι και ο λόγος για τον οποίο ότι η συγκεκριμένη σήμανση τοποθετείται εντός ενός προειδοποιητικού τριγώνου, επιτρέποντας ακόμα και σε εκείνον τον οδηγό που δεν θα καταφέρει να την αποκωδικοποιήσει να αντιληφθεί την ανάγκη περιορισμού της ταχύτητας με την οποία κινείται.

 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 21 160109
 
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι στη χώρα μας, όπως και στις περισσότερες της ευρωπαϊκής ηπείρου, δεν έχει επικρατήσει η συγκεκριμένη προειδοποιητική σήμανση για την είσοδο σε έναν μη ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Αντιθέτως, συναντάμε την πινακίδα που μας ενημερώνει για την εκτίναξη χαλικιών.
 
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα