Η Αίγυπτος θα είναι ο τροφοδότης νωπών προϊόντων της Ευρώπης

Η Αίγυπτος θα είναι ο τροφοδότης νωπών προϊόντων της Ευρώπης

Φαραωνικου μεγέθους επέκταση της καλλιεργησιμης γης

Η Αίγυπτος🇪🇬 κατασκευάζει τον μεγαλύτερο τεχνητό ποταμό στον κόσμο, μήκους 114 χιλιομέτρων!

Με αυτό το έργο, κόστους 5,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το νερό από τον Νείλο θα μετατρέψει 23.000 τ. χλμ. ερήμου σε γεωργική γη, αυξάνοντας τη συνολική έκταση της καλλιεργησιμης γης της Αιγύπτου κατά 30%. Η Αίγυπτος είναι μια από τις πιο πολυπληθείς χώρες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Η μεγάλη πλειονότητα των 110.000.000 κατοίκων της ζει κοντά στις όχθες του ζωοδότη ποταμού Νείλου, μια έκταση περίπου 50.000 τ.χλμ., που είναι η μόνη αρδεύσιμη και εύφορη γη της χώρας. Ουσιαστικά, οι όχθες του Νείλου είναι μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του κόσμου με πυκνότητα πληθυσμού παρόμοια με αυτή του Μπανγκλαντές. Αντιιετα μεγάλες περιοχές της ερήμου Σαχάρας είναι αραιοκατοικημένες. Πάνω το μισό του πληθυσμού της ζει στις αστικές περιοχές και η μεγάλη πλειονότητα του αστικού πληθυσμού ζει στις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις, Κάιρο. Που έχει ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια κατοίκους, Αλεξάνδρεια και άλλες μεγάλες πόλεις κατά μήκος του Νείλου. Ο πληθυσμός της Αιγύπτου προβλέπεται να φθάσει τα 200 εκατομμύρια το έτος 2100, οπότε η επέκταση της καλλιεργησιμης έκτασης αναδεικνυεται σε ζήτημα ζωής και θανάτου για τπν νότιο μεσογειακό μας γείτονα.

Η Νεκρά Θάλασσα είναι μια αλμυρή λίμνη που είναι 9 φορές πιο αλμυρή

Η Νεκρά Θάλασσα είναι μια αλμυρή λίμνη που είναι 9 φορές πιο αλμυρή

Η Νεκρά Θάλασσα είναι μια αλμυρή λίμνη που είναι 9 φορές πιο αλμυρή από οποιαδήποτε άλλη θάλασσα ή ωκεανό στον κόσμο. Βρίσκεται μεταξύ Ισραήλ και Ιορδανίας. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του νερού σε αλάτι, κανένα ζωντανό πλάσμα δεν μπορεί να ζήσει εκεί. Αυτό εξηγεί το όνομα - "Νεκρά Θάλασσα". Έχει μήκος περίπου 80 km και πλάτος που μπορεί να κυμαίνεται από 7 έως 20 χιλιόμετρα. Ίσως η πιο περίεργη συνέπεια αυτών των αλάτων είναι το γεγονός ότι η βύθιση είναι πρακτικά αδύνατη.
Αυτό συμβαίνει επειδή η πυκνότητα του αλμυρού νερού είναι μεγαλύτερη από αυτή του ανθρώπινου σώματος, γεγονός που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να κολυμπήσει ανάσκελα χωρίς καμία προσπάθεια.
 
Συντελεστές: Maravillas del mundo
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟΝ ΩΚΕΑΝΟ

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΦΟΒΑΤΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟΝ ΩΚΕΑΝΟ

Λένε ότι πριν μπει στη θάλασσα το ποτάμι τρέμει από φόβο. Κοιτάζει πίσω σε όλη τη διαδρομή, τις κορυφές και τα βουνά, τον μακρύ και ελικοειδή δρόμο που διέσχισε ανάμεσα σε ζούγκλες και πόλεις, και βλέπει μπροστά του έναν ωκεανό τόσο μεγάλο που η είσοδος σε αυτόν δεν μπορεί παρά να σημαίνει εξαφάνιση για πάντα.
Αλλά δεν υπάρχει άλλος τρόπος.
Το ποτάμι δεν μπορεί να πάει πίσω.
Κανείς δεν μπορεί να γυρίσει πίσω.
Είναι αδύνατο στη ζωή να πας πίσω.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος, το ποτάμι δεν μπορεί να επιστρέψει.
Το ποτάμι πρέπει να πάρει το ρίσκο του και να εισέλθει στον ωκεανό. Μόνο με την είσοδο στον ωκεανό θα εξαφανιστεί ο φόβος.
Γιατί μόνο τότε θα μάθει το ποτάμι ότι δεν πρόκειται να εξαφανιστεί στον ωκεανό, αλλά θα γίνει ωκεανός.
Khalil Gibran
 
 
Tο μεγαλύτερο καμπαναριό του κόσμου βρίσκεται στην Ελλάδα και ακούγεται στα 100 χιλιόμετρα

Tο μεγαλύτερο καμπαναριό του κόσμου βρίσκεται στην Ελλάδα και ακούγεται στα 100 χιλιόμετρα

Σε μια όμορφη πλαγιά κοντά στο χωριό Τρίκορφο της Φωκίδας και σε υψόμετρο περίπου 700 μέτρων βρίσκεται η Ιερά Μονή Αγίων Αυγουστίνου Ιππώνος και Σεραφείμ του Σάρωφ. Σε αυτό συναντάμε το μεγαλύτερο καμπαναριό του κόσμου το οποίο αναβιώνει τον μύθο του καμπαναριού της Αγίας Σοφίας με τις 62 καμπάνες και τα 400 σήμαντρα. Το καμπαναριό αυτό όποτε ηχεί στο σύνολο του ακούγεται από το Τρίκορφο Φωκίδας έως την Πάτρα και τους Δελφούς (εξαρτάται από τη φορά του ανέμου) Δηλαδή σε αποστάσεις που αγγίζουν ακόμα και τα 100 χλμ.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 04 140619

Ηγούμενος και κτήτωρ της Μονής είναι ο Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης, ο οποίος πριν τριάντα πέντε χρόνια (1984) ξεκίνησε την ανέγερση των χριστιανικών κατασκηνώσεων στο Τρίκορφο και των δυο μεγάλων Ιερών Μονών. Μιας ανδρώας αδελφότητος επ’ ονόματι του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ και Αγίου Αυγουστίνου και μιας γυναικείας επ’ ονόματι του Αγίου Νεκταρίου και Αγίου Φανουρίου.

Το Μοναστήρι του Αγίου Αυγουστίνου και του Αγίου Σεραφείμ του Σαρωφ εορτάζει τους Αγίους του, τον μεν πρώτο στις 15 Ιουνίου, τον δεύτερο δε Άγιό της στις 19 Ιουλίου. Επίσης στο Μοναστήρι οι μοναχοί αγιογράφησαν σε φορητή εικόνα την Θεοτόκο και την αποκάλεσαν «Παναγία η Τρικορφιώτισσα», την οποία τιμούν κάθε έτος στις 15 Αυγούστου. Εξέδωσαν δε και ειδική Παράκληση, την οποία έγραψε ο Υμνογράφος της Εκκλησίας Χαράλαμπος Μπούσιας και την οποία ψάλλουν καθημερινά στη Θεοτόκο.

Το μεγαλύτερο καμπαναριό στον κόσμο: 400 σήμαντρα και 62 καμπάνες

Οι μοναχοί έχτισαν εδώ το μεγαλύτερο καμπαναριό παγκοσμίως με 400 σήμαντρα και 62 καμπάνες, εις ανάμνησιν του καμπαναριού της Αγια-Σοφιάς στην Κωνσταντινούπολη, σύμβολο της δόξας του Βυζαντίου.

«Σημαίνει ο Θεός σημαίνει η γη, σημαίνουν τα επουράνια
σημαίνει κι η αγιά Σοφιά
Tο μέγα Mοναστήρι με τετρακόσια σήμαντρα
κι εξηνταδυό καμπάνες, κάθε καμπάνα και παπάς
κάθε παπάς και Διάκος…».

Ο Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης ακολούθησε μια εσωτερική φωνή που ζητούσε το μεγάλο καμπαναριό της Αγια-Σοφιάς να χτυπήσει ξανά, συμβολίζοντας τη δόξα της Ορθοδοξίας και της Ελλάδας. Πλέον, κάθε φορά που χτυπούν οι καμπάνες και ηχούν τα σήμαντρα, οι καρδιές των προσκυνητών ριγούν από συγκίνηση.

Τα σήμαντρα ηχούν κάθε 5 χρόνια στην εορτή του Αγίου Σεραφείμ, όπου ανεβαίνουν επάνω στο καμπαναριό 400 πιστοί και τα χτυπούν με το χέρι. Οι 62 καμπάνες χτυπούν όλες μαζί στην εορτή του Αγίου Αυγουστίνου στις 15 Ιουνίου και του Αγίου Σεραφείμ στις 19 Ιουλίου, στην Κοίμηση της Θεοτόκου στις 15 Αυγούστου, του Αγίου Νεκταρίου στις 9 Νοεμβρίου, τα Χριστούγεννα και το βράδυ της Ανάστασης.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 04 140829

Πνευματικό & Κοινωνικό έργο

Η Ιερά Μονή εκτός από το πνευματικό έργο που επιτελεί με τις καθημερινές Θείες Λειτουργίες (κάθε μέρα όλο το χρόνο), Παρακλήσεις στην Θεοτόκο, Εσπερινούς και Αγρυπνίες, επιτελεί επίσης και ένα μεγάλο κοινωνικό έργο σε πολλές άπορες οικογένειες, δίνοντας υλική και πνευματική βοήθεια.

Το Μοναστήρι μέσα από βιβλία και περιοδικά που εκδίδει, τελεί επιπλέον ένα μεγάλο ιεραποστολικό έργο κατηχώντας τον λαό του Θεού, που διψά να γνωρίσει την σώζουσα αλήθεια και θέλει να γνωρίσει τον Χριστό.
Οι μοναχοί του Τρικόρφου είναι ακτήμονες και ζουν κοινοβιακά ακολουθώντας το Αγιορείτικο Τυπικό. Εργάζονται χειρωνακτικά στα κτήματα και στα ζώα της Μονής. Έχουν κήπους με διάφορα λαχανικά χειμώνα–καλοκαίρι, καλλιεργούν οπωροφόρα δέντρα και από ζώα έχουν αιγοπρόβατα–αγελάδες, χοιρινά, κότες, άλογα, γαϊδούρια, κ.α. Παράγουν τυρί, γιαούρτι, χυλοπίτες, τραχανά, λαζάνια, μοναστηριακά λουκάνικα, κ.α.

Πληροφορίες για την Ι. Μονή: www.gerondasnektarios.gr

Πηγή πληροφοριών https://www.dogma.gr/

 

Τα φλαμίνγκο επιστρέφουν στην Κερκίνη για να ξεχειμωνιάσουν

Τα φλαμίνγκο επιστρέφουν στην Κερκίνη για να ξεχειμωνιάσουν

Γεμάτα χάρη, κομψότητα και χορευτικές κινήσεις κινούνται νωχελικά στα αβαθή νερά της Κερκίνης, προκαλώντας τον θαυμασμό.

Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Βασίλης Αναστασιάδης, λάτρης της φύσεως, με το συνεργείο, εξασφάλισαν εικόνες απίστευτης ομορφιάς από χιλιάδες φλαμίνγκο.

Ο Γιάννης Ρέκλος-Ιδιοκτήτης παραδοσιακού ξενώνα εξηγεί ότι έφταναν και τις 4.000. Ίσως ο μικρότερος αριθμός φέτος οφείλεται στις ήπιες καιρικές συνθήκες, που επικρατούν ακόμη σε άλλες περιοχές της Ευρώπης

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 04 115833

«Φεύγουν στα τέλη της άνοιξης για την νότιο Γαλλία και την Ιταλία και επιστρέφουν στην Κερκίνη για τον χειμώνα».

Ιδιαίτερα διακριτικοί οι επαγγελματίες, που βρίσκονται στην λίμνη φροντίζουν να μην ταράξουν την ηρεμία που επικρατεί και αναγκάσουν τα φλαμίνγκο να φύγουν.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 04 115943

Στα πλούσια σε τροφή νερά της Κερκίνης θα παραμείνουν έως την άνοιξη, προτού ξεκινήσουν το μακρύ τους ταξίδι για τον βορρά, διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα.Είναι τώρα η εποχή που δίνεται η ευκαιρία σε εκείνους που επιζητούν την επαφή με την φύση και τα μαθήματα που προσφέρει για μια ήσυχη βαρκάδα στην λίμνη, όπου θα θαυμάσουν την ζωή σε όλο της το μεγαλείο, σε ένα απίθανο  συνδυασμό ήχων και χρωμάτων, ξεχνώντας ότι αυτός ο απίστευτος υγρότοπος, η λίμνη Κερκίνη είναι τεχνητή.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 04 120043

Δημοσιεύθηκε στο aveserres.gr

 

Ο δορυφόρος μπορεί και αποτυπώνει την  προοδευτική ξήρανση της Πικρολίμνης στο Κιλκίς,

Ο δορυφόρος μπορεί και αποτυπώνει την προοδευτική ξήρανση της Πικρολίμνης στο Κιλκίς,

Οι εικόνες αυτές, που καταγράφηκαν από τους δορυφόρους Sentinel-2 και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Copernicus, από τον Αύγουστο του 2021 έως και τον Αύγουστο του 2024, αποτυπώνουν την προοδευτική ξήρανση της Πικρολίμνης στο Κιλκίς, η οποία μάλιστα αποτελεί περιοχή Natura 2000.
Σύμφωνα με το Copernicus, «η παρατεταμένη ξηρασία έχει επίσης πλήξει σοβαρά την τοπική γεωργία.”
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 03 211639
 
Η Πικρολίμνη είναι η μοναδική στην Ελλάδα μη παράκτια λίμνη με αλμυρό νερό και βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς. Το νερό της λίμνης έχει υψηλή αλατότητα, περίπου τρεις φορές υψηλότερη από τη αλατότητα της Νέκρας Θάλασσας!
 
 
 
 
 
Μια σκακιστική λέσχη δίνει ελπίδα σε κατατρεγμένα παιδιά

Μια σκακιστική λέσχη δίνει ελπίδα σε κατατρεγμένα παιδιά

Μια σκακιστική λέσχη για παιδιά που λειτουργεί σε προσφυγικό καταυλισμό του Κονγκό δείχνει ότι το σκάκι δεν είναι απλώς ένα παιχνίδι.

Οι σκακιστικές λέσχες έρχονται συνήθως στην επικαιρότητα όταν πλησιάζει κάποιος μεγάλος διεθνής διαγωνισμός ή όταν «σπάει» κάποιο ρεκόρ. Το τελευταίο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό όταν αναφερόμαστε σε μια τέτοια λέσχη είναι μικρά παιδιά στο Κονγκό που κάθονται κατάχαμα και κοιτούν επίμονα τη σκιακιέρα που βρίσκεται μπροστά τους.

Το Soga Chess Club βρίσκεται σε μια γωνιά στρατοπέδου προσφύγων στο ανατολικό τμήμα του ταλαιπωρημένου από τη βία και τις ένοπλες συγκρούσεις Κονγκό. Εκεί, τα παιχνίδια δεν διεξάγονται μέσα σε κάποια μεγάλη αίθουσα. Τα παιδιά κάθονται κάτω στο χώμα και οι σκακιέρες είναι φτιαγμένες από χαρτόνια ντυμένα με πλαστικό για να προστατευτούν από τη φθορά.

Μια σκακιστική λέσχη ενάντια στη βία

Σκοπός της λέσχης δεν είναι η κατάκτηση κάποιου τρόπαιου, ούτε το να αναδείξει παγκόσμιους πρωταθλητές. Σκοπός είναι να βοηθήσει τα παιδιά/μέλη της να ξεχάσουν για λίγο όσα έχουν δει και έχουν βιώσει σε μια χώρα που μαστίζεται με μία από τις χειρότερες ανθρωπιστικές κρίσεις στον κόσμο.

Το σκάκι είναι «μια θεραπευτική απόδραση από το άγχος και τη φρίκη που έχουν υποστεί αυτά τα παιδιά», τονίζει ο Gabriel Nzaji, από τους εκπαιδευτές του συλλόγου. Η συγκέντρωση που απαιτεί το παιχνίδι αυτό είναι ένας τρόπος να ηρεμήσει το μυαλό τους.

σκαιι

 

Στηρίζοντας τις οικογένειες του πολέμου

Περισσότεροι από 5 εκ. άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί λόγω των συγκρούσεων στο ανατολικό Κονγκό, όπου ένοπλες ομάδες προσπαθούν να αποκτήσουν τον έλεγχο της γης και περιοχών πλούσιων σε ορυκτά. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι αναγκάστηκαν να φύγουν από τις πόλεις και τα χωριά τους, καταλήγοντας σε στρατόπεδα όπως αυτό στην Kanyauchinya, όπου λειτουργεί η σκακιστική λέσχη Soga. Η Unicef αναφέρει ότι περίπου 250.000 παιδιά ζουν σε καταυλισμούς, μακριά από τα σπίτια, τα σχολεία και μερικές φορές τις οικογένειές τους. Μερικά από τα παιδιά της σκακιστικής λέσχης ζουν στο στρατόπεδο σχεδόν δύο χρόνια.

«Η προοπτική των παιδιών έχει αλλάξει σημαντικά. Προσεγγίζουν τη ζωή με μια διαφορετική νοοτροπία», λέει ο Nzaji. Τι εννοεί με αυτό; Ότι τα περισσότερα από αυτά περνούσαν τις μέρες τους παίζοντας πολεμικά παιχνίδια. Τώρα, οι εκπαιδευτές είναι αισιόδοξοι ότι το σκάκι τους προσφέρει κάτι διαφορετικό.

σκαιιιιιι

Η συγκεκριμένη λέσχη λειτουργεί θετικά και για τους γονείς, οι οποίοι διαρκώς ανησυχούν για τα παιδιά τους και το μέλλον τους. Η Feza Twambaze, για παράδειγμα, είναι μητέρα της μικρής Arusi, ενός 13χρονου κοριτσιού που κηρύχθηκε πρόσφατα νικήτρια σε ένα τουρνουά σκακιού. Η ίδια λάμπει από περηφάνια, καθώς φέρνει στη μνήμη της το κατόρθωμα της κόρης της. «Πριν από το σκάκι, η Arusi ήταν αδρανής, εξαιτίας του πολέμου και της έλλειψης σχολείου. Το να βλέπω τα παιδιά να ασχολούνται με κάτι και να τα πηγαίνουν τόσο καλά με γεμίζει απέραντη χαρά».

 

Δημοσιεύθηκε στο ow.gr

 

Ποιος είναι ο κανόνας του ενός λεπτού - Το λάθος που κάνουμε όλοι όταν σβήνουμε το αυτοκίνητο

Ποιος είναι ο κανόνας του ενός λεπτού - Το λάθος που κάνουμε όλοι όταν σβήνουμε το αυτοκίνητο

Περιμένοντας μόλις λίγα δευτερόλεπτα μπορούμε να αποτρέψουμε την εμφάνιση βλαβών που θα μας ζητήσουν να βάλουμε το βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Η πρόληψη είναι προτιμότερη από τη θεραπεία. Αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για εμάς τους ανθρώπους, αλλά και για το αυτοκίνητό μας, το οποίο προκειμένου να είναι σε θέση να μας προσφέρει για πολλά χρόνια τις υπηρεσίες του, πρέπει να τυγχάνει της απαραίτητης φροντίδας.

Και δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων σέρβις, αλλά και στην οδήγησή του με τρόπο με τον οποίο δεν θα προκαλέσουμε την πρόωρη φθορα των διάφορων μηχανικών μερών του.

Ένα από τα συστήματά του που θα μας προδώσουν εφόσον δεν του συμπεριφερόμαστε με… ευπρέπεια είναι και το τούρμπο, το οποίο σήμερα απαντάται σχεδόν σε κάθε σύγχρονο κινητήρα, είτε αυτός τροφοδοτείται από βενζίνη, είτε από πετρέλαιο.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 03 163627

Ο λόγος που οι τουρμπίνες είναι τόσο δημοφιλείς στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι γιατί μπορούν να προσφέρουν υψηλή απόδοση σε μικρής χωρητικότητας κινητήρες, χωρίς να εκτοξευτεί αντίστοιχα η κατανάλωση καυσίμου. Κλείνει η παρένθεση.

Το λάθος που κάνουν πολλοί οι οδηγοί είναι όταν σταθμεύουν, μετά από πολύωρα ταξίδια ή μετά την οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες και έντονες επιταχύνσεις, να σβήνουν αμέσως τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους.

Κατά τη λειτουργία του τούρμπο, αυτό στο εσωτερικό του αναπτύσσει ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες. Στην περίπτωση, λοιπόν, που σβήσουμε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα αμέσως μετά το τέλος μιας διαδρομής και δη απαιτητικής, ο υπερσυμπιεστής δεν θα προλάβει να «κρυώσει» και να αποβάλλει τη λιπαντική ουσία με αποτέλεσμα αυτή να «καεί» και να κάτσει στις επιφάνειές του.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 03 163715

Σε βάθος χρόνου, αυτό μπορεί να οδηγήσει στη μείωση της αποδοτικότητας της συγκεκριμένης μονάδας και σε μια βλάβη, πιθανότατα μη αναστρέψιμη, η οποία θα επιβάλλει την αντικατάστασή της.

Για να αποτρέψουμε, λοιπόν, την κοστοβόρα ζημιά, πρέπει να ακολουθήσουμε τον απλό κανόνα του ενός λεπτού. Δηλαδή, προτού σβήσουμε τον κινητήρα, να τον αφήσουμε να λειτουργήσει στο ρελαντί για περίπου 60 δευτερόλεπτα -χρόνος επαρκής προκειμένου να βγάλουμε τη ζώνη ασφαλείας, να αφαιρέσουμε τα μικροαντικείμενά μας από τους αποθηκευτικούς χώρους και να ελέγξουμε ότι δεν έχουμε ξεχάσει κάτι εντός της καμπίνας.

Με αυτό τον τρόπο, επιτρέπουμε στο τούρμπο να ρίξει τη θερμοκρασία του, και να μην υπάρξουν προβλήματα που θα το πληγώσουν.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος δεν ενέχει όταν κινούμαστε εντός του αστικού ιστού, μιας και σε συνθήκες κίνησης ή όταν σταματάμε σε ένα φανάρι, η θερμοκρασία του τούρμπο πέφτει.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 03 163802

Το πρόβλημα προκύπτει όταν ταξιδεύουμε στην εθνική οδό με υψηλές ταχύτητες και σταματάμε σε ένα πάρκινγκ ή σταθμό εξυπήρετησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Σημειώνεται ότι ο κανόνας του ενός λεπτού ισχύει και κατά την εκκίνηση ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, δηλαδή μόλις καθόμαστε πίσω από το τιμόνι. Κάνοντας μόλις λίγη υπομονή, επί της ουσίας δίνουμε την ευκαιρία στα επιμέρους τμήματα του συστήματος υπερτροφοδότησης να λιπανθούν και να λειτουργήσουν χωρίς καταπονήσεις.

Μόλις περάσει το λεπτό, ξεκινάμε τη διαδρομή μας και οδηγούμε ήπια και στρωτά μέχρι το λιπαντικό του μοτέρ να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας. Ο χρόνος που απαιτείται συνήθως για να ανεβάσει θερμοκρασία το λιπαντικό είναι περίπου 15 λεπτά από την εκκίνηση της διαδρομής.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Ανακαλύφθηκε υποθαλάσσιο όρος μεγαλύτερο από τον Όλυμπο

Ανακαλύφθηκε υποθαλάσσιο όρος μεγαλύτερο από τον Όλυμπο

Εκτιμάται ότι υπάρχουν τουλάχιστον 100.000 υποθαλάσσια όρη με ύψος μεγαλύτερο από 1.000 μέτρα σε όλο τον κόσμο

Μια υποθαλάσσια οροσειρά που αντιστοιχεί σε τέσσερις ουρανοξύστες σαν το Burj Khalifa, το ψηλότερο κτίριο του κόσμου, ανακαλύφθηκε πρόσφατα από ωκεανογράφους υπό την καθοδήγηση του Ινστιτούτου Ωκεανών Schmidt στην Καλιφόρνια.

Η οροσειρά αυτή βρίσκεται στον Ειρηνικό Ωκεανό, περίπου 900 μίλια (1.448 χιλιόμετρα) από τις ακτές της Χιλής. Το ύψος της φτάνει τα 3.109 μέτρα και αποτελεί μέρος μιας υποθαλάσσιας οροσειράς που φιλοξενεί κήπους σπόγγων, αρχαία κοράλλια και σπάνια θαλάσσια είδη, όπως ένα είδος καλαμαριού που κινηματογραφήθηκε για πρώτη φορά. Το CNN επισημαίνει στον τίτλο του ότι «είναι πιο ψηλή από τον Όλυμπο». Μια ομάδα επιστημόνων, υπό την καθοδήγηση του Ινστιτούτου Ωκεανών Schmidt, εξερεύνησε την περιοχή χρησιμοποιώντας το ερευνητικό σκάφος R/V Falkor (too) κατά τη διάρκεια 28ήμερης αποστολής που ολοκληρώθηκε αυτόν τον μήνα.

«Είναι σημαντικό, διότι αυτή τη στιγμή μόνο το 26% του βυθού έχει χαρτογραφηθεί με αυτή την ανάλυση, και ο βυθός καλύπτει το 71% της επιφάνειας του πλανήτη μας».

Οι ωκεανογράφοι εκτιμούν ότι υπάρχουν τουλάχιστον 100.000 υποθαλάσσια όρη με ύψος μεγαλύτερο από 1.000 μέτρα σε όλο τον κόσμο, τα οποία παρέχουν σημαντικά ενδιαιτήματα για ποικιλία ειδών. Το πρόσφατα χαρτογραφημένο υποθαλάσσιο όρος είναι μεγαλύτερο από τον Όλυμπο στην Ελλάδα (2.917 μέτρα), μικρότερο από το όρος Φούτζι στην Ιαπωνία (3.776 μέτρα) και σχεδόν τετραπλάσιο από το ύψος του Burj Khalifa (830 μέτρα).

Η περιοχή αυτή μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο της πρώτης προστατευόμενης θαλάσσιας περιοχής σε ανοιχτή θάλασσα παγκοσμίως, σύμφωνα με νέα συνθήκη του ΟΗΕ του 2023.

Κατά τις τρεις αποστολές, χαρτογραφήθηκαν και εξερευνήθηκαν συνολικά 25 υποθαλάσσια όρη, ενώ καταγράφηκαν 150 νέα είδη και άλλα 20 πιθανά νέα είδη συλλέχθηκαν κατά την πιο πρόσφατη αποστολή. Οι λεπτομέρειες για τα νεοανακαλυφθέντα είδη θα κοινοποιηθούν στο Ocean Census, μια διεθνή συνεργασία για την καταγραφή της θαλάσσιας ζωής.

Πρόστιμο έως 400 ευρώ για τα βρώμικα αυτοκίνητα και πινακίδες ?

Πρόστιμο έως 400 ευρώ για τα βρώμικα αυτοκίνητα και πινακίδες ?

Το πλύσιμο του αυτοκινήτου για αρκετούς είναι μια βαρετή διαδικασία που «αποφεύγουν» να την κάνουν συστηματικά.
Ένα από τα κομμάτια που δέχεται αρκετή βρωμιά, καθιστώντας το δυσανάγνωστο, είναι οι πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς αποτελούν το βασικό στοιχείο αναγνώρισης του οχήματος τόσο από τις αρχές όσο και από μάρτυρες σε τυχόν περίπτωση ατυχήματος.
Αν και τεχνικά δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος νόμος που να θεωρεί το μη πλύσιμο του αυτοκινήτου παράνομο, στο θέμα των πινακίδων στην παράγραφο 4 του άρθρου 90 αναφέρεται ότι όσοι οδηγούν όχημα του οποίου οι πινακίδες δεν είναι, για οποιονδήποτε λόγο, ευκρινώς ορατές ή αναγνωρίσιμες από τεχνικά μέσα βεβαίωσης παραβάσεων ή τοποθετούν επ' αυτών μη αντανακλαστικό υλικό, τιμωρούνται με πρόστιμο 300 ευρώ.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 223528
Ένα ακόμα πρόβλημα, το οποίο μάλιστα σχετίζεται με την ασφάλειά μας προκύπτει από τη στιγμή που η σκόνη στους υαλοπίνακες του αυτοκινήτου περιορίζει και μάλιστα δραματικά την ορατότητά μας, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ικανότητά μας να διατηρούμε τον απόλυτο έλεγχο του οχήματος.

Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 13 («Οδηγοί») του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, o οδηγός «οφείλει κατά το χρόνο της οδήγησης να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του».

Επομένως, μόνο ως απίθανο δεν φαντάζει το σενάριο οι διενεργούντες τον έλεγχο να κρίνουν ότι η μεγάλη συγκέντρωση βρωμιάς στο παρμπρίζ μειώνει την ορατότητα του οδηγού, με αποτέλεσμα αυτός να μην είναι σε θέση να ελέγξει το όχημά του.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 223848

Το πρόστιμο σε αυτήν την περίπτωση είναι 100 ευρώ, ωστόσο, αφαιρείται και η άδεια οδήγησης για το χρονικό διάστημα των 30 ημερών.

Η τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας και η καλή κατάσταση του οχήματος είναι υποχρέωση όλων μας για την προστασία τόσο τη δική μας όσο και των άλλων χρηστών του οδικού δικτύου.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Η Ρωσία έχει μεγαλύτερη έκταση από τον ΠΛΑΝΗΤΗ Πλούτωνα

Η Ρωσία έχει μεγαλύτερη έκταση από τον ΠΛΑΝΗΤΗ Πλούτωνα

Η Ρωσία έχει μεγαλύτερη έκταση από τον ΠΛΑΝΗΤΗ Πλούτωνα!
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ Πλούτωνας χωράει εντός των ορίων της Ρωσίας!! Πιο συγκεκριμένα, ο Πλούτωνας χωράει εντός του συνόρου Ανατολής και Δύσης με άνεση, αλλά ακόμα και μεταξύ Βορρά και Νότου, σε πολύ στενότερο άνοιγμα (3000 χμ).
Παρόλαυτα, η έκταση του πλανήτη είναι μόόόόόόλις μεγαλύτερη από αυτήν της Ρωσίας (17.125.191 km 2 ), στα 17.646.012km 2
 
Πηγή εικόνας: Russia Beyond
Στην Ελλάδα το υγραέριο ή LPG που γνώρισε μεγάλη δημοφιλία,  έχει μηδενιστεί

Στην Ελλάδα το υγραέριο ή LPG που γνώρισε μεγάλη δημοφιλία, έχει μηδενιστεί

 

Πέθανε το υγραέριο, το καύσιμο που αγάπησαν οι Έλληνες – Δεν αγοράζει κανείς

Στην Ελλάδα το υγραέριο ή LPG γνώρισε μεγάλη δημοφιλία, ειδικά σε μετατροπές παλαιότερων αυτοκινήτων, όμως τα νούμερα των πωλήσεων πλέον έχουν μηδενιστεί.

Στην Ελλάδα αργήσαμε να ανακαλύψουμε το υγραέριο ως καύσιμο για το αυτοκίνητο. Όταν συνέβη αυτό όμως, η δημοφιλία του LPG εκτοξεύτηκε, με τις μετατροπές αυτοκινήτων που ήταν ήδη σε κυκλοφορία να γνωρίζουν μέρες δόξας.

Φυσικά, εκτός από τις μετατροπές υπήρχαν και αυτοκίνητα που πωλούνταν έχοντας εξαρχής τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν υγραέριο, δηλαδή οι εργοσταστιακές κατασκευές. 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 190635

 

Η χρυσή περίοδος του υγραερίου στην Ελλάδα… και το τέλος της

 

Για κάποια χρόνια, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που έκαιγαν LPG σημείωναν ικανοποιητικά νούμερα. Ένας από τους καλύτερους μήνες διαχρονικά ήταν ο Ιανουάριος του 2022, με ποσοστό 6,4%. Σε ετήσιο επίπεδο το 2022 έκλεισε με το υγραέριο να έχει ποσοστό 3,0% της αγοράς, ενώ το 2023 εμφάνισε πτώση με ποσοστό 2,5%.Πλέον αυτά τα νούμερα ανήκουν στο παρελθόν, καθώς τα ποσοστά πωλήσεων για τα αυτοκίνητα υγραερίου έχουν πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με την προοπτική για το μέλλον να φαίνεται ότι δεν είναι θετική.

Κατέρρευσαν τα ποσοστά πωλήσεων του υγραερίου στην Ελλάδα

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα του Ιουνίου του 2024, όπου το ποσοστό των αυτοκινήτων υγραερίου έχει πέσει στο 0,7%. Όσον αφορά συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2024, δηλαδή το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο, το ποσοστό των αυτοκινήτων υγραερίου που πουλήθηκαν στην Ελλάδα είναι μόλις 1,4%.

 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 01 190803

Τα παραπάνω ποσοστά δείχνουν μια ξεκάθαρα πτωτική τάση, η οποία φαίνεται δύσκολο να αντιστραφεί στο μέλλον. Σίγουρα ως καύσιμο έχει αρκετά χρόνια μπροστά του, δεδομένου ότι κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα υγραερίου στους δρόμους της Ελλάδας, είτε από μετατροπή είτε εργοστασιακά, όμως η περαιτέρω ανάπτυξή του μοιάζει απίθανη.

Δημοσιεύθηκε στο gocar.gr

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα