Η πινακίδα που ελάχιστοι γνωρίζουν  ονομάζετε το «τσιγάρο» των δρόμων

Η πινακίδα που ελάχιστοι γνωρίζουν ονομάζετε το «τσιγάρο» των δρόμων

Πολύτιμη είναι η πληροφόρηση που παρέχει στους οδηγούς ένα σήμα το οποίο απαντάται στο οδικό δίκτυο πολλών χωρών.

Τεράστια είναι η συμβολή που έχουν οι πινακίδες οδικής σήμανσης στη διατήρηση της ασφάλειας στους δρόμους, μιας και μας προειδοποιούν για επικείμενους κινδύνους και γνωστοποιούν τις υποχρεώσεις μας.Με δεδομένο, ωστόσο, ότι υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές πινακίδες, είναι σχεδόν αδύνατο να τις γνωρίζουμε όλες. Ακόμα πιο δύσκολο είναι να έχουμε γνώση για τα σήματα που δεν απαντώνται στο ελληνικό οδικό δίκτυο, αλλά καλό είναι να έχουμε μια εικόνα για αυτά, ειδικά εφόσον ταξιδεύουμε συχνά με το αυτοκίνητό μας στο εξωτερικό.

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 21 155759

Το σήμα με το οποίο θα ασχοληθούμε στο παρόν άρθρο μοιάζει με… αποτσίγαρο, αλλά ουδεμία σχέση δεν έχει με αυτή τη βλαβερή συνήθεια. Πρόκειται για το σήμα το οποίο μας ενημερώνει ή για την ακρίβεια μάς προειδοποιεί για το τέλος του ασφαλτόδρομου και την έναρξη μιας χωμάτινης οδού. Ο λόγος για τον οποίο μια τέτοια πινακίδα είναι κρίσιμης σημασίας είναι ο προφανής.

Σε έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να κινηθούμε είναι σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με μια χωμάτινη οδό, καθώς και ο συντελεστής πρόσφυσης σε αυτά τα δύο τερέν είναι πολύ διαφορετικός.

Πέρα από τη δυσκολία να διατηρήσουμε τον έλεγχο του οχήματός μας στο χώμα, υπάρχει ένας ακόμα λόγος για τον οποίο οφείλουμε να υιοθετήσουμε ένα πιο… αμυντικό στιλ οδήγησης. Αυτός έχει να κάνεις με τις μικρότερες ή μεγαλύτερες πέτρες που οι τροχοί του οχήματός μας εκτοξεύουν προς κάθε κατεύθυνση, δημιουργώντας τις συνθήκες πρόκλησης ενός ατυχήματος ή έστω μιας φθοράς.

Οι κίνδυνοι που κρύβει η κίνηση ενός αυτοκινήτου σε χωματόδρομο είναι και ο λόγος για τον οποίο ότι η συγκεκριμένη σήμανση τοποθετείται εντός ενός προειδοποιητικού τριγώνου, επιτρέποντας ακόμα και σε εκείνον τον οδηγό που δεν θα καταφέρει να την αποκωδικοποιήσει να αντιληφθεί την ανάγκη περιορισμού της ταχύτητας με την οποία κινείται.

 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 21 160109
 
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι στη χώρα μας, όπως και στις περισσότερες της ευρωπαϊκής ηπείρου, δεν έχει επικρατήσει η συγκεκριμένη προειδοποιητική σήμανση για την είσοδο σε έναν μη ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Αντιθέτως, συναντάμε την πινακίδα που μας ενημερώνει για την εκτίναξη χαλικιών.
 
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr
Ένα από τα διασημότερα γλυπτά της αρχαιοελληνικής τέχνης, είναι η Αφροδίτη της Μήλου

Ένα από τα διασημότερα γλυπτά της αρχαιοελληνικής τέχνης, είναι η Αφροδίτη της Μήλου

Αφροδίτη της Μήλου: Η ανακάλυψη σε ελληνικό κτήμα και η αρπαγή από τους Γάλλους 
Ένα από τα διασημότερα γλυπτά της αρχαιοελληνικής τέχνης, η Αφροδίτη της Μήλου, βρέθηκε σαν σήμερα 8 Απριλίου του 1820 στο χωράφι ενός αγρότη στη Μήλο και μετά από επεισοδιακές διεκδικήσεις έπεσε στα χέρια των Γάλλων παραμένοντας μέχρι σήμερα “αιχμάλωτη” ως ένα από τα σπουδαιότερα αποκτήματα του Μουσείου του Λούβρου.
 
459787274 492457283708828 5539529407189932203 n       460145579 492457327042157 5757301381147214969 n
Λίγα λόγια για το γλυπτό
Venus de Milo on display at the Louvre.
Το γνωστό γλυπτό αφιερωμένο στη θεά Αφροδίτη υπολογίζεται ότι φιλοτεχνήθηκε κατά την ελληνιστική περίοδο (150-50 π.Χ.), είναι από παριανό μάρμαρο και δημιουργός του ήταν πιθανόν ο Αγήσανδρος ή Αλέξανδρος της Αντιοχείας.
Όπως φαίνεται σε σχέδιο της εποχής, στη βάση του αγάλματος υπήρχε χαραγμένη μισή η φράση “…ΝΔΡΟΣ ΜΗΝΙΔΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΥΣ ΑΠΟ ΜΑΙΑΝΔΡΟΥ ΕΠΟΙΗΣΕ”. Αυτό όμως το κομμάτι της βάσης με την επιγραφή χάθηκε γύρω στο 1825 και οι Γάλλοι, που το πήραν, υποστήριξαν πως καταστράφηκε και πως δεν ανήκε καν στο άγαλμα.
Θεωρείται όμως πως αυτό είναι ψευδές και το κομμάτι με την υπογραφή του δημιουργού “εξαφανίστηκε” επίτηδες, αφού ειδικοί επιστήμονες έχουν αποφανθεί πως ταιριάζει απόλυτα στη βάση του συγκεκριμένου γλυπτού.
Το καλαίσθητο γλυπτό της Αφροδίτης έχει ύψος δύο μέτρων και απεικονίζει το γυμνό σώμα της θεάς, το οποίο καλύπτει ένα ένδυμα με λεπτομερείς πτυχώσεις από την μέση και κάτω. Τα μαλλιά της είναι επίσης λεπτοδουλεμένα και σε σχήμα κότσου, ενώ χαρακτηριστικά σημάδια στα αυτιά και στο πάνω μέρος του σώματος μαρτυρούν πως αρχικά φορούσε επίσης κοσμήματα.
Όσο για τα χέρια της θεάς που λείπουν και για το τι αυτά μπορεί να κρατούσαν έχουν γίνει διάφορες εικασίες. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες Ελλήνων και Γάλλων που το είδαν τότε από κοντά, επικρατεί η άποψη πως στο αριστερό χέρι κρατούσε ένα μήλο και με το δεξί συγκρατούσε το φόρεμά της. Επίσης πηγές υποστηρίζουν πως το χέρι με το μήλο είχε πράγματι αρχικά βρεθεί και χάθηκε στη θάλασσα κατά την μεταφορά του ή καταστράφηκε κατά τη συμπλοκή Ελλήνων και Γάλλων για το ποιος θα πάρει το γλυπτό.
Ανακάλυψη της Αφροδίτηςκαι η επεισοδιακή αρπαγή ...
Την ταραγμένη περίοδο της τουρκοκρατίας και πριν ξεσπάσει η Επανάσταση είναι γνωστό το γεγονός ότι πολλοί Ευρωπαίοι, υποτίθεται φιλέλληνες Βρετανοί, Γάλλοι και Γερμανοί, όργωναν την Ελλάδα ψάχνοντας για θαμμένους αρχαιοελληνικούς θησαυρούς, που μετά πουλούσαν στις χώρες τους. Συχνά χρημάτιζαν τους κατά τόπους Τούρκους διοικητές για να τους επιτρέψουν να κάνουν ανασκαφές ή παζάρευαν χρηματικά ποσά μεταξύ τους για το ποιος θα εκμεταλλευτεί τα ευρήματα. Ευρωπαίοι και Τούρκοι
εκείνη την περίοδο έκαναν κανονικό πλιάτσικο στον αρχαιολογικό πλούτο της Ελλάδας εκμεταλλευόμενοι την δυσχερή θέση του κατεχόμενου λαού.
Στις 8 Απριλίου του 1820 (28 Μαρτίου με το παλιό ημερολόγιο που ίσχυε τότε), ένας αγρότης στο νησί της Μήλου, ο Γεώργιος ή Θεόδωρος Κεντρωτάς, έσκαβε το χωράφι του, όταν βρέθηκε μπροστά σε μια πολύτιμη ιστορική ανακάλυψη. Μέσα σε μια υπόγεια στοά βρισκόταν το μαρμάρινο άγαλμα της θεάς Αφροδίτης. Όπως ανέφερε στις αφηγήσεις του ως αυτόπτης μάρτυρας ο γιος του αγρότη, Δημήτρης Κεντρωτάς, “η μεν αριστερά χειρ απέκρυπτε τους μαστούς η δε δεξιά εκράτει μήλον”.
Εκεί κοντά βρισκόντουσαν επίσης κάποιοι Γάλλοι, που έψαχναν για αρχαία ευρήματα και ο Κεντρωτάς προσπάθησε να τους κρύψει την ανακάλυψή του μεταφέροντας τα κομμάτια του αγάλματος στον αχυρώνα του. Σύμφωνα με άλλες πηγές, οι Γάλλοι τον πήραν αμέσως είδηση και προσφέρθηκαν να τον “βοηθήσουν” δίνοντάς του και ένα μικρό χρηματικό ποσό.
Σε δικές τους επιστολές μάλιστα τον αναφέρουν ως ανόητο, που προσπαθούσε να τους κρύψει το εύρημα και συμπεριφερόταν σαν να μην είχε κάποια ιδιαίτερη αξία. Ο Κεντρωτάς όμως ήξερε πολύ καλά τις προθέσεις των Ευρωπαίων για τους αρχαιοελληνικούς θησαυρούς και επίτηδες είχε προσπαθήσει να περιφρουρήσει το έργο τέχνης και να αποκρύψει όσο γινόταν την αξία της ανακάλυψής του.
Δυστυχώς όμως οι προσπάθειές του δεν πέτυχαν, οι Γάλλοι δεν “ξεκολλούσαν” από γύρω του και ήδη ειδοποιούσαν τους ανωτέρους τους κανονίζοντας για την τύχη του γλυπτού. Ξεκίνησαν αμέσως παζάρια με τον Κεντρωτά, ο οποίος όμως έδειχνε να αρνείται να τους παραδώσει το γλυπτό, στάση στην οποία συμφωνούσαν κι άλλοι κάτοικοι της Μήλου όταν έμαθαν για την ανακάλυψη.
Ο Έλληνας χωρικός, μη γνωρίζοντας και πολλά για την πραγματική αξία του ευρήματος, φαίνεται πως απευθύνθηκε στους δημογέροντες της περιοχής. Τότε, ο Φαναριώτης και μέγας δραγουμάνος του Οθωμανικού στόλου, Νικόλαος Μουρούζης, παρενέβη παίρνοντας το θέμα πάνω του. Είναι γνωστό από την σχετική βιβλιογραφία ότι η οικογένεια Μουρούζη είχε ανέκαθεν σχέσεις αντιπαλότητας με τους Γάλλους (ήταν περισσότερο αγγλόφιλοι), ενώ ο Μουρούζης γνώριζε πολύ καλά το θέμα της διακίνησης αρχαιοτήτων και προσπαθούσε να εμποδίσει κάθε τέτοια συναλλαγή των κατοίκων της Μήλου με τους Ευρωπαίους.
Η Μήλος ήταν από τις περιοχές, όπου κατά την τουρκοκρατία είχε σημειωθεί έξαρση της αρχαιοκαπηλίας αρκετά χρόνια πριν ανακαλυφθεί η Αφροδίτη. Συνέβαλε καθοριστικά σε αυτό το γεγονός ότι το νησί κυριαρχούταν από ένα ιδιότυπο καθεστώς ξένων συμφερόντων με ισχυρή γαλλική παρουσία. Ανασκαφές επί σειρά χρόνων έφερναν στο φως διάφορα αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία μεταφέρονταν κατευθείαν στο Μουσείο του Λούβρου.
Χαρακτηριστική είναι η αναφορά ενός Γάλλου αρχαιολόγου ότι “σε κανένα άλλο μέρος στην Ελλάδα δεν έγιναν τόσες ανασκαφές (…) αμφιβάλλω αν υπάρχει ακόμη σ’ αυτή την πόλη της Μήλου κάποιο αρχαίο αντικείμενο άγνωστο στους αρχαιολάτρες… τόσο ανεσκάφησαν τα έγκατά της.”
Έτσι λοιπόν, κάθε αρχαιότητα που βρισκόταν στο νησί θα έπρεπε να φτάνει στα χέρια του Μουρούζη και κατόπιν να μεταφέρεται στην έδρα τότε, την Κωνσταντινούπολη. Όπως όλα δείχνουν, το γλυπτό φορτώθηκε πράγματι σε ένα γαλαξιδιώτικο πλοίο με προορισμό ελληνικά χέρια στην Κωνσταντινούπολη, όμως η επιθετική παρέμβαση των Γάλλων δεν επέτρεψε αυτό να πραγματοποιηθεί.
Οι Γάλλοι πρωταγωνιστές της διεκδίκησης και τελικά αρπαγής της Αφροδίτης της Μήλου ήταν ο νεαρός αξιωματικός Olivier Voutier (αυτός που ειδοποίησε αρχικά τους ανωτέρους του για την ανακάλυψη), ο υποπρόξενος του νησιού, Louis Brest, ο πρόξενος της Υψηλής Πύλης Charles-François de Riffardeau και ο αξιωματικός Dumont d’Urville, γνωστός για το πάθος του για τα αρχαιολογικά αποκτήματα.
Σε συνεννόηση λοιπόν με τον Brest, ο Γάλλος πρόξενος της Κωνσταντινούπολης κατέφθασε με ένα γαλλικό πλοίο στη Μήλο με σκοπό να αποσπάσουν το πολύτιμο γλυπτό από το ελληνικό πλοίο, όπου είχε ήδη φορτωθεί.
Η επικρατέστερη ιστορία των πηγών επιβεβαιώνει το γεγονός ότι στο λιμάνι της Μήλου έλαβε χώρα επίμονη και άγρια σύγκρουση μεταξύ Ελλήνων και Γάλλων για το ποιά πλευρά θα καταφέρει να κρατήσει το πολύτιμο αρχαιοελληνικό γλυπτό.
Όταν οι εκπρόσωποι της γαλλικής πρεσβείας βρέθηκαν στο λιμάνι του νησιού, ο δημογέροντας Ιωάννης Ταταράκης και ο ιερέας Οικονόμος Βεργής έτρεξαν εκεί να τους εμποδίσουν έχοντας καταλάβει τις προθέσεις τους. Αναφέρεται πως οι δύο πλευρές αντάλλαξαν μεταξύ τους βρισιές και πιάστηκαν και στα χέρια, ενώ μάλιστα χτυπήθηκε έντονα και ο ιερέας Βέργης.
Η επίθεση της οπλισμένης ναυτικής δύναμης των Γάλλων ανάγκασε τελικά τους Έλληνες, μετά από δύο ημέρες διαμάχης, να παραδώσουν το γλυπτό φοβούμενοι ότι θα καταστρεφόταν αν συνεχιζόταν η εμπλοκή.
Παράλληλα, ένας εκπρόσωπος των Γάλλων, ο Vicomte de Marcellus, προσπαθούσε με επιχειρήματα και απειλές να πείσει τους προεστούς του νησιού να μεταφερθεί το γλυπτό από το πλοίο του Μουρούζη στο γαλλικό πλοίο. Πρόσφερε επίσης μερικές εκατοντάδες γρόσια στον αγρότη που το ανακάλυψε, τον Κεντρωτά (400 ή και 1000, τα οποία άλλες πηγές αναφέρουν πως πήρε ο Κεντρωτάς και άλλες πως τα πήραν οι πρόκριτοι του νησιού).
Η ουσία είναι πάντως πως με μόλις 1000 φράγκα και μια βίαιη αρπαγή, το αρχαιοελληνικό γλυπτό κλάπηκε από τους Γάλλους και μεταφέρθηκε άμεσα στη Γαλλία. Τον Φεβρουάριο του 1821 το άγαλμα έφτασε στο Παρίσι και παραδόθηκε στον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΗ’, ο οποίος μετά το δώρισε στο Μουσείο του Λούβρου.
Ο Νικόλαος Μουρούζης, όταν έμαθε τι συνέβη, διέταξε την παραδειγματική τιμωρία των προεστών του νησιού, οι οποίοι συνελήφθησαν, μαστιγώθηκαν και πλήρωσαν πρόστιμο 7.000 πιάστρων ως αντίτιμο για την πώληση του αγάλματος.
 
εξ
 
Το μυστήριο των χεριών της Αφροδίτης
Το περίφημο άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου βρίσκεται μέχρι σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου “ακρωτηριασμένο”, χωρίς δηλαδή τα χέρια του, και διάφοροι υποστηρίζουν πως έτσι βρέθηκε εξαρχής. Όμως συγκεκριμένες μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων φαίνεται πως αποδεικνύουν το αντίθετο.
Ο αγρότης Κεντρωτάς και η οικογένειά του καταθέτουν πως το άγαλμα βρέθηκε ολόκληρο και πως κατά την τελική μεταφορά του στο γαλλικό πλοίο, τα χέρια (που ήταν πρόσθετα) είχαν τοποθετηθεί σε ξεχωριστό κιβώτιο από τα υπόλοιπα κομμάτια, πιθανόν σκόπιμα για να μη δοθούν στους Γάλλους.
Ο Olivier Voutier και ο Louis Brest στις προσωπικές τους μαρτυρίες επιβεβαιώνουν επίσης το γεγονός ότι είχαν δει τα χέρια του αγάλματος. Από την άλλη, οι Γάλλοι ναύτες που τελικώς το μετέφεραν δεν γνώριζαν αν είχε χέρια ή όχι.
Στο βιβλίο του Κυριάκου Σιμόπουλου “Ξένοι Ταξιδιώτες στην Ελλάδα” υποστηρίζεται η άποψη πως το κιβώτιο που περιείχε τα χέρια της Αφροδίτης είτε ξεχάστηκε στο λιμάνι, είτε έπεσε στη θάλασσα και χάθηκε την ώρα της σύγκρουσης μεταξύ Ελλήνων και Γάλλων, είτε κρατήθηκε κρυφά πίσω και δεν φορτώθηκε καν στο ελληνικό πλοίο.
Το γεγονός ότι το άγαλμα δεν βρέθηκε εξαρχής ακρωτηριασμένο φαίνεται πως κρατήθηκε επίτηδες κρυφό στις αναφορές, ώστε οι Γάλλοι αξιωματούχοι να μην τιμωρηθούν για την καταστροφή του από τους ανωτέρους τους στο Παρίσι.
Οι σχετικές γαλλικές πηγές παρουσιάζουν διάφορα αντιφατικά σημεία στην εξιστόρηση της απόκτησης της Αφροδίτης και θεωρείται βέβαιο πως οι καταγραφές τους είναι σκόπιμα διαστρεβλωμένες, ώστε να κρύβονται “μελανά σημεία” της δράσης τους και να μην κατηγορηθούν για βανδαλισμό και αρπαγή, όπως ο Έλγιν και η Αγγλία για τα κλοπιμαία μάρμαρα του Παρθενώνα.
__________________________________________
Η Αφροδίτη της Μήλου, όπως και πλήθος άλλων κλεμμένων αρχαιοελληνικών θησαυρών, αποτελεί ένα από τα διασημότερα εκθέματα των μεγάλων ευρωπαϊκών μουσείων, τα οποία επισκέπτονται για να θαυμάσουν άνθρωποι από όλο τον κόσμο.
Πίσω στην Ελλάδα, την νόμιμη ιδιοκτήτρια, υπάρχει μόνο ένα αντίγραφο του γλυπτού, που δόθηκε κάποια στιγμή από το Λούβρο στο μουσείο της Μήλου, και μια πινακίδα που υποδεικνύει το σημείο όπου ανακαλύφθηκε τότε από τον Έλληνα αγρότη.
Η εθνική πολιτιστική μας κληρονομία έχει λεηλατηθεί δίχως οίκτο από δήθεν φιλέλληνες Ευρωπαίους, που εκμεταλλεύτηκαν την ταραγμένη περίοδο
της τουρκοκρατίας διαπράττοντας εγκλήματα εις βάρος της Ελλάδας, για τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχει αποδοθεί δικαιοσύνη ούτε στο ελάχιστο.
 
Δημοσιεύθηκε στο One Mind-Any Weapon
 Ο George McLaurin ήταν ο πρώτος  έγχρωμος που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο

Ο George McLaurin ήταν ο πρώτος έγχρωμος που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο

Είναι ο George McLaurin ο πρώτος έγχρωμος που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα το 1948 αναγκάστηκε να καθίσει σε μια γωνία μακριά από τους λευκούς συντρόφους του.
Όμως το όνομά του παραμένει στη λίστα τιμής ως ένας από τους τρεις κορυφαίους φοιτητές του πανεπιστημίου.
Αυτά είναι τα λόγια του:
«Κάποιοι συνάδελφοι με κοιτούσαν σαν να ήμουν ζώο, κανείς δεν μου είπε ούτε μια λέξη, για τους καθηγητές που δεν υπήρχα καν, σπάνια απαντούσαν στις ερωτήσεις μου. Αλλά αφοσιώθηκα τόσο πολύ, που αργότερα άρχισαν να με αναζητούν οι συμμαθητές μου και οι καθηγητές άρχισαν να με λαμβάνουν υπόψη. Σταμάτησα να είμαι αόρατος σε αυτούς».
Η εκπαίδευση έχει περισσότερη δύναμη από τα όπλα.
Άγνωστος συγγραφέας
 
Η Αρχαιότερη μπάλα στον Πλανήτη είναι Ελληνική

Η Αρχαιότερη μπάλα στον Πλανήτη είναι Ελληνική

Στο νησί της Σαμοθράκης που λέτε ,πριν μερικά χρόνια σε μια ανασκαφή, βρέθηκε μια μικρή μπάλα από τερακότα, η οποία ενδέχεται να είναι η αρχαιότερη μπάλα ποδοσφαίρου που έχει ανακαλυφθεί ποτέ.
 
(Δείτε την αριστερή εικόνα με το ομοίωμα, και κάτω όπως είναι η αληθινή).
Η μπάλα αυτή βρέθηκε στον τάφο S130, που βρίσκεται στη Νότια Νεκρόπολη, κοντά στο Ιερό των Μεγάλων Θεών, και χρονολογείται στην ελληνιστική περίοδο, περίπου μεταξύ 275 και 250 π.Χ.
Αυτή η συμπαγής πήλινη σφαίρα μοιάζει εντυπωσιακά με τις σύγχρονες δερμάτινες μπάλες ποδοσφαίρου και μας δείχνει μια ενδιαφέρουσα εικόνα για το πώς διασκέδαζαν και έπαιζαν στην αρχαία Ελλάδα.
Υπάρχουν και άλλες αποδείξεις ότι οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι έπαιζαν ένα παιχνίδι παρόμοιο με το σημερινό ποδόσφαιρο, όπως βλέπετε στην δεξιά εικόνα αυτή την φορά.
Tο ανάγλυφο αυτο , που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Αθηνών, εικονίζει έναν έφηβο να παίζει τη μπάλα με το πόδι.
Είναι από πεντελικό μάρμαρο και αποτελεί τμήμα επιτύμβιας στήλης που χρονολογείται μεταξύ 400-375 π.Χ. Το σχήμα του ανήκει σε ένα είδος αγγείων που λέγονται «λουτροφόροι»
Τέλος, γνωρίζουμε από πηγές πως οι αρχαίοι Έλληνες έπαιζαν τουλάχιστον δύο παιχνίδια με μπάλα. Οι περιγραφές όμως δεν αφήνουν καμία αμφιβολία: κανένα τους δεν είχε τέρματα, γκολ και πέναλτι.
Άλλες εποχές πιο αγνές χωρίς άγχος .
Παιχνίδια με τέτοια μπάλα περιγράφονται και από τον Όμηρο και μάλιστα στην αρχαία Ελλάδα παιζόταν η «Επίσκυρος», παιχνίδι που έχει πολλά κοινά στοιχεία με το σημερινό ποδόσφαιρο.
Τέλος αρκετές σελίδες στο διαδίκτυο γράφουν ότι η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, η FIFA, αναγνωρίζει την "επίσκυρο" ως μία από τις πρώτες μορφές ποδοσφαίρου.
Όπως βλέπετε φίλοι μου ακόμη και στο ποδόσφαιρο τους βάλαμε τα γυαλιά
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 21 092045
 
Το μεγαλύτερο πάρκο με φωτοβολταϊκά στον πλανήτη καλύπτει μία έκταση περίπου όση η έκταση της Χίου!!

Το μεγαλύτερο πάρκο με φωτοβολταϊκά στον πλανήτη καλύπτει μία έκταση περίπου όση η έκταση της Χίου!!

Τι εννοείς μία έκταση καλυμμένη με φωτοβολταϊκά σχεδόν ίση με την έκταση ολόκληρης της Χίου;;;
Κι όμως παιδιά, στη φωτογραφία βλέπουμε το μεγαλύτερο πάρκο με φωτοβολταϊκά στον πλανήτη, μέχρι στιγμής, που καλύπτει μία έκταση περίπου όση η έκταση της Χίου!!
Βρίσκεται στην Κίνα και συγκεκριμένα στην Επαρχία Σιντζιάνγκ (η μεγαλύτερη σε έκταση επαρχία της Κίνας), μέσα στην έρημο. 🐪
Η ετήσια ενέργεια που παράγουν όλα αυτά τα φωτοβολταϊκά λέει μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες ολοκλήρου του πληθυσμού της Παπούα Νέας Γουινέας ή του Λουξεμβούργου για έναν χρόνο!!
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 20 210947
εικόνες από admiddleeast.com
Οι αερόσακοι ανοίγουν με ταχύτητα 160-350χλμ/ώρα.

Οι αερόσακοι ανοίγουν με ταχύτητα 160-350χλμ/ώρα.

"Κάτι που πρέπει να γνωρίζεις:
Οι αερόσακοι ανοίγουν με ταχύτητα 160-350χλμ/ωρα.
Έχοντας τα πόδια σου στο ταμπλό, σε περίπτωση σύγκρουσης τα γόνατά σου θα χτυπήσουν το πρόσωπό σου με αυτή την ταχύτητα.
**Δεν ειναι πυρηνική φυσική.
Είναι Οδική Ασφάλεια.
ΣΚΕΨΟΥ ΛΟΓΙΚΑ!"
Τζόζεφ Χάντσον, είναι ο άνθρωπος που εφηύρε τη σφυρίχτρα?

Τζόζεφ Χάντσον, είναι ο άνθρωπος που εφηύρε τη σφυρίχτρα?

𝞖 𝞘𝞢𝞣𝞞𝞠𝞘𝞐 𝞣𝞖𝞢 𝞟𝞘𝞞 𝞓𝞘𝞐𝞢𝞖𝞛𝞖𝞢 𝞢𝞥𝞤𝞠𝞘𝞦𝞣𝞠𝞐𝞢
Παρακολουθείτε ένα αγώνα ποδοσφαίρου (ή μπάσκετ, ράγκμπυ, κ.ά.).
Ξαφνικά, γίνεται ένα φάουλ. Οδιαιτητής βγάζει από την τσέπη του ένα κάτασπρο λινό μαντιλάκι, και κουνώντας το πάνω κάτω υποδεικνύει την παράβαση! Δε θα σας φαινόταν σα να βλέπετε ένα άθλημα…από άλλο πλανήτη; 
Η ιστορία του ποδοσφαίρου όμως λίγο μετά τη γέννησή του είναι…είναι γεμάτη από τέτοιες εικόνες! Κι αυτό, διότι τότε ακόμα δεν χρησιμοποιούνταν ένα πολύ μικρό, μα τόσο σημαντικό εργαλείο, Η Σφυρίχτρα.
Και οι "άρχοντες" των αγώνων έκαναν χρήση μαντιλιών (ή μακριών ραβδιών) όταν ήθελαν να υποδείξουν κάτι.
Χωρίς τη σφυρίχτρα, φράσεις όπως «τι σφυράς ρεεεεε;» που ακούγονται σ’ όλες τις γλώσσες,σε σχεδόν τα αθλήματα και σ’ όλα τα γήπεδα του κόσμου δε θα υπήρχαν σήμερα!
Σε ποιον χρωστάμε όμως την δημιουργία του αντικειμένου-φετίχ των διαιτητών;
Ο κατασκευαστής εργαλείων από το Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας, Τζόζεφ Χάντσον, είναι ο άνθρωπος που εφηύρε τη σφυρίχτρα. Στα τέλη του 19ου αιώνα, είχε κιόλας ιδρύσει την Joseph Hudson & Co, που κατασκεύαζε σφυρίχτρες (και σήμερα είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής σφυρίχτρας παγκοσμίως!).
Ο Χάντσον είχε απαντήσει σε μια αγγελία της Αστυνομίας του Μπέρμιγχαμ, η οποία ζητούσε από κάποιον να κατασκευάσει ένα πιο ηχηρό εργαλείο από τις κουδουνίστρες (!) που ως τότε χρησιμοποιούνταν!
Χάρη στην εφεύρεσή του, που και δυνατό ήχο παρήγε και άφηνε τα χέρια των αστυνομικών ελεύθερα, κέρδισε το συμβόλαιο και μαζί τη φήμη, το 1883.
Εκείνη η σφυρίχτρα, βέβαια, είχε μακρόστενο σχήμα (αριστερά στη φωτό), και ο Χάντσον την είχε μπνευστεί όταν, ενώ έπαιζε βιολί, εκείνο του έπεσε στο πάτωμα παράγοντας ένα οξύ, διαπεραστικό ήχο.
Ένα χρόνο αργότερα, παραλλάσσοντας λίγο το πρώτο μοντέλο, ο Χάντσον παρουσίασε τον τύπο σφυρίχτρας που όλοι ξέρουμε σήμερα και που χρησιμοποιείται από διαιτητές, τροχονόμους, γυμναστές, αυτό με το... «στραγάλι» μέσα (δεξιά στη φωτό).
Η ονομασία αυτού του μοντέλου ήταν η θρυλική πλέον σφυρίχτρα Acme Thunderer!!!
Η εταιρεία έχει να υπερηφανεύεται ότι όταν βούλιαξε ο Τιτανικός, με δικές τους σφυρίχτρες (περίπου 30 στον αριθμό) το πλήρωμα καθοδήγησε τους πολίτες προς τις σωσίβιες λέμβους και προς την σωτηρία τούς.
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ουρλιάξετε προς κάποιον διαιτητή, «γιατί το σφύριξες αυτό;» θυμηθείτε ότι, αν δεν υπήρχε ο Τζόζεφ Χάντσον και η εφευρετικότητά του, σήμερα μάλλον θα φωνάζατε «Γιατί κούνησες το μαντίλι σου τώρα ρε;» 
 
Το πρώτο και μοναδικό εργοστάσιο μπισκότων στον κόσμο χωρίς καμινάδα είναι Ελληνικό

Το πρώτο και μοναδικό εργοστάσιο μπισκότων στον κόσμο χωρίς καμινάδα είναι Ελληνικό

Η Βιολάντα καινοτομεί και πρωτοπορεί όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντων αλλά και σε επίπεδο περιβαλλοντικής ευαισθησίας, δημιουργώντας στη Λάρισα το πρώτο και μοναδικό εργοστάσιο μπισκότων στον κόσμο χωρίς καμινάδα.

Η παγκόσμια περιβαλλοντική καινοτομία έγκειται στο γεγονός πως η πρωτοποριακή βιομηχανία μπισκότων, μέσω της μοναδικής συνδυαστικής τεχνολογίας «Βιολάντα steam free», έχει καταργήσει τις καμινάδες ρύπων στη γραμμή παραγωγής αλλά και τις καμινάδες αποβολής υδρατμών και θερμών αερίων μέσω ειδικών αναλλακτών νερού γεωθερμίας.

Η καινοτόμα τεχνολογία που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη βιομηχανία μπισκότων, έγκειται σε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που ανήκει στον πρόεδρο και ιδιοκτήτη της Βιολάντα, κ. Κωνσταντίνο Τζιωρτζιώτη, ο οποίος έπειτα από πολυετή σχεδιασμό, σε συνεργασία με μηχανικούς και στελέχη της εταιρείας, ανέπτυξαν και έθεσαν σε λειτουργία την «πράσινη» τεχνολογία.

Το ύψος της επένδυσης που πραγματοποιήθηκε στην Λάρισα έφτασε τα 4,2 εκατομμύρια ευρώ και το εργοστάσιο παράγει σε πλήρη ανάπτυξη 2,5 χιλιάδες τόνους μπισκότα ετησίως. Η νέα γραμμή παραγωγής που εγκαταστάθηκε στο πράσινο εργοστάσιο της Βιολάντα θα παράγει τα παρακάτω μπισκότα:

  • Πτι – Μπερ
  • Digestive
  • Cookies Full 45
  • Μπισκότα με 3 Υλικά

ΜΠΙΣΚΌΤΑ ΒΙΟΛΑΝΤΑ BIANCA - ΠΑΡΑΓΩΓΉ

Η νέα τεχνολογία που ανέπτυξε και έθεσε σε λειτουργία για πρώτη φορά η Βιολάντα, φέρει 100% Ελληνική υπογραφή και αναμένεται να αποτελέσει αφετηρία για νέο τεχνολογικό επαναπροσδιορισμό, πολλών ψηνόμενων προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αναλυτικότερα, για την επιτυχή κατάργηση των καμινάδων ρύπων κατασκευάστηκε καθετοποιημένος ηλεκτροτροφοδοτούμενος φούρνος τούνελ υποστηριζόμενος από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ( φωτοβολταϊκά κ.α.) καταργώντας έτσι κάθε καύσιμη ύλη και εκμηδενίζοντας την εκπομπή ρύπων.

Για την κατάργηση των καμινάδων αποβολής υδρατμών και θερμών αερίων θερμοκηπίου σχεδιάστηκαν, κατασκευάστηκαν και εγκαταστάθηκαν ειδικοί εναλλάκτες νερού οι οποίοι μέσω γεωθερμίας ψύχουν διαιρετικά τους υδρατμούς με αποτέλεσμα την υγροποίηση τους. Τα οφέλη που προκύπτουν από την παραπάνω εφαρμογή είναι αφενός μεν η κατάργηση των καμινάδων υδρατμών, με αποτέλεσμα τον άμεσο περιορισμό αποβολής διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και αφετέρου η δωρεάν παραγωγή ζεστού νερού, αρκετό για την υπερκάλυψη των αναγκών του εργοστασίου.

Η Βιολάντα διατηρώντας ακέραιη την εταιρική κουλτούρα της και λαμβάνοντας υπόψιν το δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη και την ταχύτητα των κλιματικών μεταβολών κατήργησε τόσο τις καμινάδες ρύπων όσο και τις καμινάδες θερμών αερίων εκμηδενίζοντας σχεδόν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) καθώς και τα ισοδύναμα (CO2e) που προκαλούνται άμεσα από τη παραγωγή ενός προϊόντος.

Παράλληλα, με την ως άνω τεχνολογία εκλογικεύεται αισθητά το κόστος παραγωγής, καθώς λόγω της υποστηριζόμενης ηλεκτροτροφοδοτησης μέσω ΑΠΕ, μειώνεται σημαντικά το ενεργειακό κόστος.

Με τη νέα τεχνολογία κατάργησης καμινάδων «Βιολάντα steam free», η Τρικαλινή Μπισκοτοποιία δημιουργεί ένα από τα πιο πράσινα εργοστάσια, μειώνοντας δραστικά το δικό της αποτύπωμα άνθρακα, θέτοντας τις βάσεις για τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου. Παράλληλα, η καινοτόμα τεχνολογία που ανέπτυξε η Βιολάντα, αποτελεί μια ακόμα απόδειξη πως η βιομηχανία μπορεί να λειτουργήσει βιώσιμα και να προστατεύσει το περιβάλλον.

 

Δημοσιεύθηκε στο dinfo.gr

Η Ελλάδα φτιάχνει νέο αυτοκινητόδρομο μεγαλύτερο και από τη Γερμανία

Η Ελλάδα φτιάχνει νέο αυτοκινητόδρομο μεγαλύτερο και από τη Γερμανία

Ένα όνειρο δεκαετιών για τη Κρήτη, γίνεται πραγματικότητα.

Ο ΒΟΑΚ, είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και το κορυφαίο αναπτυξιακό έργο στην ιστορία της Κρήτης. Είναι προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισ. ευρώ και όταν ολοκληρωθεί θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, μειώνοντας σε θεαματικό βαθμό τα τροχαία ατυχήματα αλλά διευκολυνοντας αφάνταστα τις ζωές των Κρητικων.

Το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανέρχεται σε περίπου 300 χλμ, γεγονός που χαρακτηρίζει τον νέο αυτοκινητόδρομο ώς τον μεγαλύτερο υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο.

Την συγκεκριμένη στιγμή ο οδικός άξονας ξεπερνά, οτιδήποτε άλλο σε μέγεθος στη Γηραιά Ήπειρο, αλλάζοντας τα δεδομένα στην Κρήτη. Καμία άλλη χώρα, ούτε η Γερμανία, δεν φτιάχνει τέτοιον δρόμο αυτή τη χρονική στιγμή.

Είναι επίσης το κορυφαίο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια. Η χάραξη του έργου και η χρηματοδότηση έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπως και το χρονοδιάγραμμα για κάθε στάδιο του έργου.

Ανάδοχος του έργου έχει οριστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τα εργοτάξια να βρίσκονται σε τρία σημεία και συγκεκριμένα στο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» που κατασκευάζεται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και στο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», που εκτελείται ως δημόσιο έργο και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. 

H εξέλιξη των εργασιών ξεπέρασε από τον Ιούνιο το 35%, με τον νέο αυτοκινητόδρομο να αποτελείται από 4 τμήματα και ειδικότερα:

Κίσσαμος – Χανιά

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 km
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

Χανιά – Ηράκλειο

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 km – παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 km
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου
  • 10,8 km νέες γέφυρες
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι

    Χερσόνησος – Νεάπολη

    • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 km. – παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 km
    • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
    • 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 km.)
    • 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 km.)
    • 5 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι

    Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

    • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 km
    • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

Δημοσιεύθηκε στο  gocar

 Η Ελβετία δεν έχει επίσημη, νομικά αναγνωρισμένη πρωτεύουσα

Η Ελβετία δεν έχει επίσημη, νομικά αναγνωρισμένη πρωτεύουσα

Το ξέρατε ότι η Ελβετία δεν έχει επίσημη, νομικά αναγνωρισμένη πρωτεύουσα;

Ναι μεν η Βέρνη αποτελεί την de facto πρωτεύουσα της χώρας, μα πουθενά στη νομοθεσία δεν ορίζεται ως η de jure (εκ του νόμου) πρωτεύουσα της Ελβετίας!

Δημοσιεύθηκε στο Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ

 Στην Αλμπέρτα του Καναδά,  ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΟΥΡΑΙΟΥΣ!

Στην Αλμπέρτα του Καναδά, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΟΥΡΑΙΟΥΣ!

Φοβάστε τους αρουραίους; 
Μάλλον ήρθε η ώρα να μετακομίσετε στην Αλμπέρτα του Καναδά, μιας και ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΟΥΡΑΙΟΥΣ!
Το στάτους αυτής της επαρχίας του Καναδά ως αρουραίοι free σημαίνει πως δεν έχει υπάρξει ενδημικός πληθυσμός αρουραίων στην Αλμπέρτα για περισσότερο από 70 χρόνια!
Το μόνο είδος αρουραίου που μπορεί να επιζήσει στον σκληρό χειμώνα της Αλμπέρτα είναι ο κοινός καφέ αρουραίος (Rattus Norvegicus), ο οποίος και ως συμβιωτικός με τον άνθρωπο, χρειάζεται να ξεχειμωνιάσει εντός κάποιου κτιρίου.
Γύρω στο 1950, όταν εντοπίστηκαν οι πρώτοι αρουραίοι στην Αλμπέρτα, η τοπική κυβέρνηση ΤΟ ΕΧΑΣΕ και ξεκίνησε να τους κυνηγά ανηλεώς, με εκτεταμένο σχέδιο εξόντωσης!
Πυροβολισμοί, δηλητήρια, τοξικά αέρια και κατεδάφιση μολυσμένων κτιρίων ήταν λίγα μόνο από τα μέτρα που πήρε η επαρχία για να διασφαλίσει ότι δεν πρόκειται να αφήσει τους αρουραίους να στήσουν το τσαρδάκι τους στην Αλμπέρτα.
Αυτό πλέον σημαίνει πως η τοποθεσία ΔΕΝ. ΕΧΕΙ. ΠΛΗΘΥΣΜΟ. ΑΡΟΥΡΑΙΩΝ. ΠΟΥ-ΘΕ-ΝΑ.
Είναι μάλιστα παράνομο για κάθε κάτοικο της Αλμπέρτα να έχει κατοικίδιο αρουραίο, με ποινή φυλάκισης εώς και δύο μήνες και πρόστιμο 5.000 καναδέζικα δολάρια! Άδεια για κατοχή αρουραίων δίνεται μόνο σε εργαστήρια, ζωολογικούς κήπους και πανεπιστήμια!
 
 
 
Πηγή εικόνας: Viktor Birkus
Υπάρχει κτίριο  σε σχήμα  καλαθιού, για ποιο λόγο?

Υπάρχει κτίριο σε σχήμα καλαθιού, για ποιο λόγο?

Είναι μια διάσημη κατασκευή που βρίσκεται στο Newark του Οχάιο, σχεδιασμένη για να μοιάζει με ένα τεράστιο καλάθι.
Αρχικά κατασκευάστηκε το 1997 για να χρησιμεύσει ως έδρα της Longaberger Company, μια επιχείρηση γνωστή για την κατασκευή χειροποίητων ξύλινων καλαθιών.
Το κτίριο είναι επταώροφο αντίγραφο του υπογραφικού μεσαίου καλαθιού της Longaberger, πλήρες με λαβές που ζυγίζουν σχεδόν 150 τόνους.
Σχεδιασμένο από τους NBBJ και Korda Nemeth Engineering, το Basket Building αποτελεί ένα εντυπωσιακό παράδειγμα καινοτομίας αρχιτεκτονικής, προσελκύοντας τουρίστες και λάτρεις της αρχιτεκτονικής για τη μοναδική του εμφάνιση. Αφού η Longaberger Company αντιμετώπισε οικονομικές δυσκολίες και σταμάτησε να λειτουργεί, το κτίριο εκκενώθηκε το 2016.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες επαναχρησιμοποίησης της δομής, συμπεριλαμβανομένης της μετατροπής της σε πολυτελές ξενοδοχείο.
Το κτίριο αποτελεί βασικό σημείο αναφοράς στο Οχάιο και συνεχίζει να συμβολίζει τη δημιουργικότητα στην αρχιτεκτονική.
 

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα